Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
musti |
![]()
Post
#481
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#482
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(musti @ 26 Jul 2005, 08:45) Fa totusi urmatoarea incercare , in mod normal trebuie sa tina si la goticul asta : pe firul de legatura dintre ruptor si aprindere (singurul care merge la delco!) lipeste in serie o rezistenta de 100 ohmi / 6Wati. Nu uita sa izolezi bine picioarele rezistentei atat in zona de lipituri cat si cea metalica dar fara a acoperi corpul propriuzis al rezistentei (ca sa si poata disipa caldura biata de ea). Ar trebui nu numai sa mearga la fel de bine dar sa nu iti mai manance in nici un caz platinile vro 3 ani ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
dex lada |
![]()
Post
#483
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
DodoBird ce se mai aude cu aprindere aia?
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
hecbv |
![]()
Post
#484
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
am si eu ceva dar nu stiu cum sa o numesc va rog sa ma ajutati o sa pun si poze este un delcou fara platina are doar (ruptorul)daca zic bine si capacul e de pe un renault din cate am inteles si mai e o cutie cu fire daca are careva asa ceva va rog sa imi dati o schema de montaj va rog foarte frumos
|
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
hecbv |
![]()
Post
#485
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
astea sunt pozele cam neclare dar astept sfaturi scheme ceva orice
![]() Attached thumbnail(s) 0728_013820X.jpg ( Size: 35.8k ) Number of downloads: 645 0728_012802X.jpg ( Size: 34.47k ) Number of downloads: 550 0728_013415X.jpg ( Size: 33.73k ) Number of downloads: 644 0728_013433X.jpg ( Size: 33.5k ) Number of downloads: 594 0728_013850X.jpg ( Size: 28.87k ) Number of downloads: 593 |
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
DodoBird |
![]()
Post
#486
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dex lada @ 27 Jul 2005, 20:38) Ma lupt din greu cu ea . Merge dar se incinge etajul al doilea (acolo esxista o zona cu consum neprevazut). Si dupa cateva minute unul dintre intergrate (asa se parea aseara) se blocheaza parese printr0o acumulare de potential pe unul din pini. Sunt cam ofticat ca speram sa fie mai usor. Continui domnul meu , continui , injur marunt printre dinti si lucrez ! ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#487
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
dex lada |
![]()
Post
#488
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
nasol poate nu ai bobinat traful cum trebuie .
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#489
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dex lada @ 28 Jul 2005, 20:17) Nu nene este etajul al doilea primul merge excelent ! E o posibilitate ca secundarul sa fie sarma prea subtire, dar nu asta e deranjant acum ! Marti ma duc la un banc de lucru dotat cu aparatura tapana de laborator, sa vaz si eu ce misca efectiv acolo inauntru !!!! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
BAC |
![]()
Post
#490
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
QUOTE(hecbv @ 28 Jul 2005, 00:22) am si eu ceva dar nu stiu cum sa o numesc va rog sa ma ajutati o sa pun si poze este un delcou fara platina are doar (ruptorul)daca zic bine si capacul e de pe un renault din cate am inteles si mai e o cutie cu fire daca are careva asa ceva va rog sa imi dati o schema de montaj va rog foarte frumos Intr-adevar aprinderea e de pe Renault(RENIX), poate fi 21, 19 sau 11, cu motoarele de 1721cmc. Trebuie sa te uiti la o astfel de masina sa vezi cum e montata. Daca nu poti monta pe Dacie si senzorul de pe volanta Renaultului atunci iei semnalul de la platina. Daca modulul foloseste informatii de la calculatorul masinii nu cred ca o vei putea folosii. Merita incercat. |
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
vallyyus |
![]()
Post
#491
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 28 July 05 ![]() |
F204524851BOS.jpg ( Size: 1.42k )
Number of downloads: 501
Salut, am si eu un amplificator de scanteie bosch 0 227 100 023 luat de pe un mercedes benz 280ce.Mi la dat cineva care la avut montat pe o dacie mai de mult si a uitat cum veneau firele.Arata asa: This post has been edited by vallyyus: 29 Jul 2005, 14:54 |
