DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

516 Pages « < 483 484 485 486 487 > »  
Closed TopicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Impreza WRX SW 2002, ...si Ignis Sport 2004

Muttley
post 4 Mar 2023, 20:16
Post #14521


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Ba da, m-am dus prin centru si era inchis. Apoi m-am dus prin Rasnov, si carabinieru' isi aprindea o tigara sau ceva, apoi l-a oprit pe cel din spatele meu, deci scapasem. Bai, cata SARE e pe drumul ala!!!
No, sus am intors si am coborat pe partea ailalta, pe unde nu putusem intra. Dar era trafic, cred ca il desfundasera intre timp.

Gata, par a se invarti la fel de greu la primul dinte din 6-7. Acum freaca sabotii. Au sa se uzeze in mers pana nu mai freaca, si iar n-o sa tina. Panarama de sistem!

Insa cel mai mult am stat pe fata. De vreo 2 ani, cand iau damb mare, se aude un pocnet absolut sinistru pe fata, cand se comprima suspensia mult. Am tras de absolut toate suruburile, am taiat splinturile de pivot si am verificat daca-s piulitele crenelate stranse, am desfacut bucsele de brat si le-am strans la loc, pe noua garda la sol. M-am uitat cu lumanarea dupa urme de contact, de miscare, n-am gasit nimic.
Pocnetul exista de cand am pus bratele de sti cu caster normal. Nu stiu daca e coincidenta sau de acolo e. Tot ce e "nou" la bratele alea sunt bucsele mici, dinspre fata. Alea mari dinspre spate erau si inainte, pivotii la fel. Dar bucsele alea mici sunt tapene, alea nu se uzeaza niciodata.
Ma bate rau faza.
Ba nu, flansele amortizor au mai fost schimbate odata cu bratele. Dar parca sunetul, in foarte rarele ocazii in care l-am auzit (de vreo 5 ori in tot timpul asta), e undeva jos. Sau mi se pare.
N-am ce sa-i mai fac, decat daca veniti voi cu idei.
Si nici sa-l reproduc nu pot, e vorba de damburi mari, luate la viteza, mizerii d-alea in asfalt transversale, la care te brace for impact si atat.

Si edit de duminica.
Aseara mi-a murit periuta didinț'. Dupa fix 2 ani fara o luna, deci e absolut remarcabil cum reusesc sa le dimensioneze la marele fix. Din pacate, era cadio de la o fosta, vehementa sustinatoare Sonicare, in loc de OralB. Pe buna dreptate de altfel. Adica n-aveam bonul. Adica trebuia sa-mi iau alta. Ma uitam la Ignisul cu noroi pe anvelope, cules in periplurile de saptamana trecuta in cautare de alte timonerii de sti-uri... Neah... SUBARU!!! Altexul e aproape, dar nu se putea, m-am dus cu Subaru. Morala fiind ca ma pis pe mine de extaz cand e s-o conduc, e kkrea lumii de misto.
Ok, punere in context, a jdemia oara.
La 18 ani, cand am luat permisul, am vazut review la Pro Motor cu Ciuhuleasca, Impreza GT din 2000. M-a luat gaia, m-am indragostit mort de masina aia. Apoi, bla bla, s-a dovedit ca modelul imediat urmator e superior, in special prin prisma caroseriei/sasiului mai rigide. Aveam Swift Sport, ma dispera dbw-ul, asa c-am ales in 2015 titlul topicului, versiunea aia care bifeaza toate conditiile:
- acceleratie dbc, adica acceleratie de 1310.
- break, naibii, ca sedanul e doar o imbecilitate comunista. La acelasi gabarit, ai loc. Inspira ratiune, logica, sens.
Odata luata, odata volanita, eram dezamagit de etajarea cutiei, de alegerea tampita a dispunerii ceasurilor de bord (ca la merc, vitezometru IMENS, turometru mic, intr-un colt) si de directia de camion, cu mult unghi volan pentru putin unghi roata.
- ceasuri de bord - check. Acum am turometru IMENS si, bonus, vitezometru pana la 180 la ora, ca la 200 la ora (260 nu mai zic) n-o prea ard, ca-s fricos mort. Bonus 2, cu shift sound si shift light presetabile.
- caseta hiper-rapida, 13:1 in loc de 17:1 original, unde sti-ul perioadei avea 15:1 - check.
- transmisie de om sanatos la cap - acum, check. Nu pot sa nu zic a jdemia oara, si voi mai spune, e incredibil pentru mine cel putin, cat de de vis poate fi etajarea asta. Sa fi emis eu o lista de doleante, si n-as fi acoperit ce ofera asta. Trepte scurte 1-3, a 6-a mai lunga decat fosta a 5-a, iar cele 5 incremente intr-o progresie absolut ideala, logaritmica, in baza care trebuie. Perfectiune.
Traiam cu o impresie, zic imediat cat de buna, ca transmisia asta, mai grea si mai lunga a 6-a fiind, n-o sa poata fi bine gestionata de lesinatul meu motor de 2.0. Transmisia asta, cu rapoartele astea, aparand odata cu 2.5-ul. Nup. Poate nu alerg eu dupa timpi, poate am standarde gresite, dar simt ca nu-i absolut nicio problema. De exemplu, intr-a 6-a, pe centura, la 90 la ora, putin peste 2000rpm, pedala sus, presiune admisie 0psi, totul minunat. Niciun handicap motor, niciun loc "de mai bine", se afla-ntr-o simbioza perfecta (zic eu) motorul si transmisia. Ok, daca o iau pe calea "+300 cai sunt mai buni decat ~250", poate e loc de indoiala. Dar ma intreb, daca acum e atat de bine, si cresc cuplul, nu cumva o sa ajung la situatia Ignis, unde cutia e mult prea scurta pentru cat poate motorul? Zic sigur, de pe acum, ca da. Asta era stilul in perioada aia, transmisii mai scurte decat necesar. Dupa 2010 au dat-o-n partea ailalta, transmisii lungi, stupid de lungi, pentru motoare slabe. Din considerente de emisii, pe care voiau sa le onoreze pe hartie. In practica, ce am condus eu, ultima treapta e inutila, o dai si motorul moare.
Mor dupa etajarea asta.
Iar concluzia ar fi ca masina este, oficial si raportat la nevoile mele generale, completa. Ca sunt tot felul de modificari mici si fine pe suspensie, motor, interior, uatevar, e alta poveste. Grosul insa, nemultumirile mele mari, si-au gasit rezolvare.

