epava de la Costinesti
![]() ![]() ![]() |
epava de la Costinesti
scyla |
![]()
Post
#151
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 23 August 06 ![]() |
|
--------------------
inca nu
inca nu
inca nu
|
|
Sony |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Marty |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
scyla |
![]()
Post
#154
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 23 August 06 ![]() |
QUOTE(Marty @ 23 Aug 2006, 15:50) Ma, adevaru' este ca avea niste glezne fiiineee...bine, Cuba libre actiona in mintea mea la greu ![]() L.E. Si as jura ca am vazut si niste delfini... ![]() This post has been edited by scyla: 23 Aug 2006, 14:54 |
--------------------
inca nu
inca nu
inca nu
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#155
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai cazematele alea erau pentru apararea in cazul unei invazii sovietice venite de pe mare. Si sunt facute de nemti.
A fost si un film cu Sergiu Nicolaescu si nemtii din cazemate, dar ala era prin delta pe undeva. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#156
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
scyla |
![]()
Post
#157
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 23 August 06 ![]() |
|
--------------------
inca nu
inca nu
inca nu
|
|
valicaddy |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 20 August 06 ![]() |
maine ma duc sa vizionez hartile marinaresti din cabina capitanului, originalele adica.. tare curios sunt cum arata. poate gasesc pe ele trasat drumul catre mal, adica cel care ducea la incasarea asigurarii
![]() cred ca au fost printre primele lucruri care au facut pasi de acolo. |
--------------------
mercedes
w124
200TD
- EM61G
|
|
argon |
![]()
Post
#159
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
BAB |
![]()
Post
#160
|
![]() GUERRIER MARIN DE VAILLANT Group: Members Posts: 383 Joined: 13 June 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 17 Jun 2006, 16:28) aia din vama transporta cuie cand a esuat intr-o furtuna.arata asa pt ca pe vremea lu ceasca se antrena politia de frontiera pe ea.daCa va duceti aproape se vad urmele de gloante si de restul de munitie. Nu mai lua de bune tampeniile spuse de unul si de altul. Respectiva nava nu a esuat pe furtuna. In Academia Navala, unul din profesorii de navigatie ne-a povestit tot evenimentul. Respectivul era in serviciu la bateria de artilerie de coasta de la 2 Mai, ulterior desfiintata si a urmarit evenimentul "in direct". Respectiva nava, venea cu viteza de croaziera de la larg, de la cateva mile, avand acelasi curs (orientare) pe care o are si acum, ca epava. A fost chemata prin radio si vizual, in mod repetat, fara vreun raspuns. Nava a esuat avand masina pusa pe mars inainte si carma zero. Vremea si vizibilitatea erau bune, marea nu era agitata, singura problema, s-a intamplat noaptea. La mal existau luminile localitatilor Mangalia, 2 Mai si Vama Veche, iar locul se afla la oarece distanta de ruta catre Bosfor. Concluzia: esuarea navei s-a facut deliberat. Cat despre gloante, nimeni nu a tras in nava cand s-a intamplat evenimentul, ci ulterior, cand deja era epava, pentru simplul fapt, ca se afla chiar in axul poligonului de trageri de infanterie, de la Vama Veche, care a fost si el desfiintat de curand. In acel poligon am mers si eu la trageri, ultima data prin 1999 si am tras si eu in respectiva epava. |
--------------------
Dacia
Logan
1,6MPI Laureate
- CT 06 BAB "NOSCE TE IPSUM"
"Avoir une passion dans la vie, c’est un moteur fondamental pour vivre." |
|
valicaddy |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 20 August 06 ![]() |
|
--------------------
mercedes
w124
200TD
- EM61G
|
|
valicaddy |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 20 August 06 ![]() |
|
--------------------
mercedes
w124
200TD
- EM61G
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#163
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu pun pariu ca si Evanghelia a esuta intetionat, pentru incasarea asigurarii.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
valicaddy |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 20 August 06 ![]() |
si eu zic la fel, cand e vorba de un grec si de o nava mereu e ceva dubios la mijloc..
![]() |
--------------------
mercedes
w124
200TD
- EM61G
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Valicaddy, s-ar putea scana acele documente? M-ai facut ULTRAATOMICOBENGOSOCRIMINALO de curios...
|
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#166
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
si in ce an a esuat?
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
valicaddy |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 20 August 06 ![]() |
a esuat la 15. 10. 1968
intreb, nu sunt ale mele, eu oricum nu as avea cu ce sa le scanez |
--------------------
mercedes
w124
200TD
- EM61G
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#168
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
aham>anu asta era sa ajung si eu epava:))bine cu coast guardu asta cu salupe noi
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
valicaddy |
![]() ![]()
Post
#169
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 20 August 06 ![]() |
buna seara si bine v-am gasit, dragii mei, cineva spera ca am ramas fara idei?
