Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
![]() ![]() ![]() |
Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
C a t a l i n |
![]()
Post
#1111
|
||
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|||
sinaxis |
![]()
Post
#1112
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 388 Joined: 30 March 04 ![]() |
Cine a facut remapare la 1.6 16V de pe MCV sau Prestige? Poate ne impartaseste ceva impresii. Poate ne pune Doc sa comparam ceva diagrame... M-am uitat pe forumul reno.ro dar se pare ca pe logan e alt ECU...
This post has been edited by sinaxis: 7 Aug 2007, 21:20 |
--------------------
tohan
stas
2012 full "as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
|
|
Doc |
![]()
Post
#1113
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Am facut Dacia Logan 1.6 16V dar din pacate clientii respectivi nu stiau de forumul asta.
Inca nu am avut o masina si pentru testul dyno ca sa va pun la dispozitie graficele noi puterii, dar se simte ceva mai modificarea decat la 1.6i 8v. |
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
rogilg |
![]()
Post
#1114
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 27 July 04 From: Aiud, ALBA ![]() |
QUOTE(klaus @ 31 Jul 2007, 13:31) Pai sa o luam logic. (pt. motoarele pe benzina) Prin chip-tuning se majoreaza timpii de injectie in perioadele tranzitorii (de acceleratie) si se adapteaza avansul la noua cantitate de combustibil, ca sa nu dea detonatii si sa fie la limita aparitiei acelor detonatii (si astfel sa foloseasca cat mai mult din puterea calorica a combustibilului) - de unde si necesitatea de a folosi o benzina cu CO mai mare dupa chip tuning. Daca eu bag mai multa benzina la aceeasi deschidere a clapetei, logica mea spune ca se baga ... mai multa benzina. Adica mai multa. Evident, cei care fac chip-tuning nu se mai incurca in explicatii gen: dupa chiptuning se ajunge mai repede la o anumita turatie (deci si viteza) si astfel cantitatea de benzina injectata mai mult dar intr-un timp mai scurt este cam la fel cu cea injectata mai putin dar un timp mai lung, sau dupa chiptuning tendinta este de a schimba viteza mai jos, deci si tendinta de a accelera vartos este mai mica (pentru ca "trage" mai jos). Insa toate aceste presupun schimbarea regimului de condus. Daca se pastreaza acelasi regim, cu aceleasi turatii de schimbat viteza, cu acelasi tip de accelerari, daca injectoarele baga mai mult voi ce credeti ca se intampla cu consumul de carburant? Credeti ca scade? Daca masina trage mai bine si se pastreaza plaja de regim, credeti ca trage mai bine cu moleculele de azot din aer, fara carburant? Eu zic ca NU. Bine, fiecare e liber sa creada ce doreste si sa exprime ce opinie considera ca e conforma cu convingerile sale, dar nu ar fi rau sa o si argumenteze. Acum, legat de mentinerea consumului la drum lung. Aceasta afirmatie a celor ce fac chiptuning este o agariceala ieftina. Chip tuningul nu are nimic de-a face cu consumul in regim constant, pentru ca atunci cantitatea de combustibil injectata este reglata de.... sonda lmabda. Numai in regimuri tranzitorii (accelerari) calculatorul de injectie ignora datele citite de pe sonda lambda, de aceea numai alea se pot modifica. In regimuri constante, in urma reglarii date de sondele lambda, aceeasi cantitate de combustibil va fi injectata (ca de, trebuie sa fie amestecul stoichiometric), cu sau fara chip-tuning. Eu personal nu am vazut la nicio (nici una, nici una) firma de chip tuning un calcul/masuratoare a economiei pe care o faci stand in regimuri mai joase sau ca se ajunge mai repede in regimurile de lucru dorite. Insa nu le doare gura sa spuna: consuma mai putin. ATENTIE: Acest post nu poate fi citat in totalitate sau in parte de nici un nesimtit care "uita" sa puna sursa si posteaza ca si cum ar fi postul lui, iar mai apoi sa vina pe aici ca un jegos imputit sa-mi tina mie lectii de morala privitoare la drepturile de autor. pentru klaus: 1. as vrea sa-mi explicati ce se face la eco tuning de scade consumul de benzina iar puterea/cuplu raman la fel. 2. un chip tuning sau eco tuning care sa iti creasca doar cuplu, exista? |
--------------------
dacia
logan
- AB-05-FBZ
|
|
Doc |
![]()
Post
#1115
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
La motorizarile aspirate nu exista eco tuning. De asemenea noi am renuntat de mult timp la aceasta denumire: eco tuning, dupe ce am observat ca o scadere de consum este sesizabila la versiunile normale de tuning cu cresteri cuprinse intre 20-25% ale puterii. Sunt sigur ca multi din cei care au facut astfel de modificari pe masini si-au schimbat intre timp si stilul de mers.
