Cumparare Solenza
![]() ![]() ![]() |
Cumparare Solenza
slider2 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
|
||
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|||
andr3y_yoo |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru ma Group: Members Posts: 1.060 Joined: 18 November 08 From: Bucuresti ![]() |
here we go again...numai eu am zis de vreo 5-6 ori motivele
ai dreptate, sa nu mai vb aiurea ca facem off topic |
--------------------
Dacia
Solenza
1.4 GT Turbo
- B-68-BMD Daca Ai cap Iese Altfel Dacia 4 ever :X |
|
hrs |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 23 July 08 From: Iasi ![]() |
Ca o mica paranteza: eu am solenza din 2003 iar mama detine un logan din 2005, loganul e peste Solenza. Fiecare e buna in felul ei. In concediu plec numai cu Logan-ul...nu ca nu ar merge si Solenza ( tin destul de mult la solnitza mea )dar e mai confortabil Logan-ul.
Cam asta e tot, va multumesc. |
--------------------
dacia
solenta
2003/ confort
|
|
remesh |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 528 Joined: 1 May 08 From: Braila ![]() |
Salut. As dori sa cumpar si eu una bucata Dacia Solenza cu un buget de aproximativ 2500 de euro. Doar ca nu prea sunt priceput in verificarea masinilor sh. Din experienta personala stiu ca ar trebui ca masina respectiva sa indplineasca cateva conditii :
1. sa aiba un singur proprietar ( cel de pe carte ) 2. km cat mai putini si reali ( aici am nevoie de parerea voastra .. ce inseamna putini .. pt mine maxim 80k nu ar fi mult) 3. urme de uzura interior - exterior 4 obligatoriu vopsea originala fara urme de rugina sau alte nebunii. unde apar de obicei problemele cu rugina , inafara de oale , chedere..( unde sa ma uit de ea ), si inca ceva ... cum pot determina daca km sunt reali ( fara carte de service si CASCO )... O verificare la service cu tester imi rezolva aceasta nelamurire? AAAAA FOARTE IMPORTANT....pentru o folosire normala , cam 15000 km anual, mai mult in oras...ce ar fi indicat sa iau benzina sau diesel....( din cate am inteles cam toata lumea nu recomanda diesel-ul ca e vechi si foarte mare) Totusi, astept cu interes raspunsurile voastre cu eventualele completari ( absolut necesare pt un necunoscator) Multumesc anticipat This post has been edited by remesh: 18 Jan 2010, 23:24 |
--------------------
Renault
Megane 3 ST
2013 / ex M2 2007 / Ex. Clio 2 decat mult si fara rost, mai bine putin dar prost
|
|
Ryco1 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
Si sa aiba servodirectie neaparat,ca altfel tragi greu de volan.
![]() |
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
exclus diesel la solenza! 1.9 cu 63 de cai
![]() |
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
GABONE77 |
![]()
Post
#37
|
![]() el jefe Group: Members Posts: 856 Joined: 9 August 04 From: Bucuresti ![]() |
rugina nu e o problema la solenza. tabla e buna si pare tratata ok a mea dupa 5 ani nu avea probleme. si chiar daca mai e ciupita nu se intinde ca la vechiile dacii. pt ca tabla este tratata repet. in rest, de preferat sa aiba un singur proprietar si ala te uiti si tu la om, sa fie cu reviziile la zi si sa aiba dotari cat de cat ca sa nu mori de cald vara sau sa tragid e volan ca nebunul in parcare. cu toate ca si astea le treci cu vederea eu am condus 5 ani un model confort si a fost o masina f ok, dar totui in 2010 un aer macar si un airbag la sofer nu ar strica...
