Dacia 1310 pe GPL, destul de lenta
![]() ![]() ![]() |
Dacia 1310 pe GPL, destul de lenta
krapcarasu |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|||
PH-06-BOA |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
In principiu, pe GPL trebuie sa mearga aproape la fel ca pe benzina la "infipt" . La cine nu e asa, nu-l are reglat bine. Daca surubul de reglaj e rupt, scoate-i varful rupt si fa altul din inox ca sa nu se mai rupa la rotirea lui, pentru ca gaura-scaun e excentrica fata de filet. Din el reglezi relantiul. De la celalalt strangi asa fel ca la plecare sa ai un demaraj fara pauza (sa nu dea in nas). Din cel de pe furtun, cu motorul turat constant la 4000, strangi pana incepe sa se reduca turatia.
La plosca ( regulator), desfaci colierul si sub membrana o sa gasesti pastila de cauciuc care inchide pe un scaun de bronz. Cureti scaunul cu smirghel de 800 fara sa insisti, doar pana dai de luciul metalic iar pastilei de cauciuc trebuie sa-i scoti urma ramasa de la scaun, cu smirghel de 240. Asa va inchide corect . Daca tot desfaci, schimba si arcul cu unul mai tare. Originalul are diametrul sarmei de 0,5 iar tu poti sa pui de 0,8. Te va surprinde demarajul crescut si consumul scazut. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(ghitza @ 12 Jan 2011, 19:13) cu semnalul de prezenta functionare motor cum stai ( firul ala de este bobinat pe fisa centrala sau la bobina) sau de la comutator , in el are un montaj electronic care are rolul de a inchide supapele de gaz daca s-a oprit motorul (o chestie de siguranta) totusi muta alimentarea generala a sistemului de gaz direct de la blocul de lumini (firul ala cu siguranta ) This post has been edited by bygy007: 13 Jan 2011, 01:09 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tichondrius95 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 21 February 09 From: Onesti , Bacau ![]() |
Da motorul in ce stare e? Poate e gata, ori cat l-ai regla tot nu trage
|
--------------------
2 x DACIA 1310
2 x Berlina 1310
1983 Rk CN4 1.4, 5+1 / 1997 CN 3 1.4 , 5+1
- BC02XXX / BC07XXX
|
|
ghitza |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
da cine a zis ca nu trage?nu am zis nimic de motor nu am probleme cu el deloc,nu bate nu tacane nu papa ulei sa fie clar,am descoperit de uinde face asa este de la sigurante ,la gropi se misca si face asa ,am mai strans siguranta si nu mai face,oricum ma bate gandu sa schimb tablou de sigurante cu unu cu sigurante plate
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
markko |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 8 March 10 ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 12 Jan 2011, 22:00) Daca tot desfaci, schimba si arcul cu unul mai tare. Originalul are diametrul sarmei de 0,5 iar tu poti sa pui de 0,8. Te va surprinde demarajul crescut si consumul scazut. Aveti cumva idee de unde sau de la ce as putea procura un arc cu sarma de 0,8 ? si inca ceva as putea anula comuatorul electronic de la bord , cel pt benzina - gaz, cu unul clasic in trei pozitii ? am unul tip rusesc de la o instalatie GPL veche tot ruseasca care nu are nici o parte electronica , binenteles ca asta ar presupune sa trag alte fire de la electrovalva de la benzina si cea de la gaz (am inteles ca electrovalvele de la gaz sunt toate 3 legate in paralel deci alimentare uneia ar presupune k toate primesc curent). Motivul pentru care as vrea sa il schimb este ca am impresia ca cel vechi de pe masina nu mai face servici, de multe ori dupa ce opresc cateva minute si vreau sa plec , porneste cateva secunde si se opreste si tre sa dau la utomat pana isi face el mila si lasa electrovalvele deschise sa pot sa imi vad si eu de treaba. P.S. - multumesc tuturor pentru sfaturi ... 