DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages < 1 2 3 4 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> montare aprindere electronica pe 1300

paulp
post 12 Dec 2003, 17:17
Post #31


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




QUOTE

maxim jumatate de ora

Asta incluzind si ceaiul cald baut in masina in timp ce asculti Santana. icon_twisted.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
beby1300
post 12 Dec 2003, 17:46
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 19 November 03
From: Bucuresti




multumesc pentru raspuns Nelu.
conditiile de blocare ale tiristorului le stiu prea bine, problema este ca ele nu se indeplinesc in cazul schemei pe care am incercat sa o fac.

ca sa fiu mai explicit, discutand pe schema din pdf-ul postat mai sus in acest topic:
- blocarea tiristorului nu se face deoarece convertorul se pare ca debiteaza destul curent ca sa anuleze o tensiune inversa care sa il blocheze. am tras aceasta concluzie dupa ce am marit rezistenta de 100 ohmi care este inseriata cu puntea redresoare --> 100k. astfel condensatorul de acumulare se incarca mai greu (tiristorul se blocheaza) dar caderea de tensiune pe aceasta rezistenta i-mi micsoreaza tensiunea pe condensator la 150v in loc de 350 cat ar trebui sa fie =>scanteie mai mica. la rez de 1 k apare aceeasi pb.

solutiile posibile pe care le-as avea ar fi:
1. blocarea convertorului in momentul amorsarii tiristorului (usor de facut deoarece comanda este cu C.I.) idee de la o aprindere de oltcit.
2. scaderea curentului maxim debitat de convertor (aici sunt mai multe variante de realizare)
3. adaugarea unui condensator in serie cu bobina + rez de descarcare.

care sa fie aleasa ???????


--------------------
***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 12 Dec 2003, 17:50
Post #33


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Ia dati voi o tura pe la magazinele de pe Maica Domnului, savedeti cite aprinderi gasiti (si gata facute si d-alea pentru amatori, sa si le "coasa" ei acasa)


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
beby1300
post 12 Dec 2003, 17:56
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 19 November 03
From: Bucuresti




Marty, daca stau sa fac raportul costurilor intre varianta TA si varianta mea tind spre INFINIT cu pluS.

oricum este ca si rezolvata problema, vreau doar sa aleg cea mai buna solutie.

ca sa nu mai aud comentarii de genul asta joia viitoare la intalnire am sa ma prezint cu masina care o sa aiba montata aprinderea electronica in cauza. daca NU, ai o BERE (fara alcool daca e cazu') de la mine.


--------------------
***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 12 Dec 2003, 17:58
Post #35


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




beby, sa-ti dea Dzeu. s-o termini in urmatoarele 5 minute si in urmatoarele 10 minute sa te intorci de la masina, aprinderea fiind montata! Nu asta era ideea, oricum.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
van den plas
post 22 Jan 2004, 14:04
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 22 January 04
From: Bucuresti




Aprinderi electronice care elimina platina se gasesc in targ la Vitan.Sunt produse de un inginer pensionar ,care a lucrat in armata si care si-a facut firma.
Informatia am gasit-o pe un alt forum auto si m-am gandit ca merita sa vad despre ce este vorba. Am avut norocul sa-l gasesc intr-o duminica tocmai cand facea o demonstratie. Avea doi electrozi situati la o distanta de circa un cm unul fata de celalalt intre care se produceau o multime de scantei albastre de toata frumusetea. Ceea ce am vazut si omul care mi-a inspirat incredere, m-au determinat sa-mi cumpar si eu una. Existau la vanzare doua tipuri de aprinderi: una multiscanteie obisnuita(4ooooo lei) si alta care elimina platina (750000lei).
Din ceea ce am discutat cu vanzatorul si cu alti cumparatori ,care foloseau cu succes aprinderea fara platina de mai mult timp, m-am decis pentru aceasta din urma despre am inteles ca ar avea performante substantial mai bune fata de cea
mai ieftina. Pt. montaj,care este destul de delicat, am apelat tot la d-nul inginer(inca 100000 lei).In total 850000 lei care cuprind : aprinderea propriu zisa,rotorul caruia i s-au adaugat 4 magneti,o platina noua si montajul.Am platit la cumparare
600000 lei,iar restul de 250000 dupa montaj.
Acum am deja o luna de cand am montat-o si am inregistrat o multime de efecte benefice:
- porneste la prima cheie(de multe ori la sfert de cheie) in orice conditii de temperatura si umiditate, la o turatie mica a vilbrochenului(la temp de -10 gr.) la care inainte nu ar fi pornit in nici un caz
- masina se infige mai bine, se simte o crestere de putere
- in relanti motorul merge mult mai rotund decat inainte
- a scazut sensibil zgomotul motorului
- a scazut probabil consumul de benzina (nu l-am masurat inca),dar din ce spune producatorul ar trebui sa fie cu peste un litru mai mic la suta(si pana acum nu am nici un motiv sa nu-l cred)
Pe scurt pare sa fie un alt motor dupa ce am montat aceasta aprindere.
Un alt avantaj este faptul ca in cazul unei defectiuni se poate trece foarte usor
pe sistemul clasic, prin actionarea unui comutator si deblocarea platinei.In conditii normale comutarea intrerupatorului pe sistem clasic poate fi folosita ca masura
antifurt.
Mentionez ca am marit distanta la bujii la 0,8 conform indicatiilor producatorului(0.8 iarna, 0.9 vara).Totodata am refacut reglajul avansului initial,al amestecului si relantiului .


