DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages « < 4 5 6 7 8 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Prioritate in trafic, split de la "soferii care ne enerveaza"

AND
post 25 May 2005, 11:00
Post #151


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




aoleu , ai atipit la volan? Bine ca s-a dus masina spre marginea drumului si ca n-a intrat pe contrasens! Pot sa ma consider norocos ca de atipit , nu reusesc s-o fac nici acasa .. adorm foarte greu..de felul meu tongue.gif

Intr-o depasire , daca nu esti 100% sigur pe tine ca cel care vine pe celalalt sens are viteza estimata de tine + daca nu stii exact ce poate masina ta , nu merita sa te bagi ! Pericol exista peste tot pe sosea , nu numai la neacordarea de prioritate sau viteza excesiva. De exemplu anul trecut, un prieten in timp ce facea o depasire regulamentara , cel pe care il depasa nu l-a vazut (nu s-a uitat in oglinda) , s-a bagat spre el , fortandu-l sa franeze violent si sa traga si el stanga ! Deh .. in momentul ala ii s-a blocat roata stanga-fata , masina a iesit de pe sosea cu 80 la ora , a intrat intr-un sant unde s-a dat peste cap odata sau de doua ori , nu mai stiu exact. In masina erau 4 persoane, nimeni nu a patit nimic grav blink.gif , masina era o Solenza. Point is , nu poti fii niciodata stapan pe situatie cand este pe sosea! Cel mult poti sa ai grija ca tu sa nu fii vinovat de nimic ..dar nu stii niciodata pe unde dai de vreun nebun sau de vreun neatent.


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 25 May 2005, 11:46
Post #152


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




s-a intamplat acum 7 ani


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_m
post 25 May 2005, 11:52
Post #153


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 27 October 04
From: Bucuresti




Cib, nu am sustinut ca cel care aproximeaza gresit viteza e nevinovat.
Am subliniat doar ca e foarte posibil sa faca asta, date fiind circumstantele, lucru de care trebuie sa se tina seama! Ce naiba, a fi sofer bun inseamna a anticipa cat mai bine ce se va intampla in urmatorii x sute de metri, a merge tare in conditii de siguranta.
Cei care se ocupa cu doboratul de recorduri la viteza si timp de parcurgere a diferitelor trasee se cheama piloti de curse/raliu si fac asta in conditii controlate.
Cei care fac pe pilotii in trafic sunt dobitoci ...


--------------------
Lada / Logan 1200 / 1.6 8v ABS - B-NN-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MAS
post 25 May 2005, 12:08
Post #154


Le Bubulateur


Group: Members
Posts: 205
Joined: 23 August 03
From: Bucuresti




"vitezoman nu stiu daca sunt. Merg peste limita frecvent, dar numai atunci cand pot sa-mi permit, pornind de la starea mea, pana la drum, trafic, etc. nu imi permit sa risc inutil pentru ca am o viata. Celelalte vieti daca exista nu sunt sigur de ele." by Cib

Exact pe ideea asta merg si eu! Experienta si faptul ca tata, da, mi-a dat un BMW pe mina fiind pustan, dar mi-a zis asa:"pina nu implinesti suta de mii de km nu iesi cu masina asta din oras fara ca eu sa fiu cu tine" am comentat, m-am ofuscat, dar cam asa am facut... sincer, MI-A FOST DE UN MAAARE AJUTOR... m-a invatat destule chichite(sa le spunem) ale condusului de care nu-ti dai seama decat in multi km... asa am ajuns ca, in intre mine si alti colegi si prieteni, care au luat permisul in acelasi timp cu mine, sa fie o diferenta enorma la condus: ori mergeau repede dar riscant, ori d-abia se taraiau si te plictiseai cu ei... eu eram cunoscut de nebunul facultatii la condus, dar aveam "echipaj" care intotdeauna mergea cu mine, pentru ca ei singuri au recunoscut "frate mergi tare, dar esti foarte prudent, si ne inspiri siguranta"...
Bineinteles, am facut si o gramada de km: cel putin vara, porneam cu masina dimineata, si ma opream din condus noaptea pe la 3-4, fara a avea pauze decat de PP, tigara, vama si mancare... (toate cumulate de-a lungul zilei, insumand max o ora! o pauza nu dura mai mult de 10, maxim 15 min) Cand ma dadeam jos de la volan, ma dureau capul, picioarele, spatele...tot!
A fost chinuitor, dar voiam sa-mi extind capabilitatile repede, si sa trag de mine sa fac cat mai multi km pentru a invata cat mai mult in cat mai scurt timp... se pare ca a functionat


--------------------
scandura cu rulmenti noua, din 2000 - B-02/36-MAS B222BIP
Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 25 May 2005, 12:15
Post #155


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




Eu merg cu masina de la 12 ani. Pana sa-mi iau permis am mers pe drumuri de munte(forestiere) sau pe camp. MAsina=camion+remorca. Am facut scoala de soferi profesionisti, iar primii 2 ani am mers numai cu camion romanesc.Saviem daca stii ce-i acela. Apoi am inceput si cu altele. Experienta am capatat cu timpul. Acum nu mai practic soferia decat din placere si pentru job.
Experienta am castigat inca de cand ma chinuiam sa urc toate coastele si sa pot merge cu spatele pe aceleasi urme. E bine sa nu poti depasi o viteza, iar un camion iti da o alta perspectiva a condusului, crede-ma. Acum cam duc dorul condusului de camion de oricare ar fi el.
cat despre performante... cel mai mult am facut 1500 km in 24 ore cu 6 intalniri si o instalre de echipament. 1500 km in Ro. A fost o perioada in care faceam intre 6000 si 12000 km/luna. Acum scot o medie de aproape 4000/luna.

