probleme ambreiaj, zgomot, patinare, inlocuire, piese necesare
![]() ![]() ![]() |
probleme ambreiaj, zgomot, patinare, inlocuire, piese necesare
al_b |
![]()
Post
#511
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 11 January 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
Scala 2003
- TM-XX-XXX
|
|||
bogdanmardare |
![]()
Post
#512
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Ce ai tu nu e de la ambreiaj... Cand se duce ambreiajul, motorul se tureaza dar masina prinde lent viteza (ambreiajul patineaza). Motorul ar trebui sa urce rapid in ture cand accelerezi pe liber, te incadrezi mai repede aici: nu se tureaza.Vezi ca sunt si topicuri mai noi care cam tot la asta se refera.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
al_b |
![]()
Post
#513
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 11 January 08 ![]() |
Multe multumiri ptr. info, o sa ma mut pe celalalt topic.
|
--------------------
Dacia
Solenza
Scala 2003
- TM-XX-XXX
|
|
hoggwulf |
![]()
Post
#514
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 30 July 09 ![]() |
Salut,
Sunt nou aici, dar tot ce pot sa va spun despre problema cu ambreiajul si de ce se duce este ca: din cauza ca se deregleaza cursa de la ambreiaj, automat duce la defectarea placii de presiune sau disc etc. Lucrez la renault si m-am interesat despre chestia asta. ideea e ca trebuie sa reglezi cursa din 15 in 15 mii de km. se pare cau remediat problema undeva pe la sfarsitul viata serie solenta(2005) punand un tampon care nu mai permite sa se deregleze cursa. Alta chestie este cei din service nu fac treaba asta ( lene sau incompetenta, cred ca e cauza). E o zona un pic mai greu accesibila, dar e o operatie destul de simpla. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2008/1.5 dCi
- B 90 ZNC
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#515
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
am luat masina la 50000 km acum am 120000 km si nu am umblat la reglajul ambreiajului si inca merge bine mersii pot da scart urca pe bordura cu spatele ambreiajul stiu sigur ca este cel cu care a venit din fabrica
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
ionutiulia |
![]()
Post
#516
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 19 August 09 ![]() |
demonteaza pompa de benzina si curata sita si schimba pompa propriuzisa care se afla in interiorul acelui ansamblu.O sa ramai uimit de schimbare si scade si consumul
![]() |
--------------------
solenza
europa
2004
|
|
Enoiu Silviu |
![]()
Post
#517
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 12 February 06 ![]() |
1.Am schimbat ambreiajul la 43500(cam devreme dupa parerea mea,masina nu a fost forjata,alergata,etc)iar dupa ce lam scimbat cursa ambreiajului era foarte scurta.Am facut un drum pina la mare si cind am ajuns in ct am dat de un pic de aglomeratie pedala de la ambreiaj a inceput sa se intareasca si sa scartie enervant,cind am plecat de la mare nu mai facea,iar cind am ajuns in bucuresti si am inceput sa folosesc din nou pedala de ambreiaj iar a inceput sa scartie fff enervat si cursa pedalei sa modificat fff mult de cind am scimbat ambreiajul ca si cum ar fi strins cineva surubul la maxim.Stie cineva de ce scartie cind apas pedala si de ce sa modificat cursa asa de mult?
2.Nu stiu daca postez bine dar daca tot scriu scriu tot aici.Cind accelerez se aude un zgomot ciudat ca si cum sar fi desfacut o piulita dupa un surub si zdrangane de fiecare data cind accelerez,cred ca este de la toba sau catalizator. |
--------------------
Dacia
Solenza
2005
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#518
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Verifica si regleaza cursa ambreiajului. Este un topic mai jos.
