Lagunengrün A.K.A. Brânză, BMW 325i Touring (E30)
![]() ![]() |
Lagunengrün A.K.A. Brânză, BMW 325i Touring (E30)
MuciX |
![]()
Post
#1741
|
||
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|||
dr_mKe |
![]()
Post
#1742
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Dpv mecanic, ar trebui verificată cu un burn-out
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1743
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
marian-j |
![]()
Post
#1744
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
QUOTE(Muttley @ 15 Jan 2016, 12:47) Si recomandari de schimb de ulei: [...] - dupa ce ai inchis tot, ridici un picior din spate al bimmerului cu ajutorul cricului, bagi in treapta 5, si invarti o roata spate in directia deplasarii spre fata a masinii, cateva rotatii complete. Asta va amorsa circuitul de ungere, astfel incat atunci cand o pornesti pentru prima oara, sa nu te uiti secunde mult prea multe la un bec rosu aprins in bord. Asta asa, ca pentru un pasionat indragostit de tigaie ce esti ![]() Perfect de acord cu restul postarii.Ultimul aliniat mi se pare, totusi, prea aiurea!Las-o-n ma-sa de treaba!Prea o ducem la extrem, pentru un amarat de schimb de oloi!Pompa de ulei de pe urs este una foarte eficienta.Daca este in buna stare, in 2-3 rotatii ale vilbrochenului se va amorsa, iar in urmatoarele 3-4, umple sistemul.Hai sa nu omoram mushte cu tunul!Exista suficient ulei ramas prin motor(plus cel nou), incat sa nu-i dauneze.Am dus un motor de rechin, mult peste 300k!, fara sa-l salt de cwr ca sa-i invart roata la schimbarea oloiului, asta in conditiile in care nu aveam la dispozitie uleiurile din generatiile actuale.Aia 2 centi ai mei. ![]() QUOTE(Muttley @ 19 Jan 2016, 20:32) Ai zis de schimbat scaune. N-ar fi tragic, n-ar trebui sa crape chiulasa, dar daca cele originale-s bune si recuperabile prin frezare, categoric lasa-le. Ti-a indicat doftorul sa schimbi ghidurile. Acolo nu e treaba simpla, riscurile-s mari. Ti-am mai zis, daca-s ok, jocurile cozilor in ghiduri sunt rezonabile, ar merge lasate. E doar parerea mea. De acord!E cu cantec treaba!Nu stiu daca mecanicii lu' fratili MuciX dispun de tehnologia necesara inlocuirii unor piese atat de sensibile.Chiulasa incalzita la o anumita temperatura, piesele "congelate", bla-bla.Daca respectivele repere pot fi pastrate, ar fi super!Daca nu, Dumnezo cu mila! ![]() Coane Mucix; in timp ce clampaneam pe taste, mi s-o aprins un bec in scafarlie!Am in pod o trusa completa de freze pentru scaunele de supape, ramasa de pe vremea cand aveam rechinul.Nu-s convins ca unghiurile si diametrele de rectificare se pupa cu ale ursului, dar daca le vrei, ti le pun pe curier asap!Io si asa n-o sa le mai folosesc veci!O adresa de expeditie pe pm si pleaca glont! ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1745
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Hai ca-mi scapa un detaliu important, mea culpa.
Chestia cu-nvartitu' rotii e debitata de mine, si a aparut urmare a unei experiente personale - primul schimb de ulei la Swift Sport. Masina are racitor de ulei, adica un circuit o idee mai lung decat la majoritatea, plus ca se foloseste zeama 0W20, care pare-se ca se evacueaza rapid, nu ramane asa mult cum a scris marian. La primul schimb de ulei am auzit clampaneala sinistra de tacheti hidraulici, iar martorul s-a stins prea tarziu pentru gusturile mele. De la urmatorul schimb, inclusiv la cele facute in service la revizie, s-a efectuat manevra, iar rezultatele au fost cele urmarite de mine. Fiecare cum apreciaza, eu n-am fortat pe nimeni ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
marian-j |
![]()
Post
#1746
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Coane Muttley, departe de mine gandul de a intra in polemica.Io-mi impartaseam parerile personale.Swiftu' dumitale e o masina cu fitze in cap!Am urmarit topicul, dar nu m-am amestecat in discutie.Sunt prea multe detalii tehnice care ma depasesc.Eh, cu ursul este alta treaba!Cotiga asta are un motor facut sa mearga si fara ulei!Pe vremea cand a fost gandit, se faceau motoare incredibil de rezistente si fiabile.Relativ simple, dar dimensionate corespunzatator si executate din materiale la care nu prea le gaseai cusur!Ca fapt divers:am casat rechinul cu pompa de ulei originala, fara sa-i fac nimic, in afara unei curatiri temeinice, cand am inlocuit toata distributia(undeva pe la 270k).Vrei sa te fac sa razi?Pedala de acceleratie era din plastic, dublu-articulata, fara nici o urma de metal.O am in pod!Vrei sa-i fac o poza?Cam despre asta vorbim.Calitate, nu consumabile.
