DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia 1310 pe GPL, destul de lenta

PH-06-BOA
post 10 Feb 2011, 22:23
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




De la un cablu otelos, sau alte arcuri pe care le indrepti si le modelezi iar, cu diametrul dorit.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
libarca
post 11 Feb 2011, 17:47
Post #92


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 14 December 09




Sa-mi expun si eu problema aici,dat fiind ca Dacia mea e destul de lenta cu filtrul neobturat!
Deci,instalatia s-a montat la NordService in Craiova si initial nu a avut filtrul obturat deloc,nu tragea stralucit,dar am lasat-o asa pe motiv ca la vremea aceea nu stiam ce poate gazul,zicandu-mi ca "e gaz,pierzi pe-o parte la demaraj,castigi pe partea financiara".De cand am inceput sa deslusesc tainele gpl-ului acum cativa ani,am constatat ca o pot face sa traga aproape ca pe benzina cu filtrul obturat.
As fi vrut s-o fac sa traga asa cu filtrul liber,pentru ca m-am convins citind zeci de ore pe forum ca nu e normala obturarea.
Treaba sta asa: Ca sa traga bine are nevoie de TOT debitul de gaz ce vine din vaportizator,avand in vedere ca pana acum nici nu am avut arcul de la membrana pus,si surubul de debit de pe furtun sta deschis 7 ture din 15(gaura pe care vine gazul are in diametru fix 7 filete,si e situata in partea de jos a robinetului)deci la maxim.
Cu reglajele astea merge si cu filtrul liber insa nu se mai accelereaza la fel in gol,nu mai trage la fel in sarcina.
O alta problema ar fi ca nu o pot regla sa stea la relanti(surubul de pe vaporizator nu are conul rupt) cu reglajele facute pe benzina la carburator.Trebuie sa mai strang surubul de la clapeta de acceleratie.
Pe benzina totul e ok,mananca pamantul,deci trebuie sa tina de instalatia gpl.
Acuma...o sa fie probabil si replici de genul "e subdimensionata".Dezbatem si ipoteza asta daca e cazul,nu va mai retin acum.


--------------------
DACIA 1310 1998,berlina - OT 98 MMM
Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
markko
post 17 Feb 2011, 20:57
Post #93


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 8 March 10




Salut din nou. De data asta am revenit pentru a va spune ca am rezolvat definitiv problema cu plamanul MARINI. Solutia nu a fost chiar ieftina dar s-a dovedit a fi cea mai eficienta, am cumparat un plaman nou cu ''numai'' 250 de lei si de o saptamana de cand l-am montat nu am mai avut absolut nici o problema, ba chiar a pornit direct pe gaz si in diminetile geroase din ultima vreme. In concluzie nu sfatuiesc pe nimeni (cu atat mai putin pe cei care nu sunt in masura asemeni mie) sa umble intr-un plaman de gaz cu atat mai putin in partea unde se situeaza reductorul de gaz, reglajele sunt facute pe testere si sunt imposibil de refacut dupa ureche, daca cu celelate doua reglaje de debit si relanti mai poti sa jonglezi cu reglajele din interiorul plamanului nu e de gluma.


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1999, dacia 1410, bord CN - bz-02-vft
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorul3t
post 18 Feb 2011, 08:29
Post #94


Aviator DACIAClub


Group: Members
Posts: 396
Joined: 10 November 09
From: Bucuresti




multumim de sfat... eu ma gandeam sa ii schimb arcul de la plaman cu unul mai tensionat...
si sa ii mai strangulez putin racordul de apa ce intra in plaman..