|
--------------------
Dacia
Sandero
2009 1.6 MPI Laureate
- TPG cine e bun e bun si cand e rau
|
|
Paul Gabriel |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 590 Joined: 16 October 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Suzuki/Audi
GSXR/A4
2005
- CJ XX RUN -----------
|
|
remesh |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 528 Joined: 1 May 08 From: Braila ![]() |
multumesc pentru sfaturi si pareri. Mai astept, oricum eu sunt din Braila iar pe la noi prin zona masinile sunt cam scumpe , majoritatea de la samsari. Deci urmaresc anunturi pe net. Momentan nu am gasit nimic care sa imi satisfaca cerin tele
|
--------------------
Renault
Megane 3 ST
2013 / ex M2 2007 / Ex. Clio 2 decat mult si fara rost, mai bine putin dar prost
|
|
Ryco1 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(GABONE77 @ 20 Jan 2010, 20:27) rugina nu e o problema la solenza. tabla e buna si pare tratata ok a mea dupa 5 ani nu avea probleme. si chiar daca mai e ciupita nu se intinde ca la vechiile dacii. pt ca tabla este tratata repet. in rest, de preferat sa aiba un singur proprietar si ala te uiti si tu la om, sa fie cu reviziile la zi si sa aiba dotari cat de cat ca sa nu mori de cald vara sau sa tragid e volan ca nebunul in parcare. cu toate ca si astea le treci cu vederea eu am condus 5 ani un model confort si a fost o masina f ok, dar totui in 2010 un aer macar si un airbag la sofer nu ar strica... Se parcheaza greu cele fara servodirectie ? ![]() |
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Neaparat sa fie dupa 2004 ca sa ai airbag si ranforsari. Sunt si astea importante.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
ramsen |
![]()
Post
#42
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
am pe cineva care vrea sa o vinda...proprietar de cind a cummparat-o din uzina...beton masina...acum sa vedem si la ce pret o vinde...2005 confort cu optionale pe ea...adika servodirectie,ac,geamuri electrice fatza,jante magneziu etc...nu l-am crezut pina nu am vazut masina ...urmeaza sa ii monteze ceas de logan si sa ii faca lumina la consola cum o am eu...daca te intereseaza vorbim pe mess...nissan_nav74
21 Jan 2010, 11:24: jantele sint puse de el acum 3 luni 21 Jan 2010, 12:11: SCUZE...am vorbit cu pretenul asta cu solenza de vinzare si nu mai vrea sa o vinda... This post has been edited by ramsen: 21 Jan 2010, 12:11 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
remesh |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 528 Joined: 1 May 08 From: Braila ![]() |
Nu-i nimic. Ms oricum de intentie.
Quote inutil sters. This post has been edited by b64chr: 2 Feb 2010, 16:59 |
--------------------
Renault
Megane 3 ST
2013 / ex M2 2007 / Ex. Clio 2 decat mult si fara rost, mai bine putin dar prost
|
|
zanga |
![]()
Post
#44
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#45
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Pai cred ca a lui are servo, vrea sa stie cum e fara. Da, volanul se misca mai greu decat la 1310 la Solenza fara servo (fac comparatia pentru ca am facut scoala pe 1310). Nevasta-mea nici nu a vrut sa auda de Solenza fara servo, dupa ce a vazut ce greu e la manevre cu una fara pe care voiam sa o cumparam.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
merge si cu servo. eu n-am treaba la viraje, garari, chiar si parcari laterale, numai sa nu stai sa vb la telefon
![]() |
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
turturel |
![]()
Post
#47
|
![]() membrisor Group: Members Posts: 1.385 Joined: 2 May 08 From: Braila ![]() |
daca merge greu directia la slz sau dsn..eu imi trag cu tesla in oo-a. serios vb..daca va merge greu directia la cele fara servo..puneti intr-o seringa putin ulei sau pur si simplu pulverizati un pic de wd40 in capul amortizoarelor fata. faceti presiunea la 2-2,2 bari. daca acei rulmenti sunt uzati..se misca mai greu volanul. mie sincer mi se pare ca se misca foarte usor..chiar am la servici un logan cu servo si diferenta nu e mare. conduc acel logan mai rar iar masina mea o conduc zi de zi..sau macar o data la 2-3 zile acum cu benzina asta ieftina.
aaa...sa nu uit..se mai greseaza si caseta de directie. nu e moarte fara servo..la viteze mari chiar e mai bine deoarece servo la slz/lgn nu se intareste progresiv la viteze mari..e la fel. asa ca directia mecanica..cel putin la dsn/slz rulllzz. parerea mea! referitor la colegul meu de oras care cauta o slz..vezi ca e una la piata mare(colt cu dorobanti) rosie, 2 la scolilor (cu dorobanti().. una alba si una albastra. cam atat am vazut in 2 zile. spor la cumparaturi! This post has been edited by titiDSN: 21 Jan 2010, 21:41 |
--------------------
Dacia
Supernova
2003 confort
|
|
remesh |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 528 Joined: 1 May 08 From: Braila ![]() |
Multumesc " vecinului " meu titiDSN pt sprijin. Masinile de care zici tu le-am vazut, dar sunt de la samsari toate 3, si mai au si un pret cam piperat.
