DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Prioritate in trafic, split de la "soferii care ne enerveaza"

Cib
post 24 May 2005, 09:27
Post #91


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




pentru toti cei care comenteaza in continuare si nu sunt lamuriti:
Cu dedicatie pentru RAIQ si ANT special:
spicuiri din regulamentul circulatiei pe drumurile publice:
1. " Conducatorul de vehicul care intentioneaza sa porneasca de pe loc sau sa opreasca, sa întoarca, sa iasa dintr-un rând de vehicule stationate sau sa intre într-un asemenea rând, sa vireze spre dreapta sau spre stânga pentru schimbarea benzii ori directiei de deplasare sau sa mearga înapoi este obligat sa efectueze aceste manevre numai dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca o poate face fara a pune în pericol participantii la trafic care îl urmeaza, îl preceda ori cu care urmeaza sa se întâlneasca, tinând seama de pozitia, directia si viteza acestora."

Apropos nu se specifica nimic de viteza cu care circula celalalt...

2. "Art. 150. - Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:
a) sa se asigure ca cel care îl urmeaza sau îl preceda nu a semnalizat intentia începerii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune în pericol sau stânjeni circulatia din sens opus;
cool.gif sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii;
c) sa pastreze în timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit;
d) sa reintre pe banda de circulatie initiala dupa ce s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra în conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic."

link: http://www.vreaupermis.ro/lege25.html

cititi fratilor ce scrie acolo si nu interpretati mai mult decat trebuie. Legea e facuta in asa fel incat sa nu mai existe presupuneri.

Prin reducere la absurd daca as avea viteza si as face un accident ca am derapat (e un exemplu din multe posibile) abia atunci accidentul e din cauza vitezei. Daca tu nu esti in stare sa observi si sa apreciezi traficul cum trebuie, atunci mai fa ceva ore la o scoala. Asta se invata, dar daca gresitivoi nu mai ziceti ca ceilalti sunt de vina. Cautati mai intai la voi ce ati gresit, ca daca vezi ca eu am gresit nu te ajuta cu nimic data viitoare cand tu faci la fel, dar cel care e in locul meu nu mai are timp, spatiu, samd sa faca ceva sa nu dea in voi.

pentru MAS:
Conducatorii de autovehicule care intra pe autostrazi folosind banda de intrare (de accelerare) trebuie sa cedeze trecerea autovehiculelor care circula pe prima banda a autostrazilor si sa nu stânjeneasca în nici un fel circulatia acestora.

This post has been edited by Cib: 24 May 2005, 09:29


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MAS
post 24 May 2005, 09:43
Post #92


Le Bubulateur


Group: Members
Posts: 205
Joined: 23 August 03
From: Bucuresti




"pentru MAS:
Conducatorii de autovehicule care intra pe autostrazi folosind banda de intrare (de accelerare) trebuie sa cedeze trecerea autovehiculelor care circula pe prima banda a autostrazilor si sa nu stânjeneasca în nici un fel circulatia acestora."

Asta nu prea poti sa faci... d-aia ti-am zis CIB... tu ajungi la intrarea pe autostrada la 12 ziua, si intri pe autostrada la 1 noaptea... pina atunci esti blocat invariabil pe banda de accelerare, pentru ca pina atunci traficul este intens, iar daca ai intra pe prima banda, automat cel de pe prima banda ar trebui sa reduca un pic viteza pentru a se putea crea distanta regulamentara si de siguranta care trebuie sa fie intre 2 masini, iar asta este o incomodare... asa ca... Intindeti gratarelu', cercefelu', dati drumu la muzichie, si asteptati sa se faca 1 noaptea... apropos, cand intri pe autostrada sa ai grija sa ai plinu facut si vreo 3-4 canistre ca sa te tina benzina, ca altfel s-ar putea sa faci vreo 2-3 zile pe un drum de 4-500km... (intri la benzinarie cand trebuie, dar trebuie iar sa astepti 1 noaptea ca sa poti intra pe drum fara sa incomodezi pe nimeni) Asa ca fii prevazator si si ia-ti provizii... un drum pina la mare e lung... iar daca ai ghinionul sa mergi pina la Munchen ca sa-ti petreci pe acolo vreo 3-4 zile, ia-ti un laptop ca sa ne mai putem conversa, ca o sa lipsesti vreo cateva luni, si o sa ne fie dor de tine wink.gif
Sunt totusi aproape 2000 de km, iar cu un plin tu faci 5-600, si trebuie sa te opresti de multe ori la benzina, asta ca sa nu mai punem pauzele de PP&KK si pauza de masa, ca s-ar putea sa pleci in primavara si sa te intorci de Mos Craciun, dar ce conteaza? Un weekend in Munchen e asa frumooosss... wub.gif dar drumul e asa luuunggg si obositor..... sad.gif

This post has been edited by MAS: 24 May 2005, 09:48


--------------------
scandura cu rulmenti noua, din 2000 - B-02/36-MAS B222BIP
Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 24 May 2005, 09:54
Post #93


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




Text cenzurat de moderator ... si un mic warn, de .. 10% ... pentru atac la persona!
Repet ce scrie in regulament : "Atacati IDEI, nu persoane!".


