Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
dacis |
![]()
Post
#451
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|||
EvilOne |
![]()
Post
#452
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Stiu ca pare stupid dar verifica releul regulator daca nu cumva supraincarca.
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
driverx |
![]()
Post
#453
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Cauza o fi aprinderea montata total gresit sau aprinderea este arsa. Eu am deja de 1.5 ani si ti-as putea vinde de noua platina mea.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
dacis |
![]()
Post
#454
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
In mod cert aprinderea este montata corect. Cum imi dau seama insa daca nu cumva s-a ars?... |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
dacis |
![]()
Post
#455
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
Cand tensiunea este de 14,7 V se poate spune ca "releul regulator supraincarca" ? |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#456
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cea de Tg.Mures e cea paralelipiped cam cit un releu electronic de semnalizare? si care are numai un fir, in rest cleme?
daca nu ma insel aia are doar 3(TREI) contacte: platina, + bobina, - bobina. De unde isi ia masa? Sau, ce principiu de functionare are? Cea de Malvina are 4 fire si nu arde platina; daca totusi de intimpla, DodoBird recomanda inlocuirea rezistentei ceramice dintre + si platina cu una mai mare - 180 ohm, parca, tocmai pentru a nu se arde platina si a realiza totusi autocuratarea. La cea de TgMures nu stiu, pare capsulata. Edit: @dacis-da, la 14,7 V e supraincarcare, tensiunea de incarcare = 14,4V (unii spun 14,5V) Conteaza foarte mult si 2 zecimi, cel putin pentru acumulator. This post has been edited by diaconuliviu: 14 Jul 2005, 12:21 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
payty |
![]()
Post
#457
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacis @ 14 Jul 2005, 10:56) Am din toamna trecuta o aprindere electronica (GOTRONIC, Tg. Mures) montata pe masina mea, Dacia berlina, din '95. Motivul interventiei mele pe forum poate va parea ciudat. Contrar tuturor opiniilor de pe forum, la mine platina se arde destul de des si de tare. De pilda am schimbat platinele acum trei saptamani si intre timp am facut cam 2.000 de km. Acum platina este arsa / impuscata rau... Care o fi cauza ? Poate nu e montata bine, in sensul ca nici macar nu functioneaza. mai ai cumva condensatorul montat?( si legat in circuit - ca montat e si la mine, dar firul de la el e lasat sa atarne). Faptul ca iti arde platina inseamna ca pe acolo trece un curent de intensitate foarte mare, iar scopul acestei aprinderi tranzistorizate este tocmai micsorarea curentului care trece prin contactul platinei. La mine cand ardea platina, nu aveam aprindere tranzistorizata si era condensatorul distrus. ( de fapt asta a si fost motivul pt care am montat-o) |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
dacis |
![]()
Post
#458
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(payty @ 14 Jul 2005, 19:57) Poate nu e montata bine, in sensul ca nici macar nu functioneaza. mai ai cumva condensatorul montat?( si legat in circuit - ca montat e si la mine, dar firul de la el e lasat sa atarne). Faptul ca iti arde platina inseamna ca pe acolo trece un curent de intensitate foarte mare, iar scopul acestei aprinderi tranzistorizate este tocmai micsorarea curentului care trece prin contactul platinei. La mine cand ardea platina, nu aveam aprindere tranzistorizata si era condensatorul distrus. ( de fapt asta a si fost motivul pt care am montat-o) Evident, condensatorul nu mai este legat in circuit, chiar daca e montat pe delco. Si cum naiba poate fi arsa aprindere cand tocmai am schimbat platina si am reglat avansul prin metoda "ledului" ?... |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