--------------------
dacia 1310 L + GPL 11.1999 - TR-21-REB
bla bla bla....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 18 Feb 2011, 11:02
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




te gandeai bine, eu nu am gasit nici un reglaj in interior

18 Feb 2011, 12:04:
el avea ceva defect, sau nu l-a montat bine, reglajele sunt in afara lui

This post has been edited by krapcarasu: 18 Feb 2011, 11:04


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorul3t
post 18 Feb 2011, 11:12
Post #96


Aviator DACIAClub


Group: Members
Posts: 396
Joined: 10 November 09
From: Bucuresti




asa stiam si eu... oricum... arcul tot il schimb...

dati-mi si mie ceva dimensiuni daca aveti vreunul desfacut.. sa stiu ce caut dinainte... sa nu il desfac de nu stiu cate ori...

in weekend daca nu e vremea ploioasa sau daca nu nige ma apuc sa schimb garnituri, bucsi la carburator si reglez culbutorii.. ca aman asta de anul trecut.. mi-a crescut consumul...



--------------------
dacia 1310 L + GPL 11.1999 - TR-21-REB
bla bla bla....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 18 Feb 2011, 18:33
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Ia, scrie: pentru Marini, arcul original e din sarma de fi 0,5 are 10 spire,la diametrul interior de 6mm, cu lungimea de 30-35mm. Daca vrei sa-l faci mai tare, din maxim 0,8. Corect era sa dau forta de comprimare la cel original si cel facut mai tare. Pune-i diuza, ca nu vei regreta, ca de altfel si de arcul marit. Asta, daca sti sau ai inteles ce sa faci cu ele.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorul3t
post 18 Feb 2011, 18:49
Post #98


Aviator DACIAClub


Group: Members
Posts: 396
Joined: 10 November 09
From: Bucuresti




am inteles boa... diuza am sa o fac din textolit si ii trag o gaura in mijloc cu bormasina... cu burghiu de 3,5 mm
arcul... o sa-l fac cand ajung acasa pe 25-26.... ca am sarma otelita acolo.. si multe unelte si banc de lucru...


--------------------
dacia 1310 L + GPL 11.1999 - TR-21-REB
bla bla bla....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
markko
post 18 Feb 2011, 19:48
Post #99


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 8 March 10




QUOTE(krapcarasu @ 18 Feb 2011, 12:02)
te gandeai bine, eu nu am gasit nici un reglaj in interior

<span class='edit'>18 Feb 2011, 12:04:</span>
el avea ceva defect, sau nu l-a montat bine, reglajele sunt in afara lui
*


Nu ai gasit nici un reglaj interior pt ca probabil nu ai demontat complet un plaman MARINI. Daca o faceai stiai ca inauntru sunt 4 suruburi cu cap de imbus care se srtang cu o anumita intensitate si nu dupa ureche, iar subt clapeta care este prinsa in acele suruburi mai este un arc destul de mare si de tensionat plus o parghie cu o pastila de cauciuc in capat, ansamblu care compun regulatorul de gaz. In legatura cu arcul mai tensionat ,l-am schimbat si eu la plamanul care il tin acuma de colectie si nu am vazut nici o inbunatatire, credeti ca cei care au proiectat plamanul de gaz erau cumva niste amatori si nu au luat in calcul niste rapoarte sau credeti ca nu au gasit arcuri mai tensionate. Si in legatura cu duza in furtunul de apa , bun ar fi ceva iarna dar vara ? presupun ca o sa o dam jos ca doar nu e asa de greu.... tongue.gif


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1999, dacia 1410, bord CN - bz-02-vft
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 18 Feb 2011, 20:41
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




de ce ar trebui sa scoti diuza vara?nu inteleg.eu am desfacut plamanul Marini si ceea ce zici tu este partea regulatoare a plamanului.daca nu este ceva stricat acolo nu are treaba cu reglajele.si nu ai ce sa reglezi acolo


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 18 Feb 2011, 23:33
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Cred ca el n-a inteles ce face duza aia, care e creatie proprie, deci n-are de unde sa stie. Eu v-am spus si ce face , pentru cei care n-au realizat. Imi rezerv dreptul sa fiu mai destept de cat constructorul, in orice domeniu, pana vine unul mai destept ca mine. Atunci ma inclin in semn de respect.
Markko, cu atat mai mult , iarna nu ar fi necesara diuza pentru gaz, dar e utila mai mult pentru caldura. Vara e strict necesara (in ideea mea), pentru a nu incalzi excesiv gazul, si sa intre in cilindru gata extins. Arcul, ia intreaba tu femeia, cum e mai bine, un arc mai tare, sau mai moale? Eu de la ea am invatat. De la a mea!


