Barele antiruliu, a.k.a. bare (nu "bari"!!!) stabilizatoare
![]() ![]() ![]() |
Barele antiruliu, a.k.a. bare (nu "bari"!!!) stabilizatoare
SGM.MYKE |
![]()
Post
#361
|
||
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
|
||
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#362
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
El se referea de fapt la improvizatiile la 2 bare
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
dgdgaby |
![]()
Post
#363
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 27 February 08 From: Bucuresti ![]() |
are idee cineva unde gasesc bara stabilizatoare de papuc diesel (22mm) in bucuresti
sau macar de unde ati luat voi? |
--------------------
Dacia
1310 TX
1989
|
|
ag 80 bbi |
![]()
Post
#364
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 18 September 08 ![]() |
pana la urma care sunt avantajele punerii unei bari antiruliu de papuc pe berlina?
am gasit sa cumpar dar nu stiu exact daca merita! astept un pm de la cineva care stie/care a montat deja deoarece eu nu pot intreba pe nimeni prin pm ca nu am destul mesaje aci pe forum! ![]() e destu lde urgent! |
--------------------
Dacia
berlina
1996
- ag 80 bbi
|
|
Muttley |
![]()
Post
#365
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu exista avantaje. Bani aruncati, insusi numele o spune.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#366
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
E parerea ta, Daniel!
|
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
Muttley |
![]()
Post
#367
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Dead-Angell |
![]()
Post
#368
|
![]() Sustinator Anarchy Group: Members Posts: 311 Joined: 15 October 08 From: Mangalia ![]() |
Nu am stat sa citesc tot topicul am rasfoit ultimele pagini si am inteles asa : pe fata bara antiruliu de papuc diesel adica 22 mm si pe spate de 17 mm , dar de la ce masina iau ?
E ok sa pun asa pe masina, mie imi cam atinge aripa in cauciuc si vreau sa stea ceva mai bine in curbe,pana se intaresc amortizoarele! Astep pareri. |
--------------------
Dacia1310
Berlina
1998
|
|
Muttley |
![]()
Post
#369
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Dead-Angell @ 21 Jul 2009, 10:45) Pai treaba-i simpla: - tu ai citit doar ultimele pagini ca ti-a fost lene sa citesti tot; - ceri pareri ca sa nu trebuiasca sa citesti tot; - se gaseste vreun binevoitor sa te lamureasca, practic sa RESCRIE ce deja exista in paginile de ti-a fost tie lene sa le citesti; - topicul se dubleaza ca volum numai ca ti-a fost tie lene; - cine vine mai tarziu sa citeasca, de data asta PE BUNA DREPTATE va fi incercat de o mare lene. Concluzia ce-ndraznesc s-o trag e: da-o dracu' lene, citeste, ca niste prosti si-au pierdut ceva timp din viata ca sa scrie aici niste informatii!!!! <span class='edit'>21 Jul 2009, 11:04:</span> QUOTE(Muttley @ 31 Oct 2006, 19:52) In sfarsit, dupa multe calcule si cautari am ajuns la solutia optima zic eu... Urmatorul upgrade va fi cu bare de 12 Gordini ![]() Asadar, dupa indelungi cautari si numai in baza unei comenzi la dealer in regim de urgenta am reusit sa intru-n posesia unei bare fata de papuc diesel de 22mm. Inainte de montaj imi faceam griji legate de scut si traversa demontabila dintre lonjeroane, mai ales ca cei cu care am discutat despre aceasta modificare, RobyTFA si BNZ nu au scut. Mai exact, papucul are scutul mai coborat si traversa curbata. In cele din urma insa s-a dovedit ca aceste deosebiri fata de berlina erau datorate