Nivel temperatura motor trece de 4 linii functie, de consumatori (masa imperfecta la TdB/sasiu-motor)
![]() ![]() ![]() |
Nivel temperatura motor trece de 4 linii functie, de consumatori (masa imperfecta la TdB/sasiu-motor)
82ADR |
![]()
Post
#431
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 12 October 10 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan
2005 ambition
- cs82adr
|
|||
torpedo |
![]()
Post
#432
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 13 November 03 ![]() |
De ceva timp imi apar doar 2 linii. Am schimbat termostatul cu unul de origine luat din targ, a mers o zi cu 4 liniute dupa care a scazut la 2. Am fost la service si l-am luat in probe pe inginer cu calculatorul iar temperatura apei indica valori intre 83-86 grade. Mi-a spus ca e normal si defectul ar fi la sonda de temperatura. Pana acum in 6 ani am schimbat 5 sau 6 termostate. Am luat 3 din cele pe care le mai aveam si le-am fiert, constatand ca incep sa deschida pe la 84-85grade, deci mai devreme decat ce scrie pe ele (89 grade). Atunci am facut urmatorul lucru: Am scos axul acela din otel si l-am pilit cam 2mm. Daca se dilata lichidul sau ce o fi in el, mai are o toleranta de aproximativ 2mm astfel incat supapa sa nu se deschida. Pe masura ce creste temperatura, axul de otel iese mai mult si incepe sa deschida si supapa termostatului. De cand am facut aceasta modificare am 4 linii. Urmeaza sa merg iar in service si sa mai verific o data temp. motorului sa nu fie mai mare. Am facut acest lucru pt ca m-am saturat sa tot cumpar termostate. Mia-am luat si o sonda de temperatura din targ, mageti marelli (scrie pe ea) cu 20 ron dar inca nu am schimbat-o, nu cred ca e de la sonda. Din moment ce scrie pe termostat 89 grade si temperatura motorului era la 83-86 grade, e clar ca termostatul deschide mai devreme. Inainte la 2 linii era cald furtunul care intra in radiator, acum la 2 linii e rece si se incalzeste cand pe bord apar 4 linii.
This post has been edited by torpedo: 7 Nov 2011, 11:58 |
--------------------
Dacia
Logan 1,4, Laureate
- IL 02 xxx
|
|
neotec |
![]()
Post
#433
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 18 January 05 From: Bucharest, Romania, Europe ![]() |
Am patit un eveniment in august 2011, in trafic aglomerat, caldura mare, AC-ul pornit, masina a inceput sa dea in nas si in aprox 1-2 minute s-au aprins toate linutele de la temperatura din bord inclusiv martorul de temperatura. Am tras pe dreapta, am ridicat capota, apa clocotea in vas, GMV-ul era oprit, am stat 10-15minute sa se raceasca putin si am mers direct la service. Mecanicul a scos mufa cu 2 pini care intra in GMV, era topita "grav" pe unul dintre pini. A pus o noua mufa, a alimentat GMV-ul pe direct si a pornit fara probleme. A facut legatura mufei (a taiat-o pe cea veche) a izolat toata lucratura. Am plecat de la service si timp de vreo saptamana dupa asta am fost atent la regimul GMV-ului, care nu a mai prezentat probleme, am folosit AC-ul, a urcat temperatura in bord la max 4 liniute, GMV-ul intra in functiune (il auzeam din cand in cand). A urmat o perioada de aprox o saptamana in care au fost temperaturi mai scazute si am pierdut interesul pentru GMV, crezand ca problema s-a rezolvat. Am plecat in concediu la inceputul lui Septembrie intr-o zona de munte si intr-o zi mai calda la urcare unei pante... ups, 7 liniute in bord, evident GMV-ul nu mergea. In zilele urmatoare temperatura nu a mai urcat dar nici GMV-ul nu l-am mai auzit. Am revenit in Bucuresti, vremea s-a racorit si n-am mai intampinat probleme (am amanat sa merg la service din cauza pretului mare al GMV-ului, inlocuirea acestuia parand a fi ultima solutie). Am trecut de iarna si zilele trecute (in vinerea mare) s-a repetat povestea (7 liniute) in timpul unui mers bara la bara de vreo 45min. Am oprit, am scos mufa de la GMV si... surpriza (not) era din nou topita. Intrebarea se pune, trebuie schimbat GMV-ul sau problema e din alta parte? Siguranta este OK, releul nu l-am verificat, desi nu cred ca are legatura.
