DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

11 Pages « < 4 5 6 7 8 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Baterii de acumulatori pentru Solenza

rratzoiusexos
post 21 Oct 2009, 12:25
Post #151


Membru autentic


Group: Members
Posts: 714
Joined: 4 June 08




pe mine rombat ul m a dus max 3 ani..ce i drept pe dacie normala...si nu prea folosita...15000km...cand o sa ma lase tot bosh silver iau


--------------------
Dacia 1307/Solenza/Duster . - B-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tataiedaciotul
post 22 Oct 2009, 07:53
Post #152


Membru autentic


Group: Members
Posts: 504
Joined: 20 September 08
From: Bucuresti




Varta.


--------------------
Dacia Solenza Scala - B-31-PGD
Bucuresti,Dacia Solenza, Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_dinu476
post 3 Dec 2009, 20:30
Post #153


Membru autentic


Group: Members
Posts: 338
Joined: 4 January 09
From: Timisoara




pe mine bateria rombat de 40 ah ma tinut 5 ani si 90000km
acu am luat una de 45 tot de la rombat


--------------------
Dacia Solenza Europa 2004/1.4MPI - DJ 08 EDO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george whp
post 3 Dec 2009, 20:52
Post #154


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 15 February 09
From: bucuresti




bateria rombat m-a tinut trei ani ieri mi-am cumparat tot rombat ciclon 1
45 lei


--------------------
dacia renault solenza megane 2005 confort 2009 1.4 16v gpl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 6 Dec 2009, 20:49
Post #155


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




...dupa ce am uitat de doua ori faza scurt aprinsa sad.gif a venit rindul bateriei de pe solenza din dotare sa isi dea duhul ! asa, simplu, fara nimic anterior care sa ma previna !

...am cautat un rombat premier de 55 Ah si cu 540 A la pornire si sa potriveasca in locas dar nu am gasit. urmeaza sa soseasca saptamina viitoare camionul de la bistrita...pretul este unul de invidiat: 180 lei !

...daca nu am reusit sa gasesc ce am dorit am mai cautat si surpriza ! am gasit ! un tenex sau tenax: are 56 Ah si curent la pornire 480 A. nu a mai contat ca este un pic mai mare decit locasul (am scos limitatorul si am fixat-o foarte ferm cu siguranta aceea laterala, urmind ca sa ii montez totusi, un alt limitator, mai lung decit cel original). pretul ? 150 lei, cu cea veche predata ! cel de la care am cumparat-o mi-a facut verificarea pe loc, m-a adus acasa, am montat bateria, mi-a verificat-o la relanti, cu faza scurta, cu faza lunga, cu aer conditionat, cu dezaburizator. rezultatul ? o.k. !

...iar cea veche cu toate ca avea "ochiul magic" verde de fapt un element era in scurt !

...sa vedem cit ma tine, mai ales ca garantia este de 2 ani. cea pe care am avut-o cred ca era din 2005, caranda maxima de 55 Ah cu 510 A la pornire.


--------------------
... ... ...
“The old world is dying and the new world struggles to be born: now is the time of monsters.”
- Antonio Gramsci.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 16 Dec 2009, 18:40
Post #156


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




salutare,

tocmai am schimbat bateria veche (rombat 48 A, 5 ani vechime) tot cu un rombat de 52 A ce a costat 140 lei.

daca e cineva mai priceput si poate calcula, ma intereseaza cate ore ar putea sustine aceasta baterie (incarcata complet) avariile sau pozitiile astfel incat masina sa mai poata porni.

multumesc


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 17 Dec 2009, 01:30
Post #157


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




In mod normal , pana dimineata , dar pe frigul asta nimeni nu garanteaza nimic . Daca lasi avariile aprinse sa nu-ti porneasca si alarma si atunci scade la jumatate intervalul de "rezistenta" al bateriei .
Termenul de " incarcata complet" este f variabil . Acum de noua , bateria incarcata complet te poate tine 3 zile cu acei consumatori , peste 4 ani , bateria incarcata complet te va tine probaibl o noapte fericita . Sunt consumabile si trebuiesc tratate ca atare !

