DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 77 78 79 80 81 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

Lucian Gligor
post 9 Mar 2007, 17:19
Post #2341


Membru


Group: Members
Posts: 139
Joined: 21 April 05
From: Brasov




@ gotronic:blink.gif wacko.gif Te cred pe cuvânt. E, ceva-ceva, tot am înțeles. Mulțumesc mult.
Dar am văzut "o luminiță la capătul tunelului". Înțeleg că există "ceva" care să-mi înlocuiască delcoul, nu? Unde aș putea găsi? Tu faci așa ceva? Înțeleg că nu-s ieftine, doar înlocuiește o piesă scumpă ( delcoul).


--------------------
Renault Megane 1 / 1998 1.6e Century - BV 014447
ATV for life.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Mar 2007, 19:06
Post #2342


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(mihai0070 @ 9 Mar 2007, 14:58)
Pai si este mare diferenta??? ... aia tranzistoriala este acea cutiuta rosie care se gaseste pe piata ????????
*



A explicat bine Gotronic, in mare aprinderea tranzistoriala(se poate numii si electronica) preia rolul platinii, care nu se mai uzeaza(eventual doar pintenul), costa intre 25 si 40 de Ron, si se monteaza in 2 minute. Aici sunt 2 repere importante, Malvina si Gotronic. In delco ramane totul neschimbat.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian Gligor
post 9 Mar 2007, 19:20
Post #2343


Membru


Group: Members
Posts: 139
Joined: 21 April 05
From: Brasov




@ Lucian Gligor .
Vezi postarea 2272 pag. 76. Asta vreau sa scot, dar nu ma incadrez inca in pretul promis de 50 RON la serie, (poate +TVA la engros), nu stiu inca nici daca mai merita investitia la ce masini mai sunt prin tara.


@gotronic: Prețul pare ok. Dar aș fi de acord să plătesc mai mult pentru un astfel de montaj, măcar să-l testăm, să vedem în exploatare cum se descurcă. Încearcă-mă cu un preț pentru o bucată din "seria 0"



--------------------
Renault Megane 1 / 1998 1.6e Century - BV 014447
ATV for life.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 9 Mar 2007, 19:29
Post #2344


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Sunt prin tara vreo 20 buc. in probe (fara bani), ca ar costa de cel putin de 3..4 ori mai mult acum facute manual.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian Gligor
post 9 Mar 2007, 19:33
Post #2345


Membru


Group: Members
Posts: 139
Joined: 21 April 05
From: Brasov




Și mai ai?


--------------------
Renault Megane 1 / 1998 1.6e Century - BV 014447
ATV for life.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 9 Mar 2007, 19:37
Post #2346


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Mai am, dar nu de dat, imi lipsesc ceva componente de import, care intarzie sa apara. mad.gif

This post has been edited by gotronic: 9 Mar 2007, 19:41


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian Gligor
post 9 Mar 2007, 19:43
Post #2347


Membru


Group: Members
Posts: 139
Joined: 21 April 05
From: Brasov




sad.gif Ah, nu mă omorâ. Fă-mi și mie una că îți dau banii.


--------------------
Renault Megane 1 / 1998 1.6e Century - BV 014447
ATV for life.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 9 Mar 2007, 20:23
Post #2348


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Imi pare rau, as nedreptati pe multi altii dinaintea ta. Cand o sa iasa din scula si la serie da, dar mai este pana atunci, din pacate. sad.gif Asta si din cauza starii masinilor din tara, unde trebuie sa tin cont de toate uzurile, jocurile, fisele, bobinele etc....N-as vrea sa fiu "luat la rost" de unii sau altii (ca la AT01). blush.gif pe nedrept (zic eu) excl.gif

This post has been edited by gotronic: 9 Mar 2007, 20:34


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 9 Mar 2007, 20:53
Post #2349


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




merita at011:)smile.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian Gligor
post 9 Mar 2007, 21:01
Post #2350


