Barele antiruliu, a.k.a. bare (nu "bari"!!!) stabilizatoare
![]() ![]() ![]() |
Barele antiruliu, a.k.a. bare (nu "bari"!!!) stabilizatoare
hecbv |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|||
B-34-SGM |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Pui doua bucati si pe fata si pe spate, una peste alta.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
bodel |
![]()
Post
#3
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Sau incearca cu una de papuc diesel este cu mult mai groasa; in vitan costa 650.000 cam scumpa; eu am optat pentru varianta cu 2 una peste alta
This post has been edited by bodel: 6 May 2005, 10:36 |
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
hecbv |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
doua una peste alta e aiurea rau de tot nu imi place ideea
dar ziceai ca ai gasit de papuc diesel ce diametru are????? |
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
lol, da e foarte aiurea, numai necunoscatorii care au alergat la raliu au avut asa ceva!
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Muttley |
![]()
Post
#6
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Dimpotriva, poate gresesc, dar eu am citit ca in "vremurile bune", aceste masini de raliuri aveau bare stabilizatoare simple, dar de diametru mai mare. Intr-adevar, ca solutia cu 2 bare suprapuse ar fi cea mai buna am auzit-o la mai multe persoane competente, dovada si SGM care sunt convins ca a studiat problema. Dar mie mi se pare ca 2 bare ar fi parca prea mult, deja parca se trece de la barca pe valuri la tren pe sine. Pe mine personal m-ar interesa o solutie de compromis, ceva care sa imbunatateasca tinuta de drum a masinii dar fara sa o rigidizeze prea mult.
SGM (sau oricine altcineva are un raspuns sigur), pt informarea mea proprie, elasticitatea suspensiei (ma refer la miscarea pe verticala, nu la ruliu) este sau nu influentata de rigiditatea barei de torsiune? Ma intereseaza treaba asta pt ca eu folosesc masina ca "everyday car", iar la cum sunt strazile din IS de exemplu, vreau sa stiu daca rigidizarea barelor de torsiune afecteaza capacitatea de amortizare a suspensiei la trecerea peste linii de tramvai, gropi, valuri in asfalt, etc... Si ca fapt divers, ca am mai citit p-aici cum ca unii si-ar fi montat "fara probleme" ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
hecbv |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
muttley mersi pt sfatul cu bara de renault macar nu mai caut bara de renault 18
|
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Da, prin montarea a doua bari de torsiune (sau una groasa rau) suspensia fata se va rigidiza.
Din propria mea experienta, doua bari montate in paralel sunt mai eficiente decat una mai groasa. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
hecbv |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
intrebare nu se incurca una pe alta ?? si a doua intrebare cum fac sa le montez pe aceeasi bieleta suporta bieleta????????? asa cev?
|
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
Muttley |
![]()
Post
#10
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu au cum sa se incurce. Referitor la montarea pe bieleta... http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...pe=post&id=8479 . Din ce mi-a spus mie cel ce a facut poza, bieleta "originala"
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
disaster |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru cu detector de radar Group: Members Posts: 367 Joined: 31 May 04 From: UE - Bucharest ![]() |
sa inteleg ca nu rezista bieletele "originale" de dacie la 2 bari.dar ce bielete recomandati in cazul asta?eventual de pe ce model de masina sau o schema de bieleta.m-am saturat sa nu pot lua o curba mai forta ca se pune daciuta pe facut echilibristica. ![]() |
--------------------
Renault
Latitude
2011 Life sucks. Enjoy
Viteza nu ucide, oprirea brusca da. |
|
Muttley |
![]()
Post
#12
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Exista un topic pe tema asta, intiat de SGM daca nu ma-nsel. Cauta-l...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bodel |
![]()
Post
#13
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Problema cea mai mare nu e la priderea pe bieleta , si este la priderea barilor pe lonjeron unde bucsa de acolo nu prea se potriveste. Nu stiu cum a facut Robert dar eu am taiat cu un cuter din interiorul bucsii originale pana am brodit-o ; nu prea sunt multumit de rezultat am sa incerc cu niste cauciuc de la o banda transportoare.
