Skoda Octavia 3, Primul meu Diesel
![]() ![]() |
Skoda Octavia 3, Primul meu Diesel
vladbobtm |
![]()
Post
#241
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 171 Joined: 5 May 12 From: Italy ![]() |
|
||
--------------------
Citroen/Suzuki
Grand C4 Picasso/Swift
Exclusive (2014)/2014
- - ex Renault Wind TCe & Chevrolet Cruze.....
|
|||
s_j_teo |
![]()
Post
#242
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 626 Joined: 16 July 06 ![]() |
Masina mea are aproape 13000 de km si nu a aparut pana acuma in bord iconita cu regenerarea . In cartea tehnica a masinii scrie ca atunci cand apare sa conduci constant cu aproximativ 2000 rot/min pana se stinge martorul din bord. Intradevar uneori motorul sta turat la 1000rot/min la relanti si cand il opresc merge suflanta . Am interval de service variabil schimbul de ulei apare ca trebuie sa il fac peste 17000 km sau 510 zile la fel acelas interval pentru inspectie . Eu folosesc motorina gata aditivata de la Rompetrol . Sincer nu stiu cum va fi cu acest filtru DPF o sa vad in timp
|
--------------------
Skoda
Octavia 3
2014
|
|
vladbobtm |
![]()
Post
#243
|
![]() Membru Group: Members Posts: 171 Joined: 5 May 12 From: Italy ![]() |
Iconita cu regenerarea iti apare atunci cand intrerupi vreo 3-4 regenerari consecutive, si daca apare iconita si tu ai oprit iarasi motorul in timpul regenerarii, in mod normal iti intra recovery si ai putere redusa pana nu te duci in service sa iti faca o regenerare fortata, aici in Italia asa ceva costa de la 400 de euro in sus in functie de marca...
This post has been edited by vladbobtm: 15 Oct 2014, 18:22 |
--------------------
Citroen/Suzuki
Grand C4 Picasso/Swift
Exclusive (2014)/2014
- - ex Renault Wind TCe & Chevrolet Cruze.....
|
|
mariusd4 |
![]()
Post
#244
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu stiu ca iconita se aprinde la 10 intreruperi consecutive parca si trebuie mers la service pt. a sterge eroarea.
Vlad, multam de urari si informatii. Eu merg mult in oras, ce-i drept si ceva mai turat.... This post has been edited by mariusd4: 15 Oct 2014, 19:06 |
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
cdadan |
![]()
Post
#245
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Vad c-a inceput al doilea episod din mitologia dpf-ului si a turatiilor. Cu voia initiatorului, o sa-mi dau si eu cu parerea.
Dizelul e bine sa-l calci din cand in cand. Sarcina & turatie, nu doar una sau alta. Se dezmorteste un pic geometria turbinei, daca-i mai vechi se mai curata un pic evacuarea ![]() Dpf-ul e un filtru. Motorina are prostul obicei sa arda cu oaresce fum si reziduri. Astea (sa le denumim generic gunoiae) sunt colectate in cosul de gunoi. Pan' la urma si acasa in gospodarie, cosul de gunoi se umple si din cand in cand trebuie golit. E absolut natural si nimeni nu-si face probleme. Filtrul are si el saracul o durata de viata, dar nu cred ca un posesor de masina noua ar trebui sa-si faca griji din pricina lui, macar vreo 200k. E simpatica treaba cu motorina in ulei, daca ciclul de regenerare este oprit inopinat. De regula motoarele cu dpf au al 5-lea injector, montat pe traseul de evacuare, inainte de catalizator. De acolo doar Sfantul Duh ar putea duce motorina spre baia de ulei. Exista si motoare, mai putine ce-i drept, care la regenerare arunca motorina pe post-injectie, pentru ca arderea ei sa sa produca strict pe traseul de evacuare. Dar in nici un caz nu arunca cu galeata si nici motorul nu se opreste absolut instantaneu atunci cand e luat contactul si implicit taiata injectia. Se mai invarte de 2-3 ori din inertie, zic. Daca ar ingheta instantaneu si n-ar face nici macar un sfert de rotatie dupa taierea injectiei, atunci teoretic am putea vorbi despre un risc minor. Dar nu-i cazul. Sa ma iertati daca am scris prostii, zic si eu ce cred, nu-s vreun specialist in domeniu. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#246
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(vladbobtm @ 15 Oct 2014, 19:21) te duci in service sa iti faca o regenerare fortata, aici in Italia asa ceva costa de la 400 de euro in sus in functie de marca... Eeee, lasati, preturile in Italia sunt pentru prosti. Este normal in Italia sa te tepuiesti unul pe altul, asta-i stilul lor de viata.15 Oct 2014, 23:56: QUOTE(vladbobtm @ 15 Oct 2014, 18:08) Daca opresti des motorul cand regenereaza o anume cantitate de motorina ajunge in baia de ulei din motor(ajunge oricum ori de cate ori regenereaza dar in cantitati ft. mici) iti poate aparea mesajul sa schimbi uleiul cat mai rapid(iar asta costa bani nu gluma..) , eu toate aceste lucrui le stiu de la mecanicul de la Bosch unde fac reviziile si se pare ca merge perfect cu regenerarile, nu am schimbat niciodata uleiul inainte de termen(15.000 km sau un an). Mecanicul din Italia, presupun.Toate cele bune! This post has been edited by IRONICK: 15 Oct 2014, 22:56 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
danutsb |
![]()
Post
#247
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 15 September 07 ![]() |
Experienta personala.