In plus banda de accelerare e destul de lunga a.i. sa ajungi la o viteza destul de mare ca sa te poti incadra. Si asa cum stii in Bucuresti se face loc ca sa intre orice Gheorghe in circulatie.


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ant
post 24 May 2005, 10:09
Post #94


Utilizator resuscitat


Group: Members
Posts: 358
Joined: 21 June 04
From: Bucuresti




Multumesc de precizari Cib, dar eu d-aia am postat la "astia care ma enerveaza " , ca a iesit ca .... in drum si nici nu a interesat-o ca nu-i singura ...
Personal prefer sa-i ignor si sa-i feresc, dar asa mi-as dori o masinuta d-aia de dezapezire cateodata ...


--------------------
Opel Vectra 2005 cu remorca - B .. AIT
Daca nu merge cu ciocanul din prima, incercati un ciocan mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_m
post 24 May 2005, 10:10
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 27 October 04
From: Bucuresti




vv, sansele de accident sunt mult mai mari cand nu dai prioritate, dar viteza ucide! Una e sa indoi fierul, alta e sa omori oameni !
Eu unul daca imi sare un copil in fata si-l omor pentru ca circulam cu 90 in loc de 50 nu stiu cum o sa traiesc cu asta ...


--------------------
Lada / Logan 1200 / 1.6 8v ABS - B-NN-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ant
post 24 May 2005, 10:15
Post #96


Utilizator resuscitat


Group: Members
Posts: 358
Joined: 21 June 04
From: Bucuresti




Daca iti sare in fata il omorai si la 50 la ora


--------------------
Opel Vectra 2005 cu remorca - B .. AIT
Daca nu merge cu ciocanul din prima, incercati un ciocan mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 24 May 2005, 10:17
Post #97


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




pai daca circuli cu 90 prin zona de copii esti inconstient. Dar daca ciculi cu 90 la iesirea din ploiesti, inainte de intrarea pe autostrada, se cheama ca incalci legea fiindca e limitare la 60! Desi nu e picior de pieton pe-acolo si sensurile sunt separate, exact ca pe autostrada. Sigur ca da, limitarile de viteza au rostul lor, niciodata nu am sustinut altceva - dar daca mergi cu 50 km/h si nu dai prioritate la pietonii care trec pe trecerea de pietoni ("las' ca se feresc ei") e MUUULT mai probabil sa faci accident decat daca mergi cu 90 pe splai, si opresti la trecerile de pietoni. Asta vroiam sa zic. Cred in continuare ca daca nu dai prioritate, riscul de accidente (inclusiv mortale!) e mult mai mare decat daca mergi peste limita legala de viteza- in special in anumite zone ale orasului.
P.S. Eu sunt ala care ii exaspereaza pe toti pe traseul Pitesti-RM. Valcea, ca merg cu 60km/h prin sate de ma depasesc toate tirurile. Deci nu, nu sunt vitezoman.


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MAS
post 24 May 2005, 10:19
Post #98


Le Bubulateur


Group: Members
Posts: 205
Joined: 23 August 03
From: Bucuresti





Daca te-ai opri un pic sa te gandesti ti-ai da seama de ce am spus.. dar cum tu, probabil nu ai condus decat pe meleagurile autohtone(intentia mea nu este sa te jignesc, asa cum ai facut-o tu), nu ai de unde sa stii cum se face decat dupa regulament... asa ca.... Invatati, invatati, invatati...
Eu am citit si regulamentul, dar am si condus prin zonele alea civilizate la care visam toti, si am vazut cum se face...

Hai sa-ti "iegzplic" babeste:

Situatie: - Te afli pe o autostrada:
Intre masina ta si masina lui George (persoana fictiva in expunerea de fata) din fata, pe autostrada pastrezi o distanta de 50m. Circulati amandoi pe banda 1 cu viteza regulamentara de 120km/h. Treceti de o intrare pe autostrada si apare banda de accelerare pe care ruleaza cu 120km/h Andreea care vrea sa se incadreze pe banda 1 a autostrazii pe care voi rulati. Presupunem ca este ora 12 ziua si traficul este la cote maxime. In fata lui George si in spatele tau mai sunt si alte masini care respecta regula conform careia trebuie sa pastrezi o distanta de siguranta de 50m fata de masina din fata.

Intrebare: Cum se va putea incadra Andreea in conditiile date (un sir nesfarsit de masini care pastreaza distanta de 50m intre ele) astfel incat sa respecte regula enuntata de tine?