|
--------------------
Dacia
Logan 1,5dCi
2007 Ambition
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#434
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Esti o premiera, eu pana acum nu am mai auzit la nimeni 7 liniute...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
testike |
![]()
Post
#435
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Se pare ca am schimbat degeaba termostat + sonda la dci.
Am facut 950 km in weekend si nu am vazut 4 linii, pe vreme destul de calda si mers in toate conditiile: 200 km autostrada, 150km oras, 600 drumuri nationale. |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
neotec |
![]()
Post
#436
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 18 January 05 From: Bucharest, Romania, Europe ![]() |
QUOTE(bobo77 @ 17 Apr 2012, 22:17) Uite, tânărul de aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=990695 a avut simptome identice (deși din alta cauza) și într-adevăr utilajul lui se mulțumește cu 6 liniuțe. Pe mine ma nedumerește totuși mufa topita... coroborata cu funcționarea GMV-ului pe direct. This post has been edited by neotec: 18 Apr 2012, 09:49 |
--------------------
Dacia
Logan 1,5dCi
2007 Ambition
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#437
|
![]() - Group: Members Posts: 22.742 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(neotec @ 18 Apr 2012, 10:48) Uite, tânărul de aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=990695 a avut simptome identice (deși din alta cauza) și într-adevăr utilajul lui se mulțumește cu 6 liniuțe. Pe mine ma nedumerește totuși mufa topita... coroborata cu funcționarea GMV-ului pe direct. 2,4,6, ... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
neotec |
![]()
Post
#438
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 18 January 05 From: Bucharest, Romania, Europe ![]() |
După cum spuneam, problema este puțin diferita, în cazul meu indicatorul a aratat mereu 2 liniuțe cu mici excepții, la peste 35 de grade cu AC-ul pornit sau pe serpentine la urcare, sau după cel putin o ora de mers bară la bară în oraș (când arata 4 liniuțe). Chiar și acum cu GMV-ul ne funcțional (are mufa scoasa) nu sare de 4 liniuțe la mers normal și ajunge la 4 după 20-25 de minute de mers. Dar fără GMV, evident ca este exclus orice tip de mers prin aglomerație cu AC sau pe perioada verii prin oraș. Ceea ce ma interesează pe mine este cauza pentru care se topește mufa... și dacă trebuie să schimb GMV-ul (așa zice service-ul) sau trebuie să caut defectul în altă parte?
|
--------------------
Dacia
Logan 1,5dCi
2007 Ambition
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#439
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
probabil service-ul a pus testerul pe masina si negasind nici o defectiune memorata pe UCE injectie a considerat ca motorul ventilatorului e in scurt sau gripat si solicita suplimentar ducand la topirea mufei.
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
B!ll |
![]()
Post
#440
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 18 March 11 From: Bucuresti ![]() |
Salut! Eu am problema cu numai 2 liniute cred ca de cand am tras firul pentru sprit parbriz. Initial am banuit GMV-ul ca nu-l auzeam decat pe viteza mare in oras odata cu aparitia a 4 liniute. Apoi am mai mutat ceva fire pentru transponder, am pus DRL si led-uri sub bord si de atunci cand am 2 cand am 4 liniute si cam in acelasi timp a inceput sa functioneze cu intermitenta si vitezometrul.