Motor CDTI, regenerarea se face la aprox 250-300km in regim mixt. Iarna, cand pornesc mororul cu 15 min inainte sa plec, regenerarile sunt mai dese. Uleiul pe joja este constant intre reviziile anuale. La drumuri lungi nu am sesizat niciodata regenerarile. Consum: 6.2-6.4% (mixt) Ca fapt divers, la unele Forduri Connect, la aprox 15000km (masini noi) se infunda filtrul DPF. Solutia este schimbarea vaporizatorului si recalibrarea PCM pentru regenerai mai dese si la temperaturi mai joase si regenerarea fortata...daca mai merge. |
--------------------
Wir
leben
Autos
|
|
pishky |
![]()
Post
#248
|
![]() rca Naspa Group: Members Posts: 3.521 Joined: 26 January 11 From: Constanta ![]() |
nu prea se pricepe cdadan, dar are dreptate.
am sarit de 200.000 km cu agregatul din dotare, iar regenerarile se fac la unterval de 200 - 800 km, in functie de mers urban / extraurban. nici nu as stii ca se face regenerarea daca nu m-as uita la consumul instant - care, atunci cand se face regenerarea, este porcos de mare. am mai auzit povesti horror despre filtrele astea, si ma pun pe ganduri, in ciuda faptului ca eu nu am aboslut nici o broblema cu el. cand va incepe sa faca mofturi vom negocia despre sederea, inlocuirea sau externalizarea lui de pe masina. |
--------------------
Reno,
dizel,
ca nu-mi permit o benzina
|
|
R E M U S |
![]()
Post
#249
|
![]() Group: Modelatori Group: Members Posts: 531 Joined: 14 May 13 From: ¯\_(ツ)_/¯ ![]() |
Io-s curios daca cineva a facut un test de noxe in timpul regenerarii si altul in afara, si ce rezultate a obtinut.
![]() |
--------------------
Mitsubishi
Colt
2009 sa mergi tare intrand pe contrasens in toate curbele? MEAH sa mergi tare pastrandu-ti banda? asta inseamna sa fii mafiot restu' e cancan... |
|
vladbobtm |
![]()
Post
#250
|
![]() Membru Group: Members Posts: 171 Joined: 5 May 12 From: Italy ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 15 Oct 2014, 21:53) Eeee, lasati, preturile in Italia sunt pentru prosti. Este normal in Italia sa te tepuiesti unul pe altul, asta-i stilul lor de viata. <span class='edit'>15 Oct 2014, 23:56:</span> Mecanicul din Italia, presupun. Ironick ai citit ce am scris mai sus? Da mecanicul din Italia m-a ajutat sa reduc considerabil intervalul de regenerare de la 700-800 km la peste 2000 de km, peste tot in lume sunt incompetenti crezi ca numa in Italia esti tepuit? Cu DPF-ul nu vei avea probleme daca faci drumuri extraurbane in mare parte, e de ajuns sa faci minim 15 km fara oprire(in extraurban nu urban) si teoretic DPF-ul e pe viata. Cdadan la motoarele turbo e bine din cand in cand sa o turezi, bine nu in fiecare zi, uleiul de care zici tu ca este la turbina este intentionat acolo si daca nu o turezi practic niciodata uleiul se duce si implicit se duce si turbina. This post has been edited by vladbobtm: 16 Oct 2014, 12:28 |
--------------------
Citroen/Suzuki
Grand C4 Picasso/Swift
Exclusive (2014)/2014
- - ex Renault Wind TCe & Chevrolet Cruze.....