Membru


Group: Members
Posts: 139
Joined: 21 April 05
From: Brasov




QUOTE(gotronic @ 9 Mar 2007, 20:23)
Imi pare rau, as nedreptati pe multi altii dinaintea ta. Cand o sa iasa din scula si la serie da, dar mai este pana atunci, din pacate. sad.gif Asta si din cauza starii masinilor din tara, unde trebuie sa tin cont de toate uzurile, jocurile, fisele, bobinele etc....N-as vrea sa fiu "luat la rost" de unii sau altii (ca la AT01). blush.gif pe nedrept (zic eu) excl.gif
*





1. Cu faptul că sunt alții înaintea mea sunt de acord și înțeleg.
2. Nu cred că trebuie să ți cont de uzura restului de piese cu care produsul tău conlucrează. Cred că trebuie să fie proiectat pentru cazul când toate sunt în parametrii optimi de funcționare. Dacă îmi cumpăr un set nou de bujii nu interesează pe nimeni că nu-mi dă bobina scânteie. "Repară-ți-o, tată!" parcă îi aud pe vânzători. Asta e valabil pentru orice producător de mașini sau componente.
3. Nu lua în seamă toate observațiile, decât atunci când sunt fondate. La Dacie e ușor să dai vina pe piese, că se strică repede, dar mai rar vezi oameni care să recunoască faptul nu au întreținut-o (din diferite motive). Oricul feed-back-ul pentru aprindere este bun, mult mai mulți o laudă decât cei care i-au găsit un cusur.
Succes în continuare.


--------------------
Renault Megane 1 / 1998 1.6e Century - BV 014447
ATV for life.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 9 Mar 2007, 21:13
Post #2351


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Mersi ptr. raspuns. Nu toti gandesc la fel. Am intalnit oameni "cu probleme", care mi-au reprosat in felul urmator. "Daca mi-am luat aprindere electronica, acuma ma puneti sa-mi cumpar si delcou nou?". Eu nu indrum pe nimeni la asa ceva, dar masinile sunt vechi, unele nu sunt la prima mana, nu se stie cati Km reali au. Se poate daca au facut taxi, sau courierat si nu numai sa fie la a 5...6 reparatie capitala. Dar delcoul sigur nu la schimat nimeni (nici macar axul delcoului sau platoul platinei mobile). Nu mai vorbesc de axul cu came si altele. Oamenii au mentalitaile lor si este greu sa-i lamuresti ca un produs cum este de exemplu o aprindere tranzistorizata AT01, lucreaza foarte bine daca instalatia de aprindere (toata in general) este in parametri nominali. frustrat.gif

re edit:
Exemple sunt foarte multe, masini care au circulat zeci de mii de Km fara sa se uite la platina (nu era nevoie). Eu pe Oltcit am mers cam 60.000 Km pana s-a tocit pintenul si aveam o deschidere la platina de cca 0,05 mm (nu se vedea cu ochiul liber deplasarea platinei mobile cand invarteam axul delcou) blush.gif Masina mergea, dar simteam ca nu trage ca inainte. Dupa reglaj am zis ca-i alt motor. Chiar ma gandeam serios sa vad setul motor, poate e ceva cu el. Pastila platinei nu avea mai nimic, motorul mergea rotund, dar nu se "infigea". Dupa inca vreo 15.000 Km am schimbat platina , dar nu din cauza uzurii (se mai putea corecta), ci din moft, sau mai bine spus, la Oltcit se "umbla" mai greu la platina, si daca tot am dat jos delcoul hai s-o schimb. Asa ca, conteaza foarte mult acei "parametri nominali", pe care mai marii meseriasi efectiv nu-i baga in seama. sad.gif Ii ignora din necunostinta de cauza sau ignoranta. bash.gif (sa nu spun altceva) icon_mrgreen.gif

This post has been edited by gotronic: 9 Mar 2007, 23:55


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 9 Mar 2007, 21:27
Post #2352


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pt cat costa-at01 e f buna.asa are dreptate axul la delco se uzeaza mai ales daca nu se unge cu putin ulei acolo unde e platina mobila./


