DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages « < 5 6 7 8 9 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Prioritate in trafic, split de la "soferii care ne enerveaza"

andu911
post 26 May 2005, 03:24
Post #181


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




vad ca parerile sunt de doua feluri: pro si contra depasirii vitezei maxime legale...

buun...ia imaginati-va ca e decembrie, ninge abundent, circulati pe autostrada, iar pe jos se pune zapada...
cati de pe forumul asta se incumeta sa mearga cu 120 ? de ce nu va incumetati ? sa stiti ca nu incalcati nici o lege...

deci motivul pentru care nu mergeti cu viteza nu este Regulamentul Rutier.

Sunt conducatori auto care poate nici nu au curaj sa se urce la volan pe timp de iarna...din multe motive...(teama, lipsa reflexelor, masina neechipata corespunzator pt iarna...etc).
Ca sa revin...Regulamentul Rutier este SI pentru astia.

Nu poti sa pui limite de viteze in functie de soferi si de masini.
Ce-ar fi sa scrie la intrare pe autostrada :
AERIENI LA VOLAN CU MASINI CE REPREZINTA PERICOL - 140 km/h
CONDUCATORI ATENTI CU MASINI CE NU REPREZINTA UN PERICOL -200 km/h


Din cauza asta, au gasit o viteza maxima pentru toti. Evident aerianul care nu-si cunoaste limitele si merge cu 200 fac poc, cum vedem si pe la tv tot felul de pusti infipti prin stalpi cu bmw'uri.



This post has been edited by andu911: 26 May 2005, 03:30


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 26 May 2005, 08:47
Post #182


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




lasa ca in Ro sunt semne de limitare a vitezei care sfideaza orice regula. Pana nu de mult la intrare in Adjud dinspre Bacau era o limita de viteza de ....15 km/h, apoi incepea localitatea. Eu nu am gradatie pe turometru.... Aceeasi limita intra Rm Sarat si Buzau pe vremea cand se largeau podeturile. Au mai ramas limitela cel putin 6 luni dupa ce au terminat lucrarile. Tot in afara localitatii. Si colac peste pupaza unde credeti ca intalneati radare??>>>


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BogdanF
post 26 May 2005, 09:53
Post #183


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 16 July 04
From: Bucuresti




ravenbv sa ma ierte operatorii dar asta e nebunie si dovada de prostie. Poate e omul grabit si trebuie sa ajunga undeva ca ii este vreo ruda pe patul de moarte.
Ba ce natie de oameni suntem. Testarea psihologica pentru permis ar trebui facuta la sange. Pe mine m-a intrabat doar daca nu am ramas corijent si daca sunt normal. Auzi tu, din asta au dedus ei ca sunt apt sa conduc pe drumurile publice.
Ne mai miram de ce sunt atatia sifilitici pe drumurile publice. Oi avea eu 19 ani dar va garantez ca conduc mult mai bine decat multi de varsta tatalui meu. Prin bine ma refer la conduita preventiva.


--------------------
Ford Focus - ...
FOCUS 2007 1.6 TI-VCT FUN X
Fotografie de produs - www.orangefoto.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 26 May 2005, 14:23
Post #184


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




Sincer, eu cred ( si am mai sustinut acest lucru cu ceva timp in urma ) ca toate articolele din regulament au acelasi rang. Ma refer la cele clare, cu "conducatorii au obligatia sa" ... "este interzis sa"... etc.
Nu sunt unele mai obligatorii si altele mai putin obligatorii.
Sau mai bine spus, nu exista o INCALCARE a regulamentului, mai neregulamentara decat alta.

Mai periculoase sau mai putin periculoase, dpdv al posibilitatii de accident, desigur.
Mai "usoare" sau mai "grele" dpdv al sanctiunii, bineinteles.
Mai justificate sau mai putin justificate de conditii de trafic, absolut.
Mai "permise" sau mai "putin permise" in functie de masina si experienta sofer, adevarat dar, discutabil.
Mai "morale" sau mai putin "morale", subiectiv intr-adevar, dar perfect real.
Mai "vinovata" sau mai putin "vinovata", in caz de accident, stabilit de altii, neutrii, deci corect.
Si mai pot continua, dar...

Mai legala sau mai putin legala, NU !