|
|
cdadan |
![]()
Post
#251
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(R E M U S @ 16 Oct 2014, 12:25) Io-s curios daca cineva a facut un test de noxe in timpul regenerarii si altul in afara, si ce rezultate a obtinut. ![]() Mie-mi plac dizelurile, in concluzie nu-s curios. ![]() QUOTE(vladbobtm @ 16 Oct 2014, 13:27) Ziceam de presupusa motorina care ajunge in baia de ulei. Si de uleiul care ajunge in intercooler, cand motorul e uzat, ofcors. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
corbex |
![]()
Post
#252
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
De ce sa ajunga motorina in baie? Sa completeze uleiul consumat?
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
mariusd4 |
![]()
Post
#253
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu, sa-l aditiveze......
|
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
cdadan |
![]()
Post
#254
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
vladbobtm |
![]()
Post
#255
|
![]() Membru Group: Members Posts: 171 Joined: 5 May 12 From: Italy ![]() |
Sincer nu am intrebat cum ajunge uleiul acolo, dar am vazut la multi care au probleme cu DPF-ul si aveau uleiul la maxim pentru ca sa diluat cu motorina de la prea multe regenerari intrerupte, la inceput cand si eu aveam probleme a trebuit sa aspir cu siringa putin ulei pt ca era peste nivelul maxim. Si mie imi plac motoarele diesel de aceea am si cumparat o masina cu motorizarea asta, faza e ca in ziua de azi dealerii nu prea informeaza clientul de aceste probleme ca altfel nimeni nu ar mai cumpara o masina diesel, urmatoarea masina a mea va fi sigur pe benzina turbo.
|
--------------------
Citroen/Suzuki
Grand C4 Picasso/Swift
Exclusive (2014)/2014
- - ex Renault Wind TCe & Chevrolet Cruze.....
|
|
hitman1234 |
![]()
Post
#256
|
![]() Bringing secsi back Group: Members Posts: 1.791 Joined: 9 February 08 ![]() |
|
--------------------
bemfe
vewe
. "Cearta pe net ca e ca paraolimpiada: chiar daca castigi, tot handicapat esti." Nalodaniel
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#257
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#258
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(vladbobtm @ 16 Oct 2014, 13:27) Ironick ai citit ce am scris mai sus? Da mecanicul din Italia m-a ajutat sa reduc considerabil intervalul de regenerare de la 700-800 km la peste 2000 de km, peste tot in lume sunt incompetenti crezi ca numa in Italia esti tepuit? Cu DPF-ul nu vei avea probleme daca faci drumuri extraurbane in mare parte, e de ajuns sa faci minim 15 km fara oprire(in extraurban nu urban) si teoretic DPF-ul e pe viata. Daca tu procedai prost, nu inseamna ca el este un mecanic bun. Depinde din ce unghi vezi problema. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
vladbobtm |
![]()
Post
#259
|
![]() Membru Group: Members Posts: 171 Joined: 5 May 12 From: Italy ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 16 Oct 2014, 13:26) Te rog, nu mai spune aceeasi prostie si a treia oara. Citeste ce-o explicat cdadan mai sus. Da' nu pe diagonala, cu atentie de data asta, ok? Am citit cu atenție de prima data stai linistit, al 5-le-a injector este ceva specific Renault-Dacia din cate stiu (posibil să ma însel si să mai folosească si alte mărci sistemul asta), nu cred ca si cele din Grupul VW ( cum este Skoda initiatorului acestui topic)folosesc același sistem(posibil să greșesc ) chiar din curiozitate întreb initiatorul topicului daca Skoda sa folosește același sistem. |
--------------------
Citroen/Suzuki
Grand C4 Picasso/Swift
Exclusive (2014)/2014
- - ex Renault Wind TCe & Chevrolet Cruze.....
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#260
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
Nu ma intereseaza deloc subiectul diesel, dar cum faci sa incingi filtrul ala la temperatura necesara fara un injector dedicat? Zic si eu...
