Lectia de franceza, Laguna 2.0t, 2006
![]() ![]() |
Lectia de franceza, Laguna 2.0t, 2006
cdadan |
![]()
Post
#61
|
||
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
||
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|||
R19/16v |
![]()
Post
#62
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
cdadan |
![]()
Post
#63
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Am citit si eu acel post, dar l-am considerat o gluma. Din motive simple:
- in carte zice ca trebuie ulei cu norma A3 - tot in carte, la 5W30 apar exceptiile, printre care si F4R turbo |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
sobolan - citeste caracteristicile uleiurilor, citeste ce recomanda producatorul (aici nu ma refer la marca ci la caracteristicile tehnice care trebuie intrunite) si dupa aceea fa propuneri ...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#65
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
5w30 e un ulei recomandat in principal pentru motoarele mici, care nu degaja foarte multa caldura, si fata de 5w40 ajuta la un consum mai mic de carburant.
5w30 pun la Matiz, la care n-am vazut niciodata acul la temperatura sa ajunga macar la jumatate, la Clio (la care am vazut sa treaca acul de jumatate) si la Megane merg pe 5w40. Si cand zic "merg", zic ca motorul vede turatii ridicate destul de des, frecvent schimb vitezele la 4000 de ture, asta in regim calm. Recomandarile constructorului sunt in general cele mai bune, indiferent de cum se simte sau se aude motorul. Asta la un ulei "de la mama lui", la unul contrafacut (eu Castrol nu cumpar never din Ro) nu stam la discutii. Nu stiu cum e la F4RT, versiunea turbo, insa F4R-ul nu se impaca deloc cu Competition-ul 10w40, cel putin de la 100 de mii incolo il consuma de n-are aer. Pe K7J/K7M in schimb nu e consumat nici la 300 de mii de km, motorul ala cred ca merge si cu vaselina topita turnata cu palnia in baia de ulei. |
--------------------
.
.
.
|
|
cdadan |
![]()
Post
#66
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
5W30 pun la cealalta masina din familie ... la recomandarea producatorului ... si nu este un motor micut deloc ... acul sta lipt la 90 grade ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#68
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
@cdadan: asa-i modelul, argon poate sa-ti confirme.
@cj98czh: daca e tot motor diesel, posibil sa nu fie nevoie de mai mult deoarece dieselurile nu prea sufera de supraincalzire. In Dubai de exemplu nu se gaseste ulei 5w, ci doar 10w. This post has been edited by Laurentziu83: 24 Feb 2011, 13:16 |
--------------------
.
.
.
|
|
argon |
![]()
Post
#69
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#70
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Stiu, dar, oricat de mult am nenorocit motorul ala, inclusiv forja prin oras cu AC-ul pornit, cat timp avea lichid de racire in el, n-a ajuns la jumatate. A, ca ajuns el si la 3 sferturi cand aveam caloriferul spart si am completat cu un litrul de antigel si unul de apa in vas, partea a doua.
|
--------------------
.
.
.
|
|
argon |
![]()
Post
#71
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Intervalul cat se misca acul acolo, corespunde 40-80 de grade, poate sa aiba peste 80, ca acul nu-ti mai urca, cica se rezolva daca pui sonda de Tico, dar nu ma deranjeaza acest aspect.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cdadan |
![]()
Post
#72
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 24 Feb 2011, 13:14) In prima faza ai sugerat ca aspectul ar fi legat de folosirea uleiului 5W30. Sper ca esti de acord, nu exista nici o legatura. R19/16v, mi-am amintit, pe vremuri mai era un ulei cu specificatii (cel putin pe hartie) foarte bune: Excellium LDX 5W40. Mai multi colegi cu F4R turbo l-au folosit, dupa care au trecut la NF, iar acum inevitabil, la SXR. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
sobolan |
![]()
Post
#73
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 24 Feb 2011, 11:53) sobolan - citeste caracteristicile uleiurilor, citeste ce recomanda producatorul (aici nu ma refer la marca ci la caracteristicile tehnice care trebuie intrunite) si dupa aceea fa propuneri ... am gresit...castrol C3 5w40 , nu 30....eu numai de asta am pus,e magnatec si e brici....sau mergi pe mobil 0w40..... LE....daca ne-am lua dupa producator am pune ELF mereu,la Citoren ii punem Total,la vw ii punem Castrol,la opel/cielo doar GM ![]() ![]() si elf-ul si total-ul sunt facute la noi la lubrifin...deci calitate p$#a ! ![]() This post has been edited by sobolan: 24 Feb 2011, 15:53 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Repet ... ai cu ce sa-ti sustii afirmatia asta ... sau este parerea ta?