This post has been edited by Cib: 25 May 2005, 12:26


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MAS
post 25 May 2005, 13:00
Post #156


Le Bubulateur


Group: Members
Posts: 205
Joined: 23 August 03
From: Bucuresti




QUOTE(Cib @ 25 May 2005, 12:15)
Eu merg cu masina de la 12 ani. Pana sa-mi iau permis am mers pe drumuri de munte(forestiere) sau pe camp. MAsina=camion+remorca. Am facut scoala de soferi profesionisti, iar primii 2 ani am mers numai cu camion romanesc.Saviem daca stii ce-i acela. Apoi am inceput si cu altele. Experienta am capatat cu timpul. Acum nu mai practic soferia decat din placere si pentru job.
Experienta am castigat inca de cand ma chinuiam sa urc toate coastele si sa pot merge cu spatele pe aceleasi urme. E bine sa nu poti depasi o viteza, iar un camion iti da o alta perspectiva a condusului, crede-ma. Acum cam duc dorul condusului de camion de oricare ar fi el.
cat despre performante... cel mai mult am facut 1500 km in 24 ore cu 6 intalniri si o instalre de echipament. 1500 km in Ro. A fost o perioada in care faceam intre 6000 si 12000 km/luna. Acum scot o medie de aproape 4000/luna.
*



Si eu tot de pe la 11-12 ani conduc, si am condus in oras, pe DN, autostrada, U name it... am condus si in strainatate fara permis.... Cand aveam 13-14 ani, faceam poligonul si parcarile fara probleme... Le dadeam rusinica la aia care faceau scoala si se chinuiau de mama focului...Camion recunosc ca nu am condus ... probabil ca daca as conduce mi-ar placea, dar cum nu am condus, nu ma pot pronunta..


--------------------
scandura cu rulmenti noua, din 2000 - B-02/36-MAS B222BIP
Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 25 May 2005, 16:45
Post #157


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




QUOTE(Cib @ 25 May 2005, 09:11)
raiq eu fac medie 40.000 km /an. Si acum m-am linistit. Au fost ani in care poate am facut dublu sau mai mult. Chiar crezi ca sunt asa multi din cei ce scriu aici care merg cu orice pret tare? eu merg asa cum imi permite drumul. Nu am de unde sa stiu ca tu te-ai gandit sa faci o depasire cand vin eu din fata. Eu merg pe drum. Cu 50 sau cu 150 e treba mea, riscul pe care mi-l asum eu. Ca tu te bagi in depasire si nu ai timp sa o termini e  vina ta ca nu ai apreciat cu trebuie conditiile de trafic. Asta e. Ca iti convine sau nu asta e. Pentru ca sa te linistesti intreaba-ti fostul instructor de la scoala de soferi. sau altul in care ai incredere
*



"Eu merg pe drum. Cu 50 sau cu 150 e treba mea, riscul pe care mi-l asum eu."

Pacat ca la kilometrii pe care zici ca ii ai nu-ti dai inca seama ca orice risc iti asumi pe sosea nu este doar riscul tau ci este un pericol pentru oricine din zona in care conduci.
Daca sar din de pe pod in Mures este riscul meu. Daca sar de pe bloc in strada ii pun si pe altii in pericol. Daca te duci pe pista personala iti asumi riscuri personale, pe drumuri publice , daca iti asumi riscuri , ii pui pe altii in pericol .
Daca mergi cu 150 ca "e treaba mea" inseamna ca ai un dispret profund fata de ceilalti care se plimba pe aceeasi strada.


"Nu am de unde sa stiu ca tu te-ai gandit sa faci o depasire cand vin eu din fata. "


Intr-adevar , nu ai de unde sa stii. Dar tu stii ca daca ai 150 nu respecti legea ?
Tu judeci lucrurile dupa cum poti sa scapi daca o patesti?
Ce se intampla daca intra unul in depasire , eu vin din fata , il vad , accelerez sa il lovesc si reusesc? El nu s-a asigurat , nu? Pentru ca nu are cum sa probeze ca eu am accelerat , desi regulamentul interzice asta.
Ce se intampla daca unul ma depaseste , eu accelerez si nu il las si el il ia in plin pe ala din fata? El nu s-a asigurat, nu? Pentru ca nu are cum sa probeze ca eu am accelerat , desi regulamentul imi interzice asta.
Ce se intampla daca unul depaseste linistit ca e pe DN si are suficient loc si eu apar de dupa curba cu 150 (ca-i treaba mea) si il iau in plin? El nu s-a asigurat , nu? Pentru ca (poate) el nu are cum sa probeze ca eu aveam 150 , desi regulamentul imi interzice asta.
In oricare caz de mai sus se poate ca un nevinovat sa o pateasca si sa si iasa vinovat pentru ca nu s-a demonstrat vinovatia adevaratului vinovat. Tu te ascunzi dupa artificiul asta : daca il iau cu 150 nu poate fi decat el de vina ca nu a acordat prioritate . Si daca se demonstreaza matematic ca la vitezele cu care se circula , daca tu respectai viteza legala , accidentul nu avea loc , tot nevinovat te simti? Sau te bazezi tot pe faptul ca nu se poate demonstra?
Dar daca se demonstreaza acest lucru tu stii ca devii vinovat si in fata legii? Daca se demonstreaza ca accidentul a fost cauzat de viteza ta de deplasare si nu ar fi avut loc daca circulai regulamentar nu te mai poti ascunde dupa "ala nu s-a asigurat cand a depasit"?
Cred ca ar trebui sa discuti cu niste politisti de la rutiera , pentru ca stabilirea vinovatului in cazul unui accident nu apare in regulament si se pare ca nu stii ca si viteza de deplasare poate fi aproximata si daca te prind ca ai avut 150 (pe DN)cand m-ai lovit nu cred ca iti mai asculta cineva pretentia de a fi nevinovat.
In orice caz , nu imi doresc sa ma intalnesc pe drum cu soferi care isi asuma riscul "ca-i riscul lor" huh.gif .




--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 25 May 2005, 16:55
Post #158


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




raiq, Cib nu va intelege ca el greseste avand atitudinea asta fata de ceilalti participanti la trafic. Nu a inteles nici acum ceva vreme, cand sustinea ca becurile lui de 90/100 de watt, fiind perfect reglate, nu deranjeaza. Crede-ma, si eu prefer sa nu dau de cei ca el pe sosea.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddan
post 25 May 2005, 17:11
Post #159


Speedy Gonzales


Group: Members
Posts: 795
Joined: 27 February 03
From: Bucuresti




raiq, cred ca exagerezi. Numeste-mi tu masina aia care ia curbele cu 150, si atunci argumentul tau ramane valid. Daca nu, atunci inseamna ca tu faci un om de paie pe care apoi il darami. Dar nu te ajuta cu nimic la argumentare.

