CP in plus...
![]() ![]() ![]() |
CP in plus...
ABG |
![]()
Post
#301
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta ![]() |
|
-------------------- |
|
cristidb |
![]()
Post
#302
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Voi chiar credeti ca daca punti o axa din aia facuta din ciocan si dalta faceti din motorul de dacie unul de ferrari care sa tina la 8000 de ture? Eu i-am dat 7500 in treapta 2 pentru cateva secunde si era mai mult decat fortat. Zgomotul era cam de 2 ori mai mare decat la 5000 de ture. Erau sanse mari sa se rupa ceva.
Motoarele care ajung la turatii mari au cursa mica si alezajul mare, incat acceleratia pistonului sa nu fie mare. Cel mai probabil va merge mai prost cu o axa facuta dupa ureche decat cu cea standard. Si mai importanta e durata cat supapa e deschisa decat ridicarea. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
anndi |
![]()
Post
#303
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(cristidb @ 23 Sep 2005, 08:41) Voi chiar credeti ca daca punti o axa din aia facuta din ciocan si dalta faceti din motorul de dacie unul de ferrari care sa tina la 8000 de ture? Eu i-am dat 7500 in treapta 2 pentru cateva secunde si era mai mult decat fortat. Zgomotul era cam de 2 ori mai mare decat la 5000 de ture. Erau sanse mari sa se rupa ceva. Motoarele care ajung la turatii mari au cursa mica si alezajul mare, incat acceleratia pistonului sa nu fie mare. Cel mai probabil va merge mai prost cu o axa facuta dupa ureche decat cu cea standard. Si mai importanta e durata cat supapa e deschisa decat ridicarea. eu pana amu nu m-am bagat in discutie pt ca nu am facut asa ceva si stiu numai teoretic ce se poate face asa ca numai citesc si invat de la cei care au mai facut asa ceva. tu cristi ai facut asa ceva sa sti cum se comporta o asemenea axa facuta din ciocan? |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#304
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
ABG |
![]()
Post
#305
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta ![]() |
QUOTE(cristidb @ 23 Sep 2005, 09:41) Voi chiar credeti ca daca punti o axa din aia facuta din ciocan si dalta faceti din motorul de dacie unul de ferrari care sa tina la 8000 de ture? Nu e din ciocan ci e la strung - dar pentru tine tot aia e ... QUOTE(cristidb @ 23 Sep 2005, 09:41) Eu i-am dat 7500 in treapta 2 pentru cateva secunde si era mai mult decat fortat. Zgomotul era cam de 2 ori mai mare decat la 5000 de ture. Erau sanse mari sa se rupa ceva. Da ce ti-a facut mai omule saraca masina de vrei sa o rupi? Las-o-n pace si vezi--ti de treaba. QUOTE(cristidb @ 23 Sep 2005, 09:41) Motoarele care ajung la turatii mari au cursa mica si alezajul mare, incat acceleratia pistonului sa nu fie mare. Acceleratie mare e in capul tau din cauza ideilor tampite. La diametru mare al pistonului, din cauza ca are cursa foarte mica, acesta din urma nici nu mai e nevoie sa se miste - practic sta pe loc si benzina cu aerul stiu ei drumul. Asta ca sa nu te stresezi comparand strungul cu ciocanul ca nu-i frumos si iar se accelereaza ideile in cap si o sa se rupa ceva pana la urma - mintea ta. QUOTE(cristidb @ 23 Sep 2005, 09:41) Cel mai probabil va merge mai prost cu o axa facuta dupa ureche decat cu cea standard. Si mai importanta e durata cat supapa e deschisa decat ridicarea. E complicat sa faci axa dupa ureche - pozitia e prea incomoda. Dar vezi tu mai gogule, daca deschizi mai mult supapa ... dar ce sa-ti mai zic ca iar ai probleme cu ideile accelerate ... |
-------------------- |
|
ydaniel |
![]()
Post
#306
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
regulatorul de turatie este avansul centrifugal!ce stiu eu,este ca turatia este limitata la max.7000 rot/min.deci nu se poate depasi indiferent de treapta sau de cum se supra-tureaza motorul
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ABG |
![]()
Post
#307
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta ![]() |
|
-------------------- |
|
ydaniel |
![]()
Post
#308
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
fara sa se umble la el nu cred!stii de ce?ca un intreg semestru ne-a chinuit un mos cu astea la fac!!!:P
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#309
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
ca un motor de dacie sa faca peste 7500 de ture iti trb mai intai o axa de 280 , 320 sau 345 de grade , compresie mare , un carb dublu corp sau un set de 2 carburi dublu corp , ALTE ARCULETE IN DELCOU MAI TARI preferabil de la delcoul de olcit sau cel mai bine o aprindere electronica cu senzor la volanta si fara platina , volanta usurata , vibrochenul usurat , ulei 10 - 60 racing , radiator de ulei , ambreiaj de 180 . viata motorului se scurteaza la 15000-20000 de km dar e distractie mare cu un motor ca asta . cei care au facut asta stiu despre ce vb si ce distractie este si dai rusine la multe masini mai ales la superRnova sau logan cu chip si toba sport si filtru sport care zic ca , castiga din astea cel putin 15 cai .
