Termopane
![]() ![]() ![]() |
Termopane
Pleistoros |
![]()
Post
#661
|
||
![]() Group: Members Posts: 0 Joined: 29 June 12 From: Suceava ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1974
|
|||
maho |
![]()
Post
#662
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Asa se monteaza: suruburi pt. prinderea in beton, + spuma pt. etansare. Sa fi atent sa nu monteze tamplaria "in spuma", adica aia are rol de umplere si etansare a golurilor, nu de sustinere. Daca ramane mai mult spatiu intre zid si rama termopanului, ala se umple cu material solid (chiar si resturile beton/bca de la scoaterea tocului vechi), si apoi se completeaza cu spuma. 7 cm de spuma e mult prea mult, zic eu.
Dupa montaj nu e obligatoriu sa scoti penele, le poti taia capatul care iese in afara, si tencuiesti peste. Te mai poti uita (inainte de montaj) daca imbinarile tamplariei (la colturi) sunt perfect la 90 grade, daca chederul e asezat perfect, fara lufturi...daca feroneria are gaurele de acces pt ungere ("anuala") cu ulei... |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
radian |
![]()
Post
#663
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
QUOTE(dacis @ 30 Jun 2012, 15:28) Multumesc la fel... QUOTE(dacis @ 30 Jun 2012, 15:28) Ce-i aia? Ai frunzarit niste documentatii si ai facut un conspect intre diferitii parametrii intalniti p-acolo? Putem discuta despre transmitanta termica sau despre rezistetenta termica. Dar "coeficient de transfer termic"??? Prin coeficient eu inteleg o marime adimensionala, subunitara sau supraunitara cu care se corecteaza o marime fizica. Tu ce intelegi? Chiar daca ar fi sa se fi inventat un "sandwich" intre diferite tipuri de foi de sticla, combinate cu diferite gaze de inertizare, care per ansamblu sa ajunga la o transmitanta termica mai mica decat a celui mai modest profil PVC de pe piata, daca faci un calcul ponderat in care sa iei in calcul suprafata foi de sticla si suprafata tamplariei PVC, din punct de vedere al performantei energetice tot nu se justifica folosirea profilelor PVC "de fite"... This post has been edited by radian: 1 Jul 2012, 13:53 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
dacis |
![]()
Post
#664
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(radian @ 1 Jul 2012, 14:52) N-am frunzarit nimic. Doar am cumparat termopan, anul trecut! Si uite ce scria in prospect (la toti cei care mi-au facut oferte, indiferent de tipul de profil!): COEFICIENTI MEDII DE TRANSFER TERMIC (W/m2K): Profile din aluminiu cu bariera termica - 2,8 Profile PVC cu adincime constructiva de 60mm - 1,6 Profile PVC cu adincime constructiva de 70mm - 1,2 Profile PVC cu adincime constructive de 86mm - 0,9 Rehau Geneo - 0,8 Geam simplu 4mm - 5,8 Geam termoizolator Float + Float - 2,7 Geam termoizolator Float + LowE - 1,4 Geam termoizolator Float + LowE + argon - 1,1 Geam termoizolator Float + Float + LowE - 1,0 Geam termoizolator Float + LowE + LowE - 0,9 Geam termoizolator Float + Float + LowE +argon - 0,8 Geam termoizolator Float + LowE + LowE +argon - 0,7 Din cate vezi sticla tripan izoleaza mai bine decat profilul de PVC. Dupa-amiaza placuta. |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#665
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Ai citit, dar macar ai idee ce inseamna W/m2K?
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
radian |
![]()
Post
#666
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
In watt / metru patrat x kelvin se masoara transmitanta termica. ma rog, daca-ti place tie neaparat poti sa-i spui si coeficient de transfer termic.
Normativele tehnice in vigoare pentru ferestre triple cu doi foi de geam si o foaie de geam termoizolant iau in calcul o valoare de 1,45 W / mp K, iar cerinta minima obligatorie (atat in RO cat si in UE) pentru o cladire noua este de 1,30 W / mp K. Valorile se refera la intreaga fereastra, adica rama + sticla. Daca producatorul tau a reusit sa scoata pe piata geamuri a caror performanta energetica este dubla fata de baremul impus de normative nu pot decat sa ma bucur. Mai nasol ar fi daca autoritatile iau de bune acele cifre, ajusteaza normativele in functie de ele si apoi ar face controale la sange. Evident asta e o speculatie... Totusi daca ar fi sa aleg intre a lua de bune niste data tehnice luate din normative tehnice sau din prospecte publicitare, as opta pentru normative. P.S. Acel prospecte spun si cat timp garanteaza perfromantele energetice pentru geamurile inertizate cu argon? This post has been edited by radian: 1 Jul 2012, 16:36 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
Markos |
![]()
Post
#667
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
dacis |
![]()
Post
#668
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
Pleistoros |
![]()
Post
#669
|
![]() Group: Members Posts: 0 Joined: 29 June 12 From: Suceava ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1974
|
|
radian |
![]()
Post
#670
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Tu esti mai nou pe forum. Nu-l supara pe Argon...