Nici cib si nici mas n-au pretins ca accelereaza atunci cand vad pe unul depasind in fata lor. Deci asta e un alt om de paie.

Asa cum s-a mai spus pana la satietate aici, nu viteza in sine este problema, ci neadaptarea ei la conditiile de trafic. Respectarea legii nu inseamna neaparat si respectarea participantilor din trafic. Daca tu mergi pe lege si circuli cu 80 pe un drum pe care sunt carute in fata ta, ce faci, respecti legea sau nu? Daca esti pieton si traversezi pe zebra cu 1m/10 secunde, ce faci, respecti legea sau nu?

Nu faptul de a merge cu 150km/h este cheia problemei. La fel de problematic este cel care intra intr-o depasire fara sa fie suficient de sigur ca cel ce vine din fata nu il pune in pericol. Trebuie musai sa depaseasca? Si daca iti dai seama ca ala vine cu 150, oare nu poti face in asa fel incat sa opresti manevra?

In general este bine sa respecti limitarile de viteza. Isi au rostul lor. Dar pretentia ca toata lumea sa circule cu 90-130 si ca tu intri ca mucul in depasire pentru ca credeai ca si ceilalti circula la fel NU TINE. Este aceeasi pretentie stupida a celor care merg pe banda doi cu viteza maxima legala si nu se dau la o parte caci cei ce vin din urma ar incalca legea.

Treaba lor ca incalca legea. La volan nu esti judecator, nici procuror si nici politist. Esti un sofer care trebuie sa se preocupe de siguranta celor din masina proprie. Asta implica si siguranta celor din trafic, evident. Si asta tine nu numai de viteza, ci de adaptarea ei si a modului de conducere (deci inclusiv a depasirilor) la conditiile de trafic.


--------------------
Renault Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege... 2006/7 - Bsiceva...
Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 25 May 2005, 17:47
Post #160


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




QUOTE(maddan @ 25 May 2005, 18:11)


Nu faptul de a merge cu 150km/h este cheia problemei.
*



smile.gif

Nici macar atunci cand mor oameni din cauza asta.

Deja cred ca regulile de circulatie nici nu se mai pun , totul se rezuma aprecierea traficului ohmy.gif .
Daca il omori pe unu cu 150 el e de vina ca nu a stiut sa aprecieze traficul, lucru mai ridicol nici nu am auzit , cred ca trebuie brevetata chestia asta si predata si celor de la circulatie . S-apoi:
1. La curba cu 150 (poate fi si 130-tot aia e) nu ma intereseaza detalii tehnice , daca exista sau nu masina (mai degraba sofer) care face asta , problema e ca cel care depaseste s-ar putea sa nici nu te vada cand intra in depasire dar poate porni de la premisa ca tu circuli responsabil .
2. Nu am afirmat ca cineva de pe forum accelereaza cand depasesc altii!!!!!!!!!!!!!! Am spus ca asta poate cauza un accident , este neregulamentar si nu se prea poate demonstra incalcarea regulamentului (mai ales ca asta poti sa o faci nedepasind viteza legala). Exact acelasi lucru il cred si despre cei care circula (cu 150 smile.gif) depasind flagrant viteza legala (aici e mai usor de demonstrat cine e adevaratul vinovat).


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 25 May 2005, 17:51
Post #161


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




+++++
regulamentul spune ca pietonii trebuie sa traverseze in "pas alert"
regulamentul spune sa nu depasesc viteza legala , nu sa nu merg cu mai putin decat ea (exceptie autostrada) asa ca daca sunt carute trebuie sa adaptez viteza astfel incat sa fiu eu si ceilalti in siguranta


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 25 May 2005, 17:57
Post #162


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




raiq, iti propun un test. Eu incalc limita legala de viteza in medie 33% din timp cand conduc. Iti propun sa nu acorzi prioritate la una din 3 manevre. Facem experimentul asta timp de o luna si dup-aia tragem amandoi concluziile (sau, probabil, numai eu tongue.gif ). Ok?

[later edit] de fapt, mie mi se pare ca treaba sta asa: e atat de evident ca neacordarea de prioritate omoara, incat foarte putini o practica. Insa e mult mai putin evident ca viteza mare omoara (da, viteza exagerata omoara, o spun din nou) si de aceea lumea atrage atentia asupra acestui lucru, de aceea toate acele statistici samd. DAR realitatea e clara pentru cine vrea sa o vada: e mult mai periculos sa nu acorzi prioritate, lucru intuitiv inteles de toti. raiq urla ca esti inconstient daca mergi cu 150 km/h (totusi multi au facut-o si au scapat), dar nu am vazut pe nimeni sa zica "mai eu nu opresc la nici un semafor, ca ma feresc ceilalti, inca nu am patit nimic".
Aaa ce zice raiq este "e mai periculos sa mergi cu 150km/h pe drum fara vizibilitate decat sa ii 'iei fata' cuiva in oras (gen AND, sa zicem), fara sa ai prioritate". Cred ca o comparatie mai cinstita e "ce e mai periculos: sa 'iei fata' cuiva, sau sa mergi cu 60km/h"? Ca sa comparam mere cu mere.
Si ca sa nu fie nici un dubiu: eu cred ca 90% din accidentele provocate de viteza excesiva sunt de fapt asociate cu agresivitate la volan (=depasiri riscante, la urma urmei - neacordare de prioritate).

