montare aprindere electronica pe 1300
![]() ![]() ![]() |
montare aprindere electronica pe 1300
paulp |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|||
beby1300 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 19 November 03 From: Bucuresti ![]() |
multumesc pentru raspuns Nelu.
conditiile de blocare ale tiristorului le stiu prea bine, problema este ca ele nu se indeplinesc in cazul schemei pe care am incercat sa o fac. ca sa fiu mai explicit, discutand pe schema din pdf-ul postat mai sus in acest topic: - blocarea tiristorului nu se face deoarece convertorul se pare ca debiteaza destul curent ca sa anuleze o tensiune inversa care sa il blocheze. am tras aceasta concluzie dupa ce am marit rezistenta de 100 ohmi care este inseriata cu puntea redresoare --> 100k. astfel condensatorul de acumulare se incarca mai greu (tiristorul se blocheaza) dar caderea de tensiune pe aceasta rezistenta i-mi micsoreaza tensiunea pe condensator la 150v in loc de 350 cat ar trebui sa fie =>scanteie mai mica. la rez de 1 k apare aceeasi pb. solutiile posibile pe care le-as avea ar fi: 1. blocarea convertorului in momentul amorsarii tiristorului (usor de facut deoarece comanda este cu C.I.) idee de la o aprindere de oltcit. 2. scaderea curentului maxim debitat de convertor (aici sunt mai multe variante de realizare) 3. adaugarea unui condensator in serie cu bobina + rez de descarcare. care sa fie aleasa ??????? |
-------------------- ***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
|
|
Marty |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Ia dati voi o tura pe la magazinele de pe Maica Domnului, savedeti cite aprinderi gasiti (si gata facute si d-alea pentru amatori, sa si le "coasa" ei acasa)
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
beby1300 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 19 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Marty, daca stau sa fac raportul costurilor intre varianta TA si varianta mea tind spre INFINIT cu pluS.
oricum este ca si rezolvata problema, vreau doar sa aleg cea mai buna solutie. ca sa nu mai aud comentarii de genul asta joia viitoare la intalnire am sa ma prezint cu masina care o sa aiba montata aprinderea electronica in cauza. daca NU, ai o BERE (fara alcool daca e cazu') de la mine. |
-------------------- ***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
|
|
Marty |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
beby, sa-ti dea Dzeu. s-o termini in urmatoarele 5 minute si in urmatoarele 10 minute sa te intorci de la masina, aprinderea fiind montata! Nu asta era ideea, oricum.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
van den plas |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 22 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Aprinderi electronice care elimina platina se gasesc in targ la Vitan.Sunt produse de un inginer pensionar ,care a lucrat in armata si care si-a facut firma.
Informatia am gasit-o pe un alt forum auto si m-am gandit ca merita sa vad despre ce este vorba. Am avut norocul sa-l gasesc intr-o duminica tocmai cand facea o demonstratie. Avea doi electrozi situati la o distanta de circa un cm unul fata de celalalt intre care se produceau o multime de scantei albastre de toata frumusetea. Ceea ce am vazut si omul care mi-a inspirat incredere, m-au determinat sa-mi cumpar si eu una. Existau la vanzare doua tipuri de aprinderi: una multiscanteie obisnuita(4ooooo lei) si alta care elimina platina (750000lei). Din ceea ce am discutat cu vanzatorul si cu alti cumparatori ,care foloseau cu succes aprinderea fara platina de mai mult timp, m-am decis pentru aceasta din urma despre am inteles ca ar avea performante substantial mai bune fata de cea mai ieftina. Pt. montaj,care este destul de delicat, am apelat tot la d-nul inginer(inca 100000 lei).In total 850000 lei care cuprind : aprinderea propriu zisa,rotorul caruia i s-au adaugat 4 magneti,o platina noua si montajul.Am platit la cumparare 600000 lei,iar restul de 250000 dupa montaj. Acum am deja o luna de cand am montat-o si am inregistrat o multime de efecte benefice: - porneste la prima cheie(de multe ori la sfert de cheie) in orice conditii de temperatura si umiditate, la o turatie mica a vilbrochenului(la temp de -10 gr.) la care inainte nu ar fi pornit in nici un caz - masina se infige mai bine, se simte o crestere de putere - in relanti motorul merge mult mai rotund decat inainte - a scazut sensibil zgomotul motorului - a scazut probabil consumul de benzina (nu l-am masurat inca),dar din ce spune producatorul ar trebui sa fie cu peste un litru mai mic la suta(si pana acum nu am nici un motiv sa nu-l cred) Pe scurt pare sa fie un alt motor dupa ce am montat aceasta aprindere. Un alt avantaj este faptul ca in cazul unei defectiuni se poate trece foarte usor pe sistemul clasic, prin actionarea unui comutator si deblocarea platinei.In conditii normale comutarea intrerupatorului pe sistem clasic poate fi folosita ca masura antifurt. Mentionez ca am marit distanta la bujii la 0,8 conform indicatiilor producatorului(0.8 iarna, 0.9 vara).Totodata am refacut reglajul avansului initial,al amestecului si relantiului . |
--------------------
Ford
Mondeo
TDCI
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
van den plas, lungimea arcului electric este de 1 cm/3,5 kv.