--------------------
dacia 1310
berlina
- dj46val
|
|
dacis |
![]()
Post
#492
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(musti @ 16 Jul 2005, 17:17) Cu cateva posturi mai sus te intrebam (si nu degeaba) daca nu cumva ai o bobina de inductie care se incinge in functionare si daca si inainte de instalarea aprinderii electronice erai nevoit sa schimbi des platinele. Un raspuns mi-ar usura incercarea de diagnostic de la distanta. Raspunsuri: 1) Da, bobina de inductie se incinge foarte tare. Azi o schimb. 2) Da, si inainte de instalarea aprinderii electronice schimbam des platinele. Intrebare: s-o fi ars aprinderea electronica? This post has been edited by dacis: 1 Aug 2005, 09:00 |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
dacis |
![]()
Post
#493
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#494
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacis @ 1 Aug 2005, 09:00) Raspunsuri: 1) Da, bobina de inductie se incinge foarte tare. Azi o schimb. 2) Da, si inainte de instalarea aprinderii electronice schimbam des platinele. Intrebare: s-o fi ars aprinderea electronica? In general bobina de inductie se incinge destul de tare , atata timp cat nu da intreruperi merge. Mai ales acum vara e normal sa se incinga ! Daca aprinderea sa ars e simplu msina nu mai merge ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
dacis |
![]()
Post
#495
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 1 Aug 2005, 11:41) In general bobina de inductie se incinge destul de tare , atata timp cat nu da intreruperi merge. Mai ales acum vara e normal sa se incinga ! Daca aprinderea sa ars e simplu msina nu mai merge ![]() Masina merge, si inca destul de bine. Motorul se invarte constant, chiar si la relanti. Dinspre partea aprinderii electronice ce sa zic: in afara faptului ca imi arde bine de tot si des platinele, pare ca foloseste la ceva. De pilda, pot regla avansul cu ajutorul LED-ului din dotare. Si consumul pare ca a scazut oarecum. De pilda, am facut in vara asta cu 2.500.000 (=aprox. 75 l benzina) traseul Piatra Neamt - Bucuresti - mare (2 Mai) - inapoi la Piatra Neamt (direct Constanta - Piatra Neamt, fara sa mai trec prin Bucuresti), plus ca m-am mai fatait de la 2 Mai la Constanta (tur-retur =120km), plus alte cateva drumuri intre diverse statiuni (care cumulate au facut si ele vreo 70-80 km). Asta zic eu ca este bine, ca totalul km parcursi in mod cert depaseste 1.200... P.S. Abia acum 1/2 de ora am terminat schimbarea bobinei de inductie, despre care multi de pe acest forum m-au sfatuit sa o schimb, pe motiv ca se infierbanta (se incingea <=> t>= 50C). Sper ca nu am facut o investitie imutila.... P.S.2 Ar trebui sa incerc introducerea (=inserierea) acelei rezistente de 100 ohmi/6W ?... Ar rezolva asta problema impuscarii platinelor ?... This post has been edited by dacis: 1 Aug 2005, 14:35 |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#496
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Cu releul regulator ce ai rezolvat?
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
dacis |
![]()
Post
#497
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(EvilOne @ 1 Aug 2005, 22:42) Luand seama la unul din posturile de mai sus ale lui Musti am constatat ca, punand oarece ordine in instalatia electrica - incepand de la smirgheluirea cu simt de raspundere a contactelor si continuand cu inlocuirea cablurilor de la baterie urmate de ungerea cu vaselina a contactelor pasibile a se oxida (=toate) - am ajuns in fericita situatie in care releul nu-mi mai incarca peste 14,38 V, ceea ce este foarte bine... Cu aprinderea electronica si mai ales cu impuscarea platinelor nu m-am prea lamurit eu... |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
musti |
![]()
Post
#498