Eu am de vre-o 4 ani Varta Dynamic Silver de 64 Ah . Nu am avut nicidoata probleme cu ea , am pornit si cateva diesel-uri cu ea , la cabluri si in continuare se tine f bine . Urmatoare baterie ... depinde pe ce masina va fi icon_mrgreen.gif si atunci ma gandesc ce voi lua . Oricum , o baterie de putere mai mare de 50 Ah va fi cu siguranta si in nici un caz Rombat sau altele de genul , ci Varta sau Bosch , chiar Stinger sau alte marci daca imi permit sa iau ceva calitativ .
Daca Duracell faceau si baterii auto ... ma aveau client . radmasa.gif


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anecula_08
post 17 Dec 2009, 19:56
Post #158


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.871
Joined: 3 March 08
From: Bucuresti




Eu pe masina am Rombat de 75 Amperi de aproximativ doi ani jumate si se prezinta foarte bn icon_mrgreen.gif

This post has been edited by anecula_08: 17 Dec 2009, 19:56


--------------------
Dacia Solenza Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2 Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 20 Dec 2009, 00:22
Post #159


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




E de tractor ? Cate KG are si ce lungime ? Nu ai fi preferat o Varta sau Bosch de 65 decat aceea ? De curiozitate ce curent are in scurt ?

Problema este ca trebuie sa o mentii "activa" , adica daca o baterie este f puternica si tu nu o folosesti nici la jumatate din capacitatea ei ( ca cele stock aveau vre-o 40 - 45 Ah si mergeau vre-o 2-3 ani fara probleme ) , isi pierde destul de repede din putere . Eu nu m-am riscat sa iau si mai mare , desi atunci aveam consum f mare pe audio , tocmai ca nu cumva sa se "leneveasca" inainte de vreme .

This post has been edited by marius80_eugen: 20 Dec 2009, 00:23


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sharkky
post 20 Dec 2009, 00:35
Post #160


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.207
Joined: 11 July 05
From: Bucuresti




De curiozitate, ce consum aveai pe audio? Cum ai masurat consumul?


--------------------
Dacia / Ford Solenza / Mondeo 2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci - B XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 20 Dec 2009, 01:03
Post #161


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Vrei cu virgula sau fara ?

P.S. E o intregbare retorica , nu te obosi sa-mi raspunzi !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sharkky
post 20 Dec 2009, 01:10
Post #162


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.207
Joined: 11 July 05
From: Bucuresti




Deci nu stii ... Aici voiam sa ajung ...
De unde si pana unde concluzia ca al nostru coleg anecula_08 are o baterie mult prea mare? De unde si pana unde ai vazut tu ca o baterie de 75A trebuie sa fie asemenea unei baterii de tractor?
Eu zic sa o lasi balta cu intrebarile retorice daca nu stii ce sa raspunzi...
Nu te-am luat la misto, a fost o intrebare cat se poate de serioasa ...


--------------------
Dacia / Ford Solenza / Mondeo 2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci - B XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 20 Dec 2009, 09:23
Post #163


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




F.A.Q
Ce este capacitatea bateriei?
Capacitatea bateriei este marimea sarcinii electrice stocate în baterie. Ea se masoara in Ah

Ce este curentul de descarcare la rece?
Este curentul pe care o baterie noua, complet încarcata, poate sa-l furnizeze continuu, timp de 10 sec. si asigura la -18°C o tensiune minima de 7.5V (EN).

Ce este rezerva de capacitate?
Rezerva de capacitate este perioada de timp în minute, în care o baterie poate mentine o descarcare cu un curent de 25A, la temperatura de 25°C, pâna la o tensiune de 10.5V (EN).

Ce este durata de viata a bateriei?
Durata de viata a bateriei este timpul în care bateria are performante acceptabile. Ea se masoara în ani.

Ce este o baterie fara întretinere?
O baterie fara întretinere este o baterie care nu necesita adaugare de apa distilata, daca sistemul de incarcare de pe autovehicul functioneaza corect.

Ce efect are caldura excesiva asupra bateriei?
Excesul de caldura cauzeaza evaporarea apei, proces care are loc mult mai rapid decât în conditii normale. Excesul de caldura are efecte negative si asupra gratarelor pozitive.

Ce efect are temperatura scazuta asupra bateriei?
Temperatura scazuta reduce substantial puterea bateriei. La -18°C, bateria functioneaza numai 40% din puterea pe care o poate da la 20°C.