22 Jan 2010, 13:01: Pot afla km reali ai unei masini? sau pe tester pot afla doar daca s-a umblat la kilometri? This post has been edited by remesh: 22 Jan 2010, 13:01 |
--------------------
Renault
Megane 3 ST
2013 / ex M2 2007 / Ex. Clio 2 decat mult si fara rost, mai bine putin dar prost
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
greu... greu de tot, la solenza poate chiar imposibil. singura chestie pe care o stiu, sunt unii care nu stiu sa le dea de la 150 000 la 50 000, si apare pe bord 050 000; deci astea clar sunt manevrate
|
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
La mine am costatat dupa ce am luat masina ca la orele cu 2 nu mergea un bat de la afisaj, cel de deasupra. Coroborat cu faptul ca nici indicatorul de benzina nu mergea si ca tabloul bord fusese desigilat m-am gandit ca s-a umblat pe acolo cu scopul de a insela. Totusi s-ar putea sa se fi umblat pt a incerca sa remedieze indicatoru de benzina....
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
remesh |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 528 Joined: 1 May 08 From: Braila ![]() |
nu isi mai da nimeni cu parerea?
|
--------------------
Renault
Megane 3 ST
2013 / ex M2 2007 / Ex. Clio 2 decat mult si fara rost, mai bine putin dar prost
|
|
Mario2114 |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 11 January 09 From: HD ![]() |
Nu va mai luati dupa unul si altul care isi da cu parerea,mergeti si vedeti personal masinile,le verificati intr-un service si o iei sau nu!!!inca ceva,nu va mai aruncati la clima sau rapsodia asa cu una cu doua,pt ca au multe probleme la servodirectie si la ac,e un sfat pe care il dau si e un lucru de care m-am convins in timpul in care imi cautam si eu o solenza buna!!!fiti foarte atenti la nr de km si nu va inselati cu 50000-60000km in 4-6ani,alea sunt raritati si nu se prea vand pt ca fiecare isi stie masina!!!
|
--------------------
Dacia
Sandero 1.4 mpi
2008
|
|
solenzoi |
![]()
Post
#53
|
Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 11 November 07 ![]() |
Verifici actele masinii si ceea ce aparescris pe placutele din compatimentul motor. Desfaci capota , te uiti sub radiator in partea de jos , pe traversa fata. Acolo este presostatul de directie asistata, la cazul ca masina are servo(cel mai bine ar fi sa aiba , pentru ca vremea volanului legendar pe care il invarti cu doua dejte fara servo a ramas la nostalgicii din fata blocurilor comuniste) si care ar trebui sa fie uscat fara urme de ulei. In cel mai bun cazdaca urmele de ulei sunt uscate mai poti discuta , altfel pleaca repede ca aia arecaseta de directie pe moarte sau distrusa deja. Verifica oalele din portbagaj in ce stare sunt pentru ca pot fi ruginite. Du masina la un service Dacia si fa-i un test . In privinta kilometrilor din cate stiu eu este destul de greu sa-i dai inapoi la solenza si asata o stiu de la persoane care sunt avizate , dar sunt alte elemente dupa care iti dai seama daca ceva nu este in ordine. Verifica starea cauciucurilor , nivelul lichidului de frana , distributia . Verifica toate comenzile autoturismului , sa fie functionale. Daca o cumperi de la primul proprietar trebuie neaparat sa iti dea factura de achizitionare a masinii , pe care apare inserat codul radio -cd-ului sau radio casetofonului dupa caz. Cere deasemenea instructiunile de folosire si carnetul de intretinere si garantie al masinii.Daca e vorba de versiunea Scala obligatoriu trebuia sa aiba pachetul legislativ plus o cutie cu becuri si sigurante , adica un bec din fiecare tip de bec care echipeaza masina si cate un exemplar din sigurantele care sunt in tabloul de sigurante. Masinile pana in noiembrie 2003 nu au airbag , nici versiunea scala , dupa noiembrie 2003 au toate , cel putin asa stiu eu , daca nu rog pe cineva sa ma corecteze. Incearca sa cumperi scala sau clima , lasa confortul si rapsodia pentru altii . Nu te uita neaparat la nr. de km ci in general la starea masinii si la proprietar. Personal prefer o solenza care a umblat ceva decat una tinuta in garaj , fara distributie schimbata si la care incep sa se vada semnele imbatranirii premature a componentelor de cauciuc mai ales si in care bineinteles trebuie sa mai bagi o gramada de bani plus timpul alocat acestor operatiuni indiferent ca se fac in service sau " in regie proprie". In alta ordine de idei , am fost sambata in piata auto din Cluj si solenza scala , cica din 2004 , dar am serioase rezerve ca aia s-a nascut in 2004 era 2800 euro negociabil . Pe vremea asta profita si cumpara una mai ieftina dar varf de gama. Bafta.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003, Scala
- Cj-75 LAR
|
|
remesh |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 528 Joined: 1 May 08 From: Braila ![]() |
multumesc tuturor pt sprijinul acordat, in special lui solenzoi, care a a adaugat un post " de nadejde" si de luat in seama.