14 Jan 2011, 18:25: Azi am fost la service unde a fost montata instalatia pe masina sa imi faca baietii reglajere corespunzatoare si dupa ce au invartit de toate suruburile si de robinetul de pe furtun au zis k ar trebui sa nu mai am probleme multa vreme, dar dupa putini km parcursi aceleasi probleme cu relantiu si miros de gaz la esapament, porneste f greu pe gaz, asa k ramane sa fac teste dupa metodele de pe forum pana reusesc sa o reglez acasa, oricum maine o sa caut sa schimb arcul cu unul mai tensionat.As mai avea o curiozitate daca la instalatia marini sa poate monta indicator de nivel cu leduri pt gazul din butelie, pt ca la mine nu mai functioneaza indicatorul din porbagaj si oricum e destul de incomod de verificat. Si am mai inteles k firul alb de la comutator are legatura cu nivelul gazului din butelie , se poate monta vreun ceas gen cel de la bord pt benzina din rezervor, sau orice altceva, inseriat cu acel fir ? This post has been edited by markko: 14 Jan 2011, 17:25 Attached thumbnail(s) comutator_electronic.jpg ( Size: 148.27k ) Number of downloads: 857 comutator_rusesc.jpg ( Size: 196.75k ) Number of downloads: 915 |
--------------------
dacia 1410
dacia 1410
1999, dacia 1410, bord CN
- bz-02-vft
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Daca pe butelie nu ai indicatorul cu divizor pentru leduri, nu poti avea la bord asa ceva. Asta nu inseamna ca nu se poate. Cu putine cunostinte de electronica, faci tot. Ar mai fi, sa schimbi indicatorul de pe butelie. Reglatul la servis, e tot ca o campanie electorala.Nu te-ai saturat? Mai fa! Arcul trebuie sa-l faci. Curata scaunele cum am zis eu si nu vei mai avea problene. Nu e campanie. Chiar azi facusem niste poze la a mea, cu scaune calaminate si pastila de cauciuc parca era scrum, rascoapta. Nu sunt chiar clare si am renuntat, dar sigur le vei vedea daca incerci, si ai softul bun.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(paulik @ 10 Jan 2011, 20:56) Am un prieten care are de la tatal sau o Dacia 1310 din 1991 (modelul in 4 chioare, motor 1397 cmc, 5 viteze) cu GPL montat. Masina e puturoasa de numai, se duce de parca vine! Ce ar putea sa faca ca sa traga mai bine fara se renunte la GPL? Astept raspuns. P.S. Am si eu GPL pe a mea (1996) dar se infinge mult mai bine fata de a lui! sa mearga cu ea la 1 service care monteaza instalatii gpl,si sa-i curete,,plaminu,,dupa aceea,sa o regleze tot acolo,si asa se va rezolva problema lui. |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
markko |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 8 March 10 ![]() |
Pana la urma m-am incumetat si am curatat plamanul. intradevar am gasit pastilele care inchideau de parca aveau zgura pe ele , am smirgheluit atat pastilele cat si scaunele , nu am schimbat arcul deocamdata dar imediat ce gasesc unul corespunzator il si pun.Reazultatul este k parca ar avea mai multa viata viata in ea, relantiul sta si la 7-800, inainte nu rezista sub 1000, singura nemultumire ar mai fi la pornirea dupa ce se incalzeste motorul, tre sa inchid gazul pt ca altfel nu porneste, si ar mai fi mirosul de gaz de la esapament. Consumul nu am reusit sa il fac inca desi am bagat 10 l fix de gaz si am dat km la zero, deocamdata nu am parcurs decat 62 de km asa k revin cu rezultatul dupa ce se termina gazul, cu toate ca in jur de o ora am bers motorul numai in curte cat m-am chinuit cu reglajele.Mai ramane pt data vitoare sa imi fac curaj sa desfac si indicatorul de nivel de la butelie pt ca nu mai indica nimic al meu ori poate gasesc azi prin targ vreun ceas mai bun, tot nu mi-a iesit din minte ideea de a duce un indicator la bord dar deocamdata nu am cunostintele necesare. Am folosit la reglare metoda lui PH-06-BOA, caruia ii si multumesc pt posturile suficient de explicite si pe intelesul tuturor.