Cât de des trebuie sa verificam bateria?
In exploatare se verifica nivelul electrolitului, cel putin o data pe an la bateriile Tornado si Cyclon Calciu, o data la 9 luni la bateriile Pilot, o data la 3 luni la bateriile Terra si o data la 2 luni la bateriile Magma.. Nivelul electrolitului trebuie sa fie cu cca 20mm deasupra placilor. In cazul in care nivelul electrolitului scade sub valoarea indicata, se completeaza cu apa distilata sau demineralizata, niciodata cu acid sau apa de la robinet.

La bateriile dotate cu indicator de stare (ochi magic) starea de incarcare si nivelul electrolitului se pot aprecia observând culoarea acestuia:

•transparent: nivel scazut, necesita completare
•negru: nivel bun, baterie descarcata
•verde: nivel bun, baterie incarcata

Cum sa alegem bateria potrivita?
Cautati în manualul masinii care baterie se potriveste modelului de vehicul pe care-l aveti. Aceeasi informatie o puteti obtine si din catalogul fabricantului de baterii - pe care-l detine cel care comercializeaza bateriile.

Ce se întâmpla daca folosesc o baterie care are un curent mai mare de descarcare la rece?
In acest caz, motorul porneste mai usor, în special în regiunile cu climat rece, iar sistemul de încarcare nu este afectat.
coolspeak.gif

Cum se explica faptul ca în decurs de o lun&atilde; trebuie sa înlocuiesc doua baterii?
Daca bateria încarcata pastreaza sarcina când este în gol si nu are nici un alt tip de defect pentru care bateria se înlocuieste în termen de garantie, atunci înseamna ca aveti alte probleme tehnice. Verificati daca:

•bateria se potriveste cu modelul vehiculului
•ati facut modificari la vehicul, cum ar fi aer conditionat, radio, sau altele care necesita un plus de putere

http://www.rombat.ro/index.php/ro/faq


--------------------
... ... ...
“The old world is dying and the new world struggles to be born: now is the time of monsters.”
- Antonio Gramsci.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anecula_08
post 20 Dec 2009, 14:12
Post #164


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.871
Joined: 3 March 08
From: Bucuresti




Uite bateria icon_mrgreen.gif . Nu leneveste, are muzica grija de ea. A fost nevoie sa ii modific putin suportul ca s-a o pot monta pe aceasta.


This post has been edited by anecula_08: 20 Dec 2009, 14:13


--------------------
Dacia Solenza Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2 Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionelpopa83
post 20 Dec 2009, 15:49
Post #165


dea


Group: Members
Posts: 237
Joined: 1 May 06




mai mare nu ai gasit ? radmasa.gif


--------------------
dacia solenza 2005 confort - dea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sharkky
post 20 Dec 2009, 15:50
Post #166


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.207
Joined: 11 July 05
From: Bucuresti




Am eu mai mare, numai ca nu sta la motor sa nu o traga curentul tongue.gif
A intrat la fix in spatele scaunului soferului, culcata ...


--------------------
Dacia / Ford Solenza / Mondeo 2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci - B XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anecula_08
post 20 Dec 2009, 15:52
Post #167


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.871
Joined: 3 March 08
From: Bucuresti




mai mare nu aveam cum sa o bag acolo smile.gif) tongue.gif


--------------------
Dacia Solenza Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2 Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uragan
post 21 Dec 2009, 20:07
Post #168


Membru Dacia Club !


Group: Members
Posts: 327
Joined: 9 July 09




Saptamana trecuta am schimbat si eu bateria cu una noua ROMBAT 62 AH , pret 139 Ron la Mioveni .


--------------------
Dacia Solenza 2005 E4 , Clima - AG ** DYN
Be the one , Not Anyone !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 22 Dec 2009, 16:13
Post #169


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




deci nu stie nimeni cum se calculeaza? ceva gen 4 pozitii x 5 W x Y ore = consum curent => dupa Y ore nu mai porneste masina

Intreb asta deoarece vechea baterie era uzata rau, astfel incat dupa 15-20 de min de avarii nu mai pornea.

Oare bateria asta noua (52 A) poate tine pozitiile/avariile 3-4 ore la nevoie?


