DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

63 Pages « < 51 52 53 54 55 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!

DApophis17
post 3 Jul 2019, 08:32
Post #1561


Membru autentic


Group: Members
Posts: 395
Joined: 20 August 15
From: Cluj-Napoca




Am prieteni arabi, ar fi surprinsi multi de cata compasiune sunt capabili arabii si cat de multe lucruri sunt capabili sa ierte. Dar, ca la noi si la ei conduc niste descreierati care au construit o imagine proasta si multa lume ii vede doar ca teroristi nespalati si indoctrinati. Asa suntem si noi vazuti de multa lume...


--------------------
Renault Laguna 2 Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 3 Jul 2019, 08:37
Post #1562


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.079
Joined: 11 February 04




Pai si noi suntem:
nespalati - daca nu ma crezi, ia du-te cu autobuzul pe la ora 17.
indoctrinati - vezi pe cei care se bat in piata pt usere, pesde, bor, gay etc


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 3 Jul 2019, 08:39
Post #1563


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(VladSoare @ 3 Jul 2019, 09:01)
Da, construiesc atracții turistice (de un prost gust atît de grețos încît îți vine să vomiți doar la gîndul lor, dar să trecem peste asta), în timp ce femeile lor n-au voie să iasă din casă fără voia bărbatului și sînt omorîte sau schilodite dacă ies din cuvîntul lui. Mișto, n-am ce zice.
*

Chiar domnu' VSuare, Dubai are rata criminalitati printre cele mai scazute.
QUOTE(VladSoare @ 3 Jul 2019, 09:01)
Personal, prefer să-mi cresc fetele într-o țară fără atracții turistice, dar cu certitudinea că le pot da la școală și le pot crea un drum frumos în viață.
*

Acu' se numeste parenting ....

This post has been edited by IRONICK: 3 Jul 2019, 09:02


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 3 Jul 2019, 09:25
Post #1564


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Revenind la subiect:

https://www.automarket.ro/stiri/continental...rona-92325.html


Interesant ca in afara de Daimler, Hyundai si Toyota mai sunt si altii care cred ca hidrogenul e de fapt solutia pentru mobilitate cu emisii aproape de zero.


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 3 Jul 2019, 09:45
Post #1565


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




Repet, au am fost prin Dubai si am ramas impresionat de ce au reusit sa construiasca in f scurt timp si la ce nivel au ajuns.Chair daca sunt condusi de un emir, viziunea acestuia este f modernista si duce tara intr-o directie care ii va ajuta sa se dezvolte multi ani de acum inainte si fara banii din petrol.
Legat de cei care sunt oripilati de "hidoseniile"..sa vezi apa cum danseaza cu adevarat in fata lui Burj Khalifa si simti ca ai trait degeaba pana atunci!Strazi pe 8 benzi care traverseaza orasul, masini care nu merg bara la bara desi numarul lor este enorm de mare, retea de metrou pusa perfect la punct, rata a criminal;itatii f scazuta iar politie f putina pe strazi...si lista continua
Intre EAU si Syria e o diferenta enorm de mare, aici religia nu are o asa mare influenta si oamenii sunt mult mai deschisi, mai apropiati de ceea ce noi numim civilizatie europeana.As da oricand democratia noastra pe cea din Emirate, nu exista stil de comparatie intre cum isi asuma acolo statul raspunderea fata de cetatean si ce bataie de joc e la noi!


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 3 Jul 2019, 10:15
Post #1566


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




eu zic sa traiesti o vreme acolo inainte sa te pronunti, ca turist e cam altfel....


