Nivel temperatura motor trece de 4 linii functie, de consumatori (masa imperfecta la TdB/sasiu-motor)
![]() ![]() ![]() |
Nivel temperatura motor trece de 4 linii functie, de consumatori (masa imperfecta la TdB/sasiu-motor)
mikey_gtx |
![]()
Post
#391
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 April 09 ![]() |
|
||
--------------------
.
.
.
|
|||
klax |
![]()
Post
#392
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 1 April 08 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu ce sa zic. Vorbim de masa din spatele ceasurilor? A fost curatata odata cand era masina in garantie si cam atat. In rest nu s-a umblat. Pana la urma voi pune si firul suplimentar de pe motor pe caroserie si daca problema persista mai testez sa vedem.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 / 1.6 16v
- BC-85-BSL www.depanarecalculatoare.ro
|
|
Sc0rpi0N |
![]()
Post
#393
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 20 October 08 From: Oradea ![]() |
salut!...vineri si duminica la mers exterior si tras putin de masina la niste depasiri 3500-4000 mi'o urcat apa la 6 linii in bord, dupa care am lasat'o mai moale si mi'o revenit la 4 linii si vineri si duminica la fel...ce banuiesc io ca ar' fi ii ventilatoru care de cand am luat masina in 2009(sh) nu am auzit nici o data se mearga(msina ii dci 70 cai+resoftata)
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate 1.5DCI
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#394
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.341 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
E bine ca e resoftata...
Daca nici cu AC-ul cuplat nu porneste GMV-ul, vezi sa nu fie stricat sau sa nu fie din resoftarea aia minune. |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
Sc0rpi0N |
![]()
Post
#395
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 20 October 08 From: Oradea ![]() |
poi nu am AC...si nu cred ca de la resoftare nu ar' mai porni ventilatoru...si oricum masina ii resoftata de vreo 3 saptamani si ventilatoru nu l-am auzit nici o data sa mearga...maine merg la mecanic si vede el care ii problema
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate 1.5DCI
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#396
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(Sc0rpi0N @ 7 Jun 2011, 11:53) poi nu am AC...si nu cred ca de la resoftare nu ar' mai porni ventilatoru...si oricum masina ii resoftata de vreo 3 saptamani si ventilatoru nu l-am auzit nici o data sa mearga... ventilatorul pe diesel nu o sa il auzi tu in veci mergand, este acoperit de zgomotul produs de motor. In schimb, daca intradevar nu porneste niciodata, in oras pe caldurilea astea iti fierbe apa imediat. Daca nu fierbe, inseamna ca ventilatorul lucreaza. Nici eu nu l-am auzit mergand vreodata, dar l-am vazut ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#397
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.341 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
GMV-ul se aude la relanti, indiferent ca este diesel sau benzina...
Daca el functioneaza si voi nu-l auziti, inseamna ca este foarte bine insonorizat sloganul ![]() This post has been edited by cristic1982: 7 Jun 2011, 15:10 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#398
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Sau echilibrata elicea. Pe prima treapta la mine se aude doar cu motorul oprit.
This post has been edited by vi_escu: 7 Jun 2011, 15:33 |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#399
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(cristic1982 @ 7 Jun 2011, 15:09) Daca el functioneaza si voi nu-l auziti, inseamna ca este foarte bine insonorizat sloganul Mai degraba vizite la orl ...![]() |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#400
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(Sc0rpi0N @ 7 Jun 2011, 09:12) salut!...vineri si duminica la mers exterior si tras putin de masina la niste depasiri 3500-4000 mi'o urcat apa la 6 linii in bord, dupa care am lasat'o mai moale si mi'o revenit la 4 linii si vineri si duminica la fel...ce banuiesc io ca ar' fi ii ventilatoru care de cand am luat masina in 2009(sh) nu am auzit nici o data se mearga(msina ii dci 70 cai+resoftata) jos in stg sub tabloul de sigurante este o clema care deschide capota --> USE IT OR LOSE IT! ![]() QUOTE(IRONICK @ 7 Jun 2011, 15:31) Mai degraba vizite la orl ... ![]() |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
Sc0rpi0N |
![]()
Post
#401
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 20 October 08 From: Oradea ![]() |
degeaba nici nu l-am auzit si nici nu l-am vazut nici o data la dimineata merg la mecanic si o zis ca imi verfica el daca merge sau nu ventilatoru...si era sa uit daca ii stricat termostatu mai imi baga caldura masina?