Raspuns:
a) Va semnaliza intentia, se va asigura si va incepe manevra de incadrare pentru a se incadra intre voi doi sau intre alte doua masini din coloana voastra, motiv pentru care va trebui sa reduci viteza pentru circa 2 minute la 100km/h(ATENTIE! aceasta reprezinta incomodare!!!!);

cool.gif Va pune o frina violenta pentru a se opri sa acorde prioritate tuturor masinilor care circula pe banda 1 (deci va astepta pina la 1 noaptea);

c) Va continua accelerarea, va ajunge pe la 160, va constata ca se termina banda de accelerare, nu va putea sa se incadreze, deoarece trebuie sa va dea prioritate, si sa nu incomodeze pe nimeni in vreun fel, si pina la urma va intra in gardul autostrazii, soldandu-se cu accident mortal

d) Va renunta sa mai intre pe autostrada, alegand un drum de tara

Astept raspunsul tau Cib

This post has been edited by Liviu: 24 May 2005, 10:37


--------------------
scandura cu rulmenti noua, din 2000 - B-02/36-MAS B222BIP
Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddan
post 24 May 2005, 10:27
Post #99


Speedy Gonzales


Group: Members
Posts: 795
Joined: 27 February 03
From: Bucuresti




Daca tot e sa revenim la subiect, pe mine ma enerveaza cei care merg pe sosea aproape de axul drumului, pe drumurile cu un singur sens. De obicei merg cu 70-80 si au grija sa nu-i depaseasca nimeni, daca se poate. Ba chiar cand merg cu 100 au aceeasi grija.

Acestia gandesc, fara indoiala, ca daca ei merg legal, cu 100 max, nu au de ce sa fie depasiti de nimeni. Si atunci fac tot posibilul sa nu fie...

In aceasta categorie am intalnit in proportie de 60% papucari carosati si dubite si 30% dacii aflate la limita de rezistenta.

Ei bine, poate ca eu am de gand sa depasesc un astfel de vehicul, si sa merg cu 130 pe acel drum. Asa se simte masina mea confortabila. Asa ma simt eu confortabil. Am siguranta mai mare pe acel drum cu 130/h decat papucul lui carosat cu 100/h.

Sunt vitezoman? Nu cred. Am soseaua buna, masina merge linistita la acea viteza, si daca pot sa depasesc in siguranta, nu vad de ce n-as depasi.

Numa' ca bizonul merge aproape calcand banda de mijloc, astfel incat sa te oblige sa iesi bine de tot pe contrasens, retrogradand bine in viteza ca sa poti sa urci de la cei 70-80 ai lui la 100-110 si sa faci asta suficient de repede. Mai ales cand in fata dumei nu este nimeni, iar pe contrasens ai coloane cu mici pauze in care poti depasi in siguranta.

Nu circul cu >70 in localitati, si nici nu-mi place viteza de dragul vitezei. Au trecut oameni pe langa mine pe acelasi drum cu o banda pe sens cu vreo 160/h. Desi aveam 120, m-am dat cat mai pe dreapta, ca sa poata efectua manevra in siguranta atat pentru ei, cat si pentru mine (caci asta uita cei care se incapataneaza sa incomodeze la depasiri - ca se pun si pe ei in pericol). Ba am mai si redus viteza un pic atunci cand depaseau, ca sa poata trece mai repede.

Nu viteza ucide, ci neadaptarea ei la conditiile de trafic.


--------------------
Renault Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege... 2006/7 - Bsiceva...
Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_m
post 24 May 2005, 10:33
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 27 October 04
From: Bucuresti




Ete canci acu, merg cu 50 pe autostrada, merg cu 50 si nu opresc la trecere ... nu ma fa pe nebunu ca ai inteles exact ce vreau sa spun !

Reformulez: chiar daca nu-ti da cineva prioritate, faptul ca tu, vitezoman fiind circulai mult peste limita legala poate duce la o alta magnitudine accidentul, poti provoca moartea cuiva, lucru care poate era evitabil !
( e scris la persoana a 2 pentru simplificare, nu acuz pe nimeni de pe forum :-) )

Daca ai 50 la ora si se intampla ceva, distanta parcursa pana apesi frana este de 2 ori mai mica, distanta de franare este de 2 ori mai mica. Asta poate il salva pe plodul respectiv, si in loc de popa avea parte de 1-2 luni in spital !


--------------------
Lada / Logan 1200 / 1.6 8v ABS - B-NN-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 24 May 2005, 10:50
Post #101


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




pai... nici tu nu fa pe nebunu ca ai inteles ce vreau sa zic eu smile.gif
Da, daca mergi cu viteza mare incalci legea. Si e si mai periculos decat sa mergi incet - asta e incontestabil.
DAAAAR: daca nu acorzi prioritate esti inconstient (sau daca o faci din greseala - e o greseala grava). Nici nu incape comparatie intre 'nu acord prioritate' si 'merg mai repede decat limita maxima admisa'. Nu incerca sa deturnezi atentia zicand ca "si sa mergi repede e periculos", de fapt problema e alta: e MULT, MULT mai periculos sa nu acorzi prioritate. Si nu merge sa zici "nu-i dau prioritate ca mergea prea repede, el e de vina" (aici nu ma leg de AND, ci mai ales de raiq care zicea ca el estimeaza la depasiri ca ala vine din fata cu cel mult 90 km/h).


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_m
post 24 May 2005, 11:02
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 27 October 04
From: Bucuresti




VV, eu nu fac comparatii de periculozitate intre depasirea vitezei si neacordarea de prioritate, si nici nu comentez situatia lui AND. Eu am spus ca viteza excesiva poate face dintr-o tamponare o drama !