PS Dap, se poate si fara, mai bine stau in banca mea. Oricum se conuma multa motorina numai sa se regenereze dracia de filtru. This post has been edited by andri1940: 16 Oct 2014, 21:13 |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
vladbobtm |
![]()
Post
#261
|
![]() Membru Group: Members Posts: 171 Joined: 5 May 12 From: Italy ![]() |
QUOTE(andri1940 @ 16 Oct 2014, 20:09) Nu ma intereseaza deloc subiectul diesel, dar cum faci sa incingi filtrul ala la temperatura necesara fara un injector dedicat? Zic si eu... PS Dap, se poate si fara, mai bine stau in banca mea. Oricum se conuma multa motorina numai sa se regenereze dracia de filtru. Simplu, ținând turatia motorului intre 2200 si 3000 rpm. Si credema ca asta e ultima mea masina diesel mai ales ca imi strica media de consum de fiecare data cand regenerează in ciuda faptului ca nu am avut vreo problema in acești 100.000 de km cu masina ! This post has been edited by vladbobtm: 16 Oct 2014, 21:25 |
--------------------
Citroen/Suzuki
Grand C4 Picasso/Swift
Exclusive (2014)/2014
- - ex Renault Wind TCe & Chevrolet Cruze.....
|
|
cdadan |
![]()
Post
#262
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
vladbobtm |
![]()
Post
#263
|
![]() Membru Group: Members Posts: 171 Joined: 5 May 12 From: Italy ![]() |
Eu nu insist cu nimic, i-am dat un sfat colegului mariusd4 in legatura cu DPF-ul atata tot. E treaba lui ( si a celorlalti) cum procedeaza in legatura cu regenerarile DPF. Hai sa nu mai poluam aiurea topicul omului!
|
--------------------
Citroen/Suzuki
Grand C4 Picasso/Swift
Exclusive (2014)/2014
- - ex Renault Wind TCe & Chevrolet Cruze.....
|
|
Markos |
![]()
Post
#264
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Pai cum să poluezi cu DPF?
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
mariusd4 |
![]()
Post
#265
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Lasati-l dreaq de depefeu, daca tine 100.000 km e bine, vad ca ultima regenerare a trecut repede, l-am lasat nitel la relanti si gata.
Stiu pe cineva cu un Passat B6 care nu are nici o jena legata de acest filtru, foloseste masina ca si cand nu ar exista, nu are nici o problema cu el, are vre-o 90.000 km si vre-o 4 ani, nici o eroare nimic. Nu stiu io prea multa mecanica da sincer, cum dreaq sa ajunga motorina din filtru in baia de ulei ? |
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
MuciX |
![]()
Post
#266
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Din cate stiam eu, regenerarea nu se face la ralanti, se amana. E nevoie de turatii ceva mai mari pentru a atinge temperatura necesara in DPF. Cel putin asta ziceau despre cel de pe ford, care nu avea injector in plus, dar avea timp injectie pe post-combustie.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
mariusd4 |
![]()
Post
#267
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu, eu zic ca s-a facut la relanti, cand am ajuns sa parchez mi-a intrat indicatorul de start/stop interzis si aveam relanti la 1000 RPM, am lasat-o 5 min sa mearga pana ce turatia a revenit la normal si a disparut semnul ala de interzis S&S....
Cand intra regenerarea S&S este inactiv pana ce regenerarea este finalizata.... This post has been edited by mariusd4: 17 Oct 2014, 14:28 |
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
s_j_teo |
![]()
Post
#268
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 626 Joined: 16 July 06 ![]() |
Corect asa este si la mine Start&Stop este oprit si turatia sta la 1000 rot/min
|
--------------------
Skoda
Octavia 3
2014
|
|
MuciX |
![]()
Post
#269
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Nu zic nu, posibil sa mai fi evoluat tehnologia intre timp.
![]() |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#270
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 15 Oct 2014, 22:53) QUOTE(vladbobtm @ 15 Oct 2014, 17:08) Daca opresti des motorul cand regenereaza o anume cantitate de motorina ajunge in baia de ulei din motor(ajunge oricum ori de cate ori regenereaza dar in cantitati ft. mici) iti poate aparea mesajul sa schimbi uleiul cat mai rapid(iar asta costa bani nu gluma..) Mecanicul din Italia, presupun. hai sa fim seriosi, strategia de dilutie e bine lucrata din soft de catre toti producatorii ... |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 03:13 |