|
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
cristidb |
![]()
Post
#310
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ABG @ 23 Sep 2005, 14:18) Nu e din ciocan ci e la strung - dar pentru tine tot aia e ... Da ce ti-a facut mai omule saraca masina de vrei sa o rupi? Las-o-n pace si vezi--ti de treaba. Acceleratie mare e in capul tau din cauza ideilor tampite. La diametru mare al pistonului, din cauza ca are cursa foarte mica, acesta din urma nici nu mai e nevoie sa se miste - practic sta pe loc si benzina cu aerul stiu ei drumul. Asta ca sa nu te stresezi comparand strungul cu ciocanul ca nu-i frumos si iar se accelereaza ideile in cap si o sa se rupa ceva pana la urma - mintea ta. E complicat sa faci axa dupa ureche - pozitia e prea incomoda. Dar vezi tu mai gogule, daca deschizi mai mult supapa ... dar ce sa-ti mai zic ca iar ai probleme cu ideile accelerate ... Se pare ca nu prea ai frecventat materia numita fizica la scoala. In clasele mici se invata la scoala ca acceleratia este egala cu variatia vitezei (liniare sau unghiulare) in unitatea de timp. Pistonul se misca intre punctul mort superior si punctul mort inferior, puncte in care viteza lui e 0. La mijlocul cursei viteza lui e maxima. Pentru ca viteza sa creasca de la 0 la viteza maxima asupra pistonului trebuie sa actioneze o forta. Acceleratia este forta/ masa. Cu cat cursa e mai mare cu atat acceleratia pistonului e mai mare, la aceeasi turatie a motorului. Despre acceleratia aia despre care tu nici nu stiai ca exista vorbeam eu. Acceleratia nu e doar pedala aia mica din dreapta. Motoarele cu alezaj mare si cursa mica ajung la turatii mai mari, dar au cuplu mai mic la turatii mici. La astfel de motoare se preteaza o axa cu overlap mare. O axa cu overlap mare face ca in perioada in care ambele supape sunt deschise, la sfarsitul ciclului de evacuare si inceputul celui de admisie, gazele arse, care au o inertie sa absoarba amestec din admisie. Supapa de admisie e tinuta deschisa putin dupa sfarsitul admisiei pentru ca amestecul de aer cu benzina are si el o masa, deci o inertie (chestiile astea doua sunt cumva legate intre ele, dar e cam complicat asa ca nu te stresa sa intelegi de ce) si continua sa intre amestec in cilindru si dupa ce pistonul a inceput compresia. Pentru mai multe explicatii mai citeste cate o carte din cand in cand. Nu strica. This post has been edited by cristidb: 24 Sep 2005, 06:06 |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
bodel |
![]()
Post
#311
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ABG @ 22 Sep 2005, 09:19) Nu trebuie decat sa pui axa pe strung si sa iei in semicerc fundul fiecarei came si apoi sa aliniezi semicercul astfel creeat cu restul camei. M-am exprimat cam complicat dar in realitate este simplu. Abg explica-mi si mie cum se ia doar din "fundul camei" ? strungul meu de si este automat nu stie sa isi retraga cutitul dupa 1\2 de rotatie.Aaah si cu ce cutit se prelucreaza un otel asa dur (piatra de rectificat din cate stiu eu). |
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
ABG |
![]()
Post
#312
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta ![]() |
QUOTE(cristidb @ 24 Sep 2005, 08:04) Iar tu esti prea batut in cap ca sa-ti dai seama cand rade unul de tine ! Cat despre cum se face, folositi-va si voi imaginatia si nu mai luati cuvant cu cuvant tot ce se scrie pe aici ca de-aia nu ajungem nicieri. Voi vreti sa v-o faca uzina - atunci mergeti si cumparati una facuta de uzina. Eu v-am spus cum se poate face de voi. Pentru informare, axa cu came nu este facuta din materiale tari de speriat si nici macar nu este tratata. Daca dai cu ea de pamant se mai si ciobeste. GANDITI mai oameni buni, GANDITI si nu mai asteptati totul pe tava. Ca sa citez mai multi de pe-aici, mai luati o carte si cititi sa vedeti cum le face uzina si increcati sa le faceti si voi acasa tot la fel. In speranta ca nu s-a prins nimic de voi, continuati. |
-------------------- |
|
ABG |
![]()
Post
#313
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta ![]() |
Cand o sa gasesc un scanner, o sa fac o schita sa va mai lamuresc putin.
|
-------------------- |
|
ydaniel |
![]()
Post
#314
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
anndi |
![]()
Post
#315
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
eu am ajuns cu nova in 7800 de ture in vit 2 fara alte modificari decat compresie marita si un carb mai tare ceva. dar din vo 6000 de ture nu mai tragea deloc.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#316
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#317
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ce carb ai pus pe ea anndi?un model ,exact m-ar interesa!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
cristidb |
![]()
Post
#318
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#319
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
va rog fara off-topic!abg ai dreptate:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
hadrian_ |
![]()
Post
#320
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
AGB,imi place ca vrei sa pari f tehnic si superior.Poate ca si esti.
