Impreza WRX SW 2002, ...si Ignis Sport 2004
![]() ![]() |
Impreza WRX SW 2002, ...si Ignis Sport 2004
Muttley |
![]()
Post
#14521
|
||
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|||
cj77shv |
![]()
Post
#14522
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 21 April 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE Cristi de la Cluj, intrat in garaj, cu o sinceritate deplina (o prefer de o mie de ori in locul aburelii mincinoase): "dar e break? Ai ales cea mai urata versiune?!?". N-a zis ca are si el un STI bug break? ![]() Anyway, felicitari! Ti-ai indeplinit mare parte din ce voiai cu masina asta, si chiar e foarte misto ce ai facut / faci cu ea This post has been edited by cj77shv: 6 Mar 2023, 12:34 |
--------------------
Renault
Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6
2008 - Initiale Paris
- CJ-56/95-JON
|
|
Marty |
![]()
Post
#14523
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14524
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Cristi a turuit in continuu, nu prea faceam fata. A pomenit de mai multe sti-uri pe care le are, le-am pierdut sirul. Pe de alta parte, ma gandesc ca toate masinile lui (pare a avea multe) sunt doar in tranzit pe la el.
Cel mai atent am incercat sa fiu la ce avea de zis despre motoare, pistoane, cuzineti, limite de boost, variatii de temperatura sau de calitate a combustibilului, detonatie si fisuri. In linii mari, cam contrazice tot ce stiam. De exemplu, eu stiam ca fiabilitate = pistoane de fabrica, cu coeficient de dilatare mic, joc redus cu camasile. El spune ca fiabilitate = forjat. Raman la parerea mea. Si in sfarsit, poze afara din curte! ![]() Innorat, telefon slab, ncsf. IMG_20230305_173050_3.jpg ( Size: 2.19mb ) Number of downloads: 87 IMG_20230305_173023_3.jpg ( Size: 1.22mb ) Number of downloads: 76 IMG_20230305_173029_2.jpg ( Size: 1.41mb ) Number of downloads: 70 Marty, eu raman la parerea ca asta e singurul model care se apropie. S-au adunat pe la 200km in uichend. Aseara am urcat pe rasnov iar, coborat prin oras, ca asa a zis un carabinier din centru ca merge. Alte idei de traseu nu mai am. De fapt, dialogul, in centru, cu unul tanar care se uita lung la conserva: - unde mergeti? - pai voiam sa urc in poiana, in plimbare si atat, sus ma intorc. - merge sa urcati doar pe dincolo daca tineti mortis. - ok, mersi, salut. - salut. Amabil plodul. O data, NU stiam ca exista atat amar de politie in Brasov, zeci de echipaje, in zeci de masini, rasfirati pe tot traseul, sau amplasati in punctele esentiale. Apoi, ca impresie noua, iar nu-mi place ceva. Sau e doar prima impresie, poate e de bine, nu-mi dau seama. Subaru exceleaza la iesirile din viraje, unde trage ca vaca. De fapt sunt 2 impresii: 1) subvireaza uratel off-throttle sau la gaz partial. Poate e de la +2*C cu anvelope de vara. Adica sigur nu e ideala combinatia, d-aia nu ma pronunt inca. 2) am torque steer, n-a avut niciodata inainte. Mai exact, in ace de par foarte stranse, daca o calc plin in 2, care 2 e mai scurt decat inainte, parca imi tine volanul bracat, nu revine natural pe drept, tre' sa-l readuc eu, si e cam aiurea. S-ar putea sa fie din autoblocantul fata, ce inainte nu exista. Sau, realizez acum, din jantele cu offset mare. Desi e similar cu ce aveam pe rotile de iarna, si offset, si raza de rulare. Sau din geometria directiei, care e afectata de garda la sol mai mica. Kitul de corectie, cu rotule alungite, e planificat de mult. Din nou, abia am descoperit, inca nu stiu sigur ce-i acolo. This post has been edited by Muttley: 6 Mar 2023, 13:21 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Marty |
![]()
Post
#14525
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE(Muttley @ 6 Mar 2023, 14:06) O data, NU stiam ca exista atat amar de politie in Brasov, zeci de echipaje, in zeci de masini, rasfirati pe tot traseul, sau amplasati in punctele esentiale. Fu' Massif-ul weekendul asta, d-aia.QUOTE 1) subvireaza uratel off-throttle sau la gaz partial. Asta nu-i normal, supravirarea ar fi fost normala.QUOTE 2) am torque steer, n-a avut niciodata inainte. Mai exact, in ace de par foarte stranse, daca o calc plin in 2, care 2 e mai scurt decat inainte, parca imi tine volanul bracat Asa-mi facea si mie Solenza cand puneam rotile de iarna pe ea (195 latime) si clar n-aveam putearea si cuplul tau. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14526
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Din nou, ma gandesc acum ca diful fata se blocheaza pe diferenta aia de viteza de rotatie stanga-dreapta si mentine asa, indirect tinand si directia bracata.