Azi nu mergea vitezometrul, 2 liniute pe bord, dar cand am oprit pentru 2 minute motorul si cand am pus contactul sa plec au aparut 4 liniute fix pana a pornit motorul. Ce Doamne iarta-ma sa fie? Mase suplimentare la motor si caroserie am pus, pe cea de bord am curatat-o si strans-o, mufa TDB curatata... Ce sa mai fac? Multumesc! LE: GMV porneste cam la 1 minut dupa oprirea motorului si merge cam 2-3 min pe viteza mare. This post has been edited by B!ll: 18 Apr 2012, 15:55 |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V
2010 Laureate
- B 18 CVB Prostii invata din greseli si desteptii de la altii
|
|
neotec |
![]()
Post
#441
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 18 January 05 From: Bucharest, Romania, Europe ![]() |
Am fost la un electromecanic si mi-a investigat problema, s-a dovedit a fi de vina un papuc larg la mufa. A trecut o saptamana de cand mi-a strans acel papuc si n-au mai fost probleme, desi afara a fost destul de cald, am folosit si AC-ul.
|
--------------------
Dacia
Logan 1,5dCi
2007 Ambition
|
|
B!ll |
![]()
Post
#442
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 18 March 11 From: Bucuresti ![]() |
Dupa ce am refacut toate legaturile la ce montasem eu pe la bord, mai exact am mutat alimentarea LED-urilor de sub bord de pe + dupa contact de la bricheta pe alimentarea becului din torpedou, problema liniutelor de temperatura s-a rezolvat.
A ramas numai problema vitezometrului si implicit km parcursi, cosumul mediu + instantaneu. Am citit tot ce am gasit pe forum la Logan si Solenza/ Supernova si concluzia ar fi ca problema poate vine de la masa TDB-ului. Pun aici (fiindca celelalte topicuri sunt inactive) o intrebare probabil prosteasca: daca masa TDB este imperfecta si uneori se intrerupe nu ar trebui ca atunci cind este intrerupta sa "cada" toate iformatiile de pe TDB? Adica viteza, turatie, temperatura si combustibil? Scuze ca sunt off-topic! Multumesc! |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V
2010 Laureate
- B 18 CVB Prostii invata din greseli si desteptii de la altii
|
|
corbex |
![]()
Post
#443
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
O masa imperfecta moate micsora drastic alimentarea, nu-i obligatoriu s-o intrerupa.
Merita verificat. Mie imi pilpiia lumina de la afisajul din bord cind calcam frina. Nu intotdeauna, si numai cind aveam cel putin pozitiile aprinse. S-a dovedit ca un bec de pozitie nu mai fecea contact ca lumea, in soclul lui. L-am inlocuit, problema a disparut. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
B!ll |
![]()
Post
#444
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 18 March 11 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult, acum am inteles! Ma gandesc sa dublez masa TDB-ului cu un fir suplimentar, adica de pe surubul unde este masa originala sa ma duc undeva catre pedalier daca gasesc un alt surub pe acolo sau sub consola unde este calculatorul airbag-ului.
|
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V
2010 Laureate
- B 18 CVB Prostii invata din greseli si desteptii de la altii
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#445
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Vezi sa nu ai o problema de EMI (electromagnetic interference). Ce transponder ai bagat, ce face, si pe unde? Poate detaliezi putin.
Deocamdata lasa mesele in pace. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
B!ll |
![]()
Post
#446
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 18 March 11 From: Bucuresti ![]() |
Credca este posibil fiindca:
-problema a aparut cam de cand am schimbat transponderul, cel vechi nu mai citea stick-ul -transponderul merge pe bricheta cu + dupa contact si tot de acolo este alimentat pe sub mocheta si bord detectorul de radar (un alt emitator la randul lui) - cam la 2-3 minute dupa ce pornesc la drum se aude un "spike" in boxe, ca atunci cand legi o boxa sau face contact prost un intrerupator. Un fel de "brumm" ![]() - frecventa pe care il receptionez pe radio este 88,8 MHz (?) Transponderul este marca Freeman (aka China) 24 Ron din Carfur (!?) si ce este drept este dat si volumul "emisiei" cam tare. Voi face proba azi la plecare fara el si revin. Casetofonul l-am schimbat tot cu unul de logan de origine, tata cand si-a cumparat in 2011 Loganu lui avea CD cu fata detasabila si ca sa nu-l uite in masina am facut schimb cu al meu din 2005. Nu cred ca e aici problema, mufa originala, netaiata si curatata. LE: scuze de intarziere in a raspunde dar am fost plecat din oras si fara acces la internet. Mii de scuze si de multumiri! This post has been edited by B!ll: 21 May 2012, 14:35 |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V
2010 Laureate
- B 18 CVB Prostii invata din greseli si desteptii de la altii
|
|
klaus |
![]()
Post
#447
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
B!ll |
![]()
Post
#448
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 18 March 11 From: Bucuresti ![]() |
Oooops! Probabil sunt in offside, dar citeam candva pe topicul despre detectoare, si fara sa pretind ca am inteles de ce, se spunea ceva in sensul ca desi ele sunt receptoare totusi ... ceva cu unda reflectata... Chair nu stiu daca este adevarat, doar mi-a ramas ideea gresita, probabil. Ca argument ca ar putea fi adevarat mai aveam in memorie ceva aiureli cu detectarea detectoarelor (ha!) de catre politie.