PS: ca bielete ori cum a facut Robert cu T de amortizor (super ingenioasa ideea) ori cu bielete cu bucsa de bascula inferioara (se gasesc in vitan la pretul unei bielete normale) |
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
hecbv |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
are cineva o poza cu prindera barilor pe lonjeron???? sa vad si eu sa nu mor prost:D
|
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 7 May 2005, 03:29) pt informarea mea proprie, elasticitatea suspensiei (ma refer la miscarea pe verticala, nu la ruliu) este sau nu influentata de rigiditatea barei de torsiune? raspunsul corect la aceasta intrebare rezulta chiar din denumirea subansamblului: bara stabilizatoare antiruliu , sau, daca vrei, bara de torsiune la Dacia 1300 sau SN sau SLZ suspensia e cu arcuri elicoidale bara in discutie lucreaza prin torsiune , adica atunci cand unul din capete este, de exemplu fix (pe verticala) iar celalalt e mobil, sau daca aceste capete sunt actionate in sens contrar (ex. stanga in groapa si dreapta peste o denivelare) iar in curbe nu lasa masina sa se incline prea tare ca o concluzie, prin intarirea barei stabilizatoare vei obtine intr-adevar o tinuta de drum mai sportiva ![]() |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#16
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(B-34-SGM @ 7 May 2005, 10:14) Si cum ramane cu ce a scris baiatul asta, el nu a cules informatia din carti, are barele pe masina personala... Recunosc, si eu vedeam lucrurile la fel ca tine, d-asta am si intrebat, pt a fi convins. Dar se pare ca practica infirma teoria... ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
hecbv |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
eu tot nu am gasit bara stabilizatoare de dacia pick up diesel sa vad cum arata nu exista la nici un magazin din oras a gasit cineva?????? sa imi zica si mie cat e de groasa si daca se potriveste si cat costa
|
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(Muttley @ 12 May 2005, 20:01) Si cum ramane cu ce a scris baiatul asta, el nu a cules informatia din carti, are barele pe masina personala... Recunosc, si eu vedeam lucrurile la fel ca tine, d-asta am si intrebat, pt a fi convins. Dar se pare ca practica infirma teoria... ![]() ![]() Eu am intins foarte mult barile din reglajul bieletelor, de aceea s-a rigidizat suspensia. Pot sa miscorez si sa maresc garda la sol din acel reglaz cu 3 cm. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Muttley |
![]()
Post
#19
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pan' la urma care e concluzia, ca si tu esti cam ezitant in a da un raspuns clar... Daca se pun 2 bare, cu toate modificarile de rigoare... devine mai TARE sau nu suspensia? Ma refer la mers in linie dreapta, prin hartoape. Presupunem ca nu se umbla la amortizoare si arcuri.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
os |
![]()
Post
#20
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Trebuie deosebite doua situatii:
1. rotile de pe puntea cu pricina (in cazul nostru, cea anterioara) traverseaza denivelari astfel incit cursa suspensiei este egala pentru ambele roti (de exemplu la trecerea in unghi drept peste o asa-numita "spinare de magar". 2. Cursa suspensiei nu este egala pentru ambele roti (de exemplu in curbe, unde roata exterioara preia o forta mai mare datorita componentei centrifuge). In cazul 1, raspunsul este NU: suspensia se va comporta la fel ca inainte (cu mici diferente legate de fixarea eventual diferita a noilor stabilizatoare). In cazul 2, raspunsul este DA: bara antiruliu se opune aparitiei diferentelor de pozitie intre suspensiile rotilor pe care le uneste. "Bara antirului" este in textul mei sinonim cu "bara stabilizatoare". This post has been edited by os: 13 May 2005, 09:22 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 12 May 2005, 19:01) Aici nu sunt de acord SGM le-a montat si sunt convins ca masina se comporta mai bine Cum a facut, asta nu mai stiu, eu am Nova si asta are din start suspensia mai rigida Dar si la berlinele 1300 mai noi e rigida suspensia (are o vecina un Li si scutura ca naiba, mai ales spatele) Tot in SGM e nadejdea Cumva trebuie sa se poata face |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#22
