Barele antiruliu, a.k.a. bare (nu "bari"!!!) stabilizatoare
![]() ![]() ![]() |
Barele antiruliu, a.k.a. bare (nu "bari"!!!) stabilizatoare
Hormonelul |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 611 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300, 1100
1972, 1968 Uleiul nu curge de la masina...isi marcheaza teritoriul ! |
|||
marius-gabriel |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
|
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Muttley |
![]()
Post
#123
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 21 Apr 2006, 13:36) Suspensia nu lucreaza cum crezi tu. Acel paralelogram deformabil este de fapt un trapez, cu baza mica reprezentata de bascula superioara. Datorita acestui fapt, suspensia lucreaza exact invers de cum ti-ai inchipuit tu ![]() Nu confunda suspensia de tip paralelogram deformabil cu cea de tip patrulater deformabil (cazul Daciei). La paralelogram, unghiul de cadere ramane constant indiferent de incarcare. Aparent, asta ar fi un avantaj, dar nu este asa pt ca la miscarea rotilor pe verticala variaza ecartamentul. Solutia constructiva a suspensiei fata a Daciei reprezinta un compromis intre paralelogram deformabil si suspensia cu o singura bascula (tip Dacia 1100 pe spate (a nu se confunda cu McPherson!)). Datorita suspensiei de tip patrulater deformabil, la descarcare completa unghiul de cadere este excesiv pozitiv ( \ / ), iar la incarcare (micsorarea garzii la sol) tinde spre zero sau chiar negativ. In schimb, in curbe, daca inclinarea caroseriei este prea mare, comportarea descrisa mai sus nu compenseaza suficient ''negativizarea'' caderii, rezultatul fiind o-nclinare destul de puternica si a rotii fata, micsorarea petei de contact si a aderentei. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#124
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Asa e Muttley,asta era unul dintre marile motive pt care sustineam eu ca nu merita investit intr-o masina complet invechita (pt a scoate ceva sportiv din ea)
Faptul ca nu pot sa ma joc lejer cu unghiul de cadere este un mare minus pt mine ! |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#125
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.365 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Rigidizati voi bara antiruliu pe spate si vedeti ce vart va iese. DACIA ARE PUNTE RIGIDA SPATE! Mentinerea rotilor spate in contact cu solul e si asa dificila, daca intariti bara aia aniruliu o sa mearga masinuta in 3 roti, ca kartul (scuzati cacofonia). Si pe gumele de Dacie asta nu e sanatos.
Mai repede micsorati garda la sol, ca B34SGM si gata, momentul de ruliu e redus de sursa. tm-08-bnz ai perfecta dreptate. This post has been edited by einstein1984: 23 Apr 2006, 21:00 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#126
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Rog pe aceasta cale pe toti posesori de break, de preferinta anii 96-98 sa-si masoare cu sublerul bara de torsiune spate si fata, si sa-i comunice rezultatul lui Muttley, care se pare ca este coplesit de teorie
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#127
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Deci tu nu esti normal!
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#128
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ma, da bine ti-a facut, ca ma puneai sa ma bag sub masina pe ploaia asta si sa-mi cumpar si subler.
![]() This post has been edited by vis-a-vis: 10 May 2006, 21:20 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#129
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Din partea mea, sa te bagi sa masori, sa ramai intepenit si se transforme ploaia-n ninsoare!
![]() Acum serios, daca argon v-a rugat ce v-a rugat, cine-s eu sa ma impotrivesc... Onorati-i rugamintea! ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(argon @ 11 May 2006, 00:10) Rog pe aceasta cale pe toti posesori de break, de preferinta anii 96-98 sa-si masoare cu sublerul bara de torsiune spate si fata, si sa-i comunice rezultatul lui Muttley, care se pare ca este coplesit de teorie ![]() 19 mm fata. Daciile mai vechi aveau de 17 mm. Daciile de curse au de 24 mm ![]() |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
argon |
![]()
Post
#131
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
sa mor io' de nu fac poza cu subleru pus pe bara si pe fata si pe spate, voi sunteti intelesi?
![]() Am 16 pe fata si 16 pe spate..din fabrica.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#132
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Na bre, poate te mai consolez oleaca, pe spate e POSIBIL sa aiba 16, da' pe fata e exclus. Si nu mai fi nervos, ma faci sa am remuscari, mai ales ca mi-ai facut un serviciu.
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#133
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu-s nervos
![]() ce are daca am de 16 pe fata? nu am remarcat nici un efect negativ ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#134
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Are mai argon, cum sa n-aiba. E de bun simt. Mai toate masinile si dacia in special sunt grele de bot. In timpul abordarii unui viraj, botul devine si mai greu. La franare devine si mai greu de atat. E necesara o bara mai groasa pe fata.