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(dacis @ 1 Aug 2005, 21:26) Luand seama la unul din posturile de mai sus ale lui Musti am constatat ca, punand oarece ordine in instalatia electrica - incepand de la smirgheluirea cu simt de raspundere a contactelor si continuand cu inlocuirea cablurilor de la baterie urmate de ungerea cu vaselina a contactelor pasibile a se oxida (=toate) - am ajuns in fericita situatie in care releul nu-mi mai incarca peste 14,38 V, ceea ce este foarte bine... Cu aprinderea electronica si mai ales cu impuscarea platinelor nu m-am prea lamurit eu... Daca noua bobina iti functioneaza corect (apropos, se mai incinge?) si motorul merge bine cu aprinderea electronica, inseamna ca 95% aceasta din urma e teafara. Pentru linistea ta, poti folosi si ideea cu adaugarea rezistentei. Teoretic, daca nu ajuta, nici n-are ce dauna. In cel mai rau caz nu porneste masina, caz in care o elimini. Valoarea optima a acestei rezistente este insa greu de nimerit fara a avea date despre aprinderea electronica (practic trebuie sa o tatonezi). O rezistenta prea mare nu asigura curentul de autocuratare a platinei (si aceasta se oxideaza), iar una prea mica nu iti reduce curentul in caz ca e si acum prea mare (si platina se va strapunge in continuare). Eu as incerca sa merg de data asta fara rezistenta si as urmari evolutia platinei. In fond nu e un capat de tara. Daca se va strapunge repede, as pune rezistenta. Daca nici atunci nu rezolv nimic, e de schimbat aprinderea electronica. Deci rabdare si perseverenta! P.S. felicitari pt. releul regulator; din pacate oxidarile contactilor reapar in timp. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
dacis |
![]()
Post
#499
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(musti @ 2 Aug 2005, 01:15) Daca noua bobina iti functioneaza corect (apropos, se mai incinge?) si motorul merge bine cu aprinderea electronica, inseamna ca 95% aceasta din urma e teafara. Pentru linistea ta, poti folosi si ideea cu adaugarea rezistentei. Teoretic, daca nu ajuta, nici n-are ce dauna. In cel mai rau caz nu porneste masina, caz in care o elimini. Valoarea optima a acestei rezistente este insa greu de nimerit fara a avea date despre aprinderea electronica (practic trebuie sa o tatonezi). O rezistenta prea mare nu asigura curentul de autocuratare a platinei (si aceasta se oxideaza), iar una prea mica nu iti reduce curentul in caz ca e si acum prea mare (si platina se va strapunge in continuare). Eu as incerca sa merg de data asta fara rezistenta si as urmari evolutia platinei. In fond nu e un capat de tara. Daca se va strapunge repede, as pune rezistenta. Daca nici atunci nu rezolv nimic, e de schimbat aprinderea electronica. Deci rabdare si perseverenta! P.S. felicitari pt. releul regulator; din pacate oxidarile contactilor reapar in timp. Multumesc. Astep sa vad cum vor decurge lucrurile. |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#500
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(musti @ 25 Jul 2005, 15:02) [...] Cat despre multimetrele "de piata", asa o fi, nu te contrazic. Eu n-am intalnit insa niciunul sa dea erori atat de mari (ma refer la digitale). Dar, intr-adevar n-ar strica o verificare suplimentara. Eu am digital din piata; e cam off ce spun dar e macar un semnal. Vreo citeva luni a functionat foarte bine, dupa care cind verificam tensiunea de incarcare aveam indicatie instabila(acea pilpiire a indicatiei mai ales la zecimala, lucru care nu se intimpla inainte). Am schimbat bateria, la fel. Dupa schimbarea bateriei la citeva zile, indicatie remanenta-0,2-5v, functie de scala. Am inlocuit si integratul cu un MMC 7106, pare ca indica bine, cu 0 stabil dar, pe incarcare tot instabila e indicatia, in plus conectind + la +, - la - am 14,5V, conectind + la - si - la + (inversind sondele) am alta tensiune, desi in repaus arata 0. Deci, in timp e foarte probabil sa se decalibreze. Am testat incarcarea cu analog si alt digital dar de firma si arata corect-14,3V, cit ii arata si celui de la garantii acumulatori. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
DodoBird |
![]()
Post
#501
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 3 Aug 2005, 07:29) Eu am digital din piata; e cam off ce spun dar e macar un semnal. Vreo citeva luni a functionat foarte bine, dupa care cind verificam tensiunea de incarcare aveam indicatie instabila(acea pilpiire a indicatiei mai ales la zecimala, lucru care nu se intimpla inainte). Am schimbat bateria, la fel. Dupa schimbarea bateriei la citeva zile, indicatie remanenta-0,2-5v, functie de scala. Am inlocuit si integratul cu un MMC 7106, pare ca indica bine, cu 0 stabil dar, pe incarcare tot instabila e indicatia, in plus conectind + la +, - la - am 14,5V, conectind + la - si - la + (inversind sondele) am alta tensiune, desi in repaus arata 0. Deci, in timp e foarte probabil sa se decalibreze. Am testat incarcarea cu analog si alt digital dar de firma si arata corect-14,3V, cit ii arata si celui de la garantii acumulatori. Livius daca vrei stabilitate , nu intergratul ci rexistentele si condensatorii trebuiesc schimbati. Pe vremuri eu folosem piese vechi la care decalibrarea deja este orpit din evolutie. Acolo unde se poate, condensatorii cu electrolit nu sunt, de exemplu, buni daca sunt vechi. Sau faci rost de piese militarizate in blocul NATO ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
