Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
![]() ![]() ![]() |
Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
DApophis17 |
![]()
Post
#1561
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|||
dizzy |
![]()
Post
#1562
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Pai si noi suntem:
nespalati - daca nu ma crezi, ia du-te cu autobuzul pe la ora 17. indoctrinati - vezi pe cei care se bat in piata pt usere, pesde, bor, gay etc |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
IRONICK |
![]()
Post
#1563
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(VladSoare @ 3 Jul 2019, 09:01) Da, construiesc atracții turistice (de un prost gust atît de grețos încît îți vine să vomiți doar la gîndul lor, dar să trecem peste asta), în timp ce femeile lor n-au voie să iasă din casă fără voia bărbatului și sînt omorîte sau schilodite dacă ies din cuvîntul lui. Mișto, n-am ce zice. Chiar domnu' VSuare, Dubai are rata criminalitati printre cele mai scazute. QUOTE(VladSoare @ 3 Jul 2019, 09:01) Personal, prefer să-mi cresc fetele într-o țară fără atracții turistice, dar cu certitudinea că le pot da la școală și le pot crea un drum frumos în viață. Acu' se numeste parenting .... This post has been edited by IRONICK: 3 Jul 2019, 09:02 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#1564
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Revenind la subiect:
https://www.automarket.ro/stiri/continental...rona-92325.html Interesant ca in afara de Daimler, Hyundai si Toyota mai sunt si altii care cred ca hidrogenul e de fapt solutia pentru mobilitate cu emisii aproape de zero. |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#1565
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Repet, au am fost prin Dubai si am ramas impresionat de ce au reusit sa construiasca in f scurt timp si la ce nivel au ajuns.Chair daca sunt condusi de un emir, viziunea acestuia este f modernista si duce tara intr-o directie care ii va ajuta sa se dezvolte multi ani de acum inainte si fara banii din petrol.
Legat de cei care sunt oripilati de "hidoseniile"..sa vezi apa cum danseaza cu adevarat in fata lui Burj Khalifa si simti ca ai trait degeaba pana atunci!Strazi pe 8 benzi care traverseaza orasul, masini care nu merg bara la bara desi numarul lor este enorm de mare, retea de metrou pusa perfect la punct, rata a criminal;itatii f scazuta iar politie f putina pe strazi...si lista continua Intre EAU si Syria e o diferenta enorm de mare, aici religia nu are o asa mare influenta si oamenii sunt mult mai deschisi, mai apropiati de ceea ce noi numim civilizatie europeana.As da oricand democratia noastra pe cea din Emirate, nu exista stil de comparatie intre cum isi asuma acolo statul raspunderea fata de cetatean si ce bataie de joc e la noi! |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1566
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
eu zic sa traiesti o vreme acolo inainte sa te pronunti, ca turist e cam altfel....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
centurion |
![]()
Post
#1567
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
QUOTE(AndreiMR @ 3 Jul 2019, 10:25) Interesant ca in afara de Daimler, Hyundai si Toyota mai sunt si altii care cred ca hidrogenul e de fapt solutia pentru mobilitate cu emisii aproape de zero. Daimler interesat de hidrogen? Nu stiu ce sa zic..... De ce ar baga peste 1 miliard de euro ca sa construiasca fabrica de baterii? https://www.electrive.com/2019/04/06/daimle...uction-network/ https://www.daimler.com/innovation/efficien...kamenz2017.html |
--------------------
-
-
-
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1568
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Planul B. Dacă nu iese afacerea cu hidrogenul.
![]() This post has been edited by VladSoare: 3 Jul 2019, 19:24 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
centurion |
![]()
Post
#1569
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
Cam scump planul B.
3 Jul 2019, 21:17: Mai degraba bateriile sunt planul A iar hidrogenul este planul B. 😀 This post has been edited by centurion: 3 Jul 2019, 20:17 |
--------------------
-
-
-
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#1570
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Pentru ca Mercedes au de gând să facă mașini pe hidrogen plug in...cu tot cu baterii. Dar da, în momentul asta e de bun simt să iei în calcul ambele variante fiindcă bateriile au niște limitări care cel puțin deocamdată par greu de depășit.
Dacă nu cumva nenea asta a găsit soluția https://www.google.ro/amp/s/amp.axios.com/b...63eaa84666.html |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
IRONICK |
![]()
Post
#1571
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Stirea asta-i un fel Theranos!
