DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> “La un impact frontal cu peste 60 km/h toti din, masina mor" zice Titi Aur

bucatzel
post 1 Oct 2013, 13:51
Post #91


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.466
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(corbex @ 1 Oct 2013, 13:29)
Pe americani, pina pe la mijlocul anilor '70, ii durea-n pix de siguranta, fiabilitate, performanta. 
*



Sau in doua cuvinte: Ford Pinto.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tony-s
post 1 Oct 2013, 14:51
Post #92


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 465
Joined: 24 June 05
From: Cluj-Napoca




Eu ma refeream la masurile de siguranta implementate dupa anii 90 care intr-o proportie de macar 80% sunt marketing - centura de siguranta sau airbag-urile au aparut , stiu ca din nou sochez pe cei care au auzit doar de ieruorpa, prin anii 60-70 in SUA.

Acuma ca prin anii 70 sau chiar mai recent erau masini americane dezastru dpdv al sigurantei e alta poveste (pana nu demult persista legenda ca cu cat e mai gros,dur si indestructibil materialul din care e facuta masina cu atat sansele de supravieturire sunt mai mari) insa USA au fost pionerii in acest domeniu - centura de siguranta si airbag-ul pe departe cele mai importante elemente de siguranta au fost descoperite si implementate in USA....evident ca pioneri ma refer la sistemele importante de siguranta nu la rahaturile de marketing de dupa anii 90.

LE edit: din cate vad chiar si ABS-ul a fost implementat prima data tot in USA la inceputul anilor 70.

This post has been edited by tony-s: 1 Oct 2013, 15:07


--------------------
Chevrolet Lacetti 1.4 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 1 Oct 2013, 14:57
Post #93


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Americanii vindeau masini ieftine negrilor, luau carnetelul si se asezau pe marginea drumurilor sa faca statistici.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 1 Oct 2013, 15:06
Post #94


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.466
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(tony-s @ 1 Oct 2013, 15:51)
centura de siguranta sau airbag-urile au aparut , stiu ca din nou sochez pe cei care au auzit doar de ieruorpa, prin anii 60-70 in SUA.

Montate prima oara ca si echipament standard la sfarsitul anilor '50 de firma eminamente americana Saab. Urmata indeaproape de celalata firma americana Volvo, cu versiunea inca actuala de centura in trei puncte.

Mai termini cu aberatiile?


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tony-s
post 1 Oct 2013, 15:09
Post #95


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 465
Joined: 24 June 05
From: Cluj-Napoca




Ca sa pastram adevarul istoric:

American car manufacturers Nash (in 1949) and Ford (in 1955) offered seat belts as options, while Swedish Saab first introduced seat belts as standard in 1958.[5] After the Saab GT 750 was introduced at the New York Motor Show in 1958 with safety belts fitted as standard, the practice became commonplace.[6]

Dupa parerea mea 49 si 55 e inainte de 1958:

http://en.wikipedia.org/wiki/Seat_belt


--------------------
Chevrolet Lacetti 1.4 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 1 Oct 2013, 15:11
Post #96


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Primul automobilist care s-a spinzurat in centura a fost american, John Doe din Death Creek, Missouri.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 1 Oct 2013, 15:12
Post #97


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.466
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Si Dacia o oferit AC optional pe 1310, inainte sa o retraga din productie. Ca sa putem evalua corect adevarul istoric.

L.E. Asta asa, ca tot ziceai ca in europa nici nu auzisera de centuri pana in anii '60-70. Io sper sincer sa castigi la loteria vizelor, sa te implinesti in viata si sa ajungi in america. Poate te mai saturi naibii sa-i lauzi dupa ce-i vezi in habitatul lor natural.

This post has been edited by bucatzel: 1 Oct 2013, 15:15


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 1 Oct 2013, 15:15
Post #98


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Pe atunci Romania era o tara racoroasa. Nimeni nu intelegea de ce sa dea bani pentru frigul care intra pe geam, pe linga geam, pe linga usa, pe linga pedale, peste tot. Nu e un exemplu concludent.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tony-s
post 1 Oct 2013, 15:21
Post #99


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 465
Joined: 24 June 05
From: Cluj-Napoca




tot nu inteleg care-s aberatiile:

NCAP - american fondat in 1979 - primele teste auto 1979
Euro-NCAP - e copia NCAP-ului american - primele teste 1997

Centura de siguranta:
1949 si 1955 - prima data implementata in SUA

Airbag:
1970 - prima data implementate de Ford si GM

ABS :
1971 - prima data implementat de Chrysler

Din punctul meu de vedere astea-s pe departe cele mai importante sisteme de siguranta de pe un autovehicul....cum am mai spus restul masurilor de siguranta sunt macar in proportie de 80% marketing.Evident ma refer in cazul masinilor de strada, F1 de ex. e cu totul altceva.