Vineri, Cristi de la Cluj, intrat in garaj, cu o sinceritate deplina (o prefer de o mie de ori in locul aburelii mincinoase): "dar e break? Ai ales cea mai urata versiune?!?". Am ras si m-am bucurat ca gandeste astfel. Pentru ca unde masele vad break, eu vad functie. Ca unde altii vad eleron, albastru si auriu, sopron imens pe capota, eu vad discret, decent, normal si comun. Nimic sa atraga atentia, nimic sa dea de banuit muritorului de rand ce nu stie.
Si totusi, ca eu gandesc gresit... Mie mi se pare superba. Ok, nu stilistic vorbind, ci superba prin unicitate. Se rupe de gloata, nu stiu alt model s-arate asa. Se adauga faptul ca e cracanata la limita, ca are roti late, ca e iar joasa. Si ma pisu pe mine de bucurie doar cand o vad.
Voiam sa-i fac poze-n parcarea de la lidl, c-am intrat dupa lapte, dar era unu' p-acolo pe langa ceva passat care se uita lung la ea si am renuntat.

IMG_20230305_105736.jpg ( Size: 2.74mb ) Number of downloads: 298
IMG_20230305_110405.jpg ( Size: 2.06mb ) Number of downloads: 292


Vreau sa fac astazi ordine (nu curatenie, ca aia e constant valabila, doar ordine) in garaj, ca-ntr-un an de rugina si swapuri s-a facut haos. Dup-aia, daca nu ploua, eu o scot iar la plimbare, ca mor de dragul ei, nu ma satur de halul in care s-a transformat.

A, da. Motor mai puternic? Sincer...? Nice to have, dar uneori nu vad rostul. Probabil va fi, dar impactul va fi gen "da, mai buna bara asta de 24, comparata cu aia de 22". Adica ar fi dragut, s-ar simti, insa n-ar umple un gol imens. O sa coste, probabil, mai mult decat swapul la 6 trepte, insa cu efecte mult, mult mai slabe pe impresie. Oi vedea. Inca merge bine asta, si e absolut de ajuns.

Si ca sa mi se duca zenul naiba, cat de cretin idiot sa fii sa compari masina asta cu vreo nubira rupta sau astra putrezit? Nu ma pot rupe de gandul asta. Inteleg, libertate de opinie, dar daca te inceci si strigi ca ti-e sete, aia se mai cheama libertate de opinie? Asa o fi, ma depaseste partea asta cu libertatea, poate-s prea agatat eu in propriile-mi convingeri. Dar nu-mi da pace.

5 Mar 2023, 13:50:
Mai e asta.
QUOTE(Solon @ 24 Sep 2022, 20:37)
Ce faci cu piesele alea...ma abtin.
*


QUOTE(Muttley @ 24 Sep 2022, 20:40)
Zi de piese.
*


Si s-a abtinut, n-a raspuns, n-a detaliat.
Iar eu n-am uitat, pentru ca mi-am rupt spinarea si mi-am dedicat 1 an din viata pentru piesele astea la care el se abtine. Sa le fac acasa, in regim diy, cat de bine se poate, fara compromis, mai bine decat oricine altcineva.