musti |
![]()
Post
#459
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(dacis @ 14 Jul 2005, 12:19) Tensiunea asta (14,7V) e intalnita f. des pe Dacia echipata cu releu regulator electronic. E prea mare in mod clar. Ajunge sa citesti prospectul unui acumulator Rombat: 14,4V max. admis. Peste aceasta tensiune acumulatorul "fierbe" usor, efectul este desprinderea pastei de pe armaturi si, in final, scurtarea vietii acumulatorului. Din "sapaturile" mele am ajuns la concluzia ca sunt 2 motive ale aparitiei lui 14,7V: 1. releele sunt prereglate gresit (este o cauza mai rar intalnita si in general abaterea este mai mica); >> se poate remedia prin inlocuirea rezistentelor calibrate din releul electronic cu un semireglabil multitura, urmata de reglajul incarcarii cu releul montat pe masina. 2. cea mai frecventa cauza se datoreaza unei proiectari "economicoase" a ciruitului de alimentare al releului regulator. Releul monitorizeaza tensiunea proprie de alimentare si, in functie de variatia acesteia, comanda excitatia alternatorului (cand tensiunea de alimentare scade, excitatia creste - deci si incarcarea -, cand tensiunea creste excitatia scade). Problema e ca alimentarea cu (+) a releului nu se face direct de pe acumulator, in asa fel incat variatiile tensiunii la bornele acestuia sa corecteze precis curentul de excitatie, ci de undeva de pe traseul cablajului electric (dupa ce trece prin contactul de pe + alternator, tablou de sigurante, contact pornire,etc.). Pe acest traseu, din cauza imperfectiunilor de contact ale papucilor electrici, sigurante, comutator cheie contact si influentei celorlalti consumatori se produc caderi de tensiune de ordinul zecimilor de volt. Deci la releul regulator ajunge o tensiune de alimentare cu ceva mai mica decat tensiunea reala a bateriei. In consecinta releul regulator "decide" o marire a curentului de excitatie, deci o crestere a tensiunii de incarcare peste valoarea nominala. Si uite asa apar legende despre acumulatori romanesti prosti, care tin 3 ani sau mai putin. >>Cum am remediat problema pe batrana mea Dacie? Am tras un fir direct de la bornele bateriei la (+)-ul releului regulator. Ca sa nu ramana mereu sub tensiune, am facut compromisul de a intrerupe acest fir cu un releu de far, releu comandat de +12V de dupa contact (practic am legat comanda releului de far de firul care alimenta inainte releul regulator). Dupa aceasta am facut reglajul de care vorbeam la pct.1, stabilind tensiunea de incarcare la un maxim de 14,35V (pe care tensiune o si monitorizez in bord cu un montaj electronic cu LED-uri dispuse deasupra indicatorului analogic original). Prima baterie Rombat m-a tinut vreo cinci ani si jumatate, iar acum sunt in al 4-lea an de utilizare fara probleme a urmatoarei. Si-am constatat ca nici apa distilata nu mi mai dispare in ritmul din trecut. Si acum on-topic, nu din cauza supraincarcarii se duce platina. Se poate sa ai un defect la aprinderea aia. Din pacate nu am desfacut nici una pana acum si nu stiu cu ce se mananca. Apropos, si inainte de montarea aprinderii electronice "mancai" platini? Si inca ceva, dupa un timp de functionare, bobina de inductie nu ti se incinge? @payty - n-am uitat de promisiune, dar sunt cu casa in zugraveli si nu gasesc schema aia; cum dau de ea, ti-o trimit. This post has been edited by musti: 14 Jul 2005, 20:44 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
musti |
![]()
Post
#460
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