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
randomm
post 9 Mar 2007, 22:35
Post #2353


Ex Dacia owner


Group: Members
Posts: 216
Joined: 27 June 06
From: Iasi




@gotronic multumesc pt lamuriri. O sa fac cat de curand o vizita la electrician, sa verifice toata partea de aprindere. Eu nu am spus ca aprinderea nu e buna, pur si simplu voiam sa stiu daca se poate sa fie de la ea, si asta deoarece mi s-a intamplat sa cumpar componente PC defecte, si erau noi noute, asa vin de la producator. O sa imi pun toata aprinderea la punct si sper sa se observe schimbarile.


--------------------
Opel Astra G 2000 - BT-03-TBF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 9 Mar 2007, 22:54
Post #2354


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Mda, despre Aprinderile Tranzistorizate AT01, sa va iasa din cap faptul "ca asa vin defecte de la producator". Fiecare aprindere este testata individual pe stand 5 minute inainte de turnare in rasina (in conditii extreme, adica bobina de 1,8 ohmi alimentata la 18 Vcc, de Oltcit fara rezistenta aditionala), si inca 5 minute dupa ce a fost turnata in rasina epoxidica inainte de impachetare. In plus toate componentele electronice sunt specializate "automotive" (militarizate). Este foarte greu sa distrugi o astfel de aprindere (eu nu am reusit pe stand nici in 48 de ore de functionare continua, in acele conditii extreme de functionare), decat daca daca este "rea vointa" sau in necunostinta de cauza (probleme grave la instalatia de aprindere sau montare gresita, respectiv montata in scurt circuit, adica pe borna + a bobinei de inductie direct pe alimentare, sau nu s-a scos din circuit condensatorul de la platina).
S-a ajuns la temperaturi de 140 de grade in probe pe stand (dupa stabilizare termica in regim) la baza radiatorului, respectiv partea metalica a tranzistorului final. blush.gif (Este demn de luat in consideratie, tinand cont ca jonctiunea tranzistorului in aceste conditii atinge temperaturi mult mai mari). Nu mai vorbesc aici de probele de omologare respectiv recertificare RAR in astfel de conditii, care se repeta in fiecare an. (Pentru verificarea continuitatii in asigurarea calitatii.) Sper ca cine stie sa traga concluziile de rigoare, va aprecia efortul unui producator care doreste "sa se mentina pe piata".

Sa avem parte numai de bine!.

This post has been edited by gotronic: 9 Mar 2007, 23:51


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 10 Mar 2007, 07:59
Post #2355


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(ydaniel @ 9 Mar 2007, 22:27)
axul la delco se uzeaza mai ales daca nu se unge cu putin ulei acolo unde e platina mobila./
*


FALS. Axul delco nu acolo se uzeaza in primul rand, chiar daca SI acolo. Sunt trei locuri unde se uzeaza axul delco. In ordinea uzurii si a gravitatii: 1. se uzeaza cel mai mult la imbinarea dintre partea de ax fixa si cea mobila (pe care sunt montate contragreutatile si arcurile ce gestioneaza avansul); 2. se uzeaza in zona bucselor de montare propriu-zisa in corpul delco (dar, atentie!, acolo uzura se datoreaza mai ales bucsele; asta inseamna ca inlocuind bucsele se diminueaza aproape de zero jocurile); 3. uzura camelor datorata frecarii cu pintenul platinei, cea de care vorbea si ydaniel. Uzura de la punctul 1 e cea mai grava deoarece nu ai cum sa o contracarezi si duce la jocuri extrem de mari, ceea ce face ca deschiderea platinei sa varieze aleator uneori de la 0,3 pana la 0,9 mm, si asta numai din cauza jocului... Si cu asemenea anomalii vreti sa va functioneze aprinderile (normale, electronice etc.) bine?... Credeti-ma ca stiu ce spun ca sunt patit...

