Bula daciotului
![]() ![]() ![]() |
Bula daciotului
Markos |
![]()
Post
#9901
|
||
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
|
||
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|||
ady77 |
![]()
Post
#9902
|
![]() راحتزیل یو Group: Members Posts: 1.729 Joined: 15 December 05 From: near Bacau ![]() |
Domnule Medes Calan am glumit. Ca unul care colaboreaza cu italieni in Romania de vreo 10 ani, pot spune ca scrieti foarte bine in romaneste.
|
--------------------
________________
________________
_________________ The problem with this world is that the intelligent are full of doubts, while stupid ones are full of confidence.
ecnedifnocfollufsisoM |
|
MEDES CALAN |
![]()
Post
#9903
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 September 07 From: Calan ![]() |
QUOTE(cdadan @ 6 May 2012, 16:11) Vezi grecule, daca te-o mancat in dos? D-ul MEDES CALAN, dar niste jante de BMW aveti? E90 pe 16, daca se poate. Multumesc! @CDADAN, Imi pare rau dar sediul nostru de Romania se ocupa numai cu reconditionat de elemente de directie. Nu am jante, scaune, tapiterie, faruri, etc... doar Servodirectie, Pompe pentru Servodirectie si Casete de Directie. Sorry ![]() @Markos Va rog nu va suparati, fost numai o sugestie: eu chiar nu stiu unde puteti sa gasiti un volan pentru un BMW (in afara de o reprezentanta BMW, clar). In Italia exista firme care reconditioneaza Airbaguri: daca credeti ca aceasta informatie poate sa va fie utila saptamana viitoare cer la niste Asigurari, care sunt clienti nostri, niste datele de contact. @ady77 Multumim de incurajare, dar stiu ca am inca mult de inviatat. This post has been edited by MEDES CALAN: 6 May 2012, 17:45 |
--------------------
dacia
logan
2006 1.4
|
|
Markos |
![]()
Post
#9904
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
De curiozitate - cât de sigură e o casetă de direcție recondiționată? Și ce durată medie de exploatare are?
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
MEDES CALAN |
![]()
Post
#9905
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 September 07 From: Calan ![]() |
Noi reconditionam in jur de 3000 servodirectie/an in Romania si nu am mai mult de 50 de garantii/an.
Daca de aceasta cifra scadem cele ca inlocuim numai pe motivele comerciale (adica cele care ne vine cu axul ruginit din cauza etansarea incorecta colierelor din partea mecanicii, dar nu numai) fiabilitate este comparabila cu cele noi. Pe cat tine de exploatare noi oferim 1 an si jumatate de garantie (si vrem sa prelungim la 2 ani sa unificam garantiile cu cele oferite de la reprezentante care sunt clientii nostri) dar apropape niciodata ne vine, pentru a fi reconditionata, o servodirectie care fost deja reconditionata, de noi sau de alte firme care lucreaza cum trebuie, mai de vreme de 5 ani de la ultima reparare. In general e vorba de 8/10 ani. Zicem ca o servodirectie reconditionata trebuie sa aibe o viata de cel putin 80% fata de una noua. |
--------------------
dacia
logan
2006 1.4
|
|
cdadan |
![]()
Post
#9906
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
MEDES CALAN |
![]()
Post
#9907
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 September 07 From: Calan ![]() |
Va urez sa nu va pice niciodata, de ce in primul rand aia de la E90 electrice nu le reconditionam, din cauza ca ZF inca nu ne vinde piese de schimb ( ne vinde doar Servoelectrice complete noi), pe al doilea pentru ca una noua costa un tren + o caruta de bani...