Fa socoteala asta pt 20kV.. Problema ca asta e in vid. Ce ai vazut tu era in aer,dar te asigur ca la presiunea la care lucreaza bujia lucrurile stau cu totul si cu totul altfel si scanteia se diminueaza f.mult. Ce face ala cu electrozii aia e doar o iluzie ....si se bazeaza pe nestiinta oamenilor. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
van den plas |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 22 January 04 From: Bucuresti ![]() |
marius-gabriel - Evident ca omul isi facea reclama cu scanteile alea uriase(de fapt distanta dintre electrozi cred ca era mult mai mare decat 1 cm) si nu ma astept ca acelasi lucru sa se intimple si in cilindri,unde am marit distanta la bujii doar pana la 0.8.Cert este ca motorul merge cu mult mai bine ca inainte si tot ce am scris despre asta este perfect adevarat. La banii astia nu cred ca se poate face o imbunatatire care sa aiba un efect mai mare.(am cumparat de exemplu Dura Lube cam la aceiasi bani si sincer sa fiu nu am observat nici un efect pozitiv)
|
--------------------
Ford
Mondeo
TDCI
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
van den plas, eu nu am contestat efectul aprinderii electronice
Si eu am si sunt foarte multumit de ea.Eu m-am referit doar la electrozii si scanteia lu` ala |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
GIC |
![]()
Post
#40
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Pentru doritori: am si eu (printre altele) o schema de aprindere electronica multiscinteie (din care am facut 4 bucati, 2 in 2000 care functioneaza perfect la ora aceasta si cite una in 2001 si 2002 - la cere nu am prit reclamatii) . Singura problema :cry: este ca nu merge pe masini cu turometru deoarece il timpeste
![]() Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
nelu |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Pana acum ai incercat sa conectezi turometrul direct la platina, s-au l-ai lasat conectat la bobina de inductie?
Daca nu, incearca. |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
GIC |
![]()
Post
#42
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Am incercat dar nu se misca
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
nelu |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Scuze pt s-au -> sau. M-a luat valul. :oops:
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
bogdann |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 2 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Aprinderi electronice care elimina platina se gasesc in targ la Vitan.Sunt produse de un inginer pensionar ,care a lucrat in armata si care si-a facut firma.
Informatia am gasit-o pe un alt forum auto si m-am gandit ca merita sa vad despre ce este vorba. Am avut norocul sa-l gasesc intr-o duminica tocmai cand facea o demonstratie. Avea doi electrozi situati la o distanta de circa un cm unul fata de celalalt intre care se produceau o multime de scantei albastre de toata frumusetea. Ceea ce am vazut si omul care mi-a inspirat incredere, m-au determinat sa-mi cumpar si eu una. Existau la vanzare doua tipuri de aprinderi: una multiscanteie obisnuita(4ooooo lei) si alta care elimina platina (750000lei). Din ceea ce am discutat cu vanzatorul si cu alti cumparatori ,care foloseau cu succes aprinderea fara platina de mai mult timp, m-am decis pentru aceasta din urma despre am inteles ca ar avea performante substantial mai bune fata de cea mai ieftina. Pt. montaj,care este destul de delicat, am apelat tot la d-nul inginer(inca 100000 lei).In total 850000 lei care cuprind : aprinderea propriu zisa,rotorul caruia i s-au adaugat 4 magneti,o platina noua si montajul.Am platit la cumparare 600000 lei,iar restul de 250000 dupa montaj. Acum am deja o luna de cand am montat-o si am inregistrat o multime de efecte benefice: - porneste la prima cheie(de multe ori la sfert de cheie) in orice conditii de temperatura si umiditate, la o turatie mica a vilbrochenului(la temp de -10 gr.) la care inainte nu ar fi pornit in nici un caz - masina se infige mai bine, se simte o crestere de putere - in relanti motorul merge mult mai rotund decat inainte - a scazut sensibil zgomotul motorului - a scazut probabil consumul de benzina (nu l-am masurat inca),dar din ce spune producatorul ar trebui sa fie cu peste un litru mai mic la suta(si pana acum nu am nici un motiv sa nu-l cred) Pe scurt pare sa fie un alt motor dupa ce am montat aceasta aprindere. Un alt avantaj este faptul ca in cazul unei defectiuni se poate trece foarte usor pe sistemul clasic, prin actionarea unui comutator si deblocarea platinei.In conditii normale comutarea intrerupatorului pe sistem clasic poate fi folosita ca masura antifurt. Mentionez ca am marit distanta la bujii la 0,8 conform indicatiilor producatorului(0.8 iarna, 0.9 vara).Totodata am refacut reglajul avansului initial,al amestecului si relantiului . Daca spui ca merita sa pui asa ceva pe masina sunt si eu interesat,oricum nu cred ca am alta solutie ![]() ![]() |
-------------------- Drive your car on the highway of life...no speed limits
|
|
van den plas |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 22 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Bogdann
In principiu, omul vine in targ in fiecare duminica, in special daca este vreme frumoasa.Asa l-am gasit si eu. Nr. de telefon, care este trecut pe formularul de garantie, ti-l transmit prin MP. |
--------------------
Ford
Mondeo
TDCI
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
GIC, turometrul vine direct la platina.