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
centurion
post 3 Jul 2019, 18:33
Post #1567


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.043
Joined: 8 September 12




QUOTE(AndreiMR @ 3 Jul 2019, 10:25)

Interesant ca in afara de Daimler, Hyundai si Toyota mai sunt si altii care cred ca hidrogenul e de fapt solutia pentru mobilitate cu emisii aproape de zero.
*


Daimler interesat de hidrogen? Nu stiu ce sa zic..... De ce ar baga peste 1 miliard de euro ca sa construiasca fabrica de baterii?
https://www.electrive.com/2019/04/06/daimle...uction-network/
https://www.daimler.com/innovation/efficien...kamenz2017.html



--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 3 Jul 2019, 19:24
Post #1568


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Planul B. Dacă nu iese afacerea cu hidrogenul. biggrin.gif

This post has been edited by VladSoare: 3 Jul 2019, 19:24


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
centurion
post 3 Jul 2019, 20:15
Post #1569


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.043
Joined: 8 September 12




Cam scump planul B.

3 Jul 2019, 21:17:
Mai degraba bateriile sunt planul A iar hidrogenul este planul B. 😀

This post has been edited by centurion: 3 Jul 2019, 20:17


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 3 Jul 2019, 20:42
Post #1570


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Pentru ca Mercedes au de gând să facă mașini pe hidrogen plug in...cu tot cu baterii. Dar da, în momentul asta e de bun simt să iei în calcul ambele variante fiindcă bateriile au niște limitări care cel puțin deocamdată par greu de depășit.

Dacă nu cumva nenea asta a găsit soluția
https://www.google.ro/amp/s/amp.axios.com/b...63eaa84666.html


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 3 Jul 2019, 22:41
Post #1571


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




Stirea asta-i un fel Theranos!


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 3 Jul 2019, 23:20
Post #1572


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.679
Joined: 1 November 04
From: sat




QUOTE(meganus_bicorpus @ 3 Jul 2019, 10:45)
Repet, au am fost prin Dubai si am ramas impresionat de ce au reusit sa construiasca in f scurt timp si la ce nivel au ajuns.Chair daca sunt condusi de un emir, viziunea acestuia este f modernista si duce tara intr-o directie care ii va ajuta sa se dezvolte multi ani de acum inainte si fara banii din petrol.
Legat de cei care sunt oripilati de "hidoseniile"..sa vezi apa cum danseaza cu adevarat in fata lui Burj Khalifa si simti ca ai trait degeaba pana atunci!Strazi pe 8 benzi care traverseaza orasul, masini care nu merg bara la bara desi numarul lor este enorm de mare, retea de metrou pusa perfect la punct, rata a criminal;itatii f scazuta iar politie f putina pe strazi...si lista continua
Intre EAU si Syria e o diferenta enorm de mare, aici religia nu are o asa mare influenta si oamenii sunt mult mai deschisi, mai apropiati de ceea ce noi numim civilizatie europeana.As da oricand democratia noastra pe cea din Emirate, nu exista stil de comparatie intre cum isi asuma acolo statul raspunderea fata de cetatean si ce bataie de joc e la noi!
*


Am fost si eu prin Dubai. E impresionant, intr-adevar. Da' ce fac acolo fac cu mana de lucru straina, in conditii de lagar. Eu am vazut si dincolo de fantana cantatoare de langa Burj Khalifa sau Dubai Mall.
Sa vezi cum lucreaza filipinezii sau indienii pe santier la 40+ de grade, si locuiesc in niste cutii de chibrituri in care se coc de cald. Sau sa vezi cum se face vidanjarea si se duce apa uzata cu cisternele, respectiv se aduce apa cu alte cisterne etc. conduse de pakistanezi care-l slavesc pe Allah ca le-a dat ocazia sa faca un ban in conditiile alea.

