Baterii de acumulatori pentru Solenza
![]() ![]() ![]() |
Baterii de acumulatori pentru Solenza
ionelpopa83 |
![]()
Post
#211
|
||
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|||
cristian corbu |
![]()
Post
#212
|
![]() bafta Group: Members Posts: 178 Joined: 4 January 10 From: ploiesti PH ![]() |
cristo 79-are dreptate in cazul in care ai baterie >60amperi/h si folosesti masina predominant in oras bateria ta sufera! daca faci drumuri mai lungi zilnic[50 cm]poti pune orice baterie. RECOMAND baterii de maxim 60 a/h[sa nu credeti ca una de 100a/h o sa aiba dubla viata!] apropo si mai trage si masina de kg in plus....
|
--------------------
dacia
solenza
2003/confort
- ph 11ubu confort
|
|
maryus73 |
![]()
Post
#213
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 24 May 08 From: Constanta ![]() |
Dupa 6ani si 8 luni am renuntat si eu la la Acumulatorul original de pe masina (Rombat Cyclon 40A) si am achizitionat un acumulator Fulmen de 53A . Am avut de ales intre Bosch si Fulmen , din pacate Rombat nu aveau.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#214
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
cred ca aproape 7 ani e record. Sa nu mai zica nimeni ca Rombat nu e buna...
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#215
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#216
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Eu am una... Tudor ii spune... cea mai ieftina. Zilele astea face 3 ani. Cea originala a tinut cam 4.
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
maryus73 |
![]()
Post
#217
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 24 May 08 From: Constanta ![]() |
Stiu Cristi..... era si langa mine reprezentanta ..asa se intampla cand te grabesti. Asta e, trebuie sa ma multumesc cu Fulmen.
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
tita |
![]()
Post
#218
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 12 June 10 ![]() |
Pe bateriile Rombat unde scrie data fabricatiei?
IMi puteti pune o poza ceva sa ma documentez? Multumesc frumos. This post has been edited by tita: 9 Dec 2010, 22:28 |
--------------------
dacia
1300
1989
|
|
ionelpopa83 |
![]()
Post
#219
|
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
- da scrie, langa borna plus e stantat in plastic o serie din mai multe cifre, in care primele cifre reprezinta saptamana si anul in care a fost produsa bateria, e "un fel de" cod DOT, am vazut ca si la varta sau bosch se folosea aceeasi metoda doar ca seria era imprimata pe o eticheta
PS: sper ca imi amintesc bine ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|
vitamina |
![]()
Post
#220
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 4 January 10 ![]() |
Salutare,
Apropo de acumulatori auto,cel de pe dacia mea face aproape un an,Varta Blue Dynamic 60Ah,ieri mi-a pornit cu inganari specifice unui acumulator descarcat,am stationat putin cu muzica pornita dar nu tare si cand am vrut sa plec nu se mai auzea decat clantanitul de la electromotor.A venit un coleg de servici,mi-a dat-o p a lui de proba,a pornit imediat.Nu pot sa imi dau seama ce s-a intamplat,in afara de led-ul de la alarma nu am alti cosumatori.Intr-adevar masina a stat vreo luna in parcare nepornita! |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2004
|
|
dorelus |
![]()
Post
#221
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
Alarma consumă destul din baterie chiar și în stand-by, iar la tine o lună în care nu ai pornit motorul a fost suficient să ți-o descarce.
Pune-o la redresor o noapte. |
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|
tita |
![]()
Post
#222
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 12 June 10 ![]() |
Am aflat.Ultimele 4 cifre de langa borna plus arata saptamana si anul .
De ex 3009. Acum intrebarea e ce se recomanda intre Rombat CYclon de 55 Ah si Rombat Tornada/Rombat Premier de 50 Ah.? Ultimele 2 sunt putin mai scumpe si cu toate ca au mai putini amperi decat Cyclon de 55 Ah am observat ca au "curent descarcare rapida -18°C: 480 A", mai mare. Ce conteaza la o baterie curentul de descarcare mai mare sau rezerva de capacitate? Rezerva de capacitate o are mai mare Cyclon de 55 si anume "Rezerva de capacitate: 90 min." |
--------------------
dacia
1300
1989
|
|
dorelus |
![]()
Post
#223
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
Hai să răspund tot eu, căci sunteți în ,,domeniul" meu.