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorul3t
post 18 Feb 2011, 23:48
Post #102


Aviator DACIAClub


Group: Members
Posts: 396
Joined: 10 November 09
From: Bucuresti




boa.. stii cum le place la femei?
groasa.. fie cat de groasa... numai scurta sa nu fie smile.gif)


--------------------
dacia 1310 L + GPL 11.1999 - TR-21-REB
bla bla bla....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 18 Feb 2011, 23:55
Post #103


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




QUOTE(markko @ 18 Feb 2011, 20:48)
Nu ai gasit nici un reglaj interior pt ca probabil nu ai demontat complet un plaman MARINI. Daca o faceai stiai ca inauntru sunt 4 suruburi cu cap de imbus care se srtang cu o anumita intensitate si nu dupa ureche, iar subt clapeta care este prinsa in acele suruburi mai este un arc destul de mare si de tensionat plus o parghie cu o pastila de cauciuc in capat, ansamblu care compun regulatorul de gaz. In legatura cu arcul mai tensionat ,l-am schimbat si eu la plamanul care il tin acuma de colectie si nu am vazut nici o inbunatatire, credeti ca cei care au proiectat plamanul de gaz erau cumva niste amatori si nu au luat in calcul niste rapoarte sau credeti ca nu au gasit arcuri mai tensionate. Si in legatura cu duza in furtunul de apa , bun ar fi ceva iarna dar vara ? presupun ca o sa o dam jos ca doar nu e asa de greu....  tongue.gif
*


am desfacut complet, marini am si eu, am strans normal suruburile, fara sa fortez, nu este ce regla


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
markko
post 19 Feb 2011, 10:19
Post #104


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 8 March 10




Vad ca s-au aprins cativa pe aici pe forum, departe de mine intentia de a intra in polemica cu vreunul dintre voi , dar din moment ce niciunul dintre avizati nu gasit problema datorita careia nu imi mai pornea mie masina pe gaz eu v-am comunicat ceea ce am dedus, ca nu e bine ... v-am spus ca nu sunt avizat in domeniu, eu aveam convingerea ca acele suruburi din plaman nu se strang cu forta maxima deoarece eu asa le-am strans si cand puneam contactul venea gaz doar pe teava aceea subtire de la plaman si am considerat ca nu era sufisient gaz ca motorul sa porneasca la rece, cu planul nou porneste indiferent de starea vremii si prognoza meteo. Am tot cautat pe forum utilitatea diuzei propuse de BOA, si negasind il rog daca binevoieste sa imi explice si mie la ce ajuta, tot pentru domnul BOA daca cautam un forum cu adaptari de la femeie la motoare dacia sigur nu postam aici, credeam ca aici moderatorii impun un dialog civilizat, va salut cu respect.


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1999, dacia 1410, bord CN - bz-02-vft
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorul3t
post 19 Feb 2011, 11:45
Post #105


Aviator DACIAClub


Group: Members
Posts: 396
Joined: 10 November 09
From: Bucuresti




markko boa ti-a explicat mai sus...
QUOTE
Markko, cu atat mai mult , iarna nu ar fi necesara diuza pentru gaz, dar e utila mai mult pentru caldura. Vara e strict necesara (in ideea mea), pentru a nu incalzi excesiv gazul, si sa intre in cilindru gata extins. Arcul, ia intreaba tu femeia, cum e mai bine, un arc mai tare, sau mai moale? Eu de la ea am invatat. De la a mea!

si inteleg ca nu-ti plac femeile...


