Mi-a facut BUM la pornire!, explozie......?!?!?!?!
![]() ![]() ![]() |
Mi-a facut BUM la pornire!, explozie......?!?!?!?!
kiss16 |
![]()
Post
#121
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 25 June 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
kissfm
2008/logankissfm1.6
|
|||
jelly |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 702 Joined: 3 October 07 From: București ![]() |
Crede-ma klaus ca am vb cu ei si le-am trilis si un mail si nici ei nu stiau sa se pronunte exact ca sa ma duc in service ca cei de acolo sunt experimentati si o vor scoate scoate la capat,mentionez ca cei de la amg sunt cunoscatori de aceasta situatie pe cand cei de la meridian nici nu au auzit de asa ceva decat de la minel.parerea mea este ca daca era sa fie vre-o defectiune la motor soft sau ceva mecanic se mai repeta,un prieten de-al meu a patit acela-si lucru si are cateva luni bune de cand s-a intamplat si masina merge perfect nu s-a dus la service ca nu a facut reviziile la timp si crede ca nu-l mai primesc
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 - Laureate
- B030431 Lucrurile nu se întâmplă. Lucrurile sunt făcute să se întâmple. (John F. Kennedy)
|
|
klaus |
![]()
Post
#123
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(kiss16 @ 8 Jul 2008, 21:17) -la pornire motor sub demaror(electromotor) toate injectoarele dau benzina deci fullgrup Deci in momentul primei aprinderi in galerie deja e amestecul carburant dat de prima injectie, data pe toate cele 4 injectoare. Nici macar nu e necesara "picurarea" injectoarelor pentru ca in galerie sa fie amestec carburant, ca el este de la prima injectie. Eu asa vad lucrurile, s-ar putea sa ma insel.QUOTE(kiss16 @ 8 Jul 2008, 21:17) -pe masura ce motorul se invarte si captorul pozitie motor incepe sa numere , identificand dupa anumite 'contoare' cilindr la PMS, calculatorul de injectie comanda doar deschiderea a 2 injectoare Eu in locul producatorilor auto as face cam asa: cand dintii lipsa de pe volanta apar in zona senzorului de turatie stiu exact ca motorul se afla pe un anumit cilindru in PMS. Dupa un anumit numar de dinti (cred ca 15, in functie de cat e numarul total de dinti/4) stiu ca urmatorul cilindru e in PMS. Deci dupa ce au trecut prima oara dintii lipsa de pe volanta pe langa senzor, UCE injectie stie exact in ce pozitii sunt cilindrii. (IN FUNCTIE DE NR DE DINTI, PANA CE CAPTORUL POZITIE MOTOR SESIZEAZA SEMNUL DE PE VOLANTA, CALCULATORUL STIE CE PERECHE DE CILINDRI SUNT LA PMS) DECI AM TRECUT LA SEMIFULLGRUP(SEMI SECVENTIALA). Problema e, de data asta, pentru injectie (ca la aprindere nu conteaza ca se da scanteie 2 cu 2). Trebuie sa stie care cilindru e in compresie si care in evacuare (pentru a da injectia doar la cilindru care urmeaza sa fie pe admisie, nu si pe celalat). Acest lucru e rezolvat la 16v ca acolo e si senzor de arbore cu came. Insa la 8v acel senzor hall pe arborele cu came nu exista. Si atunci eu ce as face? Pai as da injectie pe un cilindru aleator dintre cei 2 pe care se va da scanteia. Daca Volanta va citi pe cilindrul respectiv o lipsa de aprindere (neaccelerarea volantei) inseamna ca am dat injectie pe cilindrul gresit. Eu poate ca asa as face. QUOTE(kiss16 @ 8 Jul 2008, 21:17) PENTRU A CORECTA 'cu pana la': pentru 1.6 16V supapa de admisie este deschisa cu 5grade inainte de PMS Este o informatie foarte interesanta. Interesant ar fi si la 8v, ca la 16v nu s-a manifestat problema.Oricum, constat ca admisia se deschide cand deja aprinderea a fst facuta (aprinderea la pornire este cu avans intre 10 si 5 grade, deci cand supapa incepe sa se deschida, scanteia deja fuse data. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#124
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
deci n-am inteles ceva si scuze pentru off toppic pana la urma culbutori trebuiesc reglati ca la vechea dacie? sau nu sunt probleme din punctul asta de vedere? si daca trebuiesc reglati , la cati km se regleaza?
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
klaus |
![]()
Post
#125
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
da, tb reglati, la motoarele 8v. La 16v sunt hidraulici si nu se regleaza.