Macar acum, se poate sa refulezi te rog? Sa nu te abtii?

This post has been edited by Muttley: 5 Mar 2023, 12:50


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj77shv
post 6 Mar 2023, 12:34
Post #14522


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 April 08
From: Cluj-Napoca




QUOTE
Cristi de la Cluj, intrat in garaj, cu o sinceritate deplina (o prefer de o mie de ori in locul aburelii mincinoase): "dar e break? Ai ales cea mai urata versiune?!?".


N-a zis ca are si el un STI bug break? smile.gif) ala nu mai e urat ca e albastru sau cum?

Anyway, felicitari! Ti-ai indeplinit mare parte din ce voiai cu masina asta, si chiar e foarte misto ce ai facut / faci cu ea

This post has been edited by cj77shv: 6 Mar 2023, 12:34


--------------------
Renault Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6 2008 - Initiale Paris - CJ-56/95-JON
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 6 Mar 2023, 12:55
Post #14523


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE(Muttley @ 4 Mar 2023, 21:16)
Ok, nu stilistic vorbind, ci superba prin unicitate. Se rupe de gloata, nu stiu alt model s-arate asa.
*

Ai uitat de Ralliart-ul in 2 volume! Stai linistit, nu pomenesc "unicitatea" primei generatii de Multipla.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 6 Mar 2023, 13:06
Post #14524


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Cristi a turuit in continuu, nu prea faceam fata. A pomenit de mai multe sti-uri pe care le are, le-am pierdut sirul. Pe de alta parte, ma gandesc ca toate masinile lui (pare a avea multe) sunt doar in tranzit pe la el.
Cel mai atent am incercat sa fiu la ce avea de zis despre motoare, pistoane, cuzineti, limite de boost, variatii de temperatura sau de calitate a combustibilului, detonatie si fisuri. In linii mari, cam contrazice tot ce stiam. De exemplu, eu stiam ca fiabilitate = pistoane de fabrica, cu coeficient de dilatare mic, joc redus cu camasile. El spune ca fiabilitate = forjat. Raman la parerea mea.

Si in sfarsit, poze afara din curte! a scapat.gif
Innorat, telefon slab, ncsf.

IMG_20230305_173050_3.jpg ( Size: 2.19mb ) Number of downloads: 87
IMG_20230305_173023_3.jpg ( Size: 1.22mb ) Number of downloads: 76
IMG_20230305_173029_2.jpg ( Size: 1.41mb ) Number of downloads: 70


Marty, eu raman la parerea ca asta e singurul model care se apropie.

S-au adunat pe la 200km in uichend. Aseara am urcat pe rasnov iar, coborat prin oras, ca asa a zis un carabinier din centru ca merge. Alte idei de traseu nu mai am.

De fapt, dialogul, in centru, cu unul tanar care se uita lung la conserva:
- unde mergeti?
- pai voiam sa urc in poiana, in plimbare si atat, sus ma intorc.
- merge sa urcati doar pe dincolo daca tineti mortis.
- ok, mersi, salut.
- salut.
Amabil plodul.

O data, NU stiam ca exista atat amar de politie in Brasov, zeci de echipaje, in zeci de masini, rasfirati pe tot traseul, sau amplasati in punctele esentiale.

Apoi, ca impresie noua, iar nu-mi place ceva. Sau e doar prima impresie, poate e de bine, nu-mi dau seama.
Subaru exceleaza la iesirile din viraje, unde trage ca vaca.
De fapt sunt 2 impresii:
1) subvireaza uratel off-throttle sau la gaz partial. Poate e de la +2*C cu anvelope de vara. Adica sigur nu e ideala combinatia, d-aia nu ma pronunt inca.
2) am torque steer, n-a avut niciodata inainte. Mai exact, in ace de par foarte stranse, daca o calc plin in 2, care 2 e mai scurt decat inainte, parca imi tine volanul bracat, nu revine natural pe drept, tre' sa-l readuc eu, si e cam aiurea. S-ar putea sa fie din autoblocantul fata, ce inainte nu exista. Sau, realizez acum, din jantele cu offset mare. Desi e similar cu ce aveam pe rotile de iarna, si offset, si raza de rulare. Sau din geometria directiei, care e afectata de garda la sol mai mica. Kitul de corectie, cu rotule alungite, e planificat de mult.
Din nou, abia am descoperit, inca nu stiu sigur ce-i acolo.