Procedati cum doriti, la volan, dar eu va urez sa fiti cat "mai putin neregulamentari" tongue.gif, si sa va ganditi ca, cele mai multe accidente, nu implica doar o singura masina si ocupantii ei. De cele mai multe ori, din pacate, mai exista si alta ( alte ) masina( i ), si alti ocupanti, sau chiar pietoni, care au sau nu partea lor de vina.
Cel mai rau e cand NU AU ALTA VINA decat ca s-au aflat in locul "potrivit", la momentul "potrivit", cand cineva A HOTARAT ca actiunea lui pe sosea este doar treaba lui, si nu intereseaza pe ceilalti. Este atitudinea cea mai paguboasa pe care poate sa o aiba un participant la trafic. Cand mai este si constienta, parca aduce a altceva...

Acest post este pentru cei care inca nu-si dau seama ca pentru greselile lor de pe sosea, de cele mai multe ori platesc ( si ) altii, si ca nimeni nu poate sa prevada exact, tot ce se poate intampla, independent de vointa lui, pe bucata de drum de cateva sute de metri pe care o va parcurge in cateva secunde.
Si nimeni nu poate sa rezolve "favorabil" orice incident.

Daca ne bazam pe probabilitati, norocul poate sa NE SURADA, dar poate sa si RANJEASCA IN URMA NOASTRA !

BAFTA !

Later Edit :
Am uitat sa spun ca si eu incalc regulamentul cateodata, premeditat sau nu, dar incerc sa nu fac din asta un obicei, si, mai ales, nu-mi caut scuze ca am incalcat o regula mai mica, sau ca EU SUNT RELATIV MAI REGULAMENTAR DECAT CELALALT.

This post has been edited by GABY IS BACK !: 26 May 2005, 17:21


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 27 May 2005, 15:17
Post #185


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




Am o completatre la postul de mai sus, si o intrebare pentru bucuresteni.

1. Dragi colegi de trafic, nu conduceti plecand de la premiza ca ceilalti conduc regulamentar, sau nu gresesc niciodata !
Sanse mari de surprize !

2.Vine o masina de pe Ion Campineanu, spre sala Dales. Are verde la semafor, trece si face dreapta, catre Universitate. Nu sunt pietoni pe trecere, deci nu opreste. Vin masini de pe Batistei, care fac stanga catre universitate.
CINE ARE PRIORITATE ?
Bucurestenii stiu intersectia si sigur pot sa-si imagineze situatia.

This post has been edited by GABY IS BACK !: 27 May 2005, 15:21


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 27 May 2005, 15:25
Post #186


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




Masinile de pe Batistei.


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neumann
post 27 May 2005, 15:34
Post #187


Membru autentic


Group: Members
Posts: 783
Joined: 6 November 03
From: Spermezeu




Eu zic ca viceversa, cf. regulii prioritatii de dreapta, care se aplica in caz de egalitate.
Bine ca acolo's vreo 4 benzi (cel putin) spre Universitate, deci teoretic fiecare ar trebui sa-si tina partea lui de drum.

This post has been edited by cristianco2002: 27 May 2005, 15:36


--------------------
... .. ..
Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 27 May 2005, 15:35
Post #188


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




QUOTE(vv @ 27 May 2005, 16:25)
Masinile de pe Batistei.
*



Nu asa scurt. Argumenteaza te rog !

Eu cred ca, atata timp cat cele care vin de pe Campineanu au voie sa treaca de trecerea de pietoni care traverseaza b-dul ( adica semaforul de acolo se adreseaza celor de pe bulevard, nu si celor care fac dreapta de pe Campineanu ) cei de pe Batistei trebuie sa dea "de dreapta". Prioritate au doar daca se considera ca ceilalti au intrat pe rosu.
Se poate pune problema si in sensul celalalt: cei de pe batistei fac dreapta spre Romana, si cei de pe Campineanu fac stanga. Cum e ?

Pareri ?

This post has been edited by GABY IS BACK !: 27 May 2005, 15:37


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 27 May 2005, 15:38
Post #189


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




"regula de bun simt" : daca nu lasi masinile de pe Batistei sa intre, se blocheaza tot traficul de pe sensul opus.
Acolo exista teoria ca nu ai voie sa intri deloc (mai e un semafor - rosu - chiar cand sa intri in linie dreapta pe bulevard, cand vii de pe Campineanu). Eu zic ca in caz de accident, politistii iti servesc treaba cu 'semafor rosu', asa ca e bine sa-i lasi pe cei de pe Batistei... in plus am vazut ca toata lumea face asta, oricum.