De reglat se regleaza cand e necesar. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#126
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
si aici mai intervine o intrebare tot off topic si imi cer scuze, cum imi dau seama ca trebuiesc reglati? ca tot am intrebat si nimeni nu site. promit ca e ultima intrebare. multumesc klaus
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
klaus |
![]()
Post
#127
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Fac un zgomot specific, in general, ca un zdanganit.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#128
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
multumesc klaus oricum nu am auzit pe nimeni sa aiba probleme la logan cu reglajul culbutorilor.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
aliuta2000 |
![]()
Post
#129
|
Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 17 April 07 ![]() |
Adica sa inteleg ca principiu de aprindere "pana gaseste cilidrii corect"e mai prost decat la vechea dacie ???
II cauta pe basbaite ?? pana ii gaseste ... naspa treaba pentru programatorii de software .Si oricum are idee cineva cat de repede ii gaseste ?? se realizeaza lucrul acesta in nr minim de pasi ? |
--------------------
Renault
-Megane 3
2014
- -
|
|
Brambus |
![]()
Post
#130
|
![]() member Group: Members Posts: 647 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bogdan_90 @ 9 Jul 2008, 00:09) si aici mai intervine o intrebare tot off topic si imi cer scuze, cum imi dau seama ca trebuiesc reglati? ca tot am intrebat si nimeni nu site. promit ca e ultima intrebare. multumesc klaus Cand ai acel zgomot de clantanit! , exact cum spunea si Klaus se regleaza cand este nevoie dar la 8V de obicei la 20000 km.Reglajul se face manual cu o lera parca asa ii spune , valorile nu le mai stiu exact parca 0,10 evacuare si 0,25 admisie sau invers. |
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Megane 2 R26
- B969FEF
|
|
alexys |
![]()
Post
#131
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
QUOTE(klaus @ 3 Jul 2008, 15:08) Pai d-aia zic, pentru ca nu ma pricep imi pun intrebari logice. Misto teorii lansate pe aici si si mai interesant e ca li se preda la dacoteci cum face motorul sa lucreze secvential dar doar 2 am intalnit in Ro care sa lanseze ceva plauzibil. A zis kiss16 mai sus, dar totusi gresit ca la pornire nu e secvential ci fullgroup (probabil dacotec dar neatent la cursuri Eu nu am zis ca supapa de admisie nu ar fi deschisa pe perioada urcarii pistonului, ci am zis ca e o prostie ca sa ai scanteie cand e supapa de admisie deschisa. Hai ca la injectia multipunct mai e cum mai e, dar sa vezi bucurie la injectia monopunct sau la carburatie, unde galeria e plina tot timpul de amestec carburant... Si curios is care e unghiul de deschidere specific la Loganurile de 1.4 si de 1.6. Ca in nici un caz nu e "pana la 20 grade", ca doar nu variaza cama de pe ax si nici nu avem ax cu mai multe came pentru aceeasi supapa, la loganuri. Iar legat de canistra, tot ca nepriceput, ma intreb: oare chiar nu ar putea sa produca amestec carburant in galerie? Poate sa fie electrovana aia comandata de jedmii de calculatoare, daca ea mecanic se blocheaza pe deschis (adica se DEFECTEAZA, daca nu s-a inteles pana acum), nu-i asa ca se face legatura directa intre galerie-canistra-aer? Atunci ce se intampla cu amestecul care trece prin canistra si ajunge in galerie? Nu... ajunge in galerie? Si acest amestec nu e cu vapori de benzina? Ce face un amestec de oxigen cu vapori de benzina la intalnirea unei scantei? In mod sigur nu se stinge... Iar acest caz eu cred, ca nepriceput, ca ar putea aparea oricand (defectarea pe dechis a electrovanei). Or fi producatorii atat de tampiti ca sa dea foc in galerie (prin scanteia pe supapa de admisie deschisa) cand e posibil ca in galerie, dintr-un defect sau altul, foarte plauzibile de altfel, sa ai amestec carburant? Daca cineva care se pricepe (cu adevarat) mi-ar putea lamuri aceste neclaritati i-as ramane vesnic indatorat. Si cand zic lamurire, zic cu argumente, cu date concrete nu "cu pana la"... ![]() This post has been edited by alexys: 9 Jul 2008, 12:57 |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
klaus |
![]()
Post
#132
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alexys @ 9 Jul 2008, 13:49) A zis kiss16 mai sus, dar totusi gresit ca la pornire nu e secvential ci fullgroup (probabil dacotec dar neatent la cursuri ![]() Eu as zice ca a fost atent: QUOTE(kiss16 @ 8 Jul 2008, 21:17) Parerea mea 9 Jul 2008, 14:17: Si interesant e ca dacia zice, prin unele documente ale ei, ca in caz de pana a senzorului de detonatii de fapt avansul la aprindere "va fi redus", nu zice nimic de injectie... This post has been edited by klaus: 9 Jul 2008, 13:17 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