QUOTE(Gotronic)
Am intalnit oameni "cu probleme", care mi-au reprosat in felul urmator. "Daca mi-am luat aprindere electronica, acuma ma puneti sa-mi cumpar si delcou nou?". Eu nu indrum pe nimeni la asa ceva, dar masinile sunt vechi, unele nu sunt la prima mana, nu se stie cati Km reali au. Se poate daca au facut taxi, sau courierat si nu numai sa fie la a 5...6 reparatie capitala. Dar delcoul sigur nu la schimat nimeni (nici macar axul delcoului sau platoul platinei mobile). Nu mai vorbesc de axul cu came si altele. Oamenii au mentalitaile lor si este greu sa-i lamuresti ca un produs cum este de exemplu o aprindere tranzistorizata AT01, lucreaza foarte bine daca instalatia de aprindere (toata in general) este in parametri nominali.
*


Trebuie sa-mi fac "mea culpa" si sa marturisesc ca am fost si eu printre acestia. Daca va uitati cu ceva pagini inainte veti vedea ca si eu am fost printre cei care am tunat si fulgerat impotriva aprinderii sale AT01, ca imi impusca platinile intr-o veselie. Dar dupa ce am inteles ca de fapt masina merge mai bine cu aprinderi electronice numai daca ai sistemul de aprindere cat de cat in parametri (ca in rest este foarte probabil sa mearga mai rau!...) am facut oarece schimbari (bobina si fise noi -- impreuna, 40 de lei in Iasi), am mai gasit doua delcouri la care am imperecheat partile mobile cu cele fixe ale axurilor, am schimbat bucsile etc. si am vazut ca, intr-adevar se simte o radicala schimbare in bine.

Sunt unul dintre cei care au AT011 (probabil chiar ultima varianta). Din motive prea complicat de explicat in detaliu (pe scurt, nu-mi conveneau curbele de avans centrifugal si am vrut sa le modific) in momentul cand am primit aceasta aprindere aveam pe masina al doilea delco (cel cu joc radial mare -- privit de sus in jos, jocul era imens stanga-dreapta, inainte-inapoi). Credeti ca mergea prea bine aprinderea minune ?... Da de unde!... Mergea chiar mai prost ca inainte. Ei, dar si cand am pus delcoul OK, ALTA VIATA... Nu stau pe loc cu motorul pornit mai mult de 1 min inainte de a pleca, nu am nevoie de soc decat cel mult 2-3 min. dupa pornire. Relantiul este fix (fara AT011 relantiul nu este chiar fix, dar oricum nu variaza mult) dar mai ales vibratiile motorului la relanti s-au diminuat incredibil... Am ajuns ca, la relanti, sa nu mai simt aproape deloc in volan si in interior ca motorul este pornit. Ceea ce, trebuie sa recunoastem, pentru Dacia este o performanta.

This post has been edited by dacis: 10 Mar 2007, 08:00


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikip
post 11 Mar 2007, 10:41
Post #2356


