Probleme frana Solenza, Frane moi, vibratie in pedala, deceleratie mica
![]() ![]() ![]() |
Probleme frana Solenza, Frane moi, vibratie in pedala, deceleratie mica
dr_mKe |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|||
cristio_79 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
New_Bitmap_Image.JPG ( Size: 56.81k )
Number of downloads: 2046
New_Bitmap_Image1.JPG ( Size: 42.21k ) Number of downloads: 2105 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Astazi am facut o mare prostie schimband placutele de frana.
Conform semnelor de pe etrier si portetrier, acestea ar fi ajuns la minim si avand peste 25.000 de km am zis sa le dau jos. Dupa ce am demontat etrierul de pe partea dreapta mi-am adus aminte ca am uitat sublerul pentru a le masura pe cele vechi. Masurate ochiometric, nu prea pareau de schimbat, dar santul era aproape la minim. Dupa vreo cinci minute in care am adoptat pozitia ganditorului stand pe roata demontata, am decis sa le pun pe cele noi. Am udat discurile inainte pentru a vedea cum calca placutele noi. Discurile fiind din fonta, oxideaza imediat. Ajuns in casa, pun mana pe subler si descopar ca placutele aveau grosimea de 12 mm, iar grosimea minima la baza santului era de 10 mm. Imi venea sa-mi dau cu ele in cap. Singura explicatie care mi-a venit in minte este ca ar fi fost o idee mai groase si santurile au fost taiate nu foarte adanc. In mod normal, grosimea lor ar trebui sa fie de 14 mm, iar grosimea minima de 7 mm. Pun si poze cu placutele Ferodo TAR 114 demontate de pe masina, cele noi fiind identice. Image112.jpg ( Size: 79.11k ) Number of downloads: 2116 Image113.jpg ( Size: 65.3k ) Number of downloads: 2048 Image114.jpg ( Size: 74.22k ) Number of downloads: 1961 Image115.jpg ( Size: 36.13k ) Number of downloads: 542 This post has been edited by cristio_79: 19 Aug 2009, 21:55 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
i96nds |
![]()
Post
#34
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
M-am uitat la poze si am crezut ca sunt placutele noi.... Abia dupa aia am citit ce ai scris si am vazut ca erau cele vechi
![]() EU zic sa le pastrezi, sunt bune de pus la loc, fara indoiala. Tot e bine ca ai mai curatat penele alea si ai curatat santul. Inca o recomandare: cand desfaceti placutele, e bine sa dati cu surubelnita (cu lateralul ei) pe colturile placutei. Materialul ar trebui sa fie destul de moale si sa cedeze la contactul cu metalul. Asfel dati jos aprox. 1 mm de material - care va va scuti de un scartait ce poate apare cand masina merge liber, adica atunci cand NU franati. Acelasi scartait poate aparea si de la marginea aparuta la muchia discului - pe aceea o dati jos cu o panza de bonfaier sau cu polizorul, cum facuse un coleg..... Bafta ! |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Sunt puse la pastrare.
Cele noi vin fix pana la marginea discurilor si cum acestea au un mic "prag", va trece ceva pana se vor pasui cum trebuie. Le-am frecat eu putin pe ciment, dar nu suficient. Acum tine mai mult spatele. This post has been edited by cristio_79: 22 Aug 2009, 23:30 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o problema cu franele si se pare ca ramane cateodata repartitorul spate blocat pe deschis .
Pedala de frana este tare , frana tine , nu e problema , dar partea enervanta este ca padala nu este mereu la fel si asta este partea stresanta . Cam cat ar costa un repartitor si oare se merita sa-l schimb sau sa-l blochez eu sa fie mereu deschis ? Maine am sa fac o aerisire totala a sistemului de franare si am sa mai inspectez situatia la repartitor ... Am mers in weekendul asta si cu loganul si asta m-a facut sa-mi pun cateva intrebari , pt ca la ala e f moale pedala , frana e super eficienta , dar daca nu pui calcaiul in podea cand apesi frana si apesi repede , musti din volan ... La mine e tare pedala , are efect pe masura ce apesi , dar ca sa blocheze trebuie sa apesi tare , problema e atunci cand sunt singur si fara greutate pe spate ca blocheaza mai intai spatele si apoi fata . Ce idei si sfaturi aveti ? |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
i96nds |
![]()
Post
#37
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Marius, de obicei repartitorul ramane blocat pe inchis si nu pe deschis. Adica nu se duce presiune in spate. La tine... mi-e teama ca nu cumva fostul proprietar sa fi strans foarte tare tija aia - ca si cum masina ar fi foarte incarcata - ca sa tina franele pe spate. Cel mai probabil a facut asta ca sa treaca la ITP.
