DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

52 Pages « < 43 44 45 46 47 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ulei recomandat

bogdanel88
post 8 Dec 2010, 13:24
Post #1321


Membru autentic


Group: Members
Posts: 491
Joined: 17 October 09




elf 5w40 este semi-sintetic? blink.gif


--------------------
dacia solenza/scala 2003 noiembrie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valman
post 8 Dec 2010, 14:01
Post #1322


B, C, CE, D


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 April 09




Pe scurt, da. smile.gif
Mai precis insa, este obtinut pe baza tehnologiei de sinteza. Adica un ulei de grupa 3 cu un procent mai mare de molecule sintetice decat un ulei declarat oficial ca fiind semisintetic. Daca asta din urma are cam 30% parte sintetica, Elf-ul de mai sus cu siguranta are mai mult. Dar sigur nu-i complet sintetic. smile.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala
Valvoline : "Different engines have different needs."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanel88
post 8 Dec 2010, 14:27
Post #1323


Membru autentic


Group: Members
Posts: 491
Joined: 17 October 09




am inteles...eu numai din asta folosesc.ma declar multumit de el.il schimb pe la 12000km.nu face spuma si e curat cand il scot

8 Dec 2010, 14:29:
am inteles...eu numai din asta folosesc.ma declar multumit de el.il schimb pe la 12000km.nu face spuma si e curat cand il scot

This post has been edited by bogdanel88: 8 Dec 2010, 14:29


--------------------
dacia solenza/scala 2003 noiembrie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mykissfm
post 8 Dec 2010, 14:39
Post #1324


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 11 May 09
From: Bucuresti




QUOTE(Valman @ 7 Dec 2010, 14:12)
Da. Merita din plin daca e cazul. Am folosit pe multe masini si stiu bine ce vorbesc. In sensul ca rezultatele au fost doar pozitive, aka motor curat. smile.gif
*




multumesc pentru incurajare,oricum eram croit pe flush fiindca ar trebui 2 sau 3 schimburi ca sa se curete.


--------------------
Nissan Dacia Qashqai /Sandero
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valman
post 8 Dec 2010, 15:25
Post #1325


B, C, CE, D


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 April 09




QUOTE(bogdanel88 @ 8 Dec 2010, 14:27)
ma declar multumit de el.il schimb pe la 12000km.nu face spuma si e curat cand il scot

E un ulei bun. Insa daca e curat cand il schimbi - ceea ce eu ma indoiesc - poate ca ar trebui sa-l schimbi pe la 15000 km.
QUOTE(mykissfm @ 8 Dec 2010, 14:39)
multumesc pentru incurajare,oricum eram croit pe flush fiindca ar trebui 2 sau 3 schimburi ca sa se curete.

Sa cauti o marca buna, consacrata. Astia au eliminat din fostele flush-uri o serie de chimicale problema.



This post has been edited by Valman: 8 Dec 2010, 15:28


--------------------
Dacia Solenza Scala
Valvoline : "Different engines have different needs."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanel88
post 8 Dec 2010, 15:53
Post #1326


Membru autentic


Group: Members
Posts: 491
Joined: 17 October 09




valman acum 2 saptamani am schimbat uleiul si era putin schimbata culoarea.fata de ce am vazut la altii de m-am speriat.al meu nu se inegreste.asta e nasol sau e bine? crezi ca ar merge schimbat la 15000km sau faci panarama? masina e super intretinuta principalul motiv fiind ca o am de noua, deci stiu ce am pus in ea.tu ce zici sa raman pe uleiul asta sau la urmatoruyl schimb sa trec la altceva?
am 80.000km


--------------------
dacia solenza/scala 2003 noiembrie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 8 Dec 2010, 15:55
Post #1327


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Daca mergi multi km in afara localitatii, uleiul e mai curat.
Se murdareste repede la porniri dese si mers pe distante scurte.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valman
post 8 Dec 2010, 18:18
Post #1328


B, C, CE, D


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 April 09




QUOTE(bogdanel88 @ 8 Dec 2010, 15:53)
1. acum 2 saptamani am schimbat uleiul si era putin schimbata culoarea.fata de ce am vazut la altii de m-am speriat.al meu nu se inegreste.asta e nasol sau e bine?

