economizor benzina
![]() ![]() ![]() |
economizor benzina
mihai1677 |
![]()
Post
#301
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|||
stress_L&P |
![]()
Post
#302
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 22 May 07 ![]() |
elica aia n-o sa faca nimic decat sa micsoreze performantele motorului. ca sa aiba efectul de turbionare similar cu cel al turbo-ului (ca sa putem vorbi de o economie datorata omogenizarii amestecului) ar trebui sa fie antrenata de un motor care, spre deosebire de turbo sa asigure exact acelasi debit ca si in cazul motorului aspirat. deci trebuie sa poata se varieze acest debit. cam complicat, nu? un eebio e mai bun. nu numai pt. economia de combistibil ci si pt. fiabilitatea per total a motorului. poate nu am citit eu indeajuns de bine dar nu am vazut pe aici sa se vorbeasca si de cresterea fiabilitatii. datorita faptului ca benzina este oprita implicit si scaparile de benzina si acizi derivati din ardere uleiul beneficiaza si el. este mai putin murdar.
![]() |
--------------------
dacia / oltcit
1410/12 trs
'97/'93
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#303
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cel mai bine profia de pe urma eeibio cei care locuiesc la munte. mai ales la coborari lungi in serpentine
![]() ![]() |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#304
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(stress_L&P @ 22 May 2007, 12:24) [...]ca sa aiba efectul de turbionare similar cu cel al turbo-ului (ca sa putem vorbi de o economie datorata omogenizarii amestecului) [...] Ca turbo sa amestece bine emulsia ar trebui sa fie montat in regim de aspirator din carburator, ca palele sa loveasca picaturile; nu se practica, benzina de pe pale poate afecta lagarele si ungerea. Acea prelucrare prin indreptarea "nervurilor" palelor incit sa opuna o rezistenta cit mai mica precum si taierea a 4 din 8 pale si, de ce nu, pilirea materialului in exces va ajuta ca "obturarea" sa fie minima. Se pare ca efectul de obturare e mai mic decit cel de turbionare, aparind economii de combustibil. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
stress_L&P |
![]()
Post
#305
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 22 May 07 ![]() |
o sa incerc si eu de curiozitate... sunt cam sceptic dar la cat costa si la cat timp ia de ce nu?
![]() |
--------------------
dacia / oltcit
1410/12 trs
'97/'93
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#306
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
s-a gindit careva sa prelucreze o mica turbina in carburator antrenata mecanic prin aspiratie , acea turbina fiind plasata in interiorul Uis-ului ce spuneti zic ca ar merita incercat ar face cam la fel ca elica numai ca ea se pune in miscare precum trage motorul aer
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#307
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Si cu uzura cum va sta, in cateva drumuri va suna precum clopoteii, numai daca ai pune rulmenti, dar ungerea, benzina chiar fiind sub forma de vaproi ar spala vasilina sau uleiul, iar rulmentul va optura o buna parte din difuzorul carburatorului. Suportul pe care sta montat nu te-ai gandit ca va avea o influenta negativa asupra fluxului de benzina? parerea mea
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#308
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca gaseste un rulment de diametrul admisiei si pune elica in interior, automat avand centrul liber ar avea o sansa sa se omogenizeze amestecul, dar cred ca sunt si sanse ca fluxul de combustibil sa fie hazardat, cat despre ungere, nu cred ca sunt probleme, benzina e destul de grasa, iar daca rulmentul e lejer e OK.
Ar fi un dispozitiv interesant, dar eficienta ... :| |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#309
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE Daca gaseste un rulment de diametrul admisiei si pune elica in interior, automat avand centrul liber ar avea o sansa sa se omogenizeze amestecul, dar cred ca sunt si sanse ca fluxul de combustibil sa fie hazardat, cat despre ungere, nu cred ca sunt probleme, benzina e destul de grasa, iar daca rulmentul e lejer e OK. So crezi tu, obtureaza la greu admisia la ce rulment gasesti, iar cu ungerea, la cum e benzina de grasa numai ciripituri si clotopei o sa ai in carburator, ce naiba fiti oameni cu capul pe umeri, la cati ingineri are tara asta nu faceau pana acum asa ceva, dar sunt alte giumbuslucuri mai eficiente, eu de exemplu am U.I.S. elica si turbonator si uite ca am 5,5% consum in afara si 8-9 in oras depinde cum merg si masinuta are cai destui sa pot pleca repede de pe loc si daca-i mai pun si economizor electronic (EEBIO) la carburator mai reduc ceva. This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 19 Jun 2007, 01:22 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#310
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ideeea ramina buna cu un mic ventilator sub carburator nu ??? nu se doreste o mai buna omegenizare ???? dar daca nu ar exista rulment si ar fi pe un simplu ax obturat ca capete ca sa nu zboare elicea in motor
![]() Apropo aici se discuta despre EEBIO si s-a dezbatut foarte putin am fost majoritatea loati de val .Bun ce se poate face mai departe imbunatatiri la eebio scheme ceva nautati se poate adapta la un pic 128 etc iar restul cu elica e deja dezbatuta pro contra turbo la fel mie unu imi mere ambele si Uisul modificat .Vedeti ca s-a mentionat ca se pune elica deasupra Uisului modificat adica cel cu 3 gaurele de 1mm date in bufarul lui si aiceea ramine de discutat o mica problema , pe doua gauri va fi tras mai mult aer decit pe a treia sincer cum e facut bufarul in Uis . Desi proba cu apa e elogvent dar la aspiratie???????? voi vorbi cu dorin sa vedem ce zice This post has been edited by djasu82: 20 Jun 2007, 19:04 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