|
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
sinaxis |
![]()
Post
#1116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 388 Joined: 30 March 04 ![]() |
QUOTE(Doc @ 8 Aug 2007, 13:02) Am facut Dacia Logan 1.6 16V dar din pacate clientii respectivi nu stiau de forumul asta. Inca nu am avut o masina si pentru testul dyno ca sa va pun la dispozitie graficele noi puterii, dar se simte ceva mai modificarea decat la 1.6i 8v. Totusi, poate reusiti sa-l puneti pe dyno. Ar fi interesant de vazut niste grafice cu inainte si dupa. Inca nu am facut kilometrii pentru o remapare. Inca nici nu mi-am dat seama bine de ce poate motorasul asta, nu "s-a lasat" inca. Si totusi un cuplu de 1.5 dci de la un benzinar... tare m-ar atrage. La benzinar dupa remapare calculatorul de bord o sa indice exact? Daca am facut o remapare la cea veche, mai beneficiez de reducere la asta noua? Si o intrebare care poate nu trebuia pusa aici: rapoartele cutiei de la MCV 1.6 16v sunt identice cu cele de la Prestige daca cutia e acelasi tip? Multumesc! |
--------------------
tohan
stas
2012 full "as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
|
|
crising |
![]()
Post
#1117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 16 December 06 From: Danube Delta Gates ![]() |
La 1,6 16v difera rapoartele cutiei de la prestige la mcv. la mcv sunt ceva mai scurte, cutia fiind aceeasi difera diametrul discului de ambreiaj.
|
--------------------
Mazda
6
2011 Combi 2.0
- TL31...
|
|
sinaxis |
![]()
Post
#1118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 388 Joined: 30 March 04 ![]() |
Poti pune rapoartele sa putem face o comparatie?
Multumesc. |
--------------------
tohan
stas
2012 full "as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
|
|
rogilg |
![]()
Post
#1119
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 27 July 04 From: Aiud, ALBA ![]() |
QUOTE(Doc @ 8 Aug 2007, 19:18) La motorizarile aspirate nu exista eco tuning. De asemenea noi am renuntat de mult timp la aceasta denumire: eco tuning, dupe ce am observat ca o scadere de consum este sesizabila la versiunile normale de tuning cu cresteri cuprinse intre 20-25% ale puterii. Sunt sigur ca multi din cei care au facut astfel de modificari pe masini si-au schimbat intre timp si stilul de mers. deci ecotuning sau steage 1 dupa cum scrie pe siteul obdtuning se refera doar la DCI ? |
--------------------
dacia
logan
- AB-05-FBZ
|
|
Doc |
![]()
Post
#1120
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Da. Ecotuning se poate face doar la turbo.
|
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
sinaxis |
![]()
Post
#1121
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 388 Joined: 30 March 04 ![]() |
Doc, am pus niste intrebari intr-un post mai sus. Te rog, daca se poate, sa-mi raspunzi. Multumesc!
ps repet intrebarile: La benzinar dupa remapare calculatorul de bord o sa indice exact? Daca am facut o remapare la cea veche, mai beneficiez de reducere la asta noua? Unde citesc niste relatari a celor ce au facut remaparea la 1.6 16V de logan? |
--------------------
tohan
stas
2012 full "as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
|
|
Doc |
![]()
Post
#1122
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Sinaxis imi cer scuze nu am vazut postul tau. Despre reducere deja am discutat pe messenger nu cred ca mai este cazul sa iti raspund aici. Din pacate review-urile celor cu 1.6 16v sunt putin sau lipsesc cu desavarsire, poate sunt prea comozi. De aceea nici prea multe date de consum nu am de la ei, dar cert este ca diferentele de pe CB si metoda plin-plin dupa tuning nu sunt mari. Din cate imi aduc aminte am facut cateva Logan-uri 1.6 16v ai caror proprietari se aflau si pe forum.