2. crezi ca ar merge schimbat la 15000km sau faci panarama?

3. masina e super intretinuta principalul motiv fiind ca o am de noua, deci stiu ce am pus in ea.

4. tu ce zici sa raman pe uleiul asta sau la urmatoruyl schimb sa trec la altceva?

1. Asa cum a spus si @nh1980ro, depinde cum utilizezi masina. Dar totusi, la 80000 km, plus traficul, calitatea combustibililor si a aerului de la noi, dupa 12000 km, imi vine greu sa cred ca orice ulei ai fi bagat, nu are cum sa fie doar putin schimbat la culoare. L-ai privit cand se scurgea, in lumina puternica sau jos, in vasul in care se scursese deja ? Te intreb asta pt ca in primul caz poate fi vorba de o oarecare transparenta. In al doilea caz, ceva nu e in regula, avand in vedere datele discutiei (80000 km + Romania + schimb la 12000 km).

2. Niciodata nu fac panarama in discutii legate de bugetul sau bunurile cuiva. smile.gif Da, daca uleiul e atat de curat pe cat spui, inca 3000 km nu-i fac rau motorului. Dar sa nu treaca mai mult de un an de utilizare.

3. Am inteles, dar indiferent ce-ai face, factorii amintiti in paranteza de mai sus isi spun cuvantul. smile.gif

4. O vorba inteleapta zice sa "nu schimba ce merge bine". smile.gif Dar totusi, poti incerca si un alt ulei. Daca ala iese mai murdar in aceleasi conditii de rulaj si km parcursi, s-ar putea ca aditivii detergenti ai primului ulei sa nu prea-si fi facut treaba. Si aici am dubii, dar ma rog. Cum ziceam, poti pastra acelasi ulei, dar eu unul, de curiozitate, as fi incercat si altceva ca sa vad cum sta treaba. Daca iese la fel, ai un motor de exceptie. Daca iese mai murdar, ia in calcul schimbarea uleiului. De asemenea, tine cont si de filtru. Adica daca faci testul asta sa fie acelasi filtru, ca marca.

This post has been edited by Valman: 8 Dec 2010, 18:20


--------------------
Dacia Solenza Scala
Valvoline : "Different engines have different needs."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 8 Dec 2010, 19:27
Post #1329


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




QUOTE(bogdanel88 @ 8 Dec 2010, 13:24)
elf 5w40 este semi-sintetic? blink.gif
*


ELF EVOLUTION SXR 5 W 40...
""Ulei de motor de înaltă performanță creat pe bază de tehnologie de sinteză ELF "Elf Syntetic Technology" pentru motoare pe benzină și Diesel.Special conceput și aprobat conform normelor Renault RN 0700 și RN 0710, atât pentru motoarele pe benzină cât și Diesel cu aspirație normală sau turbo.""
din asta folosesc de peste 35 mii kilometrii...
QUOTE(bogdanel88 @ 8 Dec 2010, 15:53)
valman acum 2 saptamani am schimbat uleiul si era putin schimbata culoarea.fata de ce am vazut la altii de m-am speriat.al meu nu se inegreste.asta e nasol sau e bine? crezi ca ar merge schimbat la 15000km sau faci panarama? masina e super intretinuta principalul motiv fiind ca o am de noua, deci stiu ce am pus in ea.tu ce zici sa raman pe uleiul asta sau la urmatoruyl schimb sa trec la altceva?
am 80.000km
*


eu pe la 14 000 km ma pregatesc sa cumpar pentru schimb, ulei,filtre etc...deci pina la urma ajung in jurul de 14 500 km cu el...culoarea este un pic de tot schimbata...sint foarte multumit de el si il recomand cu caldura si la altii pe care vor sa il folosesca...