Tie ori ti-a scapat sublerul dupa ce l-ai tras de pe bara in sensul ca s-a-nchis putin, ori (fara suparare) ai confundat 9 cu 6, ori (iar fara suparare) ai masurat altceva p-acolo ![]() ![]() This post has been edited by Muttley: 12 May 2006, 17:44 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Bara antiruliu de la batrani! S-a alergat pe coasta cu acea bara! 25 mm diametru. In poza, comparatie cu una clasica de 19 mm
![]() Attached thumbnail(s) Imag032.jpg ( Size: 51.98k ) Number of downloads: 798 Imag034.jpg ( Size: 43.03k ) Number of downloads: 823 |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
yknot |
![]()
Post
#136
|
![]() just turbo Group: Members Posts: 226 Joined: 29 September 04 From: Braila ![]() |
robert, cred ca ar cam trebui sa lasi lumea cu parerile ei despre viata si masini, nu stiu daca merita sa-ti bati gura de pomana..... daca unii sunt "vis-a-vis" de fenomen, lasa-i acolo
p.s. intr-adevar, informatiile costa si nu trebuie sa le dai primului venit, numai daca demonstreaza ca merita |
--------------------
volvo
480 turbo
1990 ex. owner r5 GTT
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#137
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
yknot, informatia costa!iti dau perfecta dreptate!
dar ce informatii???? ![]() ca, cu o bara mai groasa se comporta masina mai bine?!? |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Merita, daca iti place sa te dai pe viraje. Eu nu am intalnit multi care sa se tina dupa mine dupa ce mi-am facut suspensia, chiar si cu motorul de dacie clasic (bine reglat, in apele lui)
Ca 90% din cei care au permis nu stiu sa conduca,si nu au ce cauta pe strada,e alta treaba, dar ma ajuta mult masina. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#139
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
cristidb |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(B-34-SGM @ 15 May 2006, 02:32) In afara faptului ca nu face zgomot si poti sa ii pui o busa de nova (de la bara spate), mie mi se pare mai eficienta. Am intrebat cu ceva timp in urma daca nu fac zgomot cele doua bare suprapuse pe care le aveai pe fata si spuneai ca nu fac zgomot. ![]() Ce bucsa de la bara de nova spate poti sa ii pui? Te referi probabil la bucsa de la bara stabilizatoare fata de nova, bucsa dintre bara si lonjeron. This post has been edited by cristidb: 15 May 2006, 13:57 |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#142
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Face zgomot bucsa, care de fapt este o camera de roata, taiata, atunci cand ai 2 bare.Nu sta fixata bine, si fuge de acolo. Cat sta fixata, nu e nici un zgmomot.
Ma refer la o bucsa care este pe spate undeva sau fata,chiar nu mai stiu, idee este ca are aproximativ 25 mm gaura interioara. si tine bara antiruliu. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
sik |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 15 March 06 ![]() |
deci daca pun o bara de torsiune mai groasa pe spate masina o sa mearga doar in 3 roti ca cartul (nu scuzati cacofonia)
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1991/2001
- B-52-NRG
|
|
Muttley |
![]()
Post
#144
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#145
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
De curand,am montat pe berlina bara stabilizatoare de papuc Diesel.Grosime:22mm.Rezultatul:o alta masina din punct de vedere al stabilitatii.Mentionez ca pentru montaj am folosit doua bucsi bara stabiliz de papuc,ideal era si doua urechi de fixare a bucsilor tot de papuc,dar m-am descurcat si cu cele de berlina si doua bielete umpic altfel decat cele originale.Costul operatiei:49lei bara+8lei bucsile.Manopera,din partea casei.Asa ca cine avea indoieli asupra acestei operatii,il sfatuiesc sa nu mai aiba ca vine perfect.Cred ca lipsesc niste poze,dar am grija si de acest aspect.
This post has been edited by ROBY 06-TFA: 26 Jun 2006, 22:15 |
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
Muttley |
![]()
Post
#146
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Cum sunt bucsele (tampoanele) la papuc? Mai groase? Daca da, cum ai reusit sa le montezi pe colierele de fixare de berlina?
Si, cel mai important, de unde ai luat bara? ![]() De luni de zile caut si am cam epuizat magazinele din zona. Nimeni nu aduce. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bogdan B-14-FNF |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 16 December 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 10 May 2006, 22:10) Rog pe aceasta cale pe toti posesori de break, de preferinta anii 96-98 sa-si masoare cu sublerul bara de torsiune spate si fata, si sa-i comunice rezultatul lui Muttley, care se pare ca este coplesit de teorie ![]() Eu am break si am pe spate 16 si pe fata 19 din fabrica, acum 2 zile am masurat ,si am o bara de berlina spate care are 14 , masurate cu sublerul!!!! |
--------------------
dacia
break
- B-11-FNF
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#148
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bogdan B-14-FNF @ 26 Jun 2006, 14:35) Eu am break si am pe spate 16 si pe fata 19 din fabrica, acum 2 zile am masurat ,si am o bara de berlina spate care are 14 , masurate cu sublerul!!!! si eu am o bara de 14(berlina mai veche,a fost pe masina mea) si una de 17 sau 18(mai noua,de pe o berlina din 97)(pe spate) prin urmare au facut romanii nostrii 15 mii de modele de bari... ps:am pus 2 bari pe spate 17 respectiv 14 ![]() ![]() |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
SiloS |
![]()
Post
#149
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.288 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Vrei sa spui ca mai pui inca una de papuc peste cea originala . o prinzi si tu cum apuci , cu saibe , cu camere , cu superglue .
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#150
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 13:24 |