Lagunengrün A.K.A. Brânză, BMW 325i Touring (E30)
![]() ![]() |
Lagunengrün A.K.A. Brânză, BMW 325i Touring (E30)
cdadan |
![]()
Post
#1681
|
||
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
||
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|||
dr_mKe |
![]()
Post
#1682
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Ah, ce mă pot mânca degetele !
În schimb, pun o poză „zen” pentru Mucix, să reziste mai ușor torturii ![]() dizzy.jpg ( Size: 1.7mb ) Number of downloads: 416 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1683
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1684
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1628019629
Din ce an e poza? Chestia-i ca daca au trecut 30 de ani de atunci, s-or mai fi schimbat unele detalii in oferta de uleiuri. Cauta discutie p-afara despre uleiuri, discutie din mileniul asta, si vezi ce baga baietii. 20W50 pentru -10*C mi se pare cam aiurea. Acu' 30 de ani, ala era mineral. Un 5W40 sintetic e cam la fel ca vascozitate la cald, dar mult mai bine la rece, pe verificate cu manometrul Electroprecizia ^^ As spune ca si cu un sintetic 0W50 stai foarte bine. Poate si mai bine cu un 10W60. Da' vezi ce zic aia de-s junkies pe afara. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1685
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Urmand acest trend, in curand ii veti recomanda ulei de transmisie, W90. Sau poate chiar WD40.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1686
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Io am recomandat 75W-140 pentru Subar, fincă Mattli a zis că vrea să dea în el
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1687
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Doftor senin, n-ai inteles mistoul.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1688
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
QUOTE(Muttley @ 15 Jan 2016, 06:58) Poza e facuta ieri din manualul de reparatii Bentley, editia 08/1990. Manualul de reparatii Haynes (editia 1997) zice doar QUOTE Multigrade engine oil, viscosity SAE 10W/40 to 20W/50, to API SG O sa iau forumurile de afara la mana, sa ma lamuresc. Acum matli, legat de ce zici tu, cu vechimea pozei, cu capul meu presupun ca vascozitatea e aceeasi (adica are aceeasi norma de masurare), difera doar "tehnologia" uleiului folosita pentru a o obtine. Deci trebuie folosit un ulei cu aceeasi vascozitate, dar si aceeasi compozitie chimica. Acum, de acord, nu am NiCaSil sa ma tem ca distrug motorul, dar 15w50 modern va fi la fel de vascos in aceleasi conditii precum un 15w50 din perioada aia, doar ca vor fi diferite chimic (oare?). Stiu ca-s ca un catar, e perfect intemeiat punctul tau de vedere, dar nu stiu daca la vascozitate e cazul sa umblu. Acum, din pacate, in afara de vascozitate, This post has been edited by MuciX: 15 Jan 2016, 08:53 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1689
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Mi-am halit iaurtu' & covrigu', am băut Pecsicu Tuist, sunt super-mega-hepta-pizdu-zen.
Miștoul de acum, n-am priceput, recunosc. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
SiloS |
![]()
Post
#1690
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.291 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Eu merg cu 10w40 la frig si in canicula.
E recomandabil ca unui motor care vede des multe ture si care merge mult timp cu ture si sarcina mare sa i se puna 10w60. Eu am ceas temperatura ulei si se vede imediat o diferenta daca merg cativa km blana. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Muttley |
![]()
Post
#1691
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu ma pricep cine stie ce la uleiuri, sa fie zis.
Nu m-a interesat niciodata Cr2Mo, LiCa2 sau NaCl din compozitie. Vascozitatea m-a interesat si norma API sa fie cat mai mare (aia cu SL, SM sau SN, unde S = scanteie, iar a 2-a litera, cu cat e mai departe in alfabet, uleiul e mai bun). Nu, un 15W50 sintetic nu va avea vascozitate la fel cu un 15W50 mineral, sinteticul va fi mai stabil. Nu stiu sa spun cum le masoara normele alea. In '97 e posibil ca uleiurile cu plaja de vascozitate larga sa nu fi fost raspandite si disponibile in magazine, d-aia recomanda 10W40 to 20W50. Eu le-as combina si mi-ar da 10W50. Bottom line, ce as face, posibil gresit: - vascozitate cat mai larga, vezi combinatia de mai sus, sau ulei de vara (15W50 sa zic) si ulei de iarna (5W40 de ex); - neaparat sintetic, ca nu se face apa la cald si smantanica la rece; - API SN. Si sa stii ca povestea asta cu uleiurile e mai putin grava decat pare, oricum, orice ulei modern e mai bun decat ce exista in perioada aia. Iar daca-l schimbi la maxim 7000km sau maxim 5000 daca o freci doar prin oras, esti safe. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1692
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Deci nu făcui recomandări proaste pe FB.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1693
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Auxiliary dials
![]() 15 Jan 2016, 09:27: Se pare ca aveti dreptate: QUOTE Based on modern oil chemistry, the best oil for the E30 is a 5W-40 Synthetic. The recommended brands are Silkolene Pro S, Millers CFS, Motul 300V, Redline and Gulf Competition. The Motul 8100 X-Cess, Gulf Formula G, Fuchs Supersyn and Mobil Synt S are good, cheaper alternatives. If you are on a budget, a 10W-40 semi-synthetic is a good alternative, in which case Opie recommend Fuchs XTR, Millers XSS or Motul 6100. E30Zone Wiki - Oil This post has been edited by MuciX: 15 Jan 2016, 09:27 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1694
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1695
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Digital (cel mai usor de citit), 2 in 1, perfect. Este si pe negru.