Inteleg ca nu asta vor sa auda romanasii, dar nu pot sa nu raspund legendelor lansate de romanasi care au auzit doar de ieuropa si de jermanika.

This post has been edited by tony-s: 1 Oct 2013, 15:31


--------------------
Chevrolet Lacetti 1.4 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 1 Oct 2013, 15:22
Post #100


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




QUOTE(bucatzel @ 1 Oct 2013, 16:12)
Io sper sincer sa castigi la loteria vizelor, sa te implinesti in viata si sa ajungi in america.
*


Atat de tare îi urasti pe-aia? sad.gif


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 1 Oct 2013, 15:30
Post #101


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.466
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Aha.

Si oricum, aia daca nu rezista, au si puscoace cu care sa-si impuna punctul de vedere.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 1 Oct 2013, 19:32
Post #102


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.079
Joined: 11 February 04




Centura, airbag, structura cu deformare controlata, portiere cu structura de rezistenta, stalpi laterali solizi, astea sunt pasive.
ABS, ESP, ATC, si altele sunt active.
Americanii au avut meritul lor in siguranta rutiera dar au avut si momente proaste de genul dimensiunile obligatorii ale farurilor si forma obligatorie rectangulara sau rotunda, carenaj interzis.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 1 Oct 2013, 23:21
Post #103


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ce este ATC-ul ca la alte chestii am auzit da la masini nu


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 1 Oct 2013, 23:33
Post #104


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




Io știam de UTC mellow.gif


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 2 Oct 2013, 06:36
Post #105


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




De la nostalgie ți se trage... tongue.gif


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 2 Oct 2013, 07:25
Post #106


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(bygy007 @ 2 Oct 2013, 00:21)
ce este ATC-ul ca la alte chestii am auzit da la masini nu
*


Iote


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 2 Oct 2013, 09:07
Post #107


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.079
Joined: 11 February 04




Ma refeream la controlul tractiunii cand am zis ATC, nu mi-a venit termenul corect in cap.
De vreo cativa ani industria SUA nu prea a mai venit cu chestii notabile.
De ex: Mustangul e tot cu punte spate de caruta si oricata buleftronica i-ai pune tot antica ramane.



This post has been edited by dizzy: 2 Oct 2013, 09:27


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Oct 2013, 10:15
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




da , io ma gindeam la asta blush.gif


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 2 Oct 2013, 10:26
Post #109


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Cel mai vechi si eficient dispozitiv pentru controlul tractiunii:[attachmentid=1627910447]

This post has been edited by corbex: 2 Oct 2013, 10:27


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 2 Oct 2013, 13:00
Post #110


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(tony-s @ 1 Oct 2013, 15:21)


ABS :
1971 - prima data implementat de Chrysler


*



Bine ca ai scris "implementata". Cred ca de Voisin n-ai auzit.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 2 Oct 2013, 22:21
Post #111


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.466
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Are si el dreptate.

Pe vremea cand in ieuropa, in anii '50 nici nu se auzise de CD-uri, americanii le montau in masini


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 3 Oct 2013, 06:03
Post #112


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.350
Joined: 3 October 10




QUOTE
Domnule Constantin Aur, Guvernul a anunțat cã trebuie înființate centre de pilotaj pentru a-i învãța pe șoferi sã evite accidentele. Este oportunã apariția acestora?

Titi Aur: Eu am un astfel de poligon


dry.gif



--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UXE
post 3 Oct 2013, 07:14
Post #113


Modelator


Group: Members
Posts: 6.733
Joined: 21 June 06
From: Bucuresti




Sa zica si pretul..


--------------------
Renault Symbol 2006 1.4 8v - UXE
Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tony-s
post 3 Oct 2013, 08:02
Post #114


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 465
Joined: 24 June 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(dizzy @ 2 Oct 2013, 09:07)
Ma refeream la controlul tractiunii cand am zis ATC, nu mi-a venit termenul corect in cap.
De vreo cativa ani industria SUA nu prea a mai venit cu chestii notabile.
De ex: Mustangul e tot cu punte spate de caruta si oricata buleftronica i-ai pune tot antica ramane.
*



Nu mai credeti toate tampeniile care se spun la topgear - aia e emisiune umoristica nu auto.

Ca un Ford Mustang nu are pe circuit manevrabilitatea unui Porsche e cu totul altceva, insa nici n-ai cum sa ceri asa ceva la gama aia de pret si ma indoiesc ca 0.1 % dintre soferii obisnuiti au ajuns vreodata pe un circuit, iar pe sosea in limitele legale de viteza nu-s mari diferente intre un Ford Mustang si un Porsche mai ales daca luam in considerare specificul retelei de autostrazi si sosele interstatale din USA unde sunt km intregi in linie dreapta. Nu mai zic ca un Ford Mustang costa vreo 20-30 000 USD in State fata de un Porsche care costa macar 50-60 000 euro in ieuropa.