payty |
![]()
Post
#461
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#462
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dacis |
![]()
Post
#463
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
Revin cu o intrebare: este cu putinta ca aprinderea sa fie arsa cand eu tocmai am reglat avansul prin "metoda" LED-ului ?... Sau mai bine, care ar fi simptomele unei aprinderi electronice arse ?... Multumesc
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
musti |
![]()
Post
#464
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(dacis @ 15 Jul 2005, 17:06) Revin cu o intrebare: este cu putinta ca aprinderea sa fie arsa cand eu tocmai am reglat avansul prin "metoda" LED-ului ?... Sau mai bine, care ar fi simptomele unei aprinderi electronice arse ?... Multumesc Cu cateva posturi mai sus te intrebam (si nu degeaba) daca nu cumva ai o bobina de inductie care se incinge in functionare si daca si inainte de instalarea aprinderii electronice erai nevoit sa schimbi des platinele. Un raspuns mi-ar usura incercarea de diagnostic de la distanta. Repet, n-am deschis inca o aprindere de Tg. Mures (ar fi si complicat pt. ca e turnata in rasina epoxidica, din cate stiu), dar am avut de-a face cu altele. Simptomele uneia arse sunt f. variate: de la "moarte" simpla, la fum si cutie topita, insotita sau nu de sigurante arse, pana la manifestari "ciudate" cum sunt cele pe care le descrii tu. O banuiala am, dar nu vreau sa bat campii fara sa am nici o informatie. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
KoD |
![]()
Post
#465
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 5 May 05 From: Barlad ![]() |
Astazi am avut mai mult timp si am citit topicul de la cap la coada. Eu am gasit aprindere facut de GOTRONIC. Din cate am inteles de pe forum sunt destul de eficiente. Eu am un papuc, cu motor de 1400(1397), pe carburatie. Nu pot spune ca am probleme chiar deosebite la pornire, dar nici nu pot spune ca porneste tot timpul la sfert de cheie, mai ales pe timp rece.
Vreau sa stiu sigur(pt. ca nu ma dau banii afara din casa, ca sa iau aprinderea electronica doar de moft), imi poate reduce sau elimina probleme de la pornire??? Daca da, aveti cumva idee daca apar paraziti la casetofon ca sa stiu sa-mi fac rost dinainte de un filtru klumea. Va multumesc mult, si sper sa ma faceti sa ma hotarasc si eu daca se merita sau nu sa o achizitionez! |
--------------------
Dacia
1304 E
- vs01kod
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#466
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da malvina cat costa si unde o gasesc in buk,in sect6?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Tonyus |
![]()
Post
#467
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
singura metoda de verificare rapida a (ne)functionarii aprinderii este prin revenirea la aprinderea clasica(adica demontezi aprinderea tranzistorizata si legi condensatorul inapoi fara alte reglaje) si daca motorul se comporta la fel ....poti sa ghicesti din ce cauza s-a ars aprinderea.Parerea mea e ca e releul regulator de tensiune care incarca prea tare.
|
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
EvilOne |
![]()
Post
#468
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
dacis, sa nu crezi ca am intrebat aiurea, asa am patit eu la o aprindere ruseasca cu acumulare capacitiva si reglaj fin de avans. Ceva "bullet proof" care minca platina in mod normal si mai ales imi "turlbura" turometrul. Dupa ce am descoperit ca releul regulator imi supraincarca si a omorit o baterie, am pus releu regulator d-ala ciumeg cu fir rosu de exicatie. Dupa miscarea asta (intelijenta) s-a terminat si cu platina impuscata si cu turometru bezmetic.