Eu stiu masina care a mers cu Elf de noua si a trecut de 700.000 km ... si merge in continuare ... deci pe mine nu ma convingi ... folosesc si voi folosii ELF indiferent unde este fabricat ... Total este un producator mult prea mare ca sa faca rabat de calitate intre fabrici ... repet uleiul facut la Brasov se exporta in toata Europa .. (asta o stiu din surse din interior grupului Total Romania) |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
cdadan |
![]()
Post
#75
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Sobolane, daca in carte scrie norma A3, de ce te incapatanezi sa recomanzi C3?
Pe asta cu "orice este produs in Ro este de c&#@t" eu nu o servesc. In momentul in care voi fi convins (cu argumente, cifre, masuratori, exclus povesti) ca Mobil, Castrol sau cine stie ce altceva e mai ok, schimbam foaia. Mai sunt baieti care folosesc si recomanda prostii gen duralube, metabond etc. Nici batut n-o sa bag chestii de-astea in motor. Pana una-alta, Elf va fi si la urmatoarea revizie. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
sobolan |
![]()
Post
#76
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 24 Feb 2011, 15:58) nu,e o parere personala dupa ce am testat si eu pe masinile mele,doar atat.... QUOTE(cdadan @ 24 Feb 2011, 16:16) pentru ca mi s-a parut ca e mai bun.....acuma fiecare face ce vrea dar treaba cu fabricant masini/producator de ulei e un rahat de marketing/branding and all that shit,probabil ! |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cdadan |
![]()
Post
#77
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(sobolan @ 24 Feb 2011, 17:20) Cu asta sunt total de acord. Sincer mi se cam rupe ca VW recomanda Castrol si Reno recomanda ELF. Am analizat variantele, pana una-alta ELF nu pare cu nimic inferior si nu e semnificativ mai scump. Asa ca ... e foarte bun. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
Merced |
![]()
Post
#78
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
E un nene pe la CLT care cica baga intr-un Mercedes Sprinter un ulei Lubrifin Vector 15W40 si-l schimba la 20.000km. Mineral deci, dar cica corespunde cu standardele cerute de Mercedes pentru acel motor. Si n-a crapat inca masina.
Am gresit, era vorba de alt model, Versus Plus: QUOTE(Tudor Badescu @ 16 Feb 2011, 12:45) Iar eu Lubrifin Versus Plus 15W40,API:SJ/CG-4, MB228.0, 8lei/litru, interval maxim de schimb interurban la Dacia clasica 20 000 km(eu il schimb la 12000..13000km).Si il folosesc si la Sprinterul din semnatura cu schimb la 30 000 km. Asta ma face sa cumpar si sa incerc. ![]() This post has been edited by Merced: 24 Feb 2011, 18:20 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#79
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Merced |
![]()
Post
#80
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Ba sa stii ca maine dau un telefon, ca am gasit un distribuitor in Pitesti.
