DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

476 Pages « < 432 433 434 435 436 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Un topic pentru off topic

DannyY
post 28 Aug 2023, 20:56
Post #12991


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




Stateam in curte si scarmanam blana tampitelului. Zgomot, galagie, tampitelul fuge si isi infige coltii in clanta portii. Si aud o voce de cca 7-9 ani: muiebaicaine. Am cazut pe ganduri...


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E 2004/2015/2019 - 0T04```
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 28 Aug 2023, 20:57
Post #12992


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




Zice un pompier, castile uzuale rezista15secunde la 800grade celsius. Echipamentul stanard la 250 grade. Costumele speciale la 1500 grade


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bicicleta galbena
post 28 Aug 2023, 21:06
Post #12993


Sunt nembru, domnule!


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 29 January 13
From: Bucuresti




QUOTE(DannyY @ 28 Aug 2023, 21:56)
Stateam in curte si scarmanam blana tampitelului. Zgomot, galagie, tampitelul fuge si isi infige coltii in clanta portii. Si aud o voce de cca 7-9 ani: muiebaicaine. Am cazut pe ganduri...
*


Era stelist! radmasa.gif




--------------------
Peugeot 407 1.8 16v 2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003
______________
Nemțoaicele e tancuri. Japonezele nu se strică. Franțuzoaicele e proaste. Italiencele e cele mai proaste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 28 Aug 2023, 21:17
Post #12994


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




Daca ramanea acasa scarpina un salau..Минет, мужик, рыба..


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 28 Aug 2023, 23:40
Post #12995


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Poliglotu-le 04.gif Da' de ce mujic? De ocun nu știuși?


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 29 Aug 2023, 00:04
Post #12996


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




@radian: Cisternele de transport GPL nu au nevoie de autorizatii???


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 29 Aug 2023, 07:07
Post #12997


Doar membru


Group: Members
Posts: 930
Joined: 13 January 04
From: Oradea




QUOTE(radian @ 28 Aug 2023, 16:28)
Controale in toata tara. Am o colaboratoare de la Ramnicu Valcea. Ne zicea ca angajatii din tura de noapte au sunat-o la 3 noaptea sa-i spuna ca s-a trezit pe cap cu comisia de control.

*


Ieri dimineata bateau la poarta fabricii, unde avem o statie de incarcare GPL pentru propriile stivuitoare. Ziceau ca sunt constienti ca totul e OK (pe buna dreptate) dar sunt ordine de sus.


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 29 Aug 2023, 07:26
Post #12998


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Autocisternele sunt prevazute din fabricatie cu masurile de protectie necesare. Sunt aceleasi masuri protective in toate tarile UE. Nu au nevoie de masuri suplimentare de protectie cata vreme sunt in trafic. Cand sunt incarcate si la descarcare statiile de incarcare respectiv descarcare la randul lor sunt prevazute cu sisteme suplimentare protectoare. Mai exact, in primul rand fumatul complet interzis, camioanele trebuiesc obligatoriu legate la centura de impamantare pentru a preintampina incarcarea electrosatica.

La statile de incarcare / descarcare toate (acesta-i aspectul pe care-l verific eu cand fac evaluarile de risc) echipamentele electrice si cele neelectrice care deservesc statiile trebuie sa aiba gradul de protectie in conformitate cu clasa de explozie la care sunt incadrate substantele cu risc de explozie. Si, din cate stiu eu, la incarcare / descarcare daca sunt mai multe autocisterne la rand, trebuie asigurata o distanta de siguranta intre autocisterna aflata la incarcare / descarcare si restul autocisternelor.