Incarcarea se verifica in felul asta: - la relanti se masoara incarcarea, cam 13,5-13,8 e bine. - se tureaza cam pe la 2000-2500 si se verifica din nou, 14-14.4 e bine spre ideal. - tot la 2500 rpm se da drumu la un consumator important (faza mare etc) si se masoara din nou incarcarea. Trebuie sa stea sub 14.5. Testarea cu sarcina e FFFF IMPORTANTA, pentru ca releul atunci isi arata adevarata fatza, al meu era corect fara sarcina pe el. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
dacis |
![]()
Post
#469
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(musti @ 16 Jul 2005, 17:17) Cu cateva posturi mai sus te intrebam (si nu degeaba) daca nu cumva ai o bobina de inductie care se incinge in functionare si daca si inainte de instalarea aprinderii electronice erai nevoit sa schimbi des platinele. Un raspuns mi-ar usura incercarea de diagnostic de la distanta. Repet, n-am deschis inca o aprindere de Tg. Mures (ar fi si complicat pt. ca e turnata in rasina epoxidica, din cate stiu), dar am avut de-a face cu altele. Simptomele uneia arse sunt f. variate: de la "moarte" simpla, la fum si cutie topita, insotita sau nu de sigurante arse, pana la manifestari "ciudate" cum sunt cele pe care le descrii tu. O banuiala am, dar nu vreau sa bat campii fara sa am nici o informatie. Ce inseamna (macar aproximativ) ca bobina "se incinge" ? Daca masor cu un ampermetru consumul acesteia cu contactul pus dar cu motorul nepornit nu-i mai relevant ? Si e corect sa masor curentul in bobina la platina (deschisa, evident) ? |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
dacis |
![]()
Post
#470
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(EvilOne @ 16 Jul 2005, 23:29) dacis, sa nu crezi ca am intrebat aiurea, asa am patit eu la o aprindere ruseasca cu acumulare capacitiva si reglaj fin de avans. Ceva "bullet proof" care minca platina in mod normal si mai ales imi "turlbura" turometrul. Dupa ce am descoperit ca releul regulator imi supraincarca si a omorit o baterie, am pus releu regulator d-ala ciumeg cu fir rosu de exicatie. Dupa miscarea asta (intelijenta) s-a terminat si cu platina impuscata si cu turometru bezmetic. Incarcarea se verifica in felul asta: - la relanti se masoara incarcarea, cam 13,5-13,8 e bine. - se tureaza cam pe la 2000-2500 si se verifica din nou, 14-14.4 e bine spre ideal. - tot la 2500 rpm se da drumu la un consumator important (faza mare etc) si se masoara din nou incarcarea. Trebuie sa stea sub 14.5. Testarea cu sarcina e FFFF IMPORTANTA, pentru ca releul atunci isi arata adevarata fatza, al meu era corect fara sarcina pe el. De indata ce masor iti dau de stire. Cel mai probabil luni. |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
musti |
![]()
Post
#471
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(dacis @ 16 Jul 2005, 21:49) Ce inseamna (macar aproximativ) ca bobina "se incinge" ? Daca masor cu un ampermetru consumul acesteia cu contactul pus dar cu motorul nepornit nu-i mai relevant ? Si e corect sa masor curentul in bobina la platina (deschisa, evident) ? A se incinge inseamna a se incalzi puternic, a se infierbanta. Dupa 10-15 min. pui mana pe bobina si vezi. Trebuie sa fie doar vag calduta. Sunt bobine care se incing f. tare (aproape ca nu poti tine mana pe ele). Curentul masurat in regim stationar prin bobina de inductie nu e relevant. In timpul functionarii insa, pot aparea strapungeri intre straturile de bobinaj sau intre bobine si masa (specifice bobinelor din care s-a scurs uleiul, de ex.). |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
dacis |
![]()
Post
#472