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 15 July 06
From: Timisoara




Ma adresez inspecial celor noi pe forum, care nu dispun de timp saurabdare pentru a citi postarile de pe topic incepand cu nr.1. Eu am facut-o de vreo 3 ori. S-ar putea zice ca s-au atins cele mai intime probleme ale aprinderii, indiferent ce e vorba de aprinderi "gotronic", alte aprinderi "de fabrica" sau "home made". In ce ma priveste folosesc aprinderi electronice de 16 ani incepand cu un "CDI multispark" dupa terminologia folosita aici, care a lucrat pe toate 3 autoturismele, toate vechi pe care le-am avut.Avea o mare meteahna, la turatii mari intrerupea, orice fluturare a platinii o deranja.Altfel porniri "beton" la -25grade.Din ianuarie 2002 am folosit AT01, pe Kadett D 1,2S(1983).
Condensatorul aprinderii clasice la Kadett se gaseste pe platou, in interiorul capacului distribuitor.Filetul stricat al gaurii de fixare a condensatorului complica prinderea, aprinderea electronica elimina condensatorul .Asa a mers AT01 pana in vara lui 2006. In acest timp am consumat 2 platini la ambele s-a uzat pintenul de textolit, prin frecarea mecanica cu cama.Este adevarat ca nefiind probleme, am omis din timp in timp sa "picur" cativa stropi de ulei cu joja in micul burete din capul axului.In vara anului 2006, printr-un concurs de imprejurari, am primit de la gotronic, o aprindere AT011 senzorul aferent, construit pe o platina de Kadett, care este comuna cu a altor aprinderi clasice:VW, Ford...etc, modele vechi care mai circula (eventualcolectie).
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=32429
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=32427
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=33768
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=33769
Am parcurs cu AT011 cca 5000km fara probleme. As spune ca principala calitate a aprinderilor "gotronic" este fiabilitatea, explicabil prin componentele folosite.Toti cei care mai construiesc cate ceva au respectul meu, chiar si djasu care este asa de nervos. Totusi atrag atentia ca sant putine lucruri noi sub soare, in materie.Acum 20 de ani Daciile care se exportau in Ungaria erau echipate cu o aprindere ungureasca si un traductor optic produs la Sacele.Ca noutati se pot socoti gestionarea avansului cu PIC, acesta avand sansele cele mai mari sa ramana unicate sau serii extrem de mici din motive evidente. Prin octombrie la ITP, am intrebat patronul, care este un tip care a lucrat 25 de ani, ca mecanic la Dacia service, daca stie de acest forum. Stia si mi-a argumentat punct cu punct ca motorul de Dacia este o fosila vie prin tot ce tine de conceptie, si micile modificari care se fac de amatori nu duc la imbunatatiri substantiale si nu o pot scapa de sfarsitul inevitabil...


--------------------
OPEL KADETT 1.2S/1983 - TM09BRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 11 Mar 2007, 16:35
Post #2357


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




eu unul il respect pe gotronic desi ne-am cam loat aiurea in gura : cool.gif si pe voi toti. Da am fost nervos dar m-am linistit , vorba lu gotronic "degeaba ai aprindere eletronica daca celelalte jucari care intra in componenta motorului nu functioneaza cit de cit in parametri " Aprinderea eletronica si un senzor optic , hall sau inductiv te salveaza de consumul excesiv de benzina iti elina platina cam atita pentru daci pe carburator , daca se mai adauca si un mic procesor pentru gestionarea avansului e ceva si mai bine in rest povesti. Bafta


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 11 Mar 2007, 21:39
Post #2358


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Am gasit pe site-ul broscarilor asta. icon_mrgreen.gif wink.gif

This post has been edited by gotronic: 11 Mar 2007, 21:43

Attached thumbnail(s)
Delcou_si_senzor_optic.jpg ( Size: 50.14k ) Number of downloads: 291
Obturator_optic.jpg ( Size: 42.38k ) Number of downloads: 291
Senzor.jpg ( Size: 6.62k ) Number of downloads: 271


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Player7
post 12 Mar 2007, 09:41
Post #2359


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 27 February 07




Zilele trecute am incercat si eu sa montez AT01-ul.
1. Pe hartia aia cu indicatii de montare zice ca trebuie sa ai minim 3 ohmi pe bobina. Eu am doar 2 si o rezistenta aditionala de 1 ohm. Ce se intampla daca bobina are mai putin de 3?
2. Am ramas fara turometru... cum se poate remedia? turometrul ramasese legat la borna bobinei dar nu mai mergea.
3. La relanti, fara reglaje, aveam turatie mai mica decat pe aprinderea clasica.