|
--------------------
Renault
Megane 3 ST
2013 / ex M2 2007 / Ex. Clio 2 decat mult si fara rost, mai bine putin dar prost
|
|
slider2 |
![]()
Post
#55
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
QUOTE(solenzoi @ 24 Jan 2010, 16:38) Masinile pana in noiembrie 2003 nu au airbag , nici versiunea scala , dupa noiembrie 2003 au toate , cel putin asa stiu eu , daca nu rog pe cineva sa ma corecteze. scala si clima aveau standard airbag dupa noiembrie 2003, la restul era optional. iti mai dau si eu ceva sfaturi, ca am avut si inca mai am o solenza in familie si am cumparat vreo 4 masini second hand pana acum si am invatat multe: - verifica toba de esapament, respectiv finala, am inteles ca este una din bolile solenzei - verifica planetarele, in special dreapta. ia curbe la 90 de grade cu masina, bracare maxima si accelereaza un pic cat sa fortezi un pic articulatia, daca bate are probleme. - sa n-o cumperi fara sa mergi tu cu ea, dar in acelasi timp pune si proprietarul sa mearga cu ea. daca proprietarul incepe cu schimbari in treapta superioara la 2000rpm, si la drum lung zice ca el nu depaseste 80km/h, fugi ca draq de tamaie. de ce iti recomand asta vezi mai jos, la urmatoarea liniuta. de asemenea sa faci la fel, daca incepe cu scarturi, retrogradari excesive, chestii de genul. cu masina e bine sa mergi moderat. atat pentru sanatatea ta cat si pentru a ei. in timpul mersului cu ea, opreste casetofonul, asculta motorul atat la ralanti, cat si in sarcina, verifica directia daca are joc. ridica usor mana de pe volan, lasand-ul liber sa vezi daca masina trage stanga/dreapta. verifica instrumentarul de bord. in partea dreapta a bordului vezi daca sunt urme de prindere ale sistemului de contorizare al taxiurilor. chiar daca proprietarului nu-i prea convine, intra pe un drum mai prost asfaltat, ceva gen piatra cubica, acolo se aud toate problemele din articulatie. - fa-i un test de itp, chiar daca il are facut. eu am facut unul si s-a uitat mecanicul sub masina cu lampa, mi-a verificat orice joc al articulatiei, a facut un test de amortizoare & articulatie din ala pe vibrator, un test de franare pe fiecare punte in parte plus frana de mana, a verificat toate sistemele de iluminat, seriile masinii si noxele. si totul m-a costat 60ron. iti recomand din tot sufletul sa faci un astfel de test, pentru ca desi nu e o boala a solenzelor exista posibilitatea ca noxele sa nu iasa cum trebuie, din cauza catalizatorului. ceea ce inseamna ca trebuie inlocuit si nu e deloc ieftina aceasta operatie (in jur de 1000ron). asta se intampla din cauza mersului subturat. - verifica data fabricatiei de pe anvelope. un pneu daca are cam 4 ani, poate sa aiba "carne" pe el cata vrei, si-a pierdut proprietatile si incepe sa se crape. pentru a verifica acest lucru, in caz de nu sti, uita-te pe talonul anvelopei (partea cu modelul dimensiunea, etc) si vei gasi un DOT apoi o combinatie de 4 litere si pe urma una de 4 cifre. cele 4 cifre reprezinta asa: primele doua saptamana, ultimile doua anul fabricatiei. de asemenea verifica anvelopele sa aiba uzura uniforma. daca pneul este mai tocit pe interior sau pe exterior poate fi doar o problema de geometrie, dar poate fi si un accident urat care a lasat urme adanci. alt aspect este ca anvelopele sa fie cele corespunzatoare cu cartea masinii sau talon, ca dimensiuni. schimbarea pneurilor cu altele de dimensiuni diferite decat cele recomandate poate avea ceva beneficii in anumite situatii (daca se face modificarea cum trebuie), dar cel putin pentru moment la noi in tara acest lucru este ilegal. - orice solenza care se vinde acum pe piata ar trebui sa aiba distributia schimbata cel putin o data, si s-ar apropia de a doua oara. aceasta in ciuda credintei populare nu se schimba la 60.000km, ci la 4 ani in limita a 