Poate fi la fel ca la anvelope o chestie de temperatura poate, ori e feature, si nu stiu eu inca sa ma bucur de el, ori nu m-am obisnuit. Desi nu-mi place ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Marty |
![]()
Post
#14527
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Ai de unde sa incerci niste roti mai inguste?
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14528
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu, bre. Singurele roti care mai merg pe masina asta sunt cele pe care le am deja, si vin doar pe dimensiunea asta de anvelopa, care dimensiune nu prea are legatura. Cel mult diametrul, dar atat.
Mi-am amintit ca atunci cand aveam arcuri lowering, intr-un giratoriu pe unde ma intorceam de la auchan, strans tare, directia era tare vaga la bracaj mare. Si efectul a disparut cat revenisem la arcurile originale. Sanse mari sa fie (si) din noile unghiuri ale bratelor si bieletelor de directie. Brb, sa caut kitul ala mai ieftinake. N-are rost s-astept. Adica n-are cum sa nu fie de acolo... QUOTE Raises the front roll-center geometry after lowering the vehicle Improves original bump-steer geometry This post has been edited by Muttley: 6 Mar 2023, 13:44 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Marty |
![]()
Post
#14529
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Iti dau eu 2 215/45 18 ca sa-ncerci. Gaura de centrare e de 67 (parca). Decat sa te apuci de schimbat arcuri, mai bine incerci cu 2 roti.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14530
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu bre, mersi. Nu pot schimba 2 roti pe masina, fac praf centralul.
Nu schimb niciun arc, click pe linkul din urma, sunt pivoti si bielete mai inalte, care trebuie schimbate oricum la coborarea suspensiei, bratele si bieletele avand acum unghiurile pe dos. roll.png ( Size: 125.44k ) Number of downloads: 82 This post has been edited by Muttley: 6 Mar 2023, 14:29 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#14531
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
QUOTE(Muttley @ 6 Mar 2023, 13:06) Cel mai atent am incercat sa fiu la ce avea de zis despre motoare, pistoane, cuzineti, limite de boost, variatii de temperatura sau de calitate a combustibilului, detonatie si fisuri. In linii mari, cam contrazice tot ce stiam. De exemplu, eu stiam ca fiabilitate = pistoane de fabrica, cu coeficient de dilatare mic, joc redus cu camasile. El spune ca fiabilitate = forjat. Raman la parerea mea. Explicatia e simpla in contextul in care masina are multe modificari ce tin de power-up. Forjat, in linii mari = sanse mai mici sa se fisureze/cedeze ceva ce tine de ansamblul rotativ cand mergi in high boost. Evident, asta nu inseamna ca doar daca pui forjat esti bine si poti sa ignori celelalte detalii ce le spui tu. Ca sa fie fiabil, trebuie facut tot pachetul cu simt de raspundere, nu doar arunci un ansamblu rotativ forjat in motor si apoi dai ca surdul cu 3 bari in turbo. Spre exemplu, la rabla mea, motorul fiind de generatie veche, blocul e de tip closed deck, iar inteleg ca in lumea subaristilor ce vor multi ponei putere, genul asta de blocuri sunt cele mai ravnite si erau puse si la subaru pe motoarele de generatie mai veche. Tine la boost, cu dezavantajul ca va merge mereu cald. Acum, eu daca ar fi sa dau drumul robinet la maxim la turbina, pot sa am eu cotele perfecte la piese ca sigur se rupe ceva in ansamblul rotativ stock, chiar daca blocul in sine e perfect pt acest tip de aplicatie. Nu mai vorbim de temperaturi, misfires, benzina, sughituri pe partea de alimentare. Tldr aveti amandoi dreptate, tu din punct de vedere al gandirii ingineresti iar el avand experienta cu comportamentul real al unui motor modificat. This post has been edited by AmunDei: 7 Mar 2023, 11:11 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14532
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Dada, chestia-i ca el se raporteaza la big power / high boost.