--------------------
Ford Mondeo TDCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 22 Jan 2004, 14:21
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




van den plas, lungimea arcului electric este de 1 cm/3,5 kv.
Fa socoteala asta pt 20kV..
Problema ca asta e in vid.
Ce ai vazut tu era in aer,dar te asigur ca la presiunea la care lucreaza bujia lucrurile stau cu totul si cu totul altfel si scanteia se diminueaza f.mult.
Ce face ala cu electrozii aia e doar o iluzie ....si se bazeaza pe nestiinta oamenilor.


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
van den plas
post 22 Jan 2004, 15:06
Post #38


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 22 January 04
From: Bucuresti




marius-gabriel - Evident ca omul isi facea reclama cu scanteile alea uriase(de fapt distanta dintre electrozi cred ca era mult mai mare decat 1 cm) si nu ma astept ca acelasi lucru sa se intimple si in cilindri,unde am marit distanta la bujii doar pana la 0.8.Cert este ca motorul merge cu mult mai bine ca inainte si tot ce am scris despre asta este perfect adevarat. La banii astia nu cred ca se poate face o imbunatatire care sa aiba un efect mai mare.(am cumparat de exemplu Dura Lube cam la aceiasi bani si sincer sa fiu nu am observat nici un efect pozitiv)


--------------------
Ford Mondeo TDCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 22 Jan 2004, 16:40
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




van den plas, eu nu am contestat efectul aprinderii electronice
Si eu am si sunt foarte multumit de ea.Eu m-am referit doar la electrozii si scanteia lu` ala


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 27 Jan 2004, 15:24
Post #40


Doar membru


Group: Members
Posts: 929
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Pentru doritori: am si eu (printre altele) o schema de aprindere electronica multiscinteie (din care am facut 4 bucati, 2 in 2000 care functioneaza perfect la ora aceasta si cite una in 2001 si 2002 - la cere nu am prit reclamatii) . Singura problema :cry: este ca nu merge pe masini cu turometru deoarece il timpeste laugh.gif. Ma gindesc ca trebuie sa stie un electronist (sper sa acceseze unul acest forum si sa fie interesat de problema) cum se poate rezolva problema (turometrul sa interpreteze cele aprox 5 scintei care se dau la un ciclu ca fiind una singura - o solutie ar fi ca turometrul sa numere deschiderile platinei si nu scinteile date dar pentru aceasta trebuie anihilata protectia turometrului asfel incit el sa lucreze la 12V pe partea de comanda -de fapt vreo 14V-, si nu la sute de volti cit sunt virfurile pe bobina de inductie, lucru pe care nu l-as face)

Attached File(s)
Attached File  ap_e_m.doc ( 40.5k ) Number of downloads: 601


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 27 Jan 2004, 15:39
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Pana acum ai incercat sa conectezi turometrul direct la platina, s-au l-ai lasat conectat la bobina de inductie?
Daca nu, incearca.