Asa ca m-am intors la cea clasica dar as prefera sa trec pe alectronica, cu conditia sa rezolv pb de mai sus. Vreo idee?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - MM 06 DDF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Mar 2007, 10:00
Post #2360


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




interesanta aprinderea de vw:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 12 Mar 2007, 10:11
Post #2361


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




@Player7 In primul rand cand ai montat aprinderea ai montat-o cu sau fara rezistenta de 1 ohm.?
2. Daca montezi bobina cu rezistenta, atunci firul rosu trebuie sa-l legi la firul care vine de la cheia de contact ( pe rezistenta) si nu pe borna + a bobinei intre rezistenta si bobina (astfel nu mai este alimentata Aprinderea la +12V ci la tensiunea de dupa rezistenta.)
3. Daca montezi bobina direct, se va incalzi excesiv,(si aprinderea) sau va da o tensiune prea mare si daca capacul delcou, este murdar,sau obosit, scanteia nu va ajunge la bujii, mai ales daca ai fise siliconice (rezistente mari). Atentie si la integritatea pipei (luleaua ) din delcou, care nimeni nu o baga in seama daca este murdara sau carbonizata pe ici pe colo.? Mai este posibil ca si bobina sa se strapunga in interior datorita tensiunilor inalte. (ce fel de bobina ai, de Oltcit.?)
4. Despre turometru nu stiu ce sa-ti zic, n-ar avea nici o treaba cu aprinderea. De care este, original de pe masina, artizanal, sau ? .... Pe clasic cand ai revenit, merge.?
5. Sunt cazuri cand si bujiile sunt proaste, slabe, murdare si scanteia "fuge" la masa si nu-si fac treaba bine. Trepideaza motorul in cazul asta, dar nu intotdeauna.
6. Verifica si jocurile la ax delcou, platoul platinei mobile, planeitatea platinei...sa mai postat pe aici.

Succes, si asteptam rezultatele.!!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Player7
post 12 Mar 2007, 10:53
Post #2362


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 27 February 07




Turometrul merge acum pe aprindere clasica.
AT-ul l-am instalat pe rezistenta nu direct pe borna bobinei.
Platina e in regula, a fost schimbata acum 3 saptamani, reglat tacheti, tot.
Bujiile sunt curate. Au fost curatate tot atunci cand am fost cu masina in service. Tot atunci am schimbat si bobina.
Turometrul e original de dacie...
capacul de delcou are 2 contacte care sunt mai murdare dar si alea le-am curatat cu smirghel fin, la fel si luleaua.


EDIT: Bobina are doar 2 ohmi (masurat curent continuu). Impreuna cu rezistenta are 3. Nici un alt rol.
Pe secundarul bobinei am 10Kohmi in loc de 4-6ko.

This post has been edited by Player7: 12 Mar 2007, 11:04

Attached thumbnail(s)
DSC_3441.JPG ( Size: 141.46k ) Number of downloads: 294
DSC_3440.JPG ( Size: 74.28k ) Number of downloads: 260
DSC_3438.JPG ( Size: 156.77k ) Number of downloads: 165


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - MM 06 DDF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Mar 2007, 11:00
Post #2363


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu nu am mai vazut rezistenta aditionala.pt ce se foloseste?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 12 Mar 2007, 11:24
Post #2364


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Nu am mai vazut astfel de bobine. Arata bine si ambalajul. Dar nu-i elocvent, daca si bobina este buna.? In secundar are cam mult, este posibil sa fie multe spire si sarma mai subtire(sau intrerupt). Tot frumos era si ambalajul la Master Sport si piesele (Dar atat). Nu vad sa fie omologata RAR, (ar trebui sa fie o holograma, daca nu are certificat) Au fost introduse pe piata toate minunile lumii in domeniul auto. Care mai de care mai "isteti" sau smecheri. Nu stiu ce sa zic despre bobina decat daca poti sa o testezi, sa vezi daca scoti o fisa de la o bujie la ce distanta da scanteie, si culoarea ei. Daca este rosiatica, masoara fisele . Dar cel mai sigur montezi in capul bobinei de inductie o sarma masiva de cupru, aluminiu sau chiar otel, iar capatul celalalt il apropii de masa (carcasa bobinei). Dai la demaror si te uiti la scanteie. (trebuie sa fie de min. 1cm si albastra, altfel poti sa faci ceva pe bobina, chiar daca-i frumoasa)
Referitor la montaj AT01, nu am inteles cum ai montat aprinderea pe rezistenta.? Poate doar firul de + (rosu), ca aprinderea vine montata acolo unde este turometrul si aceste il lasi tot acolo (cu borna BI a aprinderii). Pe urma firul care vine de la delcou il legi la borna RUP. Sa nu uiti sa scoti condensatorul de la platina (de pe delcou, ca merge si prost, se si strica aprinderea).