Religia sta la baza guvernarii lor, si daca n-o respecti ai incurcat-o. Vrei sa bei o bere la tine-n apartament, ghinion, daca nu ai "permis pt. alcool" te duci eventual la un hotel ca sa bei o amarata de bere. Daca ti-a picat cu tronc vreo frumusete europeana la hotel, ghinion, faci puscarie pentru sex in afara casatoriei.
Sau poate esti casatorit si vrei sa mergi la mall cu sotia? Foarte frumos, numai sa nu va tineti de mana in public. Probabil ai remarcat abtibildurile de pe usile glisante de la mall, cu interdictiile.
Mai multe pot spune, daca vor, alti forumisti care au lucrat pe acolo mai mult decat mine. Am statdoua luni si mi-a ajuns. Cand m-am intors am nimerit in avion langa un inginer german pensionar, dar care mai facea un ban acolo, care mi-a zis ca abia asteapta se se intoarca acasa, ca desi plata e buna, regulile-s de cacao, dar el suporta ca are nevoie de bani (nu am intrat in detalii, banuiesc ca era bolnav sau avea pe cineva bolnav). Am avut coleg care a stat patru ani pe acolo, apoi s-a saturat de cat il "calareau" sefii arabi, asa ca s-a intors in tara.

E o lume care-ti ofera destul de multe acolo dar iti si ia pe masura.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 4 Jul 2019, 00:19
Post #1573


Haha


Group: Members
Posts: 8.799
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




On topic. Norvegienii cauta electronisti/mecanici pt masini electrice.

Zicea cineva mai sus de educatie. Nu aveti idee ce programe au...in special de recrutare pt studenti straini.....iar universitatile..sunt wow...ce resurse...

Prima si singura tesla atinsa a fost in norge.

This post has been edited by wolfin: 4 Jul 2019, 00:20


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 4 Jul 2019, 07:10
Post #1574


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




ce universitati au norvegienii? poltehnica de extras petrol si hidroelectrica?
In dubai nu a vazut nimeni casele alea speciale pentru arabi? alea cu coada mai scurta?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 4 Jul 2019, 07:24
Post #1575


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Nu i-a importat nimeni cu japca nici pe filipino, nici pe pakistani, nici pe srilanka. Toti au venit de buna voie si nesiliti de nimeni, asa cum te-ai dus si tu.
"regulile-s de cacao" pentru ca vreti bani de middle east si conditii de europa de vest. Fiecare natie e cu regulile si obiceiurile ei si, macar din bun simt, ar trebui respectate cat esti musafirul lor.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
centurion
post 4 Jul 2019, 07:43
Post #1576


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.043
Joined: 8 September 12




QUOTE(einstein1984 @ 4 Jul 2019, 08:10)
ce universitati au norvegienii? poltehnica de extras petrol si hidroelectrica?
  In dubai nu a vazut nimeni casele alea speciale pentru arabi? alea cu coada mai scurta?
*


https://www.topuniversities.com/university-...y-rankings/2020

Te las pe tine sa gasesti Universitatile din Norvegia (prima vezi ca este pe la 119), dar si pe cele din Romania (te va duce ctrl + f prin zona '1000').


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 4 Jul 2019, 07:50
Post #1577


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Au finnatare, dar norvegienii tot pleaca sa studieze in europa ca e mai ieftin.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
centurion
post 4 Jul 2019, 07:57
Post #1578


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.043
Joined: 8 September 12




Departe de mine gandul de a absolutiza sistemul norvegian, de al considera referinta. Dar tinand cont de cum s-au ridicat ca tara folosindu-si inteligent resursele pe care le au, cum si-au crescut puterea de cumparare si calitatea vietii si sa se spuna (de niste romani !!!) ca au doar noroc, ca la ce sunt buni ei pana la urma etc., mi se pare tragi-comic. Daca spunea asta un elvetian, spre exemplu, poate as fi inteles. Dar un roman????

Cunosc 2 familii, fosti colegi de facultate, mutate definitiv acolo. Una in Oslo, una in Bergen. Cu bune si cu rele, au preferat sistemul norvegian celui din Romania (sau, in cazul uneia dintre ele, celui din Romania, iar apoi Scotia).


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 4 Jul 2019, 08:19
Post #1579


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




am o verisoara care e acolo de prin 94.... Nu e totul roz, stai chill, au si parti naspa, mai naspa ca la noi (daca nu fumezi si nu bei alcool e bine).
Viteza medie pe drumurile lor nationale (asfalt turnat pe rumele carutei odata ce mergi mai in nord) e mai mica ca la noi. si ar mai fi, nu e aici locul.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 4 Jul 2019, 08:24
Post #1580


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.079
Joined: 11 February 04




Si paki si sri lanka, se bucura de banii facuti acolo.
DE FOAME; ca-s saraci.
Si din cunostintele noastre au plecat acu 40 de ani sa lucreze in Siria, Liban, etc.
Jumate s-au intors si s-au curatat repede dupa aia.

