Probleme frana Solenza, Frane moi, vibratie in pedala, deceleratie mica
![]() ![]() ![]() |
Probleme frana Solenza, Frane moi, vibratie in pedala, deceleratie mica
i96nds |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|||
vali78vali |
![]()
Post
#92
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 26 April 06 ![]() |
va multumesc mult
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004
-
|
|
vladutz013 |
![]()
Post
#93
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 9 July 10 ![]() |
Si eu am o problema...daca poate cineva sa inteleaga si sa imi explice de la ce ar putea fi.
Prima pedala de frana- functioneaza servo, daca apas imediat pe ea dupa aceea parca e mecanica. Cand stau la semafor am constatat (apasand prima pedala unde clar imi lucreaza servo) ca la a doua pedala daca o apas am un fel de gol dupa care imi intra din nou servo (asta doar daca se apasa incet pedala - daca o apas repede nu imi intra servo). Am impresia ca ceva blocheaza revenirea si declansarea rapida a franei. Aveti ideea ce poate fi? Pe fata am discuri+placute noi, pe spate nu m-am uitat deloc. E posibil sa fie de la saboti? |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - 1.9 Diesel
|
|
i96nds |
![]()
Post
#94
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Mie mi se pare ca "oala" servofranei nu face presiune acolo suficient de repede. Parca era un furtun ce vine de la motor in oala servofranei... cunoscatorii sunt rugati sa explice mai bine.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#95
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
Mi se intampla iar..
Am facut niste teste de franare si am observat ca numai rotile de pe spate se blocheaza si lasa urme de franare,cele de pe fata nu lasa urme. Acum un an,la fel mi se intampla.La indicatiile cuiva am schimbat placutele si am aerisit circuitul.Au mers beton apoi si cele de pe fata. Acum,acelasi fenomen.Dar nu ma apuc sa schimb placutele de frana,au abia vreo 6-7000k,sunt Textar,astea m-au tinut mult de fiecare data.Discurile de frana au cam 18,5. Ce-o fi?placute,aer,discuri? ![]() This post has been edited by bogdanelkva: 29 Jul 2010, 18:04 |
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#96
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
salut,
in mod normal, daca masina este goala, rotile fata trebuie sa fie primele care frineaza. de-abia cind masina este incarcata - bagaje, persoane pe locurile din spate, frineaza si rotile de pe spate. probabil ca repartitorul are ceva bube. bafta, |
--------------------
...
...
...
|
|
i96nds |
![]()
Post
#97
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
La tine poate e repartitorul de frana prea strans... Trebuie sa mai desfaci cateva ture la tija repartitorului. Intra sub masina pe partea dreapta si vei intelege cum functioneaza.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#98
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
Nu a umblat nimeni la el,n-am mai avut probleme.Parca e ala din dreapta spate,langa punte,nu mai stiu sigur;ma mai documentez pe aici...
![]() |
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
reddacy |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 18 January 08 From: In inima Ardealului ![]() |
ATENTIE MARE !!!!!!.....
![]() ![]() a cedat de tot acum o sapt. si nu am mai avut decat frana mecanica ,adica ZERO....si culmea ca asa era si la mine....aveam momente cand frana greu si cand mergea bine.... mi-a luat 2 min. s-o schimb [2 ron a fost]....si culmea ca nu se auzea fasaitul fisurii din cauza motorului..... |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
- AB-29-RAZ
|
|
PaulCelMult |
![]()
Post
#100
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 15 September 10 ![]() |
[B]salut Am o mare problema cu franele,nu mai am!!!!! AM NEVOIE DE UN SFAT URGENT,ma poate ajuta cineva la aceasta ora tarzie???????????
] ideea este uramatoarea: am cumparat o solenza acum vreo 2 saptamani model comfort(aia cheala cu turometru)an fabricatie 2004,toate bune si frumoase tinand cont ca pana akum am avut un breack. in aceasta dimineata am banuit k am un etrier blocat si pt a ma convinge m-am opri pe Cotroceni in panta,surpriza!!! masina nu se ducea inapoi,a ramas pe loc. Drept urmare am desfacut fata am schimbat garniturile la etrier(care erau pline de mizerie si pilitura de aluminiu)si surpriza nu mai aveam nici un pic de frana,se pare(dupa parerea amatorilor)k sunt futute garniturile din pompa de frana.Pt ca nu mai am presiune de nici un fel,deci nici frana. in acest moment masina zace in parcare la munk,maine incerc sa-i schimb garniturile de la pompa de frana. dar nu sunt sigur de rezultate,ma poate ajuta cineva cu un sfat urgent? Se poate strik pompa de frana?sau cum se schimba garniturile pompei de farana? ![]() This post has been edited by PaulCelMult: 15 Sep 2010, 20:54 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004/Comfort
- B 31 CGS
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#101
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(i96nds @ 26 Jul 2010, 21:18) Era mai sus in pagina ![]() Daca inainte aveai frane (chiar cu etrier blocat) si acum nu ai deloc dupa curatarea etrierului, mi se pare cam ciudat sa se defecteze "instant" pompa de frana. Intreb si eu (no offence): ai facut o aerisire completa a circuitului (inclusiv pompa de frana)? |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#102
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Apropo de aerisire, cum se face aerisirea prin cadere?