|
--------------------
dacia
logan
2006 1.4
|
|
klaus |
![]()
Post
#9908
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MEDES CALAN @ 6 May 2012, 16:06) 2) Servodirectie este conectata la sistem Hidraulic si pompa de asistenta este pusa in functiune: distribuitorul roteste si sub influenta de un cuplu minim deorece aceast cuplu este suficent sa produca o deformatie elastica (va urez sa nu mai incepeti o discutie asupra un tema care cunosteti bine in o limba care nu cunosteti asa de bine dece greselile ortografice se aduna si daca cititi de mai multe ori) de la bara de torsiune (ceea ce inseamna o rotatie de la parte superioara al distribuitorului fata de partea inferioara, ceea ce are frept efect de deschiderea supapelor), uleiul trece in camara respectiva al cilindrului de asistenta si axul se misca. In cele doua cazuri resoective de aspura se poate sustine ca forta produsa de la uleiul in presiune asupra suprafata pistonului este numai o asistenta la miscarea lui sau este ceea care produce miscarea lui? Stimate domn, in primul rand doresc sa precizez, pentru cazul dvs, ca sunteti de toata lauda referitor la limba romana dat fiind ca sunteti italian, dupa cum spuneti. Am vazut pe aici romani get-beget care scriu (si inteleg) mult mai prost decat dvs. Eu consider ca sunteti de laudat. Din momentul in care ati precizat ca nu sunteti roman am inteles perfect si de unde vin diversi termeni (respectiv, moviment, care vine din italiana si e un termen cu care sunteti obisnuit). Deci jos palaria din partea mea fata de dvs. si de modul cum stapaniti limba romana! In al doilea rand, ce aveti acolo pe ax, acel cleste, are o parghie mult mai mica decat cea data de un volan, plus ca e si una singura. Pe volan se actioneaza (in cazul unei directii grele) cu 2 maini, ceea ce inseamna 2 forte aplicate cu 2 parghii egale, 2 forte care se compun. Ia sa puneti in locul clestelui un volan si sa luati o pozitie comoda, ca la volan, sa vedeti ca puteti misca cremaliera. In situatia introducerii uleiului sub presiune in instalatie, conform modului de compunere a fortelor, forta necesara deplasarii cremalierei se imparte in 2: forta data de uleiul sub presiune si forta de actionare mecanica. Este normal daca forta totala este de 1000 N (cu titlu de exemplu), mana umana nu poate produce cu clestele ala decat 600 N, cremaliera sa nu se miste. Daca insa uleiul introduce o forta de 900 N, atunci forta necesara de aplicat asupra clestelui e de 100 N, care e sub posibilitatea de 600 N a mainii, deci se va misca usor cremaliera, pentru ca majoritatea (nicidecum 100%) din forta necesara e produsa de presiunea uleiului, care se adauga la forta fizica aplicata volanului. De altfel aici e si o batalie dusa de producatori ca directia sa dea un feed-back, sa nu fie supra-asistata, inclusiv la cele hidraulice. Eu ca economist asa vad problema. Dvs. ca specialist spuneti ca numai uleiul e cel care face treaba. D-aia am si intrebat, daca mecanismul ar fi numai pe baza de ulei si distribuitor de comanda (fara a fi necesar pinionu cremalierei) cum s-ar opri cremaliera la jumatate si nu s-ar duce pana la capat daca se roteste volanul doar juma de tura? Ar fi foarte usor de verificat acest lucru de dvs, de exemplu, scoateti pinionul si incercati pe o caseta asistata hidraulic sa o folositi fara pinionul cremalierei. Cred ca ar fi absolut spectaculos. ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Markos |
![]()
Post
#9909
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
cdadan |
![]()
Post
#9910
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
Markos |
![]()
Post
#9911
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
![]() |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
kum |
![]()
Post
#9912
|
![]() Banat Group: Banned Posts: 2.408 Joined: 19 January 05 From: Galati ![]() |
Ala nu se pune ma ca e angajatul lui
![]() |
--------------------
Laguna
2.0T
2006
- GL-15-... Sa te fereasca al de sus de prostu' ajuns in functie.
