Aeroterma dacia 1300
![]() ![]() ![]() |
Aeroterma dacia 1300
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|||
Merced |
![]()
Post
#2
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Nu te stresa, problema nu prea e data de aeroterma si de elicea ei in sine, daca ar fi ca nou compartimentul caloriferului iti garantez ca ai simti destula caldura in masina. Mai degraba incerci sa imbunatatesti cumva etanseitatea in acea zona, astfel incat aerul tras de ea sa fie mai mult, si cel aruncat in habitaclu sa nu fie aruncat si prin alta parte.
Zic si eu ceea ce ar fi trebuit sa fac la randu' meu, dar mi-e tare lene... |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#3
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
monteaza gmv si un termostat vernet:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#4
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
am umblat pe la fire, in fine sunt conectate acum la comutator, dar tot nu functioneaza
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu exista solutie pentru problema, e conceput sistemul cu curu', nici din fabrica nu a mers, singura solutie e aeroterma suplimentara sau bord CN.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#6
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
daca ai totul in stare f buna nu ai nevoie de nici o aeroterma suplimentara.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
parerea ta, urca-te intr-una cu bord CN si mai vorbim.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#8
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Am mers in Dacii 1300 in care puteai sa stai in chiloti, vorba aia.
Termostatul si GMV-ul nu prea au nicio treaba atata timp cat problema nu e de incalzire a caloriferului, ci de dirijare a aerului prin el in habitaclu. Uite ieri m-a mancat undeva sa plec cu niste amici pe Transfagarasan cu Patrol-ul de terfeleala al tatalui unuia din ei. Ne-a zis omul ca aeroterma nu merge, ca poate poate mai porneste daca dai intr-o groapa, dar se opreste la urmatoarea. In fine, am mers faptul ca avea caloriferu' cald nu ajuta decat parbrizul sa nu se abureasca atata timp cat aveam o viteza cat de cat dar spre final am ramas oarecum inzapeziti inainte de cabana Capra, timp in care inghetase naibii aburu' pe interior. Nu mai zic de picioarele noastre ude urmatorii 10 km pe coborare. Din pura plesneala am dat cu picioru' peste ceva sub bord si a pornit aeroterma. Desi pana atunci era bocna in masina, cand a inceput aia sa arunce aeru' in 10 min aveam picioarele uscate, in 15 mi-am dat jos geaca de pe mine, in 20 toate geamurile erau cristal. Cumva un flux de aer considerabil ar rezolva deci si in cazul Daciilor non-CN problema caldurii. Altfel daca as pune un radiator suplimentar cu aeroterma lui sub bord la rapciuga mea, as scoate de tot caloriferul de pe ea, ca "arde" gazul de pomana... |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
si eu pot sa stau nud daca vreau...peste 50 km/h..nu am intalnit Dacie(nu CN) care sa aiba caldura la viteze mici...si vorb'aia am fost cu destule..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dacia_gpg |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 2 November 07 From: POCREACA ![]() |
Asta era sistemul acum 40 ani si la fel aveau si Renault,Opel ,etc.Sistemul in sine era bun,numai ca problemele apar dupa ce am umblat la aripi(nu sau mai montat la loc garniturile de etansare), au aparut unele gaurele de la rugina(aer fals), joc in bucse la motoras(huruiala, turatie scazuta), neetansari la peretele cald, grila de aerisiri, aeroterma, calorifer colmatat, lipsa termostat, etc.Daca am da o atentie marita acestor detalii sigur vom avea si rezultate si nu vom mai fi nevoiti sa mai gaurim caroseria pentru a monta diferite tipuri de aeroterme suplimentare inestetice.
|
--------------------
dacia
DACIA 2000 ,
2000
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#11
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eh..argoane nu ai mers cu dacia mea
![]() ![]() ![]() ![]() cand te plimb ![]() ![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
oricand...eu am schimbat aeroterma cu totul, am etansat tot ce era de etansat p'acolo...nu s-a schimbat mare lucru..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#13
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
M-as incumeta sa demontez iar tot p-acolo, sa vad cum naibii sa-i pun in alt mod aeroterma, sau ce sa adaptez ca sa sufle aer in calorifer si din calorifer sa intre in masina, dar sa intre de te ustura ochii, sa fie ca uscatoru' de par. Desi e mai usor sa pun un radiator d-ala suplimentar direct in masina si sa nu ma mai complic.
La Cielo daca dau la maxim aeroterma, pun sa bata doar in fata si bag capul ud intr-o fanta d-aia imi usuca parul foarte repede. Aia da aeroterma. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#14
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
Ar exista o solutie, am pus-o in practica la masina unui prieten, am montat un ventilator de vw in compartimentul motor langa baterie si urma sa-i montam un furtun grofat sa traga aer de afara din grila de la parbriz. Aeroterma veche am desfintat-o. Abia atunci poti sa simti ca te bate vantu'n freza. Personal am vrut sa adopt aceasta varianta si pe bolidul din dotare, dar eu am izolat bine compartimentul caloriferului si am directionat debitul de aer cat mai bine spre calorifer si functioneaza acceptabil. In viitorul apropiat o sa montez si eu un ventilator de acest gen. Am pus ochii pe un vw golf 1 de dezmembrat de pe care ma intereseaza ventilatorul respectiv si alternatorul.