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
serviccom |
![]()
Post
#103
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Se slabeste aerisitorul si se lasa sa curga pana nu mai scoate aer, apoi se strange la loc, nu prea tare pentru a preveni ruperea la o aerisire ulterioara.
Ordinea de aerisire este urmatoarea: pompa centrala de frana, roata stanga spate, roata dreapta spate, roata dreapta fata si roata stanga fata. Daca s-a umblat numai pe fata aerisirea se face numai pe fata incepand cu pompa de frana, roata dreapta fata si roata stanga fata. Ideea este ca la roti aerisirea se incepe la roata cu conducta cea mai lunga fata de pompa de frana, care corespunde cu ordinea de mai sus. Daca s-a umblat numai pe spate si s-a pierdut lichid, aerisirea se face incepand cu pompa de frana, roata stanga spate si roata dreapta spate. Daca s-a umblat la pompa de frana, s-au schimbat garnituri sau au fost desfacute conductele, aerisirea se face cum am spus mai sus incepand cu pompa de frana, urmand cu rotile in ordinea de mai sus. Daca s-au schimbat garniturile la vasul pompei de frana, nu este nevoie de nici o aerisire a circuitului, acesta ramanand amorsat cu lichid, se umple numai vasul pana la nivelul maxim dupa ce s-au schimbat. Pentru a aerisi facand presiune cu pedala, motorul trebuie sa fie obligatoriu oprit. Aerisirea se mai face si prin cadere, slabind in ordinea descrisa mai sus, pe rand fiecare aerisitor si lasand sa curga pana ce lichidul vine fara intrerupere (nu mai scoate bule de aer). Cu astea fiind spuse cred ca oricine poate sa-si faca o aerisire (purjare) a circuitului de frana. |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
PaulCelMult eu dupa ce am schimbat placutele de frana(fara pic de aerisire) am pornit motorul, am lasat frana de mana si am dat cu spatele si cand sa pun frana m-am c**** pe mine cand am apasat pedala de frana s-a dus ca in branza pedala de frana brusc in jos, trag repede frana de mana si apoi am tot apasat frana pana cand am vazut ca s-a intarit pedala. Dupa vreo 5-6 pedale frana tinea beton, bloca rotile de rupea. Nu cumva si tu ai patit la fel? Adica ai apasat doar 1-2 ori si nu a apucat cilindrul etrierului sa prinda placutele si sa le preseze pe disc?
Acum 10000 km am schimbat si eu garniturile etrierelor, doar cele din capatul pistonasului(cea dispre placuta de frana) fara sa dau pistonasul afara si am facut si aerisire doar la rotile din fata si nu am avut nici un fel de probleme. Aerisirea am facut asa sa vad cum e, deoarece frana tinea beton. Cumva tu ai schimbat si garniturile din spatele pistonasului, adica ai scos pistonasele? This post has been edited by canea_dragos: 17 Sep 2010, 20:57 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
PaulCelMult |
![]()
Post
#105
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 15 September 10 ![]() |
Ms,de sFfat. Am rezolvato.aer mult pe instalatie,ba mai mult pompa de frana facuse vid si nu mai baga. Asta este invatatura de minte,sa nu mai las toti neavizati sa umble le masina.Apropo franelorle-am dat de cap la serice. Un pic cam scump dar merita!!!!
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004/Comfort
- B 31 CGS
|
|
ionutiulia |
![]()
Post
#106
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 19 August 09 ![]() |
servicom.cum se face aerisirea pompei de frana?
|
--------------------
solenza
europa
2004
|
|
serviccom |
![]()
Post
#107
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Se tine apasata pedala de frana de cineva, iar altcineva slabeste aerisitorul pompei de frana, dupa ce sa facut purjarea, se strange la loc, iar celalalt poate sa ia piciorul de pe pedala, se repeta pana ce nu mai scoate aer deloc.