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
adysamara |
![]()
Post
#671
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 29 August 12 ![]() |
Buna ziua!
M-ar interesa parerea dumneavoastra avizata in ceea ce priveste trei oferte de pret pentru termopane de la trei firme din Galati: 1. STIALMET - profil REHAU BRILLIANT, 5 camere, 70 mm, geam float+lowE, feronerie ROTO - 2500 lei; 2. SABCON - profil REHAU BRILLIANT, 5 camere, 70 mm, geam float+lowE, feronerie ROTO - 2500 lei; 3. EUROTERMOPAN - profil TROCAL INNONOVA 70 AD, 70 mm, geam float+lowE, feronerie SIEGENIA - 2750 lei. Ce varianta ma sfatuiti sa aleg, tinand cont si de experientele pe care le-ati avut cu cele trei firme mentionate? Va multumesc anticipat pentru ajutor! |
--------------------
dacia
logan
2009, prestige
- gl31adb
|
|
Lory1 |
![]()
Post
#672
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 4 September 12 ![]() |
Daca termopanul are condens intra in categoria de garantie?si ii pot chema pe cei de la firma respectiva sa rezolve?
|
--------------------
Audi
A3
2000 http://www.geamuritermopan.org
|
|
testike |
![]()
Post
#673
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
A mai auzit careva de profilul asta: Reiner Plast LINEA Optima 82 mm
http://reinerplast.de/en/products/210-linea-optima Sau aveti ceva recomandari pentru o firma de termopane din Cluj? Am fost la Plastechnik care am inteles ca ar fi cei mai mari din zona, si tot imi spun ca profilul asta e cea mai buna alegere. Pretul este cam pe la 100 eur / m2 , cu 7 camere, tripan si feronerie Mako. |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
Serje |
![]()
Post
#674
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Evoterm, is seriosi, dar daca cauti ceva ieftin nu cred ca is solutia, ca ei merg pe calitate.
|
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
testike |
![]()
Post
#675
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Multumesc pentru sugestie.
Ma intereseaza orice sugestii legate de termopane, profile. Renovez apartamentul, si din pacate nu am atat timp cand as dori pentru documentare. Am fost doar la firma asta deoarece mi-au pus acum vreo 8 ani ceva termopane cu care nu am avut nici o problema, si nu sunt in tema nici cu profilele si preturile - am primit doar o singura oferta de la Plastechnik. LE: Am copiat din oferta: Reiner 82 Germania Clasa A, 7 camere, 3 garnituri, 3 foi de sticla pachet termopan 48 mm, Sticla CE Glass ungaria "avand cel mai bun coeficient de transfer termic din europa datorita formarii pachetului in mediu de argon si folosirie baghetei distantiere continue " Feronerie Maco Multimatic Austria Armatura bare otel zincat de 2mm si 3mm in functie de inaltime LLE: Coeficientul termic e pus in oferta pentru fiecare geam, si are valoarea aproximativ 1 ) +- cateva sutimi ). This post has been edited by testike: 28 Feb 2016, 22:55 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
Serje |
![]()
Post
#676
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Gasesti la ei pe site numerele de telefon, suna-l pe Dorel Oprea si poti vorbi cu el, ii un baiat super de treaba, iti explica plusuri/minusuri si tot ce vrei despre termopane.
|
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
Marty |
![]()
Post
#677
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Serje |
![]()
Post
#678
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
![]() |
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
cdadan |
![]()
Post
#679
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Ăstia de la Novalex sunt o varianta, eu sunt multumit.
Vezi ca in jurul profilelor e muuult marketing. Cam ce suprafata ocupa astea din totalul ferestrei? Dar din totalul suprafetelor exterioare? O sa realizezi ca o diferenta de izolatie a profilului de 5-10% pe hartie, in realitate e absolut neglijabilă. Un profil decent, musai 3 randuri de sticla din care doua cu low-e, o feronerie foarte buna si gata. Roto NT parca era feronerie buna. Mi se pare mult mai importanta feroneria, in comparatie cu profilele. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
testike |
![]()
Post
#680
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Multumesc pentru recomandare.
Din cate am citit pe site astia fac profile Gealan cu armatura G-U sau WinkHaus. Din pacate asta nu imi spune mare lucru, ma mai documentez. |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
radian |
![]()
Post
#681
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Trei foi de sticla, cat mai groase si cu spatiu intre ele cat mai mare. Ramele, vorba lui Cdadan, data fiind ponderea pe care o reprezinta din totalul suprafetei exterioare, prea putin conteaza. Oricum, cel mai modest termopan de pe piata are o rezistenta termica mult mai buna decat cea mai performanta combinatie de foi de sticla.