Eu mai intai as incerca sa mai slabesc tija de la repartitor. Ca pret, e pana in 100 lei repartitorul, din ce tin eu minte. Insa si la ala nou vei avea aceeasi problema de reglaj. Reglarea ca la carte e complicata, necesita manometre etc - nu am vazut nici macar la service-urile mari sa o respecte.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
biggabi2006 |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 12 October 09 ![]() |
salut am o problema cu slz ,,cand pun frana imi trozneste pe fata la amandoua rotile la placute cred
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3
2010 grandtourer
- TR-05-LVF
|
|
ramsen |
![]()
Post
#39
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
si eu am avut asa ceva...cind puneam frina sau cind plecam de pe loc trosnea pe fatza...la mine erau slabite suruburile de la basculele de pe fatza(brate)...pune cheia de 18 pe el si mai stringele
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
psychoo |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
o problema oarecum legata de topic: probleme la frana pe puntea spate.
saboti schimbati de cateva luni, lichid de frana schimbat de o saptamana, instalatie aerisita, roata dreapta spate blocheaza inaintea celei din stanga si chiar a celor fata cu masina goala. cand am schimbat sabotii, pe partea dreapta era la nituri, iar pe partea stanga mai mergea cel putin un an. mecanicul a spus ca nu a mers autoreglajul pe partea stanga si de acolo ar veni diferenta de uzura, dar acum tind sa cred ca este o problema pe undeva. cand am aerisit cilindrii spate, aerisitorul pe partea dreapta avea rugina pe gaura in interiorul cilindrului, cel de pe partea stanga nu avea. tevile nu pareau infundate in nici o parte. va rog sa ma ajutati in depistarea si remedierea problemei. este o problema de cilindru? celalalt cilindru sa fie blocat si atunci toata presiunea trece la roata din dreapta? cum functioneaza repartitorul? are 2 valve pentru fiecare roata in parte? are o singura valva, iar presiunea se distribuie (in mod normal) pe cele 2 roti spate? are progresiune variabila in functie de gradul de incarcare a masinii sau este de tip on/off? (masina incarcata -> permite lichidului de frana sa treaca; masina goala -> nu permite lichidului sau permite foarte putin trecerea?). vreau sa rezolv problema deoarece vine iarna si nu as vrea ca la o franare sa incep sa fac piruete. acum, pe drum umed, am fost nevoit sa franez relativ violent (aproape de limita aderentei pe fata dar mai era pana acolo) cand roata spate dreapta s`a blocat si simteam cum trage de cur inspre dreapta. multumesc anticipat pentru raspunsuri. |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
maryus73 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 24 May 08 From: Constanta ![]() |
Azi am trait o experienta neplacuta la volanul masinii. Dupa ce am iesit din paracare, la aproximativ un minut de la plecare a trebuit sa franez brusc (din cauza unei femei care a traversat in fuga strada) aveam 30...40km/h masina a intrat intr-un derapaj necontrolat ...practic tot spatele masini mi-a fugit catre stanga, masina nu sa oprit imediat
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
reddacy |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 18 January 08 From: In inima Ardealului ![]() |
si la mine mai trage stanga la prima frana....e cam intepenit pistonasul din stg fata....dar la urmatoarele pedale se franeaza perfect.......
cine mai are chef de migaleala sa le curete acum pe frigu asta..... |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
- AB-29-RAZ
|
|
cristy2008 |
![]()
Post
#43
|
Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 19 March 08 From: CALARASI ![]() |
Salut! Am si eu o problema, cand calc pedala de frana (sau doar daca o ciupesc repetat) se aude un cloncanit. Ce ar putea fi, a mai patit cineva asa ceva?
|
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
|
|
shake |
![]()
Post
#44
|
![]() Crap Group: Members Posts: 1.589 Joined: 11 August 06 From: Bucuresti , Militari Squad ![]() |
cristy2008 , la mine problema cu cloncanitul s'a rezolvat prin ... nu stiu cum se numeste stiu ca mi'a dat roata depe spate jos dreapta ca acolo se auzea mi'a dat capacul de la tambur jos si unde sunt sabotii de frana pe interior sunt 4 suruburi care nu stiu ce anume strang cum se numeste tablia aia ideea e ca din 4 suruburi 3 le strangeai cu mana.
si ca veni vorba de frane ... eu daca apas brusc frana se blocheaza fata total si spatele nici macar 5 CM de cauciuc nu lasa pe asfalt , e normal ? |
--------------------
D
S
2003 Montez kit Xenon (Bucuresti).
|
|
sky79ct |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 27 November 07 ![]() |
Asta am patit-o si eu ...