Se mai poate face si doar slabind aerisitorul, fara a se apasa pedala, se lasa sa curga pana ce nu mai iese aer si se strange la loc. Cel mai bine e sa se monteze un furtun transparent pe aerisitor pentru a vedea mai bine si a nu stropi cu lichid de frana piesele, in special cele vopsite, cu folosirea unui bidonas. NU refolositi niciodata lichidul purjat, contine bule foarte fine de aer care contamineaza lichidul, iar purjarea nu se face cum trebuie, cel mai devreme se poate pune in vas a doua zi, dar e mai bine sa nu se refoloseasca cel mai des fiind uzat. This post has been edited by serviccom: 19 Sep 2010, 19:30 |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
Emid |
![]() ![]()
Post
#108
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 11 May 08 ![]() |
Salutare, am o problema cu franele, adica: pedala de frana tine in primul sfert al cursei numai dupa ce dau cu masina intr-o groapa serioasa, in mod "normal" tine undeva pe la jumatate... in ambele cazuri frana este destul de eficianta. Am aerisit tot ce se putea aerisi, am schimbat repartitorul (era blocat), am schimbat un cilindru pe dreapta (curgea). Nu stiu ce sa-i mai fac, se intampla sa lipesc pasageri de parbriz de cate ori vrea pedala mea!
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Europa in metamorfoza..... 2005
- B XX UOW
|
|
serviccom |
![]()
Post
#109
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
De reglat distanta intre ferodouri si tamburi nu cred ca ai facut, trebuiesc reglati manual, ca mecanismele nu functioneaza corespunzator, e bine sa ai suficienta rabdare daca vrei sa faci asta, sau mergi in service. Daca nu ii faci cum trebuie, e naspa ca pe langa ca nu mai ai frane bune, daca vrei sa franezi brusc masina intra in derapaj lateral de spate si nu e bine de loc.
Desfaci ambii tamburi si incepi pe o parte sa dai cate un dinte pana ce sabotii ating un pic tamburii dar acestia trebuie sa se invarta usor. Eu zic sa apelezi la un service, eu ma chinuiam inainte de lasa jumate de cauciucuri pe asfalt pana le faceam, acum din experienta am aflat niste chichite si ii fac mai usor, bine-nteles ca desfac si eu de cateva ori pe o parte. Mie greu sa descriu totul, dar poate iti dai si tu seama. Inca ceva, frana de mana tine? Pe ambele roti? Accelereaza pana la 40 km/h si trage frana de mana, nu e nevoie s-o tii pana se opreste masina, dar ca idee sa vezi daca franeaza amandoua. E posibil ca si unul din cablurile de la frana de mana ce duc la roti sa fie un pic gripat. This post has been edited by serviccom: 21 Sep 2010, 18:17 |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
Emid |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 11 May 08 ![]() |
frana de mana tine egal la ambele roti, blocheaza la 6-7 dinti ( atunci cand trag de ea "clic,clic" )
Frane am, masina se opreste repede, dar pedala tine la jumatate din cursa sau la sfert, dupa ce dau intr-o grapa... asta nu pot intelege. ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Europa in metamorfoza..... 2005
- B XX UOW
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
o mare intrebare!
cum se face reglarea repartitorului?la franare tine prea tare pe spate, iar cand e ud derapez.mai exact de unde tre sa slabesc, in ce sens si cat..? |
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#112
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
La repartitor ai un "levier" cu o gaura prin care trece o tija de plastic blocata fata de suportul ei de metal prin doua piulite. Slabesti piulita+contrapiulita care blocheaza piesa de plastic. Apoi infiletezi piesa din plastic in tija de metal (repartitorul deschide mai putin si scade presiunea pe circuitul spate), sa zicem o tura si faci o proba de franare. In functie de rezultat, mai infiletezi sau desfiletezi piesa de plastic. Eu unul as face reglajul asta intr-un service. Asta pentru ca la reglarea repartitorului in service se fac si teste pe standul de frana
![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#114
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
METODA prin cadere: pur si simplu daca desfac aerisitoarele curge lichidul? Si in spate? NU trebuie sa apas pedala deloc?
Eu aerisirea am facut-o de mult in felul urmator: cineva apasa pedala ( o tinea apasata) si in timp ce curgea frumos, eu am strans aerisitorul. |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Da, daca desfaci niplurile curge lichidul. Cel mai bine o faci daca ai niste furtunase transparente pe care le infingi cu un capat in niplu, iar celalalt capat il pui intr-un vas transparent cu putin lichid de frana. Astfel vezi daca ies bule de aer.
