Barele antiruliu, a.k.a. bare (nu "bari"!!!) stabilizatoare
![]() ![]() ![]() |
Barele antiruliu, a.k.a. bare (nu "bari"!!!) stabilizatoare
hecbv |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|||
ciprianeduard |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
SGM crezi ca daca iau o bara standard de la dezmanbrari si o montez si eu langa cealalta crezi ca merge sau este prea tare ? Si te rog sa i-mi explici si mie unde ai facut bieletele antiruliu..
|
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Mi le-a facut cineva pe strung. Daca vrei bari de dacie, mai am eu pe acasa cateva.
P.S. La Tricodava, ti-am vazut masina pe acolo pe langa spalatorie. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
hecbv |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
vreau si eu o poza de la cineva care a montat doua bare stabilizatoare pe spate pls sa vad si eu cam cum sunt montate ca nu gasesc sa adaptez nimica
![]() |
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
|
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
lord_sith |
![]()
Post
#66
|
![]() IT'S ALIVEE!!..IT'S ALIVEE!!! Group: Members Posts: 233 Joined: 31 December 05 From: Bucuresti ![]() |
pe spate se poate monta bara mai groasa? vreun efect...?
![]() |
--------------------
dacia
1310
1991 TLX
- B 28 CUA Dacia Rally Team member/////B-28-CUA
|
|
Muttley |
![]()
Post
#67
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pe spate merg minunat 2 bare, baga-te odata sub masina si ai sa vezi ce frumos se pot monta, una de partea de sus a interiorului tirantului, cealalta jos. Mai trebuiesc ceva distantiere, saibe speciale si iese o treaba f buna. Eu stau cu al 2-lea set de bare de torsiune sub pat din iarna, cum mi se aranjeaza treburile, ma apuc de confectionat piesele necesare si de montat...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#68
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si ce rezolvi ca pui 2? intreb si eu..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#69
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Se inclina mai putin in curbe, in caz de manevre bruste nu mai face balansul ala de te vezi in primul pom, etc...
Stii ca e cam aiurea intrebarea ta, nu? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#70
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 29 Mar 2006, 13:36) Se inclina mai putin in curbe, in caz de manevre bruste nu mai face balansul ala de te vezi in primul pom, etc... Stii ca e cam aiurea intrebarea ta, nu? ![]() Vad ca ai enumerat efectele pozitive..dar sunt convins ca exista si negative...va deveni prea teapana masina..se pierde din confort... Nu? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#71
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Se pare ca va deveni mai teapana la trecerea peste denivelari cu rotile de pe o singura parte. Confortul... nu stiu, vad dupa ce le-oi pune.
Alt efect neplacut este ca trebuie date jos cand mergi la ITP (mare scofala...). In rest... cam atat cred. Profit de ocazie sa-i intreb ceva pe cei ce au folosit bare suplimentare sau mai groase... Eu nu intentionez sa intervin asupra arcurilor... Intuiesc ca simpla dublare a barelor de torsiune, la prima vedere ar necesita amortizoare sensibil mai tari. Daca las amortizoarele normale, cu 2 bare/ punte vor aparea probleme? Precizez ca am de gand sa montez pe fata de exemplu 2 bare de 17mm diametru, adica se va dubla rezistenta la torsiune. Ma gandesc ca deja amortizoarele au ramas aceleasi pe daciile mai recente cu bare de 19 mm pe fata, adica un spor de 50% in rezistenta la torsiune. Cresterea mea cu 100% fata de situatia barei de 17mm ma obliga sa umblu si la amortizoare sau nu? This post has been edited by Muttley: 29 Mar 2006, 14:17 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
lord_sith |
![]()
Post
#72
|
![]() IT'S ALIVEE!!..IT'S ALIVEE!!! Group: Members Posts: 233 Joined: 31 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu ma gandesc sa pun pe masina mea pe fata si pe spate bare mai groase..poate de 28..are cineva de 28 sau ceva mai apropiat pe fata si pe spate?
![]() |
--------------------
dacia
1310
1991 TLX
- B 28 CUA Dacia Rally Team member/////B-28-CUA
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#73
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
A nu se confunda o bara de torsiune cu bara stabilizatoare (bara antiruliu)
QUOTE RULÍU, ruliuri, s.n. Oscilație de înclinare a unei nave în jurul axei sale longitudianle, provocată de acțiunea valurilor înalte, când direcția de înaintare a navei este paralelă cu valurile. [Acc. și: rúliu] – Din fr. roulis. Acelasi lucru se intampla si cu o masina, mai ales in curbe, iar aceste bari tind sa reduca acest fenomen. Daca este mai mare, nu afecteaza decat prin tensiunile suplimentare aparute in articulatii. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
ionut17 |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 18 August 05 From: Roman ![]() |
pe spate se potriveste bara stabilizatoare de la renault 18? daca da ce modificari trebue facute?
|
--------------------
Dacia
1310
VW Bora
|
|
lord_sith |
![]()
Post
#75
|
![]() IT'S ALIVEE!!..IT'S ALIVEE!!! Group: Members Posts: 233 Joined: 31 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Are careva montat bare de papuc pe fata si pe state? modificarii? cum se comporta?
|
--------------------
dacia
1310
1991 TLX
- B 28 CUA Dacia Rally Team member/////B-28-CUA
|
|
lord_sith |
![]()
Post
#76
|
![]() IT'S ALIVEE!!..IT'S ALIVEE!!! Group: Members Posts: 233 Joined: 31 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Modificari la montatul celor de papuc pe berlina nu cred ca se fac...dar cum se comporta?