Mergeam cam cu 70-80 si s-a franat brusc in fata mea... Am mers sanie cam 5-6 metri cu scartait si urma pe asfalt.. Nu mi-a tras nici stanga nici dreapta....dar greu a mai frant... Si ca sa fie totul perfect l-am zgariat si pe cel din fata mea cu nr... Cat de diferit e sistemul de franare de la logan fata de cel de la solenza ptr ca facad comparatie cum ii franeaza masina lui tata comparativ cu a mea e dif ff mare... La cati km se schimba lichidul de la servofrana ca al meu are o culoare cam ciudata ... |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- CT xx SKY
|
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
am inteles ca lichidul de frana nu e bine sa il tii in instalatie mai mult de 2 ani.deci...
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
moustache |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Hai 4 ani...
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
asa stiam si eu.de 4 ani.dar mecanicul care mi-a schimbat lichidul de frana mi-a recomandat sa nu il tin mai mult de 2 ani in instalatie ca cica roade garniturile de cauciuc.acum fiecare cum stie si cum a auzit.
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Spatele nu trebuie sa blocheze, nici macar la franari violente. De aceea exista repartitorul. In functie de incarcarea de pe puntea spate, deschide sau inchide circuitul. Cand puntea spate este descarcata ( nu exista greutate ) presiunea este mai mica.
Lichidul se schimba la 4 ani sau 60.000 de km. Culoarea lichidului de origine este un galben mai inchis, cu timpul devine caramiziu. Eu l-am scos cu ajutorul unei seringi de perfuzii din vas, dupa care am inceput sa aerisesc prin "cadere". Este o metoda mult mai buna, dar necesita timp mai indelungat. Am pus un furtunas pe fiecare niplu de aerisire si am recuperat si lichidul din instalatie. Atat lichidul din pompa, cat si cel din instalatie, era perfect curat, fara nici un fel de impuritati. L-am lasat la decantat mai multe zile intr-o sticla transparenta si nu are depuneri. This post has been edited by cristio_79: 23 Oct 2009, 14:23 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
am si eu 2 intrebari legate de franare:
1.cum verific in spatele blocului daca mai am placute de frana? 2.la franare se aude un harjait puternic cred ca de la saboti,care nu au mai mult de 5000km.mai intai se auzea de pe dreapta spate,mai nou se aude de pe stanga.am incercat sa ii mai uzez,ridicand 2 dinti frana de mana ,si mergand putin cu ea,dar nimic. ati mai avut problema asta?si o rezolvare? |
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
aUd_SeMNe |
![]()
Post
#51
|
![]() Megane 3 Group: Members Posts: 125 Joined: 2 September 07 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o problema daca ma puteti ajuta..
Plec dimineta cu masina roata dreapta infranata merg cu gandu sa ma duc la un mecanic dar cand sa incalzit motoru nu a mai fost infranta am venit inapoi acasa si acum sera cand sa plec iar infrantata avetii idee de la ce poate sa fie? |
--------------------
Renault
Megane 3
1.5 dci 90cp Renault Megane 3 1.5 dci
|
|
george whp |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 15 February 09 From: bucuresti ![]() |
am o problema cu franele, cand franez i-mi trepideaza volanul, am 43ooo de km placutele le-am schimbat la 35ooo
|
--------------------
dacia renault
solenza megane
2005 confort 2009 1.4 16v gpl
|
|
i96nds |
![]()
Post
#53
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca vibreaza la franare, e posibil sa se fi ovalizat discurile. Poate ai intrat cu ele incinse in balta....
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
QUOTE(rratzoiusexos @ 1 Nov 2009, 12:39) am si eu 2 intrebari legate de franare: 1.cum verific in spatele blocului daca mai am placute de frana? 2.la franare se aude un harjait puternic cred ca de la saboti,care nu au mai mult de 5000km.mai intai se auzea de pe dreapta spate,mai nou se aude de pe stanga.am incercat sa ii mai uzez,ridicand 2 dinti frana de mana ,si mergand putin cu ea,dar nimic. ati mai avut problema asta?si o rezolvare? va rog eu raspundeti si la intrebarile astea |
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#55
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
1. Ca sa verifici singur placutele de frana, trebuie sa demontezi rotile, apoi etrierii, masori grosimea placutelor cu un subler (minim 7 mm), si daca au toate aceeasi grosime (daca una e tocita mai mult, inseamna ca nu culiseaza etrierul pe glisiere).
