Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina", b: 1983; d: never
![]() ![]() ![]() |
Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina", b: 1983; d: never
iustin_uap |
![]()
Post
#721
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 25 October 13 From: Piatra-Neamt ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300/1310
73/83
|
|
maho |
![]()
Post
#722
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ce-am mai facut in ultimul timp:
- curatit radiatorul pe exterior de insecte si montat o plasa (din fibra de sticla, de-aia pt. izolatii) in fata lui, sa ma scape de extras alte insecte bucata cu bucata; - curatit instalatia de racire/incalzire, dupa reteta: deschis la max caloriferul, golit antigel (surubul de la baza radiatorului), spalat borcan cu nisip, bagat 3 l otet, turat 15 min, golit dupa ~ 7 ore, clatit de 2 ori cu cate 3 l apa, ultima oara turat 10 min, inlocuit antigel cu 3 l amestec proaspat (Hepu verde + apa demineralizata, 1:1), turat, aerisit, completat in borcan. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
sobolan |
![]()
Post
#723
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
Otetul ala in instalatie dauneaza rau garniturii de chiulasa in special inelelor intre clindru si chiulasa,acolo e limita dintre apa si camera de ardere,mananca aluminiu,cupru.....daca ea se raceste ok e tot ok sa-i schimbi antigelul daca e batran si atat....
Antigelul il poti dilua linistit cu apa de canal sau apa plata,fii fara grija,nu are nimic si nici depuneri sau alte efecte nu apar.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
maho |
![]()
Post
#724
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nu dauneaza cu nimic, doar depunerilor calcaroase de prin canalizatii. E recamandata si in manual curatirea circuitului de racire, odata la cativa ani. Ce NU se foloseste e soda caustica.
In principiu se pot utiliza fie detartranti fie solutii de acid clorhidric tehnic (6 dm.c. la 100 dm.c. apa distilata) sau acid acetic (otetul e acid acetic). Sunt doua metode: 1. functionare pe loc (asta am aplicat-o eu); 2. se merge cu masina ~ 200 km, apoi se goleste otetul, clateste, etc. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
MuciX |
![]()
Post
#725
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Nu vreau sa îmi închipui mirosul.
![]() |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Ov |
![]()
Post
#726
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
eu spal motorul cu dero
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#727
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Vara trecuta am facut si eu ca amandoi la un loc .
Am dat antijelul vechi afara, am pus un sfert de litru de detergent automat si apa demineralizata, si am plecat la AR, la soacra-mea. Am dat detergentul afara, si am infipt furtunul cu apa in radiator si am dat drumul la motor, deschis toate gaurile de aerisire si l-am lasat sa mearga. Pus otet in loc, venit acasa lasat masina cu otetul vreo doua zile, scos masina cu mine la lucru, dupa care, cand am ajuns acasa, am dat jos otetul si am pus inapoi apa cu detergent. Am folosit masina urmatoarele zile ca daily driver, pana am ajuns iarasi la AR, la soacra. No, atunci o inceput tragedia. Planul era ca dau iar afara detergentul, clatesc iar cu furtunul, fac o tura scurta cu apa distilata de clatire, si dupa aia pun antijel proaspat. Tzeapaaaaaa. Am facut vreo 3 ore si 10 clatiri ca sa reusesc sa scot nenorocitul ala de detergent de peste tot. Dar am ajuns de reuseam sa scot apa din instalatie si sa pun alta noua in loc si sa aerisesc totul in 5 minute ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
maho |
![]()
Post
#728
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
bucatzel |
![]()
Post
#729
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
A, tu n-ai scapat din el pe bombeuri
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#730
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
O purta mai putin la pantofi, te pomenesti.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
maho |
![]()
Post
#731
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
M-am fript putin la dește cand am facut ultima golire, da' altfel mi s-a parut mai trist ca se vede rugina sub aripa fata stanga (in zona "clasica", jos, peste prag), si pe la imbinarea aripilor cu fusta fata. Se pare ca tratamentele antirugina au efect limitat in timp.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
sobolan |
![]()
Post
#732
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
cati ani am avut dacie am pus si apa chioara(desi nu recomand ca rugineste rau blocul si cilindrii,se phoote presetupa),am amestecat si antigeluri.....cand am desfacut nu am gasit canale infundate si totul era relativ curat....oricum,un canal infundat cu albeata de aluminiu sau antigel zaharisit/intarit nu o mai scoti decat cu o sarma(daca ai loc si pozitie) sau demontat piesa....otet-ul curata doar ce poate....