|
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
Azreil |
![]() ![]()
Post
#1123
|
![]() I am Rock ... Group: Members Posts: 150 Joined: 11 October 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Braveheart @ 4 Aug 2007, 18:59) am vazut astazi pe tembelizor o chestie..in reluare.. au testat 3 tipuri de benzina, care mai de care avand o cifra octanica mai mare, pe 3 tipuri de motoare: clio, golf V si subaru impreza. Concluziile testului : - la un motor "subtire" gen clio (sau logan), o benzina mai buna sunt bani aruncati, pt ca motorul e nesimtitor la fineturi d'astea, insa daca aveti un motor potent, cu multi cai putere (gen impreza), benzina cu cifra octanica mare merita fiecare banut. - putere in plus in jur de 10 cai, chiar si mai mult ! Deci pe Logan benzina scumpa..frectie ! important nu e cifra in cazul asta, ci sa fie buna..atat ![]() Sunt convins ca multi stiati deja cum sta treaba..am postat insa si pt altii.. ![]() Scuze ca te contrazic , dar de ceva timp folosesc doar 99+ de la petrom , nu este prea scumpa , fata de 100 de OMV de ex. , si crede-ma ca se simte cat de cat , mai ales daca sunt mai multe persoane in masina , sau daca merg cu aerul conditionat pornit . Poate va ganditi ca e placibo , dar eu va zic doar ce am experimentat , acum depinde iar de stilul de condus , de felul cum ai "invatat" motorul sa accelereze , cred ca exista o diferenta intre un motor care nu a vazut 3000 de rotatii fata de unul condus mai sportiv , parerea mea , nu sunt mare cunoscator si nici nu ma dau. Stima. This post has been edited by Azreil: 21 Aug 2007, 20:07 |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2008 Elegance 1.9 TDI
- B-82-KBA
|
|
Braveheart |
![]()
Post
#1124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 12 May 07 From: BT ![]() |
da marinare despre ep. ala vorbeam..
![]() @azreil no problem, fiecare are dreptul la o opinie, din partea mea fiecare sa bage ce vrea. Personal pot zice ca acu am terminat un rezervor de omv 100, si altul nu mai vede ![]() observatii: - parca a consumat ceva mai putin ca de obicei, dar de aici si pana sa merite diferenta de bani fata de 95.. pass.. |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 MPI
2006 Laureat The answer my friend is blowing in the wind
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#1125
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
era alt topic in care se discuta despre benzina, daca vreti sa continuati mergeti acolo.
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
l@u |
![]()
Post
#1126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
In afara de faptul ca pui mai putina benzina cu aceeasi bani eu unul nu vad diferente care sa justifice pretul.
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#1127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
eu vad. se simte clar diferenta de demaraj in turatii mari.
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
FlorinF |
![]()
Post
#1128
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 31 January 05 ![]() |
Dacă făcut cineva chiptuning la motorul de 1.4 MPI am rugămintea de a-și posta impresiile. Multumesc.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureat
- GL74DEA
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1129
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Chiar sunt curios cum trage un 1.4 facut de dimsport. Poate imi satisface cineva din Bucuresti curiozitatea.
This post has been edited by IRONICK: 27 Aug 2007, 09:01 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Doc |
![]()
Post
#1130
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
cristi_xp |
![]()
Post
#1131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 500 Joined: 8 July 04 From: Timisoara ![]() |
Eu am avut ocazia sa ma dau cu un 1.6 16 v imediat dupa ce s-a resoftat.In 9.6 s am luat suta,plus ca treptele se schimbau super rapid...singurele neajunsuri care mi s-au parut era taierea injectiei la 6500 mi s-a parut ca se poate mai mult...si a avut un vmax de 205-210 km/h pe kilometraj,poza am doar cand era motorul stock
Attached thumbnail(s) 200_20kmh.jpg ( Size: 159.86k ) Number of downloads: 1371 |
--------------------
Dacia Logan Ambition
1,6 MPI
2005
- Neinmatriculata Vand axa cu came sport de logan /solenza / supernova .
|
|
memyselfandI |
![]()
Post
#1132
|
![]() m Group: Members Posts: 191 Joined: 8 March 05 From: Bucuresti ![]() |
care e legatura intre schimbatu' softului si treptele de viteza ?
bafta |
--------------------
Logan
1.6
2006
- 7727 "la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#1133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
vrea sa spuna ca urca repede in turatie, deci schimbi mai rapid vitezele .