Un articol de Ștefan KOSTOFF: "Intențiile urmașilor armatorului grec Aristotel Onasis de a revendica epava Evanghelia de la Costinești sunt date peste cap de ieșirea la rampă a celui ce a încercat și salvat inițial nava în momentul eșuării. După mai bine de 38 de ani de la producerea evenimentului naval din dreptul stațiunii Costinești, povestea epavei Evanghelia iese din nou din anonimat, odată cu zvonurile potrivit cărora, avocați români angajați de urmașii familiei Onasis umblă să dea statul român în judecată, cerând despăgubiri de ordinul a milioane de dolari. Invenția grecească cu tentă de mare șarlatanie are la bază o așa-zisă donație pe care Onasis ar fi făcut-o statului român, adică tocmai epava Evanghelia. Considerând-o donație și nu navă abandonată, grecii cred de cuviință să tragă la răspundere statul român că nu a avut grijă de „cadoul” făcut, mai ales că imaginea respectivei epave a fost mult mediatizată ca simbol al stațiunii turistice Costinești. " |
--------------------
mercedes
w124
200TD
- EM61G
|
|
valicaddy |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 20 August 06 ![]() |
copy/paste pentru lenesii care nu au chef sa mai deschida linkul de unde provin informatiile:
![]() "Fostul comandant la Grupului de Intervenții și Salvare (G.I.S.), Mircea Ionescu este persoana care în toamna anului 1968 a supravegheat și executat acțiunea de salvare a navei Evanghelia care a eșuat la Costinești. Din declarațiile sale reiese clar că proprietarii navei aveau ca plan exclusiv încasarea primei de asigurare, prin simularea unui sinistru naval. „La 15 octombrie 1968, la Grup a fost primit un semnal SOS, prin care o navă sesiza prin radio că se află în stare de dificultate. Marea era foarte calmă, vântul nu bătea cu forță. Mesajul radio cuprindea pe lângă caracteristicile navei și a încărcăturii, și poziția în care se afla la momentul semnalării stării de dificultate, adică latitudinea și longitudinea.” Verificând pe hartă coordonatele transmise de navă, salvatorii de la GIS, au constatat că nava era eșuată undeva între Gura Portiței și brațul Sfântu Gheorghe, înaintând adânc pe uscat. După un nou contact radio, nava a transmis alte coordonate, de data aceasta indicând o poziție undeva pe litoralul dintre Gura Portiței și zona Vadu. „Echipajul salvatorului Voinicul s-a deplasat imediat către ultima poziție semnalată de nava în dificultate. Din păcate, în punctul dat de coordonatele transmise nu a fost găsită nici o navă. Din nou s-a luat legătura cu nava Evanghelia. De data aceasta nu a mai răspuns”, ne-a declarat Mircea Ionescu Tăcerea suspectă l-a determinat pe șeful GIS să solicite căutarea vasului aflat în dificultate, apelând și la salvatorul Albatros (acesta avea pescajul mai mic decât Voinicul, și putea să navige mult mai aproape de uscat). „Am început căutările în direcția opusă coordonatelor date de greci. Bănuiam eu ceva.” Pornind spre sud, undeva în dreptul stațiunii Costinești, a fost localizată nava Evanghelia. Aceasta era eșuată pe un petec de nisip, singurul de altfel din toată zona; în rest, malul și fundul mării sunt predominant pietroase. Salvatorul Albatros a ajuns la nava eșuată pentru a duce la semnat contractul de salvare și apoi a început verificările corpului navei. Echipajul salvatorului a fost primit foarte bine de marinarii greci, inclusiv de comandantul navei care era, surpinzător, de origine română. La un control al navei, salvatorii au găsit în magazia nr. 4 un motor naval de mici dimensiuni, ambalat, ce avea ca adresă de destinație portul Constanța, (la Constanța s-a dovedit ulterior că nimeni nu aștepta o asemenea marfă). Cambuza navei era plină cu alimente, ca pentru un voiaj de lungă durată. Salvare cu de-a sila „Nava de salvare Voinicul și-a luat locul pe poziție pentru a începe operațiunea de dezeșuare”, spune comandantul Mircea Ionescu. „La nava Evanghelia au fost coborâte la apă ancorele și lanțurile din dotare. Nava a fost debalastată și totodată a fost deversată întreaga cantitate de apă tehnică și apă potabilă din tancuri. S-a constatat că Evanghelia se ușurase bine în urma acestor operațiuni.” Calculându-și punctul cu precizie, nava salvator Voinicul s-a ancorat în larg și a dat parâma de remorcă navei Evanghelia. După câteva ore de tras, Evanghelia plutea din nou, fiind dezeșuată. „Părea că toată lumea era mulțumită! După operațiune, navele Voinicul și Albatros s-au întors în Portul Constanța pentru alimentare cu combustibil, urmând să se întoarcă a doua zi cu câțiva oficiali români ce doreau să se prezinte la locul eșuării. În zorii zilei următoare, nava de salvare Voinicul revine la locul eșuării. S-a calculat din nou punctul anterior față de nava asistată.” Poziționându-se în locul de unde cu o zi înainte a tras nava de pe uscat, comandantul salvatorului a ordonat să se trimită din