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(musti @ 17 Jul 2005, 00:43) A se incinge inseamna a se incalzi puternic, a se infierbanta. Dupa 10-15 min. pui mana pe bobina si vezi. Trebuie sa fie doar vag calduta. Sunt bobine care se incing f. tare (aproape ca nu poti tine mana pe ele). Curentul masurat in regim stationar prin bobina de inductie nu e relevant. In timpul functionarii insa, pot aparea strapungeri intre straturile de bobinaj sau intre bobine si masa (specifice bobinelor din care s-a scurs uleiul, de ex.). In mod cert nu este, dupa 15 min. de functionare, doar "vag calduta". Mai precis este calda bine, aproape fierbinte de uneori tin cu greutate mana pe ea. Dealtfel, asa a functionat in ultimii doi ani bobina aceasta, eu avand aprinderea electronica montata de un an. Atunci asta sa fie problema? Si daca da, ce alte consecinte ar mai fi putut sa aiba, in afara de accea ca si cu si fara aprinderea electronica imi ardea platinile cam repede ? Iar inlocuirea bobinei prezumtiv defecte (deja mi-am cumparat azi una!) va rezolva problema ? Ori trebuie sa consider ca bobina defecta + supraincarcare releu regulator de tensiune = aprindere electronica arsa?... Apropo de supraincarcare, ultima data cand am masurat (IN FEBRUARIE!) am obtinut, cu un aparat de masura cumparat din targ urmatoarele rezultate: - tensiunea la bornele bateriei la turatia de relanti fara consumatori -- 14,7 V; - tensiunea la bornele bateriei la turatia de relanti cu consumatori -- 13,5 V; - la 2500 de ture,cu si fara consumatori (faza lunga+ventilator+ radio) -- 14,7 V. Este cazul sa-mi cumpar si un alt releu de tensiune? Multumesc pentru promptitudine si amabilitate |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#473
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
E cam mult 14.7, fa verificarea si la un centru d-ala care da garantii la caranda sau la un service ca sa elimini orice indoiala. Al meu in sarcina spunea cam 15.0
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
musti |
![]()
Post
#474
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(dacis @ 17 Jul 2005, 11:08) Vezi ca ti-am scris mai sus( intr-un post lung) cam cum e cu 14,7V masurate pe Dacia. Nu te grabi sa schimbi releul (banuiesc ca ai unul electronic, nu electromagnetic), Pt. ca s-ar putea sa obtii aceleasi tensiuni. Producatorii preregleaza aceste relee pe banc, nu pe masini reale. Incearca intai sa tragi un fir direct de la borna (+) a bateriei la borna (+) a releului de incarcare (firul existent acolo il lasi in aer, dar atentie sa nu atinga la caroserie). Inutil sa-ti spun ca acest fir nou trebuie sa faca un contact ferm atat la baterie cat si la releu. Refa asa masuratorile de incarcare si vezi ce-ti da. Daca situatia nu se amelioreaza si daca n-ai un electronist sa umble in releu, poti incerca un altul. A, vezi ca firul direct sa nu-l lasi acolo dupa masuratori, ca-ti tine releul sub tensiune tot timpul (am scris mai sus cum am procedat eu pe masina mea). Tensiunea de 14,7V nu este chiar atat de mare incat sa arda de una singura o aprindere electronica bine facuta. In general ele se proiecteaza pentru conditii grele de exploatare cum sunt cele de pe autoturism, unde apar tot felul de fluctuatii de tensiune, socuri termice, etc. Bobina defecta, in schimb, poate duce uneori la arderea unei aprinderi electronice de tipul tau (tranzistorizata). Practic poate duce la strapungerea tranzistorului de comutatie care joaca rolul de platina. Iti sugerez sa rezolvi intai problema releului de incarcare, sa montezi bobina noua fara aprinderea electronica pt. a te asigura ca bobina merge fara sa se incinga (am intalnit cazuri de bobine cumparate gata defecte, caz in care o schimbi la magazin) si abia apoi sa abordezi aprinderea electronica. Daca dupa ce ai pus-o aprinderea va functiona normal, inseamna ca probabil a scapat. Astept vesti bune. This post has been edited by musti: 18 Jul 2005, 02:19 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
Bobo1973 |
![]()
Post
#475
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 22 July 05 ![]() |
Va salut pe toti!