This post has been edited by vv: 25 May 2005, 18:09


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 25 May 2005, 18:14
Post #163


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




QUOTE(vv @ 25 May 2005, 18:57)
raiq, iti propun un test. Eu incalc limita legala de viteza in medie 33% din timp cand conduc. Iti propun sa nu acorzi prioritate la una din 3 manevre. Facem experimentul asta timp de o luna si dup-aia tragem amandoi concluziile (sau, probabil, numai eu tongue.gif ). Ok?
*



laugh.gif sunt convins ca ai dreptate
dar sugerezi cumva ca eu minimalizez obligativitatea de a acorda prioritate?
Din cate vad eu altii minimalizeaza riscurile depasirii vitezei legale. Oare de ce fac asta? Pentru ca incalca ei insisi viteza si se simt scuzati astfel. Si eu depasesc uneori viteza (nu 33% si nu cu mult) daca stiu ca nu-i radar , dar sunt constient ca incalc legea , sunt constient ca este un risc ce poate sa implice si pe altii nu doar pe mine , sunt atent la cei care trebuie sa imi acorde prioritate pentru ca daca provoc un accident nu pot sa strig sus si tare "nu mi-a dat prioritate" cand eu eram cu 30km (sa zic o valoare rezonabila pentru modul in care se conduce azi) peste viteza legala.
Cei care zic eu merg cu cat vreau , ceilalti sa aprecieze traficul au un mod de conducere iresponsabil (PAREREA MEA). Or fi singuri la parinti si-s invatati ca altii sa aiba grija de ei.

Majoritatea accidentelor prin neacordare de prioritate au loc in oras si sunt tamponari. Majoritatea accidentelor grave (cu morti) au loc in afara localitatii si sunt cauzate de viteza .


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 25 May 2005, 18:25
Post #164


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




QUOTE
ar sugerezi cumva ca eu minimalizez obligativitatea de a acorda prioritate?

Da smile.gif Ca tu spuneai ca acorzi prioritate daca ala din fata vine cu 90. E simplu - daca vezi ca vine mai repede decat ai estimat, franezi si te bagi la loc.
In ziua de azi nu mori cu masina daca o lovesti cu 50km/h, decat rareori.
Sunt curios: oare sunt mai multi pietoni morti in orase/sate decat soferi morti in afara? Ca mai mai ca as paria pe pietoni.... si aia o mierlesc de obicei din neacordare de prioritate (sau ca trec ilegal strada, sau ca ii calca dobitocii care merg ca nebunii si nu opresc la semafor/trecere de pietoni).
Si ca sa ma repet - chiar in afara orasului, exclusiv din cauza vitezei mor relativ putini, oricum sub 50%. Grosul e din depasiri "la limita".


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 25 May 2005, 19:13
Post #165


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




nu discut c politisti ci cu procurori care studiaza accidentele de circulatie. E o diferenta intre CAUZA CARE PRODUCE si cauza care agraveaza A sustine ca eu sunt de vina ca merg tare si tu nu poti face o depasire e mult peste puterile mele de a intelege... Cat despre riscrile vitezei nu ai de unde stii daca eu le constientizez sau nu... Aici vorbeam doar de o idee pe care ai avansat-o tu: te deranjeaza cei care merg cu viteza mare pentru ca nu ai loc sa faci tu depasiri


Vrezi tu ca de multe ori accidentele se produc din cauza vitezei neadaptate la trafic, sau din cauza vitezei nu a mai putut opri si a intrat intr-un pom. Nu am auzit pe nicaieri ca se gaseste un vinovat in cel care circula pe banda lui cu viteza peste limita legala, dar vine unul care circula cu viteza legala si se baga in depasire si intra in el. Cerceteaza niste dosare si niste cauze adevarate. Eu iti spun care este dinamica accidentelor. A merge sau nu cu 150 (este o viteza ipotetica asa cum a fos pana acum) dar a nu incalca nici o alta regula de circulatie nu e un pericol asa mare ca a depasi aiurea in tramvai. Cat despre depasirea in curba si restul... no coment Cat daca se prind ca eu am mers cu 150 nu te absolva pe tine de vina de a nu depasi atunci cand trebuie. Eu raman fara permis, pentru depasirea limitei, tu... (ipotetic vb) iar accidentele in care sunt implicate persoane(raniri sau mortale) nu le cereceteaza un amarat de politist, ci un procuror criminalist impreuna cu niste experti...

De aici nu ma mai contrez cu tine. eu mi-am spus parerea si cei care stiu despre ce vorbesc au inteles ideea si stiu ca am dreptate. cat despre tine, sper sa nu faci vreodata prostia sa te ghidezi cand esti la volan dupa ideile pe care le-ai expus aici. Nu de alta, dar se moare repede la volan cu dreptatea pe care crezi ca tu o ai in mana daca faci greseli. nu de alta, dar ideal e sa te feresti tu de belele, nu sa te fereasca altii...

PS te rog citeaza contextul, nu numai ce iti convine tie

This post has been edited by Cib: 25 May 2005, 19:39


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 25 May 2005, 20:30
Post #166


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




QUOTE(vv @ 25 May 2005, 19:25)
Da smile.gif Ca tu spuneai ca acorzi prioritate daca ala din fata vine cu 90. E simplu - daca vezi ca vine mai repede decat ai estimat, franezi si te bagi la loc.
In ziua de azi nu mori cu masina daca o lovesti cu 50km/h, decat rareori.
Sunt curios: oare sunt mai multi pietoni morti in orase/sate decat soferi morti in afara? Ca mai mai ca as paria pe pietoni.... si aia o mierlesc de obicei din neacordare de prioritate (sau ca trec ilegal strada, sau ca ii calca dobitocii care merg ca nebunii si nu opresc la semafor/trecere de pietoni).
Si ca sa ma repet - chiar in afara orasului, exclusiv din cauza vitezei mor relativ putini, oricum sub 50%. Grosul e din depasiri "la limita".
*



As zice ca destul de greu sa omori un pieton daca circuli cu 50. Oricum eu am intrat in vorba cand era inca vorba de soferi enervanti smile.gif, si ziceam ca ma enerveaza vitezomanii (mai ales cei iresponsabili). Ma deranjeaza cel mai mult cand mor nevinovati , pietonii au , in general , partea lor de vina.
E clar ca accidentele din afara implica in majoritate o depasire , dar , deasemenea , acestea implica macar 2 masini din care un vinovat. Daca accidentul se soldeaza si cu morti e greu de crezut ca nu a depasit nimeni viteza legala in acel caz.
Eu conduc de 12 ani , cazurile in care am fost pus in real pericol (fara vina mea) au fost din cauza ca respectivii circulau cu viteze enorme si eram eu in depasire (si nu apreciez eu chiar ca ar putea veni din fata doar cu 90 , ma astept pana pe la 120) sau depaseau ei . De aceea ma deranjeaza vitezomanii.
Ziceam ca ma astept pana pe la 120 , asta nu inseamna ca nu fac diferenta intre unu care vine cu 80 si unu care vine cu 120 laugh.gif (probabil ca nu-mi dau seama daca e 90 sau 100).
De vreo doua trei ori am intrat in depasire cand aveam sosea libera si , la o distanta confortabila venea masina din fata , iar , inainte sa termin depasirea , m-am trezit ca ala era periculos de aproape. Daca ar fi avut "doar " 120 nu ar fi avut cum sa creasca "in ochii mei asa de repede" la distanta respectiva.
Nu cred ca e cazul sa sustin ca nu eram vinovat. Ma aplec , imi cer scuze ca n-am simtit traficul si ca l-am incomodat pe respectivul care se credea pe autobahn si eu circulam in sens invers. N-are rost sa zic ca la distanta la care era initial era destul de greu sa-i apreciez viteza , distanta insasi era suficienta pentru o depasire in siguranta.





