“La un impact frontal cu peste 60 km/h toti din, masina mor" zice Titi Aur
![]() ![]() ![]() |
“La un impact frontal cu peste 60 km/h toti din, masina mor" zice Titi Aur
bucatzel |
![]()
Post
#91
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
tony-s |
![]()
Post
#92
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 465 Joined: 24 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu ma refeream la masurile de siguranta implementate dupa anii 90 care intr-o proportie de macar 80% sunt marketing - centura de siguranta sau airbag-urile au aparut , stiu ca din nou sochez pe cei care au auzit doar de ieruorpa, prin anii 60-70 in SUA.
Acuma ca prin anii 70 sau chiar mai recent erau masini americane dezastru dpdv al sigurantei e alta poveste (pana nu demult persista legenda ca cu cat e mai gros,dur si indestructibil materialul din care e facuta masina cu atat sansele de supravieturire sunt mai mari) insa USA au fost pionerii in acest domeniu - centura de siguranta si airbag-ul pe departe cele mai importante elemente de siguranta au fost descoperite si implementate in USA....evident ca pioneri ma refer la sistemele importante de siguranta nu la rahaturile de marketing de dupa anii 90. LE edit: din cate vad chiar si ABS-ul a fost implementat prima data tot in USA la inceputul anilor 70. This post has been edited by tony-s: 1 Oct 2013, 15:07 |
--------------------
Chevrolet
Lacetti 1.4
2007
|
|
corbex |
![]()
Post
#93
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Americanii vindeau masini ieftine negrilor, luau carnetelul si se asezau pe marginea drumurilor sa faca statistici.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(tony-s @ 1 Oct 2013, 15:51) centura de siguranta sau airbag-urile au aparut , stiu ca din nou sochez pe cei care au auzit doar de ieruorpa, prin anii 60-70 in SUA. Montate prima oara ca si echipament standard la sfarsitul anilor '50 de firma eminamente americana Saab. Urmata indeaproape de celalata firma americana Volvo, cu versiunea inca actuala de centura in trei puncte. Mai termini cu aberatiile? |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
tony-s |
![]()
Post
#95
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 465 Joined: 24 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Ca sa pastram adevarul istoric:
American car manufacturers Nash (in 1949) and Ford (in 1955) offered seat belts as options, while Swedish Saab first introduced seat belts as standard in 1958.[5] After the Saab GT 750 was introduced at the New York Motor Show in 1958 with safety belts fitted as standard, the practice became commonplace.[6] Dupa parerea mea 49 si 55 e inainte de 1958: http://en.wikipedia.org/wiki/Seat_belt |
--------------------
Chevrolet
Lacetti 1.4
2007
|
|
corbex |
![]()
Post
#96
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Primul automobilist care s-a spinzurat in centura a fost american, John Doe din Death Creek, Missouri.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Si Dacia o oferit AC optional pe 1310, inainte sa o retraga din productie. Ca sa putem evalua corect adevarul istoric.
L.E. Asta asa, ca tot ziceai ca in europa nici nu auzisera de centuri pana in anii '60-70. Io sper sincer sa castigi la loteria vizelor, sa te implinesti in viata si sa ajungi in america. Poate te mai saturi naibii sa-i lauzi dupa ce-i vezi in habitatul lor natural. This post has been edited by bucatzel: 1 Oct 2013, 15:15 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
corbex |
![]()
Post
#98
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Pe atunci Romania era o tara racoroasa. Nimeni nu intelegea de ce sa dea bani pentru frigul care intra pe geam, pe linga geam, pe linga usa, pe linga pedale, peste tot. Nu e un exemplu concludent.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
tony-s |
![]()
Post
#99
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 465 Joined: 24 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
tot nu inteleg care-s aberatiile:
NCAP - american fondat in 1979 - primele teste auto 1979 Euro-NCAP - e copia NCAP-ului american - primele teste 1997 Centura de siguranta: 1949 si 1955 - prima data implementata in SUA Airbag: 1970 - prima data implementate de Ford si GM ABS : 1971 - prima data implementat de Chrysler Din punctul meu de vedere astea-s pe departe cele mai importante sisteme de siguranta de pe un autovehicul....cum am mai spus restul masurilor de siguranta sunt macar in proportie de 80% marketing.Evident ma refer in cazul masinilor de strada, F1 de ex. e cu totul altceva. Inteleg ca nu asta vor sa auda romanasii, dar nu pot sa nu raspund legendelor lansate de romanasi care au auzit doar de ieuropa si de jermanika. This post has been edited by tony-s: 1 Oct 2013, 15:31 |
--------------------
Chevrolet
Lacetti 1.4
2007
|
|
Markos |
![]()
Post
#100
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Aha.