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neumann
post 27 May 2005, 15:41
Post #190


Membru autentic


Group: Members
Posts: 783
Joined: 6 November 03
From: Spermezeu




Chiar, asta e un subiect interesant, sunt mai multe locuri de genul asta in Bucuresti, eu mai stiu vreo 2 pe Stefan cel Mare - de pe strada Galati (actuala Vasile Lascar) de exemplu, fac stanga spre IGP, si am din nou semaforul la trecerea de pietoni care il dubleaza pe cel de pe sensul care are rosu. La fel si la Spitalul Colentina, spre obor de data asta. Io niciodata nu stau la al II-lea semafor, dau doar prioritate la pietoni. Dar daca dai de un garcea mai scrofulos, conform regulamentului ai trecut pe rosu, aveai obligatia sa opresti inainte de linia imaginara a stopului aflat pe rosu blah blah.
Voi ce faceti?


--------------------
... .. ..
Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 27 May 2005, 15:52
Post #191


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




QUOTE(vv @ 27 May 2005, 16:38)
"regula de bun simt" : daca nu lasi masinile de pe Batistei sa intre, se blocheaza tot traficul de pe sensul opus.
Acolo exista teoria ca nu ai voie sa intri deloc (mai e un semafor - rosu - chiar cand sa intri in linie dreapta pe bulevard, cand vii de pe Campineanu). Eu zic ca in caz de accident, politistii iti servesc treaba cu 'semafor rosu', asa ca e bine sa-i lasi pe cei de pe Batistei... in plus am vazut ca toata lumea face asta, oricum.
*



Regula de bun simt, o aplic si eu. Ma refeream la cea de prioritate. Adica ce se intampla in caz ca se intalnesc doi caposi.
De la garcea am auzit ambele variante:
a ) rosu acela este valabil si pentru cei care vin de pe Campineanu
b ) cei de pe Batistei dau prioritate de dreapta.

problema e ca toata lumea trece de rosul acela cu garcea de fata, si nu se intampla nimic, deci eu tind sa cred ca se adreseaza doar celor care vin de pe bulevard.
Oricum, dpdv al regulamentului, nu se pot combina a si b. Ori e a, ori e b, si se exclud una pe cealalta.

This post has been edited by GABY IS BACK !: 27 May 2005, 17:07


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bj
post 27 May 2005, 16:19
Post #192


membru de nevoie


Group: Members
Posts: 321
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




Daca semaforul este pus inainte de terminarea intersectiei Magheru-Campineanu inseamna ca se afla acolo pentru cei care vin dinspre Romana.

Stiu ca era o intrebare tricky in vechile formulare care te intrebau: daca semaforul este la mijlocul intersectiei sau spre sfarsitul ei, unde opresti? raspunsul corect era: inainte de intrarea in intersectie.

Cum cei de pe Campineanu au verde pentru intrarea in intersectie, acel semafor nu este pentru ei. Ei au verde sa depaseasca intersectia. Cei de pe Batistei dau prioritate de dreapta. Poate si acolo ar trebui sa se bage zona hasurata (pentru cei de pe Batistei) astfel incat sa nu se bage daca nu pot elibera sensul dinspre Universitate. In felul acesta nu s-ar mai bloca intersectia wink.gif

Un argument in plus: cei care fac stanga de pe Batistei nici nu au cum sa vada semaforul ala pe rosus, asa ca ar trebui sa judece intersectia dupa ceea ce se vede (si nu dupa faptul ca stiu ei ca acolo este un semafor pe rosu), adica sa dea prioritate de dreapta.

This post has been edited by bj: 27 May 2005, 16:20


--------------------
Skoda / BMW Fabia Variant - de munca / F650 - capra exLeon, exDSN - B-65-xxx
BMW F650ST - tot un fel de capra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 27 May 2005, 17:29
Post #193


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




QUOTE(GABY IS BACK ! @ 27 May 2005, 16:35)
Nu asa scurt. Argumenteaza te rog !

Eu cred ca, atata timp cat cele care vin de pe Campineanu au voie sa treaca de trecerea de pietoni care traverseaza b-dul ( adica semaforul de acolo se adreseaza celor de pe bulevard, nu si celor care fac dreapta de pe Campineanu ) cei de pe Batistei trebuie sa dea "de dreapta". Prioritate  au doar daca se considera ca ceilalti au intrat pe rosu.
Se poate pune problema si in sensul celalalt: cei de pe batistei fac dreapta spre Romana, si cei de pe Campineanu fac stanga. Cum e ?