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
marksman |
![]()
Post
#1572
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
QUOTE(meganus_bicorpus @ 3 Jul 2019, 10:45) Repet, au am fost prin Dubai si am ramas impresionat de ce au reusit sa construiasca in f scurt timp si la ce nivel au ajuns.Chair daca sunt condusi de un emir, viziunea acestuia este f modernista si duce tara intr-o directie care ii va ajuta sa se dezvolte multi ani de acum inainte si fara banii din petrol. Legat de cei care sunt oripilati de "hidoseniile"..sa vezi apa cum danseaza cu adevarat in fata lui Burj Khalifa si simti ca ai trait degeaba pana atunci!Strazi pe 8 benzi care traverseaza orasul, masini care nu merg bara la bara desi numarul lor este enorm de mare, retea de metrou pusa perfect la punct, rata a criminal;itatii f scazuta iar politie f putina pe strazi...si lista continua Intre EAU si Syria e o diferenta enorm de mare, aici religia nu are o asa mare influenta si oamenii sunt mult mai deschisi, mai apropiati de ceea ce noi numim civilizatie europeana.As da oricand democratia noastra pe cea din Emirate, nu exista stil de comparatie intre cum isi asuma acolo statul raspunderea fata de cetatean si ce bataie de joc e la noi! Am fost si eu prin Dubai. E impresionant, intr-adevar. Da' ce fac acolo fac cu mana de lucru straina, in conditii de lagar. Eu am vazut si dincolo de fantana cantatoare de langa Burj Khalifa sau Dubai Mall. Sa vezi cum lucreaza filipinezii sau indienii pe santier la 40+ de grade, si locuiesc in niste cutii de chibrituri in care se coc de cald. Sau sa vezi cum se face vidanjarea si se duce apa uzata cu cisternele, respectiv se aduce apa cu alte cisterne etc. conduse de pakistanezi care-l slavesc pe Allah ca le-a dat ocazia sa faca un ban in conditiile alea. Religia sta la baza guvernarii lor, si daca n-o respecti ai incurcat-o. Vrei sa bei o bere la tine-n apartament, ghinion, daca nu ai "permis pt. alcool" te duci eventual la un hotel ca sa bei o amarata de bere. Daca ti-a picat cu tronc vreo frumusete europeana la hotel, ghinion, faci puscarie pentru sex in afara casatoriei. Sau poate esti casatorit si vrei sa mergi la mall cu sotia? Foarte frumos, numai sa nu va tineti de mana in public. Probabil ai remarcat abtibildurile de pe usile glisante de la mall, cu interdictiile. Mai multe pot spune, daca vor, alti forumisti care au lucrat pe acolo mai mult decat mine. Am statdoua luni si mi-a ajuns. Cand m-am intors am nimerit in avion langa un inginer german pensionar, dar care mai facea un ban acolo, care mi-a zis ca abia asteapta se se intoarca acasa, ca desi plata e buna, regulile-s de cacao, dar el suporta ca are nevoie de bani (nu am intrat in detalii, banuiesc ca era bolnav sau avea pe cineva bolnav). Am avut coleg care a stat patru ani pe acolo, apoi s-a saturat de cat il "calareau" sefii arabi, asa ca s-a intors in tara. E o lume care-ti ofera destul de multe acolo dar iti si ia pe masura. |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
wolfin |
![]()
Post
#1573
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.799 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
On topic. Norvegienii cauta electronisti/mecanici pt masini electrice.
Zicea cineva mai sus de educatie. Nu aveti idee ce programe au...in special de recrutare pt studenti straini.....iar universitatile..sunt wow...ce resurse... Prima si singura tesla atinsa a fost in norge. This post has been edited by wolfin: 4 Jul 2019, 00:20 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1574
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
ce universitati au norvegienii? poltehnica de extras petrol si hidroelectrica?
In dubai nu a vazut nimeni casele alea speciale pentru arabi? alea cu coada mai scurta? |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#1575
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Nu i-a importat nimeni cu japca nici pe filipino, nici pe pakistani, nici pe srilanka. Toti au venit de buna voie si nesiliti de nimeni, asa cum te-ai dus si tu.