8 Jun 2011, 11:49: dupa cum am banuit ca nu merge ventilatoru asa o si fost ventilatoru nu era legat, era facuta ceva improvizatie(asa ii cand cumperi masina sh) acuma merge in sfarsit:) This post has been edited by Sc0rpi0N: 8 Jun 2011, 10:49 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate 1.5DCI
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#402
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(cristic1982 @ 7 Jun 2011, 16:09) GMV-ul se aude la relanti, indiferent ca este diesel sau benzina... Daca el functioneaza si voi nu-l auziti, inseamna ca este foarte bine insonorizat sloganul ![]() Te contrazic, la diesel nu se aude, e acoperit de zgomotul motorului. E extrem de silentios (ventilatorul). Totusi, ce ma nelamureste pe mine: am observat la unele sloganuri cu MPI ca dupa oprirea motorlui ventilatorul continua sa mearga pana raceste apa din radiator (presupun ca de asta merge). Ei bine, la a mea nu s-a intamplat niciodata sa aud ventilatorul mergand dupa orirea motorului. |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#403
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.341 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
De fapt asta se intampla numai la modelele pe benzina, si chiar se aude GMV-ul la relenti la diesel...
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#404
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
De fapt asta se intampla la toate.
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
bloodem |
![]()
Post
#405
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 9 Jun 2011, 14:38) Nici la a mea! Intotdeauna am presupus ca Dieselul fiind mai rece de felul lui, nu are nevoie de racirea suplimentara... In fine, cert este ca niciodata nu a pornit ventilatorul dupa oprirea motorului, nici macar dupa un drum de 1000 km pe temperaturi de 40 grade. |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
StefanT |
![]()
Post
#406
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
EU STIU CA, mai exista un soi de termocupla pe radiator care suplimenteaza sonda de temperatura care ofera informatii catre ECU. Aceasta termocupla are rolul de a porni ELV cand motorul este oprit, daca este cazul. Deschide la 92 de grade si inchide la 82.
Aceasta termocupla mai are prostul obicei de a se defecta. Ce am expus mai sus nu este o informatie 100% sigura, ci 90% |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#407
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
zfmflorin |
![]()
Post
#408
|
![]() =*=*=*=*=*=*=*=*=*= Group: Members Posts: 294 Joined: 18 January 07 From: BRASOV ![]() |
QUOTE(bloodem @ 9 Jun 2011, 17:20) Nici la a mea! Intotdeauna am presupus ca Dieselul fiind mai rece de felul lui, nu are nevoie de racirea suplimentara... In fine, cert este ca niciodata nu a pornit ventilatorul dupa oprirea motorului, nici macar dupa un drum de 1000 km pe temperaturi de 40 grade. Ca sa adaug si eu la cele spuse, de cand am masina nu am auzit/vazut ventilatorul functionand, desi m-am dat jos special dupa ce am uracat Oituzul sa vad lucrul acesta. Mai mult de 4 linii nu au existat la temp. "apei" si acolo sper sa ramna. |
--------------------
Hyundai
Tucson
Style+ 1.6 T-GDI, E6d AWD 2022
- BV 29 --H ex:
Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km) Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km) |
|
klaus |
![]()
Post
#409
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(StefanT @ 9 Jun 2011, 18:24) EU STIU CA, mai exista un soi de termocupla pe radiator care suplimenteaza sonda de temperatura care ofera informatii catre ECU. Aceasta termocupla are rolul de a porni ELV cand motorul este oprit, daca este cazul. Deschide la 92 de grade si inchide la 82. Aceasta termocupla mai are prostul obicei de a se defecta. Ce am expus mai sus nu este o informatie 100% sigura, ci 90% Eu cred ca de fapt e sigura 10% si nesigura 90%. Ai vazut tu acea termocupla? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
mikey_gtx |
![]()
Post
#410
|
Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 April 09 ![]() |
confirm ce spune klaus. acea 'termocupla' e un senzor de temperatura si e unul singur pe intreg circuitul de racire al motorului.
This post has been edited by mikey_gtx: 10 Jun 2011, 00:28 |
--------------------
.
.
.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#411
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
OK, atunci scuze.
La Megane aveam ceea ce se numea Comutator temperatura ventilator radiator http://autokarma.ro/Produse.aspx?TipautoId...sProdPeGrupe=1& This post has been edited by StefanT: 10 Jun 2011, 06:39 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
mikey_gtx |
![]()
Post
#412
|
Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 April 09 ![]() |
o fi pus si pe logan pe K4M, desi sunt slabe sanse, la cat cost reduction s-a aplicat.
|
--------------------
.