Pareri ?
*



Pai aia e..
Ca aia de pe Campineanu/Batistei care vor sa faca dreapta NU AU VOIE SA TREACA DE SEMAFOR/TRECE PIETONI! pentru ca primul semafor de care dau cu nasul cand fac dreapta e..ROSU!
Aia e..
A, ca majoritatea dau prioritate la pietoni...dupa ia trec pe rosu dar dau prioritate si la ailalti..asta e aaaaaltceva,..
Atat timp cat nu se busesc politatii inchid ochii..


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 27 May 2005, 17:49
Post #194


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




QUOTE(asarban @ 27 May 2005, 18:29)
Pai aia e..
Ca aia de pe Campineanu/Batistei care vor sa faca dreapta NU AU VOIE SA TREACA DE SEMAFOR/TRECE PIETONI! pentru ca primul semafor de care dau cu nasul cand fac dreapta e..ROSU!
Aia e..
A, ca majoritatea dau prioritate la pietoni...dupa ia trec pe rosu dar dau prioritate si la ailalti..asta e aaaaaltceva,..
Atat timp cat nu se busesc politatii inchid ochii..
*



Eu i-am intrebat pe garcea care atarna pe acolo, si am aflat 2 variante diferite. Am scris mai sus.
In multe intersectii mai sunt montate semafoare pentru un sens, dincolo de intersectie, ca sa fie vizibile. Si acolo, cei care vin perpendicular pe acele sensuri, pe verde, intra in intersectie si daca vor sa faca dreapta trebuie sa ramana in intersectie pana se da verde la primul semafor ? Nu cred.


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 28 May 2005, 21:38
Post #195


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Referitor la pietoni. Am citit din primele pagini si am vazut pe unul AND ca spunea ca daca e un singur pieton pe trecere nu opreste ca n-are rost sa opreasca pentru unul singur si sincer mi-a lasat un gust amar. Nu am nimic cu el dar am vazut ca mai are unele conceptii de care ma lovesc si eu destul de des in trafic si nu pot sa suport lucrul asta. Indiferent cati pietoni sunt pe trecere ei trebuie lasati sa traverseze ca e dreptul lor.

Singura treaba care mi s-a parut putin exagerata si mi s-a intamplat asta iarna a fost cand ma indreptam dinspre Mosilor spre Obor si la un moment dat se intalneste un semafor la Maica Domnului si apoi inca un semafor la 50 de metri dupa aceea si dupa aceea o alta intersectie cu o strada la dreapta si dupa intersectie e semafor. Ei bine am observat zi de zi ca drumul meu spre facultate este pe acolo, ca toti pietonii chiar daca au rosu stau pe sinele de tramvai si pe banda 1 care nu prea e folosita din cauza masinilor care sunt parcate dupa aceea si taximetristi si asteapta momentul sa se faca verde sa se arunce pe aia 5 metri de trecere ramasi liberi pentru trecerea masinilor care trec prioritar. Ei bine am trecut de semaforul ala cred ca pe galben dar nu era vreme de oprit nicicum, se circula cu 30 la ora si dupa era portiune efectiv inghetata, era lacrima si domnii pietoni au sesizat cand eu mai aveam vreo 5 metri pana in trecere ca s-a facut verde pentru ei si s-au aruncat efectiv pe trecere, iar din unghiul acela nu prea aveam cum sa observ daca se face verde pentru ei sau nu. Instinctul meu a fost bineinteles de a pune frana, plus ca eram incepator de putine luni (si acum sunt incepator in 7 luni aproape 8) si abia mersesem pe solenza de 1 saptamana si ceva, dar nu asta e important. Ei bine m-am dus pe frana, am sesizat lucrul asta dar nu am luat piciorul ca am intrat in blocaj si m-am speriat, am apasat claxonul dupa primii 2 metri parcursi pe frana si m-am oprit cu masina integral pe trecerea de pietoni dupa ce toti au sarit ca lacustele si au inceput sa urle la mine. Am tacut din gura, pentru ca nu aveam dreptate dar stau si imi pun intrebarea: cat de inconstient sa fii sa te arunci in fata masinii cand e aproape de tine stiind ca abia poti merge tu ca pieton pe gheata respectiva, da' sa mai opreasca o masina.