de ce flush la racire ? de ce flush la ungere ? cel putin flush-ul la ungere curata si cuzinetii ![]() LE : un flush cu motorina si ulei(1:1) e ok desi acum motorina e cam uscata(nu mai are sulf sau ce pana mea) dar si aici faci asta doar daca e cazul...... QUOTE(maho @ 7 May 2019, 13:31) da' altfel mi s-a parut mai trist ca se vede rugina sub aripa fata stanga (in zona "clasica", jos, peste prag), si pe la imbinarea aripilor cu fusta fata. Se pare ca tratamentele antirugina au efect limitat in timp. ![]() eu am mai spus undeva ca o masina restaurata ca la carte sa fie si tot nu mai e ca aia noua....adica romaneste fierul vechi tot fier vechi ramane....protejeaz-o de ploi si ninsori cat mai mult,eventual scoate-o mai rar daca vrei s-o ai cat mai mult timp,tabla de dacie e de kko,totusi orice imbinare sudata sau doar tratata ar trebui sa tina corect la intemperii doar curatata ok la luciu si cu un strat de grund bun auto(2k) + vopsea/teroson,nu e nevoie de o mie de vopsele sau alte retete de kko......exceptie sudura autogen,acolo poti sa dai si cu pipi de fata mare,rugina iese prin orice vopsea.....exceptie grund-ul care se da pe garduri poate sa fie el si de mama firmei,exista grund epoxidic auto,incercati-l cu incredere..... This post has been edited by sobolan: 8 May 2019, 21:59 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
maho |
![]()
Post
#733
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(sobolan @ 8 May 2019, 22:29) ....otet-ul curata doar ce poate.... .. daca masina se raceste ok de ce otet,flush sau altceva ? ....protejeaz-o de ploi si ninsori cat mai mult,eventual scoate-o mai rar daca vrei s-o ai cat mai mult timp In primul rand calcarul si alte saruri, se verifica usor tinand o "para" de duș care nu mai are toate gaurile active din cauza calcarului, intr-o punga (legata la gura) cu otet, juma' de zi: sa vezi minune. ![]() Mica problema la mine era cu caloriferul, care la pasager (in dr., la iesire) baga caldura cam 1/2 din ce baga la mine. Clar, simptome de calorifer care n-a fost curatit la interior niciodata. Usor de zis, dar cateodata se mai nimiereste sa fiu nevoit sa fac un drum lung la o data planificata dinainte, si vremea sa fie de rahat: acu' vreo saptamana am mers 250 (din 260) km pe ploaie, m-am trezit la sosire cu apa sub cartonul bituminos in fata (aruncata de roti, ca politele erau uscate - deci pe la grila si aeroterma n-a intrat) si in "buzunarul" din stg. al portbagajului - intrata pe la surubul de fixare al flapsului; am uscat in doua zile, nu-i problema, dar saramura aruncata pe drumuri iarna e cea mai pacatoasa. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
sobolan |
![]()
Post
#734
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(maho @ 9 May 2019, 16:06) Mica problema la mine era cu caloriferul, care la pasager (in dr., la iesire) baga caldura cam 1/2 din ce baga la mine. Clar, simptome de calorifer care n-a fost curatit la interior niciodata. ala nu se infunda aiurea si degeaba dar la service au o mica masina de spalat caloriferul,baga jet sub presiune,doar deconectazi furtunele de la robinet si ala de retur,era o treaba de 10 minute si dadeai maxim 50ron si nici dureri de cap nu erau sau alte riscuri.....sau acasa cu un furtun conectat la robinet si pe partea ailalta pus pe calorifer,nici macar nu il dadeai jos....dar poate eu gandesc aiurea..... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
maho |
![]()
Post
#735
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Chiar sunt multumit de rezultat. Jetul sub presiune (doar) poate cel mult sa clateasca, fara sa dizolve depuneri adunate in 36 de ani.