This post has been edited by ramsen: 8 Dec 2010, 19:41


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanel88
post 9 Dec 2010, 07:34
Post #1330


Membru autentic


Group: Members
Posts: 491
Joined: 17 October 09




valman pe tine te-am intrebat toate aceste lucruri pentru ca ti-am citit posturile si vad ca te pricepi.nu il schimb intodeauna la 12000km.de exemplu ultima oara l-am schimbat la 10000km.oricum important e ca il schimb intre 10 si 12 mii km.cum spune si ramsen uleiul e putin schimbat la culoare(iti dai seama ca nu e la fel cum l-am bagat),doar ca e putin schimbat, nu e negru.nu imi dau seama de ce nu vrei sa crezi.filtru de ulei am pus doar cel de origine(niciodata altceva).merg si in oras si in exterior la fel de mult.nu merg subturat,in exterior schimb doar la 3000 rpm si mai sus in depasiri.motorul merge exceptional,nu am auzit niciodata vreun sunet suspect de la el.filtru de aer folosesc doar cel de origine si il suflu cu aer pe la 5000km. eu vreau sa ajung la urmatoarea concluzie:daca pot sa merg cu uleiul asta 15 mii km? si daca il schimb cu ce sa-l schimb? si ce performante in plus mi-ar oferi noul ulei pe care mi-l recomanzi?


--------------------
dacia solenza/scala 2003 noiembrie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valman
post 9 Dec 2010, 08:28
Post #1331


B, C, CE, D


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 April 09




QUOTE
uleiul e putin schimbat la culoare(iti dai seama ca nu e la fel cum l-am bagat),doar ca e putin schimbat, nu e negru.nu imi dau seama de ce nu vrei sa crezi.

Nu spun ca o fi imposibil un caz ca al tau, insa spun ca mie unul mi se pare incredibil. N-am vazut in viata mea ulei semisintetic, schimbat la 10000 km de rulaj urban + extraurban in Romania, la o masina cu 80000 km la bord, care sa NU iasa negru, ci doar putin schimbat la culoare. C-o singura exceptie : aditivi detergenti slabi. Dar asta este experienta mea, iar prin urmare nu e una absoluta. O poti ignora. Un caz similar de ulei putin schimbat la culoare am gasit in cazul unei masini cu 130000 km la care, cand s-a dat baia de ulei jos in urma unei interventii mecanice, s-a descoperit adevarul - slam intarit. Adica existau depozitele reziduale firesti in cazul conditiilor de exploatare date, dar care in loc sa fie preluate de ulei si date afara la schimb, ele se depuneau linistite in baie. Si omu' era fericit ca dupa 130000 km in Romania are motor curat ca lacrima. Da' de unde... Acuma nu te apuca sa dai baia jos. biggrin.gif

In fine, sa trecem la raspunsuri. smile.gif

QUOTE
1. eu vreau sa ajung la urmatoarea concluzie:daca pot sa merg cu uleiul asta 15 mii km?
2. si daca il schimb cu ce sa-l schimb?
3. si ce performante in plus mi-ar oferi noul ulei pe care mi-l recomanzi?

1. Daca-i faci intr-un an, da, poti merge si 15000 km cu el.
2. Schimbarea se justifica doar daca sunt probleme. Daca sunt sau nu probleme, ti-am spus cum poti afla, printr-un simplu test. Iar daca in urma acestuia se va impune schimbarea, o vei face cu acel alt ulei, care s-a dovedit mai sincer, ca sa zic asa, cu starea reala de curatenie a motorului tau. Asa as face eu. Un test mai ieftin ar fi cu o solutie engine flush. Cand te duci la schimb, nu cumperi uleiul. Pui solutia asta (care are detergenti puternici) peste uleiul vechi in motor, il lasi cateva minute la relanti (vezi instructiunile pe ambalaj) si dupa aia ii dai drumul. Daca iese negru inseamna ca fostul ulei te-a mintit si te duci imediat (pe jos) si cumperi altul ca marca.
3. Daca uleiul respectiv e din aceeasi categorie si va releva un continut de aditivi detergenti mai harnici, "singura" performanta va fi curatenia si implicit o viata mai lunga si mai buna pt motor. smile.gif