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE Trebuie deosebite doua situatii: 1. rotile de pe puntea cu pricina (in cazul nostru, cea anterioara) traverseaza denivelari astfel incit cursa suspensiei este egala pentru ambele roti (de exemplu la trecerea in unghi drept peste o asa-numita "spinare de magar". 2. Cursa suspensiei nu este egala pentru ambele roti (de exemplu in curbe, unde roata exterioara preia o forta mai mare datorita componentei centrifuge). In cazul 1, raspunsul este NU: suspensia se va comporta la fel ca inainte (cu mici diferente legate de fixarea eventual diferita a noilor stabilizatoare). In cazul 2, raspunsul este DA: bara antiruliu se opune aparitiei diferentelor de pozitie intre suspensiile rotilor pe care le uneste. De acord... completare la pct 2: un alt exemplu de oscilatie diferita a rotilor pe aceeasi punte ar fi si la mersu'-n linie dreapta cand o roata e pe o umflatura din drum si cealalta e-n groapa. Consider ca si-n ac situatie, cu 2 bare "zgaltaiala" va fi mai mare. Corect??? QUOTE la berlinele 1300 mai noi e rigida suspensia (are o vecina un Li si scutura ca naiba, mai ales spatele) ieri mi-am masurat bara fata cu un subler. Are aprox 17 mm. Am citit ca daciile 1320 introduse in '88 (alea cu haionul lung) erau echipate cu bare majorate la 19 mm daca-mi amintesc eu bine... Ideea este ca e posibil ca modelele mai recente de berline sa aiba din fabrica bare ceva mai groase. Cu prima ocazie am sa masor o bara prin vreun magazin sa vad care-i treaba. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
hecbv |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
im magazin bara are 19mm am masurat eu dar eu caut una mult mai groasa
si bara antiruliu e cu totul altceva fatza de bara stabilizatoare sunt 2 bari diferite ![]() |
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
Muttley |
![]()
Post
#24
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pai inseamna ca am banuit eu bine si s-a majorat diametrul in ultimii ani
![]() Si bara stabilizatoare e acelasi lucru cu bara antiruliu ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bodel |
![]()
Post
#25
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Bara stabilizatoare de papuc diesel are 28mm diametru dar are o alta forma fata de una normala, pret 650 mii in targ si 475 la service meridian
![]() ![]() This post has been edited by bodel: 14 May 2005, 01:40 |
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
QUOTE(hecbv @ 13 May 2005, 18:58) Poftim??? Nu te supăra, frate, dar se pare că unul din noi nu este prea bine informat Bara antiruliu are rol de stabilizare a ruliului, care în traducere ar însemna că mașina nu se mai rotește in jurul axei orizontale pe direcția de mers Sau Dacia ta are două bări, una stabilizatoare și una antiruliu? ![]() Că există autoturisme care au bări din astea și în față și în spate, sunt de acord Uff, uite, din cauza ta am cam luat-o pe lângă topic ![]() |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
hecbv |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
QUOTE(electromatic @ 14 May 2005, 13:52) Poftim??? Nu te supăra, frate, dar se pare că unul din noi nu este prea bine informat Bara antiruliu are rol de stabilizare a ruliului, care în traducere ar însemna că mașina nu se mai rotește in jurul axei orizontale pe direcția de mers Sau Dacia ta are două bări, una stabilizatoare și una antiruliu? ![]() Că există autoturisme care au bări din astea și în față și în spate, sunt de acord Uff, uite, din cauza ta am cam luat-o pe lângă topic ![]() ddeci atunci zic altfel aro meu are o bara antiruluiu si una de torsiune(stabilizatoare) pe puntea spate si pe fatza are numai bara stabilizatoare bara anti ruliu face legatura intre sasiu si punte pt a nu permite punti sa se deplaseze axial stanga dreapta Attached File(s) |
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
EvilOne |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Cind vorbesti la ruliu (roll in engleza) te referi la inclinarea laterala a masinii in curbe. Bara stabilizatoare = bara antiruliu.Se mai confunda cu bara de rigidizare care leaga capetele amortizoarelor.
De la 17 la 19mm mi se pare destul, 28mm e imens. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
bodel |
![]()
Post
#29
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
28 mm nu e deloc mult, eu am 2 bari-bare una de 22mm(r18) si aia originala de 19mm si este perfect
|
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
Sony |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(disaster @ 10 May 2005, 23:45) Ba da, rezista la 2 bari, dar presiune in pneuri. ![]() QUOTE(hecbv @ 14 May 2005, 16:48) ddeci atunci zic altfel aro meu are o bara antiruluiu si una de torsiune(stabilizatoare) pe puntea spate si pe fatza are numai bara stabilizatoare bara anti ruliu face legatura intre sasiu si punte pt a nu permite punti sa se deplaseze axial stanga dreapta Faci confuzie! Masinile care nu au arcuri prezinta bara de torsiune. This post has been edited by Sony: 17 May 2005, 17:27 |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 18:09 |