![]() |
--------------------
dacia
1310
1991 TLX
- B 28 CUA Dacia Rally Team member/////B-28-CUA
|
|
SiloS |
![]()
Post
#77
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.288 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
muttley , nu trebuie sa bagi amortizoare mai tari . Sigur .
Acum vin si eu cu un set de intrebari oarecum retarde : - daca bag pe spate bara mult mai groasa si pe fata nimic , in curbe 1 .se va ridica o roata din spate si 2. va creste caracterul subvirator ? - invers , cu bara groasa pe fata si nimic pe spate , 1. masina va un puternic caracter supravirator , mai ales in decelerari 2 la manevre bruste se va ridica roata din fata ? - ce se intampla daca se monteaza bare prea tari fata/spate . cu acelasi raport f/s al constantelor elastice ca standard ? |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
Muttley |
![]()
Post
#78
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Incearca o simulare in LFS.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tuner |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.556 Joined: 27 September 05 From: BrAsOv ![]() |
QUOTE(SiloS @ 7 Apr 2006, 13:39) Acum vin si eu cu un set de intrebari oarecum retarde : - daca bag pe spate bara mult mai groasa si pe fata nimic , in curbe 1 .se va ridica o roata din spate si 2. va creste caracterul subvirator ? - invers , cu bara groasa pe fata si nimic pe spate , 1. masina va un puternic caracter supravirator , mai ales in decelerari 2 la manevre bruste se va ridica roata din fata ? - ce se intampla daca se monteaza bare prea tari fata/spate . cu acelasi raport f/s al constantelor elastice ca standard ? la prima intrebare e cam cum spui tu se va ridica o roata pe spate asa ca e recomandat sa pui mai intai pe fata daca vrei sa pui numa o bara la intrebarea 2 nu cred ca ai nevoie sa virezi atat de brusc incat sa se ridice o roata pe fata la 3 .... pierzi confort-ul si pe fata trebuie sa schimbi bieletele ca s-ar putea sa cedeze This post has been edited by tuner: 8 Apr 2006, 23:46 |
--------------------
am avut o dacie
131o L
mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#80
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(SiloS @ 7 Apr 2006, 14:39) - daca bag pe spate bara mult mai groasa si pe fata nimic , in curbe 1 .se va ridica o roata din spate si 2. va creste caracterul subvirator ? Inainte de a se ridica roata de la sol mi-e teama ca vor ceda sudurile caroseriei. Imagineaza-ti ca disproportionarea inclinarii masinii fata/spate supune caroseria in ansamblu unei torsionari. Ceva asemanator se-ntampla cand ridici masina pe cric, si constati ca usile nu se mai deschid/inchid normal... Cred ca mai degraba ar creste caracteru' supravirator... QUOTE(SiloS @ 7 Apr 2006, 14:39) - invers , cu bara groasa pe fata si nimic pe spate , 1. masina va un puternic caracter supravirator , mai ales in decelerari 2 la manevre bruste se va ridica roata din fata ? Caracterul va fi pronuntat subvirator zic eu. Roata fata din interiorul virajului nu cred ca s-ar putea ridica indiferent de combinatiile de bare folosite... Ca o observatie, torsionarea caroseriei despre care am pomenit mai sus ar trebui sa fie mai putin periculoasa in acest caz din cauza masei mici de pe puntea spate. Aceasta masa mai redusa contribuie mai putin la torsionarea caroseriei. La decelerari, prin incarcarea puntii fata, aderenta pe aceasta punte va creste, subvirarea atenuandu-se. QUOTE(SiloS @ 7 Apr 2006, 14:39) - ce se intampla daca se monteaza bare prea tari fata/spate . cu acelasi raport f/s al constantelor elastice ca standard ? Varianta asta ar fi cea mai apropiata de ideal, nu se pot intampla decat lucruri bune... ![]() This post has been edited by Muttley: 9 Apr 2006, 00:14 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#81
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Si atunci cum iti explici adoptarea puntii semirigide la majoritatea automobilelor din anii '80?
_______ A, si caracterul subvirator se datoreaza mai mult diferentialului liber coroborat cu ruliul accentuat. This post has been edited by vis-a-vis: 9 Apr 2006, 19:56 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
SiloS |
![]()
Post
#82
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.288 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Supra virator inseamna ca "fuge spatele" , ca in curbe prima punte care pierde aderenta este puntea spate . Vorbim in aceeasi limba ?
LE : am vazut dacii in 3 roti , deci rezista nu e problema . Baiatul care a incercat asta avea pe masina portbagaj , deci centru de greutate inaltat si facea manevra prin rotirea cu rotile bracate la maximum . Nu poate fi considerat o ridicare veritabila ca la masinile Rally animal ![]() This post has been edited by SiloS: 9 Apr 2006, 17:21 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
Muttley |
![]() ![]()
Post
#83
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
In sfarsit, dupa indelungi cautari si studii am gasit solutia optima, zic eu, pentru upgradarea barelor stabilizatoare!