Presupun ca stiti cu totii accidentul de la iesirea din Pasajul Obor, cand unul cu Dacie facea stanga si a iesit unul cu un BMW din pasaj cu ~200 (dupa declaratiile politiei) si a rupt Dacia in doua apoi a mai lovit ceva masini. La volan era un pustan rom de 19 ani.
Am vazut pe forumul motociclistilor o mare dezbatere despre cine este vinovat:BMW-ul ca avea 200 sau conducatorul Dacia ca nu a acordat prioritate ?
Sunt curios ce parere are lumea pe aici. Caci, ala intorcea masina cam la 150m de iesirea din pasaj si BMW-ul i-a parcurs in 3 secunde. Teoretic, accidentul a fost provocat de cel cu Dacia, dar nu murea nimeni daca ala cu BMW-ul avea 50, mai mult, nici nu s-ar fi produs accidentul !

Ducand aceasta teorie la absurd, intreb: daca imi cumpar un Bugatti care merge cu 400Km/h si merg pe drum cu el , mai are cineva tupeu sa iasa pe strada cu masina ?In aceste conditii, nu prea vad cum imi poate da cineva prioritate ...

This post has been edited by cosmin_m: 24 May 2005, 11:03


--------------------
Lada / Logan 1200 / 1.6 8v ABS - B-NN-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 24 May 2005, 11:11
Post #103


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




Dar daca intr-o intersectie intra un BMW pe verde si o Dacia pe rosu, BMW-ul cu 60km/k si Dacia cu 50 Km/h? Ce zici, moare ala din Dacia? Cine e vinovat, BMW-ul?
In cazul descris de tine ala era un inconstient sinucigas. nu circuli cu 200km/h decat pe autostrada. Hai sa nu exageram ca asa exemple de dragul exemplului se pot gasi, vorbeam aici despre cazul general.


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 24 May 2005, 11:11
Post #104


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




eu zic sa nu fim abusurzi
din punct de vedere al sigurantei nimic nu se compara cu adaptarea la conditiile de trafic

daca-i vreme (vizibilitate) buna si sosea libeara este absurd sa te tarasti cu 50 la ora prin satuce si sa te mai impopotonezi si pe mijlocul drumului, dupa cum este absurd de asemenea ca pe autostrada daca-i ceata de nu vezi 10 m in fata sa-i dai cu 130 ca asa-i legal

PS
treaba cu kinderul aparut in fata o sa se incadreze in curand la ... neacordare de prioritate

This post has been edited by tarzy: 24 May 2005, 11:15


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 24 May 2005, 11:18
Post #105


Doar membru


Group: Members
Posts: 930
Joined: 13 January 04
From: Oradea




AND sunt curios daca ai fi iesit de pe straduta daca in loc de Matiz era un TIR de 20 de tone. Eventual incarcat cu azotat de amoniu ca tot e la moda. laugh.gif.


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 24 May 2005, 11:22
Post #106


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(tarzy @ 24 May 2005, 12:11)
daca-i vreme (vizibilitate) buna si sosea libeara este absurd sa te tarasti cu 50 la ora prin satuce si sa te mai impopotonezi si pe mijlocul drumului, dupa cum este absurd de asemenea ca pe autostrada daca-i ceata de nu vezi 10 m in fata sa-i dai cu 130 ca asa-i legal
*


Indeed, dar vezi tu ! Treaba e cam foarte subiectiva, fiecare interpreteaza cum vrea, apreciaza cum vrea/poate distantele si vitezele. Cand e vorba de (sa nu zic cum) de genul celor lui AND, deja treaba pute rau de tot.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddan
post 24 May 2005, 11:22
Post #107


Speedy Gonzales


Group: Members
Posts: 795
Joined: 27 February 03
From: Bucuresti




Cazul cu BMW-ul ilustreaza clar ce inseamna neadaptarea vitezei la conditiile de trafic.

Daca Dacia intorcea prin loc nepermis, atunci soferul ei imparte, post-mortem, culpa. Daca Dacia intorcea prin loc permis, si soferul facuse toate diligentele sa se asigure, atunci faptul extraordinar ca ala venea cu 200/h dintr-o zona in care nu putea fi vazut il scoate pe Daciot din culpa.

E simplu, oameni buni: acordarea de prioritate se face adaptand viteza la conditiile de trafic: daca ala vine cu 90/h, stai acolo linistit, caci altfel ti-o iei. Daca insa el vine pe alta banda cu aceeasi viteza, atunci nu vad de ce sa nu intri pe prima banda, cu viteza ta.

Si subscriu la cele spuse de tarzy mai sus.


--------------------
Renault Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege... 2006/7 - Bsiceva...
Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mil
post 24 May 2005, 11:26
Post #108


ocupat


Group: Members
Posts: 309
Joined: 23 January 04
From: x




Baieti, de la linia asta cel care mai ataci persoane nu idei, o patesti de un ban de o saptamana si fara preaviz. Sunt mai putini moderatori disponibili pentru cateva zile si abia putem sa acoperim tot, daramite sa editam si sa trimitem PM cu avertizari. Asa macar scapam de un pic de treaba...