kiss16 |
![]()
Post
#133
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 25 June 08 ![]() |
intr_adevar in caz de pana senzor detonatie se reduce avansul la aprindere(valoare stabilita soft)
iar cat despre identificarea cilindrilor, eu zic ca am dreptate in fond.... nu postam aici ca sa ne criticam ci ca sa gasim solutii si explicatii la probleme ce pot apare la logan |
--------------------
dacia
kissfm
2008/logankissfm1.6
|
|
psychoo |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
cum se poate verifica daca senzorul de detonatie mai este in stare de functionare? (cred ca nu sunt off-topic ca tot la bum pe galeria de admisie se refera)
|
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
alexys |
![]()
Post
#135
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
@klaus, Renault & Co nu sunt obligati sa povesteasca sau sa stie totul, am fost nevoit sa rotesc roata dintata de pe arborele motor in jurul celei de pe axul cu came ca sa conving un specialist de la Dacia ca si la motoarele mai noi "cu curea" au acelasi raport de 2:1. Revenind la subiect, personal, daca am avut ocazia sa verific ceva, am facut-o. Adica am scos rampa injectoarelor de benzina afara si am astupat gaurile cu alte injectoare si am pornit pe GPL (avantaj eu ca am avut de unde
![]() |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
klaus |
![]()
Post
#136
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
S-ar putea sa ai dreptate, insa eu in continuare am indoieli ca senzorul de detonatie ajuta la plecare. Este mult mai "reliable" sa folosesti turatia motorului (citita pe volanta) care variaza dupa arderea dintr-un cilindru decat sa te bazezi pe un senzor de detonatie piezoelectric care ar putea fi iesit din parametrii, si care nu stiu daca da semnal suficient de mare in cazul arderii normale din cilindru (nu detonatie)
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
kiss16 |
![]()
Post
#137
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 25 June 08 ![]() |
la subiect cred :
la 1.6 16V cand se vine de pe o deceleratie si apoi se face pedala la fund, BUM pe admisie(backfire) pentru posesori de 16v , daca vor sa incerce urmatorul procedeu: treapta 2/3 accelerare cel putin pana la 3000(pentru a se intrerupe injectie si a se duce benzina de pe peretii galeriei, cu umectare pereti --> 0) cand se ajunge la 2000tr/min pedala la fund deci frana de motor 3000-> 2000tr/min treapta 2/3 si pedala la fund(incercati sa prindeti exact 2000) efectul NU este destructiv. este vorba de un avans un pic prea mare la acel punct de presiune si regim in calibrare. se aude POC dar fara efect destructiv |
--------------------
dacia
kissfm
2008/logankissfm1.6
|
|
klaus |
![]()
Post
#138
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Umbla un zvon prin targ ca in UCE injectie ar fi retinuta ultima pozitie a volantei dupa oprirea motorului, ceea ce il ajuta sa depisteze cilindrul necesar mult mai repede.
Si tot asa ar umbla o vorba ca se poate verifica daca senzorul de detonatie are rol sau nu la pornire prin punerea unui soft de diagnoza si apelare functiei de "depistare cilindru 1" cu senzorul decuplat. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
alexys |
![]()
Post
#139
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
M-am uitat si eu pe manual dupa ce am postat dar are peste 1500 de pagini. O sa iau si restul de manuale la puricat, Asta fiindca am gasit senzorul pe unul din cilindrii din interior nu cum ma asteptam pe 1 sau 4. Si am dat si eu de parametrul ala numit recunoastere cilindru nr. unu. Deoarece inca nu sunt sigur ca ala e senzorul (am verificat si sub izolatie 5cm nu avea ecranare) mai pot spune ca 20 min cu mufa scoasa motorul pare sa functioneze normal si nici nu se aprinde check engine. Propun deschiderea unui topic nou despre senzori si rolul lor in care sa analizam ce rol are fiecare senzor si ce manifestari cand au iesit din parametri si sa continuam discutia acolo. Daca se accepta sau exista deja, ar fi bun un link aici. Oricum cred ca am o metoda mai practica de a verifica daca fara senzorul de detonatie injectia e secventiala sau nu. Cat despre zvonuri imi pot imagina cum imi las masina in treapta a 5-a si mi-o imping copii in parcare mai in spate, iar UCE injectie sta si numara 2 dinti inapoi unu inainte unu inapoi unu inainte etc… Dar daca ii scot bateria devine si mai complicat.
|
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
macrosoft |
![]()
Post
#140
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 27 April 10 ![]() |
explozia poate fi de la culbutorii nereglati ?