nou parâma de remorcă către Evanghelia pentru a trage nava mai mult în larg, deoarece în poziția în care fusese lăsată nu avea loc de manevră. Noaptea, grecii au pornit motorul și au eșuat din nou Uimitor, la momentul întinderii parâmei de remorcă s-a constatat că Evanghelia era din nou pusă pe uscat, de data aceasta mult mai adânc. Lui Ionescu acest fapt i s-a părut foarte suspect căci, spune el, “marea nu a fost deloc agitată, vântul nu a bătut cu putere, ca să poată împinge nava înapoi pe uscat”. Având o vastă experiență cu grecii, comandantul Mircea Ionsecu a devenit suspicios și a trimis rapid un scafandru să verifice pupa navei Evanghelia. Scafandrul a raportat că elicea navei era avariată proaspăt, semn că motorul a fost pus pe „toată viteza înainte”, astfel că elicea a fost avariată de fundul apei. „În acel moment am stopat salvarea și s-a intrat în litigiu cu armatorul grec.” După nici 24 de ore, echipajul a părăsit vasul definitiv, plecând ulterior și din România. „În astfel de situații nava revine statului pe litoralul căruia se află, mai ales dacă statul respectiv a intervenit cu nave de salvare proprii. Nava fiind abandonată, statul român a recuperat de pe ea motorul aflat în cala magaziei nr. 4, lenjeriile de pat și alte bunuri ce au intrat în depozitele Navrom Constanța” ne-a mai spus comandantul Mircea Ionescu. Pe 6 ianuarie 1969, o navă soră cu Evanghelia, pe nume Anastasia, a eșuat în condiții identice la Movila Sara (zona Constanța Sud-Agigea). Singura diferență că a fost ales un timp nefavorabil, care, totuși, în situații clasice de navigație nu ar constitui motiv de eșuare. Aceste eșuări sunt o practică curentă a armatorilor greci pentru obținerea primelor de asigurare. În cazul navei Evanghelia asiguratorii au refuzat să mai acorde prima armatorului grec, în urma consultărilor făcute de salvatorii români." sursa: http://www.dezvaluiri.ro/ articol postat de admin This post has been edited by valicaddy: 18 Jan 2007, 18:31 |
--------------------
mercedes
w124
200TD
- EM61G
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Foarte interesant...
|
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
valicaddy |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 20 August 06 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 20 Aug 2006, 17:51) valicaddy, e o nava construita pe proiectul navelor Liberty? Ai idee si in ce santier a fost construita? nu am observat pana acum , acest mic amanunt: Launched: 28/5/1942 (Yard No. 1120) as Empire Strength for the Ministry of War Transport (Blue Star Line Ltd. managers |
--------------------
mercedes
w124
200TD
- EM61G
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#173
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da mari nemernici greci astia.acu inteleg de ce se spune despre ei ca sunt hoti:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Kunt |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru lenes Group: Members Posts: 484 Joined: 9 December 05 ![]() |
Grecii ca grecii, dar capitanul navei era roman.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Preference 1.4 MPI, 2005
- 50 VDU "Oamenii sunt persoane umane" - ...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#175
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da,probabil ca avea si el ceva la afacerea asta:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
valicaddy |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 20 August 06 ![]() |
|
--------------------
mercedes
w124
200TD
- EM61G
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#177
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
maybe:) dar mai ziceti date si despre epava din vama.a scris odata.mai demult in EZ despre ea;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Mario_b |
![]()
Post
#178
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Capitanu era doar un simplu pion saracu, executa ordinele venite de sus, de la Onassis, putea el sa zica "nu dom-le, refuz sa execut ordinul"??? Mai lucra el pe vreo nava dup'aia?
![]() |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
ydaniel |
![]()
Post
#179
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da,pe pescadorul palamida;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Ralphy |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 30 December 06 ![]() |
Am fost acum ani pe epava de la Costinesti.Am vb cu un pescar de acolo si ne-a dus cu o barca pana acolo.Dar e destul de riscant;e ruginita rau si plina de gauri.Oricum au mai ramas pistoanele din camera motorului si sunt imense.Ma intreb ce consum avea.Dar in afara de pistoane si de privelistea pe care o ai de acolo de sus, in rest nu e nimic interesant
|
--------------------
Dacia
1310 / Laureat 1.6 GPL
2009
- AG-44-ADI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:48 |