Si oricum, aia daca nu rezista, au si puscoace cu care sa-si impuna punctul de vedere. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
dizzy |
![]()
Post
#102
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Centura, airbag, structura cu deformare controlata, portiere cu structura de rezistenta, stalpi laterali solizi, astea sunt pasive.
ABS, ESP, ATC, si altele sunt active. Americanii au avut meritul lor in siguranta rutiera dar au avut si momente proaste de genul dimensiunile obligatorii ale farurilor si forma obligatorie rectangulara sau rotunda, carenaj interzis. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
bygy007 |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce este ATC-ul ca la alte chestii am auzit da la masini nu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Markos |
![]()
Post
#104
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Io știam de UTC
![]() |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
gabize |
![]()
Post
#105
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
De la nostalgie ți se trage...
![]() |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
DragosP |
![]()
Post
#106
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
dizzy |
![]()
Post
#107
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Ma refeream la controlul tractiunii cand am zis ATC, nu mi-a venit termenul corect in cap.
De vreo cativa ani industria SUA nu prea a mai venit cu chestii notabile. De ex: Mustangul e tot cu punte spate de caruta si oricata buleftronica i-ai pune tot antica ramane. This post has been edited by dizzy: 2 Oct 2013, 09:27 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
bygy007 |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
da , io ma gindeam la asta
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
corbex |
![]()
Post
#109
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Cel mai vechi si eficient dispozitiv pentru controlul tractiunii:[attachmentid=1627910447]
This post has been edited by corbex: 2 Oct 2013, 10:27 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#110
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Are si el dreptate.
Pe vremea cand in ieuropa, in anii '50 nici nu se auzise de CD-uri, americanii le montau in masini |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#112
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE Domnule Constantin Aur, Guvernul a anunțat cã trebuie înființate centre de pilotaj pentru a-i învãța pe șoferi sã evite accidentele. Este oportunã apariția acestora? Titi Aur: Eu am un astfel de poligon ![]() |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
UXE |
![]()
Post
#113
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Sa zica si pretul..