This post has been edited by Muttley: 6 Mar 2023, 13:21


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 6 Mar 2023, 13:17
Post #14525


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE(Muttley @ 6 Mar 2023, 14:06)
O data, NU stiam ca exista atat amar de politie in Brasov, zeci de echipaje, in zeci de masini, rasfirati pe tot traseul, sau amplasati in punctele esentiale.
Fu' Massif-ul weekendul asta, d-aia.

QUOTE
1) subvireaza uratel off-throttle sau la gaz partial.
Asta nu-i normal, supravirarea ar fi fost normala.

QUOTE
2) am torque steer, n-a avut niciodata inainte. Mai exact, in ace de par foarte stranse, daca o calc plin in 2, care 2 e mai scurt decat inainte, parca imi tine volanul bracat
*

Asa-mi facea si mie Solenza cand puneam rotile de iarna pe ea (195 latime) si clar n-aveam putearea si cuplul tau.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 6 Mar 2023, 13:30
Post #14526


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Din nou, ma gandesc acum ca diful fata se blocheaza pe diferenta aia de viteza de rotatie stanga-dreapta si mentine asa, indirect tinand si directia bracata.
Poate fi la fel ca la anvelope o chestie de temperatura poate, ori e feature, si nu stiu eu inca sa ma bucur de el, ori nu m-am obisnuit. Desi nu-mi place blush.gif



--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 6 Mar 2023, 13:35
Post #14527


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Ai de unde sa incerci niste roti mai inguste?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 6 Mar 2023, 13:41
Post #14528


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Nu, bre. Singurele roti care mai merg pe masina asta sunt cele pe care le am deja, si vin doar pe dimensiunea asta de anvelopa, care dimensiune nu prea are legatura. Cel mult diametrul, dar atat.

Mi-am amintit ca atunci cand aveam arcuri lowering, intr-un giratoriu pe unde ma intorceam de la auchan, strans tare, directia era tare vaga la bracaj mare. Si efectul a disparut cat revenisem la arcurile originale. Sanse mari sa fie (si) din noile unghiuri ale bratelor si bieletelor de directie.

Brb, sa caut kitul ala mai ieftinake. N-are rost s-astept.
Adica n-are cum sa nu fie de acolo...

QUOTE
Raises the front roll-center geometry after lowering the vehicle
Improves original bump-steer geometry


This post has been edited by Muttley: 6 Mar 2023, 13:44


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 6 Mar 2023, 13:44
Post #14529


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Iti dau eu 2 215/45 18 ca sa-ncerci. Gaura de centrare e de 67 (parca). Decat sa te apuci de schimbat arcuri, mai bine incerci cu 2 roti.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 6 Mar 2023, 14:16
Post #14530


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Nu bre, mersi. Nu pot schimba 2 roti pe masina, fac praf centralul.
Nu schimb niciun arc, click pe linkul din urma, sunt pivoti si bielete mai inalte, care trebuie schimbate oricum la coborarea suspensiei, bratele si bieletele avand acum unghiurile pe dos.

roll.png ( Size: 125.44k ) Number of downloads: 82




This post has been edited by Muttley: 6 Mar 2023, 14:29


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 7 Mar 2023, 11:09
Post #14531


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




QUOTE(Muttley @ 6 Mar 2023, 13:06)
Cel mai atent am incercat sa fiu la ce avea de zis despre motoare, pistoane, cuzineti, limite de boost, variatii de temperatura sau de calitate a combustibilului, detonatie si fisuri. In linii mari, cam contrazice tot ce stiam. De exemplu, eu stiam ca fiabilitate = pistoane de fabrica, cu coeficient de dilatare mic, joc redus cu camasile. El spune ca fiabilitate = forjat. Raman la parerea mea.


Explicatia e simpla in contextul in care masina are multe modificari ce tin de power-up. Forjat, in linii mari = sanse mai mici sa se fisureze/cedeze ceva ce tine de ansamblul rotativ cand mergi in high boost. Evident, asta nu inseamna ca doar daca pui forjat esti bine si poti sa ignori celelalte detalii ce le spui tu. Ca sa fie fiabil, trebuie facut tot pachetul cu simt de raspundere, nu doar arunci un ansamblu rotativ forjat in motor si apoi dai ca surdul cu 3 bari in turbo.

Spre exemplu, la rabla mea, motorul fiind de generatie veche, blocul e de tip closed deck, iar inteleg ca in lumea subaristilor ce vor multi ponei putere, genul asta de blocuri sunt cele mai ravnite si erau puse si la subaru pe motoarele de generatie mai veche. Tine la boost, cu dezavantajul ca va merge mereu cald. Acum, eu daca ar fi sa dau drumul robinet la maxim la turbina, pot sa am eu cotele perfecte la piese ca sigur se rupe ceva in ansamblul rotativ stock, chiar daca blocul in sine e perfect pt acest tip de aplicatie. Nu mai vorbim de temperaturi, misfires, benzina, sughituri pe partea de alimentare.