LE: Completez aici intrucat nu am voie sa postez consecutiv. Ieri si azi am facut cam 90 km fara sa mai folosesc transponderul si totusi problema vitezometrului s-a manifestat iar. ![]() This post has been edited by B!ll: 22 May 2012, 07:36 |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V
2010 Laureate
- B 18 CVB Prostii invata din greseli si desteptii de la altii
|
|
Urs |
![]()
Post
#449
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 31 December 06 From: Siret ![]() |
QUOTE(torpedo @ 7 Nov 2011, 12:51) .........Pana acum in 6 ani am schimbat 5 sau 6 termostate. Am luat 3 din cele pe care le mai aveam si le-am fiert, constatand ca incep sa deschida pe la 84-85grade, deci mai devreme decat ce scrie pe ele (89 grade). Atunci am facut urmatorul lucru: Am scos axul acela din otel si l-am pilit cam 2mm. Daca se dilata lichidul sau ce o fi in el, mai are o toleranta de aproximativ 2mm astfel incat supapa sa nu se deschida. Pe masura ce creste temperatura, axul de otel iese mai mult si incepe sa deschida si supapa termostatului. De cand am facut aceasta modificare am 4 linii. Urmeaza sa merg iar in service si sa mai verific o data temp. motorului sa nu fie mai mare. Am facut acest lucru pt ca m-am saturat sa tot cumpar termostate.....Inainte la 2 linii era cald furtunul care intra in radiator, acum la 2 linii e rece si se incalzeste cand pe bord apar 4 linii..... Ieri am incercat si eu sa scot acel ax metalic pentru a-l scurta cu 2 mm, dar nu am reusit. Am strans arcul cu sarma pentru a putea deschide supapa, dar nici asa nu am putut scoate axul. Spune-ne te rugam cum ai reusit sa scoti acel ax. Multumim. Attached thumbnail(s) IMG_20120526_165728.jpg ( Size: 2.09mb ) Number of downloads: 727 IMG_20120526_165744.jpg ( Size: 2.95mb ) Number of downloads: 638 IMG_20120526_165755.jpg ( Size: 2.36mb ) Number of downloads: 624 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 tce 2019
|
|
Urs |
![]()
Post
#450
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 31 December 06 From: Siret ![]() |
Din pacate torpedo nu a mai raspuns la intrebare, respectiv cum a demontat termostatul si-a scurtat acel ax cu 2 mm, mie mi-a ramas piticul pe creier si nu-mi da pace deloc. Deocamdata, la caldurile astea imi stau cele 4 liniute de la temperatura, dar peste 1-2 luni cand vine racoarea, iar incepe dansul...2-4. Avand timp liber, azi am taiat cu un bomfaier partea de termostat in care e fixat capatul axului (termostat defect, deschidea imediat ce imi apareau in bord 4 linii) si am reusit in sfarsit sa-l scot si scurtez cu aprox 2 mm. L-am montat la loc, nu cred sa fie problema ca se tine doar intr-o parte din suport, pe cel taiat - indoit, cu greu am reusit cu degetele sa-l aduc la pozitia initiala, e tare materialul. Imediat ce vine racoarea si vad fluctuatiile 2-4 linii il montez si va scriu concluziile: fie e solutia ideala si nu mai cumpar alt termostat pana ajunge golanul meu la fier vechi, fie se desface termostatul si gasesc axul, arcul, garnitura prin radiator.