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 22 Dec 2009, 16:48
Post #170


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.582
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Daca nu ai si vreo alarma care sa consume 1 A da. Insa mai bine cauti un loc de parcare regulamentar decat sa o chinui asa.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florian90
post 22 Dec 2009, 22:12
Post #171


sofer de dacie,cu aprindere electronica gotronic


Group: Members
Posts: 196
Joined: 25 July 08
From: Bucuresti




va salut..am si eu o intreabare...exista vreun site mai cu bateri capsulate sau necapsulate..ca am cautat pe net si nu gasesc...sau ce baterie(capsulata) ar fi mai buna pentru masina mea?

va multumesc.o seara buna


--------------------
DACIA 1310 Break 1996..Break..benzina..1397 cmc - B 87 TBW
Conduc o dacie fermecatoare:X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uragan
post 22 Dec 2009, 22:23
Post #172


Membru Dacia Club !


Group: Members
Posts: 327
Joined: 9 July 09






--------------------
Dacia Solenza 2005 E4 , Clima - AG ** DYN
Be the one , Not Anyone !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florian90
post 22 Dec 2009, 22:26
Post #173


sofer de dacie,cu aprindere electronica gotronic


Group: Members
Posts: 196
Joined: 25 July 08
From: Bucuresti




QUOTE(uragan @ 22 Dec 2009, 22:23)


deci nu exista nici un site care sa aibe o baza de date cu baterii de la mai multe firme...ok..multumesc frumos oricum

o seara buna


--------------------
DACIA 1310 Break 1996..Break..benzina..1397 cmc - B 87 TBW
Conduc o dacie fermecatoare:X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uragan
post 22 Dec 2009, 22:30
Post #174


Membru Dacia Club !


Group: Members
Posts: 327
Joined: 9 July 09






--------------------
Dacia Solenza 2005 E4 , Clima - AG ** DYN
Be the one , Not Anyone !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorcer
post 23 Dec 2009, 09:54
Post #175


Kamikaze


Group: Members
Posts: 234
Joined: 2 September 05
From: Petrosani




eu am o baterie rombat pt diesel de 77 Ah pe solenza , se potriveste numa in suport (desi modelele noi ale bateriei sunt mai mari ) si nu ma lasa la greu pot sa dau la electromotor pana ma plictisesc si nu se descarca (+ ca pot sa dau linistit curent si la cate un prieten care ramane in pana smile.gif) )
Bateria o am de vre-o 2 ani (nu era noua am luato cu o duba) si inca merge perfect , inca pornesc cu ea si duba fara probleme .


--------------------
mazda 626 , vw t2 , renault master , dacia solenza 1986-2003 - -----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 23 Dec 2009, 10:09
Post #176


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




QUOTE(alex_axn @ 22 Dec 2009, 16:13)
Oare bateria asta noua (52 A) poate tine pozitiile/avariile 3-4 ore la nevoie?
*



Am sa va fac o mica descriere ca sa vedeti cat de irelevanta poate fi cateodata marca/modelul bateriei. Atat eu, cat si unchiul meu, ave(a)m (eu inca mai am, el a avut) baterie Rombat Calciu de 60Ah.

Eu: Solenza 1.4MPI, un player auto JVC banal, fara subwoofer. Plimbari relativ dese si scurte prin oras (cel putin in timpul saptamanii), ascultand muzica la orice volum destul de des cu motorul oprit (in asteptari, de regula), sunt destul de generos cu lasatul avariilor aprinse (le-am lasat si 2 ore), uneori si pozitiile, atunci cand parchez fortuit pe locul cuiva, am lasat si plafoniera aprinsa o noapte intreaga din greseala... nicio problema, ochiul magic e mereu verde. Intr-un concediu de 5 zile la munte+mare (bagabonteala mai bine zis), m-am bagat in cort pe la 3 noaptea ca eram rupt si mai si bausem ceva, un cuplu a ramas in masina sa "mai" asculte muzica... ma trezeste amicu' pe la 9 dimineata ca "e o problema". Cretinu' mi-a terminat bateria de tot cu muzica lui, eram la marginea unui drum de tara, ce sa facem, tragedie... ochiul magic negru, evident. Trece un Vectra diesel, il opresc urgent, il rog sa-mi dea putin curent. Aveam cabluri la mine, mare noroc. Fac conexiunea, pleaca motorul din prima, ii multumesc omului si il las sa plece imediat. Tin motorul pornit juma' de ora. Il opresc de curiozitate sa vad daca mai pleaca. A plecat necontenit. Il mai las inca jumatate de ora, dupa care ochiul magic din nou verde, moment in care decid ca e de-ajuns. Nicio problema de atunci, a trecut un an si jumatate si bateria e tot ok.
Masina o am de aproape 2 ani, cumparata SH, bateria e cea cu care a venit, deci cel mai probabil era deja veche.

