Benzina sau Diesel
![]() ![]() ![]() |
Benzina sau Diesel
einstein1984 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|||
Andy_ACS |
![]()
Post
#32
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Pe scurt - benzina 1,6 8v sau 1.6 16v daca nu mergi multi km pe an si nu pui consumul pe primul plan. Diesel (oricare 70 sau 85) daca mergi mai mult de 20-30 de mii pe an si te intereseaza consumul.
Diferenta mare de consum intre dci si benzina este in oras. In medie un dci ia ~6-6.5 iar un benzinar ~10. In afara diferenta nu e asa mare - benzionarul ~6-7, dci ~4.5-5. Concluzie - economie mare la combustibil se face daca mergi preponderent in oras, in afara economiea (si evident amortizarea diferentei de peste 1000E intre motorizari) se face mult mai greu. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
slider2 |
![]()
Post
#33
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
depinde si cum mergi in oras, ca daca drumurile tale sunt scurte, cu opriri dese, nu e chiar bine pentru un diesel...
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#34
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Nu e bine nici pentru benzina o astfel de exoploatare (in care masina nu reuseste sa ajunga la regim termic optim - uzura si consum marite). Astea sunt chestii cloaterale relativ putin importante, nu la asta se gandeste cumparatorul cand e pus in fata alegerii intre benzina si diesel.
In Romania 90% se gandesc la "cu care ies mai ieftin" dupa o anume perioada de timp si anumit numar de km (luand in calcul costurile de achizitie, intretinere, reparatii, combustibil, asigurari si taxe, revanzare). Cativa se mai gandesc si la performanta, placerea de a consuce, insa conditionati de costuri. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
gabylzr |
![]()
Post
#35
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 7 October 06 From: MANGALIA ![]() |
|
--------------------
Skoda Octavia 2,
ex logan laureate 1,5 dci/2006
1,6/2005
- CT------ Forza Steaua
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#36
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Era un document mai demult postat despre conduul 'eco' in care se spuneau cateva indicatii pentru obtinerea unui consum minim. Din cate stiu eu nu e valabil numai pentru Dacia si numai pentru motoarele in 8valve.
In cartea masinii nu scrie asa ceva, cel putin nu la mine. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
emanu900 |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 8 April 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 11 Nov 2009, 10:58) Si dieselul e facut la Valladolid iar pompa de injectie la Valencia, insa nu vad relevanta. Daca te multumeste o putere de doar 90 de cai, 1,6 MPI e mai eeconomoc putin. Insa dci de la 70 de cai in sus sunt foarte placute la condus, desi injectia si cuzinetii de biele dau batai de cap multor posesori. Dar exista garantie extinsa pentru asta. Pai relevanta e ca sunt Delphi si asta spune tot. Delphi are fabrici in Spania, Franta si mai nou la Iasi, aici ma refer la componente diesel (injectoare si pompe), atat. Pai si ce faci dupa garantia extinsa (si chiar in timpul garantiei crezi ca service-ul iti schimba de fiecare data injectoarele sau pompele bulitte din cauza carburantului)? Nu tot platesti? Deci oricum ai da-o tot la benzina iesi mai bine in timp. Lumea gandeste pe termen scurt, cel mult mediu (aka garantie extinsa) insa nu vede riscurile viitorului. A, ca unii n-au ce face si fac vant la masini ca la chiloti in cativa ani ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4
2005
|
|
galeo |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 2 September 06 ![]() |
QUOTE(emanu900 @ 11 Nov 2009, 16:19) Pai relevanta e ca sunt Delphi si asta spune tot. Delphi are fabrici in Spania, Franta si mai nou la Iasi, aici ma refer la componente diesel (injectoare si pompe), atat. Pai si ce faci dupa garantia extinsa (si chiar in timpul garantiei crezi ca service-ul iti schimba de fiecare data injectoarele sau pompele bulitte din cauza carburantului)? Nu tot platesti? Deci oricum ai da-o tot la benzina iesi mai bine in timp. Lumea gandeste pe termen scurt, cel mult mediu (aka garantie extinsa) insa nu vede riscurile viitorului. A, ca unii n-au ce face si fac vant la masini ca la chiloti in cativa ani ![]() ![]() Cred ca nu prea multi isi vor schimba masina la fiecare 3 ani cat dureaza garantia, mai ales ca multi am cumparat logan ca nu ne da banii afara din casa.Plus ca nu stiu daca se merita sa o vinzi dupa 3 ani la un pret sub 50% din pretul ei de noua, mai ales cand stii ca ai mers doar tu cu ea, i-ai facut reviziile la timp si nu ai probleme.In acelasi timp un benzinar cred ca il poti tine minim 150 mii (deci aprox 10 ani) fara prea mari reparatii. |
--------------------
dacia
1310
1984
|
|
god |
![]()
Post
#39
|
![]() wizard Group: Members Posts: 328 Joined: 15 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu ce-i tot dati atata ca nu e diferenta de consum.