|
|
kato |
![]()
Post
#9913
|
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 17 October 06 From: barlad ![]() |
se pune se pune, da la bonusuri
![]() |
--------------------
renault
scenic
2000 rxt - scenic III 1.6 dci
- vs 05 glx vs 79 glx
|
|
MEDES CALAN |
![]()
Post
#9914
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 September 07 From: Calan ![]() |
Klaus,
daca eu scot seguranta care pastreaza partea superioara al distributorului in pozitie cu partea inferioara (adica daca anulez bara de torsiune) masina devine incontrolabila dece nu mai exista nimic care pastreaza cele doi parti in pozitie de odihna (fluxul uleiului deviat 100% in retur). Dar cred ca tot va a scapat ceva care v-am scris: distributorul este un subansamblu de control. Sistem de funcionare, in cuvinte simple e aceast: 1) Eu virez volanul, 2) cuplu care produc genereaza o deplasarea unghiulara intre partea superioara si inferioara a distributorului, deplasarea limitata din partea deformatiei elastica barei de torsiune, 3) ca drept efect de aceasta deplasare unghiulara circuitele hidraulice se deschide (cel sub presiune in alimentare, celalalt in descarcare), 4) axul, sub influenta de forta produsa de la uleiul pe suprafata pistonul se misca, 5) miscarea axului produce o realineare de la partea inferioara al distributorului (ceea cu roata dintata care se imbina cu cremaliera) cu partea superioara. Supapele se inchid progresiv. 6) cand cele doi parti sunt realineate (pozitie 0/de odihna) fluxul uleiului este inca o data deviat 100% in retur. Axul, nefiind subpus la nici o forta, ramane in pozitie relativa in care a ajuns. Bara de torsiune, actionand ca un amortizor/centrator, pastreaza componentelor distrubutorului in pozitia 0, de ce este nevoie de un cuplu minim, stabilit in faza de project, pentru a produce o deformatie suficenta de a deschide supapelor. Am si eu o intrebare: daca servodirectie sunt doar un sistem mecanic cu suport hidraulic de ce inginieri, din 1970 cand a aparut sistemul DIRAVI de la Citroen, incerca sa creeza un sistem pentru a limita asistenta la inalta viteaza (piston hidraulic reactiv/Servotronic/...)? Poate ca ei nu stie ca axului este pus in miscare doar de la imbinarea intre cremaliera si pinionul. This post has been edited by MEDES CALAN: 7 May 2012, 10:30 |
--------------------
dacia
logan
2006 1.4
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#9915
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.505 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
No, avand in vadere ca din bula chestia asta cu servodirectiile s-a transformat intr-o discutie mai serioasa, n-o split-uie cineva?
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
klaus |
![]()
Post
#9916
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Bun, sa rezumez ce am inteles eu pana acum:
Directia asistata hidraulic de care vorbim functioneaza cam asa: - axul care vine de la volan e solidar cu un rotor interior - pinionul de atac al cremalierei e solidar cu o camasa (distribuitor) - cele 2 (ax+rotor pe de o parte si distribuitor+pinion pe de alta parte) sunt legate printr-un at ax deformabil (toate concentrice una cu alta) Cand se roteste volanul se invarte rotorul si se torsioneaza axul de legatura dintre rotor si distribuitor (deci nu se invarte si distribuitorul, care s-ar invarti direct daca axul nu ar fi torsionabil). Aceasta torsionare creaza o diferenta unghiulara intre rotor si distribuitor, care permite deplasarea uleiului pe canale (se suprapun gaurile, pe scurt). Cand uleiul pleaca pe canale misca pistonul cremalierei, iar cremaliera se deplaseaza. Aceasta deplasare a cremalierei roteste pinionul, care e solidar cu distribuitorul. Distribuitorul rotindu-se acum (solidar cu pinionul) in directia distribuitorului acopera canalele si uleiul nu mai trece, moment in care uleiul nu mai actioneaza asupra pistonului si cremaliera se opreste. Din acest motiv pinionul nu ar avea rol mecanic de antrenare a cremalierei de catre volan, ci doar rol de control a deplasarii distribuitorului fata de rotorul lui cand se misca cremaliera impinsa de ulei. Forta pe care soferul o resimte in volan ar fi data doar de torsionarea axului torsionabil, nu de vreo forta aplicata asupra cremalierei. Pentru situatii de urgenta, exista si o legatura mecanica intre axul care vine de la volan si axul pinionului, legatura care are insa jocuri mai mari decat gradul de torsionare a axului torsionabil si intra astfel in actiune doar cand torsionarea axului torsionabil nu produce si o deplasre a cremalierei din cauza uleiului. Daca ceea ce am inteles eu este corect, atunci da, aveti dreptate si intr-adevar doar uleiul actioneaza asupra cremalierei, pinionul avand doar rol de control asupra mecanismului si doar in caz de defect avand rol de pinion de antrenare, ca la caseta clasica. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Shush |