Este posibil sa nu fi fost stransa contra. Scartaitul poate proveni si de la cablu cand se incalzeste puternic. Mai poti verifica si cablul sa nu fie gripat. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Enoiu Silviu |
![]()
Post
#519
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 12 February 06 ![]() |
de verificat ce sa verific caa de abia am facut 600 de km cu el este nou(fi mai explicit daca se poate mersi)si de reglat una era dupa ce am luat masina din service si alta este acuma,oricum o sa ma duc inapoi sa mai slabeasca putin pedala ca este enervat scartaitul ala,si cum asa putea sa ung cablul de la ambreiaj si cu ce?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#520
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Verifica reglajul cursei: http://www.daciaclub.ro/reglaj-cursa-ambreiaj-t28571.html
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
av_dragoshelu |
![]()
Post
#521
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 4 September 09 ![]() |
salut, sunt si eu nou pe forum si am si eu o problema care cred ca e de la ambreiaj
am o solenza clima din 2003, are 101.100 km si nu am umblat la ambreiaj. De cateva zile, in timp ce mergeam in viteza a 3-a , simteam ca in timp ce acceleram, motorul mergea in gol, probabil patina ambreiajul . Azi cand sa plec de pe loc, nu a mai plecat, apas abreiajul , imi intra usor in toate vitezele, nu se aude nici un zgomot ciudat, dar nu mai pleaca de pe loc si pedala de la ambreiaj este mai moale. un sfat? |
--------------------
solenza
clima
2003
|
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#522
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
cred ca s-a fisurat placa de presiune,caz in care tre sa schimbi kitul de ambreiaj
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#523
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Daca placa se sparge, nu mai intra in viteze cu motorul pornit si "caraie".
Daca zici ca nu ai umblat niciodata la ambreiaj, posibil ca ferodourile sa se fi uzat de tot si freaca metal pe metal, nemaiavand forta sa urneasca masina. Si daca ar fi fost rulmentul distrus s-ar fi auzit zgomote. Deci eu zic ca este discul distrus, mai ales ca spui ca intra bine in viteze si fara zgomote. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
ionutiulia |
![]()
Post
#524
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 19 August 09 ![]() |
eu la 53 000 km am schimbat burdufurile de la planetare si dupa ce am parasit service-ul nu mai intra in treapta I si caraia in marsalier cand era motorul pornit.am umblat o zi intreaga prin bucuresti pe la service-uri si dupa ce am auzit tot felul de variante si scuze de la mecanici am ajuns la nesty in aparatorii patriei imgb.am mers la receptie si cel de acolo a zis sa il astept 5 min afara ca vine sa vada care este treaba.dupa 30 de metri parcursi la volanul masinii verdictul prompt a fost dat placa de presiune si cum nu sunt separate am schimbat tot kitul.am 15 mii de atunci si merge ca noua.cam atat.
|
--------------------
solenza
europa
2004
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#525
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Placa se sparge din cauze cum ar fi: calitatea proasta a materialului din care este confectionata, exploatare nerationala si altele. Ea se sparge intotdeauna cand motorul este oprit, deci nu o sa vezi sa se sparga in mers.
Un prieten a patit o chestie asemanatoare. A venit pana acasa cu masina in perfecta stare de functionare, a urcat 5-10 minute sa-si caute ceva, iar cand sa plece nu mai intra in nici o viteza cu motorul pornit. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
psychoo |
![]()
Post
#526
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
eu am patit in mers cu o nova. am schimbat din 2 in 3 si se tura in gol. crezand ca nu am nimerit bine viteza (cutie de 2 lei) am mai incercat o data si 3, si 2, si 1, intra in viteza dar nu cupla...se tura in gol. dupa ce am tras pe dreapta am incercat sa bag in viteza fara sa apas ambreiajul si nu puteam...doar atunci caraia.
deci la nova gti din 99 a cedat placa de presiune in mers. bafta. |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
mark`` |
![]()
Post
#527
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
O pedala de ambreaj tare, si daca este apasata incet merge sacadat - pe bucati, ce reprezinta: cablu ambreaj dus sau ambreaj dus? Tin sa precizez ca masina trage bine. Dar va spun, pedala e tare tare.