Ai lucrat la proiectari axe cu came? |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#321
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
Revin
apropo de axele astea modificate care merg la turatii mari,peste 5000 ,etc.Rezista sa se invarta in bloc?Nu e nevoie de ceva cuzineti?am auzit ca sunt firme care pun cuzineti in bloc pe palierele axei.Ma gandesc ca totusi e cam greu sa reziste la un regim ridicat asa cum e de la mama ei.Si apropo de ce zicea mesterul AGB,chiar e din material asa moale axa?Chiar merge prelucrata asa din mana?Din ce stiu eu,poate gresesc,una din cauzele care fac ca doua motoare identice sa aibe parametrii usor diferiti,sunt f micile diferente ale axelor,facute pe aceiasi masina,fie ea cu " copier" sau cu comanda program. |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
ABG |
![]()
Post
#322
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta ![]() |
QUOTE(hadrian_ @ 28 Sep 2005, 21:55) AGB,imi place ca vrei sa pari f tehnic si superior.Poate ca si esti. Ai lucrat la proiectari axe cu came? Mie imi place sa gandesc lucrurile in mod logic. Am facut cateva proiecte de axe, dar nimic care sa fie dat in fabricatie ![]() Nu vreu sa fac prost pe nimeni dar cand vad seriozitatea si gravitatea cu care sunt privite problemele care se ridica, pur si simplu nu pot sa ma abtin. Cu modestie, ce-i drept, trebuie sa recunosc ca mai stiu "cate ceva" de masini. |
-------------------- |
|
ABG |
![]()
Post
#323
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta ![]() |
QUOTE(hadrian_ @ 28 Sep 2005, 22:00) Revin apropo de axele astea modificate care merg la turatii mari,peste 5000 ,etc.Rezista sa se invarta in bloc?Nu e nevoie de ceva cuzineti? Nu va inchipuiti ca motorul o sa merga constant la 8000. Aceste turatii se folosesc pentru a schimba viteza. Daca am 5000 si schimb viteza in treapta superioara, o sa-mi scada turatia la 3000. Daca schimb la 8000, o sa-mi scada la 7000. De ce? Cand schimb viteza, motorul e in turatie de putere maxima sau foarte aproape de ea. De-aia se schimba vitezele la tuatii mari. In nici un caz nu se merge cu ea la 8000. Ma refer la Dacie aici. Eu cand mergeam la "raliuri" urcam in 7000 si cand schimbam, porneam din putere maxima si tragea masina foarte bine. Sper ca am lamurit, macar in mica parte, nedumeririle voastre. Si celor care ma fac "agarici", din lipsa de imaginatie, sa ma pupe acolo unde nu ajunge soarele ! |
-------------------- |
|
anndi |
![]()
Post
#324
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
anndi |
![]()
Post
#325
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(motorsport_2005 @ 26 Sep 2005, 09:42) chestia asta sa intamplat o singura data. si i-ma dat pt ca numai ce reparasem ceva la masina si nu mergea, asa ca i-am dar in gura de o luato benga, adica fara sens. dar nu sa mai repetat. |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#326
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
anndi si carbul tau are soc cu apa?pai la passat cel mai mic motor e de 1,796 de prin vremea aia!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
cristidb |
![]()
Post
#327
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Cu regula de 3 simpla din clasa a treia, aplicabila in cazul unei cutii de viteze cu rapoarte fixe, la care viteza intr-o treapta e proportionala cu turatia motorului, pe cutia aia care de la 5000 turatia cade la 3000, de la 8000 va cadea la 4800 fix si nu la 7000. Cate cutii ai vazut tu cu treptele asa de apropiate incat atunci cand schimbi la peste 6000 de ture sa cada turatia cu doar 1000 rpm? Eu nu am vazut nici una, dar, e adevarat, nu am experienta ta, si nici nu prea ma pricep la masini.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
ABG |
![]()
Post
#328
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta ![]() |
|
-------------------- |
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#329
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristidb @ 29 Sep 2005, 10:06) ...Cate cutii ai vazut tu cu treptele asa de apropiate incat atunci cand schimbi la peste 6000 de ture sa cada turatia cu doar 1000 rpm? ... mai baieti comportativa civilizat, in primul rand. exista cutii scurte care scad doar cateva sute de ture. se obtine acest rezultat din talonul rotii, grupul conic si rapoartele din cutie. intr-adevar sunt rare si dificil de confectionat si/sau adaptat, dar exista. ideea este sa se imperecheze cu motorul. |
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
cristidb |
![]()
Post
#330
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
La F1 scade turatia de la 19 la 17000 rpm. Evident ca se poate face o cutie cu trepte apropiate. Dar la masini de strada nu e asa.
Oricum daca de la 5000 turatia cade la 3000, atunci pe cutia aia de la 8000 turatia va cadea la 4800 nu la 7000. Asta e evident. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 23:57 |