Eu nu vreau asa ceva, gen 600 cai din 2l. Ma gandeam mai degraba la 350 din 2.5 de exemplu, pur ipotetic. Cu pistoane de fabrica, jocuri mici, camasi fericite. Or daca faci un motor de 2.0 capabil de 600 cai si-l lasi la 300, ala tot e gata in 50 mii km, din simplul motiv ca jocurile alea mari vor nenoroci cilindrii, o va da pe ulei grav, si va trebui desfacut. Si aruncat, ca daca camasile-s distruse, nu mai ai ce face din el. Forjate = rezistenta la solicitari. Nicidecum fiabilitate. E o nuanta pe care nu stiu daca toti reusesc s-o simta. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#14533
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Cel mai probabil ca 350 din motor de 2.5 e realizabil ipotetic vorbind fara sa umbli in motor, vad ca alea deja au 300 de fabrica pe modelele STI. Nu stiu ce loc de manevra au lasat japonezii acolo si daca e posibil doar din soft, dar daca ceva e la limita in acel caz, cel mai probabil nu e motorul, ci eventual intercooler/turbo/injectoare ori whatever.
600 din motoare de 2 sunt pentru oamenii ce sunt dispusi sa schimbe lucruri des la masina, cum ai zis si tu. Eu sunt in general mai pe filozofia ta, in sensul ca fa-o sa fie fiabila intai, puterea aia fiind mai mult decat suficienta pentru o masina de strada. Am mers mai demult pasager cu un 2.0 de vreo 370-380 de ponei, eram 3 oameni in ea si masina nu avea nici o problema in a face sprinturi 80-180 kmp/h si frana inapoi in cateva secunde (deh, avea frane 'da curse'). Deci 350 ponei si daca nici nu o ai incarcata, deja probabil trage mai tare decat 90% din ce alte masini mai sunt pe strada. This post has been edited by AmunDei: 8 Mar 2023, 11:30 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14534
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Aia cu 90% inseamna 9 din 10. Mai pune.
Nu, nu stiu ce sa fac cu motorul, e dead-end total. Si asta-n conditiile-n care ma gandesc la asta de ani buni. De 2.5 nu poate fi vorba, pentru ca alt bloc motor inseamna RAR. Aia ar fi cea mai simpla varianta, de departe, short-block livrat acasa, chiulase de 2.0 cu volum ajustat pe un cnc, portate acasa, un turbo acordat, injectoare si atat. Cuplu jos, putere arhisuficienta, fiabilitate de +100k km. Cu blocul asta nu prea am ce face, ca dupa alezare trebuie pistoane forjate care-i cam pecetluiesc soarta. Si raman la 2.0-ish. Dar se pare ca e singura varianta daca nu vreau probleme sau motoare "de recuperat talonul" insirate prin casa. Nu mai spun ca blocul actual implica ateliere de prelucrari, moartea pasiunii pentru mine, care incerc sa fac totul singur. Ne-a chemat sefa la biuro pentru nush ce prajituri. Fara nicio legatura cu discutia de aici, am reusit sa merg astia 20km fara niciun pull. Relaxat, civilizat, bucurandu-ma de soare, transmisie, suspensie, traficul lejer de dup-amiaza. Ceea ce nu vine decat sa demonstreze ca nu-mi trebuie jdemilioane de cai, sau sa ma iau cu Lamborghini nush ce editie limitata, cum face softistul de la Cluj, de i-a curs motorul pe asfalt dupa ce l-a facut pe ala. Iar simplul fapt ca nu-mi trebuie avioane, face decizia cu atat mai dificila. De fapt, cea mai frustranta chestie e urmatoarea. Fac motorul actual, iese un 2l de, hai sa zic 350 cai, de dragul expunerii. Dar... pana la 4000-4500 de ture, ar fi aceeasi lesinatura ce este si acum, doar ca acum este lesinatura pana pe la 2500-2700. Practic o stric. In viata reala nu te incalzeste cu nimic ca te lipeste de scaun intre 5000 si 8000 de ture. Dar te zgarii de aia 10 mii de euro bagati intr-un motor mort in plaja de turatie uzuala. Timp in care un 2.5 face 350 cai cu spool de pe la 2500-3000 ture. Ca acum. In plus, pana la 2500 ture, trage semnificativ mai bine fata de ce e acum. No, d-aia-i dead-end. This post has been edited by Muttley: 8 Mar 2023, 17:35 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Victorine |
![]()
Post
#14535
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Nici nu te-ai învățat să umbli cu ea așa cum o ai acum
![]() Las-o așa până la următoarea criză existențială. Oricum, din ce descrii acolo iese de-un mini-bilanț, care de-aici din spatele monitorului e pentru a o lăsa așa. Deocamdată ![]() |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14536
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
E de durata sa aduni de un motor perfect, vezi Dacia, unde am adunat piese cativa ani si a mai durat vreo 2 sa-l fac. Bine, aici e totul OTS (off the shelf) si se aduna rapid piesele.