Ce componente mai poate afecta o explozie pe admisie. |
--------------------
CLIO
1.6
2007
- BC 06 Jas
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
in principiu iti rupe 1- 2 urechi la carcasa de filtru de aer si deplaseaza de la locul lui corpul clapeta
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#142
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Pai nu e mai simplu inainte sa pornesti motorul nu ar fi bine sa apesi acceleratia pentru a se ventila toata galeria de admisie. Eu asa fac si dupa aceea eliberez pedala de acceleratie si dupa aceea actionez eletromotorul.
Cine are probleme cu eletrovalva de la canistra scoate furtunul care vine de la galerie si se cupleaza la eletrovalva si pune un dop si se poate trage un furtun de la eletrovalva si se introduce in filtru de aer asta daca ai probleme cu eletrovalva. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Urs |
![]()
Post
#143
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 31 December 06 From: Siret ![]() |
Din noiembrie 2008 cand am luat preference-ul cu 12.500 km si pana in octombrie 2010 la aproximativ 40.000 km, nu mi-a tras nici un rateu in galeria de admisie la pornire. Intr-o dimineata anul trecut in octombrie, la prima cheie, a tras un rateu si a pornit apoi normal, am circulat asa vreo doua zile, nu am observat nimic suspect. Dupa ce am citit ce s-a scris pe aici, am verificat cutia filtrului de aer, avea urechea dinspre pompa de frana rupta. am lipit-o cu un superglue. Am uitat incidentul de acum jumatate de an, nu a mai facut pana ieri. Ieri dimineata cand invart cheia, trage un rateu si instantaneu urca turometrul la 6-7.000 rot, a intrat limitarea, acul a oscilat de vreo 2 ori in jurul turatiei maxime, pana m-am dezmeticit si am invartit cheia pentru a opri motorul. Am demontat carcasa filtrului de aer, acceasi ureche rupta si corpul clapeta sarit de la locul lui, cu buza de jos putin ciobita. Filtrul de aer nu era ars si nici hartia filtrului nu era sparta. Am montat totul in pozitie, am invartit cheia si motorul functioneaza normal. Ce avarii a suferit motorul pentru ca fiind rece (aproximativ 0-2 grade afara ), s-a turat pana la limitare timp de 1-2 secunde, pana am invartit cheia si l-am oprit ? Mentionez ca uleiul si filtrele erau noi, schimbate cu cateva zile inainte.
A mai avut cineva rateu si in urma vizitei la garantie s-a gasit cauza ? Au ajuns poate cei de la Dacia la o concluzie, se stie ce cauzeaza aceste rateuri ? Multumesc. This post has been edited by Urs: 21 Mar 2011, 23:43 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 tce 2019
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#144
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
Urs probleme de soft,rescrie softu in UCE injectie si nu o sa mai faca BUM
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Urs |
![]()
Post
#145
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 31 December 06 From: Siret ![]() |
Multumesc nikuniku. Totusi nu inteleg de ce nu pocneste la fiecare pornire, ci numai la intervale mari de timp. Nu-mi doresc, dar ... Unde pot rescrie acest soft si cam cat ar costa ?
This post has been edited by Urs: 24 Mar 2011, 13:36 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 tce 2019
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#146
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
la dealeri
![]() ![]() |
--------------------
...
...
...
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#147
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
Urs cand pui contactu toti senzorii sint alimentati si de aici buba,adica sensorul de turatie da impuls la calculator si el da impuls la bobina de inductie si la injectoare sa le deschida,pompa baga benzina,o supapa de admisie e deschisa,deci,benzina,scanteie,supapa deschisa= bum,dar nu tot timpu,cand sunt indeplinite aceste conditii face bum
problema de soft This post has been edited by nikuniku: 25 Mar 2011, 19:16 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
klaus |
![]()
Post
#148
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Intrebarea mea este ce cauta scanteia cand supapa de admisie e deschisa?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#149
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
klaus---Desi pare, nu lucrez la Dacia---e eu am lucrat la ei
daca citesti incet o sa intelegi <<<cand pui contactu toti senzorii sint alimentati cu curent,adica sensorul de turatie da impuls la calculator,calculatoru da impuls la bobina de inductie si la injectoare sa se deschida,pompa baga benzina,o supapa de admisie e deschisa,deci,benzina,scanteie,supapa deschisa= bum,dar nu tot timpu ca altfel ar fi bomba pe roti se remediaza prin resoftare>>> |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
klaus |
![]()
Post
#150
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Scanteia se da la un anumit numar de dinti de la spatierea de pe volanta. Care trebuie sa apara (scanteia) cand pistonul e in compresie si corespondentul lui in evacuare, deci in cel mai fericit caz ar fi vorba de o supapa de evacuare deschisa.
Intrebarea mea ramane, in opinia mea, in picioare, de unde scanteie cand e deschisa o supapa de pe admisie? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 01:21 |