dacis |
![]()
Post
#502
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 1 Aug 2005, 11:41) Ce inseamna asta ca "da intreruperi" ?... Daca dupa ce se incalzeste motorul relantiul inceteaza a mai fi stabil si turatia motorului variaza dupa un pattern neregulat se cheama ca bobina da intreruperi ? |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
Ov |
![]()
Post
#503
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
mai degraba din supape ai intreruperile
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
dacis |
![]()
Post
#504
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
dacis |
![]()
Post
#505
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
Ov |
![]()
Post
#506
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
dacis |
![]()
Post
#507
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(musti @ 17 Jul 2005, 00:43) A se incinge inseamna a se incalzi puternic, a se infierbanta. Dupa 10-15 min. pui mana pe bobina si vezi. Trebuie sa fie doar vag calduta. Sunt bobine care se incing f. tare (aproape ca nu poti tine mana pe ele). Curentul masurat in regim stationar prin bobina de inductie nu e relevant. In timpul functionarii insa, pot aparea strapungeri intre straturile de bobinaj sau intre bobine si masa (specifice bobinelor din care s-a scurs uleiul, de ex.). Banuiesc ca masurarea curentului pe platina deschisa (am gasit 2,8-3A) nu are nici o relevanta, nu-ia asa ?... Pentru ca in timpul functionarii se petrec fenomene paranormale (evident, electrice si total explicabile !) care fac ca bobina sa se comporte nu tocmai bine. Chestia este ca am laut legatura si cu producatorul aprinderii (Gotronic), care m-a intrebat daca nu cumva mi se incalzeste contactul. Asa este, aproape se infierbanta... Dar ce are asta a face cu aprinderea electronica ?... |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
dacis |
![]()
Post
#508
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
musti |
![]()
Post
#509
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 10 July 05 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 3 Aug 2005, 07:29) Eu am digital din piata; e cam off ce spun dar e macar un semnal. Vreo citeva luni a functionat foarte bine, dupa care cind verificam tensiunea de incarcare aveam indicatie instabila(acea pilpiire a indicatiei mai ales la zecimala, lucru care nu se intimpla inainte). Am schimbat bateria, la fel. Dupa schimbarea bateriei la citeva zile, indicatie remanenta-0,2-5v, functie de scala. Am inlocuit si integratul cu un MMC 7106, pare ca indica bine, cu 0 stabil dar, pe incarcare tot instabila e indicatia, in plus conectind + la +, - la - am 14,5V, conectind + la - si - la + (inversind sondele) am alta tensiune, desi in repaus arata 0. Deci, in timp e foarte probabil sa se decalibreze. Am testat incarcarea cu analog si alt digital dar de firma si arata corect-14,3V, cit ii arata si celui de la garantii acumulatori. Nu te contrazic. Am avut intotdeauna multimetre serioase, asa ca nu cunosc problemele chinezariilor. Am totusi cunostinte care detin si digitale 3 la leu, dar care par a functiona corect. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1,6 MPI
- BH-10-MUS
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#510
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(musti @ 3 Aug 2005, 23:12) Nici eu nu contest existenta lor, si al meu spuneam ca a functionat bine o perioada dupa care a clacat. Deci, mai trebuie verificate periodic. Personal masor cu cel analogic, arata exact. Revenind ON ..si bobina mea se incalzeste mai mult decit termenul de "caldutz" dar pe caldurile de afara.. totusi, nu da rateuri de la ea. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 02:37 |