60.000km. motivul este imbatranirea cauciucului (acelasi fenomen ca la anvelope) din care este facut cureaua de distributie. atentie ca sunt anumiti proprietari si mecanici care la solenza nu schimba si pompa de apa cand schimba distributia. nu se face asa ceva, ea trebuie schimbata chiar daca masina are putini km. am un prieten care a avut solenza si la distributia de 60.000km, nu i-a schimbat mecanicul pompa de apa, ca s-a uitat el la ea si a zis ca mai merge, dupa 3 luni s-a dus naiba pompa, a trebuit sa faca din nou distributia si pe banii lui, ca n-a facut-o cu piesele service-ului si nu i-a dat garantie. nu e o regula ca se va duce pompa, dar mai bine sa dormi linistit. - de asemenea pentru a sta fara griji pune un 200euro deoparte, ca in cazul in care proprietarul nu-ti poate demonstra schimbarea distributiei, s-o schimbi tu. e cel mai bine asa, si nici nu e chiar asa de scump. pe unchiul meu l-a costat la un service particular 550ron cu tot cu piese (inclusiv pompa de apa) si manopera. - la partea din fata verifica radiatorul inclusiv prin bara fata de protectie. daca are urme de lovituri, masina a fost implicata in accidente. de asemenea se poate vedea daca anumite elemente ale partii frontale au fost inlocuite, daca te uiti la suruburuile cu care au fost prinse. in principiu orice sistem de prindere are anumite tolerante pentru deplasarea suburilor, ca sa se aseze panoul in cauza. e greu sa prinzi un surub cu toleranta de deplasare in locul original, astfel ca se vor vedea urmele lasate de piulita in suportii de prindere. - nu lasa o masina sa-ti ia ochii pentru ca are xenoane, jante mai mari, muzica, sau mai stiu eu ce tiuning. unele din aceste modificari sunt ilegale. cauta o masina care a fost folosita doar pentru scopul ei, adica deplasarea de la a la b. - anumite modificari sunt binevenite, dar sa fie facute corespunzator, si ma refer aici la montare geamuri electrice daca nu are, adaptare oglinzi electrice de pe logan, adaptare tablou bord de logan/symbol/megane1. daca vezi astfel de modificari ia legatura cu un electrician, ca sa nu ai probleme. - poti vedea modul cum a fost intretinuta o masina, dupa starea interiorului/exteriorului. chiar daca nu sunt lovituri grave, o puzderie de zgarieturi, atingeri, nu sunt un indiciu bun. de asemenea uita-te la lichidele masinii, si filtre. daca acestea par "obosite" si trebuiesc inlocuite inseamna ca proprietarul nu prea isi da interesul. - nu te duce cu proprietarul la un service pe care il stie el, poate sa aiba vreo intelegere cu cei de acolo. - fereste-te de combinatii gen: nivel de echipare scala dar fara eleron. multi o sa spuna ca l-au dat jos ca nu le placea, ceea ce nu prea e adevarat. eleronul se prinde dand gauri in capota portbagajului, deci daca il scoti trebuie astupate gaurile sau inlocuita capota. cel mai probabil masina a fost lovita in partea din spate. daca este de exemplu orice alt nivel de echipare, dar mai putin scala si are eleron, uita-te atent cum a fost prins sa nu ai probleme cu intratul apei in portbagaj. - barile de protectie ale masinii trebuie sa aibe aceeasi culare pe interior cat si pe interior. daca pe afara bara e alba ca masina, dar inauntru e albastra inseamna ca nu e cea originala. nu e obligatoriu ca masina sa fi fost lovita grav, poate doar a spart bara intr-o bordura si a inlocuit-o, dar nu ai de unde sa sti. - nu te duce sa vezi o masina pe timp de noapte, sau ma rog cand s-a inserat, sau cand ploua. cel mai bine intr-o zi insorita, astfel se va observa orice diferenta de culoare. - invarte-te pe langa masinii si inspecteaza in cel mai mic amanunt. plimba-ti mana pe usi, capota, sa simti eventuale imperfectiuni ale vopselii. - nu te duce singur, mai ia cu tine o persoana care sa aiba habar. 