This post has been edited by Valman: 9 Dec 2010, 08:41


--------------------
Dacia Solenza Scala
Valvoline : "Different engines have different needs."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 9 Dec 2010, 15:52
Post #1332


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




Valman ...sa nu intelegi cumva gresit...schimbarea la culoare un pic fata de cind s-a pus in motor nu inseamna ca este aproape la fel...NUU,se cunoste schimbarea la culoare a uleiului dat jos dupa 14 mii km sau 1 an la mine la solenza...deci ma repet nu este aceiasi culoare...de exemplu azi m-am uitat pe la nivel si este alta culoare dar nu negru cum era vechile uleiuri de motor pe timpuri...deci este schimbata culoarea dar nu mult...cind este in bidon el are o culoare deschisa si cind il dau jos din motor are o culoare inchisa ,dar nu mult...acum intelege fiecare cum stie...


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanel88
post 9 Dec 2010, 16:11
Post #1333


Membru autentic


Group: Members
Posts: 491
Joined: 17 October 09




exact la fel e si la mine ca la ramsen.nu pot sa explic cat e de inchisa culoarea,dar in nici un caz nu e mal negru cu am vazut pe la altii sau chiar aici pe forum


--------------------
dacia solenza/scala 2003 noiembrie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tita
post 9 Dec 2010, 17:49
Post #1334


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 12 June 10




QUOTE(mykissfm @ 5 Dec 2010, 17:52)
eu am mai auzit povesti cu castrol magnatec 10w 40 ,dar nu am crezut am zis ca e folclor mult printre soferi, insa azi dimineata am vazut "minunea" ,mal fratilor mal adevarat. si spuma aia ......... mad.gif
*



Si la mine a facut putina spuma pe capacul de ulei ,putina dar nu multa.
SI schimbul e facut de 50 de kilometri.
Ulei folosit Liqui Moly 10w40.Inante am avut Castrol si nu a avut spuma.
ACum nu spun ca uleiul e vinovat ca a facut spuma ,cu siguranta nu il schimb pt spuma avand doar 50 de km.
Cred ca alta e cauza pentru spuma.


--------------------
dacia 1300 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 9 Dec 2010, 18:13
Post #1335


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Daca schimbi tipul de ulei, e posibil sa faca ceva spuma, pentru ca in motor a mai ramas ceva ulei de la schimbul dinainte si nu se impaca prea bine unul cu altul.
Daca face multa spuma nu e bine.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valman
post 9 Dec 2010, 19:22
Post #1336


B, C, CE, D


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 April 09




QUOTE(tita @ 9 Dec 2010, 17:49)
Cred ca alta e cauza pentru spuma.

Aerul si apa (condensul). In ulei, desigur. Oricum, cateva bule acolo nu-s bai. smile.gif
QUOTE(nh1980ro @ 9 Dec 2010, 18:13)
Daca schimbi tipul de ulei, e posibil sa faca ceva spuma, pentru ca in motor a mai ramas ceva ulei de la schimbul dinainte si nu se impaca prea bine unul cu altul.

Am trecut de la 10W40 la 5W40 si n-a facut spuma.
Am trecut de la 5W40 la 10W40 si n-a facut spuma.
Am trecut de la semisintetic la sintetic si n-a facut spuma.
Am trecut de la sintetic la semisintetic si n-a facut spuma.
Am trecut de la un producator la altul si apoi la altul la mai multe masini si tot n-a facut spuma. E vorba de urmatorii producatori interschimbati : Elf, Castrol, Valvoline, Texaco, Liqui Moly.
De altfel, producatorii de uleiuri confirma faptul ca uleiurile auto sunt miscibile fara riscuri de acest gen. smile.gif

This post has been edited by Valman: 9 Dec 2010, 19:30


--------------------
Dacia Solenza Scala
Valvoline : "Different engines have different needs."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuzzzy
post 9 Dec 2010, 19:30
Post #1337


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.080
Joined: 21 February 09
From: BucureSHIT!