Curge lichid pe orice niplu daca il slabesti, nu se apasa pedala. Cand faci aerisirea prin cadere, de obicei nu are cine sa-ti apese pe pedala, iar daca o faci tu, nu mai are cine sa stranga niplul si cand dai drumul la pedala trage o gramada de aer. Un dezavantaj ar fi ca daca ai ceva mizerie prin instalatie, nu iese ca atunci cand faci aerisirea la pedala. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#116
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Foarte simplu. O sa incerc.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
La rugamintea unui coleg de forum , mai postez o data procedura de aerisire , cel putin in varianta mea :
Aerisirea se face in mai multe feluri , o poti face chiar si singur , dar e bine sa fie 2 persoane : - mai intai masina trebuie sa fie pe plan drept sau ridicata pe elevator , FARA frana de mana trasa !!! , doar bagata in viteza ; - se lasa desfacut borcanul de la lichid de frana si se completeaza la maxim ; - daca vrei sa schimbi lichidul , se scoate tot lichidul din pahar cu o seringa cu ac , se arunca si se completeaza direct cu lichid curat , pentru ca cel din bircan este oricum vechi si murdar ; - se urca cineva in masina , face cateve pedale si apoi tine apasat CONTINUU si cealalta persoana merge la roata stanga spate si deschide incet aerisitorul . Dupa ce pedala de frana s-a dus cat mai jos , aerisitorul se inchide ! Se fac iar cateva pedale , iar se tine apasat , se deschide aerisitorul pana se duce la funcd pedala si apoi se inchide aerisitorul . NICIODATA nu iei piciorul de pe frana pana nu inchizi aerisitorul ! Se face cam de 3-4 ori la fiecare roata , apoi se spala cu apa MULTA si carpa pe unde a curs lichidul de frana . Dupa fiecare roata se verifica si COMPLETEAZA nivelul de lichid de frana din borcan ! Dupa roata stanga spate , urmeaza dreapta spate , apoi dreapta fata si apoi stanga fata . Eu ordinea asta o folosesc , de la cea mai indepartata roata , pana la cea mai apropiata . NU are rost sa faci aerisire la pompa daca faci la roti pana curge lichid curat , dar faci cum vrei . Nu uita ca , la pompa cand faci ar fi bine sa faci cu motorul pornit , astfel incat sa functioneaza servo-frana ! DACA pedala nu se duce pana la fund cand faci aerisirile pe spate , incearca sa blochezi repartitorul pe deschis cu o bucata de lemn / plastic bucsa ... orice , apoi , cand termini cu spatele , deblochezi repartitorul , ca sa mearga bine si fata ! Foloseste lichid de frana DACIA DOT4 , NU Renault sau alta marca . Eu am folosit Renault Dot 4 , si mai scump si mai francez , dar era prea subtire si incepuse sa-mi mearga in hopuri apasarea pedalei . Se pare ca lichidul de frana Dacia , are mai multi aditivi si de ungere decat cel Renault . Oriunde pica lichid de frana pe masina cureti BINE cu apa si daca ai posibilitatea , degresant si apoi multa apa ! La sfarsit completezi NUMAI cat trebuie nivelul de lichid in borcan si faci cateva ture . NU uita ca nivelul de presiune in circuit se egalizeaza dupa cativa km si pedala nu va ramane chiar ata de tare sau moale cum ti s-a modificat imediat dupa aerisire ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
pun si eu o intrebare aici.am cautat pe forum si nu am gasit nicaieri raspunsul.
este normal,cand am motorul pornit sa se auda un fasait la oala de servofrana?asta in conditiile in care eu nu fac nimic la pedala de frana. fasaitul se aude daca stai langa motor cu capota ridicata si asculti langa servofrana. |
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
Mastaleru |
![]()
Post
#119
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 12 January 11 ![]() |
Salut, Am avut azi neplacerea sa raman fara frane. Aveam 50 km/h dar am reusit sa opresc in siguranta.
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Te-ai uitat sa vezi daca mai ai lichid de frana in bidonas? Pe spate frana e "dictata" de repartitorul de sub usa dreapta spate. Cu cat e mai incarcata cu atat tine mai mult. Din ce stiu fata are un circuit, iar spatele alt circuit de conducte de frana, insa daca ai pierdut lichid sunt afectate ambele circuite.
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 19:50 |