Date concrete: cu masina din semnatura am avut in vara undeva la 6.8% consumul in oras. In aceeasi perioada am mers si cu un 1.4(cu asta am mers eu, nu stiu 1.6-le ce putea dar mai putin nu cred) si am scos PUTIN sub 11% in exact aceleasi conditii. Asa ca dpdv al consumului nu vad de unde atatea discutii. Daca nu te intereseaza consumul poti lua linistit un 1.6 16v. PS: daca sunt cativa cu probleme la diesel nu inseamna ca toate au. |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci 4X4
Iunie 2010 / Prestige It's time to burn™
|
|
slider2 |
![]()
Post
#40
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
de obicei se merge si extraurban, deci diferenta aia de consum se mai amelioreaza...
si sa zicem ca merge numai in oras si luam asa: A. consum combustibil - benzina 11% (desi ma indoiesc, dar fie) - diesel 7% B. pret combustibil - benzina 3,8 lei/litru - diesel 3.6 lei/litru C. pret achizitie - mcv laureat 5 locuri, culoare nemetalizata, 1.6 16v 10900euro - mcv laureat 5 locuri, culoare nemetalizata, 1.5dci 12050euro D. economie - deci daca iei benzina ramai cu 1150euro in buzunar, adica aproape 5000 lei - din astia 5000lei cumperi 1315,75 litri benzina, cu care mergi 11961.36km E. concluzii - cu diferenta de pret dintre otto si diesel, mergi cu benzinara 12000km numai in oras, in timp ce cu dieselul mergi 0 km in aceeasi bani. - plus ca presupun ca vei merge si extraurban, iar consumul ala de 11% la benzina se obtin urban prin zonele aglomerate; deci probabil ca vei avea dupa un mers 80% urban, consum benzina 9%, iar diesel 5.5% (nu sariti in sus ca aveti consumuri mai mici, ca am mers si eu cu dieseluri si cunosc proprietari si mai putin de atat in oras poate doar daca mergeti noaptea si subturat masiv). cu aceste cifre in aia 1150euro, cu benzina mergi 14620km, iar cu dieselul 0km. - deci abia dupa cel putin 12000km parcursi cu benzinara doar in oras (ca daca mergi si pe afara ceva mai mult situatia se schimba si mai mult), ca bani investiti in masina plus combustibil ajungi la banii dati pe diesel. de aici incolo se vede economia din combustibil, din care trebuie sa scazi diferentele de la revizii si intretinere. va fi o economie, dar nu chiar asa de mare, plus frica asta ca dieselul poate sa crape mai repede... This post has been edited by slider2: 11 Nov 2009, 23:11 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
ok sunt de acord cu calculele facute de tine dar eu pun alta problema:
1 am 9000euro pt un dci 2 pe benzina dau 7500euro 3 dupa achizitionare diferenta de 1500 euro dispare ( sotie sau investitie casa sau distractie) in maxim 3 luni 4 nu faci mai mult de 1500-2000km luna(benzina) sau mai putin de 1000 km daca iti iei un dci 5 eu alimentez de 3 mil pe luna la dci, la benzina crezi ca imi mai permit sa merg peste tot cu masina???? |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
slider2 |
![]()
Post
#43
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
@supercar:
1. aici era vorba de 1.6 16v vs 1.5dci 85cp 2. daca masina ta e stock (adica n-ai facut ciptuning, remapare, resoftare, etc) am curaj sa facem o intrecere intre dci-ul tau de 70cp, chiar si cu 1.2 16v, daramite cu 1.4 8v. uite mai jos de ce. 11 Nov 2009, 23:25: QUOTE(dl_dr25 @ 11 Nov 2009, 23:20) ok sunt de acord cu calculele facute de tine dar eu pun alta problema: 1 am 9000euro pt un dci 2 pe benzina dau 7500euro 3 dupa achizitionare diferenta de 1500 euro dispare ( sotie sau investitie casa sau distractie) in maxim 3 luni 4 nu faci mai mult de 1500-2000km luna(benzina) sau mai putin de 1000 km daca iti iei un dci 5 eu alimentez de 3 mil pe luna la dci, la benzina crezi ca imi mai permit sa merg peste tot cu masina???? pai si daca iei diesel in sotie/casa ce mai investesti??? deci n-ai facut nici o afacere. un calcul corect ar fi cum am facut eu, adica daca achizitionezi modelul pe benzina, sa nu intri in diferenta de bani care ti-a ramas, pentru ca altfel nu poti compara. daca nu ti cont de asta este logic ca ramai cu impresia ca domne e mai economic cu dieselul.. This post has been edited by slider2: 11 Nov 2009, 23:25 Attached thumbnail(s) date_tehnice.JPG ( Size: 89.28k ) Number of downloads: 769 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
Depinde si cati km face pe an initiatorul topicului...dar intre 1.6 16v vs 1.5dci 85cp la capitolul depasiri,demaraj e clar ca benzinarul e mai fasnet in schimb dci-ul de 85cp sta mult mai bine la consum.
Off-topic slider2 - dci-ul meu e resoftat la 90cp,deci ca performante dinamice se aseamana cu benzinarul 1.4 ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
chestia cu fasnetul este in functie de sofer
![]() |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
slider2 |
![]()
Post
#46
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
atunci tu trebuie sa te compari cu 1.6 8v
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
nu sunt rautacios, dar plecind de la munca intr o seara (01.00) am facut o intrecere cu doi colegi ( eu dci de 70 resoftat cu doi colegi, al doilea un 1.6 16v doi colegi si trei dci 85 cu un coleg) portiunea de drum antena 1 - arcul de triumf.
la terminare sa nu fiu subiectiv ca sa terminat pt primul loc la mustata locul 3 avea aproape doua masini in spatele nostru 1. dci 85 2. eu cu 70 dci 3. 1.6 16v |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(dl_dr25 @ 11 Nov 2009, 23:30) Oricum mi se pare aiurea sa iti iei un autobuz de masina cum e mcv-ul si sa pui o motorizare subnutrita ca cele din gama benzinarelor invechite mpi in speta 1.4 si 1.6. Singurele motorizari decente din punctul meu de vedere pentru un mcv sunt 1.6 16v si dci-ul 1.5 85cp iar daca proprietarul foloseste masina in scop de afacere ceva(care zilnic cu ea),si face km mai multi dci-ul e alegerea fara discutie. Dci-ul e mai placut la conducere,nu trebuie sa turezi in limitare cand urci un deal cu masina incarcata sau in alte incercari cand il pui in sarcina. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
slider2 |
![]()
Post
#49
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
eh hai sa nu exageram. masina din semnatura a carat 13 pachete de gresie din aia mare si vreo 7 saci de adeziv pentru faianta si gresie, deci vreo 300kg. plus 150kg eu si tata in masina, rezulta un total de 450kg. drumul parcurs cu aceasta greutate a fost de vreo 80km, respectiv hornbach (sau cum naiba se scrie) militari, centura bucuresti - bragadiru, de la bragadiru pe e70 pana la draganesti vlasca. pentru cine cunoaste drumul stie ca sunt cateva pante destul de mari, si cu toate acestea n-a trebuit sa turez masina mai mult ca de obicei ca sa urce dealurile.
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
Bine tu ai 105cp...cat de cat se misca decent chiar si in sarcina.