Opinie personala: poate s-a referit la schimbul producatorului, in acest fel poate s-a referit la alt ulei... din cate stiu exista unele contraindicatii cand schimbi uleiul in sensul ca nu ar trebui sa se amestece un motul de exemplu cu un castrol, aici referindu-ma strict la compozitiile chimice si proprietatile tot chimice diferite ale uleiurilor.


--------------------
reno clio hb '02 - X-xXx-XxX
"Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guță
Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valman
post 9 Dec 2010, 19:32
Post #1338


B, C, CE, D


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 April 09




Daca mergi pe siturile Motul, respectiv Castrol, dar si cei mentionati de mine mai sus, vei gasi ca uleiurile auto sunt miscibile fara riscuri.
In ultimul meu schimb am avut 2 litri de Valvoline MaxLife 5W40 plus unul de Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40. Producatori diferiti, clase de aditivare diferite (primul API SL, al doilea API SM). Fara niciun fel de probleme. smile.gif

This post has been edited by Valman: 9 Dec 2010, 19:35


--------------------
Dacia Solenza Scala
Valvoline : "Different engines have different needs."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 14 Dec 2010, 08:48
Post #1339


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




Buna ziua! Am cumparat si eu ulei pentru masina mea elf competition st 10w40 din carrefour. La fostul schimb a fost pus mobil nu stiu de care. Eu sunt noul proprietar si vreau sa ii pun elf deoarece observ ca este foarte laudat pe aici si este si dupa buzunarul meu. Acum intrebarea mea: daca schimb tipul de ulei trebuie sa bag vreun motor flush? Am gasit "Filtru ulei Logan/Renault W75/3" oare merge si la solenza? Atasez si o poza cu filtrul.

This post has been edited by Bogdan90: 14 Dec 2010, 08:48

Attached thumbnail(s)
w75_3.jpg ( Size: 53.38k ) Number of downloads: 531


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valman
post 14 Dec 2010, 08:53
Post #1340


B, C, CE, D


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 April 09




QUOTE
1. vreau sa ii pun elf deoarece observ ca este foarte laudat pe aici
2. Acum intrebarea mea: daca schimb tipul de ulei trebuie sa bag vreun motor flush?

1. Nu te lua dupa laude. smile.gif
2. Nu. Daca uleiul care-l ai acum nu e pacura/smoala (ceea ce se intampla in cazul celor care-si vand masina si nu mai schimba nimic la ea), nu e cazul.

This post has been edited by Valman: 14 Dec 2010, 08:54


--------------------
Dacia Solenza Scala
Valvoline : "Different engines have different needs."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 14 Dec 2010, 08:59
Post #1341


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




Multumesc ramsen! Dar de filtru ce zici? Pun si linkul, sper ca nu gresesc cu nimic unsure.gif

http://www.pieseautoiasi.ro/filtru-ulei-lo...w753-p-320.html



This post has been edited by Bogdan90: 14 Dec 2010, 09:04


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 14 Dec 2010, 12:04
Post #1342


Omul Gras


Group: Members
Posts: 401
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Filtrul e bun. Verifica aici.
Filtrele de aer si ulei sint ca cele de Logan 1.4, 1.6.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 14 Dec 2010, 13:46
Post #1343


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




Am luat si filtru de ulei si de aer. Filtrul e micutz, normal. Nu e asa lung ca in poze. Ziceam ca e de tractor biggrin.gif . Mai ramane sa ii schimb un set de bujii cand am bani si atat deocamdata wub.gif


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 14 Dec 2010, 15:52
Post #1344


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




foloseste zic eu filtru ulei RENAULT din ala de Purflux cu inel nichelat...ulei era bun ELF Evolution SXR 5 W40 decit ala ELF 10 W40...asta este parerea mea...acum tu stii ce faci


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 14 Dec 2010, 16:20
Post #1345