Nu comentez ce apa baga fiecare in anii aia, dar stim toti cam ce antigeluri erau (si eu, la inceput, bagam Prelix - doar apa n-am folosit niciodata, macar atat ![]() La tara, unde-am executat operatiunea, oricum n-aveam acces la apa cu presiune, dar chiar a iesit bine. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#736
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Dupa 7 ani si mai putin de 30.000 de km facuti, pompa de benzina ("Altur") a gasit de cuviinta sa-si dea sfarsitul. Norocul meu ca si l-a dat in locatia in care s-a nascut (Slatina), chiar daca pe canicula, trafic maxim si sub semnul de Oprirea Interzisa. Am ochit rapid buba (se vedea filtrul gol, dupa 210 km de drum), le-am explicat celor de la P. Locala (oprisera sa ma-ntrebe de sanatate), zic "pai porneste-o tu, daca poti!" - m-au lasat in pace, cu admiratorii si bagatorii de seama care se adunasera sa-si dea cu parerea, pe cap. Macar mi-au aratat unde gasesc cel mai apropiat magazin de piese auto (evident ca n-aveam pompa de rezerva la mine), acolo n-aveau, dar aveau telefon si au gasit la altii (in celalalt capat al orasului. Taxi -> magazin, aveau Master Sport si Breckner
![]() Spalat iar borcanul si inlocuit antigelul, plus cateva mici lucrari de curatit - grunduit - vopsit, pana ma hotarasc la o chestie mai serioasa; cateva poze before/after: IMG16312.jpg ( Size: 359.95k ) Number of downloads: 371 IMG16408.jpg ( Size: 392.33k ) Number of downloads: 367 IMG16319.jpg ( Size: 264.72k ) Number of downloads: 369 IMG16332.jpg ( Size: 260.45k ) Number of downloads: 362 IMG16357.jpg ( Size: 254.27k ) Number of downloads: 360 IMG16323.jpg ( Size: 323.31k ) Number of downloads: 81 IMG16340.jpg ( Size: 302.13k ) Number of downloads: 88 IMG16351.jpg ( Size: 285.06k ) Number of downloads: 84 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#737
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Sunt curios, ce anume a cedat la pompa ? comanda mecanica sau membrana, pastilele nu cred sa devina brusc nefunctionale.
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
maho |
![]()
Post
#738
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
N-am avut timp s-o desfac; la prima vedere, comanda mecanica mi-a parut functionala.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#739
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Daca a fost membrana se putea improviza rapid, trebuiau montate mai multe straturi din folie de nylon (fara pungi eco...)sub membrana si fixate in tija, asta pina ajungeai in vreo locatie anume.
Totusi, membrana originala am pretentia sa reziste mai mult de 30 mii, scrie si pe ambalaj. Pulsor lucreaza neingrijit cateodata, monteaza si sedii de pastile prost finisate si cam stramb fixate in corpul pompei, mai sunt si pline de bavuri, chiar si in interior. This post has been edited by BLUE R 19: 5 Jun 2019, 18:02 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
maho |
![]()
Post
#740
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Discutabil. Ca timp, toata distractia m-a costat cam o ora (din care vreo 20 min. aplecat pt. demontat pompa defecta + montajul noii pompe). Pana ma apucam sa demontez corpul superior, sa constat defectul/membrana, sa improvizez si sa surubaresc (dupa 4 ore jumate de condus) fara nici o garantie si sa ajung la destinatie (o comuna aflata la 50 km - si acolo ce faceam?!) ar fi durat mai mult, mai ales manopera*. Dupa aia oricum n-as fi riscat sa mai plec cu ea asa pe drum lung.
Singurele alternative viabile pe care le-am luat in considerare pana sa gasesc pompe de schimb au fost "suna un prieten" aflat la o distanta acceptabila (in Caracal, la ~ 40 km), sa aduca o pompa (are service si depozit de dezmembrari, deci se rezolva), sau (prima la care m-am gandit) sa caut prin cartierul unde esuasem proprietarul vreunei dacii vechi abandonate si sa negociez o "donatie". Pe viitor o sa am mereu de rezerva una la mine. Da, asa scrie si pe ambalajul de la Master, vreo 200k km garantie parca. Nu-mi fac iluzii. Din cate am aflat de la localnici, Altur Slatina (care oricum nu are magazin de desfacere a produselor proprii) facea (pe vremuri, nu mai e cazul) doar corpul superior (cel inferior fiind facut de Pulsor) si vindea produsul finit. Cu Pulsor m-am lamurit de calitate, cu capacul pompei de apa. ![]() *ca pret, o membrana (daca aia a picat) e vreo 10 lei, calitate la fel de discutabila ca si o pompa (Master sau Breckner) care e 50-55 de lei. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
sobolan |
![]()
Post
#741
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
arunca gunoiul....ia alta noua de la unix,e vreo 95ron...am avut eu,is ok.