"regulile-s de cacao" pentru ca vreti bani de middle east si conditii de europa de vest. Fiecare natie e cu regulile si obiceiurile ei si, macar din bun simt, ar trebui respectate cat esti musafirul lor. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
centurion |
![]()
Post
#1576
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 4 Jul 2019, 08:10) ce universitati au norvegienii? poltehnica de extras petrol si hidroelectrica? In dubai nu a vazut nimeni casele alea speciale pentru arabi? alea cu coada mai scurta? https://www.topuniversities.com/university-...y-rankings/2020 Te las pe tine sa gasesti Universitatile din Norvegia (prima vezi ca este pe la 119), dar si pe cele din Romania (te va duce ctrl + f prin zona '1000'). |
--------------------
-
-
-
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1577
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Au finnatare, dar norvegienii tot pleaca sa studieze in europa ca e mai ieftin.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
centurion |
![]()
Post
#1578
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
Departe de mine gandul de a absolutiza sistemul norvegian, de al considera referinta. Dar tinand cont de cum s-au ridicat ca tara folosindu-si inteligent resursele pe care le au, cum si-au crescut puterea de cumparare si calitatea vietii si sa se spuna (de niste romani !!!) ca au doar noroc, ca la ce sunt buni ei pana la urma etc., mi se pare tragi-comic. Daca spunea asta un elvetian, spre exemplu, poate as fi inteles. Dar un roman????
Cunosc 2 familii, fosti colegi de facultate, mutate definitiv acolo. Una in Oslo, una in Bergen. Cu bune si cu rele, au preferat sistemul norvegian celui din Romania (sau, in cazul uneia dintre ele, celui din Romania, iar apoi Scotia). |
--------------------
-
-
-
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1579
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
am o verisoara care e acolo de prin 94.... Nu e totul roz, stai chill, au si parti naspa, mai naspa ca la noi (daca nu fumezi si nu bei alcool e bine).
Viteza medie pe drumurile lor nationale (asfalt turnat pe rumele carutei odata ce mergi mai in nord) e mai mica ca la noi. si ar mai fi, nu e aici locul. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dizzy |
![]()
Post
#1580
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Si paki si sri lanka, se bucura de banii facuti acolo.
DE FOAME; ca-s saraci. Si din cunostintele noastre au plecat acu 40 de ani sa lucreze in Siria, Liban, etc. Jumate s-au intors si s-au curatat repede dupa aia. This post has been edited by dizzy: 4 Jul 2019, 08:31 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
centurion |
![]()
Post
#1581
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#1582
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
GLC Fuel Cell...si plug-in:
https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/...ml?oid=41813012 Daca e un constructor a carei viziune despre masini sa o consider de luat in seama, e Mercedes. Au fost mereu, dar mereu, in avantgarda tehnolgiei auto si au influentat dezvoltarea domeniului ca nimeni altii. Asa ca daca ei vad in continuare un viitor atat pentru benzina si diesel, cat si pentru electrice si hidrogen...inseamna ca lucrurile inca nu sunt asezate pe un drum clar. E foarte posibil ca prin 2040 sa avem masini cu emisii zero pe baza de hidrogen, sau de lichidul ala cu saruri de la nanoflowcell, sau cine stie ce alta tehnologie inca in lucru...si sa radem de solutia masinii cu incarcare la priza la fel cum acum ni se pare hilar ca pe vremuri porneai masina la manivela si aveai vreo 3 manete si 5 pedale ca sa o conduci. Asa ca abordarea logica e sa optimizezi motoarele clasice, sa oferi si electrice pentru ca e clar ca nu poti ignora piata asta (gama EQ de la Mercedes asta face) in timp ce lucrezi si la alte tehnologii. Stiu ca ma repet zicand asta dar nu cred ca electricele in forma lor actuala sunt altceva decat o solutie temporara limitata de tehnologie...cam cum se intampla la inceputul automobilului cand se experimentau diverse solutii, unele ramanand si unele disparand. Sa folosesti niste materie prima extrem de rara si de scumpa, sa incarci masina de la un sistem de distributie a energiei aflat deja la limita capacitatii lui, schimband complet in rau modul de a folosi o masina (extra planificare, autonomie mai mica, timpi de "realimentare" mari, check-in si verificari in aplicatii gen Plugshare) nu cred ca poate functiona decat pe o nisa restransa...a masinii de oras. This post has been edited by AndreiMR: 4 Jul 2019, 09:04 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
centurion |
![]()
Post
#1583
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
Tare ideea lor.