This post has been edited by mark``: 21 Sep 2009, 22:40 |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
asavin |
![]()
Post
#528
|
![]() Solenzar incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 28 September 07 From: Galati ![]() |
QUOTE(hoggwulf @ 30 Jul 2009, 14:52) Salut, Sunt nou aici, dar tot ce pot sa va spun despre problema cu ambreiajul si de ce se duce este ca: din cauza ca se deregleaza cursa de la ambreiaj, automat duce la defectarea placii de presiune sau disc etc. Lucrez la renault si m-am interesat despre chestia asta. ideea e ca trebuie sa reglezi cursa din 15 in 15 mii de km. se pare cau remediat problema undeva pe la sfarsitul viata serie solenta(2005) punand un tampon care nu mai permite sa se deregleze cursa. Alta chestie este cei din service nu fac treaba asta ( lene sau incompetenta, cred ca e cauza). E o zona un pic mai greu accesibila, dar e o operatie destul de simpla. Salut! Exact asta am patit eu la 85.000km. Chiar azi am luat-o din service ... am schimbat tot kitul de ambreaj (aprox 1.000 ron) asa ca aveti grija. La mine ambrajul cupla foarte repede, aproape instantaneu cum ridicam piciorul, cea ce nu e bine (dar abea acum am aflat). Idea e ca am simtit relativ din scurt ca s-a stricat ... cam pe ultimii 1000km nu mai avea de loc forta ... se tura dar forta nu era trimisa in roti si asta numai cand morotul era cald. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
georgePitesteanu |
![]()
Post
#529
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 18 October 09 ![]() |
sal all...hai ca intru si eu un pic in discutoa voastra...si sper sa nu se supere cineva...
eu am o slz din 2003...cand am cumparat-o avea 28000km parcursi...acum are 140000km...are ceva bube...caseta directie pioerde ulei, m-i s-a ars calculatorul la instalatia GPL (apropo de GPL...nu e cum spun unii si altii...eu am mers aprox 120000 pe gaz si n-are nimic...), dar cu ambreiajul n-am probleme...eu ma mir din ce spuneti voi aici....pe bune...la 30000n sa te lase balta ambr!.... |
--------------------
dacia
solenza
2003 ,confort
- ag 08 rne norocos de mic...
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#530
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
la mine cursa cablului de ambreiaj are e mai mare cu vreo 3 mm decat cei 29mm clasici.tre sa o refac sau "merge si asa"?
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#531
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
tre s-o refaci.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
shake |
![]()
Post
#532
|
![]() Crap Group: Members Posts: 1.589 Joined: 11 August 06 From: Bucuresti , Militari Squad ![]() |
mai revin si eu cu o intrebare
cand ma sui in masina dupa ce a stat in parcare peste noapte pedala de ambreiaj merge normal dupa ce se incalzeste motorul ... parca devine "Gripata" in sensu ca haraie... si se si aude cand apas pe ea trebuie schimbat cablul ? sau s'a mancat camasa aceea? |
--------------------
D
S
2003 Montez kit Xenon (Bucuresti).
|
|
psychoo |
![]()
Post
#533
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
eu as schimba cablul urgent. e ieftin si usor de schimbat.
in schimb, daca se rupe noaptea pe camp, eventual sa fie si zapada si frig de crapa pietrele nu cred ca ar fi foarte placut. bafta. |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#534
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Am 89000 de Km cu Solenzuca mea și ambreiajul e băț. Nici un semn de slip, nimic. Și slavă Cerului, am tras destul 1-2 de ea, cu debreiere de tip on/off.
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#535
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
Am schimbat astazi ambreiajul , am pus Luk dar pedala este foarte moale , se apasa usor de tot , si cablul este tot ala.de ce oare?
|
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#536
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Salut, băieți.