.
.
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#413
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(mikey_gtx @ 10 Jun 2011, 11:44) Ce cost reduction stimabile? Masina nu e facuta pe acest principiu, e doar "gandita" de ingineri mai mult sau mai putin repetenti ... Si, ca sa te citez: "directie asistata de antebrat si aer conditionat de deschiderea geamului." Unde vezi tu cost reduction aici? Pur si simplu nu s-au gandit ca se poate si altfel ... |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
mikey_gtx |
![]()
Post
#414
|
Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 April 09 ![]() |
poftim? vrei sa insinuezi ca loganul nu e gandita ca masina low-cost?
|
--------------------
.
.
.
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#415
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Ba e, eram si eu putin ironic ... Totusi o masina care atinge 10.000 euro nu prea mai e low cost. E clar ploitica de marketing, una destul de reusita as putea spune. Pe acelasi segment de pret, gasim masini mai aratoase si poate mai confortabile. Dar dacia castiga mult pe partea de intretinere, cel putin asa m-au convins pe mine (aveam in vederi Clio, Fabia, Aveo ...)
|
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
jelly |
![]()
Post
#416
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 702 Joined: 3 October 07 From: București ![]() |
Din cate stiu masinile pana la 15000 de euro sunt considerate low cost.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 - Laureate
- B030431 Lucrurile nu se întâmplă. Lucrurile sunt făcute să se întâmple. (John F. Kennedy)
|
|
Sc0rpi0N |
![]()
Post
#417
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 20 October 08 From: Oradea ![]() |
din cate stiu io la loganuriile dci nu mai sta pornit ventilatoru dupa ce ai oprit motoru...si confirm si io ca nu se aude ventilatoru cu motoru pornit, l-am vazut mergand da nici vorba sa il aud
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate 1.5DCI
|
|
Brainie |
![]()
Post
#418
|
Membru autentic Group: Members Posts: 464 Joined: 2 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Am avut si eu o problema legata de racire si am ramas cu unele suspiciuni. Deci rog ajutor de la cine stie ceva in plus.
Problema sta asa: am avut ambreiajul rupt (da, rupt, nu uzat, exfoliat, zgariat, ci rupt; discul, nu cablul; de ce ? nu stiu, nu am gasit o explicatie rezonabila). M-am dus ca omul in service (nu in reteaua Dacia), l-au inlocuit cu totul. La prima deplasare, in miezul zilei, canicula, AC pornit de la inceput, la vreo 10 min dupa plecare (plecare deci cu motorul rece) vad la bord 6 linii la temperatura. La semafor creste la 9 linii, se aprinde si becul rosu, plec de la semafor, si pana sa opresc pe dreapta se stinge becul rosu, si apoi mergand constant mai mult ajung la 4 linii. La fel in continuare: la mers incet si opriri se incingea, la mers mai rapid si constant se racea. Buuuun, hai la service-ul cu ambreiajul sa vedem ce s-a-ntamplat. Prima reactie: nu e domne' nicio legatura intre ambreiaj si racire, nu a umblat nimeni la racire. Eu: poate ati scos vreo mufa, poate nu mai face contact undeva (asta cu voce tare), poate ati inlocuit vreun senzor ceva (asta in gand). I se aprinde un beculet mecanicului, si zice: hai sa vedem. Pornesc la relanti pe loc, o mai tureaza el din cablu, se aprind 2 linii la bord, apoi 4 apoi foarte scurt 2 si iar 4, apoi 6. Ventilatorul mort si ingropat. Da el un telefon (la electricianul service-ului) intreaba ceva si zice: cred ca am inversat 2 mufe care sunt la fel (le scosese ca sa aiba loc sa lucreze si le-a pus invers). Cu motorul mergand le inverseaza si porneste brusc ventilatorul. Cateva probe tot pe loc, pornea si se oprea ventilatorul, dar liniutele au ramas tot 4 de-acum inainte. Asta a fost problema, mai poftiti pe la noi, nu ezitati sa veniti daca mai sunt probleme, bla bla bla. Fac proba in mers printre blocuri, cu viteza mica, cu AC, cu lumini aprinse, stationari la semafor. Se auzea ventilatorul pornind si oprindu-se, liniutele la bord lipite la 4. Ce mi s-a parut ciudat: 1- dupa oprirea