Doar ca la Dacie stiam ce vreau - bloc original, fiabil, dus cat de sus posibil. Si a iesit vis. Aici nu vreau bloc original, pentru ca desene animate pentru ce vreau eu. Nu-mi iese nici fiabilitate, nici driveability. Iar alt bloc e exclus, pentru ca legi. Untitled.png ( Size: 18.55k ) Number of downloads: 692 ^ cam aia-i ^ |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
YRX |
![]()
Post
#14537
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
![]() This post has been edited by Muttley: 8 Mar 2023, 19:11 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#14538
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Muttley @ 8 Mar 2023, 18:00) Huh? Amu' crede-ma ca iti inteleg scarba, dar daca dai jos un bloc motor de impreza ca sa pui altul, aia de la reareu nu cred ca se agita prea tare. (bine, nu aia de la tine din judet, aia am lamurit ca au scaunele facute din material de dildo) Adica la bembeuri , cand pun motoru' de 2.5 in locul celui de 2.0, schimba si denumirea masinii in CIV, sa vezi ce fain vezi cum din 320 devine 325. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#14539
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Pentru ca la aia s-au pus aceleasi motorizari pe toate versiunile de caroserie (aproximativ).
Daca la el in certificat scrie WRX si ala a avut maxim 2.0 e limitat la asta. Daca a fost si WRX cu motor de 2.5 se duce cu hartie la RAR (unde a fost si a gasit un om cu neuroni functionali) si rezolva. Doar ca acum s-ar putea sa fie mai complicat din cauza franelor, amortizoarelor etc. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14540
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
A fost WRX cu 2.5 incepand cu 2005, problema-i ca are alte faruri aia, stopurile spate sunt albe, iar butoanele de clima sunt schimbate, in rest sunt la fel. In 2002 n-a fost 2.5 nicaieri, din simplul motiv ca inca nu exista.
Eu nu ajung la RAR cu masina asta, nici cu vreo alta, dupa cum am tot zis, mi-a iesit pe nas ultima oara. Raman cu motorul meu, subiect inchis, fu greseala mea ca l-am deschis ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#14541
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Agrig |
![]()
Post
#14542
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.065 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Aia din Harghita precis!
![]() |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Muttley |
![]()
Post
#14543
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
E ceva filmulet cu o Dacie 1300 facuta electrica pe net. Cica urmeaza omologarea la RAR.
Ne uitam noi intr-o sedinta de self-training pe electrice la chestia aia, si un coleg be like "bai, da' inalta e". Altul... "o fi mai grea, de la baterii". I-am luminat eu, ca jantele alea PE COMANDA SPECIALA, in 4 prezoane, cu offset mare de altfel, se vede din aveon ca au flanse de trecere de la 3. Si ca sa nu frece in aripa spate, au inaltat-o. Dar va freca la primul damb, si la al 2-lea, si tot asa, pana se va taia anvelopa. Seful ala mare, cam simplu el de fel... Stie RAR-ul ce face. Imi pierd cumpatul si-l intreb daca a omologat vreodata ceva la RAR. In fine... Vedeti ultimul reportaj recorder, ala cu Schengen, vama Giurgiu si manelele. Se aplica identic oriunde, indiferent de scara favorului. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
harby ;)) |
![]()
Post
#14544
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.369 Joined: 3 July 12 From: Pitesti ![]() |
Au pus inaltatoare pe amortizoare, o reconditionare cat se poate de amatoricesca. Interesant daca o sa o omologheze cu jantele in 4 prezoane, ar fi aiurea.