Tldr aveti amandoi dreptate, tu din punct de vedere al gandirii ingineresti iar el avand experienta cu comportamentul real al unui motor modificat.

This post has been edited by AmunDei: 7 Mar 2023, 11:11


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Mar 2023, 13:24
Post #14532


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Dada, chestia-i ca el se raporteaza la big power / high boost.
Eu nu vreau asa ceva, gen 600 cai din 2l.
Ma gandeam mai degraba la 350 din 2.5 de exemplu, pur ipotetic. Cu pistoane de fabrica, jocuri mici, camasi fericite.

Or daca faci un motor de 2.0 capabil de 600 cai si-l lasi la 300, ala tot e gata in 50 mii km, din simplul motiv ca jocurile alea mari vor nenoroci cilindrii, o va da pe ulei grav, si va trebui desfacut. Si aruncat, ca daca camasile-s distruse, nu mai ai ce face din el.

Forjate = rezistenta la solicitari. Nicidecum fiabilitate. E o nuanta pe care nu stiu daca toti reusesc s-o simta.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 8 Mar 2023, 11:29
Post #14533


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Cel mai probabil ca 350 din motor de 2.5 e realizabil ipotetic vorbind fara sa umbli in motor, vad ca alea deja au 300 de fabrica pe modelele STI. Nu stiu ce loc de manevra au lasat japonezii acolo si daca e posibil doar din soft, dar daca ceva e la limita in acel caz, cel mai probabil nu e motorul, ci eventual intercooler/turbo/injectoare ori whatever.

600 din motoare de 2 sunt pentru oamenii ce sunt dispusi sa schimbe lucruri des la masina, cum ai zis si tu. Eu sunt in general mai pe filozofia ta, in sensul ca fa-o sa fie fiabila intai, puterea aia fiind mai mult decat suficienta pentru o masina de strada. Am mers mai demult pasager cu un 2.0 de vreo 370-380 de ponei, eram 3 oameni in ea si masina nu avea nici o problema in a face sprinturi 80-180 kmp/h si frana inapoi in cateva secunde (deh, avea frane 'da curse'). Deci 350 ponei si daca nici nu o ai incarcata, deja probabil trage mai tare decat 90% din ce alte masini mai sunt pe strada.

This post has been edited by AmunDei: 8 Mar 2023, 11:30


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Mar 2023, 17:19
Post #14534


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Aia cu 90% inseamna 9 din 10. Mai pune.

Nu, nu stiu ce sa fac cu motorul, e dead-end total. Si asta-n conditiile-n care ma gandesc la asta de ani buni.
De 2.5 nu poate fi vorba, pentru ca alt bloc motor inseamna RAR. Aia ar fi cea mai simpla varianta, de departe, short-block livrat acasa, chiulase de 2.0 cu volum ajustat pe un cnc, portate acasa, un turbo acordat, injectoare si atat. Cuplu jos, putere arhisuficienta, fiabilitate de +100k km.
Cu blocul asta nu prea am ce face, ca dupa alezare trebuie pistoane forjate care-i cam pecetluiesc soarta. Si raman la 2.0-ish. Dar se pare ca e singura varianta daca nu vreau probleme sau motoare "de recuperat talonul" insirate prin casa.
Nu mai spun ca blocul actual implica ateliere de prelucrari, moartea pasiunii pentru mine, care incerc sa fac totul singur.

Ne-a chemat sefa la biuro pentru nush ce prajituri. Fara nicio legatura cu discutia de aici, am reusit sa merg astia 20km fara niciun pull. Relaxat, civilizat, bucurandu-ma de soare, transmisie, suspensie, traficul lejer de dup-amiaza. Ceea ce nu vine decat sa demonstreze ca nu-mi trebuie jdemilioane de cai, sau sa ma iau cu Lamborghini nush ce editie limitata, cum face softistul de la Cluj, de i-a curs motorul pe asfalt dupa ce l-a facut pe ala.
Iar simplul fapt ca nu-mi trebuie avioane, face decizia cu atat mai dificila.