Total interzisa transvazarea direct din autocisterna in autocisterna. Cazul de la Crevedia. Soferii stiu foarte bine acest lucru. La prima vedere se zice ca, instalatiile folosite la transvazarea dintre cisterne aveau furtunuri deteriorate (fisuri) care permiteau scaparile de GPL. Asta-i doar o supozitie. Pentru a preintampina astfel de situatii echipamentele trebuiesc verificate periodic din au constructiv gradul de protectie necesar si daca sunt in buna stare de functionare. Aceasta verificare se face prtintr-o inspectie tehnica in situ (je) si certificata prin Atestat de conformitate eliberat de INSEMEX odata la 3 ani. Dupa inspectia tehnica (nu sunt organ de control nu am dreptul sa dau sanctiuni) fac un proiect tehnic si neconformitatile constatate in teren la trec in proiect cu recomandarile de rigoare de eliminare ale lor. La fiecare instalatie certificata expertii INSEMEX fac la randul lor inspectie tehnica in situ. Nu exista exceptii. Bine, pentru Bion astea sunt niste forme birocratice inutile. Asta-i procedura standard la nivelul intregii UE.

La Crevedia exista o statie GPL prevazuta cu un skid, care cu ani in urma a fost certificata de INSEMEX dar din diverse motive de vreo 7, 8 ani nu au mai facut reatestarea, oficial au declarat statia dezafectata si s-a ajuns unde s-a ajuns.

O parte insemnata de vina o are ITMul. Ei sunt organ de control. Dupa lege ar trebui sa faca inspectii periodice pe toate instalatiile. Nu ai atestat INSEMEX primesti o perioada de gratie sa-l obtii. Nu l-ai obtinut lacatul de poarta. Asta ar trebuie sa se intample teoretic...

29 Aug 2023, 08:27:
QUOTE(GIC @ 29 Aug 2023, 08:07)
Ieri dimineata bateau la poarta fabricii, unde avem o statie de incarcare GPL pentru propriile stivuitoare. Ziceau ca sunt constienti ca totul e OK (pe buna dreptate) dar sunt ordine de sus.
*



Aveti Atestatul de la INSEMEX, acesta certifica ca instalatia este in buna stare de functionare.

This post has been edited by radian: 29 Aug 2023, 07:27


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 29 Aug 2023, 07:34
Post #12999


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




QUOTE(radian @ 29 Aug 2023, 07:26)
Autocisternele sunt prevazute din fabricatie cu masurile de protectie necesare.

Presupun ca trebuie sa fie si ele omologate. Dar ce vreau sa intreb eu e daca se fac verificari periodice la tot ce tine de GPL.


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 29 Aug 2023, 10:33
Post #13000


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




Formele birocratice nu sunt inutile. Cei care le aplica sunt scoliti vai de ei pe unde scurte.Experti din astia am vazut la acreditare spitalelor la auditare.Au o grila pe care o poate bifa cu atentie si tanti cu mopul.Se uita in niste normative. Scrie niste indicatii pretioase si asta e. Ca el nu are habar de ce si cum , expertiza lui in domeniu e dobandita prin cursuri ff. Unul de expertii care m-a evaluat pe mine pe colegi si scetie era un ncajit de rezident in ceva specialitate paralele cu domeniul. Alta data o tanti contabila la un spitalas prin Baragan.Si aia experta . Mai era si rea si urata.
MS , CNAS organizeaza cursuri si le da patalama de experti si voila organu de indrumare si control.
sad.gif

Aia urata simula sincope si cronometra timpul in care cineva de pe sectie ii acorda primul ajutor.Io cu fetele de la mine si cu unu care lucrase la descarcerare la pompieri ii pregatisem trusa de intubare protocolul de resuscitare CP la virgula. Asta se lasa cu intubare perfuzii dezbracare pus pe pardoseala masaj cardiac si respiratie artificiala cu coaste rupte sonda urinara.O vaca turnatoare din spital i-a spus sa nu o apuce lesinu in sectia x ca o sa fie jale de ea.Ce spectacol ar fi fost. icon_mrgreen.gif

This post has been edited by bion: 29 Aug 2023, 10:55


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bicicleta galbena
post 29 Aug 2023, 11:06
Post #13001


Sunt nembru, domnule!