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




cel mai bun filtru e acela care reuseste sa retina particule cit mai mici. in timpce majoritatea producatorilor se lauda cu 20 de microni exista alti producatori, nu le dau numele sa nu se creada ca fac reclama mascata, care au, in oferta, filtre ce reusesc sa retina particule de 2 microni !

e bun si purflux-ul,din moment ce e este agreat de renault dar eu as fi mers pe knecht.
iar caulei as fi folosit motul 8100 5w40.

dar e bune si cel ales cu conditia sa fie schimbat la 7.500 - 8.000 km.

succes,

p.s.: bujii sint bune cele eyquem cu 2 electrozi. atentie mare si la fise si bobina.


--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 14 Dec 2010, 20:43
Post #1346


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




In urma cu 2 posturi am vrut sa zic Valman, scuze. Ramsen crezi ca eu nu as fivrut un ulei mai scump? Deocamdata atat imi permit, fiind student rolleyes.gif . Cred ca am facut o alegere buna, si e cel mai convenabil pe care l-am gasit. Am un amic, are o solenza cu 170si ceva de mii de km. I-am facut vara asta un schimb, a venit cu valvoline 20w50. Imi era mie mila sa bag in motorasu ala asa ulei. l nu are nici o treaba cu masinile, asa i-a dat de la magazin...asa a pus sad.gif


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 14 Dec 2010, 21:26
Post #1347


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




E bun si uleiul si filtrul stai linistit. Si eu am pus acelasi ulei si acelasi filtru de ulei in trancarici si n-are nici pe dracu.


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursul_bipolar
post 15 Dec 2010, 00:35
Post #1348


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.667
Joined: 23 July 08




Apropo de culoarea uleiului la schimbare. De regula il schimb la 10k sau 1 an. De fiecare data cand l-am schimbat, uleiul Castrol Magnatec 10W40 era foarte inchis la culoare adica negru.

Monitorizand situatia am observat ca inchiderea pronuntata la culoarea incepe de pe la 5000-6000 de km depindzand de modul de mers (mai mult sau mai putin in oras).

Valman este ok situatia asta?

Multumesc.

This post has been edited by ursul_bipolar: 15 Dec 2010, 00:47


--------------------
Toyota RAV4 HSD Elegance 2018
Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valman
post 15 Dec 2010, 07:24
Post #1349


B, C, CE, D


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 April 09




E cat se poate de ok. Uleiul trebuie sa preia in consistenta sa toate reziduurile din motor astfel incat la schimb sa le dea afara.

QUOTE(Bogdan90 @ 14 Dec 2010, 20:43)
Am un amic, are o solenza cu 170si ceva de mii de km. I-am facut vara asta un schimb, a venit cu valvoline 20w50. Imi era mie mila sa bag in motorasu ala asa ulei. l nu are nici o treaba cu masinile, asa i-a dat de la magazin...asa a pus

De obicei la magazin te intreaba ce masina/motorizare ai daca vede ca nu stii ce ulei iti trebuie. Acuma, una din doua : ori cumparatorul a mers pe criteriul pret, ori a spus ca-i papa ulei la greu motorul. Altfel nu vad cum un vanzator cat de cat priceput a putut sa-i recomande asa ceva, mai ales ca ei pot verifica pe PC in softul ala auto ce uleiuri se recomanda fiecarei masini. Mai e o varianta. Merge cu masina in Sahara. smile.gif

This post has been edited by Valman: 15 Dec 2010, 07:38


--------------------
Dacia Solenza Scala
Valvoline : "Different engines have different needs."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursul_bipolar
post 15 Dec 2010, 11:58
Post #1350


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.667
Joined: 23 July 08




QUOTE(Valman @ 15 Dec 2010, 08:24)
E cat se poate de ok. Uleiul trebuie sa preia in consistenta sa toate reziduurile din motor astfel incat la schimb sa le dea afara.


Multumesc mult pentru raspunsul prompt.


--------------------
Toyota RAV4 HSD Elegance 2018
Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
52 Pages « < 43 44 45 46 47 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 20:21
Forum Renault