--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 25 May 2005, 21:25
Post #167


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




Din regulament:

Art. 157. - ....
...(2) Conducatorul de vehicul este obligat, în functie de viteza cu care circula, sa pastreze o distanta de siguranta fata de vehiculul ce-l preceda, pentru a putea evita o coliziune în cazul când conducatorul acestuia reduce brusc viteza sau opreste în mod neasteptat. Art. 158. - Conducatorul de vehicul este obligat sa reduca viteza, daca prevede un pericol, în urmatoarele situatii:
a) la trecerea prin intersectiile cu circulatie nedirijata;
cool.gif pe poduri, sub poduri sau în tuneluri;
c) în curbe periculoase sau lipsite de vizibilitate;
d) la trecerile la nivel cu calea ferata;
e) la trecerea pe lânga grupuri si coloane, indiferent daca acestea se afla în mers sau stationeaza;
f) la trecerea pe lânga animale;
g) în perimetrul pietelor aglomerate;
h) atunci când circula din directie opusa tramvaielor, troleibuzelor sau autobuzelor oprite în statii, pe drumurile cu o singura banda pe sens;
i) la depasirea troleibuzelor si autobuzelor oprite în statii, precum si a tramvaielor aflate în statii prevazute cu refugiu;
j) pe timp de ceata, ploaie torentiala sau ninsoare abundenta;
k) pe drumuri cu denivelari, semnalizate ca atare, precum si pe cele acoperite cu polei, zapada, mâzga sau piatra cubica umeda;
l) în zona de actiune a indicatoarelor de avertizare "Copii" sau "Animale";
m) la trecerile pentru pietoni semnalizate prin indicatoare sau marcaje;
n) la schimbarea directiei de mers prin viraje;
o) atunci când autovehiculul care circula înaintea sa semnalizeaza intentia de a schimba banda de circulatie sau directia de deplasare.

Am citat si eu din acelasi regulament.

SI:

Am asistat la dicscutii si "verdicte" la accidente usoare:

Intrare brusca de pe bamda 2 pe banda 1, apoi frana pt viraj dreapta. Masina care era pe banda 1, a intrat in curul primului, SI A FOST DECLARATA "VINOVATA".

Tamponare din spate a unei masini iesita de pe o straduta laterala. Asta a patit-o un coleg cu masina firmei. Vinovat, deoarece tamponarea a fost la 15 m de intersectie. Verdict: NU A PASTRAT DISTANTA.

Cred ca la domnii de la circulatie exista o lege SUPREMA: "cine tamponeaza din spate este vinovat". Articolele din regulament sunt orientative, sau poate se iau in calcul doar daca evenimentul se produce sub ochii politistului.

NU COMENTEZ

P.S. OFF TOPIC

MAS, se vede treaba ca te contrazici cu cine "nu meita" sa o faci ! Nu are importanta ca poti sa ai dreptate !

This post has been edited by GABY IS BACK !: 25 May 2005, 21:38


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddan
post 25 May 2005, 22:12
Post #168


Speedy Gonzales


Group: Members
Posts: 795
Joined: 27 February 03
From: Bucuresti




raiq, sunt masini in care la 150km/h ai aceeasi stabilitate ca intr-o Dacie la 70km/h. Ba inca mai buna. Si ai sisteme care te ajuta sa te opresti la timp sau si mai important, sa eviti cu siguranta un obstacol aparut pe neasteptate. Conduc una dintre acestea si exista si masini muuult mai bune decat a mea.
Daca intr-o berlina la 100km/h intri in zona rosie, a periculozitatii si instabilitatii aerodinamice, iar la 120km/h esti deja way offf, deja intr-o Solenza/Supernova/Logan poti merge linistit cu 130km/h.
Idem si mai sus de DSN, SLZ si LGN.

Sunt vitezoman? Nu cred, caci rareori ating 150/h, din motivele enuntate de asarban mai sus: n-am unde, caci m-as pune in pericol din cauza drumului/stilului de trafic de la noi. Si nici n-am chef.

Si nu incurajez nici mersul cu 150km/h, din varii motive, care nu tin atat de siguranta cat de consumul sporit si confortul la drum.

Dar nu-mi mai tine teoria chibritului ca daca ma dau cu 150km/h pe autostrada sunt un pericol public, caci diferenta intre 130km/h si 150km/h este minimala in cazul unui impact.

Prioritatea o estimezi in functie de conditiile reale, de la fata locului, nu de conditiile teoretice, sau care ar trebui sa fie. Asta doream sa spun. Si intotdeauna este mai bine sa ai rabdare si sa acorzi prioritate, decat sa te grabesti si sa te trezesti bot in bot cu un Porsche Cayenne gonind spre tine cu 240km/h...

Ba inca si pe stradute este musai sa ai rabdare, nu sa faci ca mine azi, cand am vazut pe unu' venind pe o alee la care eu trebuia sa cedez prioritatea, si pen' ca mergea incet si mai avea 20m pana in intersectie, m-am bagat, teoretic fara a-l forta sa incetineasca (am demaraj), insa practic mi-a scapat mestecaul din mana si nu am mai apucat sa bag a doua, asa ca a trebuit sa trag de volan dreapta sa ma dau din fata aluia care ma ajunsese deja din urma.... rolleyes.gif

Ideea e sa nu tii cu dintii de lege, zicand ca "e dreptul meu", pentru ca o poti pati. Sa o respecti atat timp cat insasi respectarea ei nu duce la periculozitate. Adaptarea este mama supravietuirii in traficul din Romania. Este un fapt, o realitate, fie ca ne convine sau nu.

ps. Iar eu nu depasesc niciodata cand vad pe unul depasind din sensul contrar, daca nu pare a fi atat de departe incat sa fie mai mic decat un punct. Poate fi sinucidere curata. Evident ca daca el nu reduce viteza, este cu adevarat vinovat... dar nu la aceasta categorie ne referim noi...