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 29 January 13
From: Bucuresti




Daaaa, abia asteptai sa o dezbraci 'conform procedurii', nebunaticu-leee icon_mrgreen.gif



--------------------
Peugeot 407 1.8 16v 2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003
______________
Nemțoaicele e tancuri. Japonezele nu se strică. Franțuzoaicele e proaste. Italiencele e cele mai proaste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 29 Aug 2023, 11:09
Post #13002


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




QUOTE(paul_damian @ 29 Aug 2023, 08:34)
Presupun ca trebuie sa fie si ele omologate. Dar ce vreau sa intreb eu e daca se fac verificari periodice la tot ce tine de GPL.
*



Pai, cam orice vehicul inmatriculat trebuie sa fie omologa in realabil, fie ca e vorba de autorismelor, camioanelor, autobuzelor. implicit si autocisterne cu specificarea clara ce fel de substante explozive pot transporta. In trafic cand treci pe langa o autocisterna sa te uiti, scrie clar pe ea ce fe substante transporta, nu sunt universale.Teoretic nici macar motorina nu ai voie sa transporti cu o autocisterna care inainte a transporta benzina. In amestec cu resturile de benzina motorina devine mult mai exploziva.

NU stiu ce intelegi prin verificari periodice. Orice instalatie tehnica trebuie verificata periodic.Orice firma care se respecta are un Serviciu de mentenanta iar cei de acolo stabilesc pentru fiecare tip de echipament perioada la care se face verificarea precum si tin evidenta efectuarii verificarilor, indiferent ca vorbim de instalatii din medii Ex sau non Ex. Inclusiv tu la masina personala faci periodic ITPul.

Prin aceste verificari periodice se asigura mentinerea instalatiei in buna stare functionare pe toata perioda de viata estima a instalatiei.

In cazul instalatiilor din mediul Ex, proiectul tehnic include si fise de inspectii periodice concepute dupa normativul european indicativ NEx 01-06 obligatoriu pentru toate tarile UE.
Pentru echipamentele din instalatiile Ex eu prevad trei tipuri de verificari, ma rog, oficial sunt numite inspectii: R - sumara, consta dintr-o verificare vizuala a echipamentelor, D - detaliata, la un interval de timp stabilit de beneficiar, dar nu mai mult de 1 an, A - aprofundata, la un interval pe care-l stabileste beneficiarul dar nu mai de 3 ani.

Personal, in portofoliul de clienti am cel putin 5 firme care incarca butelii GPL pentru uz casnic, iar firmele mari, care in procesul tehnologic ai si prelucrari termice, cam toate au rezervoare GPL. Ce este pentru uzul populatiei nu se certifica de catre INSEMEX, ce este pentru intrepinder, fiecare rezervor GPL ar trebui atestat de INSEMEX. Cred ca nici 10 % din rezervoarele aflate in exploatare nu sunt certificate. Aici de vina este ITMul. Control si lacatul de usa. Multi dintre proprietarii de rezervoare GPL nici macar nu stiu ca au nevoie de aceasta certificare.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 29 Aug 2023, 11:10
Post #13003


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




Pe aia s-a futi tu. Ca orice inginer esti innebunit sa vezi o cenzurat o tata. laugh.gif


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 29 Aug 2023, 11:28
Post #13004


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




@radian: Ma refeream la ce spuneai inainte: "Trebuiesc autorizate doar pompele GPL cu rezervoare supra sau subterane. Autocisternele nu sunt supuse la aceasta oblligatie. " Mi s-ar parea ciudat ca autocisternele care circula pe drum - si ma refer strict la partea "din spate", aia cu instalatiile de GPL, nu la camionul in sine - sa nu aiba nevoie de inspectii si verificari periodice, avand in vedere ca sunt Ex.
Pe de alta parte cred ca si soferul-manipulant trebuie instruit si verificat periodic. Mi s-a intamplat de vreo doua ore sa vad o cisterna care a venit la descarcat GPL, soferul a avut o gramada de operatii de facut, scos bonuri din imprimante, ma rog, un dosar intreg, a durat mai mult de un sfert de ora pana a dat drumul la transfer.