motorului si evacuarii de papuc. Bara a intrat la fix, fara sa se atinga nicaieri. Amuzant e ca noua bara pica mai jos decat scutul, feri-m-ar Doamne-Doamne de bolovani ![]() Ideale ar fi fost si o pereche de bride si una de bucse. Asta pt ca bucsele de papuc au diametrul interior de 20 mm fata de cele de berlina care-s de 17. Nici o sansa insa sa gasesti asa ceva. M-am multumit cu bucsele normale si m-am consolat cu gandul ca datorita strangerii sporite a barei in bucse, elasticitatea acestora va fi mai redusa si astfel si "delayul" barei ca sa-i zic asa... Apropo, zicea cineva mai demult ca merg bucse de Nova. Fals, nu se potrivesc pe bara de papuc din cauza ca au diametrul interior f mare (24mm). Poate merg pe o bara de 25, nu pe asta. Atentie insa la montarea barei pe bielete!!! Bara fiind mult mai groasa iar capetele fiind obtinute prin aplatizare, e un adevarat chin strangerea piulitei! Solutia este montarea bieletelor pe bara cu bara-n menghina si apoi tot ansamblul merge pe masina (mersi Roby). Pe spate, am optat initial pentru 2 bare subtiri de 13mm. Dar a fost bataie de cap si cu astea. A trebuit sa modific bridele de prindere pe tendoane si nici nu stateau bine barele. In plus, din calcule (nu mai insist asupra lor) rezulta ca-s prea moi. Ideala ar fi fost o singura bara de 16.7 mm. Si cum bara de break are 17 mm, ar fi fost exact ce trebuie. Asa ca m-am apucat de cautat prin dezmembrari (nici o sansa de gasit in magazin). Dupa o groaza de bare de aprox 16 mm, am avut in sfarsit noroc si am dat peste una de fix 17. Am pus-o pe masina si tin sa spun ca nu se compara cu 2 bare subtiri. Chiar se simte diferenta. Iar deosebirea fata de comportamentul dinainte cu bare subtiri fata-spate este enorma... ![]() Ca sa fie complet, sa va dau si preturile: - bara antiruliu papuc 22mm - 465 mii - bara spate break (dezmembrari) 17 mm - 250 mii ( ![]() - optional: bucse Fartec - 40 mii perechea si bielete tipul nou - 130 mii perechea In concluzie, daca v-ar incalzi cu ceva, faceti modificarea. MERITA! ![]() Am mare boala pe voi. Ca unii stau ca l@bele si scriu, impartasesc, isi pierd timpul ca sa le fie altora mai usor, si astora le este LENE!!! This post has been edited by Muttley: 21 Jul 2009, 10:07 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Minel |
![]()
Post
#370
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE scriu, impartasesc, isi pierd timpul ca sa le fie altora mai usor, si astora le este LENE!!! Adevar mare graiesti ... ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
popaandreey_27 |
![]()
Post
#371
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 10 July 09 ![]() |
nu rigidizati masina prea tare....e nasol in curba daca nu ai ruliu.....
|
--------------------
dacia
1300
1983
- vn01vjc
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#372
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
In sfarsit am reusit si eu sa montez bara antiruliu de papuc diesel si pot spune ca a fost treaba de maxim o ora.Am facut cum scrie mai sus(am demontata bara cu tot cu bielete si le-am tranferat jos pe cealalta).Scut am de tabla si a trebui sa-l scurtez un pic(poze).Acum despre "handleing" nu va pot spune inca nimic pt ca am schimbat si bucsa antizgomot de la caseta si "meseriasu'" nu a numarat turele bieletei de directie bine si imi trage dreapta daca tin volanul drept si nu vreau sa ma risc la vreo curba periculoasa.Multumesc celor care au scris in acest topic! Mi-ati fost de ajutor.Numai bine...