--------------------
Renault Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege... 2006/7 - Bsiceva...
Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 25 May 2005, 23:22
Post #169


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




maddan eu nu contest masina , da in ecuatie intra si alti factori : timpul de reactie (aici conteaza viteza si nu masina), calitatea drumului , tipul drumului
nu mi se pare extraordinar pe autostrada sa mergi cu 150 (n-am pomenit macar de autostrada , DN e drum national), cand ai mai multe benzi pe sens si nu iti vine nimic din fata , mi se pare destul de rezonabil
ai observat ca in cazul accidentelor pe autostrada , in multe cazuri , sunt implicate un sir de masini? accidentul se propaga in lant nu pentru ca masinile nu ar putea opri ci soferii nu au timp efectiv sa reactioneze la blocajul ce le apare in fata , iti dai seama ce riscuri apar daca tu conduci pe DN ca pe autostrada?
mi se pare iresponsabil cand zici ca mergi cu 150 pe un drum national unde sunt doua benzi , vin masini din fata (sunt multe masini lente) , limita e de 90 si tu te duci linistit ca au grija ceilalti sa iti lase liber ca daca nu ei sunt de vina
Cred totusi ca depasirea cu peste 20-30 de km a vitezei legale intr-o zona creste simtitor riscurile si devii un pericol pentru cei din jur.


Pentru Cib: nu are rost sa ne mai contram , ramanem fiecare cu parerea lui , sper ca nu conduci chiar cum zici si sper sa ai bafta si sa iti dea toti prioritate pe unde treci.



--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 25 May 2005, 23:42
Post #170


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




QUOTE(GABY IS BACK ! @ 25 May 2005, 22:25)
Intrare brusca de pe bamda 2 pe banda 1, apoi frana pt viraj dreapta. Masina care era pe banda 1, a intrat in curul primului, SI A FOST DECLARATA  "VINOVATA".

Tamponare din spate a unei masini iesita de pe o straduta laterala. Asta a patit-o un coleg cu masina firmei. Vinovat, deoarece tamponarea a fost la 15 m de intersectie. Verdict: NU A PASTRAT DISTANTA.

*



Prima faza am patit-o si eu aproape exact: eram cu berlina lu socru care e recunoscuta mondial biggrin.gif pentru cat de prost ii prind franele (cu toti mecanicii care le-au cercetat) , mergeam linistit pe banda 1 , in fata mea pe banda 2 un tractor cu remorca , un tip cu dacia 1310 vine pe 2 in viteza si trece pe 1 exact in fata mea sa treaca pe langa tractor (eu deja franez sad.gif ) , tractoristul vireaza dreapta (probabil sa-i faca loc pe 2????) , bineinteles ca ala baga picioru in frana cat il tine si eu reusesc sa ii ciobesc sticla de la un stop. I-am cumparat alta (fara politie) si am fost fericit ca am scapat cu atat. Era evident ca as fi fost vinovat daca era mai grav si venea politia , nu?

La cel de-al doilea caz mi se pare firesc , daca automobilul este deja inscris pe strada cu prioritate nu mai conteaza de unde vine . Si faptul ca tu il lovesti in spate inseamna ca el era deja inscris si tu nu "ai simtit traficu". Nu cred ca e intotdeauna absolut corect dar eu ma orientez dupa asta cand vad pe unu care imi intoarce spatele iesind de pe o strada fara prioritate tongue.gif .


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 25 May 2005, 23:43
Post #171


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




QUOTE(raig @ 25 May 2005, 23:22)
[...] sper ca nu conduci chiar cum zici si sper sa ai bafta si sa iti dea toti prioritate pe unde treci.
*


Pai aia e, ca la noi in tara s-a ajuns sa trebuiasca sa ai bafta ca sa ti se acorde prioritate, atunci cand e dreptul tau. Daca mergi incet ce mai conteaza, nu? unsure.gif
Treaba cu viteza legala este viteza sigura e o tampenie dupa parerea mea. Fiecare ar trebui sa-si cunoasca viteaza in care poate merge in siguranta. Asta tine de masina si de sofer, nu de cum se stabileste prin lege. Legea e data a.i. sa tina cont de varianta safe. Dar nu-mi puteti zice ca e la fel de sigur sa ruleze cu 50 km/h pentru un sofer incepator cu dacia lu bunicu si pentru unu cu carnet de 10 ani, sute de mii de km la actriv si intr-o masina productie > 2000 cu ABS. Io zic ca cel experimentat aflat intr-o masina buna este mai in siguranta la 70 km/h decat incepatoru in masina varza la 50. Pe pariu cu cine vreti ca primul va frana mult mai repede si mai la timp decat celalat. Si atunci, de ce sa-l faci inconstient pe ala de merge cu 70? Doar asa, ca a zis organu ca trebuie cu 50? Dar ce ne facem ca pana acum cativa ani viteza in oras era de 60 (in conditiile in care parcul auto era muuult mai varza ca acum)?! Erau cu totii inconstienit ca mergeau cu o viteza mai mare decat cea de siguranta?
Io cred ca e o tampenie sa-ti faci o virtute in sine ca nu depasesti niciodata viteza legala, neimplicand in ecuatie si ceilalti factori. Din cate vad aici e ok sa te pisi pe celelalte reguli de circulatie (prioritate pt pietoni, pt. masini, etc), daca mergi cu viteza legala, ca nu se poate intampla nimic altceva decat sa indoi o tabla. NU nene, NU. Tre sa respecti toata regulile in asa masura incat sa conduci in siguranta pentru tine si pentru ceilalti. Esti un pericol muuult mai mic daca mergi cu 70 in oras (unde se poate), dar esti atent si nu incalci celelalte reguli de circulatie, semnalizezi din timp, nu tai fatza nimanui, nu intorci unde nu e voie, nu blochezi traficul oprind oriunde ai chef, etc, etc, etc.