Oricum americanii au o cu totul alta conceptie fata de ieuropeni in sportul auto, acolo se prefera forta bruta in locul manevrabilitatii - circuitele populare sunt cele ovale si suprainaltate in care se produc macar 2-3 depasiri intr-un minut, in F1 de ex. la multe curse poti adormi linistit ca vreo 20-30 de min. nu se produce nici o depasire.

Si ca sa ne intoarcem la subiectul topicului - cele mai importante descoperiri care cu singuranta au salvat o gramada de vieti sunt centura de siguranta, airbagul,abs...toate implementate prima data in USA de mai bine de 50-60 ani, cum am mai spus ce s-a implementat in ultimii 15-20 de ani in domeniul asta macar in proportie de 80% e marketing....nu zic ca nu s-au facut multe progrese in ultimii ani insa se vad doar in sporturile auto, la o masina de serie ar creste prea mult pretul si orice producator prima data se uita la profit iar siguranta masinii e undeva pe ultimele locuri in ciuda a ceea ce spune marketing-ul.

This post has been edited by tony-s: 3 Oct 2013, 08:45


--------------------
Chevrolet Lacetti 1.4 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 3 Oct 2013, 09:14
Post #115


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Si castravetele contine 98 la suta apa.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 3 Oct 2013, 09:58
Post #116


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Tontonele... este o vorba: orice fraier poate sa apese pedala aia de te face sa mergi mai repede in linie dreapta, sa stii ce ai de facut pe viraje e alta poveste. Ai auzit de multi chiloti americani capabili sa se descurce pe un traseu virajat? Eu inca n-am vazut minunea, campionii sunt de regula europeni. Cat despre Mustang versus Porsche: radmasa.gif E suficient sa te uiti la materialele folosite de ambele ca sa intelegi de unde vine diferenta de pret, de tehnologiile folosite de americani din secolul trecut nu mai vorbim ca n-are sens.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 3 Oct 2013, 10:20
Post #117


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




In tinerete am mai vazut un tonel.Era varianta pro URSS nu pro USA( in printip cam acelasi drac pentru vasali). A emigrat in Jermanica biggrin.gif el fiind de etnie svabeasca.
PS tonelu e ca brosurile ediatate de ARLUS unde scria ca si mersul pe jos era inventat de sovietici sau de savanti rusi. tongue.gif


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 3 Oct 2013, 10:27
Post #118


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Bioane, fa si traducerea! Nimeni nu mai stie ce e ARLUS-l.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 3 Oct 2013, 10:30
Post #119


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!






--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tony-s
post 3 Oct 2013, 10:45
Post #120


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 465
Joined: 24 June 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(bmwh548 @ 3 Oct 2013, 09:58)
Tontonele... este o vorba: orice fraier poate sa apese pedala aia de te face sa mergi mai repede in linie dreapta, sa stii ce ai de facut pe viraje e alta poveste. Ai auzit de multi chiloti americani capabili sa se descurce pe un traseu virajat? Eu inca n-am vazut minunea, campionii sunt de regula europeni. Cat despre Mustang versus Porsche: radmasa.gif E suficient sa te uiti la materialele folosite de ambele ca sa intelegi de unde vine diferenta de pret, de tehnologiile folosite de americani din secolul trecut nu mai vorbim ca n-are sens.
*



Nu vreau sa intru in detalii ce tin de sporturi cu motor care n-au nici o legatura cu topicul de fata care se refera la condus pe sosea de catre un sofer obisnuit intr-o masina obisnuita...... cum am mai spus prin tarile civilizate majoritatea soferilor circula respectand limitele de viteza....acuma ca in romanika e conceptia cretina ca cu atat esti mai smecher cu cat conduci mai agresiv,iresponsabil si tip raliu intr-un oras cat mai mare si cat mai aglomerat e alta poveste.

Eu mi-as lua Ford Mustang daca as da pe el doar vreo 25 000 USD cat costa in USA adica vreo 18000 euro la banii aia in ieuropa iei doar gunoaie comparativ cu Ford Mustang (evident toata discutia se tine in gama de masini noi, stiu foarte bine basmele nemuritoate ca in jermanika toate masinile second sunt ale unor batrani care le-au tinut in garaj si au mers cu ele doar cateva sute de km pe luna) ....evident ca Porsche e alta poveste insa nu-mi permit sa dau 70-80 000 euro pe o masina.

This post has been edited by tony-s: 3 Oct 2013, 11:30


--------------------
Chevrolet Lacetti 1.4 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 14:40
Forum Renault