4 Jul 2019, 10:25: In schimb nu stiu la ce te referi cu 'optimizarea motoarelor clasice'. Motoarele 'clasice' vor muri oricum. Hidrogenul este convertit (ca sa zic asa) in energie electrica iar aceasta se va transforma in lucru mecanic printr-un motor electric. Deci 'electricele' vor ramane din punct de vedere al motoarelor. Sursa de energie electrica se schimba (rezervor de hidrogen in loc de baterie). This post has been edited by centurion: 4 Jul 2019, 09:25 |
--------------------
-
-
-
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1584
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Dap. Chiar tare. De altfel, e fix ideea hibridelor plug-in de azi.
Hidrogenul va fi cel puțin la fel de scump ca benzina, deci lumea va fi la fel de atentă la consum ca astăzi. Și dacă poți avea consum de hidrogen mai mic încărcînd bateriile acasă peste noapte, de ce nu? ![]() Iar frumusețea este că neavînd un motor cu ardere internă, nu va mai suferi de problema pe care o au azi hibridele plug-in, și anume că motorul termic nu rulează suficient de mult și nu prea ajunge niciodată la temperatura optimă. This post has been edited by VladSoare: 4 Jul 2019, 09:30 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
DApophis17 |
![]()
Post
#1585
|
Membru autentic Group: Members Posts: 395 Joined: 20 August 15 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(centurion @ 4 Jul 2019, 09:08) (rezervor de hidrogen in loc de baterie). Pai eu stiam ca la hidrogen se stocheaza in baterii energia electrica si apoi mergi pe baterii. Sau sunt si care merg ca pe combustie si scot apa pe teava de esapament? |
--------------------
Renault
Laguna 2
Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
|
|
dizzy |
![]()
Post
#1586
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Unele au pila de combustie - combina H2 cu O2 rezultand apa si energie electrica.
Altele ard hidrogenul in motoare clasice gen OTTO rezultand apa si energie mecanica. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
VladSoare |
![]()
Post
#1587
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Din oxidarea hidrogenului se obține apă și curent electric. Acuma, nu știu dacă acea oxidare poate fi atît de fin controlată încît să-ți dea fix curentul de care ai nevoie în fiecare milisecundă, astfel încît să legi celula aia direct la motor. Presupun că nu. Presupun că celula îți dă un anumit curent, controlabil doar în niște limite destul de largi, pe care-l stochezi într-o baterie care la rîndul ei alimentează motorul. Așa mi s-ar părea logic.
Dar recunosc că n-am studiat prea mult problema., așa că nu m-ar mira să aflu că-s departe de adevăr. ![]() This post has been edited by VladSoare: 4 Jul 2019, 09:39 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#1588
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Nu cred ca e mai eficient sa arzi hidrogenul decat sa il folosesti in pila de combustie. Si, din cate stiu, masinile cu pila de combustie folosesc si bateria pentru a stoca electricitatea aia, plus energia recuperata de la franare. Toyota Mirai are si baterie. Ideea e ca nu mai ai nevoie de baterii atat de mari, deci le poti face mai ieftine si folosesti mai putin cobalt. Daca nu ma insel, Mirai are tot baterii NI-MH, nu Li-Ion...la fel ca Prius.
This post has been edited by AndreiMR: 4 Jul 2019, 09:49 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
centurion |
![]()
Post
#1589
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
QUOTE(DApophis17 @ 4 Jul 2019, 10:32) Pai eu stiam ca la hidrogen se stocheaza in baterii energia electrica si apoi mergi pe baterii. Sau sunt si care merg ca pe combustie si scot apa pe teava de esapament? Eu iti spun cum am inteles eu sistemul (daca gresesc, imi asum): ai rezervorul de hidrogen (unul, doua etc.), in pila de combustie hidrogenul 'se combina' cu oxigenul rezultand energie electrica si apa. Energia electrica este trimisa la motorul electric (printr-un invertor) iar acesta o transforma in lucru mecanic. Apa este eliminata. Nu este nevoie de baterie, sistemul functionand atat timp cat este hidrogen in rezervor. La sarcini mari, distante lungi etc. se merge cu sistemul asta. Pentru rulaje gen 'oras', se mai pune si o baterie care se poate incarca la priza sau prin recuperarea de energie. Bateria este independenta de pila de combustie. |
--------------------
-
-
-
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1590
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Doar ca momentan e al naibii de scump sa fabrici hidrogenul ala. Si de neeficient.
|
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 17:53 |