This post has been edited by gotronic: 12 Mar 2007, 11:27


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Player7
post 12 Mar 2007, 11:36
Post #2365


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 27 February 07




condensatorul l-am scos de tot si firul rosu de la AT a fost legat la rezistenta. AT montat cu surub pe bobina, si firul de la ruptor la RUP. firul de la turometru a ramas pe - de la bobina.

This post has been edited by Player7: 12 Mar 2007, 11:37


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - MM 06 DDF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Mar 2007, 11:36
Post #2366


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




alea de master cu ultra proaste.eu mi-am luat teapa cu un set de bujii care avea un ambalaj parca mergeau pe luna;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 12 Mar 2007, 11:42
Post #2367


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(Player7 @ 12 Mar 2007, 11:36)
condensatorul l-am scos de tot si firul rosu de la AT a fost legat la rezistenta. AT montat cu surub pe bobina, si firul de la ruptor la RUP. firul de la turometru a ramas pe - de la bobina.
*



Firul rosu ar trebui pus pe rezistenta acolo unde vine si firul tau rosu (impreuna). Condensatorul nu trebuia scos de tot, numai firul si lasat in jos. Aprinderea daca s-a montat pe bobina sper ca pe - (minus cu turometru).
Fa te rog proba la bobina cum am zis mai sus, si pe urma mai discutam. Secundarul nu mi se pare in regula.???!!! Vezi si fisele ce valori au masurate cu ohmetru, sa nu ai surprize (nu de alta dar si astea sunt tare frumoase.) blush.gif

This post has been edited by gotronic: 12 Mar 2007, 11:46


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Player7
post 12 Mar 2007, 11:47
Post #2368


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 27 February 07




Asa l-am montat. Voi mai incerca asta dupamasa si voi lasa condensatorul acolo cu firul decuplat si izolat. Are vreo legatura daca am dat jos de tot condensatorul?

Sa auzim de bine. wink.gif

Cat ar trebui sa aiba fisele?
Am masurat si alte bobine de la mag (noi) si tot 10k aveau pe secundar blink.gif

This post has been edited by Player7: 12 Mar 2007, 11:48


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - MM 06 DDF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Mar 2007, 11:52
Post #2369


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




e bine sa fie doar deconectat.asta sa-l montezi mai repede in caza cA CEDEAZA:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 12 Mar 2007, 12:00
Post #2370


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(ydaniel @ 12 Mar 2007, 11:00)
eu nu am mai vazut rezistenta aditionala.pt ce se foloseste?
*


Rezistenta aditionala foloseste la limitarea curentului prin bobina, si se foloseste la bobinele cu inductanta mica ( si rezistenta de obicei), pentru motoare mai turate, deci o eficienta mai buna la turatii mari. (gen Oltcit 1100 cc ...6500 rot/min)
@ Player7
Nu are nimic daca l-ai scos, dar in caz de "nevoie", va trebui sa-l cauti pe unde l-ai pus. In legatura cu secundarul nu stiu ce sa zic, raportul de transformare ar fi mai mare, deci tensiune mai mare, dar daca pui si aprinderea o sa fie si mai mare. Daca fisele au rezistenta mai mare de 2..4 Kohmi, este posibil ca tensiunea sa fie prea mare si sa se strapunga in secundar, nu mai ajunge la bujii.

Re edit:
Este posibil sa fie nevoie de o usoara corectare a avansului cu aprinderea electronica, poate ii trebuie un avans mai mic, sau mai mare, de obicei nu sunt probleme de genul asta.!!!

This post has been edited by gotronic: 12 Mar 2007, 12:31


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 77 78 79 80 81 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 08:00
Forum Renault