Daca ati inteles bine...daca nu, iar bine. Care va simtiti atacati "la persoana" de acum incolo report la mine. Mi-ar parea rau, va spun drept, sa dau ban la cineva, dar pana la urma de voi depinde.


--------------------
x x - x
I Bog te veselit!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 24 May 2005, 12:40
Post #109


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




QUOTE(vv @ 24 May 2005, 11:50)

DAAAAR: daca nu acorzi prioritate esti inconstient (sau daca o faci din greseala - e o greseala grava). Nici nu incape comparatie intre 'nu acord prioritate' si 'merg mai repede decat limita maxima admisa'. Nu incerca sa deturnezi atentia zicand ca "si sa mergi repede e periculos", de fapt problema e alta: e MULT, MULT mai periculos sa nu acorzi prioritate. Si nu merge sa zici "nu-i dau prioritate ca mergea prea repede, el e de vina" (aici nu ma leg de AND, ci mai ales de raiq care zicea ca el estimeaza la depasiri ca ala vine din fata cu cel mult 90 km/h).
*



Am zis ca asa ar fi normal sa conduc (citeste postul mai atent) , si normal e ca ala ma deranjeaza pe mine ca nu pot sa fac depasirea din cauza ca nu respecta legea, si in caz de accident (cum judeca politia e treaba lor) vinovatul moral este el , pentru ca daca ar fi respectat limita de viteza accidentul nu ar fi avut loc.
In general accidentele foarte grave sunt combinatia intre viteza si neacordarea de prioritate (neasigurarea in depasiri) , dar din punctul meu (subiectiv) de vedere , viteza este cauza principala si nu neacordarea de prioritate . De ce?
Exact exemplul de mai sus: omul se asigura presupunand ca VITEZOMANUL vine respectand viteza legala .


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 24 May 2005, 12:51
Post #110


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




QUOTE(Cib @ 24 May 2005, 10:27)

Cu dedicatie pentru RAIQ si ANT special:
spicuiri din regulamentul circulatiei pe drumurile publice:
1.  " Conducatorul de vehicul care intentioneaza sa porneasca de pe loc sau sa opreasca, sa întoarca, sa iasa dintr-un rând de vehicule stationate sau sa intre într-un asemenea rând, sa vireze spre dreapta sau spre stânga pentru schimbarea benzii ori directiei de deplasare sau sa mearga înapoi este obligat sa efectueze aceste manevre numai dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca o poate face fara a pune în pericol participantii la trafic care îl urmeaza, îl preceda ori cu care urmeaza sa se întâlneasca, tinând seama de pozitia, directia si viteza acestora."

Apropos nu se specifica nimic de viteza cu care circula celalalt...



cititi fratilor ce scrie acolo si nu interpretati mai mult decat trebuie. Legea e facuta in asa fel incat sa nu mai existe presupuneri.

Prin reducere la absurd daca as avea viteza si as face un accident ca am derapat (e un exemplu din multe posibile) abia atunci accidentul e din cauza vitezei. Daca tu nu esti in stare sa observi si sa apreciezi traficul cum trebuie, atunci mai fa ceva ore la o scoala.
*



"ori cu care urmeaza sa se întâlneasca, tinând seama de pozitia, directia si viteza acestora."
Ar fi bine sa ne dai niste spicuiri si despre limitele de viteza. Pai unde am interpretat mai mult decat trebuie? Din cate stiu eu o lege nu o inlocuieste pe alta , aici e vorba de doua legi , tu citezi din una si o anulezi pe cealalta ohmy.gif ? Crezi ca sunt incompatibile ohmy.gif ? Aceasta lege , daca nu spune despre limita de viteza aceasta nu exista? ohmy.gif
Eu as zice ca legislatia e un tot , nu trebuie sa luam doar ce ne convine din ea.
E clar ca tii seama de pozitia, directia si viteza masinii care are prioritate , dar nu cred ca se sugereaza sau subintelege ca acea masina ar putea depasi viteza legala. Daca unii inteleg asa ceva inseamna ca e valabila faza cu scoala . sad.gif



--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 24 May 2005, 13:45
Post #111


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




in primul rand imi cer scuze daca a fost interpretat ceva ca un atac la persoana sau o jignire. Nu asta a fost intentia. Imi cer scuze in primul rand de la cei care s-au simtit vizati. Nu asta a fost intentia ci pur si simplu m-a luat valul si m-am exprimat mai ciudat Sper sa mi se ridice warn-ul



pentru toata lumea. Corect e asa cum scrie la regulament. Vinovat moral sau nu asta e mai putyin important. Dar atunci cand o iei ca viteza ucide, dar tu faci depasiri la limita ca nu poti aproxima o viteza a unuia care vine de pe contrasens sau pleci de la premise gresite nu e o scuza. ca acela circula mai repede decat ii permite legea el va raspunde pentru asta, dar tu ai gresit daa se intampla accident.