Ce vreau sa zic ca pe langa regulamentul care este destul de clar in mare parte, mai sunt si unele reguli de bun simt. La fel cum nu opresc la trecerea de pietoni daca vad in oglinzi (si ma uit destul de frecvent ca stiu fenomenele ce se petrec in trafic) ca se apropie de pe alta banda din spate unul cu viteza, iar daca eu opresc la trecere stiind ca am timp, respectivul are toate sansele sa zboare pietonul respectiv, pana sa isi dea seama ca eu am oprit la trecere. Am putea spune.. bun, ce ma doare pe mine ca ala nu a fost atent, eu am respectat legea si cu asta basta, dar trebuie sa fim si realisti in anumite situatii, ca sa evitam situatii neplacute. Pentru cei care merg in spatele meu mai putin ma doare ca ma loveste boul ca nu vede ca opresc mai energic la trecere, decat daca vine unu cum am zis mai sus si spulbera un pieton.

Cam atat am avut de spus despre pietoni si prioritatea lor. In rest ma oblig sa opresc si nu opresc doar daca mai sunt cativa metri pana in trecere, eu am viteza si merg pe banda 2 si vad pe Gogu ca pune picioru pe trecere. Ar insemna sa pun o mare frana cu scartait, sa risc sa ma loveasca cel din spate si eventual pietonul sa se aplece sa se lege la sireturi pe trecerea de pietoni dupa care sa traverseze. Nu as face lucrul asta daca as vedea masina de politie.

Credeti ca am gresit undeva in gandirea mea?


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 - B xx FTU
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 30 May 2005, 11:26
Post #196


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




QUOTE(asarban @ 27 May 2005, 18:29)
Pai aia e..
Ca aia de pe Campineanu/Batistei care vor sa faca dreapta NU AU VOIE SA TREACA DE SEMAFOR/TRECE PIETONI! pentru ca primul semafor de care dau cu nasul cand fac dreapta e..ROSU!
Aia e..
A, ca majoritatea dau prioritate la pietoni...dupa ia trec pe rosu dar dau prioritate si la ailalti..asta e aaaaaltceva,..
Atat timp cat nu se busesc politatii inchid ochii..
*



M-am uitat cu atentie la marcaje. In dreptul celor doua semafoare nu exista acea banda paralela cu zebra, si perpendiculara pe sensurile de mers, care semnalizeaza ca masinile opresc acolo la semafor. Marcajul este destul de proaspat, deci nu e vorba ca nu se mai vede.
Logic este ca acele semafoare, cand sunt pe rosu, nu se "refera" la cei de pe Campineanu si respectiv Batistei. Normal ca vor da prioritate la pietoni, dar nu trebuie sa stea la acel rosu.


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 30 May 2005, 14:40
Post #197


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Intr-adevar acel semafor este "smecher".... smecherie tipic bucuresteana, vecina cu prostia criminala... doar ca e vorba de autoritatile care, atat primaria cat si politia, au in schema oameni (si structuri) destinati analizarii si luarii de masuri pentru siguranta circulatiei... pe aceasta cale va invit sa scrieti petitii pe site-ul primariei si sa sesizati situatia cerand raspuns scris la intebare...

sa revin la subiect: acolo, in mod normal, dupa logica descrisa de vv si care mai este aplicata si in alte intersectii (vezi iesirea din Amzei catre Piata Romana), ar trebui sa fie un semafor care sa opreasca pe cei care au facut dreapta....insa locul nu permite un spatiu de "adunare", de asteptare pentru aceste vehicule... in aceasta situatie, semaforul ar trebui mutat dupa trecerea de pietoni, masinile strangandu-se acolo dupa ce au acordat prioritate pietonilor, lasand astfel cale libera celor ce vin de pe Batistei.... in cazul de fatza, cum au remarcat si altii, dupa cum este dispus semaforul si cum sunt trasate marcajele, se considera ca el se adreseaza celor ce vin pe Magheru si nu celor care au facut dreapta de pe I. Campineanu.... in acest caz, dupa trecerea de pietoni vehiculele au prioritate fatza de cei ce vin de pe Batistei... datorita insa fluxului de masini foarte consistent de pe Magheru, uneori nu ramane loc suficient pentru incadrarea la stanga a celor de pe Batistei... acstia sunt practic la mila celor de pe Magheru, fie ca acestia au venit drept sau provin de pe Campineanu.... de ce oare se mai permite iesirea catre stanga de pe Batistei?????????????.... in timp ce in alte intersectii mult mai descongestionate nu este permisa iesirea catre stanga... cine doreste sa iasa catre itnersectia de la Universitate o poate face prin spatele TNB, pe langa biblioteca americana...