http://www.spa-uk.co.uk/Product/Oil%20Pres...Gauge%20(DG201) |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1696
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Daca il iau p-asta digital va ajunge clar in torpedou, sau undeva ascuns, ca e cam din alt film. Mai e si scump, al dracu.
![]() In alta ordine de idei: a.JPG ( Size: 23.65k ) Number of downloads: 288 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#1697
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1698
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1699
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(MuciX @ 15 Jan 2016, 06:25) Pen' ca 10W40 e genul de ulei care se pupa foarte bine cu motoarele din generatii mai vechi. E bun si de ruga, si de fuga. Avand in vedre ca n-o prepari si n-o vei folosi in regim de circuit, un ulei normal si stabil e absolut suficient. Ma gandesc la ceva rezonabil, gen mobil 1, schimbat la 7.5k sau chiar 5k daca mergi mult in oras. 15 Jan 2016, 12:22: QUOTE(Muttley @ 15 Jan 2016, 09:04) Corect. This post has been edited by cdadan: 15 Jan 2016, 12:22 |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1700
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Si recomandari de schimb de ulei:
- regula de aur: NU il schimbi in servis, decat daca mecanicu' vietii nu e altceva decat extensia indicatiilor tale. De preferat te ocupi singur, iti trebuie un lighean, cateva pietroaie, cric, un bidon in care sa colectezi, un pet taiat pe post de palnie, si multe carpe care nu lasa scame. Si ce scule vrea bimmeru' lu' matale ca sa scuipe uleiul afara; - il scurgi cald/fierbinte, uatevar; - nu pui joja, busonul de golire, busonul de umplere, altundeva decat pe carpa, pe curat, unde nu bate vantul; - umpli filtrul inainte de montare, vezi ca desi torni in el, suge. Nu stiu ce pozitie are pe masina, la japonezele de le pastoresc eu e vertical, mai mare dragu'; - mai inclini masina, sa se scurga orice picatura. Nu te grabesti, ai timp. Nu rotesti motorul la demaror fara ulei, ca sa iasa tot, nu-i o idee buna in opinia mea; - umpli astfel incat nivelul de pe joja sa fie INTRE marcajele de minim si maxim, la mijloc. Toata lumea tine nivelul la maxim - naspa, volumul de aer din carter scade, presiunea creste, simeringurile si garniturile vor scuipa mai mult. E doar o parere; - nu faci economie de carpe, de igiena; - dupa ce ai inchis tot, ridici un picior din spate al bimmerului cu ajutorul cricului, bagi in treapta 5, si invarti o roata spate in directia deplasarii spre fata a masinii, cateva rotatii complete. Asta va amorsa circuitul de ungere, astfel incat atunci cand o pornesti pentru prima oara, sa nu te uiti secunde mult prea multe la un bec rosu aprins in bord. Asta asa, ca pentru un pasionat indragostit de tigaie ce esti ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1701
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Tare asta cu amorsatul invartind de roata... Cam cu ce RPM se va amorsa zici?
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1702
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Depinde de puterea lui Mucics, in jur de 2-3 rotatii pe minut. Ce treaba are turatia? Sunt niste lobi intr-o pompa, care imping niste ulei in sus.