După cum ai observat și la preț, poți deduce că o baterie cu curentul de descărcare rapidă mai mare este mai valoroasă. Capacitatea ei (când e nouă) inseamnă că ea va lumina de ex. un bec de 1 A timp de 60 de ore pt o baterie de 60 de amperi. În schimb, curentul de descărcare mai mare înseamnă că ,,cererea" electromotorului este mai bine satisfăcută de către baterie, ca să mă exprim așa. Aceste două valențe ale unui acumulator bineînțeles vor scădea odată cu funcționarea lui, dar dacă începi de la valori mai mari e normal să schimbi mai rar acumulatorul, nu? Rombat premier este vârful de gamă, cu suprafața plăcilor cea mai mare. Eu am de 5 ierni o tornado 60Ah, și o voi schimba luna asta, ca să fiu sigur că nu mă lasă. Bineînțeles cu premier 60 Ah. |
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|
crick |
![]()
Post
#224
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Idem,tornado 5 ani , "ochiul magic" s-a cam inegrit(cica e descarcata) alternatorul incarca fara probleme,invarte foarte bine la pornire dar o sa ii fac totusi o incarcare suplimentara pe redresor si asta numai pentru culoarea ochiului
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
ramsen |
![]()
Post
#225
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
Rombat Tornado 3 ani jumatate...acum mi-am luat una Rombat Premier 52 Ah cica are un curent suplimentar la pornire...
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
pedros |
![]()
Post
#226
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 December 09 ![]() |
Rombat Cyclon ( originala ) din Decembrie 2004 pana ieri , azi am cumparat un acumulator tot Rombat dar Tornado ( sper sa ma tina tot 5 ani ca ceea originala )
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2008
- CL 79 GYA
|
|
ionelpopa83 |
![]()
Post
#227
|
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
- PEDROS vezi ca nu prea ies la socoteala anii
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#228
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
are de fapt șasă ani frumoși
14 Dec 2010, 16:24: Pt cei care au garaj e calumea ca pot conecta redresorul cand nu folosesc masina mai mult timp. Restul trebuie sa o caram cateva etaje ![]() This post has been edited by augustin87r: 14 Dec 2010, 15:24 |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
dorelus |
![]()
Post
#229
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
[QUOTE]
Chiar să o cărați, nu cumva să aduceți muntele la Mahomed, adică redresprul să îl puneți pe bateria montată pe mașină, că ardeți calculatorul și chiar tot bordul. Aviz și celor care se gândesc să folosească jump-starturi pt pornire. Am un prieten cu un Golf 5 chiar maistru auto, care a scos bornele de pe baterie și a pus redresorul. S-a împiedicat de fire, plusul s-a atins cumva de borna mașinii și s-a ars tot bordul, adică relee, senzori, etc. Așa că nici nu știi ce adevăr ai grăit, domnule augustin ! |
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#230
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Da, o intamplare nefericita.
De ce i s-a ars bordul si alti senzori mai ales daca s-a atins doar plusul redresorului de borna plus a masinii? Chiar daca ar ramane conectate bornele masinii la baterie in timp ce e pe redresor nu vad de ce ar dauna . Tensiunea alternatorului e nefiltrata ca si cea a redresorului pe care il bag in priza. Vorbim de un redresor de buna calitate, nu care sa semene cu acest transformator de sudura. Daca e cazul din poze, ma astept ca o componenta alternativa a retelei sa se descarce in intalatia masinii. This post has been edited by augustin87r: 14 Dec 2010, 21:06 Attached thumbnail(s) 005.jpg ( Size: 257.16k ) Number of downloads: 644 007.jpg ( Size: 278.38k ) Number of downloads: 664 |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
dorelus |
![]()
Post
#231
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
Exact ce fire s-au atins nu știe nici el (era prea nervos ca să fie coerent), a auzit un plici și gata a fost.
Eu bănuiesc că borna minus a mașinii era și ea pe baterie și plusul de la redresor a sărit și a atins masa mașinii. Tensiune nefiltrată? Bănuiesc că te referi la redresarea curetului debitat de alternator sau redresor, nu? În cazul ăsta, sunt convins că se știe de existența punții redresoare din alternator, cât și din redresor... E bună poanta cu componenta alternativă! Ești glumeț matale |
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|
abc |
![]()
Post
#232
|
old school kid Group: Members Posts: 651 Joined: 28 November 08 From: Bucuresti ![]() |
eu am o varta/silver... am de doi ani si ceva masina,de atunci are bateria..tind sa cred ca e mult mai "batrana" de 4 ani. bateria..
![]() ![]() dupa ce ajung acasa ,o las 30 sec.- 1 min. sa mearga fara player/faruri pornite..sa se incarce..pana acum imi merge struna..cred ca mai ar tine un an/doi lejer..farurile bat destul de puternic ![]() This post has been edited by abc: 20 Dec 2010, 22:40 |
--------------------
solenza
scala
2003
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#233
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Daca am lasat masina ~ 3 minute (oricum... sub 5 minute, am urcat pana la etajul 2 ca sa iau 2 hartii si m-am intors) cu pozitia, plafoniera si avariile pornite, iar deja lumina era chioara... inseamna ca bateria este obosita (pe duca), nu? Masina a pornit perfect, iar dupa ce a pornit intensitatea luminoasa a "revenit la normal".