P.S. Phutu-l-n bot pe bou' ala de Bangle!!Cam pe vremea lui au disparut motoarele 6L, de litraje decente, de pe bemveuri!Lovi-l-ar toate valvetronicele si arborii de echilibrare, acolo unde o fi! ![]() This post has been edited by marian-j: 21 Jan 2016, 00:01 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1747
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Tehnolojia merje inainte. Acum fac motoare-n 3 cilindri de 1.5, ca sa dea la numar juma' de litru pe cilindru, cat au calculat ei ca-i optim.
![]() |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
marian-j |
![]()
Post
#1748
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Tulai că urâte mi-s drujbele alea în trei cilindri.Egal ca-s VAG, OPEL, usw.
|
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1749
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Mie îmi plac doo motociclete, una din ele fiind Triumph Rocket III cu motor de 2300cmc in 3 cilindri
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1750
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1751
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1752
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
De ce vorbim de jumatati de motoare?
![]() Mariane, mersi mult pentru oferta, esti un dragut, ca de obicei. Chiulasa a fost data luni "la facut" si deja azi-maine ma astept sa vina inapoi la service. E cumva dincolo de puterile mele de influenta, am mers pe increderea ca mecanicul are incredere in acel atelier si nu vor face operatiuni nenecesare si acelea pe care le vor face vor fi asa cum trebuie. P.S. rocket III mi-a facut si mie cu ochiul, dar am incetat sa ma gandesc pe masura ce au trecut anii in care am zis ca dau de A si nu am dat. Oricum, cumpatat de vizavi, eram chitit sa iau ceva cu motor mic pentru inceput. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1753
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
XC forever
![]() ![]() Afară ninge cu spor, we're doin' skiddies tonight ![]() Mucixe, o să mă gândesc la tine ![]() This post has been edited by dr_mKe: 21 Jan 2016, 09:57 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1754
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Abdeit chiulasa:
Teoretic va fi gata astazi, asteapta sa le vina ghidurile de supapa (6 buc). Supapele nu etansau complet, dar nu au fost schimbate, au fost prelucrate mecanic - pasta. I s-a dat fata noua, a fost nevoie sa ia foarte putin din ea, nu stiu exact cat. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
M.C. |
![]()
Post
#1755
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.152 Joined: 24 January 04 From: Ploiesti ,din cind in cind. ![]() |
Delicata treaba aia cu ghidurile.......
Chiar asa uzura mare sa fi avut? |
--------------------
Renault Megane
II Sedan Influence
1,6 16 V ,2005 Alfa Romeo 159 1,9 JTS, 2007 , Ford Mustang 2,3 Ecoboost, 2017
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1756
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Ai idee cum merge un motor la care nu închide bine o supapă? Una, nu mai multe.
Daca supapele nu inchideau, se schimbau sau polizau scaune, se schimbau sau polizau supape. Procedura asta de "prelucrare" cu pasta e cam standard si foarte putin invaziva, ca un polish de intretinere pentru vopsea. E foarte bine ca se schimba ghiduri cu inceput de uzura. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1757
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Concluzia?
![]() |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1758
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
S-a mers pe procedura standard de reconditionare, deci e ok. O sa iasa bine.