De fapt, cea mai frustranta chestie e urmatoarea.
Fac motorul actual, iese un 2l de, hai sa zic 350 cai, de dragul expunerii. Dar... pana la 4000-4500 de ture, ar fi aceeasi lesinatura ce este si acum, doar ca acum este lesinatura pana pe la 2500-2700. Practic o stric. In viata reala nu te incalzeste cu nimic ca te lipeste de scaun intre 5000 si 8000 de ture. Dar te zgarii de aia 10 mii de euro bagati intr-un motor mort in plaja de turatie uzuala.
Timp in care un 2.5 face 350 cai cu spool de pe la 2500-3000 ture. Ca acum. In plus, pana la 2500 ture, trage semnificativ mai bine fata de ce e acum.
No, d-aia-i dead-end.

This post has been edited by Muttley: 8 Mar 2023, 17:35


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 8 Mar 2023, 17:53
Post #14535


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.001
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




Nici nu te-ai învățat să umbli cu ea așa cum o ai acum biggrin.gif
Las-o așa până la următoarea criză existențială.
Oricum, din ce descrii acolo iese de-un mini-bilanț, care de-aici din spatele monitorului e pentru a o lăsa așa. Deocamdată icon_mrgreen.gif


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Mar 2023, 18:00
Post #14536


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




E de durata sa aduni de un motor perfect, vezi Dacia, unde am adunat piese cativa ani si a mai durat vreo 2 sa-l fac. Bine, aici e totul OTS (off the shelf) si se aduna rapid piesele.
Doar ca la Dacie stiam ce vreau - bloc original, fiabil, dus cat de sus posibil. Si a iesit vis.
Aici nu vreau bloc original, pentru ca desene animate pentru ce vreau eu. Nu-mi iese nici fiabilitate, nici driveability. Iar alt bloc e exclus, pentru ca legi.

Untitled.png ( Size: 18.55k ) Number of downloads: 692


^ cam aia-i ^


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 8 Mar 2023, 19:06
Post #14537


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




laugh.gif

This post has been edited by Muttley: 8 Mar 2023, 19:11


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 9 Mar 2023, 11:12
Post #14538


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(Muttley @ 8 Mar 2023, 18:00)
Iar alt bloc e exclus, pentru ca legi.

*


Huh? Amu' crede-ma ca iti inteleg scarba, dar daca dai jos un bloc motor de impreza ca sa pui altul, aia de la reareu nu cred ca se agita prea tare. (bine, nu aia de la tine din judet, aia am lamurit ca au scaunele facute din material de dildo)

Adica la bembeuri , cand pun motoru' de 2.5 in locul celui de 2.0, schimba si denumirea masinii in CIV, sa vezi ce fain vezi cum din 320 devine 325.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 9 Mar 2023, 14:02
Post #14539


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Pentru ca la aia s-au pus aceleasi motorizari pe toate versiunile de caroserie (aproximativ).
Daca la el in certificat scrie WRX si ala a avut maxim 2.0 e limitat la asta. Daca a fost si WRX cu motor de 2.5 se duce cu hartie la RAR (unde a fost si a gasit un om cu neuroni functionali) si rezolva. Doar ca acum s-ar putea sa fie mai complicat din cauza franelor, amortizoarelor etc.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Mar 2023, 15:02
Post #14540


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




A fost WRX cu 2.5 incepand cu 2005, problema-i ca are alte faruri aia, stopurile spate sunt albe, iar butoanele de clima sunt schimbate, in rest sunt la fel. In 2002 n-a fost 2.5 nicaieri, din simplul motiv ca inca nu exista.
Eu nu ajung la RAR cu masina asta, nici cu vreo alta, dupa cum am tot zis, mi-a iesit pe nas ultima oara.
Raman cu motorul meu, subiect inchis, fu greseala mea ca l-am deschis blush.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 9 Mar 2023, 15:25
Post #14541


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(Muttley @ 9 Mar 2023, 15:02)
stopurile spate sunt albe
*


Daca le pui cumva si rosu pe-o parte si verde pe ailalta, cred ca iti omologheaza si motor de 5 litri.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 9 Mar 2023, 15:36
Post #14542


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.065
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Aia din Harghita precis!
radmasa.gif


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Mar 2023, 16:38
Post #14543


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




E ceva filmulet cu o Dacie 1300 facuta electrica pe net. Cica urmeaza omologarea la RAR.
Ne uitam noi intr-o sedinta de self-training pe electrice la chestia aia, si un coleg be like "bai, da' inalta e". Altul... "o fi mai grea, de la baterii".
I-am luminat eu, ca jantele alea PE COMANDA SPECIALA, in 4 prezoane, cu offset mare de altfel, se vede din aveon ca au flanse de trecere de la 3. Si ca sa nu frece in aripa spate, au inaltat-o. Dar va freca la primul damb, si la al 2-lea, si tot asa, pana se va taia anvelopa.
Seful ala mare, cam simplu el de fel... Stie RAR-ul ce face. Imi pierd cumpatul si-l intreb daca a omologat vreodata ceva la RAR.
In fine...