Mai era o metoda, fara demontarea etrierilor: aici poza din carte, aici poze reale, iar aici explicatie privind felul in care aproximezi daca sa schimbi placutele sau nu (toate sunt in aceeasi pagina, am marcat exact posturile care te intereseaza). 2. Posibil sa se fi prafuit interiorul tamburilor, s-au mai plans colegi de forum despre asta; dupa demontare / desprafuire si reglare saboti, zgomotul a disparut dar a reaparut dupa cateva mii de kilometri... |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
trotineta |
![]()
Post
#56
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 17 May 08 ![]() |
Treaba asta am patit si eu , la plecare la primele cateva franari scartaiau rotile din spate rau de tot ceva de genul CFR ( si pe vreme mai umeda iarasi ) . dar dupa mai multe frane disparea zgomotul . Am dat jos tamburii am curatat de praf montat la loc si treaba asta tine la mine cam 2 ani la un rulaj mediu pe an de 7000 km . Pana acum a m facut de 2 ori treaba asta . Succes !
This post has been edited by trotineta: 7 Nov 2009, 20:57 |
--------------------
dacia
solenza
2004/1.9D
|
|
reddacy |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 18 January 08 From: In inima Ardealului ![]() |
si eu am vrut sa dau jos tamburii dar am vazut ca nu era siguranta la piulita...era lovit bine filetul la gaura ca sa nu se slabeasca piulita,am renuntat [vroiam sa curat si sa reglez sabotii]......
|
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
- AB-29-RAZ
|
|
biggabi2006 |
![]()
Post
#58
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 12 October 09 ![]() |
am si eu o problema ,la o solenza scala cand pun frana trozneste pe fata si cu cat apas mai tare trozneste in continuare mai incet
|
--------------------
Renault
Megane 3
2010 grandtourer
- TR-05-LVF
|
|
i96nds |
![]()
Post
#59
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca cel care ti-a schimbat placutele... a uitat sa mai puna in capul placutelor niste agrafe metalice. De aceea placutele se misca in acel loc pe care il au - de unde zgomotul.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
i96nds |
![]()
Post
#60
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Uite ce zice Cristi din Cluj... si a deschis subiecte noi aiurea, in loc sa continue in cele existente. salut dragi colegi solentari! am schimbat de vreo 2 saptamani anvelopele de vara cu cele de iarna. am observat ca placutele de frana schimbate in vara care nu au nici 3000 de km de atunci sunt foarte uzate. mai mult sunt uzate f tare cele exterioare pe ambele parti (dreapta si stanga). nu m-am putut uita foarte atent deoarece cei de la vulcanizare s-au miscat foarte repede cu schimbul anvelopelor si nu m-am putut convinge daca chiar sunt asa uzate. Eram si foarte obosit si am zis ca poate mi se pare. placutele nu sunt de origine ( nu mai stiu ceva nemtesti facute in turcia, ceva cu F dar nu FERMIT). intrebarea mea este daca se aude cand sunt duse de tot pentru ca eu am vorbit cu un prieten cu solenza si imi zicea ca el a patit-o ca s-a dus la un service sa schimbe placutele dupa vreo 30 de mii si a avut surpriza sa constate ca discurile de franare erau ovalizate pana la refuz in conditiile in care el nu a auzit acel zgomot de fier pe fier. imi este groaza sa dau roata jos pe frigul asta, e si naspa aici la mine la bloc cu vecinii astia...si chiar daca o dau nu imi dau seama daca e afectat discul sau nu. la placute e semnul acela. e posibil sa se uzeze foarte repede pana intr-un punct si abia de acolo sa inceapa adevarata uzura, dar de ce numai la placutele dinspre exterior. la mine se mai aude cateodata zgomot la franare dar mie mi se pare ca e din spate de la zaboti (praf...alea alea). eu schimb placutele tot la 10 mii dar vreau sa spun ca cele pe care le-am schimbat ultima data putea sa mai merg cu ele cel putin asa mi-a spus mecanicul meu. cred oricum ca o sa merg la DACIA sa schimb repartitorul pe spate pentru ca frana pe spate prinde cum trebuie numai cand detecteaza greutate pe spate si cu ocazia asta i pun pe aia sa se uite numai ca si asta costa bani. va multumesc si astept raspunsuri! |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 17:29 |