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 27 Jan 2004, 15:41
Post #42


Doar membru


Group: Members
Posts: 929
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Am incercat dar nu se misca


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 27 Jan 2004, 15:42
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Scuze pt s-au -> sau. M-a luat valul. :oops:


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdann
post 2 Feb 2004, 00:29
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 2 February 04
From: Bucuresti




QUOTE
Aprinderi electronice care elimina platina se gasesc in targ la Vitan.Sunt produse de un inginer pensionar ,care a lucrat in armata si care si-a facut firma.
Informatia am gasit-o pe un alt forum auto si m-am gandit ca merita sa vad despre ce este vorba. Am avut norocul sa-l gasesc intr-o duminica tocmai cand facea o demonstratie. Avea doi electrozi situati la o distanta de circa un cm unul fata de celalalt intre care se produceau o multime de scantei albastre de toata frumusetea. Ceea ce am vazut si omul care mi-a inspirat incredere, m-au determinat sa-mi cumpar si eu una. Existau la vanzare doua tipuri de aprinderi: una multiscanteie obisnuita(4ooooo lei) si alta care elimina platina (750000lei).
Din ceea ce am discutat cu vanzatorul si cu alti cumparatori ,care foloseau cu succes aprinderea fara platina de mai mult timp, m-am decis pentru aceasta din urma despre am inteles ca ar avea performante substantial mai bune fata de cea
mai ieftina. Pt. montaj,care este destul de delicat, am apelat tot la d-nul inginer(inca 100000 lei).In total 850000 lei care cuprind : aprinderea propriu zisa,rotorul caruia i s-au adaugat 4 magneti,o platina noua si montajul.Am platit la cumparare
600000 lei,iar restul de 250000 dupa montaj.
       Acum am deja o luna de cand am montat-o si am inregistrat o multime de efecte benefice:
      - porneste la prima cheie(de multe ori la sfert de cheie) in orice conditii de temperatura si umiditate, la o turatie mica a vilbrochenului(la temp de -10 gr.) la care inainte nu ar fi pornit in nici un caz
      - masina se infige mai bine, se simte o crestere de putere
      - in relanti motorul merge mult mai rotund decat inainte
      - a scazut sensibil zgomotul motorului
      - a scazut probabil consumul de benzina (nu l-am masurat inca),dar din ce spune producatorul ar trebui sa fie cu peste un litru mai mic la suta(si pana acum nu am nici un motiv sa nu-l cred)
       Pe scurt pare sa fie un alt motor dupa ce am montat aceasta aprindere.
       Un alt avantaj este faptul ca in cazul unei defectiuni se poate trece foarte usor
pe sistemul clasic, prin actionarea unui comutator si deblocarea platinei.In conditii normale comutarea intrerupatorului pe sistem clasic poate fi folosita ca masura 
antifurt.
       Mentionez ca am marit distanta la bujii la 0,8 conform indicatiilor producatorului(0.8 iarna, 0.9 vara).Totodata am refacut reglajul avansului initial,al amestecului si relantiului .


Daca spui ca merita sa pui asa ceva pe masina sunt si eu interesat,oricum nu cred ca am alta solutie biggrin.gif .Daca o las 2-3 zile sa "doarma" nu prea mai sunt sanse de revenire sad.gif .Daca poti sa-mi dai un nr de tel al inginerului asta din Vitan ar fi perfect,sau sa-mi spui cum il gasesc.


--------------------
Drive your car on the highway of life...no speed limits
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
van den plas
post 2 Feb 2004, 10:15
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 22 January 04
From: Bucuresti




Bogdann

In principiu, omul vine in targ in fiecare duminica, in special daca este vreme frumoasa.Asa l-am gasit si eu. Nr. de telefon, care este trecut pe formularul de garantie, ti-l transmit prin MP.


--------------------
Ford Mondeo TDCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 2 Feb 2004, 10:50
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




GIC, turometrul vine direct la platina.
Nu are cum sa nu mearga daca el asa e conceput.
Vezi prin bord poate nu se alimenteaza...


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 2 Feb 2004, 14:13
Post #47


Doar membru


Group: Members
Posts: 929
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Pentru aprindere clasica - ai dreptate.
Daca montezi o aprindere electronica aceasta se pune pe traseul dintre platina si bobina, si in plus aceasta se mai alimementeaza cu + si -. Rezulta ca nu este acelasi lucru daca legi turometrul la platina sau la bobina. Problema mea este ca legat la bobina "timpeste" din cauza aprinderii multiscinteie (vezi schema).