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
La Cielo ti se usuca naibii ochii...dimineata pornesti, dai dirijarea pe parbriz, si in 2 minute maxim s-a dezghetat parbrizu pe dinafara complet, nici rascheta nu-ti mai trebuie...
23 Nov 2008, 20:25: mai studiati si aici: http://www.daciaclub.ro/Incalzire-suplimen...-t31430-s0.html This post has been edited by argon: 23 Nov 2008, 19:25 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#16
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
ZTV |
![]()
Post
#17
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
QUOTE(argon @ 23 Nov 2008, 19:03) asa este cum zice argon, am mers cu dacie din 98 cu bord scoica am inghetat de frig, iar cand urc in masina mea care are bord CN peste 15 minute pot sa dau geaca jos, si la viteze mici gen 30-40 km/h. Cand cautam masina conditia eliminatoriu a fost sa aiba bord CN. Cand aveam maisna din '83 am tremurat de frig iarna suficient. La un drum lung dau la treapta 3 si lejer stau in tricou in masina cand e afara e -15 grade. |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#18
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
s-a mai discutat cu aeroterma in compartimentul motor.e un topic undeva pe la tips&tricks.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Merced |
![]()
Post
#19
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Cum zicea argonel p-acolo, n-as vrea sa imi puta a motor in masina. Mai lejer e cu un radiator d-ala sub bord si un ventilator pe el, oricum cand se incalzeste suficient in masina se dezaburesc si geamurile...
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#20
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
Oricum un bord CN mi-as pune si eu, al meu a inceput sa crape si am vrut sa-l inlocuiesc tot cu unul model vechi, dar cine stie, poate primeste un bord CN...
![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
ZTV |
![]()
Post
#21
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
QUOTE(nelu_1985 @ 23 Nov 2008, 20:24) Oricum un bord CN mi-as pune si eu, al meu a inceput sa crape si am vrut sa-l inlocuiesc tot cu unul model vechi, dar cine stie, poate primeste un bord CN... ![]() off: stiu pe cineva aici in Tm care a inlocuit bordul CN stas cu un bord de BMW ( magar cu M mare ) si cere cam 400 ron, total functional. |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#22
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
Scump doamna scump, macar e CN 4?
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Eu am auzit azi in targ ca un cn4 se invarte pe la 3milioane la noi.
Deci rahatul meu de aeroterma in teorie se tureaza, am etansat toate gaurelele posibile si imposibile si ce pot sa zic, dupa ce merg cam 2 kilometri acuma e cald in masina, dar eu nu simt sa bage decat un iz de aer cald, slab de tot. Si ventilatorul cica ar avea turatie si cand ii dau jos grila scuipa bine aer. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Salutare, fosta dacie a lu taicamiu 1300 din 82, bord O-O-O original din fabrica.Instalatia de climatizare nu avea modificari facute, decat etansarea.
In timpul ierni baga o caldura de ziceai ca nu e adevarat, puteai sa faci baie in ea. Masina a mea, 1310 parca nu e asa reusita la caldura.O sa vad dupa ce etansez calumea acel compartiment, aeroterma baga calumea(pana acum nu a functionat, dar sa rezolvat) Si am mai aflat de la niste amici, ca in acel compartiment, langa acel loc in care se pot vedea paletii aerotermei, langa acel loc cica ar trebui sa imi pun un plastic un pic curbat. Cica sar gasi la magazine?Voi ati mai auzit de plasticu ala un pic ondulat, nu stiu ce ar face cu aeru, face sa preia mai bine aeroterma aerul cald. |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Merced |
![]()
Post
#25
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
E la locu' lui, dar in cazul meu nu face mare smecherie...
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#26
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
se musete VOLET. e o placa de plastic curbata, care dirijeaza aerul de la gura aerotermei spre calorifer.
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
argon |
![]()
Post
#27
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
va spun eu de ce nu baga suficient , undeva sub grila sint 2 compartimente separate de o tabla , cele 2 comunica prin niste gauri acele gauri sint astupate de o perdeluta , daca acea pedeluta nu astupa acele gauri atunci nu o sa aveti caldura in veci
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dacia_gpg |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 2 November 07 From: POCREACA ![]() |
Perdelutele trebuie sa etanseze doar cand se foloseste aeroterma, in rest ele culiseaza in mers pentru a favoriza circularea aerului din afara.
|
--------------------
dacia
DACIA 2000 ,
2000
|
|
Muttley |
![]()
Post
#30
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Mi se pare IMPOSIBIL sa nu se poata face ceva cu aspiratoru' ala rusesc. Aici nu discutam de caldura, ci de debit de aer. Chiar daca se etanseaza tot p-acolo, ventilatorul ala abia sufla. Nu are turatie suficienta, nu are paletele cum trebuie.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 18:33 |