![]() Supapele inchid, ca altfel erau luate grav la pilă. Finisarea cu pasta e noninvaziva si binevenită. Nus' de ce se panicheaza auditoriul pentru schimbare ghiduri. Era o mare prostie sa ramana acolo niste ghiduri obosite. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1759
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Dane, cum ne înțelegem noi doi, ca niște uameni mari
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#1760
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Coane, mie, la 19, mi-au scos ghidurile cu azot lichid. Acu', daca matale nu te poti descurca de azot lichid industrial, vezi ca-s niste sprayuri in comert care fac aproape acelasi lucru, si asa tu ai mai putine supape decat aveam eu
![]() Nu inteleg de pastrezi ceva din chiulasa aia, ca sa fiu sincer ![]() 21 Jan 2016, 12:19: Ghiduri noi si supape noi ar trebui sa pui, minim! Iar scaunele se rectifica suficient de bine cu pasta, bineinteles incepand cu una agresiva si terminand cu una de finisaj. This post has been edited by R19/16v: 21 Jan 2016, 12:19 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
MuciX |
![]()
Post
#1761
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Adica-mi numeri supapele?
![]() Daca ei au zis ca nu-s de schimbat supapele, nu pot decat sa ii cred. Cu atat mai mult cu cat e 210 lei una de admisie si 240 lei una de evacuare. Bine, la fel a zis si ala cand a schimbat cureaua de accesorii la Mazdoi, "rola mai duce, am verificat-o eu la mana". A doua zi se auzea rola... Ca tot veni vorba, Mazdoiul a pornit ieri fara emotii, dupa ce nu fusese pornita de 2 zile. Poate scapa bateria si de iarna asta. ![]() This post has been edited by MuciX: 21 Jan 2016, 12:51 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1762
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#1763
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Important e cum au decis ca nu au niciun cusur. Le-au dat jos pe toate si au pus micrometrul pe cozi?
Ghidurile cum le-au verificat? Au bagat comparatoru' pe ele? |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
cdadan |
![]()
Post
#1764
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Corecta observatia. Bănuiam ca te referi la uzura de pe coada, dar ma gândeam că poate exista si alte argumente.
Teoretic supapele-s din material mai dur, plus ca-s tratate. Exista sanse bune ca uzura pe ele sa fie neglijabilă. Dar asta e doar o presupunere, realitatea din teren n-o stiu. Sa speram c-au fost măsurate. This post has been edited by cdadan: 21 Jan 2016, 14:09 |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1765
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Eu stiu cum mergea motorul ala inainte sa predrau cheile. Asteptarea este ca dupa ce le iau inapoi, motorul ala sa mearga cel putin la fel de bine. Pentru restul exista garantia.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
R E M U S |
![]()
Post
#1766
|
![]() Group: Modelatori Group: Members Posts: 531 Joined: 14 May 13 From: ¯\_(ツ)_/¯ ![]() |
Garantie zici?
![]() |
--------------------
Mitsubishi
Colt
2009 sa mergi tare intrand pe contrasens in toate curbele? MEAH sa mergi tare pastrandu-ti banda? asta inseamna sa fii mafiot restu' e cancan... |
|
R19/16v |
![]()
Post
#1767
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Tot tie-ti va parea rau daca va trebui redesfacut motorul...
Supapele or fi din material dur, dar se subtiaza, iar ghidurile sunt de bronz, se largesc. Banuiesc ca nu e cazul sa amintesc de simeringuri ca alea sper ca erau puse la inlocuit oricum, ca-s si ieftine si usor de schimbat, si e si destul de evident cand sunt stricate. 21 Jan 2016, 14:31: Garantia va fi de 3 luni. This post has been edited by R19/16v: 21 Jan 2016, 14:31 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
MuciX |
![]()
Post
#1768
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Simeringurile de supape erau trecute by default.
Cum vad eu lucrurile, ei schimba ghidurile cu unele noi - corecte, deci daca supapele ar fi subtiate ar avea joc excesiv, deci li se va aprinde beculetul. Acum daca e rea vointa... |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#1769
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
De ce schimba 6 ghiduri? Trec 2 supape printr-un ghid?
![]() Exact asta spuneam mai sus, ca nu cu ochiu', nu cu nush-ce muschi de la ceafa sa fac masuratorile, ci cu instrumente. Tre' sa puna micrometru pe fiecare coada, in mai multe locuri, invartind supapa ca sa masoare pe un diametru macar de 2 ori. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
MuciX |
![]()
Post
#1770
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Abia acum mi-a picat fisa.
![]() |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th May 2025 - 21:29 |