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 29 Aug 2023, 11:54
Post #13005


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Pai, iti raspnsesem la intrebare. Autocisterneke au omologare facuta de producator. Ar fi inutila o dublare a autorizarii si de catre INSEMEX. Mijloacele mobile de transportat substante inflamabile nu intra sub incidenta INSEMEX. Cata vreme autocisterna rste destinata transportului. Operatiunile de incarcare / descarcare se fac, teoretic, exclusin in statii statice autorizate de INSEMEX.

Soferii care conduc astfel de vehicul au nevoie de un atestat care atesta ca detii cunostintele necesare manipularii substantelor periculoase.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 29 Aug 2023, 12:08
Post #13006


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




Si omologarea e pe veci? Nu trebuie verificate periodic . Pana si la Dacie trebuie ITP, la cisterna nu?
La aste doftoricesti am shpe verificari trimestriale ,anuale , reautorizari de la cel putin 3 organe plus firma de service.


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GBX
post 29 Aug 2023, 12:08
Post #13007


Membru autentic


Group: Members
Posts: 614
Joined: 26 May 13
From: aproape de Cluj




Eu știam că și cisternele au nevoie de control periodic. Dacă nu mă înșel, inspecțiile ADR sunt reglementate internațional și obligatorii.


--------------------
ex. Renault 19 Europa 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 29 Aug 2023, 12:16
Post #13008


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.083
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Omologarea e pe veci pomenire, amin!
Asta nu inseamna ca nu trebuie verificare periodica, poate fi omologat dar nu este apt tehnic dupa n ani.
Omologarea e in cartea de identitate, fara aia nu faci ITP.
Nu merge una fara alta.

This post has been edited by Agrig: 29 Aug 2023, 12:18


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 29 Aug 2023, 12:29
Post #13009


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




Daca repari si piesa nu e CE trebuie omologare.Innainte de a deveni membri in uniune trebuia omologat orice surub.


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady77
post 29 Aug 2023, 12:32
Post #13010


راحتزیل یو


Group: Members
Posts: 1.729
Joined: 15 December 05
From: near Bacau




QUOTE(radian @ 29 Aug 2023, 08:26)
O parte insemnata de vina o are ITMul. Ei sunt organ de control. Dupa lege ar trebui sa faca inspectii periodice pe toate instalatiile.
*


Cred ca mai degraba CNCIR-ul. Ei au evidenta tuturor instalatiilor si iti vin in control. Daca ai notificat ca nu le mai folosesti ar fi putut face si ei un control inopinat.

Totusi din ce am inteles eu, poate am inteles prost, ei efectiv nu mai vindeau GPL in locul respectiv. Asa ca nu prea avea nimeni ce sa verifice. Trebuia doar sa ii prinda cineva in flagrant cand faceau magariile astea, de mutat GPL dintr-o cisterna in alta...


--------------------
________________ ________________ _________________
The problem with this world is that the intelligent are full of doubts, while stupid ones are full of confidence.

ecnedifnocfollufsisoM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 29 Aug 2023, 12:34
Post #13011


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.083
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Reomologare e termenul corect, se aplica la echipamentele care au suferit modificari.




--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 29 Aug 2023, 12:35
Post #13012


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Mai luati ca Pacala usa in spinare. Sensul intrebarii era daca autocisternele intra sub incidenta autorizarii de catre INSEMEX. Evident ca au nevoie de ITP.

Paul Damian am intrebat pe un amic camionagiu. Soferii de pe masinile care transporta inflamabile au nevoie de atestat ADR. Atestat care e destul de greu de luat. E ceva de invatat. Trebuie sa cunoasca simbolurile de pe cisterne. Le vezi cu scrise cu litere mari pe fond rosu sau galben. Codificarea internationala ale inflamabilelor, au alt regim de viteza.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 29 Aug 2023, 13:07
Post #13013


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




trebuie sa stie si ce sa faca in caz de accident etc. Rezervorul cinsternei e vas sub presiune, ar un termen de valabilitate ca si rezervorul gpl al masinii (banui ca cerute de CNCIR). Idem banui ca si supapele, robinetii etc ce mai au ele pe acolo

This post has been edited by einstein1984: 29 Aug 2023, 13:25


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bgdrenault
post 29 Aug 2023, 14:39
Post #13014


bgd


Group: Members
Posts: 3.547
Joined: 4 February 07
From: Piatra Neamt




QUOTE(radian @ 29 Aug 2023, 12:35)
E ceva de invatat. Trebuie sa cunoasca simbolurile de pe cisterne. Le vezi cu scrise cu litere mari pe fond rosu sau galben. Codificarea internationala ale inflamabilelor, au alt regim de viteza.
*



Se ia la fel ca orice certificat din Romania. Sa nu intelegem ca toti soferii de cisterna sunt niste genii.