|
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
tony-s |
![]()
Post
#114
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 465 Joined: 24 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(dizzy @ 2 Oct 2013, 09:07) Ma refeream la controlul tractiunii cand am zis ATC, nu mi-a venit termenul corect in cap. De vreo cativa ani industria SUA nu prea a mai venit cu chestii notabile. De ex: Mustangul e tot cu punte spate de caruta si oricata buleftronica i-ai pune tot antica ramane. Nu mai credeti toate tampeniile care se spun la topgear - aia e emisiune umoristica nu auto. Ca un Ford Mustang nu are pe circuit manevrabilitatea unui Porsche e cu totul altceva, insa nici n-ai cum sa ceri asa ceva la gama aia de pret si ma indoiesc ca 0.1 % dintre soferii obisnuiti au ajuns vreodata pe un circuit, iar pe sosea in limitele legale de viteza nu-s mari diferente intre un Ford Mustang si un Porsche mai ales daca luam in considerare specificul retelei de autostrazi si sosele interstatale din USA unde sunt km intregi in linie dreapta. Nu mai zic ca un Ford Mustang costa vreo 20-30 000 USD in State fata de un Porsche care costa macar 50-60 000 euro in ieuropa. Oricum americanii au o cu totul alta conceptie fata de ieuropeni in sportul auto, acolo se prefera forta bruta in locul manevrabilitatii - circuitele populare sunt cele ovale si suprainaltate in care se produc macar 2-3 depasiri intr-un minut, in F1 de ex. la multe curse poti adormi linistit ca vreo 20-30 de min. nu se produce nici o depasire. Si ca sa ne intoarcem la subiectul topicului - cele mai importante descoperiri care cu singuranta au salvat o gramada de vieti sunt centura de siguranta, airbagul,abs...toate implementate prima data in USA de mai bine de 50-60 ani, cum am mai spus ce s-a implementat in ultimii 15-20 de ani in domeniul asta macar in proportie de 80% e marketing....nu zic ca nu s-au facut multe progrese in ultimii ani insa se vad doar in sporturile auto, la o masina de serie ar creste prea mult pretul si orice producator prima data se uita la profit iar siguranta masinii e undeva pe ultimele locuri in ciuda a ceea ce spune marketing-ul. This post has been edited by tony-s: 3 Oct 2013, 08:45 |
--------------------
Chevrolet
Lacetti 1.4
2007
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#115
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Si castravetele contine 98 la suta apa.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Tontonele... este o vorba: orice fraier poate sa apese pedala aia de te face sa mergi mai repede in linie dreapta, sa stii ce ai de facut pe viraje e alta poveste. Ai auzit de multi chiloti americani capabili sa se descurce pe un traseu virajat? Eu inca n-am vazut minunea, campionii sunt de regula europeni. Cat despre Mustang versus Porsche:
![]() |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
bion |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
In tinerete am mai vazut un tonel.Era varianta pro URSS nu pro USA( in printip cam acelasi drac pentru vasali). A emigrat in Jermanica
![]() PS tonelu e ca brosurile ediatate de ARLUS unde scria ca si mersul pe jos era inventat de sovietici sau de savanti rusi. ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
corbex |
![]()
Post
#118
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Bioane, fa si traducerea! Nimeni nu mai stie ce e ARLUS-l.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#119
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
tony-s |
![]()
Post
#120
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 465 Joined: 24 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(bmwh548 @ 3 Oct 2013, 09:58) Tontonele... este o vorba: orice fraier poate sa apese pedala aia de te face sa mergi mai repede in linie dreapta, sa stii ce ai de facut pe viraje e alta poveste. Ai auzit de multi chiloti americani capabili sa se descurce pe un traseu virajat? Eu inca n-am vazut minunea, campionii sunt de regula europeni. Cat despre Mustang versus Porsche: ![]() Nu vreau sa intru in detalii ce tin de sporturi cu motor care n-au nici o legatura cu topicul de fata care se refera la condus pe sosea de catre un sofer obisnuit intr-o masina obisnuita...... cum am mai spus prin tarile civilizate majoritatea soferilor circula respectand limitele de viteza....acuma ca in romanika e conceptia cretina ca cu atat esti mai smecher cu cat conduci mai agresiv,iresponsabil si tip raliu intr-un oras cat mai mare si cat mai aglomerat e alta poveste. Eu mi-as lua Ford Mustang daca as da pe el doar vreo 25 000 USD cat costa in USA adica vreo 18000 euro la banii aia in ieuropa iei doar gunoaie comparativ cu Ford Mustang (evident toata discutia se tine in gama de masini noi, stiu foarte bine basmele nemuritoate ca in jermanika toate masinile second sunt ale unor batrani care le-au tinut in garaj si au mers cu ele doar cateva sute de km pe luna) ....evident ca Porsche e alta poveste insa nu-mi permit sa dau 70-80 000 euro pe o masina. This post has been edited by tony-s: 3 Oct 2013, 11:30 |
--------------------
Chevrolet
Lacetti 1.4
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 14:40 |