Attached thumbnail(s) 110809130209.jpg ( Size: 845.73k ) Number of downloads: 984 110809130225.jpg ( Size: 827.71k ) Number of downloads: 1022 110809130248.jpg ( Size: 319.11k ) Number of downloads: 1066 110809130312.jpg ( Size: 300.27k ) Number of downloads: 1122 110809151128.jpg ( Size: 400.39k ) Number of downloads: 1076 110809151243.jpg ( Size: 269.55k ) Number of downloads: 405 |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
stc_ctln |
![]()
Post
#373
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut salut
Ieri am facut si eu modificarea.AM luat din targ bara de papuc.Am luat si bucsile necesare.Am facut wxact cum a zis sspoitoru. Pret: bara papuc fata 60ron bucse papuc 10ron(2 buc) bielete 25ron(amandoua) Bieletele le-am schimbat pt ca nu am mai putut da jos pe cea din stanga de pe bara veche.La cea din dreapta am avut mai demult un pic burduful de la planetara rupt si era plin de vaselina. Ca imbunatatire:e mai stabila in curbe.nu se mai inclina asa rau.La manevre stanga dreapta brus nu mai am impresia ca ma rastorn.pot incerca cu incredere sa evit gropile:D Si (poate doar parerea mea,poate efectul placebo nush)mi se pare ca e mai dura in gripi si in trecerile peste limitarile de viteza.la gropi se aude mai infundat,defapt se simte.senzatia e undeva spre masinile mai straine decat a noastra. Mie mi-a luat cam 2 ore sa o schimb,dar nu m-am grabit de loc.am ascultat si muzicuta in timpul asta si am fost si de vreo 4 ori la baie din cauza frigului. A uitasem.eu nu am pus scutu.ca nu am avut cu ce sa il tai.asta voi face sambata. This post has been edited by stc_ctln: 13 Nov 2009, 18:01 |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
Siconi |
![]()
Post
#374
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Am crezut ca din cauza berilor... Bravo tie! Ma bucur ca ai reusit. Eu nu gasesc bara de 22 in zona mea si nici pe comanda nu aduc haiducii astia. Daca ma poti ajuta cumva... as fi foarte multumitor.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
stc_ctln |
![]()
Post
#375
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
beri nu au fost ,pt ca trebuia sa aduc masina acasa.
![]() La magazine nici eu nu am gasit.Erau vreo 2 care cica aduceau pe comanda dar pe 150-200 ron.. Am fost in targ si am gasit in vreo 3 locuri. preturi: 160ron.110ron.si la un nene de unde am luat eu cu 60ron. |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
the fast and furious |
![]()
Post
#376
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Ma bate si pe mine gandul sa pun bare din acestea. Dar am niste nelamuriri. Pt fata: 1. bieletele alea antiruliu sa inteleg ca sunt cele tipul nou de berlina sau provin tot de la papuc ? 2. cele 2 bucse despre care se vorbeste ca sunt necesare, nu sunt componente ale bieletei antiruliu sau trebuiesc cumparate separat ? - scutul trebuie modificat ? eu am de asta cu 4 gauri in fata. Pt spate: 3. bara asta de 17mm de break sa inteleg ca nu se gaseste decat la dezmembrari ? Pe daciile berline mai nou nu au fost puse bare pe spate modelul asta de break ? |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
stc_ctln |
![]()
Post
#377
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(the fast and furious @ 13 Nov 2009, 23:00) Ma bate si pe mine gandul sa pun bare din acestea. Dar am niste nelamuriri. Pt fata: 1. bieletele alea antiruliu sa inteleg ca sunt cele tipul nou de berlina sau provin tot de la papuc ? 2. cele 2 bucse despre care se vorbeste ca sunt necesare, nu sunt componente ale bieletei antiruliu sau trebuiesc cumparate separat ? - scutul trebuie modificat ? eu am de asta cu 4 gauri in fata. Pt spate: 3. bara asta de 17mm de break sa inteleg ca nu se gaseste decat la dezmembrari ? Pe daciile berline mai nou nu au fost puse bare pe spate modelul asta de break ? 1 bieletele raman de barlina. 2 este vorba de bucsele de pe lonjeron,iti trebuiesc altele pt ca bara noua e mai groasa decat gaura lor. 3 aici nu pot sa te ajut,eu inca nu am pus si pe spate. |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
sspoitoru |
![]()
Post
#378
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
Bucsile de pe lonjeron nu le-am schimbat ca m-am gandit ca sunt tocite destul cele vechi dar am vazut ca nu stau bine si urmeaza sa le schimb, dar oricum nu fac nici un zgomot sau mai stiu eu ce.Eu am dat pe bara 55 ron de la un magazin de piese auto, bineinteles pe comanda.Am facut si directia si acum pot spune ca e diferenta de la cer la pamant.