![]()
Post
#9917
|
![]() ٩(Ś̯Ś)۶ Group: Members Posts: 2.117 Joined: 30 January 07 From: Brasov ![]() |
Ma, voi ma faceti de nu ma mai urc la volan :-s
|
--------------------
Seat
Leon
2008 Reference 1.6
- Bv-29-Trei Litere Yamaha YZF-R125 2009 - Bv-88-Aceleasi Trei Litere
ex Dacia Logan 2005 Laureate 1.4 If a vegetarian eats vegetables, what does a humanitarian eat ? |
|
maho |
![]()
Post
#9918
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.235 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Doar al motorului
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
MEDES CALAN |
![]()
Post
#9919
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 September 07 From: Calan ![]() |
Klaus,
da, e corect. Bine, daca vrem sa fim exacti daca exista, in circuitul, o supapa care limita fluxul uleiului (ca Servotronic) efortul care produce sofer are un impact mai mare asupra echilibriu de forte inauntru servodirectiei, la curbare, dece supapele, in viteaza, trebuie sa se deschida mai mult pentru a obtine o forta echivalenta asupra axului, asa ca forta care vine transferata la roata dintata din partea barei de torsiune va a deveni mai mare, supapa Servotronic creand, practic, o situatie asemenatoara cu cea de functionare fara asistenta. Pe cat tine de legatura intre parta superioara si inferioara al distrubuitorului exista si niste care nu sunt legate de o bara de torsiune iar de un arc in forma de "C" (niste modele de Rover si Honda). This post has been edited by MEDES CALAN: 7 May 2012, 15:06 |
--------------------
dacia
logan
2006 1.4
|
|
Marius97fer |
![]()
Post
#9920
|
![]() Membru cu IQ :) Group: Members Posts: 208 Joined: 12 October 06 ![]() |
Rover 25?
![]() Modelul din 2001? ![]() |
--------------------
Opel / Rover
Astra / 25
2000 / 2001 hecibec nu sunt inteligent
|
|
MEDES CALAN |
![]()
Post
#9921
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 September 07 From: Calan ![]() |
Rover 400 di '93
|
--------------------
dacia
logan
2006 1.4
|
|
l@u |
![]()
Post
#9922
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
mai lasa-ne cu casetele tale ca ne-am lamurit !!!!!
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
Markos |
![]()
Post
#9923
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Ce-ai mă, ți-a murit ambreiajul?
![]() |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
bion |
![]()
Post
#9924
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Io stiam si mai dinainte ca daca scoti siguranta nu mai functioneaza divaisu dar acu am si o confirmare stiintifica. Sar`na ingineri dvs.
![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
l@u |
![]()
Post
#9925
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
dan22y |
![]()
Post
#9926
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.515 Joined: 7 June 06 From: B ![]() |
Sehash ca nou... doar stim...
![]() |
--------------------
R
M
8
- B
|
|
l@u |
![]()
Post
#9927
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
doua mii de mii inseamna 2 milioane in caz ca nu te-ai prins nici tu ca si vanzatorul !
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
dan22y |
![]()
Post
#9928
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.515 Joined: 7 June 06 From: B ![]() |
Am inteles stai linistit
![]() ![]() |
--------------------
R
M
8
- B
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#9929
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
zanzie |
![]()
Post
#9930
|
![]() Aspirant de Trabant Group: Members Posts: 1.241 Joined: 30 April 08 From: Pădure ![]() |
Categoria:
Conu Brusli biciclistu' A cazut si si-a rupt pixu' ![]() QUOTE(Club12TRS @ 11 May 2012, 14:24) Facut ciclism de performanta, coborat pe poteci de munte cu anvelope de 20mm, serpentine, curierat prin Bucuresti, nici o cazatura. Singurele incidente notabile au fost impactul cu o roller-itza care a traversat aiurea si apoi a stat 3 saptamani in spital si un barbat care a fugit dupa tramvai si l-am trimis la spital cu splina rupta (cred ca mai am procesul verbal de la Politie pt treaba asta). M-a lovit, la semafor, un prost din spate, de-a iesit bicla de sub mine, n-am patit nimic, da' omu' a luat o sfanta de bataie cu pompa de Tohan (inox) de nu i-a venit sa creada. Cat priveste pietonii care apar din senin pe pista de biciclete, regula de aur este una: poc in ei, apoi chemat Politia. |
--------------------
gard viu din spini,
cu flori la poarta
si rinoceri in curte
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th July 2025 - 13:27 |