Vedeti ultimul reportaj recorder, ala cu Schengen, vama Giurgiu si manelele. Se aplica identic oriunde, indiferent de scara favorului.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harby ;))
post 9 Mar 2023, 18:43
Post #14544


Membru


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 3 July 12
From: Pitesti




Au pus inaltatoare pe amortizoare, o reconditionare cat se poate de amatoricesca. Interesant daca o sa o omologheze cu jantele in 4 prezoane, ar fi aiurea.

This post has been edited by Muttley: 9 Mar 2023, 18:45


--------------------
Renault 12 Gordini Pontiac Firebird 1972, 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Mar 2023, 19:33
Post #14545


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Mecanismul e simplu.
Lumea stie filmul.
Publicul larg e fan gadgeturi, implicit electrice.
Ca urmare, RAR nu poate sa iasa de aici o baba-cloanta, masina aia e deja omologata din principiu si considerente de PR, iar publicul urmaritor de iutub va aplauda in delir.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 9 Mar 2023, 22:31
Post #14546


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Bre matli, nu stiam filmu'. Mi-am stricat somnu', o sa visez mizeria aia la noapte.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Mar 2023, 23:59
Post #14547


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Nici eu, dar e isterie pe net.
Sefa-mea, in sedinta aia... "bai, da' voiam sa vad invertoare, conexiuni, nu cum o spala".
Popor de 2 parale.

11 Mar 2023, 00:18:
Poate mai stiti c-am zis ca nu mai am unde sa ma plimb.
Si am vazut pe prognoza ca azi e cald si bine, nici urma de ploaie.
Iar cum neutral switchul de 2006 e pe dos fata de cel de 2002, eu n-am vrut sa tai firele, si se poate remedia din soft... Concediu de odihna (o lae odihna) si m-am dus la Cluj azi huh.gif

In primul rand, prognoza ca prognoza, dar am prins o ceata..... wacko.gif
Am facut-o muci.

Si poate va amintiti c-am zis de vreo 17 ori cel putin ca am cautat cu tot dinadinsul fix codul ala de cutie de viteze, cu rapoarte lungi, citez din mine, "poate prind si eu autostrada vreodata in tara asta". Am prins azi. Mi-a iesit pe nas si-s amortit de la genunchi in sus.
Da, cutia ofera un 10km/h in plus fata de cea de WRX. Am tot spus ca inainte de-a o incerca, imi faceam griji ca va fi prea lunga. Nup, mai e loc, dar nu exista mai lunga. Au lungit-o dupa 2008 din raza rotii. Cutia e vis, rapoartele-s nebunie. Dar am dat-o de gard cu altceva.
Suspensia!
O catastrofa, un dezastru total pe autostrada. Cred totusi ca se simte mai tare decat OEM pana la urma, insa alta-i problema, cursa scurta. Sebes-Turda, sau cum i-o zice, m-a rupt. Am topait continuu.
Desigur ca e si de la autostrada facuta-n bataie de loc si de la filmuletul recorder cu Schengen (am sa insist cu asta pana ma baneaza careva), dar ma uitam la alte masini, alea parca nu sareau in toate partile.

Singurele momente in care a fost ok pe autostrada au fost astea.

IMG_20230310_101037.jpg ( Size: 1.43mb ) Number of downloads: 707


...si m-am oprit in toate parcarile, ca nu mai suportam. Pe drumurile ne-autostrazi e suportabila, dar la 120-139 la ora, pe onduleurile alea... greu de descris. La intoarcere i-am dat tare, macar sa sa termine mai repede.

Randevu la atelier la Cristi, unde erau alte 2 manete de schimbator de incercat, total 4 incercate de mine pana acum, si o a 5-a de catre tuner. Acelasi rezultat, e ceva belit la a mea.
Dragut leather-jobu' de pe aia mica. Pe parte de calitate ma refer, ca nu ma omor dupa cusaturi rosii.

IMG_20230310_114953.jpg ( Size: 1.13mb ) Number of downloads: 450
IMG_20230310_135834.jpg ( Size: 1.52mb ) Number of downloads: 443


Si a urmat partea din care eu nu inteleg mare lucru, ca e cu fire multe si mai ales cu laptopuri.

IMG_20230310_121140.jpg ( Size: 566.25k ) Number of downloads: 438
IMG_20230310_122647.jpg ( Size: 630.65k ) Number of downloads: 393


Si-a schimbat strategia, conduce el acum. Nu l-am intrebat, dar sigur a patit ceva cu careva. Am mai fost la el de 3-4 ori, si am condus eu.