Mas
nu raspund la chestionarul dat de tine ci te rog citeste ca am spus ca orice e posibil. In trafic exista o groaza de situatii in care se ajunge la o intelegere tacita intre conducatori si se ajunge la o fluidizare a traficului. In caz de accident nu mai conteaza acea intelegere, ci se stabileste vina in functie de regulament si de faptele care pot fi probate. Asta e legea si daca nu ar fi asa maine oricare ar putea sa acuze pe oricine ca a omorat pe cineva si sa poata fi condamnat pentru ca asa sustine unul.

pentru toata lumea
oricum aprecierea vitezei ochiometric este atat de subiectiva incat nu va puteti imagina.
cat despre prioritate aici avem in cazul acesta numai una din parti. ce spune el poaate fi la fel de subiectiv ca si aprecierea vitezei ochiometric. In doua benzi se puteau strecura amandoi fara sa se incomodeze unul pe celalalt daca erau singuri. And facea dreapta pe banda 1 si mergea linistit, iar matizul trecea pe langa el pe banda 2. Dar e si altceva care noi nu stim aici. Singurul prezent e AND. Si el poate sa aprecieze daca a facut bine ce a facut sau nu. dar cred ca totusi i-a cam iesit in fata. Deduc din descrierea pe care a facut-o el. Zilnic vad astfel de oameni care dupa ca ce ies de pe drum fara prioritate, mai se instaleaza si pe banda 2 si merg cu 20km/h. asta nu e corect...

This post has been edited by Cib: 24 May 2005, 13:53


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 24 May 2005, 13:48
Post #112


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




RAIQ
legislatia acopera toate situatiile din trafic. nu enevoie sa o mai interpretezi tu in plus. Daca vrei sa respecti tot e ok bravo tie, am respect, dar ia litera cu litera ce spune, pentru ca in fiecare situatie e spus tot ce trebuie facut. Daca aveau legatura scria acolo.


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 24 May 2005, 14:00
Post #113


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 25 July 04




daca aveti rabdare :
www.psihologie.net/organizationala/lucrari/metod_agresivit_la_volan.htm

De curiozitate , cei care sustineti ca nu-i asa de grava viteza excesiva , dati cateva cautari pe net si poate va mai calmati la volan laugh.gif .
Eu tocmai am aflat ca e principala cauza in accidentele soldate cu morti. Poate altii reusesc sa demonstreze ca neacordarea prioritatii.
Eu cred in continuare ca tabla se indreapta si mortul se ingroapa. Si aia care omoara oameni sunt vitezomanii (PAREREA MEA) , nu aia care deranjeaza traficu CA MERG PREA INCET !
SI DE ACEEA MA ENERVEAZA PE MINE VITEZOMANII!!!!!!!!!! mad.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 24 May 2005, 14:02
Post #114


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




M-am saturat sa va tot explic . Se pare ca la majoritatea va pasa mai mult de cum se pune problema si nu de situatia exacta care v-am descris-o , si acesta este motivul pentru care nu ma intelegeti. Oricare dintre voi ati fii intrat pe strada , indiferent la ce venea PUNCT !

Gata!


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 24 May 2005, 14:14
Post #115


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




am fi intrat dar nu am fi tipat ca ne enerveaza bre ca ala era sa se urce pe noi ca era din cauza noastra...smile.gif


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lexy
post 24 May 2005, 14:22
Post #116


Just ME


Group: Members
Posts: 531
Joined: 9 December 04
From: Bucuresti




"tabla se indreapta si mortul se ingroapa"

Uite stikerul!!!


--------------------
Toyota Corolla 1,6 VVTI / SOL - B-01-LEXY
Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 24 May 2005, 14:36
Post #117


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




raiq, citez din link-ul tau:
QUOTE
O definitie completa a agresivitatii la volan trebuie sa includa si lista de comportamente specifice: manevre în zig-zag, manevre bara la bara; depasiri periculoase; a taia fata masinii depasite; depasiri pe partea necarosabila; nesemnalizarea la schimbarea benzilor de deplasare; nesemnalizarea la schimbarea directiei de deplasare; împiedicarea altor soferi în tentativa lor de a depasi; lipsa de bunavointa sau cooperare fata de alti participanti la trafic ce intentioneaza sa schimbe banda de deplasare; viteza excesiva asociata si cu depasiri periculoase; nerespectarea indicatoarelor de stop; nerespectarea culorii rosu a semaforului.

Comportamente agresive sunt si cele care intimideaza, irita, înfurie, fiind motivate de nervozitatea si ostilitatea agresorului: folosirea abuziva a fazei lungi sau a claxonului; priviri dezaprobatoare adresate altor participanti, tipete, injurii, gesturi obscene.