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightelf
post 30 May 2005, 14:49
Post #198


Membru


Group: Members
Posts: 114
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




am si eu o intrebare si nu stiu unde sa o pun smile.gif :

Sunt pe DN1, am aprox 110 km/k pe banda 2 in fata la aprox 6m am masina care merge cu aprox aceeasi viteza. Nu vreau sa ma bag in curu lui pt ca asa vreau eu sa pastrez o distanta mai maricica... vine una buc masina din spate da flash-uri in disperare. Pe banda 1 ar fi ceva loc dar se circula cu 50-60...daca ma bag sa ii fac loc trebuie sa franez puternic.. Ce tb facut?
De ce oare daca nu merg lipit de masina din fata se gaseste mereu cate unu care sa fie iritat...?


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI - B31xxxx
Contact: 0752083972
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu M
post 30 May 2005, 15:23
Post #199


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 14 September 04
From: Germania




QUOTE(nightelf @ 30 May 2005, 14:49)
am si eu o intrebare si nu stiu unde sa o pun smile.gif :

Sunt pe DN1, am aprox 110 km/k pe banda 2 in fata la aprox 6m am masina care merge cu aprox aceeasi viteza. Nu vreau sa ma bag in curu lui pt ca asa vreau eu sa pastrez o distanta mai maricica... vine una buc masina din spate da flash-uri in disperare. Pe banda 1 ar fi ceva loc dar se circula cu 50-60...daca ma bag sa ii fac loc trebuie sa franez puternic.. Ce tb facut?
De ce oare daca nu merg lipit de masina din fata  se gaseste mereu cate unu care sa fie iritat...?
*



[off]
Daca nu s-ar supara pe mine unii coforumisti ca povestesc de cum se intampla in Germania, ti-as zice ca la 110km/h si 6m de masina din fata ai avea permisul suspendat si ceva puncte puse bine. Asta pentru ca in Germania se pune mare pret pe distanta fata de cel din fata, care distanta se calculeaza "ochiometric" dupa regula "un nr. de metri egal cu jumatate din numarul indicat de vitezometru".
Da' nu-ti zic, ca au mai sarit unii si altii cand am pomenit de alte meleaguri.
[/off]

[on] Mergi pe banda ta pana treci de cei care merg cu 50-60 la ora (ca n-o fi coloana infinita) si faci loc, revenind pe banda 2 cand dai iarasi de "melci". Da, ar fi frumos sa nu mergi tot timpul pe banda 2, ca vin altii mai irit.. mai repede ca tine.
Da' pe DN 1, in afara localitatii, parca nu se circula chiar asa de incet - 50-60km/h. excl.gif


--------------------
Ford Mondeo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 30 May 2005, 17:23
Post #200


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




Nu cred ca este vorba de "in afara localitatii". Probabil ca vorbeste de "localitate", desi, eu am intalnit coloane lungi care mergeau cu max 60 pe dreapta, intre Ploiesti si Campina..

Oricum, este o problema frecventa, si nu numai pe DN1.

Sunt conducatori auto "grabiti" care nu vor sa-si dea seama ca:
- pentru a le face lor loc, trebuie sa franezi si sa intri in coloana de pe dreapta, si de multe ori nu merita, pentru ca nu mai poti iesi mai tarziu, ( si atunci, putini fac un bine facandu-si lor rau ).
- sau nu poti pentru ca diferenta de viteza intre coloane e prea mare, relativ la spatiul mic "gasit" la un moment dat intre doua masini mai lente de pe banda 1. ( si atunci, putini fac un bine, riscand ).
Sau pur si simplu, grabitul nu poate sa realizeze ( si cred sincer ca asta e un handicap ) sau nu vrea sa realizeze ( si asta inseamna ca scopul lui nu este sa treaca inaintea celui pe care-l preseaza, ci altul, vecin cu patologicul ) ca daca vine in spatele tau la 1-2 metri, chiar ca nu mai risti manevra de franare si inscriere pe dreapta, ba chiar, acea fireasca senzatie de iritare si nervozitate, ii duce pe multi la reactia adversa, adica refuzul manevrei chiar cand aceasta e posibila, sau mai rau, trecerea la masuri potential agresive, ( calcarea franei cand sta grabitul la 1m de el ) cu repercursiuni destul de grave.