motorului nu a mai pornit ventilatorul niciodata (de cand cu evenimentele; anterior pornea uneori, nu intotdeauna) 2- se aude pregnant de la sofer pornirea si oprirea vetilatorului (in mers, la viteza mica; la viteza mai mare nu am remarcat); Imi este teama ca merge numai pe treapta II (mesterii din service nu erau prea convinsi ca Loganul are 2 trepte de viteza la ventilator). Cum as putea sa-mi dau seama pe ce treapta este ? M-am uitat la cele 2 mufe inversate si situatia se prezinta asa: o mufa este verde, are 2 papuci, intra in ea 3 fire, 2 verzi + 1 maro, pe mansonul de protectie al firelor e un cod: 0763030. La momentul actual (cu ventilatorul functionand), mufa verde intra undeva catre butucul (axul) ventilatorului. A doua mufa (identica la forma cu prima) este neagra, intra 2 fire in ea (verde + maro), si se cupleaza pe carcasa ventilatorului catre farul stanga (cutia de rezistente a GMV). Configuratia asta de fire nu se regaste exact asa in schema electrica din manual, dar nu mi se pare o deosebire esentiala. Am comparat cu un Logan din 2004, si asta avea firele exact ca in schema. Probabil ca au schimbat intre timp manunchiurile de fire. Citind pe aici am mai facut urmatoarele verificari: - in cutia de sigurante de langa acumulator m-am uitat la sigurante; toate par in regula - am incercat sa identific releele care comanda ventilatorul prin rezistente sau direct; nu am reusit - am pornit motorul si am scos in diverse situatii (imediat dupa pornire,dupa ce s-a incalzit, in timp ce ventilatorul statea si in timp ce ventilatorul se invartea) mufa senzorului de temperatura de pe chiulasa (asta cred ca ar fi singurul senzor de pe capatul chiulasei inspre aripa stanga); in nicio situatie nu s-a modificat starea ventilatorului ca urmare a cuplarii / decuplarii acestei mufe. - in timp ce ventilatorul era deja pornit apasam si butonul AC; nicio modificare in turatia ventilatorului Constatare generala cat am stat la verificare cu motorul pornit (20-30 min): cu sau fara AC temperatura a stat cuminte la 4 liniute; ventilatorul pornea/se oprea si pastra 4 liniute, evident mai des cu AC pornit. In mers am 4 liniute constant (si la mers incet in panta accentuata si lunga, si la mers pe autostrada). Dar dupa ce opresc motorul (ventilatorul n-a pornit niciodata dupa oprire), la repornire (dupa 5-15 min) vad de multe ori 6 liniute, dupa care ventilatorul isi face treaba si revine rapid la 4 liniute. Deci: 1) Pot sa fiu sigur ca aceea care merge e treapta a II-a ? 2) Cum verific de ce nu merge treapta I ? Nestiind care e releul pentru tr. I, pot doar sa le iau pe rand (sunt numai 7, 5 mai inguste si 2 mai patratoase), sa le leg la 12 V (calculatorul comanda releele la 12 V ???) si sa vad daca anclanseaza. Cum verific rezistentele de pe carcasa ventilatorului nu-mi dau sema, ca nu prea e loc acolo si nu se vede nimic (pentru bagat sondele de la un ohmmetru/multimetru, de exemplu). Se poate demonta in vreun fel cutia respectiva ? Daca ajung la concluzia ca un releu nu merge, il iau cu mine ca model si ma duc la magazin. Dar cu rezistentele cum fac ? Adica cum se schimba / demonteaza ? S-or gasi pe la magazine, sau doar in reteaua Dacia ? Atasez o poza cu cutia de siguante si relee. Poate stie cineva care e releul pentru tr. I. Dupa schema electrica le stiu pe ambele (pag. 1544 din manual), dar nu pot sa le identific in cutie, fiindca nu e scris nimic pe acolo. 002.JPG ( Size: 1.8mb ) Number of downloads: 1095 |
--------------------
Ex Dacia 1310 Li ;
Ex Logan ABS+ 1.6 MPI
2007
|
|
Brainie |
![]()
Post
#419
|
Membru autentic Group: Members Posts: 464 Joined: 2 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Chiar nimic ???
|
--------------------
Ex Dacia 1310 Li ;
Ex Logan ABS+ 1.6 MPI
2007
|
|
sobolan |
![]()
Post
#420
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
GMV-ul are 2 trepte la loganul cu AC(cel putin).....pune-l pe ddt2k si da-i test la viteza 1 si apoi la 2....atunci o sa clarifici !
daca merge doar pe 2 e dusa siguranta termica a gmv-ului si nu e pericol,totul e sa mearga ! |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:58 |