Codificarea de pe masini e ultima chestie care nici macar nu trebuie retinuta, pentru asta exista un RID cfr sau ADR auto, unde in functie de ce transporti, scoti eticheta, evident, cisterna sa permita marfa respectiva

Spuneai de firme care incarca butelii casnice u gpl? NU e ilegal acest lucru? Parca stiam ca o parte din acestea nu sunt autorizate pentru asa ceva. Cat de normal/legal sa folosesti gpl la uz casnic?
Evident, daca stii, poate nu e domeniul tau de lucru

This post has been edited by bgdrenault: 29 Aug 2023, 14:40


--------------------
Megane Sedan 1,33 140 CP 2019 Intens - XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 29 Aug 2023, 14:53
Post #13015


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Buteliile cu gpl ar trebui duse la o statie de umplere, care le verifica de etanseitate si le umple pe cantar. Umplerea lor la statie auto e mare problema( ca einterzisa si in acelasi timp universal raspandita. odata ca nus e verifica in nici un fel starea lor, apoi ca pot fi umplute prea mult.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bgdrenault
post 29 Aug 2023, 15:16
Post #13016


bgd


Group: Members
Posts: 3.547
Joined: 4 February 07
From: Piatra Neamt




eu stiam ca bueliile casnice nu sunt pretabile la umplerea cu gpl, de asta intreb, dar nu gasesc acum
In schimb, treaba se practica cu succes


--------------------
Megane Sedan 1,33 140 CP 2019 Intens - XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 29 Aug 2023, 15:42
Post #13017


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.083
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




S-a mai discutat pe undeva asta, buteliile pentru Aragaz sint poriectate sa reziste pe la 15 bari, cele pentru Propan si GPL auto la 30 bari.
Propan se adauga si la Aragaz iarna, in rest preponderent este Butanul.
Gasiti presiunea de vapori la Propan si Butan destul de simplu.
Arzatoarele industriale sint facute sa mearga cu Propan deoarece presiunea vaporilor la 20C e pe la 7 bari, la Butan vreo 2 bari, insuficient pentru arzatoarele de putere.
Exista butelii de Propan, standardul este sa fie colorate gri, se pot folosi fara probleme alea la GPL auto sau Aragaz, invers insa nu e sanatos.

Pe aici?
https://www.daciaclub.ro/Mici-Intrebari-dar...ml#entry5026466

This post has been edited by Agrig: 29 Aug 2023, 15:44


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bgdrenault
post 29 Aug 2023, 17:11
Post #13018


bgd


Group: Members
Posts: 3.547
Joined: 4 February 07
From: Piatra Neamt




da, asta era


--------------------
Megane Sedan 1,33 140 CP 2019 Intens - XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 29 Aug 2023, 17:49
Post #13019


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




QUOTE(einstein1984 @ 29 Aug 2023, 13:07)
ar un termen de valabilitate ca si rezervorul gpl al masinii
*


In caz particular, din cate am aflat dintr-o discutie de pe un forum strain, suntem cam singura tara unde durata de viata a rezervorului GPL e de 10 ani. La nemti, austrieci, italieni, polonezi, etc nu cere nimeni inlocuirea. Discutie avuta in contextul la Dacia Sandero EcoG 100.


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 29 Aug 2023, 17:58
Post #13020


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.487
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




In tara asta e de preferat asa, decat sa isi ia toti rezervoare din dezmembrari. "Are un por, dai un punct de sudura si e ca nou"


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
476 Pages « < 432 433 434 435 436 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 22:56
Forum Renault