Tatal meu are 1.4 cu 75cp si cand merg cu el cu masina incarcata sincer imi este putin teama cand face o depasire(abia trage,zici ca sta pe loc)...e de exemplu cand merge el cu masina de fiecare data ramane uimit de cat de bine merge dieselul meu chiar si incarcat fiind,depasesti mult mai usor,consum mic si acum regreta ca nu are si el dci. This post has been edited by SUPERCAR: 12 Nov 2009, 00:18 |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
gabylzr |
![]()
Post
#51
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 7 October 06 From: MANGALIA ![]() |
|
--------------------
Skoda Octavia 2,
ex logan laureate 1,5 dci/2006
1,6/2005
- CT------ Forza Steaua
|
|
Steel Tormentor |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 954 Joined: 30 March 07 From: Constanta ![]() |
cel putin ala cu 1.6 16v cred ca dormea, sincer
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 Preference 1.4MPI
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(C@talin @ 10 Nov 2009, 20:38) astia de aveti diesel banuiesc ca toti schimbati la 2000 ture hai fiti sinceri nu ? Nu "bre"... nu astia cu dizăl schimba la 2000, ci altii pe cand el saracu ar trebui la 3000 3500 ![]() ![]() http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2119952 |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#54
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Slider 2, dar nici nu ai urcat cu treapta a 3-a.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
C@talin |
![]()
Post
#55
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
am vazut eu adomiti care depaseau la 70 pe afara cu a 5 la astre cu motor de 1.6 16 v .si pe un drum foarte frumos si deloc aglomerat dintre drajna si slobozia
![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
dacis |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(dl_dr25 @ 12 Nov 2009, 00:40) nu sunt rautacios, dar plecind de la munca intr o seara (01.00) am facut o intrecere cu doi colegi ( eu dci de 70 resoftat cu doi colegi, al doilea un 1.6 16v doi colegi si trei dci 85 cu un coleg) portiunea de drum antena 1 - arcul de triumf. la terminare sa nu fiu subiectiv ca sa terminat pt primul loc la mustata locul 3 avea aproape doua masini in spatele nostru 1. dci 85 2. eu cu 70 dci 3. 1.6 16v Vajnic (si cu regret) posesor de 1,4 MPI fiind, tin sa spun urmatoarele, ca observatii personale si subiective: - pana in 100 km/h 1,4 MPI nu are nici o sansa in fata niciunui diesel, nici macar 70 cp - dupa 100 km/h si, MAI ALES, daca nu te inspaimanta sa schimbi la 4.000-4.500-5.000 rot/min, cel putin dieselul de 70 cp nu prea mai are el sanse in fata benzinarului; - apropo de experienta mea, nu e bine sa faci depasiri cu 1,4 MPI decat pe plaja de turatie 3.500 - 5.000, ideal peste 4.000 |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#57
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca-ti iei diesel, ia-l ca-ti place sa mergi cu el, nu pentru costuri.
emanu 900, eu nu as vrea sa tin un logan 10 ani. Ca-l darama rugina nu de alta. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
slider2 |
![]()
Post
#58
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
BZN |
![]()
Post
#59
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Nu mai e nimic de zis daca am ajuns sa comparam 1,6 16v cu 1,5 dci la proba de viteza. Intelegeam sa ne legam de consum, de fiabilitate, de costuri, de placerea condusului, dar asta e prea de tot. De aici ne dam seama cat de subiectivi putem sa fim.
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
tkx |
![]()
Post
#60
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(dacis @ 12 Nov 2009, 21:36) Vajnic (si cu regret) posesor de 1,4 MPI fiind, tin sa spun urmatoarele, ca observatii personale si subiective: - pana in 100 km/h 1,4 MPI nu are nici o sansa in fata niciunui diesel, nici macar 70 cp - dupa 100 km/h si, MAI ALES, daca nu te inspaimanta sa schimbi la 4.000-4.500-5.000 rot/min, cel putin dieselul de 70 cp nu prea mai are el sanse in fata benzinarului; - apropo de experienta mea, nu e bine sa faci depasiri cu 1,4 MPI decat pe plaja de turatie 3.500 - 5.000, ideal peste 4.000 dupa parerea mea nici in fata aluia de 65 nu are sanse |
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 17:31 |