--------------------
dacia 1310 L + GPL 11.1999 - TR-21-REB
bla bla bla....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
markko
post 19 Feb 2011, 14:06
Post #106


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 8 March 10




Esti f amuzant dorul3t, ce sa zic, hai sa iti spun ce inteleg eu in legatura cu diuza , inteleg ca o asemenea duza limiteaza (infraneaza) volumul de apa care circula prin plamanul de gaz (daca nu e corect spune-mi) asa ca din cate stiu iarna am avea nevoie ca plamanul sa se incalzeasca mai repede ceea ce diuza nu ne-ar ajuta iar vara ar trebui ca prin plaman sa circule apa corespunzator pt a-si face racirea ceea ce din nou diuza ne-ar cam incurca pt ca ea nu ar mai da voie ca apa sa ajunga in plaman cu debitul impus de pompa de apa. Probabil ca nu e corect , tocmai de aceea va invitam sa veniti cu argumente . Stiu ca la masina care am avut-o inainte aveam o problema sistemul de racire si mecanicul mi-a sugerat sa folosesc la pompa de apa o fulie mai mica , tocmai pt a mari viteza cu care apa circula prin instalatie.

This post has been edited by markko: 19 Feb 2011, 14:11


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1999, dacia 1410, bord CN - bz-02-vft
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorul3t
post 19 Feb 2011, 14:35
Post #107


Aviator DACIAClub


Group: Members
Posts: 396
Joined: 10 November 09
From: Bucuresti




pentru iarna automat ne trebuie sa se incalzeasca mai repede... deci nu zic ca diuza ne-ar ajuta
dar fara luand in considerare ca temperatura apei in motor creste foarte usor peste 60 de grade...
iar presiunea presiunea gazului din butelie.. deasemenea creste...
gazul se extinde prea tare si randamentul scade.
daca ai observat.. la un drum lung facut vara... pe canicula cand motorul aproape ca iti fierbe... trage mai greu masina... si asa se explica si fenomenul, cand oprim masina... dupa un drum de 3-4 km care e suficient sa se incalzeasca motorul... porneste mai greu... adica o invarti putin...
la altii s-a intamplat sa nu porneasca deloc pe gaz..
tocmai din cauza ca gazul este extins din cauza temperaturilor mari la care e expus...
din cate am observat eu, intr-o experienta din toamna, cand am ramas fara apa la motor, ca imi curgea pe la robinetu de la radiatoul aerotermei... deja cand nu mai baga caldura deloc... si motorul aproape fierbea... masinuta mea mergea la 140-145km/H pe bord...
ceea ce nu se intampla si cand are apa... si gazul se extinde... adica ajunge la maxim 130 km/h goala si pe distanta lunga...
sper sa fi inteles fenomenul.
bafta


--------------------
dacia 1310 L + GPL 11.1999 - TR-21-REB
bla bla bla....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 19 Feb 2011, 18:09
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




eu zic ca e buna diuza si iarna.pana acuma am avut un termostat care s-a deschis la 50 de grade.am schimbat termostatul si acuma apa sta la 87de grade ceea ce eu cred ca e prea mult pentru plaman.si dupa ce s-a incalzit motorul nu-mi placea deloc cum mergea era mai lenesa masina si n-am avut relantiul rotund.dupa montarea diuzei s-a rezolvat problema.n-am patit sa inghete plamanul si pornesc direct pe gaz.