ASTA OMOARA. Nu 'viteza' cu 'viteza excesiva', asociata cu condusul agresiv (depasiri la limita, etc.). Niciodata unul care conduce 'agresiv' nu respecta limita de viteza - dar nu din cauza ca a depasit limita legala de viteza se produc accidentele.
Mai, mai repet o data si dup-aia renunt: viteza EXCESIVA omoara. Viteza in sine NU (sau sa zicem 'da', dar extrem de rar comparat cu celelalte cauze). Sunt curios - sa comparam numarul de morti de pe autobahn (no speed limit) cu numarul de morti din colentina (limita 50km/h, extrem de rar merge cineva cu peste 100km/h acolo).
Acum o sa-mi zici "tot ce e peste limita legala e excesiv". FALS. sub limita legala poate fi 'excesiv' (de ex. in conditii de ceata, polei), peste limita legala poate fi perfect sigur (de ex. cand au uitat indicatoare cu 'max 20km/h' timp de 3 ani dupa ce s-au terminat lucrarile de reparatie). In plus, 100 km/h poate fi sigur intr-un A8 si foarte putin sigur intr-o berlina cu amortizoarele facute varza. Da, 'viteza excesiva' trebuie apreciat de fiecare, legea nu poate oferi o solutie universala oricat ar incerca - iti ofera doar niste limite superioare care statistic reduc numarul de accidente. Da, tine de bunul simt al fiecaruia.
In conditiile astea - nu, nu viteza in sine omoara, ci adrenalina, dorinta de a merge repede cu orice pret - care e asociata cu viteza, dar in primul rand e asociata cu incalcarea celorlalte reguli de circulatie (prioritatea e primul dintre ele). E mult mai de bun simt sa ti se aprinda beculetul rosu cand simti ca ai inceput sa nu mai acorzi prioritate (=zig-zag, depasiri agresive) decat atunci cand ai depasit limita legala de viteza (care repet - de multe ori, chiar daca nu totdeauna, e stabilita arbitrar).


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MAS
post 24 May 2005, 15:09
Post #118


Le Bubulateur


Group: Members
Posts: 205
Joined: 23 August 03
From: Bucuresti




QUOTE(Cib @ 24 May 2005, 13:45)
in primul rand imi cer scuze daca a fost interpretat ceva ca un atac la persoana sau o jignire. Nu asta a fost intentia. Imi cer scuze in primul rand de la cei care s-au simtit vizati. Nu asta a fost intentia ci pur si simplu m-a luat valul si m-am exprimat mai ciudat Sper sa mi se ridice warn-ul



pentru toata lumea. Corect e asa cum scrie la regulament. Vinovat moral sau nu asta e mai putyin important. Dar atunci cand o iei ca viteza ucide, dar tu faci depasiri la limita ca nu poti aproxima o viteza a unuia care vine de pe contrasens sau pleci de la premise gresite nu e o scuza. ca acela circula mai repede decat ii permite legea el va raspunde pentru asta, dar tu ai gresit daa se intampla accident.

Mas
nu raspund la chestionarul dat de tine ci te rog citeste ca am spus ca orice e posibil. In trafic exista o groaza de situatii in care se ajunge la o intelegere tacita intre conducatori si se ajunge la o fluidizare a traficului. In caz de accident nu mai conteaza acea intelegere, ci se stabileste vina in functie de regulament si de faptele care pot fi probate. Asta e legea si daca nu ar fi asa maine oricare ar putea sa acuze pe oricine ca a omorat pe cineva si sa poata fi condamnat pentru ca asa sustine unul.

pentru toata lumea
oricum aprecierea vitezei ochiometric este atat de subiectiva incat nu va puteti imagina.
cat despre prioritate aici avem in cazul acesta numai una din parti. ce spune el poaate fi la fel de subiectiv ca si aprecierea vitezei ochiometric. In doua benzi se puteau strecura amandoi fara sa se incomodeze unul pe celalalt daca erau singuri. And facea dreapta pe banda 1 si mergea linistit, iar matizul trecea pe langa el pe banda 2. Dar  e si altceva care noi nu stim aici. Singurul prezent e AND. Si el poate sa aprecieze daca a facut bine ce a facut sau nu. dar cred ca totusi i-a cam iesit in fata. Deduc din descrierea pe care a facut-o el. Zilnic vad astfel de oameni care dupa ca ce ies de pe drum fara prioritate, mai se instaleaza si pe banda 2 si merg cu 20km/h. asta nu e corect...
*



Sper ca pe viitor sa-ti controlezi iesirile mai ales ca eu nu te jignisem cu absolut nimic, iar tu daca ai vazut ca nu ai cu ce sa convingi, ai trecut la atacuri directe.. Oricui ii e usor sa-l numeasca pe interlocutorul sau "ingust"(asa cum ai facut-o tu), prost, bou etc. dar asta nu inseamna ca vei convinge interlocutorul de corectitudinea ideilor pe care le sustii... Mai degraba vei reusi sa-ti scarbesti interlocutorul de ideea de a mai purta vreo discutie.

De ce nu raspunzi chestionarului?