|
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#379
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
Am schimbat si eu azi bucsile de cauciuc cu unele de diesel si dupa 10 km le-a aruncat afara
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
SiloS |
![]()
Post
#380
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.288 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE nu rigidizati masina prea tare....e nasol in curba daca nu ai ruliu..... Roata trebuie sa copieze drumul. ![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
mesteru surubel |
![]()
Post
#381
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
aveti idee cumva daca merita bara de 26 pentru fata montata , eu am gasit una pe o sportiva de raliu care a alergat in vremurile ei bune , merita montata pe break oare ?
|
--------------------
Dacia
Berlina
1310 TLX Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul |
|
dgdgaby |
![]()
Post
#382
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 27 February 08 From: Bucuresti ![]() |
spuneti si voi magazinele de unde luati cu adrese mai exact asa sau cu scheme de adresa si cu garantia ca e de 22mm nu 20mm ca se mai aduc si asa pe comanda
|
--------------------
Dacia
1310 TX
1989
|
|
Siconi |
![]()
Post
#383
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Mestere surubel, cu bara aia de 22 pt fata si aia de 17pt spate cand ma rezolvi? Inca te astept...
![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
sspoitoru |
![]()
Post
#384
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
QUOTE(mesteru surubel @ 1 Dec 2009, 21:47) aveti idee cumva daca merita bara de 26 pentru fata montata , eu am gasit una pe o sportiva de raliu care a alergat in vremurile ei bune , merita montata pe break oare ? Banuiesc ca merita, daca aia de 22 e "magica" nu vad de ca nu ar fi si cea de 26, ba chia ar fi mai "magica" ![]() |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
mesteru surubel |
![]()
Post
#385
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
trebe sa caut prin beci ca mai mult ca sigur mai una de 17 ramasa , pentru siconi e cea de pe masina care e de 17.
esti si tu din brasov ? |
--------------------
Dacia
Berlina
1310 TLX Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul |
|
sspoitoru |
![]()
Post
#386
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
mesteru surubel, ai pm
![]() |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
DannY_SmekeruL |
![]()
Post
#387
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 454 Joined: 30 August 07 From: Bucuresti-Slobozia ![]() |
am si eu montate pe masina pe fata bara de toriune de 25 sau 26 mm si pe spate bara de torsiune de 25 mm si tin sa spun ca sta foarte bine pe curbe cu amortizoarele facute muci.deci se merita.
Attached thumbnail(s) DSC02516.JPG ( Size: 504.53k ) Number of downloads: 403 DSC02517.JPG ( Size: 495.09k ) Number of downloads: 360 DSC02492.JPG ( Size: 435.78k ) Number of downloads: 355 |
--------------------
SOON Dacia 1310
with F7P Kompressor Edition
'84 VW Passat B6 2.0 TDI
|
|
stc_ctln |
![]()
Post
#388
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut baieti.
Vreau sa va atrag atentia asupra bieletelor.Puneti bielete de calitate. Iesi la trecerea peste centura bucuresti,pe pipera tunari am atins intr-un hop un masina de jos si s-a rupt bieleta de pe stanga. |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
failure60 |
![]()
Post
#389
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 5 December 05 From: Pitesti ![]() |
Off topic : vand eu o asemenea bara.
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f...=0#entry2173381 This post has been edited by failure60: 11 Dec 2009, 07:51 |
--------------------
FORD
SIERRA
1988 1,6 GPL 53kw
- AG-03-GPF
|
|
MS.05.GEF |
![]()
Post
#390
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 7 April 10 ![]() |
Sa ma scuzatzi de off-topic da de unde as putea face rost de niste discuri de frana ventilate pt dacia 1310?
|
--------------------
Dacia
1310
1987
- MS.05.GEF ~Instalez alarme si inchideri centralizate pe Dacii ~
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 12:59 |