Sunt incepator asa ca sper sa nu va supar cu o intrebare poate simpla pentru unii. Mi-am pus fise Tesla si am observat ca nu vin stranse pe capul bujiei, ar trebui ajustate, stranse cu un patent, sau sa le las asa? |
--------------------
Renault
Megane 1.3 TCE 140CP
2019
|
|
RIon |
![]() ![]()
Post
#476
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
QUOTE(Bobo1973 @ 25 Jul 2005, 07:28) Va salut pe toti! Sunt incepator asa ca sper sa nu va supar cu o intrebare poate simpla pentru unii. Mi-am pus fise Tesla si am observat ca nu vin stranse pe capul bujiei, ar trebui ajustate, stranse cu un patent, sau sa le las asa? ai luat pentru carburatie sau pentru injectie??? |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Bobo1973 |
![]()
Post
#477
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 22 July 05 ![]() |
Pentru carburatie, iar pe masina mi-am montat aprindre electronica de Targu Mures.
|
--------------------
Renault
Megane 1.3 TCE 140CP
2019
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#478
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacis @ 14 Jul 2005, 10:56) Am din toamna trecuta o aprindere electronica (GOTRONIC, Tg. Mures) montata pe masina mea, Dacia berlina, din '95. Motivul interventiei mele pe forum poate va parea ciudat. Contrar tuturor opiniilor de pe forum, la mine platina se arde destul de des si de tare. De pilda am schimbat platinele acum trei saptamani si intre timp am facut cam 2.000 de km. Acum platina este arsa / impuscata rau... Care o fi cauza ? Nu stiu daca cunosc modelul GOTRONIC , eventual posteaza o poza . Ceea ce pot insa sati spun este ca aprinderile din comert au majoritatea o eroare de proiectare : respectiv rezistenta de atac a platinii este de 56 de ohmi cam de 6W . Din aceasta cauza platina practic nu este protejata. Recomand inlocuirea ei cu o alta rezistenta de 120 - 160 ohmi la 6 w . Acesta valoare va proteja corect platina si va asigura si curentul de "autocuratare". Alta observsatie : tu zici 14,7 V , la releul de incarcare : ATENTIE aparatele de masura sub 1 milion au erori de masura si de 0,5 v pe scala de 20 V . Deci nu da un verdict pana nu ai un aparat de masura profesional !!! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
musti |
![]()
Post
#479
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 25 Jul 2005, 10:26) Nu stiu daca cunosc modelul GOTRONIC , eventual posteaza o poza . Ceea ce pot insa sati spun este ca aprinderile din comert au majoritatea o eroare de proiectare : respectiv rezistenta de atac a platinii este de 56 de ohmi cam de 6W . Din aceasta cauza platina practic nu este protejata. Recomand inlocuirea ei cu o alta rezistenta de 120 - 160 ohmi la 6 w . Acesta valoare va proteja corect platina si va asigura si curentul de "autocuratare". Alta observsatie : tu zici 14,7 V , la releul de incarcare : ATENTIE aparatele de masura sub 1 milion au erori de masura si de 0,5 v pe scala de 20 V . Deci nu da un verdict pana nu ai un aparat de masura profesional !!! Din pacate eu unul am avut in mana Gotronicul, dar n-am avut nervi sa-l desfac. E turnat in rasina epoxidica. Asa ca n-am putut sa-i dau omului nici un sfat referitor la vreo interventie in el. Ar fi inutil dealtfel. Cat despre multimetrele "de piata", asa o fi, nu te contrazic. Eu n-am intalnit insa niciunul sa dea erori atat de mari (ma refer la digitale). Dar, intr-adevar n-ar strica o verificare suplimentara. This post has been edited by musti: 25 Jul 2005, 15:04 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#480
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(musti @ 25 Jul 2005, 15:02) Din pacate eu unul am avut in mana Gotronicul, dar n-am avut nervi sa-l desfac. E turnat in rasina epoxidica. Asa ca n-am putut sa-i dau omului nici un sfat referitor la vreo interventie in el. Ar fi inutil dealtfel. Cat despre multimetrele "de piata", asa o fi, nu te contrazic. Eu n-am intalnit insa niciunul sa dea erori atat de mari (ma refer la digitale). Dar, intr-adevar n-ar strica o verificare suplimentara. Daca gotronicul inseamna aprindrea aia mica si rosie , atunci omul mai bine siar cumpara o aprindere electronica ![]() Deci sfaturile mele nu se pun !!! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 02:39 |