Unchiul meu: Logan 1.4MPI, casetofonul original. Nu il asculta niciodata cu motorul oprit, in excursii nu ma lasa sa incarc nici telefonul mobil fara motor pornit radmasa.gif Omu' e consecvent, face totul ca la carte, reviziile la timp la masina, nu face compromisuri, nu prea lasa avarii aprinse, mai degraba pune un bilet in geam (bine, asta fac si eu, dar tot las avariile). N-a facut niciodata exces de consum la baterie, chestii... intelegeti voi.
Cum a implinit masina 2 ani si jumatate, la revedere baterie. Si nici dupa o incarcare completa acasa n-a mai mers. Aceeasi baterie ca a mea. Si noua, pentru ca a venit din fabrica cu masina, luata tot de noua.

Ce sa mai crezi in conditiile astea?

This post has been edited by Bullix: 23 Dec 2009, 10:14


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vasilesas
post 23 Dec 2009, 12:59
Post #177


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 11 February 09




A fost bine ca ai avut cicluri de incarcari-descarcari...pt acumulatorii cu pb sunt benefice...Bine, nu descarcari la zero care se fac cand se formeaza bateria in fabrica....Stiu o Solenza care a avut bateria din fabrica 5 ani. E drept ca a stat in garaj, dar nu era un garaj incalzit...To ger era inauntru.


--------------------
dacia Solenza Confort 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sharkky
post 23 Dec 2009, 13:02
Post #178


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.207
Joined: 11 July 05
From: Bucuresti




Am patit-o si eu acum 2 zile ...
Am oprit la un magazin, am lasat ventilatia pe treapta 2 si dezaburirea ... Cand m-am intors, 11.8, nu a mai pornit ... Am chemat un prieten, am pornit-o, si nu a mai facut nicio problema. Porneste instant. Inca un motiv in plus sa tin baterie de 150A dupa mine smile.gif


--------------------
Dacia / Ford Solenza / Mondeo 2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci - B XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 23 Dec 2009, 22:12
Post #179


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




La 11,8 in baterie , trebuia sa-ti porneasca . A facut click si gata sau cum ? Sub 9 V nu mai porneste !
Poti testa o alta baterie dimineata , dupa 2-3 nopti de frig , dupa ce ai desfacut alarma de dimineata sa vezi ca ai sub 12 V in ea . Un Logan 1.4 a pornit iarna trecuta cu 10,8 V , dupa o saptamana de nepornire . EU pregatisem cablurile de curent , dar ... stapanul se mai ducea si pe la biserica , asa ca nu a fost nevoie . icon_mrgreen.gif
Daca este nevoie doar de o runda de dat la cheie , iti porneste masina , daca trebuie sa-i mai dai si a doua ... se duce puterea si norocul . Poate mai erau si benzina , bujiile sau senzorul de turatie de vina .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 24 Dec 2009, 17:53
Post #180


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Uite asa se calculeaza :

Sa facem calculul cu farurile uitate aprinse - faza scurta. Doua becuri in fata de 55W = 110W.
Doua pozitii pe fata si doua pe spate, fiecare a 5W = 20W. Mai sunt si niste beculete prin bord.... Sa zicem in total 180W (desi am exagerat... )

Bateria e pe 12V - deci in total se consuma 180/12 = 15 Amperi.

Daca ai baterie de 45Ah, asta inseamna ca bateria suporta consumul mentionat mai sus timp de 45/15 = 3 h = 3 ore.

Daca ai baterie de 60Ah, asta inseamna 4 ore.

Daca lasi doar pozitiile aprinse, adica cam 30W, asta inseamna 2.5A - deci o baterie de 50Ah poate suporta curentul acesta timp de 20 ore.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11 Pages « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th July 2025 - 05:51
Forum Renault