This post has been edited by Urs: 9 Jul 2012, 23:27 Attached thumbnail(s) IMG_20120709_163528.jpg ( Size: 2.72mb ) Number of downloads: 507 IMG_20120709_163945.jpg ( Size: 2.33mb ) Number of downloads: 124 IMG_20120709_164700.jpg ( Size: 2.95mb ) Number of downloads: 94 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 tce 2019
|
|
e.so!id |
![]()
Post
#451
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 19 January 05 From: Roman City ![]() |
Ca sa nu deschid alt thread, voi intreba aici:
"Exista vreo corelare intre cresterea temperaturii motorului (in loc de 4, apar 6 pavele la apa) si o scadere a puterii acestuia? Ar fi posibil ca UCE Injectie sa stie ca motorul e fierbinte si sa dicteze schimbarea parametrilor de injectie de exemplu?" POVESTEA: (la 80-90 km/h, am mers o portiune de drum in spatele unei cisterne; cum s-a ivit o ocazie sa trec pe langa dansa (cred ca eram in treapta 4), am apasat blana acceleratia. Conducand masina din 2005, ma asteptam sa reactioneze intr-un anumit mod. Masina parca nu mai avea vlaga; Motorul daca ar fi sa aproximez, mi s-a parut ca mergea la 70-80% din ce poate. Apoi, uitandu-ma in bord, in cateva secunde au aparut si cele 6 pavele la apa.) |
--------------------
Logan Laureate
1.6 mpi
2005 Laureate
- NT - 45 - BOG Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
|
|
Fyrestarter |
![]()
Post
#452
|
Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 24 February 11 ![]() |
Nu știu daca e doar la benzinar sau nu, dar sunt patit. Am urcat pe dj 713 spre Babele si in urcare, am fost nevoit sa-i dat 1-a. Parcă nu mai avea putere. Dupa răcirea motorului, mergea ca si cand nimic nu s-a întâmplat. Abia la coborare am văzut cat de abrupt era drumul. Ziceai ca vii in cap. Ce vreau sa spun e faptul ca niciodată nu am fost nevoit sa dau 1-a in urcare, pentru ca nu avea putere sa urce. De la ce putea surveni pierderea evidentă de putere? Am uitat: nu a urcat temperatura la apa la 6 pavele.
This post has been edited by Fyrestarter: 5 Aug 2012, 17:53 |
--------------------
Logan 1,5 dci
Break
2006
- XX XX XXX
|
|
e.so!id |
![]()
Post
#453
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 19 January 05 From: Roman City ![]() |
QUOTE(e.so!id @ 5 Aug 2012, 09:41) Ca sa nu deschid alt thread, voi intreba aici: "Exista vreo corelare intre cresterea temperaturii motorului (in loc de 4, apar 6 pavele la apa) si o scadere a puterii acestuia? Ar fi posibil ca UCE Injectie sa stie ca motorul e fierbinte si sa dicteze schimbarea parametrilor de injectie de exemplu?" POVESTEA: (la 80-90 km/h, am mers o portiune de drum in spatele unei cisterne; cum s-a ivit o ocazie sa trec pe langa dansa (cred ca eram in treapta 4), am apasat blana acceleratia. Conducand masina din 2005, ma asteptam sa reactioneze intr-un anumit mod. Masina parca nu mai avea vlaga; Motorul daca ar fi sa aproximez, mi s-a parut ca mergea la 70-80% din ce poate. Apoi, uitandu-ma in bord, in cateva secunde au aparut si cele 6 pavele la apa.) Nici o parere? :-s This post has been edited by e.so!id: 16 Aug 2012, 17:39 |
--------------------
Logan Laureate
1.6 mpi
2005 Laureate
- NT - 45 - BOG Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#454
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Da, este posibil. Sint unele motoare care odata cu cresterea peste un anumit nivel a temperaturii, opresc pe rind cite un injector.