16 Jan 2011, 13:36: Am reusit contraperformanta de a merge 62 de km cu 10 l de gaz, consum de 16% This post has been edited by markko: 16 Jan 2011, 12:36 |
--------------------
dacia 1410
dacia 1410
1999, dacia 1410, bord CN
- bz-02-vft
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
tine cont de ora de reglaje , atunci s-a consumat gaz ca pt multi km ; 'trebuie dat pe zero': nu tine electrovalva de pe plaman dupa cum credeai, trebuie sa o repari
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
nici eu nu stiu din ce sa fac un arc mai tare..si al meu este moale ce recomandati ce fel de sarma?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
vion |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 851 Joined: 20 May 10 From: Bucuresti ![]() |
salut din nou,am constatat ca dupa ce am pus gaz cca27 litri de la aceeasi firma au cam disparut intreruperile,exista posibilitatea ca in momentul in care este gaz putin sa se produca acele intreruperi?eu am mai avut o dacie pe gaz dar era cu injectie si acolo era simplu nu mai era gaz se oprea si cu asta basta fara intreruperi si alte figuri?multumesc de raspunsuri
|
--------------------
dacia
sandero stepway
2015
|
|
markko |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 8 March 10 ![]() |
QUOTE(krapcarasu @ 16 Jan 2011, 17:57) tine cont de ora de reglaje , atunci s-a consumat gaz ca pt multi km ; 'trebuie dat pe zero': nu tine electrovalva de pe plaman dupa cum credeai, trebuie sa o repari Am schimbat si arcul cu unul mai tensionat procurat de la un plaman de gaz rusesc, nu stiu cu ce o sa ma ajute f tare dar ramane de vazut, vroiam sa va mai intreb daca in mod normal atunci cand iau papucul de la electrovalva de pe plaman nu ar trebui sa se opreasca motorul , pt ca la mine nu e asa deloc , ce as putea repare la ea desi nu cred ca e defecta intrucat bobina o atrage cand pun contactul, am facut proba si cu ea afara, am schimbat pastila ,am smirgheluit pistonasul acela ca avea ceva calamina pe el , nu stiu ce as mai putea face, as mai incerca la mesterii de la servisul unde am montat gazul dar am mai fost si nu au facut mare lucru. Inca o curiozitate , electrovalva de la butelie nu ar trebui sa blocheze gazul in butelie cand nu e contactul pus ? pt ca eu am incercat sa dau jos filtrul si iese gaz cu presiune cand slabesc conducta. |
--------------------
dacia 1410
dacia 1410
1999, dacia 1410, bord CN
- bz-02-vft
|
|
vion |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 851 Joined: 20 May 10 From: Bucuresti ![]() |
din ce mi s-a spus undeva mai sus s-ar putea sa existe un robinet undeva dupa butelie din care se opreste gazul
|
--------------------
dacia
sandero stepway
2015
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
daca ai electrovalva pe butelie trebuie sa inchida gazul cand nu e pus contactul bineinteles.dar presiunea ramane in teava de la butelie pana la filtru deci cand slabesti iese gazul ala cu presiune.ca sa fii mai sigur inchide si robinetul la butelie daca ai
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
vion |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 851 Joined: 20 May 10 From: Bucuresti ![]() |
si daca ar fi robinet cum ar fi el pozitionat? daca nu e cu suparare intrebarea!
|
--------------------
dacia
sandero stepway
2015
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
nu e cu suparare trebuie strans la maxim bineinteles.sa inteleg ca nu ai robinet la butelie?
This post has been edited by Kiraly: 17 Jan 2011, 21:52 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
vion |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 851 Joined: 20 May 10 From: Bucuresti ![]() |
scuze poate nu m-am exprimat bine unde se gaseste robinetul?inauntrul acelui cadran de plastic de pe butelie,undeva pe conducta,sincer chiar nu imi dau seama!trebuie sa curat filtrul inainte de a merge la un reglaj si nu prea vreau surprize absolut neplacute!
|
--------------------
dacia
sandero stepway
2015
|
|
markko |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 8 March 10 ![]() |
QUOTE(vion @ 17 Jan 2011, 22:54) scuze poate nu m-am exprimat bine unde se gaseste robinetul?inauntrul acelui cadran de plastic de pe butelie,undeva pe conducta,sincer chiar nu imi dau seama!trebuie sa curat filtrul inainte de a merge la un reglaj si nu prea vreau surprize absolut neplacute! Da la mine robinetul este inauntru cadranului de plastic,si cred ca asa au majoritatea instalatiilor, acuma sa nu te astepti sa gasesti vreun robinet ca cel din curte sunt doua rotite mici din bronz una pt intrare si un pt iesire, pozitionate una deasupra si una dedesubtul ceasului care indica nivelul gazului din butelie. |
--------------------
dacia 1410
dacia 1410
1999, dacia 1410, bord CN
- bz-02-vft
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
daca nu reusesti sa o repari vezi cu alta
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
dorul3t |
![]()
Post
#51
|
![]() Aviator DACIAClub Group: Members Posts: 396 Joined: 10 November 09 From: Bucuresti ![]() |
pot sa vin si eu cu o problema..
asemanatoare as zice si a mea daciuta e lenta.. de la o vreme adica asta-primavara mergeam in spatele unui x5 pe drum drept cu 140km/h spre hateg si acum.. pe gaz nu mai sare de 120km/h si viteza asta o prinde "la vale"... pe benzina... zic eu maxim 130 km/h reglajul e facut de mine... in functie de sarcina la 2000 de turatii pe plaman si la relanti de pe furtunul de vine la carburator oare ii trebuie un set proaspat? si spuneti-mi un reglaj la culbutori... unul testat... ca am tot vazut pareri diferite.. astept... |
--------------------
dacia
1310 L + GPL
11.1999
- TR-21-REB bla bla bla....
|
|
markko |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 8 March 10 ![]() |
|
--------------------
dacia 1410
dacia 1410
1999, dacia 1410, bord CN
- bz-02-vft
|
|
dorul3t |
![]()
Post
#53
|
![]() Aviator DACIAClub Group: Members Posts: 396 Joined: 10 November 09 From: Bucuresti ![]() |
ce consum ai cu ecartul asta?
mie mi se pare cam mare ecartul asta de 0,15 - 0,20; 0,05mm mai astept pareri cu privire la asta |
--------------------
dacia
1310 L + GPL
11.1999
- TR-21-REB bla bla bla....