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorul3t
post 19 Feb 2011, 18:48
Post #109


Aviator DACIAClub


Group: Members
Posts: 396
Joined: 10 November 09
From: Bucuresti




foarte bine kiraly.. ai inteles perfect...
eu sunt convins ca e buna si iarna... pentru ca iarna avem obiceiul sa tinem motorul in permanenta la temperaturi mari sa ne fie cald...
dar asta face sa scada randamentul gazului... si creste consumul


--------------------
dacia 1310 L + GPL 11.1999 - TR-21-REB
bla bla bla....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 20 Feb 2011, 18:37
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




azi am observat ceva...insurubez total surubul care actioneaza arcul si din celalt reglez relantiul.bun pana aici nu e nici o problema merge motorul rotund la ralanti.incep sa desurubez surubul celalt pana imi raspunde frumos motorul la accelerare.si daca las acceleratia motorul da sa moara la ralanti pana nu insurubez iar surubul din centrul plamanului.deci inseamna ca scapa gazul si la ralanti la supapa actionata de arc.dar daca strang surubul atunci cand accelerez moare motorul.supapa si scaunul supapei sunt curatate.trebuie sa schimb arcul cu unul mai tare?sau ce?


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 20 Feb 2011, 20:07
Post #111


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




e bine sa pui unul mai tare dar nu neaparat de asta ai probleme de reglaj. Ai avut recent rateuri in carb sau ai pornit des cu socul la maxim? filtrul de gaz sa fie curat, il simti ca se raceste?


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 20 Feb 2011, 20:11
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




filtrul este curat.da am avut rateuri in carburator din cauza platinei.


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 20 Feb 2011, 20:18
Post #113


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




este un disc subtire de tabla pe membrana care se poate indoi la rateuri in carb, nu mai poti regla corect, ar trebui indreptat, iti recomand o aprindere cu senzor


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 20 Feb 2011, 20:22
Post #114


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




am desfacut plamanul verificat membrana si supapa sa nu aiba depuneri.asa am observat ca nu face inchidere completa pe scaun numai daca apasam mai tare ca arcul.cred ca are ceva la ax.
am At011 fara senzor si in ultima vreme am observat ca imi impusca platina.l-am legat inapoi si condensatorul si acuma nu mai face.

This post has been edited by Kiraly: 20 Feb 2011, 20:25


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 20 Feb 2011, 21:20
Post #115


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




sigur e at 011 ? poate ai 01, s-ar putea sa fie nevoie sa desfaci din nou pt a indrepta tablita


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 20 Feb 2011, 21:26
Post #116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




sigur e at011 FARA SENZOR.asa mi-am cumparat.dupa rateuri l-am desfacut.


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 20 Feb 2011, 21:33
Post #117


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




nu pare logic ce spui ca ai pus condensatorul si acum merge, are fir negru de masa conectat corect?. Scrie la topicul aprindere electronica sa-ti raspunda gotronic. Vezi cu arc mai tare


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 20 Feb 2011, 21:50
Post #118


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




poi da vara trecuta am cumparat-o si pana acuma nu am avut probleme cu ea.am verificat si firul de masa si nu este oxidat.


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
markko
post 1 Mar 2011, 06:53
Post #119


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 8 March 10




Salut. Are cineva idee ce se poate intampla daca merg o perioada sau chiar sa renunt definitiv la filtrul de gaz ? Asta pentru ca desi am plaman cumparat de nou de 2-3 sapatamani au reaparut problemele pe care le aveam si cu celalalt plaman, adica porneste pe gaz , chiar si daca e rece afara, merge cateva secunde si se opreste, de aceea am exclus plamanul ca si vinovat si m-am incruntat catre filtrul de gaz sau electrovalva sa.


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1999, dacia 1410, bord CN - bz-02-vft
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bac.
post 1 Mar 2011, 09:43
Post #120


Membru


Group: Members
Posts: 199
Joined: 9 October 09




se opreste dupa cateva secunde la relanti sau turata, vezi sa nu ai aceeasi problema cum am avut si eu la plamanul brc, adica sa vina gaz prea mult si daca deschideam surubul lateral sa iese afara excesul de gaz mergea bine motorul -- cauta la posturile mele si o sa vezi rezolvarea


--------------------
Dacia Berlina 1997 L - nr de DJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 06:54
Forum Renault