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
cdadan |
![]()
Post
#682
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(radian @ 1 Mar 2016, 23:27) Citeam acu' ceva vreme un comentariu destul de bine documentat, care demonstra ca la 3 foi distanta dintre ele tre' sa fie de x mm. Nici mai mare, nici mai mica. Daca-i mai mica se pierde din eficienta, daca-i mai mare la fel. M-am mirat si eu, dar teoria era sustinuta de studii si calcule fara cusur. Cica d-aia distanta dintre ele e standard. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
radian |
![]()
Post
#683
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
O fi bre, ideea era, incercam sa-i sugerez colegului interesat ca mai bine isi foloseste timpul liber pentru a cauta combinatia optima de foi de sticla raportata la bugetul alocat decat sa opteze pentru un profil termopan scump, care, din punctul meu de vedere se justifica doar daca ai un buget foarte generos.
This post has been edited by radian: 1 Mar 2016, 23:45 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
Han Solo |
![]()
Post
#684
|
![]() Potiphar Breen Group: Members Posts: 355 Joined: 8 June 11 From: Arstotzka ![]() |
in cazul asta, care e de preferat, 72 sau 80? care e adica distanta aia x?
|
--------------------
White Star
Titanic
1912 - un an bun sa fii iceberg
- 131428 Maidanezii ajung in bordelurile zoofililor europeni!
N-am nimic cu tine, va urasc pe toti :) Rage against the dying of the light. |
|
cdadan |
![]()
Post
#685
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Adica distanta dintre cate doua foi de sticla.
La termopane mai conteaza si cine si cum le face, nu doar din ce le face. Suduri, armaturi, lipiri etc samd necesita oaresce utilaje si tehnologii puse corect in practica. Ca de ex. o chestie simpla, foaia de sticla trebuie curatata calumea, si aia nu se face cu carpa si fas-fas-ul. E usor sa faci termopane proste din profile foarte bune. Tipul profilului e o chestie scoasa in fata de multi, dar la nivel de produs final conteaza mai mult alte chestii. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
paul_p |
![]()
Post
#686
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(cdadan @ 1 Mar 2016, 23:39) Citeam acu' ceva vreme un comentariu destul de bine documentat, care demonstra ca la 3 foi distanta dintre ele tre' sa fie de x mm. Nici mai mare, nici mai mica. Daca-i mai mica se pierde din eficienta, daca-i mai mare la fel. M-am mirat si eu, dar teoria era sustinuta de studii si calcule fara cusur. Cica d-aia distanta dintre ele e standard. Ciudat. Un link se poate? Cum o distanta mai mare intre foile de geam ar duce la reducerea eficientei energetice? This post has been edited by paul_p: 2 Mar 2016, 00:12 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
cdadan |
![]()
Post
#687
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Acu' vreo doi am am studiat un pic problematica, atunci eram interesat. Mai mult de-atat nu mai țin minte, s-o gasi undeva informația pe net.
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
radian |
![]()
Post
#688
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Nu sunt "doctor" in termopane, dar stiam ca un strat de aer inchis relativ ermetic intre doua foi de geam cu cat e mai gros cu atat asigura o termoizolatie mai buna. Bine, grosimea pernei de aer, pe de alta parte, este conditionata de greutatea foii de sticla, de cat suporta structura de rezistenta a ramei si banuiesc ca or mai fi si alte cateva criterii de luat in calcul.
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#689
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu este chiar asa. Exista niste valori limita maxima si minima pentru grosimea stratului de aer.
Adica acele doua geamuri nu pot fi apropiate prea mult asa cum nu pot fi indepartate prea tare. Altfel se duce de rapa toata eficienta izolatiei termice. Nu este o descoperire recenta, eu cel putin am aflat de asa ceva in urma cu 25 ani la cursul de Transfer de caldura si masa. Nu mai retin valorile extreme dar imi aduc aminte asa: daca stratul este prea subtire coeficientul de transfer de caldura creste cu o putere (adica exponential) a inversului grosimii sale, daca stratul de aer este prea gros atunci este facilitata o circulatie interioara de curenti de aer care prin convectie amplifica transferul de caldura de la un geam la altul. This post has been edited by tunderbird: 2 Mar 2016, 01:42 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
testike |
![]()
Post
#690
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Multumesc pentru informatii.
Profilul pentru care am primit oferta, si pe care inclin sa il aleg are 88 mm, si grosimea sticlei 44 mm, armatura 2 si 3 mm ( 1.4 tone greutate totala, 35mp). Ofera 5 ani garantie completa si 10 ani la profil. Tind sa aleg firma asta ( Plastechnik) pentru ca e o firma cu vechime, am mai cumparat de la ei acum vreo 8-9 ani si nu am nici o problema cu termopanele respective. Din cate am inteles, si-au deschis relativ recent o fabrica noua la Turda. This post has been edited by testike: 2 Mar 2016, 07:36 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 11:55 |