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
dariusboom |
![]()
Post
#1134
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 18 October 04 ![]() |
QUOTE(cristi_xp @ 27 Aug 2007, 14:27) Eu am avut ocazia sa ma dau cu un 1.6 16 v imediat dupa ce s-a resoftat.In 9.6 s am luat suta,plus ca treptele se schimbau super rapid...singurele neajunsuri care mi s-au parut era taierea injectiei la 6500 mi s-a parut ca se poate mai mult...si a avut un vmax de 205-210 km/h pe kilometraj,poza am doar cand era motorul stock sal... am si eu o intrebare care unora ar putea sa li se para idioata sau lipsita de sens. De ce ar avea nevoie cineva sa faca o resoftare la un 1.6 16v???????? De ce ar fi nevoie sa ajunga la 205-210?????? Nu este de ajuns ca ajunge la 180??? Chiar pana la 160 ajunge destul de usor mi s-a parut mie... Si pentru a se lamuri un afon intr-ale mecanicii am alta intrebare: aceasta resoftare nu afecteaza fiabilitatea motorului, avand in vedere ca nu mai e la fel cum a fost gandit??? Si asa din cate stiu eu, motoarele de pe logan sunt de generatie ceva mai veche, iar asta de pe Prestige este daca nu ma insel de pe Megan I... La o astfel de resoftare cu cat a crescut consumul?? (daca a crescut) Masina este oricum destul de "nervoasa" mai ales daca te infigi in ea, la ce ar mai fi nevoie de asa ceva??!!...Inteleg oarecum pt 1.4 (desi nu inteleg de ce ai alege un motor mai lenes, daca vrei o masina mai nervoasa, nu una de familie) pentru ca si eu am avut un ambiance inainte care nu mi-a mai placut pt ca era lenes motorul, drept pentru care am trecut la Prestige. Rog moderatorii sa sterga acest "repply" daca il considera lipsit de sens Numai bine tuturor D.C. |
--------------------
dacia
logan prestige
2007
- B-60-NRW
|
|
prody |
![]()
Post
#1135
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Eu am in prezent un chiptunning conceput de cineva de la Dacia, nu e chiar spectaculos, dar pierderile de putere datorate AC-ului aproape ca nu se mai simt (asta a fost si promisiunea) iar la drum intins trage mai bine, chiar e unul dintre cele mai bune softuri pe care le-am incercat. Daca sunteti intereati, luati legatura cu "doctorasul", poate o fi aparut si vreo varianta optimizata intre timp
![]() This post has been edited by prody: 27 Aug 2007, 16:25 |
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
Doc |
![]()
Post
#1136
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
@prody: cu asta m-ai dat gata
![]() |
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
cristi_xp |
![]()
Post
#1137
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 500 Joined: 8 July 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(memyselfandI @ 27 Aug 2007, 14:58) Urca repede in ture,si la 6500 cand se taie turatia eu simt ca masina inca mai "trage" QUOTE(Doc @ 27 Aug 2007, 17:30) @prody: cu asta m-ai dat gata ![]() Nu fac...le iau gata facute ![]() |
--------------------
Dacia Logan Ambition
1,6 MPI
2005
- Neinmatriculata Vand axa cu came sport de logan /solenza / supernova .
|
|
prody |
![]()
Post
#1138
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
QUOTE(Doc @ 27 Aug 2007, 18:30) @prody: cu asta m-ai dat gata ![]() Cred ca mai exista si baieti destepti printre ei. Apropos, am avut si softul vostru pe masina, este o.k., cel putin la consum mi se parea excelent, insa l-am sters deoarece am crezut ca unele manifestari ciudate ale motorului s-ar fi putut datora lui, dar nu era asa...alta era problema, si dupa aia nu l-am mai putut face rost ![]() This post has been edited by prody: 27 Aug 2007, 18:25 |
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
Corbu' |
![]()
Post
#1139
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 763 Joined: 6 August 05 From: Canada ![]() |
Pai softul nu e individual ? Din cate stiu pe Logan la motoare teoretic identice apar diferente pe la rapoartele de compresie, ce merge bine pe unul, pe altul nu prea mai merge.
This post has been edited by Corbu': 27 Aug 2007, 21:00 |
--------------------
-------
-------
------- Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded. |
|
sebi4fc |
![]()
Post
#1140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 13 October 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am facut eu ciptuning la 1,4 la dimsport impresi numai de bine ,la urcare motoru nu se mai chinuie ca inainte , incepe sa traga de la turati mai joase,injectia se taie la 6500r/m .Cine e din CLUJ sa ceara o tura sa vada cum merge si o va primi:) am deja facuti 10mi km de la resoftare nu am numai cuvinte de lauda, ma gandesc daca 1,4 trage asa bine dupa resoftare cum merge un 16v
![]() |
--------------------
logan
preferance 1.4MPI-verede cameleon
2005
- cj 82 ebi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:22 |