La logan, am auzit de la cineva caruia i-a inghetat apa in radiator (fusese antigelul putin mai diluat) si a mers cu motorul pina s-a oprit, din cauza ca se supraincalzise. Si nu a mai pornit, decit dupa ce s-a racit. Este o practica normala in inginerie ca dupa o anumita temperatura sa se aplice niste derating-uri la putere. Dar sa zic exact pentru acest motor, nu stiu. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
Urs |
![]()
Post
#455
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 31 December 06 From: Siret ![]() |
QUOTE(Urs @ 10 Jul 2012, 00:25) Din pacate torpedo nu a mai raspuns la intrebare, respectiv cum a demontat termostatul si-a scurtat acel ax cu 2 mm, mie mi-a ramas piticul pe creier si nu-mi da pace deloc. Deocamdata, la caldurile astea imi stau cele 4 liniute de la temperatura, dar peste 1-2 luni cand vine racoarea, iar incepe dansul...2-4. Avand timp liber, azi am taiat cu un bomfaier partea de termostat in care e fixat capatul axului (termostat defect, deschidea imediat ce imi apareau in bord 4 linii) si am reusit in sfarsit sa-l scot si scurtez cu aprox 2 mm. L-am montat la loc, nu cred sa fie problema ca se tine doar intr-o parte din suport, pe cel taiat - indoit, cu greu am reusit cu degetele sa-l aduc la pozitia initiala, e tare materialul. Imediat ce vine racoarea si vad fluctuatiile 2-4 linii il montez si va scriu concluziile: fie e solutia ideala si nu mai cumpar alt termostat pana ajunge golanul meu la fier vechi, fie se desface termostatul si gasesc axul, arcul, garnitura prin radiator. A venit frigul, din 4 liniute la apa, la coborarea unor pante lungi in frana de motor cu caldura pornita in habitaclu, ramaneam numai cu 2. Am pus termostatul modificat dupa ideea preluata de la torpedo, surpriza, termostatul deschidea atat de tarziu, incat pornea ventilatorul de la radiator, abia apoi pornea antigelul pe circuitul mare, prin radiator. Am taiat alt termostat, am scurtat axul numai cu 1 mm si gata, fericire maxima. Pe un traseu de aprox 400 km (Siret-Botosani-Iasi-Suceava-Siret) cu 2 opriri, nu a mai pornit ventilatorul radiatorului (stiu sigur pentru ca am tras doua fire de la mufa ventilatorului pana la un led montat in stalpul din partea soferului). Liniutele au ramas 4, indiferent de caldura pornita inauntru sau pante. Daca apar probleme in timp, scriu imediat aici, deocamdata sunt foarte multumit de termostatul ce a suferit autopsia. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 tce 2019
|
|
sasu |
![]()
Post
#456
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 30 October 09 ![]() |
Am si eu problema cu 6 linii la temperatura in functie de consumatori. A aparut duminica. Aseara am reusit sa pun laptopul si sa urmaresc ce se intampla cu temperatura.
Fara consumatori la ralanti urca pana la 98 grade, apoi intra ventilatorul pe treapta 1 si scade pana la aprox 92 grade.Afisaj normal 4linii. Cu faza scurta, radio si dezaburire pornite, urca la 98-99 grade intra ventilatorul si incepe sa scada, dar stupoare la aceleasi 98 grade afisajul arata 6 linii la temperatura. De aici concluzia este ca toti parametrii sunt normali, deci afisajul da o eroare din cauza unei mase imperfecte. Azi am sa curat bornele la baterie si masele, revin cu informatii daca s-a rezolvat problema. |
--------------------
Dacia
Logan
2008/ KissFM
- BN10SAV
|
|
sasu |
![]()
Post
#457
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 30 October 09 ![]() |
Am curatat in dimineata asta bornele la baterie, masa de pe caroserie si mufa de la senzorul de temperatura de pe chiulasa. Din cate am vazut problema cu cele 6 linii la temperatura a disparut... vedem ce se intampla pe viitor
|
--------------------
Dacia
Logan
2008/ KissFM
- BN10SAV
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 07:45 |