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#234
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Augustin87r, dorelus, de fapt tensiunea de la alternator e filtrata.De baterie.Cu borna scoasa,varfurile de tensiune nefiltrata pot sa ajunga spre 20V.E unul din motivele pentru care nu se deconecteaza bateria in timpul functionarii motorului.Dar la deconectare apare ceva si mai grav:impuls de autoinductie(ca la bobina clasica atunci cand se deschid platinele)insotita si de o clipa de"balbaiala"a releului de incarcare.La Dacia clasica(acolo nu e calculator care sa se defecteze,desi unor scheme de aprinderi tranzistorizate li se poate intampla asata)am gasit astfel de impulsuri de peste 40V.Se vede asta foarte usor daca sunt aprinse farurile care,desi consuma serios din acel inpuls,lumineaza pentru o clipa foarte tare.
Si varfurile de tensiune ale redresorului (care nu e de obicei stabilizat) ajung la20V si e clar ce fac cu partea electronica.Deci nu se leaga redresorul la bornele instalatiei electrice fara a fi prinse FOARTE BINE la baterie.Deci redresorul se poate lega fara decuplarea bateriei sau,daca afost decuplata,sa nu se atinga restul instalatiei.Eu am incarcat vechea baterie de la Sprinterul meu fara probleme,fara deconectarea de la instalatie. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#235
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Si eu tot asa ziceam, dar oricum, e mai bine sa fim prevazatori. Redresorul meu scoate 18v la mersul in gol. Se opreste cand tensiunea bateriei atinge 14,4v. Ceea ce ar dauna instataltiei e absorbit de baterie.
21 Dec 2010, 11:09: QUOTE(Iulikk @ 20 Dec 2010, 23:47) Daca am lasat masina ~ 3 minute (oricum... sub 5 minute, am urcat pana la etajul 2 ca sa iau 2 hartii si m-am intors) cu pozitia, plafoniera si avariile pornite, iar deja lumina era chioara... inseamna ca bateria este obosita (pe duca), nu? Masina a pornit perfect, iar dupa ce a pornit intensitatea luminoasa a "revenit la normal". Da, bateria e pe duca, mai ales daca e cea originala din 2003. Cand o sa dea gerul nu o sa iti mai porneasca , se reseteaza bordul si iti trepideaza acele....Daca are 7 ani nici nu mai are rost sa o pui pe redresor ca o cari degeaba ca nu mai tine. Ii ajung 7 ani. This post has been edited by augustin87r: 21 Dec 2010, 10:09 |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
vitamina |
![]()
Post
#236
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 4 January 10 ![]() |
Intrebare:Daca dai curent la o baterie cu ajutorul clestilor de la masina ta catre cealalta masina ca sa porneasca si aceasta porneste,ce se intampla daca ambele sunt pornite si clestii inca cuplati?
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2004
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#237
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Inevitabil asa se intampla tot timpul. O masina e pornita si incerci sa o pornesti si pe cealalta. Dupa ce porneste ii scoti clestii, nu trebuie sa stai ca un lup sa ii smulgi in secunda in care a pornit. Sunt doua baterii conectate in paralel. S-a intamplat ceva rau din cauza asta ? N-am auzit pana acum. Chiar recent am dat curent unor pescari care uitasera farurile aprinse (2 masini) si n-am stat ca trepadusul pe langa masina sa smulg cablurile...
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
vitamina |
![]()
Post
#238
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 4 January 10 ![]() |
Pai da,corect,sunt doua baterii in paralel.Dar eu stiu ca alternatorul este facut sa intretina bateria,si cand sunt amandoua pornite,incarca ambele alternatoare?De la care alternator catre care baterie se duce?Multumesc!
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2004
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#239
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
QUOTE(augustin87r @ 21 Dec 2010, 10:05) Da, bateria e pe duca, mai ales daca e cea originala din 2003. Cand o sa dea gerul nu o sa iti mai porneasca , se reseteaza bordul si iti trepideaza acele....Daca are 7 ani nici nu mai are rost sa o pui pe redresor ca o cari degeaba ca nu mai tine. Ii ajung 7 ani. Nu e originala... dar asta cred ca ar veni ca am a4-a iarna bateriei... Deci trebuie sa umblu la pusculita ![]() ![]() |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#240
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
E ca o problema cu noduri de retea de la fizica. Le incarca pe amandoua. E ca si cum doua alternatoare sunt conectate in paralel pt a incarca o baterie de 80Ah, presupunand ca cele de pe masini au cate 40Ah fiecare. Ma gandesc ca alternatorul are o dioda pe iesirea + (plus) care incarca bateria in sensul de la alternator spre baterie tocmai pt a preveni scurgerea de curent spre el in cazul conectarii unor clesti. Nu stiu daca s-a inteles. O dioda previne sensul invers al curentului : dinspre baterie spre alternator. In felul asta nu se strica alternatoarele si nici alte surse cuplate paralel. Dar pt cateva secunde cat tinem clestii acolo nu se intampla nimic oricum. Asa demonstreaza practica. Sa mai spuna si altii ca poate ma insel.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 08:18 |