This post has been edited by Muttley: 9 Mar 2023, 18:45 |
--------------------
Renault 12 Gordini
Pontiac Firebird
1972, 1980
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14545
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Mecanismul e simplu.
Lumea stie filmul. Publicul larg e fan gadgeturi, implicit electrice. Ca urmare, RAR nu poate sa iasa de aici o baba-cloanta, masina aia e deja omologata din principiu si considerente de PR, iar publicul urmaritor de iutub va aplauda in delir. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#14546
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Bre matli, nu stiam filmu'. Mi-am stricat somnu', o sa visez mizeria aia la noapte.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14547
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nici eu, dar e isterie pe net.
Sefa-mea, in sedinta aia... "bai, da' voiam sa vad invertoare, conexiuni, nu cum o spala". Popor de 2 parale. 11 Mar 2023, 00:18: Poate mai stiti c-am zis ca nu mai am unde sa ma plimb. Si am vazut pe prognoza ca azi e cald si bine, nici urma de ploaie. Iar cum neutral switchul de 2006 e pe dos fata de cel de 2002, eu n-am vrut sa tai firele, si se poate remedia din soft... Concediu de odihna (o lae odihna) si m-am dus la Cluj azi ![]() In primul rand, prognoza ca prognoza, dar am prins o ceata..... ![]() Am facut-o muci. Si poate va amintiti c-am zis de vreo 17 ori cel putin ca am cautat cu tot dinadinsul fix codul ala de cutie de viteze, cu rapoarte lungi, citez din mine, "poate prind si eu autostrada vreodata in tara asta". Am prins azi. Mi-a iesit pe nas si-s amortit de la genunchi in sus. Da, cutia ofera un 10km/h in plus fata de cea de WRX. Am tot spus ca inainte de-a o incerca, imi faceam griji ca va fi prea lunga. Nup, mai e loc, dar nu exista mai lunga. Au lungit-o dupa 2008 din raza rotii. Cutia e vis, rapoartele-s nebunie. Dar am dat-o de gard cu altceva. Suspensia! O catastrofa, un dezastru total pe autostrada. Cred totusi ca se simte mai tare decat OEM pana la urma, insa alta-i problema, cursa scurta. Sebes-Turda, sau cum i-o zice, m-a rupt. Am topait continuu. Desigur ca e si de la autostrada facuta-n bataie de loc si de la filmuletul recorder cu Schengen (am sa insist cu asta pana ma baneaza careva), dar ma uitam la alte masini, alea parca nu sareau in toate partile. Singurele momente in care a fost ok pe autostrada au fost astea. IMG_20230310_101037.jpg ( Size: 1.43mb ) Number of downloads: 707 ...si m-am oprit in toate parcarile, ca nu mai suportam. Pe drumurile ne-autostrazi e suportabila, dar la 120-139 la ora, pe onduleurile alea... greu de descris. La intoarcere i-am dat tare, macar sa sa termine mai repede. Randevu la atelier la Cristi, unde erau alte 2 manete de schimbator de incercat, total 4 incercate de mine pana acum, si o a 5-a de catre tuner. Acelasi rezultat, e ceva belit la a mea. Dragut leather-jobu' de pe aia mica. Pe parte de calitate ma refer, ca nu ma omor dupa cusaturi rosii. IMG_20230310_114953.jpg ( Size: 1.13mb ) Number of downloads: 450 IMG_20230310_135834.jpg ( Size: 1.52mb ) Number of downloads: 443 Si a urmat partea din care eu nu inteleg mare lucru, ca e cu fire multe si mai ales cu laptopuri. IMG_20230310_121140.jpg ( Size: 566.25k ) Number of downloads: 438 IMG_20230310_122647.jpg ( Size: 630.65k ) Number of downloads: 393 Si-a schimbat strategia, conduce el acum. Nu l-am intrebat, dar sigur a patit ceva cu careva. Am mai fost la el de 3-4 ori, si am condus eu. Neutral switch rezolvat. Nu mai da sa moara in unele situatii, si nu se mai tureaza cand o scot pe liber ca sa ajute cu plecarea de pe loc. Acum face asta cand o bag in viteza. Sonda 2, inlocuita cu wideband, rezolvat, a refacut nush ce calibrari. De fapt a schimbat windows cu linux sau ceva de genul. ECU face acelasi