De fapt ai dreptate, ca are motor longitudinal. Mucics, daca ai acces pe sub masina si ai de ce sa invarti, da-i-o direct cu o cheie, rotind direct de arbore. This post has been edited by Muttley: 15 Jan 2016, 12:59 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ursul_bipolar |
![]()
Post
#1703
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
QUOTE(cdadan @ 15 Jan 2016, 13:19) Pen' ca 10W40 e genul de ulei care se pupa foarte bine cu motoarele din generatii mai vechi. E bun si de ruga, si de fuga. Avand in vedre ca n-o prepari si n-o vei folosi in regim de circuit, un ulei normal si stabil e absolut suficient. Ma gandesc la ceva rezonabil, gen mobil 1, schimbat la 7.5k sau chiar 5k daca mergi mult in oras. Problema cu 10w-40 de la Mobil este ca nu este Mobil 1 este Mobil Super S care este alta mancare de peste si in general la toti producatorii este cam aceeasi chestiune. 10W nu il va ajuta f mult in perioada rece, este mai vascos, pt un motor facut ca nou si curatat 10w cu timpul va lasa multe depuneri. 5W este mai bun, nu vreau sa intru in detalii despre pour point-uri sau alte caracteristici ca nu isi au rostul. La limita superioara 40 tine bine la clima de la noi, la verile de la noi 45-50 de grade la nivelul solului e o nimica toata. Partea buna este ca 40 tine la aceste temperaturi si poti sa mergi si turat dar trebuie schimbul facut intre 8000-maxim 10000. Chestiile cu long life aruncate de producatori sunt prostii... This post has been edited by ursul_bipolar: 15 Jan 2016, 13:01 |
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1704
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 15 Jan 2016, 12:57) Depinde de puterea lui Mucics, in jur de 2-3 rotatii pe minut. Ce treaba are turatia? Sunt niste lobi intr-o pompa, care imping niste ulei in sus. De fapt ai dreptate, ca are motor longitudinal. Mucics, daca ai acces pe sub masina si ai de ce sa invarti, da-i-o direct cu o cheie, rotind direct de arbore. Are treaba turatia, ca daca nu e suficienta, uleiul revine in baie ajutat de gravitatie inainte sa apuci tu sa mai invarti o tura. Oricum e aiurea treaba cu amorsarea dupa schimbul de ulei. La urmatoarea pornire, dupa schimbul de ulei, nu va fi tot in baie scurs uleiul? Ce faci, dai la manivela precum invart mecanicii palele motoarelor de avioane, inainte de fiecare pornire? |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#1705
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.468 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1706
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Exista o supapa de retinere in filtrul de ulei. Ma rog, in majoritatea. O foarte buna prietena de-a mea de altfel, ce m-a facut sa-mi cumpar o masina.
Si da, aceasta supapa nu va permite uleiului sa se scurga inapoi intre porniri, cu conditia sa functioneze. La schimbul de ulei e mai severa treaba, pentru ca la prima pornire, fata de alte situatii, ai de umplut insasi pompa de ulei, filtrul, si alte minuni, care de obicei nu se golesc. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1707
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Macar sa folosesti un cric pneumatic.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1708
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
poate are casa in panta, ii face direct vant.
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1709
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Am unul hidraulic luat de la lidl la oferta. Pana acum si-a facut treaba, ursul nu e o masina grea. Imi mai trebuie 2 capre.
Interesant punctul de vedere cu amorsarea, de asta chiar nu stiam. Adica nu ma gandisem, ca are sens ce spui tu, dar in acelasi timp se prea poate sa aibe si Catalin dreptate. Nu stiu/stiam de supapa de care vorbesti, dar ma documentez. Cu restul operatiunilor eram familiar. @ursul_bipolar: Legat de schimburi, inca nu am decis care va fi regimul de utilizare, dar cel mai probabil nu va apuca 8k cu niciun ulei, deci iese din discutie "Longlife". Pentru ca nu imi place sa lucrez in fata casei, in vazul vecinilor, am tot apelat la mecanici. Tinand cont ca va fi desfacut acum, cel mai probabil il voi duce tot la cel care l-a refacut pentru revizii, daca voi fi multumit de cum iese RK-ul. ![]() Dar suna tentant si sa surubaresc eu. ![]() This post has been edited by MuciX: 15 Jan 2016, 13:24 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1710
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Filters mounted such that oil tends to drain from them usually incorporate an anti-drainback valve to hold oil in the filter after the engine (or other lubrication system) is shut down. This is done to avoid a delay in oil pressure buildup once the system is restarted; without an anti-drainback valve, pressurized oil would have to fill the filter before travelling onward to the engine's working parts. This situation can cause premature wear of moving parts due to initial lack of oil.
Sursa - wiki. Adaug: exista filtre de tip cartus (aveam la Twingo), fara supapa. Aceasta exista probabil altundeva, gen in pompa. Functioneaza identic. A nu se confunda cu valva de suprapresiune, care limiteaza presiunea in sistem la o valoare maxima prestabilita. Sunt diferite. Edit, si asta-i faina: se da Swift Sport, masina noua. Se duce la revizie, aia-i schimba uleiul, impreuna cu un filtru original Suzuki. Posesorul se confrunta cu bataie de motor la pornire, insotita de martor ulei aprins in bord in primele aprox 2 secunde. Paharul, deja umplut cu frana de motor lipsa, acum da p-afara, iar proprietarul incepe sa-si caute alta masina, pe care si-o si cumpara-n cele din urma. Suzuki primeste dupa cateva saptamani de la revizie un filtru de ulei nou, Mahle. Fara exceptie, martorul se stinge odata cu pornirea motorului, zgomotul nu mai exista. C a t a l i n, comentarii? Edit la edit: de aici a pornit tot ![]() subaru.png ( Size: 27.76k ) Number of downloads: 188 This post has been edited by Muttley: 15 Jan 2016, 14:18 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th May 2025 - 16:37 |