This post has been edited by sobolan: 7 Jun 2019, 20:33 Attached thumbnail(s) 00183548.unk.jpg ( Size: 19.52k ) Number of downloads: 103 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#742
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Unitehna Slovenia este buna si PTZ, PN, BCD, astea se gasesc si sunt bune.
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
sobolan |
![]()
Post
#743
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
o pompa de benzina de kkt la dacie iti face belele mari...pe langa faptul ca ramai in drum mai te trezesti si cu benzina peste ulei....asta-i treaba
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
maho |
![]()
Post
#744
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
N-as zice nu, da' as fi preferat una cu parghie ("coada") de amorsare.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#745
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Maho, intai sa te uiti la cea de Pulsor si sa vezi care este problema.
Se poate monta si alt corp superior, membrana pe corpul cu parghie, au constructie modulara si poti cupla diferite elemente. |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
sobolan |
![]()
Post
#746
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
maho |
![]()
Post
#747
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(sobolan @ 9 Jun 2019, 00:46) Dupa 1-2 saptamani de stat (uneori chiar o zi, dupa mers mult pe canicula), filtrul e gol si n-am chef sa dau de nebun la demaror, e mai elegant sa porneasca la sfert. Pompa inca n-am desfacut-o, mi-am facut in schimb curaj sa mai "aerisesc" prin garaj, sa scot chestii ramase de peste 20 (poate mult mai mult) de ani nemiscate. M-a luat durerea de cap, vorba unui fost coleg: "doar copii avortati n-am gasit pe-acolo" (inca ![]() Ep.1 doua planetare (uzate, cu cate un burduf taiat si pline de praf si nisip), doua cutii cu "chit de cuțit", un extinctor de tip vechi, o aparatoare roata (spate stg.), doua cutii mai mari (una cu un electromotor, un semnalizator si alte "chestii", alta pe care inca n-am avut stomac s-o scot la lumina, urmeaza), un bidon cu benzina (daca ar exista vreun muzeu specializat, ar merge la fix) si doua piese metalice (stg + dr.) cu ceva rugina superficiala - pe astea o sa le reconditionez si pastrez, dar va cer ajutorul in identificarea denumirii corecte (pozele 2 si 3, in stanga aparatorii de roata). IMG16478.jpg ( Size: 450.8k ) Number of downloads: 76 IMG16479.jpg ( Size: 485.97k ) Number of downloads: 75 IMG16481.jpg ( Size: 394.97k ) Number of downloads: 79 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
DACIOTUL_97 |
![]()
Post
#748
|
![]() Ne plac femeile,dar iubim masinile ! Group: Members Posts: 1.649 Joined: 8 July 13 From: Bd-ul Dacia ![]() |
Daca esti dispus sa te desparti de cele doua piese metalice care se prind sub aripi,anunta-ma te rog
![]() Iti recomand sa schimbi cat mai repede pompa de benzina.Am avut si eu una identica,si m-a lasat destul de rapid... |
--------------------
Dacia
1310/Logan/
MLS 1986/MLS 1985/1.6 16v Prestige 2008 "Voi lupta pana la ultima mea picatura de sange,ca sa ai dreptul,sa nu fi de acord cu mine"
#Pasionat de fiare vechi# Ex.Dacia 1310-CN3 & 1310-ph1 |
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#749
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(maho @ 15 Jun 2019, 15:12) dar va cer ajutorul in identificarea denumirii corecte (pozele 2 si 3, in stanga aparatorii de roata). carenaj fata stanga/dreapta |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
sobolan |
![]()
Post
#750
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(BLUE R 19 @ 15 Jun 2019, 22:08) sau adunator de rugina ![]() This post has been edited by sobolan: 15 Jun 2019, 21:24 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 23:09 |