Neutral switch rezolvat. Nu mai da sa moara in unele situatii, si nu se mai tureaza cand o scot pe liber ca sa ajute cu plecarea de pe loc. Acum face asta cand o bag in viteza.
Sonda 2, inlocuita cu wideband, rezolvat, a refacut nush ce calibrari.

De fapt a schimbat windows cu linux sau ceva de genul. ECU face acelasi lucru, insa in alta limba. Si limba asta noua are niste expresii care nu existau in aia veche. De exemplu:
Check engine light flash on knock, adica palpaie ala cand ECU citeste detonatie - adaugat. Cica palpaie cand da inapoi 2 pasi de durata de avans prestabilita (am si uitat cat era, parca 1.4*, deci 2.8* retard ca sa palpaie), asta e flashul in timp real. Dar palpaie si cand si daca ECU a memorat o corectie anume de avans, pentru o anumita zona, iar regimul motor curent se suprapune cu respectiva corectie. Patit pe autostrada, undeva pe la o anumita viteza. De 4 ori. A 5-a oara n-a mai facut, iar a 6-a oara n-a existat, ca n-am mai prins liber 5km.
Ei, si logica din spate la flashul asta pe corectii memorate e interesanta.
Caz ipotetic in practica: pun benzina de la lukoil, becul palpaie. Eu nu stiu daca e palpaiala de "din clipa aia" sau e palpaiala de "am invatat sa dau inapoi avans cand faci chestia asta". Consum benzina, adica las sa treaca cateva sute de km, si resetez ECU (scot borna). Daca nu se mai aprinde, era de la benzina. Daca se aprinde iar, e ceva ce trebuie investigat (loguri, chestii). Logica cred c-am inteles-o, in rest ma depaseste.
Limba asta noua mai are si harti multiple, dar nu vreau sa ma complic cu toate prostiile. Daca e de mers la consum, rezolv din condus, nu din butoane.

Targetul de boost a fost crescut de la 15.5psi inainte la 16. Am zis ca poate n-o plesni.
Dar exista o problema...
Nu face debit de aer pe admisie cat ar trebui. Pe scurt, el zice ca sunt catalizatoarele infundate. Adica pe duca. Motorul merge gatuit.
Asta ar explica, cred, si faptul ca de vreo 2 ani am consum maricel. Ma rog, mai mare decat stiam eu ca poate d-rica.
Si parca recent am spus c-am masurat eu cu Torque debitul si mi-a iesit pe la 240CP tigaia, si e cam putin. El zice la fel, dar cu alte argumente in spate.
Momentan nu-mi pasa, nu de alta, dar n-am 1000usd de dat pe downpipe-ul ala frumos de vi l-am aratat. Si nici chef sa-l schimb, sa inventez solutii de izolare termica, samd. Apoi sa ma intorc la cluj, sa ma scuture suspensia pe autostrada.

Voiam musai sa ajung pe lumina inapoi, ca sa apuc s-o spal si s-o usuc, dar n-am reusit.
Mic dejun de ora 15:00 in benzinarie, n-am mai facut asta de ani buni.

IMG_20230310_145558.jpg ( Size: 2.05mb ) Number of downloads: 91


Iar in Fagaras, o puslama de copil a vazut-o si a inceput s-o pozeze, filmeze, habar n-am.

IMG_20230310_181733.jpg ( Size: 556.71k ) Number of downloads: 83


Recunosc, usor flatant. Cine stie ce prin ce jocuri a vazut modelul.

Iar noul limbaj de soft, Carberry ii zice, e bazat pe un soft de grN de japonia. Iar torque nu stie JDM se pare, deci dupa 8 ani, nu mai merge torque pe sugar. Nu stiu daca exista solutii, dar sa si fie, eu nu stiu sa schimb un bec, d-apai protocoale, PID sau cum le-o zice.

Daca aveti downpipe de Subaru turbo de vanzare, ziceti.

This post has been edited by Muttley: 10 Mar 2023, 23:18


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 11 Mar 2023, 12:19
Post #14548


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




QUOTE(Muttley @ 10 Mar 2023, 00:59)
O catastrofa, un dezastru total pe autostrada. Cred totusi ca se simte mai tare decat OEM pana la urma, insa alta-i problema, cursa scurta. Sebes-Turda, sau cum i-o zice, m-a rupt. Am topait continuu.
*



Se pare ca nu esti singurul cu parerea asta.

https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1062872


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 11 Mar 2023, 12:31
Post #14549


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Suspensia ramane in continuare foarte faina. Dar autostrada aia e valuri.

"I've owned 10+ sets of them on various cars" wacko.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 11 Mar 2023, 12:35
Post #14550


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




It`s a love hate kind of relationship smile.gif)


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
516 Pages « < 483 484 485 486 487 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 12:13
Forum Renault