Explicați-mi, vă rog, un lucru. Am verificat acum ceva vreme cursa ambreiajului și era cea de fabrică. Însă cu acea cursă ambreiajul ținea sus, extrem de sus, drept urmare l-am coborât. L-am făcut în așa fel încât să cupleze la 1/3 și să prindă total la puțin peste jumate. Din câte am văzut, furca este fixă, adică atunci când umbli la cele două piulițe de lângă, se modifică înălțimea pedalei, furca rămânând nemișcată. În aceste condiții, modificarea cursei ambreiajului (pt. mine) este diferența între o apăsare la jumate a ambreiajului cu reglajul de fabrică și una la 3 cm de fund după reglaj, pt. a decupla și a putea cupla treapta întâi. Așadar, dacă de fapt se modifică doar cursa pedalei, nu poziția furcii de ambreiaj, se poate strica ceva din cauza reglajului actual? Mulțumesc anticipat pt. răspuns. P.S. - Menționez că nu agață deloc în marșarier, făcut testul ca-n carte cu 3 secunde pedala la fund apoi marșarier, cu motorul rece. This post has been edited by VyRuZ: 29 Jan 2010, 04:49 |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#537
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Desi furca pare ca ramane nemiscata, nu se modifica doar inaltimea pedalei, ci si cat de mult este presat discul de ambreiaj pe volanta.
Desi cursa recomandata este de 29 mm, multe Solenze au venit din fabrica cu cursa de pana la 40 (!!!) mm. Reglajul defectuos iti strica ori placa de presiune si rulmentul (daca e prea strans ambreiajul), ori discul (aluneca daca e prea slab reglat ambreiajul). |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
Zapacitu` |
![]()
Post
#538
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 7 February 10 ![]() |
Incep sa-mi schimb parerea despre unii propietari de solenze cum poate sa spuna k a schimbat chitul de ambreiaj la 36.600 de km cand un Taxi nu ka schimbat pana la 250.000 eu cred k voi mai postati replici si la misto asa k colegule mergi foarte mult cu un ambreiaj la solenza dar partea a 2 este sa stii sa mergi cuu masina si nu sa-l calci de fiecare data cand calci si frana....
|
--------------------
Dacia Super Nova
Confort
2002 confort
- b-67xxx
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#539
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
QUOTE(VyRuZ @ 29 Jan 2010, 05:46) Salut, băieți. Explicați-mi, vă rog, un lucru. Am verificat acum ceva vreme cursa ambreiajului și era cea de fabrică. Însă cu acea cursă ambreiajul ținea sus, extrem de sus, drept urmare l-am coborât. L-am făcut în așa fel încât să cupleze la 1/3 și să prindă total la puțin peste jumate. Din câte am văzut, furca este fixă, adică atunci când umbli la cele două piulițe de lângă, se modifică înălțimea pedalei, furca rămânând nemișcată. În aceste condiții, modificarea cursei ambreiajului (pt. mine) este diferența între o apăsare la jumate a ambreiajului cu reglajul de fabrică și una la 3 cm de fund după reglaj, pt. a decupla și a putea cupla treapta întâi. Așadar, dacă de fapt se modifică doar cursa pedalei, nu poziția furcii de ambreiaj, se poate strica ceva din cauza reglajului actual? Mulțumesc anticipat pt. răspuns. P.S. - Menționez că nu agață deloc în marșarier, făcut testul ca-n carte cu 3 secunde pedala la fund apoi marșarier, cu motorul rece. Si eu am constatat ca furca e cam fixa. Poate ca mi se pare. Am vrut sa verific daca e buna cursa . Am verificat lungimea cablului care intra in camasa, dar am masurat si cat se deplaseaza furca spre dreapta, lund ca reper fix ' limba ' unde este prins cablul. Am cursa buna : 29mm, dar cablul e aproape netensionat la cum e reglat acum... Ambreiajul e nou. Dupa ce a fost reparat cred ca era cursa peste 45mm....Nu e normal sa fie cablul asa slab,dar nici cum sa remediez nu stiu...de montat gresit nu cred ca se poate monta totusi... |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
GeorgeVAG |
![]()
Post
#540
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 20 January 10 ![]() |
La mine cablul intre furci are 50mm,cand calc abreiajul raman 20mm afara.adik e distanta buna de 30mm??? Sau distanta cablului intre furci trebuie sa fie de 30mm???
EXPLICATIE VA ROG K NU AM INTELES |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Europa
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 08:26 |