Nu are cum sa nu mearga daca el asa e conceput. Vezi prin bord poate nu se alimenteaza... |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
GIC |
![]()
Post
#47
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Pentru aprindere clasica - ai dreptate.
Daca montezi o aprindere electronica aceasta se pune pe traseul dintre platina si bobina, si in plus aceasta se mai alimementeaza cu + si -. Rezulta ca nu este acelasi lucru daca legi turometrul la platina sau la bobina. Problema mea este ca legat la bobina "timpeste" din cauza aprinderii multiscinteie (vezi schema). |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
daca se leaga turometrul direct la platine este OK dar mai trebuie ceva: trebuie "pacalit " cu un + fals, adica printr-o rezistenta de cca 1k legi + prin contact de platina( eu am realizat chestia asta si n-am mai avut probleme, dar ca sa nu lovesti aprinderea te sfatuiesc ca sa incerci cu rezistente mai mari la inceput si le cobori pana cand vezi ca turometrul o ia). legat in felul asta, turometrul nu "citeste" ce are dupa el ci vede numai in fata adica la platine
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
si ce te opreste sa legi turometrul direct de platina?
eu vb de aprinderea tranzistorizata...pt ca daca vb de aprinderea electronica nu mai intra in discutie nici o platina.... eu am aprindere tranzistorizata si turometrul imi merge f bine |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
GIC |
![]()
Post
#50
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Merci OCEBE - Am sa incerc (cind am timp, fiindca mai nou .....)
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
si inca ceva (nu mai tin minte daca eu am facut sau nu treaba asta dar nu strica s-o faci):
ca sa fii absolut sigur ca nu lovesti aprinderea, leaga si o dioda in serie cu legatura aprinderii la platine; ai grija la sensul diodei, ea trebuie sa blocheze + spre aprindere. pare complicat dar nu este; iar la nevoie iti stau la dispozitie si cu alte detalii (daca mai stiu) |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
GIC |
![]()
Post
#52
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
OCEBE - M-am uitat mai atent pe schema si nu vad rostul rezistentei de 1K. Cu torometrul legat la platina acesta rezistenta va fi in paralel cu R3 de 200 ohmi, deci nu va fave altceva decit sa micsoreze aceasta valoare. Chiar daca pun dioda ca sa separ cele doua rezistente tot nu cred ca fac mare brinza deoarce semnalul prin 1K va fi mai mic ca cel prin 200 ohmi (in varianta originala). Cred ca ar trebui lucrat la integrarea trenului de scintei ca cele aprox 5 scintei sa fie considerate un singur impuls. Din pacate electronica e doar un hoby pentru mine si nu am cunostintele necesare sa fac urmatorul pas.
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
Slider |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Am auzit pe cineva spunind ca aprinderea electronica iti strica bobina de inductie....asa sa fie?
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
driverx |
![]()
Post
#54
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Slider,
Nu strica nimic. Face doar bunatati...Nu are de ce sa strice :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
van den plas |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 22 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Mie omul care mi-a montat aprinderea (si care o si confectionase) mi-a spus ca trebuie sa am bobina romaneasca.Oare de ce ? (eu am omis la momentul respectiv sa-l intreb)
|
--------------------
Ford
Mondeo
TDCI
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
probabil pt acea rezistenta inseriata cu bobina.
|
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
am sa incropesc o schema si am sa incerc sa o postez; luand aemnalul pentru turometru inainte de aprindere nu are importanta ca este vorba de o aprindere multi scanteie
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
eek |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 17 December 03 From: McTropolis ![]() |
O idee, dar nu stiu daca merge.
Sa incercati aprindere de Oltcit TRS. Adica delcoul care nu are platina, e electromagnetic, insa cred ca mai trebuie bobina, etc. In plus nu prea cred ca s-ar potrivi pe excentricul axei cu came. Dar ma rog, ca idee, poate se poate face ceva asemanator si la Dacie, e o chestie marfa sa nu ai grija platinilor. |
--------------------
Oltena 12 TRS
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
dupa cum am promis, atasez schema cu explicatii pentru legarea turometrului; repet ca am realizat acest lucru- e drept e ceva timp de atunci, oricum inainte de invalmaseala din dec'89 - (nu mai tin minte daca si treaba cu dioda ) pe o D1310 cu turometru si a functionat si cu o aprindere capacitiva ruseasca (aprindere care apropo a functinat nasol) si pentru o aprindere romaneasca din comert (facuta parca la Constanta). Acum am alta masina (o D1300) fara turometru dar aprinderea constanteana am pastrat-o .
|
--------------------
dacia
1300
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
vine si schema; a trebuit s-o redimensionez ca iesise cu prea multi biti..
sanchi ca nu vrea..................... fratilor, ajutor ca nu pot atasa jpg-ul de 159k!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
--------------------
dacia
1300
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:50 |