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 25 May 2005, 23:51
Post #172


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(raig @ 25 May 2005, 17:45)
Ce se intampla daca unul ma depaseste , eu accelerez si nu il las si el il ia in plin pe ala din fata? El nu s-a asigurat, nu? Pentru ca nu are cum sa probeze ca eu am accelerat , desi regulamentul imi interzice asta.
*


Ce se intampla? Foarte probabil ca el va trage de volan dreapta, iar tu te vei solidariza cu primul copac!
Esti prea rigid in ceea ce priveste legea, iar cei ca tine mor de multe ori cu dreptatea de partea lor.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 25 May 2005, 23:53
Post #173


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Ashu, stai calm , bea un pahar cu apa rece smile.gif.

Pai la cum se dau la noi permisele, cu spagi, la ce te astepti ?
Nu uita ca sunt oameni ANALFABETI care poseda permis de conducere blink.gif .
Nu uita ca sunt oameni care inca conduc dupa regulile de circulatie din '60 toamna tarziu.
Nu uita ca sunt oameni PROSTI (nu needucati, nu fara cultura, nu necivilizati ci pur si simplu prosti , adica nu ii duce mintea) care primesc avizul de la examenul psihologic ca pot face scoala. Pai daca ala nu are abilitatea sa interpreteze o situatie ?
Nu uita ca sunt oameni inteligenti care conduc masini dar de oboseala provocata de trafic merg mai departe cu "turma" (iti aduci aminte in liceu cand era cate unul, maxim 2 colegi de clasa care faceau "faima" clasei ? .. asa si la sofat).

Singura metoda care o vad a fi eficienta intr-o oarecare masura la noi in Romania este ca NOI, cei carora ne pasa, SA CIRCULAM CORECT (corect nu este intotdeauna echivalent cu regulamentar) ... poate in 50 de ani, prin copii nostri care vor invata de la noi vom reusi sa schimbam ceva ... chiar daca e vorba numai de o nenorocita de prioritate !

Asta este ultima mea interventie in acest topic .. de acum ma voi limita doar la impartit warn-uri si ban-uri pe aici smile.gif ... cui merita, evident !

In conditiile acestea, cum te astepti sa se circule la noi ?


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 25 May 2005, 23:54
Post #174


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




Minunat si civilizat ar fi sa respectam toate regulile , chiar si viteza legala si nu sa incercam sa ne convingem (pe noi si pe altii) ca toate celelalte reguli isi au rostul lor si ca asta e in plus , au scapat-o aia din greseala blink.gif .
Da nu se poate ca noi suntem mai destepti decat organu si suntem un popor de Schumacheri laugh.gif .
Din ce citesc pe acest post o sa merg in curand sa predau la dirigentie efectele benefice ale depasirii vitezei legale in Romania.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 25 May 2005, 23:56
Post #175


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(raig @ 26 May 2005, 00:42)
Prima faza am patit-o si eu aproape exact: eram cu berlina lu socru care e recunoscuta mondial biggrin.gif pentru cat de prost ii prind franele (cu toti mecanicii care le-au cercetat)
*


Conducerea unui autoturism cu deficiente majore la instalatia de franare este nu numai o infractiune, ci si o dovada de crasa inconstienta!

In conditiile enumerate mai sus ai fost mult mai periculos decat X care depaseste viteza legala!

Asa ca lasa-o mai usor cu acuzatiile aduse altora inainte de a-ti analiza deficientele tale!


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 26 May 2005, 00:10
Post #176


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




Eu sustin doar ca regulile exista ca sa fie respectate , daca toti am respecta regulile ar fi foarte putine tragedii pe strazi.
Este mult mai periculos sa nu acorzi prioritate decat sa depasesti viteza , cred ca ,de aceea , sunt putini care nu acorda prioritate.
In schimb majoritatea soferilor depasesc viteza legala , asta creste gradul de pericol. Sunt unii care circula cu viteze foarte mari. Cred ca aia sunt adevarate bombe cu ceas ,pe aia care au explodat ii putem vedea aproape zilnic la stiri , din pacate antrenand dupa ei victime absolut inocente.


Cred ca iau si eu exemplul lui Liviu si ma retrag din topicu asta (fara sa ma tin de warnuri sau banuri laugh.gif ) pentru ca , mi se pare , pierd timpul degeaba.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 26 May 2005, 00:20
Post #177


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




QUOTE(Liviu @ 25 May 2005, 23:53)
Singura metoda care o vad a fi eficienta intr-o oarecare masura la noi in Romania este ca NOI, cei carora ne pasa, SA CIRCULAM CORECT (corect nu este intotdeauna echivalent cu regulamentar)
*


Mare adevar ai grait! Asta tot incerc si io sa explic pe aici.

QUOTE(raig @ 25 May 2005, 23:54)
Minunat si civilizat ar fi sa respectam toate regulile , chiar si viteza legala si nu sa incercam sa ne convingem (pe noi si pe altii) ca toate celelalte reguli isi au rostul lor si ca asta e in plus , au scapat-o aia din greseala  blink.gif .
Da nu se poate ca noi suntem mai destepti decat organu si suntem un popor de Schumacheri  laugh.gif .
Din ce citesc pe acest post o sa merg in curand sa predau la dirigentie efectele benefice ale depasirii vitezei legale in Romania.
*