lucru, insa in alta limba. Si limba asta noua are niste expresii care nu existau in aia veche. De exemplu: Check engine light flash on knock, adica palpaie ala cand ECU citeste detonatie - adaugat. Cica palpaie cand da inapoi 2 pasi de durata de avans prestabilita (am si uitat cat era, parca 1.4*, deci 2.8* retard ca sa palpaie), asta e flashul in timp real. Dar palpaie si cand si daca ECU a memorat o corectie anume de avans, pentru o anumita zona, iar regimul motor curent se suprapune cu respectiva corectie. Patit pe autostrada, undeva pe la o anumita viteza. De 4 ori. A 5-a oara n-a mai facut, iar a 6-a oara n-a existat, ca n-am mai prins liber 5km. Ei, si logica din spate la flashul asta pe corectii memorate e interesanta. Caz ipotetic in practica: pun benzina de la lukoil, becul palpaie. Eu nu stiu daca e palpaiala de "din clipa aia" sau e palpaiala de "am invatat sa dau inapoi avans cand faci chestia asta". Consum benzina, adica las sa treaca cateva sute de km, si resetez ECU (scot borna). Daca nu se mai aprinde, era de la benzina. Daca se aprinde iar, e ceva ce trebuie investigat (loguri, chestii). Logica cred c-am inteles-o, in rest ma depaseste. Limba asta noua mai are si harti multiple, dar nu vreau sa ma complic cu toate prostiile. Daca e de mers la consum, rezolv din condus, nu din butoane. Targetul de boost a fost crescut de la 15.5psi inainte la 16. Am zis ca poate n-o plesni. Dar exista o problema... Nu face debit de aer pe admisie cat ar trebui. Pe scurt, el zice ca sunt catalizatoarele infundate. Adica pe duca. Motorul merge gatuit. Asta ar explica, cred, si faptul ca de vreo 2 ani am consum maricel. Ma rog, mai mare decat stiam eu ca poate d-rica. Si parca recent am spus c-am masurat eu cu Torque debitul si mi-a iesit pe la 240CP tigaia, si e cam putin. El zice la fel, dar cu alte argumente in spate. Momentan nu-mi pasa, nu de alta, dar n-am 1000usd de dat pe downpipe-ul ala frumos de vi l-am aratat. Si nici chef sa-l schimb, sa inventez solutii de izolare termica, samd. Apoi sa ma intorc la cluj, sa ma scuture suspensia pe autostrada. Voiam musai sa ajung pe lumina inapoi, ca sa apuc s-o spal si s-o usuc, dar n-am reusit. Mic dejun de ora 15:00 in benzinarie, n-am mai facut asta de ani buni. IMG_20230310_145558.jpg ( Size: 2.05mb ) Number of downloads: 91 Iar in Fagaras, o puslama de copil a vazut-o si a inceput s-o pozeze, filmeze, habar n-am. IMG_20230310_181733.jpg ( Size: 556.71k ) Number of downloads: 83 Recunosc, usor flatant. Cine stie ce prin ce jocuri a vazut modelul. Iar noul limbaj de soft, Carberry ii zice, e bazat pe un soft de grN de japonia. Iar torque nu stie JDM se pare, deci dupa 8 ani, nu mai merge torque pe sugar. Nu stiu daca exista solutii, dar sa si fie, eu nu stiu sa schimb un bec, d-apai protocoale, PID sau cum le-o zice. Daca aveti downpipe de Subaru turbo de vanzare, ziceti. This post has been edited by Muttley: 10 Mar 2023, 23:18 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#14548
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 10 Mar 2023, 00:59) O catastrofa, un dezastru total pe autostrada. Cred totusi ca se simte mai tare decat OEM pana la urma, insa alta-i problema, cursa scurta. Sebes-Turda, sau cum i-o zice, m-a rupt. Am topait continuu. Se pare ca nu esti singurul cu parerea asta. https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1062872 |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14549
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Suspensia ramane in continuare foarte faina. Dar autostrada aia e valuri.
"I've owned 10+ sets of them on various cars" ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#14550
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
It`s a love hate kind of relationship
![]() |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 12:13 |