This post has been edited by dizzy: 4 Jul 2019, 08:31


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
centurion
post 4 Jul 2019, 08:44
Post #1581


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.043
Joined: 8 September 12




QUOTE(AndreiMR @ 3 Jul 2019, 21:42)
Pentru ca Mercedes au de gând să facă mașini pe hidrogen plug in...cu tot cu baterii.
*


Adica baterii si rezervoare de hidrogen pe aceeasi masina? Hmmm, ma indoiesc. Vom vedea....


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 4 Jul 2019, 08:52
Post #1582


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




GLC Fuel Cell...si plug-in:

https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/...ml?oid=41813012

Daca e un constructor a carei viziune despre masini sa o consider de luat in seama, e Mercedes. Au fost mereu, dar mereu, in avantgarda tehnolgiei auto si au influentat dezvoltarea domeniului ca nimeni altii. Asa ca daca ei vad in continuare un viitor atat pentru benzina si diesel, cat si pentru electrice si hidrogen...inseamna ca lucrurile inca nu sunt asezate pe un drum clar. E foarte posibil ca prin 2040 sa avem masini cu emisii zero pe baza de hidrogen, sau de lichidul ala cu saruri de la nanoflowcell, sau cine stie ce alta tehnologie inca in lucru...si sa radem de solutia masinii cu incarcare la priza la fel cum acum ni se pare hilar ca pe vremuri porneai masina la manivela si aveai vreo 3 manete si 5 pedale ca sa o conduci.

Asa ca abordarea logica e sa optimizezi motoarele clasice, sa oferi si electrice pentru ca e clar ca nu poti ignora piata asta (gama EQ de la Mercedes asta face) in timp ce lucrezi si la alte tehnologii.

Stiu ca ma repet zicand asta dar nu cred ca electricele in forma lor actuala sunt altceva decat o solutie temporara limitata de tehnologie...cam cum se intampla la inceputul automobilului cand se experimentau diverse solutii, unele ramanand si unele disparand. Sa folosesti niste materie prima extrem de rara si de scumpa, sa incarci masina de la un sistem de distributie a energiei aflat deja la limita capacitatii lui, schimband complet in rau modul de a folosi o masina (extra planificare, autonomie mai mica, timpi de "realimentare" mari, check-in si verificari in aplicatii gen Plugshare) nu cred ca poate functiona decat pe o nisa restransa...a masinii de oras.

This post has been edited by AndreiMR: 4 Jul 2019, 09:04


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
centurion
post 4 Jul 2019, 09:08
Post #1583


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.043
Joined: 8 September 12




Tare ideea lor.

4 Jul 2019, 10:25:
In schimb nu stiu la ce te referi cu 'optimizarea motoarelor clasice'. Motoarele 'clasice' vor muri oricum.
Hidrogenul este convertit (ca sa zic asa) in energie electrica iar aceasta se va transforma in lucru mecanic printr-un motor electric. Deci 'electricele' vor ramane din punct de vedere al motoarelor. Sursa de energie electrica se schimba (rezervor de hidrogen in loc de baterie).

This post has been edited by centurion: 4 Jul 2019, 09:25


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 4 Jul 2019, 09:27
Post #1584


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Dap. Chiar tare. De altfel, e fix ideea hibridelor plug-in de azi.
Hidrogenul va fi cel puțin la fel de scump ca benzina, deci lumea va fi la fel de atentă la consum ca astăzi. Și dacă poți avea consum de hidrogen mai mic încărcînd bateriile acasă peste noapte, de ce nu? nedumerire.gif

Iar frumusețea este că neavînd un motor cu ardere internă, nu va mai suferi de problema pe care o au azi hibridele plug-in, și anume că motorul termic nu rulează suficient de mult și nu prea ajunge niciodată la temperatura optimă.