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(dorul3t @ 18 Jan 2011, 15:30) ce consum ai cu ecartul asta? mie mi se pare cam mare ecartul asta de 0,15 - 0,20; 0,05mm mai astept pareri cu privire la asta dorule,mergi frate la 1 mecanic bun in dacia sa-ti regleze el culbutorii,asa e cel mai bine,eu reglam de 2 ori pe an culbutorii la dacia mea 1300 neagra,dar numai la mecanic.si nu aveam probleme,nu te apuca sa-i reglezi tu. |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
markko |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 8 March 10 ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 14 Jan 2011, 22:55) Daca pe butelie nu ai indicatorul cu divizor pentru leduri, nu poti avea la bord asa ceva. Asta nu inseamna ca nu se poate. Cu putine cunostinte de electronica, faci tot. Ar mai fi, sa schimbi indicatorul de pe butelie. Salut din nou, am rezolvat problema cu electrovalvele acum inchid si deschid fiecare corespunzator, dar.... mi-a intrat in cap sa pun la bord comutator cu leduri pt nivelul gazului si am inteles ca pt asta trebue sa schimb multivalva de pe butelie si as vrea sa stiu ce model s-ar potrivi eventual adapta pt o asemenea treaba.(daca nu cer prea mult si o poza as fi recunoscator) |
--------------------
dacia 1410
dacia 1410
1999, dacia 1410, bord CN
- bz-02-vft
|
|
dorul3t |
![]()
Post
#56
|
![]() Aviator DACIAClub Group: Members Posts: 396 Joined: 10 November 09 From: Bucuresti ![]() |
mihai7575
ultima data cand am fost la mecanic sa imi regleze culbutorii i-a reglat bine... adica acum 1 an cand am pus gazu pe masina... de atunci am facut aprox 40.000 de km omu era in varsta... la 55 de ani... stia ce face... dar eu cand am mers la el masina nu avea mersul rotund... adica la 3-4 sec parca intrerupea... cand am plecat de la el... la fel... pana mai tarziu aveam consum in afara 6L la 100km, si in oras 8,5 la suta cu mers linistit... nicidecum batraneste dupa 7-8 luni am mers la cineva sa imi schimbe teurile de la amortizoarele de pe fata si bucsele de la brate... si a zis sa se uite sa vada ce este.. si a mai slabit 1 culbutor... cauza pentru care nici noxele nu erau deloc ok pe testeru alora de la gpl... si de atunci am avut mers rotund... acum iar merge in colturi.. si d-aia intreb ca sa stiu cand merg la mecanic ce sa propun... |
--------------------
dacia
1310 L + GPL
11.1999
- TR-21-REB bla bla bla....
|
|
markko |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 8 March 10 ![]() |
QUOTE(markko @ 18 Jan 2011, 15:13) Eu am reglat intodeauna cu 0,15 la evacuare si 0,20 la admisie , dar trebue sa tii cont de ordinea aprinderii si pistonul sa fie sus. Scuze pentru greseala corect era 0.20 evacuare si 0.15 admisie, dar l-as intreba pe PH-06-BOA care sunt valorile corecte pt reglare si daca pe GPL sunt necesare valori mai mari cum am tot intalnit pe forum. |
--------------------
dacia 1410
dacia 1410
1999, dacia 1410, bord CN
- bz-02-vft
|
|
dorul3t |
![]()
Post
#58
|
![]() Aviator DACIAClub Group: Members Posts: 396 Joined: 10 November 09 From: Bucuresti ![]() |
mecanicu care mi-a slabit culbutorii mi-a zis ca e mai bine sa fie mai slabi dar... creste consumul... si scade puterea...
lucru care clar ne dezavantajeaza... |
--------------------
dacia
1310 L + GPL
11.1999
- TR-21-REB bla bla bla....
|
|
markko |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 8 March 10 ![]() |
|
--------------------
dacia 1410
dacia 1410
1999, dacia 1410, bord CN
- bz-02-vft
|
|
dorul3t |
![]()
Post
#60
|
![]() Aviator DACIAClub Group: Members Posts: 396 Joined: 10 November 09 From: Bucuresti ![]() |
aia zic... vreau un reglaj corespunzator.. unu-l testat pentru consum raportat la performante
omu ala mi-a slabit un culbutor pentru ca nu avea mersul rotund... stand pe scaun la relanti vibra masina... markko - ti-ai schimbat ceasurile din bord? |
--------------------
dacia
1310 L + GPL
11.1999
- TR-21-REB bla bla bla....
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:25 |