This post has been edited by GABY IS BACK !: 30 May 2005, 17:28


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 30 May 2005, 17:56
Post #201


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Eu zic ca dreptatea e undeva intre partea legala si partea de bun-simt. Adica intr-adevar e greu sa tragi pe prima banda si sa franezi energic pentru a nu lua vreun carutas sau vreo rabla ce merge cu 50 la ora, dar daca n-ai incotro, ai putea sa incetinesti usor usor pe a doua banda pana ajungi la viteza unde consideri ca te bagi pe prima banda fara riscuri. Asta o sa-l irite pe cel din spatele tau, dar acum revin la partea legala unde trebuie sa respecti scopul fiecarei benzi. Adica daca a 2-a banda e pentru depasiri, atunci cand vine cineva din spate cu viteza superioara trebuie sa ii faci loc trecand pe prima banda.
De fapt daca o luam la rigoare nu ai avea voie sa stai pe a 2-a banda daca nu depasesti. Cu alte cuvinte din 200 in 200 de metri cand intalnesti un slow-motion pe banda 1, dai semnal, te asiguri, depasesti si treci inapoi pe prima banda. Dar stim cu totii ca ar fi culmea sa facem asa, mai rau s-ar incurca traficul.
Eu totusi as vrea sa vad parerea unui politist in cazul asta. Sau a mai multora politisti ca uneori intrebi 2 politisti acelasi lucru si primesti raspunsuri diferite.

La fel de intrigat sunt cu o chestie care mi se intampla zi de zi.
Deci sa va zic. Vii pe Serban Voda (soseaua din piatra cubica ce urca dinspre tineretului spre Eroii Revolutiei. Dezastrul incepe dupa Cutitul de Argint (asa se numeste statia) unde incep 2 coloane si pe la mijlocul cozii se pot gasi chiar ci 5-6 benzi. Treaba e ca in poza atasata. Deci daca o banda (banda 2) este pe langa sina de tramvai si prima banda pe langa cea de-a doua, ceilalti care se baga in spatiul acela mare din dreapta acestor benzi, de fapt eu consider ca se baga in alveola autobuzului pentru ca acolo e statie de autobuz (oricum e loc de autobuz si inca 2 benzi micute). Deci sunt 2 masini desenate cu verde si rosu. Eu sunt cu masina verde, iar cel cu masina rosie se afla langa mine. Vreau sa imi spuneti care are prioritate la inaintare. Autobuzul care opreste in statie clar are prioritate pentru ca asa spune legea, dar restul care fac gura si se inghesuie o data cu mine si urla pe geam??

Attached thumbnail(s)
dilema.JPG ( Size: 42.45k ) Number of downloads: 61


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 - B xx FTU
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 30 May 2005, 18:23
Post #202


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




QUOTE(Daedalus @ 30 May 2005, 18:56)
....
Adica daca a 2-a banda e pentru depasiri, atunci cand vine cineva din spate cu viteza superioara trebuie sa ii faci loc trecand pe prima banda.
De fapt daca o luam la rigoare nu ai avea voie sa stai pe a 2-a banda daca nu depasesti.

... Autobuzul care opreste in statie clar are prioritate pentru ca asa spune legea, dar restul care fac gura si se inghesuie o data cu mine si urla pe geam??
*



Esti sigur ca pe DN banda 2 este de depasire ? Sau doar pe autostrada ?

Nici autobuzul si nici ceilalti nu au prioritate. Acolo nu este alveola. Acolo nu este continuarea benzii pentru mers inainte. Acolo se baga smecherii ca sa castige 2-3 masini.

This post has been edited by GABY IS BACK !: 30 May 2005, 19:34


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu M
post 30 May 2005, 19:21
Post #203


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 14 September 04
From: Germania




Da, pe DN sau autostrada banda 2 e de depasire.
La nemti (stiu, iar ma dau mare) se aplica regula "fermoarului" trec pe rand - unnul dintr-o parte, altul din partea cealalta. Numai ca, in general, la nemti benzile sunt desenate corespunzator si se vede cand numarul de benzi se micsoreaza. Si in plus mai sunt si semne care te avertizeaza ca ti se termina banda.


--------------------
Ford Mondeo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 30 May 2005, 19:37
Post #204


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




QUOTE(Liviu M @ 30 May 2005, 20:21)
Da, pe DN sau autostrada banda 2 e de depasire.
La nemti (stiu, iar ma dau mare) se aplica regula "fermoarului" trec pe rand - unnul dintr-o parte, altul din partea cealalta. Numai ca, in general, la nemti benzile sunt desenate corespunzator si se vede cand numarul de benzi se micsoreaza. Si in plus mai sunt si semne care te avertizeaza ca ti se termina banda.
*



Cu scuze, am tot cautat: Nu exista prevedere in codul rutier, sau in regulamentul de aplicare a acestuia, care sa specifice ca pe DN, "banda 2 este de depasire".Sau pe alte drumuri cu 2 sau mai multe benzi pe sens. Doar la autostrada specifica.