Vad ca nu ai inteles nimic. Mai incerc o data, daca alegi sa nu intelegi in continuare, renunt. Io nu propovaduiesc mersul repede, spre deosebire de tine care faci apologia mersului incet. Ce tot zic io este ca viteza de siguranta difera de la caz la caz, in funtie de o gramada de factori: experienta, reflexe, oboseala, caracteristicile masinii, trafic, starea drumului, starea vremii samd. Un tip care merge cu 70-80 in conditiile in care este stapan pe masina este mai sigur ca tine cu dacia lu socru cu frane varza la 50 km/h.
Io nu zic ca trebuie sa circulam cu cat poate masina. Io zic ca trebuie sa circulam cu o viteza care sa ne pastreze siguranta in trafic. Iar asta nu este aceeasi pentru toata lumea. Tu nu ai sentimentul atunci cand conduci cand simti masina si cand nu? Tre sa-ti adaptezi intotdeauna viteaza si stilul de condus a.i. sa simti masina cum trebuie.
Cam asta ar fi. Am observat ca cei mai mocaiti in trafic de obicei nu respecta nici alte reguli de circulatie. De multe ori nu semnalizeaza, nu acorda prioritate, opresc pe unde apuca, intorc pe unde vor. Asta probabil deoarece in capul lor, mergand incet tot nu pot pati sau cauza mare lucru, asa ca nu e mare lucru ca nu respecta celelalte reguli. Insa la sfarsitul zilei probabil ca sunt foarte mandri de ei si de prudenta lor excelenta. Si injura in sec aducandu-si aminte de tampitii aia care gonesc cu 60-70 pe bulevardu cu 3 benzi, unde mama masii s-or grabi asa?! wacko.gif


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 26 May 2005, 00:22
Post #178


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




Daca as avea cate 10.000 lei pentru fiecare barosan cu masina de peste 10k euro care-mi da flash-uri din spate in fiecare zi ..as fii om bogat! A..sa mentionez ca flash-urile le primesc circuland cu 60-70 la ora ..dar nu-i de ajuns pentru barosan..nuuuu , pt ca aia 200 de caluti ai lui tre sa-si faca incalzirea! Am sa ajung sa nu ma dau la o parte! Sa ma depasasca pe interior , nu-mi pasa! Eu odata ce depasesc limita legala (sa zicem 65) , si din spate vine unu cu 90 , masina scumpa si da flash.. nu ma dau smile.gif (ok de acum in colo! mental note!) Mi se pare enervant , adica daca as avea 50 la ora si omu vine din spate mai repede , ma dau imediat! (flash-uri sau nu) ; dar odata ce si eu am depasit limita legala cu 15-20km , si vine din spate SI MAI TARE vreun smecher , cred ca e spre siguranta eventualilor pietoni care pot sa apara, ca nu ma dau la o parte smile.gif

PS: Ai naibii ei cu Jeep-urile lor! Astia dau cele mai multe flash-uri! Pe autostrada inteleg..dar NU IN ORAS!!!!!


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 26 May 2005, 01:52
Post #179


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




tin sa te contrazic!
pe autostrada jeepurile stau la spatele berlinelor, majoritatea de la 160kmh in sus sunt instabile, si urca greu!

si ce conteaza ca tu depasesti limita cu 2 sau 7 kmh?
daca omu se grabeste, te dai la o parte!

sunt de acord ca prea multi dau flash-uri aiurea, da de ce nu rezisti tentatiei de a le arata "cat de al dracu " poti sa fii??

crezi ca il inveti minte?
eu zic ca nu!


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 26 May 2005, 02:52
Post #180


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




pt Ashu
Eu inteleg punctul tau de vedere , dar a aprecia singuri ce putem e ceva subiectiv , o apreciere obiectiva vine din afara. Crezi ca acest mod de apreciere personala se poate generaliza fara nici un risc?
Referitor la ce ai zis cred totusi ca a respecta viteza legala nu inseamna neaparat a merge incet : la 25 km in oras cu 50 timpul e 30 minute mers efectiv , la 70 e aprox 21 minute , crezi ca e asa de mare castigul? .
Am zis pe undeva ca riscul creste cu viteza , depasirile regulate ale vitezei cu pana la 20-30 km/h nu sunt atat de grave pentru ca cei din jur se asteapta la asa ceva (parere personala) .
Faptul ca simti masina si te simti in forma e foarte subiectiv , cei care produc accidente nu o fac constient si nu pot anticipa , si ei cred ca simt masina si ca se simt in forma. Daca tu ai sti ca peste 5 minute vei face un accident ai conduce in continuare cu 80 in oras pentru ca simti masina? Evident ca asta e valabil si pentru 50.
Cred ca ceea ce sustii e profund gresit : adica sa ne hotaram singuri viteza cu care mergem , cu care putem circula in siguranta? Pai egocentristii care se simt supermani vor baga doar de la 160 in sus prin oras ca ei si masina lor pot.
Nu contest ca sunt persoane inzestrate care nu reprezinta un pericol cand depasesc viteza legala (da cu siguranta , desi asa credem, nu ne incadram toti aici) , dar crezi ca ii poti convinge pe pustanii care au carnetul de 3 saptamani ca ei nu sunt cei mai buni soferi din Bucuresti? Daca astia vor lua de bune argumentele pe care le aduci tu si ii lasi sa aprecieze singuri cat isi permit , la cat crezi ca vor zice "eu de aici nu ma mai simt stapan" inainte sa omoare pe cineva? Iti vei lasa linistit copilul pe strazi pe care circula astfel de indivizi? Ai vrea sa ajungi ca in orasul tau sa nu mai existe limite de viteza decat limita bunului simt? Ai atata incredere in concetatenii tai incat sa lasi la bunul lor plac viteza cu care circula?

Daca ar fi sa votezi scoaterea limitelor de viteza (respectiv a radarelor) si lasarea la aprecierea fiecaruia a vitezei cu care circula ai vota? Crezi ca numarul de accidente ar fi acelasi sau ar scadea si soselele ar fi mai sigure?
Pentru mine raspunsul e unul singur si de aceea sustin ceea ce sustin.
Fiecare sa faca ce crede de cuviinta dar nu uitati ca deciziile pe care le luati pe sosea nu va implica doar pe voi si pe cei din masina voastra!



Apropos: la masina lu socru franele prindeau prost , nu erau defecte , nu stiu motivul (asa erau din fabrica) pentru care nu puteai sa-i intepenesti rotile , avea pedala, frana din prima, da in ritmu ei. Cand am circulat cu ea am tinut cont de asta si am adaptat corespunzator viteza. Cand l-am atins pe ala , el nu semnalizase , imi taiase fata , dar nu puteam sa demonstrez (doar sa afirm), el fiind lovit "in spate" eram vinovat clar.

Cu asta chiar am terminat cu topicu asta! tongue.gif



--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 10:58
Forum Renault