![]() Dimensiunile disponibile pt barele de dacie sunt: -fata: 17mm (pana-n '89), 19mm (dupa'89, primul model echipat cu ele a fost dacia 1320) si 22mm (papuc diesel); -spate: 13mm (pana-n '89), 17mm dupa (despre tipul asta doar am citit, n-am verificat dimensiunea pe nici o masina personal). Solutia este urmatoarea: bara de papuc diesel pe fata (22mm) si 2 bare de berlina modelul vechi (13mm) pe spate. Scriu aici si un mic calcul care demonstreaza, zic eu, valabilitatea teoriei mele (in caz ca intereseaza pe cineva). Se ia de buna solutia 17mm fata si 13mm spate, dpdv al distributiei rezistentei la ruliu fata-spate a masinii. Pentru pastrarea distributiei optime fata-spate, teoretic ar fi valabila solutia cu 2 bare de 17mm pe fata si 2 bare de 13mm pe spate. Practic, dpdv al montajului, nu-mi inspira incredere varianta cu 2 bare pe fata. Pe spate e ok. Ideala ar fi montarea unei singure bare pe fata care sa aiba aceleasi proprietati cu cele a 2 bare suprapuse. Si, aceasta bara este cea de papuc diesel! ![]() Calculand modulul de rezistenta polara la torsiune (Wp=3.14*D*D*D/16) pt varianta cu 2 bare de 17mm pe fata, se obtine val de aprox 1930mmc (2*Wp-ul unei bare). Calculat pentru bara de papuc, rezultatul e de 2090mmc, f apropiat de cel anterior! Asta-nseamna ca solutia bara diesel fata, 2 bare de 13 spate are raportul de rezist la torsiune = raportul solutiei 2 bare de 17 fata, 2 bare de 13 spate = raportul variantei standard! QED Abia astept sa fac modificarea... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
sobolan |
![]()
Post
#84
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
am sa caut sa cumpar si eu o bara torsiune papuc si o s-o montez sa vad...vreo diferenta...cred ca da...
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#85
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.363 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ruliul ala la Dacie are si un rol benefic: te anunta ca te apropii de limita de aderenta si ar trebui sa o lasi mai moale. Daca se intaresc ambele bare anti-ruliu, la un moment dat o punte (cea fata cel mai probabil) va rupe aderenta extrem de brusc si fara atentionare (poate un fluierat de cauciucuri).
Cam asta face si un kart care intra prea tare pe un viraj, derapeaza urgent si fara sanse de redresare cu vreo frana sau contrabracare. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#86
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Taci ma!
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#87
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu, ca are dreptate. Daca umflii gumele prea tare si ai suspensia foarte rigida, derapezi in draci.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#88
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Stiu ca are dreptate, da' n-o sa m-apuce damblale pe drumurile publice... In plus, odata cu barele voi trece si la niste pneuri mai joase si mai late. Apoi, modificarea vine sa amelioreze cat de cat comportarea masinii pe viraje, nu-i ca si cum as suda amortizoarele!
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#89
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Am exagerat, o bara ca cea de pe diesel oricum nu afecteaza extrem ruliul.
Eu as pune de 2-3 ori mai groasa. ![]() Diviza Australia a Monroe, scosese acum ceva anisori, un sistem revolutionar de bare antiruliu. Barele erau foarte rigide si sectionate la mijloc. Acolo aveau montate cate 2 pistonase. Pistoanele comunicau prin ele in X printr-o pompa hidraulica. Efectul era ca in cube presiunea era transferata la roata care se "lasa" cel mai mult. In teren accidentat ajuta rotile sa ramana la sol. Puntile aveau niste curse enorme. Sistemul era pur mecanic si simplu de aceea cred ca nu s-a introdus in productia de serie. Electronica trebuie sa se vanda, nu? This post has been edited by vis-a-vis: 15 Apr 2006, 20:32 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
george_slz |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Foarte interesant topicul....imi pare rau ca nu l-ati pus in discutie pe vremea cand aveam si eu berlina.
Daca va ajuta cu ceva, ruliul de pe spate se poate reduce prin utilizarea de arcuri tari pe spate, ....tari nu mai lungi sau mai stiu eu....De asemenea e foarte important ca busele de la punte si bratele laterale sa nu aiba jocuri... Problema voastra mai mare va deveni apoi confortul. Pe scaunele alea fara sustinere laterala nu poti sta in curbe. Eu la solenza se intampla sa iau curbe de 90 destul de largi cu 40-50km/h si ma tin zdravan de volan si ma imping in spatar ca altfel ma lipesc de portiera...e naspa sa ii vezi si pe pasageri ce nemultumiti sunt cand se tin de ce apuca cand simt ca fuge scaunul de sub ei. Si de lucrurile astea trebuie sa tineti cont. In rest veti sustine testul elenului mai bine decat Loganul. |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 10:08 |