This post has been edited by VladSoare: 4 Jul 2019, 09:30


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DApophis17
post 4 Jul 2019, 09:32
Post #1585


Membru autentic


Group: Members
Posts: 395
Joined: 20 August 15
From: Cluj-Napoca




QUOTE(centurion @ 4 Jul 2019, 09:08)
(rezervor de hidrogen in loc de baterie).


Pai eu stiam ca la hidrogen se stocheaza in baterii energia electrica si apoi mergi pe baterii. Sau sunt si care merg ca pe combustie si scot apa pe teava de esapament?


--------------------
Renault Laguna 2 Grandtour 2002 1.9 dci 120cp/88kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 4 Jul 2019, 09:35
Post #1586


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.079
Joined: 11 February 04




Unele au pila de combustie - combina H2 cu O2 rezultand apa si energie electrica.
Altele ard hidrogenul in motoare clasice gen OTTO rezultand apa si energie mecanica.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 4 Jul 2019, 09:38
Post #1587


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Din oxidarea hidrogenului se obține apă și curent electric. Acuma, nu știu dacă acea oxidare poate fi atît de fin controlată încît să-ți dea fix curentul de care ai nevoie în fiecare milisecundă, astfel încît să legi celula aia direct la motor. Presupun că nu. Presupun că celula îți dă un anumit curent, controlabil doar în niște limite destul de largi, pe care-l stochezi într-o baterie care la rîndul ei alimentează motorul. Așa mi s-ar părea logic.
Dar recunosc că n-am studiat prea mult problema., așa că nu m-ar mira să aflu că-s departe de adevăr. blush.gif

This post has been edited by VladSoare: 4 Jul 2019, 09:39


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 4 Jul 2019, 09:45
Post #1588


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Nu cred ca e mai eficient sa arzi hidrogenul decat sa il folosesti in pila de combustie. Si, din cate stiu, masinile cu pila de combustie folosesc si bateria pentru a stoca electricitatea aia, plus energia recuperata de la franare. Toyota Mirai are si baterie. Ideea e ca nu mai ai nevoie de baterii atat de mari, deci le poti face mai ieftine si folosesti mai putin cobalt. Daca nu ma insel, Mirai are tot baterii NI-MH, nu Li-Ion...la fel ca Prius.

This post has been edited by AndreiMR: 4 Jul 2019, 09:49


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
centurion
post 4 Jul 2019, 10:00
Post #1589


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.043
Joined: 8 September 12




QUOTE(DApophis17 @ 4 Jul 2019, 10:32)
Pai eu stiam ca la hidrogen se stocheaza in baterii energia electrica si apoi mergi pe baterii. Sau sunt si care merg ca pe combustie si scot apa pe teava de esapament?
*


Eu iti spun cum am inteles eu sistemul (daca gresesc, imi asum): ai rezervorul de hidrogen (unul, doua etc.), in pila de combustie hidrogenul 'se combina' cu oxigenul rezultand energie electrica si apa. Energia electrica este trimisa la motorul electric (printr-un invertor) iar acesta o transforma in lucru mecanic. Apa este eliminata. Nu este nevoie de baterie, sistemul functionand atat timp cat este hidrogen in rezervor. La sarcini mari, distante lungi etc. se merge cu sistemul asta.
Pentru rulaje gen 'oras', se mai pune si o baterie care se poate incarca la priza sau prin recuperarea de energie. Bateria este independenta de pila de combustie.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clio4edc12
post 4 Jul 2019, 10:27
Post #1590


Membru autentic


Group: Members
Posts: 306
Joined: 6 August 14




Doar ca momentan e al naibii de scump sa fabrici hidrogenul ala. Si de neeficient.


--------------------
Renault Clio 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
63 Pages « < 51 52 53 54 55 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 17:53
Forum Renault