4 ochi sunt mai buni decat doi. deasemenea unul din voi il intreaba pe proprietar ceva, celalalt e atent la comportamentul lui. - intreaba-l orice pe proprietar, e dreptul tau, ca sunt banii tai la mijloc. orice raspuns dubios incearca sa-l verifici intreband ceva, sau coreland cu stadiul in care se afla masina. - nu fi foarte incantat de masina, fi satisfacut. eventual nu bate palma cu vanzatorul de la prima vizionare. - verifica toate actele masinii, in special talonul. vanzatorul sa fie proprietarul, sau ma rog sotia/copilul/parintii vanzatorului sa fie. nu accepta povesti de genul: "e a lu' vara-miu, a lu' un preten". - cand bati palma cu vanzatorul hotaraste din capul locului pretul exact si moneda in care ii dai banii. - daca nu ai urgenta nevoie de masina, nu te grabi. doar daca vrei vreun model exclusivist merita sa iei poate chiar prima masina vazuta, dar in rest vei avea lejer de unde alege. eu am cumparat un focus, inlocuitor pentru megane, acum o saptamana, dar ideea de a lua alta masina a aparut anul trecut prin vara. prima masina am vazut-o prin iulie daca nu ma insel, si dupa vreo alte 10 masini vazute si nu stiu cate de care m-am interesat telefonic sau email, am luat masina in ianuarie. dar nu imi pare rau ca am asteptat atat si ca am trecut de la logan mcv la megane 2 break, la astra caravan, la megane sedan, la opel zafira, la 307sw si in final ne-am oprit la focus pentru ca sunt foarte multumit de masina. a meritat banii dati. cam atat imi trece acum prin cap, daca mai imi aduc aminte de ceva, revin cu completari. This post has been edited by slider2: 24 Jan 2010, 21:46 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
solenzoi |
![]()
Post
#56
|
Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 11 November 07 ![]() |
Multumesc pentru corectura "slider 2" si deasemenea respect pentru post. Cred ca ar trebui pus undeva , pentru ca toti ceilalti care acceseazasite-ul si nu numai , ma refer aici si la "musafiri" sa stie ce anume sa verifice. Mi se pare complet si judicios argumentat.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003, Scala
- Cj-75 LAR
|
|
slider2 |
![]()
Post
#57
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
mersi de aprecieri. exista parca la tutoriale un topic cu ce e de verificat atunci cand cumperi o masina noua/sh, poate o sa postez si acolo, daca nu cumva a mai scris cineva aceleasi lucruri, ca nu sunt eu detinatorul adevarului suprem, sau cel mai fin cunoscator al domeniului in cauza.
eu am scris lucrurile de care m-am lovit eu, sau cei din jurul meu, legate de achizitia unei masini second hand. mi-am mai adus aminte ceva, dar o sa dau edit postului anterior pentru a fi mai ordonat. |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
sa solenzele fara ac, se poate ajunge la planetara din dreapta si pe sus, ridicand capota. se baga mana si se apuca planetara si se vede imediat daca are joc. mie mi se pare ca daca te pricepi cat de cat, la masini care nu au foare multe chestii pe ele, nu e cazul de tester neaparat. daca a fost lovita o vezi dupa o gramada de lucruri, iar mecanica daca e ceva grav, la fel, inveti sa le gasesti. o pereche de ochi si urechi avizate cu tine sunt suficiente la o masina de 2500 de euro
|
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
slider2 |
![]()
Post
#59
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
si ti se pare mult 60ron pentru un test complet de mecanica???
![]() This post has been edited by slider2: 25 Jan 2010, 00:15 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
nu de bani, de timp e mai mult vorba. daca nu stii pe nimeni la un service, iti dai seama cat iti ia o constatare, si poate nu nimeresti o masina buna din prima, faci vreo 2-3 ... plus ca poate dai peste jepcari care iti baga in ele ...
|
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 04:58 |