De ce? Pentru ca, initial am bagat doar 4 litri la schimb, cand am plecat cu ea din Timisoara, nestiind ca intra 5. Era un pic peste minim pe joja. Cat am mai frecat-o o perioada am si uitat sa ma mai uit, iar la vreo doua luni, pana sa plec la intalnirea de la Ranca, am verificat si eram pe la minim. Am mai pus un litru atunci. E cam veche masina, nu neg ca e posibil sa si manance, desi fum nu scoate, dar pierde cam rau pe la garnitura de la baie. Zilele trecute m-am uitat pe joja, scazusem sub minim surprinzator de mult. Ce-i drept in total am mers si vreo 8000km, plus pierderile cam nasoale, de care voi scapa prin primavara abia. Un litru si 2-300ml nu mi se pare chiar mult. Provizoriu am pus un litru, dar deja e penal, vreau sa fac un schimb cum trebuie si nu vad de ce n-as lua uleiul ala. Respecta standardele cerute de motorul toracei mele, este si semsintetic cel in cauza, vorbesc de Vector SHPD 15W40 si cica costa 8 lei pe litru. Ca pana rezolv eu cu garnitura aia e pacat sa las pe jos Motul, ca d-ala vroiam sa iau schimbul viitor. Nu stiu daca l-as tine 10.000, dar daca s-ar comporta masina ok cu el, nu vad de ce nu pana la urma. Daca merge Sprinteru' ala cu el, merge si troaca mea lejer. Scuze Dane ca ti-am balarit topicul, sterge la discretie. ![]() This post has been edited by Merced: 24 Feb 2011, 21:13 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#81
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
motul mi-am pus eu la motor
![]() This post has been edited by sobolan: 24 Feb 2011, 21:28 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Merced |
![]()
Post
#82
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Si cum ai concluzionat? Suntem toti subiectivi la faza asta. Eu cred ca intre un Elf un Castrol si un Motul de calitate si specificatii comparabile nu se vor vedea decat diferente minore si asta dupa niste sute de mii de kilometri.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#83
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
se prea poate...am motul in "bicicleta"...la vara o sa va spun cum e !
This post has been edited by sobolan: 24 Feb 2011, 21:52 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Merced |
![]()
Post
#84
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Cum ne spui? Sa nu-mi zici ca suna motorul altfel, ca nu prea le cred p-astea. Decat intre uleiuri gen 20W40 la pet de 3 litri si Castrol 10W40 in Dacie poti sa auzi diferente d-astea.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#85
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
la turatii mari de peste 6-7000 rpm,vara e cald,daca nu e bun "il prind".....am ceas de presiune la bord,custom RAIDhp....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cdadan |
![]()
Post
#86
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Uleiul recomandat pentru mobra nu are legatura cu Elf SXR. Comparatia nu-si are rostul.
Ai pus cumva Motul 300V 2172H 0W30? Daca nu-i bun, sa le zici la japonezi ca-s tembeli. ![]() |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
sobolan |
![]()
Post
#87
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
care mobra ? asta-i hoinar in toata regula.....5w30 am pus,ptr. vara....iarna nu circul cu ea.....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Merced |
![]()
Post
#88
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Chiar si asa presiunea nu e totul la un ulei...
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#89
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
pai "vezi" presiunea si atunci realizezi cum se comporta cand e la temperatura mare .....
un mare OFF pe topicul lui cdan.... ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Merced |
![]()
Post
#90
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Lasa ca sterge el. Presiunea poate ca ne arata un pic faptul ca-si pastreaza o anumita vascozitate la o anumita temperatura, dar mai departe nu prea e mare indicator. Ca peste un anumit prag ideea e sa si unga uleiul, nu doar sa "tasneasca" in motor.
Deci daca-mi spuneai, am mers 100.000km cu o masina X doar cu ulei Y schimbat la timp si in acelasi timp alta masina a mers aceeasi distanta(presupunem ca-s ambele noi) cu alt ulei, si dupaia s-a desfacut motoru' si s-a verificat care-i mai uzat(desi 100.000km pentru motoarele actuale sunt mult prea putini kilometri), mai intelegeam. Dar altfel sa recunoastem ca toti suntem subiectivi in ceea ce priveste uleiurile si ca ramane ideea sa respecti specificatiile impuse de fabricantul masinii, eventual sa pui mai bun decat ce recomanda ei, dar niciodata mai prost, sa respecti termenul de schimb si, in caz ca n-ar fi contrafacut uleiul, ar trebui ca orice masina moderna sa mearga mult si bine, fie ca are in motor un Elf, un Castrol sau ce vreti voi. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 04:30 |