Cat priveste problema din trafic,Acolo nu se micsoreaza numarul de benzi. vin doua benzi pana in intersectie, se largeste soseaua datorita intersectiei dar continua pe 2 benzi. Atat.

This post has been edited by GABY IS BACK !: 30 May 2005, 20:56


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 30 May 2005, 21:34
Post #205


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




LiviuM are dreptate. Daca benzile ar fi desenate si totul ar fi clar n-ar fi probleme. Dar la noi nu sunt si lasa loc de interpretari si in plus nu toata lumea stie sa calcule locuri geometrice sau alte alea......
Si sunt locuri unde sunt desenate si tot nu se respecta, in loc sa mearga intre linii, ei le incaleca, e mai cool si oricum nu le face nimeni nimic.
Dar deh, traim in Ro si trebe sa fim smecheri, sa fim primii , sa ne aratam muschii si degetele...Asta e!

This post has been edited by bomicabomic: 30 May 2005, 21:35


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thunder
post 30 May 2005, 23:01
Post #206


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 22 April 04
From: Pitesti




QUOTE(Daedalus @ 30 May 2005, 19:56)
dar restul care fac gura si se inghesuie o data cu mine si urla pe geam??

Din punctul meu de vedere poate sa tipe pana fac rosu in gat. Eu merg pe banda mea si atat.

Chiar astazi era sa spulber cateva masini parcate pe dreapta din cauza unuia care nu avea suficient loc pe banda 2. Nu stiu cum se face, dar cand eu merg pe strada aia pe banda 2, pe langa mine, pe banda 1, are loc suficient orice masina ... maxim microbuze, etc ... dar cand merg eu pe banda 1, nu am loc. Si cand spun ca nu am loc ... ma refer la 10 cm stanga-dreapta (deja il "pipaiam" pe idiotu ala cu oglinda din stanga) si la 10 m in fata o masina iesita putin mai mult in strada. Strada e si putin serpuita ... si probabil unora le e mai greu sa traga de volan

This post has been edited by thunder: 30 May 2005, 23:03


--------------------
Opel Astra H 2006 - B-50-WSE
Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu M
post 31 May 2005, 10:00
Post #207


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 14 September 04
From: Germania




QUOTE(GABY IS BACK ! @ 30 May 2005, 19:37)
Cu scuze, am tot cautat: Nu exista prevedere in codul rutier, sau in regulamentul de aplicare a acestuia, care sa specifice ca pe DN, "banda 2 este de depasire".

N-ai de ce sa-ti ceri scuze, ca s-ar putea sa ai dreptate. Si eu stiu sigur despre autostrazi. Da' parca era pe undeva o fraza de genul "pe strazile cu mai multe benzi se circula cat mai in dreapta".


--------------------
Ford Mondeo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 31 May 2005, 10:37
Post #208


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




Eu tin minte (de cand am dat examenul pt carnet) ca este o prevedere explicita ca soferii trebuie sa circule pe banda 1 (de fapt, pe cea mai din dreapta banda libera, sau ceva de gen)


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu M
post 31 May 2005, 10:47
Post #209


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 14 September 04
From: Germania




La chestia aia ma refeream si eu. Numai ca regulamentul romanesc nu facea distinctia oras/in afara orasului. In Germania, in oras autoturismele merg pe ce banda vor (in cazul in care sunt mai multe benzi in aceeasi directie). Ma rog, pe ce banda vor soferii.


--------------------
Ford Mondeo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 31 May 2005, 10:52
Post #210


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




SECTIUNEA a 2-a
Utilizarea partilor carosabile
Art. 129. Conducatorii sunt obligati sa conduca vehiculele cât mai aproape de marginea din dreapta partii carosabile.
Art. 130. Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. ......
Art. 131. (1) În cazul în care drumul are doua sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele vor fi conduse pe banda situata lânga acostament sau bordura. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stânga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata, cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci când acest lucru este posibil.

................


This post has been edited by costi: 31 May 2005, 10:56


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages « < 5 6 7 8 9 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 07:38
Forum Renault