Tu nu ai spus ca in caz de accident totul se judeca dupa regulament(ceea ce este foarte exact si corect), tu ai afirmat ca EXACT asa ar trebui sa se procedeze in trafic EXACT in limitele regulamentului... Eu ti-am dovedit, asa cum experienta mi-a dovedit mie, ca nu intotdeauna lucrurile se pot face "by the book"

P.S. Sincer, sper sa ti se ridice warn-ul DOAR atunci cand vei fi dovedit ca se poate purta o discutie contradictorie in termenii cei mai amiabili posibili

This post has been edited by MAS: 24 May 2005, 15:11


--------------------
scandura cu rulmenti noua, din 2000 - B-02/36-MAS B222BIP
Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MAS
post 24 May 2005, 15:22
Post #119


Le Bubulateur


Group: Members
Posts: 205
Joined: 23 August 03
From: Bucuresti




QUOTE(vv @ 24 May 2005, 14:36)
raiq, citez din link-ul tau:
ASTA OMOARA. Nu 'viteza' cu 'viteza excesiva', asociata cu condusul agresiv (depasiri la limita, etc.). Niciodata unul care conduce 'agresiv' nu respecta limita de viteza - dar nu din cauza ca a depasit limita legala de viteza se produc accidentele.
Mai, mai repet o data si dup-aia renunt: viteza EXCESIVA omoara. Viteza in sine NU (sau sa zicem 'da', dar extrem de rar comparat cu celelalte cauze). Sunt curios - sa comparam numarul de morti de pe autobahn (no speed limit) cu numarul de morti din colentina (limita 50km/h, extrem de rar merge cineva cu peste 100km/h acolo).
Acum o sa-mi zici "tot ce e peste limita legala e excesiv". FALS. sub limita legala poate fi 'excesiv' (de ex. in conditii de ceata, polei), peste limita legala poate fi perfect sigur (de ex. cand au uitat indicatoare cu 'max 20km/h' timp de 3 ani dupa ce s-au terminat lucrarile de reparatie). In plus, 100 km/h poate fi sigur intr-un A8 si foarte putin sigur intr-o berlina cu amortizoarele facute varza. Da, 'viteza excesiva' trebuie apreciat de fiecare, legea nu poate oferi o solutie universala oricat ar incerca - iti ofera doar niste limite superioare care statistic reduc numarul de accidente. Da, tine de bunul simt al fiecaruia.
In conditiile astea - nu, nu viteza in sine omoara, ci adrenalina, dorinta de a merge repede cu orice pret - care e asociata cu viteza, dar in primul rand e asociata cu incalcarea celorlalte reguli de circulatie (prioritatea e primul dintre ele). E mult mai de bun simt sa ti se aprinda beculetul rosu cand simti ca ai inceput sa nu mai acorzi prioritate (=zig-zag, depasiri agresive) decat atunci cand ai depasit limita legala de viteza (care repet - de multe ori, chiar daca nu totdeauna, e stabilita arbitrar).
*



In general, nu viteza omoara, asa cum spui si tu...
In general fortarea traficului duce la accidente mai mult sau mai putin grave..
Ex: Viteza traficului este de 100 km/h... daca tu vii cu 180-200, normal ca esti un pericol pentru toata lumea, si ca ai toate sansele sa faci victime pentru ca oricat de sofer ai fi tu, si oricat de performanta ar fi masina, si masina se supune legilor fizicii, iar omul are si el un timp de reactie; dar daca viteza traficului este de 100 km/h, iar tu vii cu 120-130, in cazul in care greseste vreun participant la trafic, tu ai tot timpul (in conditiile in care pastrezi distanata legala fata de ceiilalti participanti la trafic) sa reactionezi si sa eviti un eventual accident...
Eu dupa regula asta ma ghidez, si sincer, am condus o gramada de km in ritmul cel mai alert posibil si in conditii de maxima siguranta.


--------------------
scandura cu rulmenti noua, din 2000 - B-02/36-MAS B222BIP
Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 24 May 2005, 15:22
Post #120


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




MAS citeste te rog post-ul nr 70 al acestui topic (http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=19655&st=60) si post-ul 112 pagina curenta. Acolo ai sa vezi ca de data asta gresesti. Cat despre ce spui tu vis a vis de jignire cred ca moderatorul trebuia sa lase textul ca sa-l citesti si sa vezi ca e departe de ceea ce spui tu. Oricum prin faptul ca mi-am cerut scuze eu consider ca mi-am facut mea culpa, chiar daca nici pe departe nu a fost intentia de a jigni. Ca tu apreciezi sau nu... oricum e primul varn pe care l-am luat...
In rest e dreptul meu de a nu da chestionare cu oricine ii tuna. E o tara libera nu crezi???


eu cred ca tu nu citesti nici macar toate posturile si arunci aici pareri dupa cum ti se pare tie. Oricum s-ar putea ca la nr de km sa am mai multi ca tine. Am condus destul de mult, inclusiv BMW, de la turism la camion de 20 to de la Dacie la Mercedes... Experienta? destula. Viteza? cine ma cunoaste iti va spune. Accidente? la nr de km si in functie de gravitate ca inexistente. numar? 4 Unde? in Bucuresti 3 in Iasi 1. Vinovati? la 2 neacordare de prioritate, si a mai intrat unul in spatele meu ca nu a vazut ca am oprit- deh se uita dupa fuste- iar cel care am fost eu de vina(cf regulamentului) ca nu am pastrat distanta de masina din fata. accident petrecut la 30 km/h. Nu au fost decat tamponari toate, desi la neacordarea de prioritate nu trebuia f mult ca sa fie altfel.
Citeste cu atentie tot pls si trage cocluziile.

This post has been edited by Cib: 24 May 2005, 15:37


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 07:15
Forum Renault