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 2 Feb 2004, 14:27
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




daca se leaga turometrul direct la platine este OK dar mai trebuie ceva: trebuie "pacalit " cu un + fals, adica printr-o rezistenta de cca 1k legi + prin contact de platina( eu am realizat chestia asta si n-am mai avut probleme, dar ca sa nu lovesti aprinderea te sfatuiesc ca sa incerci cu rezistente mai mari la inceput si le cobori pana cand vezi ca turometrul o ia). legat in felul asta, turometrul nu "citeste" ce are dupa el ci vede numai in fata adica la platine


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 2 Feb 2004, 19:12
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




si ce te opreste sa legi turometrul direct de platina?
eu vb de aprinderea tranzistorizata...pt ca daca vb de aprinderea electronica nu mai intra in discutie nici o platina....
eu am aprindere tranzistorizata si turometrul imi merge f bine


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 3 Feb 2004, 11:45
Post #50


Doar membru


Group: Members
Posts: 929
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Merci OCEBE - Am sa incerc (cind am timp, fiindca mai nou .....)


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 4 Feb 2004, 14:44
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




si inca ceva (nu mai tin minte daca eu am facut sau nu treaba asta dar nu strica s-o faci):
ca sa fii absolut sigur ca nu lovesti aprinderea, leaga si o dioda in serie cu legatura aprinderii la platine; ai grija la sensul diodei, ea trebuie sa blocheze + spre aprindere. pare complicat dar nu este; iar la nevoie iti stau la dispozitie si cu alte detalii (daca mai stiu)


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 4 Feb 2004, 16:28
Post #52


Doar membru


Group: Members
Posts: 929
Joined: 13 January 04
From: Oradea




OCEBE - M-am uitat mai atent pe schema si nu vad rostul rezistentei de 1K. Cu torometrul legat la platina acesta rezistenta va fi in paralel cu R3 de 200 ohmi, deci nu va fave altceva decit sa micsoreze aceasta valoare. Chiar daca pun dioda ca sa separ cele doua rezistente tot nu cred ca fac mare brinza deoarce semnalul prin 1K va fi mai mic ca cel prin 200 ohmi (in varianta originala). Cred ca ar trebui lucrat la integrarea trenului de scintei ca cele aprox 5 scintei sa fie considerate un singur impuls. Din pacate electronica e doar un hoby pentru mine si nu am cunostintele necesare sa fac urmatorul pas.


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 5 Feb 2004, 14:47
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Am auzit pe cineva spunind ca aprinderea electronica iti strica bobina de inductie....asa sa fie?


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 5 Feb 2004, 15:21
Post #54


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Slider,

Nu strica nimic. Face doar bunatati...Nu are de ce sa strice

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
van den plas
post 6 Feb 2004, 10:57
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 22 January 04
From: Bucuresti




Mie omul care mi-a montat aprinderea (si care o si confectionase) mi-a spus ca trebuie sa am bobina romaneasca.Oare de ce ? (eu am omis la momentul respectiv sa-l intreb)


--------------------
Ford Mondeo TDCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 6 Feb 2004, 16:24
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




probabil pt acea rezistenta inseriata cu bobina.


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 10 Feb 2004, 16:05
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




am sa incropesc o schema si am sa incerc sa o postez; luand aemnalul pentru turometru inainte de aprindere nu are importanta ca este vorba de o aprindere multi scanteie


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eek
post 10 Feb 2004, 19:10
Post #58


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 17 December 03
From: McTropolis




O idee, dar nu stiu daca merge.
Sa incercati aprindere de Oltcit TRS.
Adica delcoul care nu are platina, e electromagnetic, insa cred ca mai trebuie bobina, etc.
In plus nu prea cred ca s-ar potrivi pe excentricul axei cu came.
Dar ma rog, ca idee, poate se poate face ceva asemanator si la Dacie, e o chestie marfa sa nu ai grija platinilor.


--------------------
Oltena 12 TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 11 Feb 2004, 09:28
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




dupa cum am promis, atasez schema cu explicatii pentru legarea turometrului; repet ca am realizat acest lucru- e drept e ceva timp de atunci, oricum inainte de invalmaseala din dec'89 - (nu mai tin minte daca si treaba cu dioda ) pe o D1310 cu turometru si a functionat si cu o aprindere capacitiva ruseasca (aprindere care apropo a functinat nasol) si pentru o aprindere romaneasca din comert (facuta parca la Constanta). Acum am alta masina (o D1300) fara turometru dar aprinderea constanteana am pastrat-o .


--------------------
dacia 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 11 Feb 2004, 09:39
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




vine si schema; a trebuit s-o redimensionez ca iesise cu prea multi biti..
sanchi ca nu vrea.....................
fratilor, ajutor ca nu pot atasa jpg-ul de 159k!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


--------------------
dacia 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages < 1 2 3 4 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 12:50
Forum Renault