cipriandrc |
![]()
Post
#311
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 5 June 07 ![]() |
cred ca gazul ramane varianta cea mai buna
![]() ![]() |
--------------------
dacia logan 1.4
1.4
2007/preference
- GLY [COLOR=blue][SIZE=7][FONT=Courier][B]
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#312
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE Ideeea ramina buna cu un mic ventilator sub carburator nu ??? nu se doreste o mai buna omegenizare ???? dar daca nu ar exista rulment si ar fi pe un simplu ax obturat ca capete ca sa nu zboare elicea in motor smile.gif) ca bau si gata .... daca exista cum ziceti ingineri refaceau ei motorul a-z nu loau de la francezi tehnologie etc hai sa fim seriosi Ideea nu-i buna decat teoretic, practic tu gandestete ce turatie prinde ventiliciul ala acolo, vrei sa-ti zboare carburatorul inainte si sa te traga cu tot cu masina ![]() off QUOTE COANDA A REALIZAT CEVA CARE SI ASTAZI LE VEDEM PE CER .... CU MOTOARELE DIN INVENTIA LUI!!!!!!! Da, dar de atunci au trecut o carca de ani pana sa ajunga la performantele actuale, daca ai citit cate cava despre el, a stat 20 de ani dupa aceea sa-si studieze ceea ce a inventat si dupa multi ani au fost echipate avioanele cu inventia lui. Pune la un boeing varianta construita de el si sa vezi ce fasss face ca nu-l misca nici 1 mm. on QUOTE Apropo aici se discuta despre EEBIO Atunci de ce ti-ai expus ideea aici, ca sa incingi spiritele sau ca nu eveai ce face? Mai intai pune-o tu in practica sa vedem cum iti merge tie si apoi mai vedem. Si mai gandeste-te la un aspect, la acea turatie numai economie nu o sa ai cand toate particulele de benzina o sa se lipeasca de peretele carburatorului din cauza fortei centrifuge, ceva asemanator cu producerea vatei de zahar. |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#313
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ovidiu, se pare ca ideea asta ti-a atins un punct slab
![]() Ce crezi ca inginerii aia care au stat 30 de ani sa modifice ceva la un motor, respectiv ca au montat injectia, sunt un exemplu si faptul ca erau facute in dorul lelii o gramada... cred ca avem toti dreptul la opinie, cine stie poate se mai produce o "revolutie" ![]() |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#314
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Nu mi-a atins nici un punct slab
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#315
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
da da chestia e ca elica face la fel si apropo am spus ca acea elice pus sub carburator va fi pusa in functiune de aspiratie asa ca vapori nu se vor pune pe peretele Uisului nu a carburatorului
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
n3m0 |
![]()
Post
#316
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
[quote=djasu82,21 Jun 2007, 17:07]
da da chestia e ca elica face la fel si apropo am spus ca acea elice pus sub carburator va fi pusa in functiune de aspiratie asa ca vapori nu se vor pune pe .... Ceva de genul asta a fost publicat cu ani in urma prin revistele Tehnium. Cred ca am citit si pe forum pe undeva, oricum, s-a facut. |
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
KidTx |
![]()
Post
#317
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 19 July 06 From: Buc ![]() |
la 226 de km am alimentat 18 litri GPL .am si elica montata fara sa mai o pilesc sau ceva.........faceti o socoteala..merita?
This post has been edited by KidTx: 21 Jun 2007, 19:28 |
--------------------
Dacia
1310
1995
- B 05 MKM Repar obiecte pierdute
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#318
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Ok, nu are rost sa-mi mai bat capul, vad ca nu intelegeti ca sunt niste limitari, nu zic ca este o idee rea, dar poate fi realizata decat pe hartie, in practica nu se poate aplica. Asa ca idee pute-ti pune un rulment cum se punea o data de catre userul home made la masinile de rasnit cafea, sunt nishte rulmenti foarte mici, dar tot ocupa o parte din diametrul carburatorului, si acei rulmenti nu sunt pentru turatii mari, de asta se si uzau repede, acel ventilator din cauza fluxului mare de emulsie va avea o turatie foarte mare din aceasta cauza si acceleratia va fi anevoioasa si enervanta pana la urma. Nu voi mai comenta nimic pe acest subiect pana nu veti realiza ceva concret, deocamdata sunt "Toma Necredinciosul" si "teoria ca teoria da practica ne omoara".
@KidTx eu cred ca-i cam mult, dar nu cine stie ce, iti revine aproape 9L/% parerea mea este ca mai trebuie reglata instalatia, acum depinde si cum ai circulat, regim mixt sau numai in afara localitatii, mers mai sportiv sau mai batraneste. This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 21 Jun 2007, 21:37 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#319
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Hai sa lasam chestia cu elicea tot elica e mai buna doar am spus si eu sa vedem oare ce parere isi face fiecare, n3mo aia era cu zbaturi
![]() ![]() Mie ciuda ca nu gasesc flanse pentru supapa eletromagnetica ![]() This post has been edited by djasu82: 22 Jun 2007, 15:44 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#320
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 20 Jun 2007, 18:42) [...]aici ramine de discutat o mica problema , pe doua gauri va fi tras mai mult aer decit pe a treia sincer cum e facut bufarul in Uis . [...] Tradu-mi si mie, cum sa traga mai mult aer pe doua si pe a treia mai putin? Doar daca acele gauri sint mai mari decit a treia. QUOTE(n3m0 @ 21 Jun 2007, 18:53) Ceva de genul asta a fost publicat cu ani in urma prin revistele Tehnium. Cred ca am citit si pe forum pe undeva, oricum, s-a facut. Ce s-a publicat in Tehnium era cu rulmenti si zbaturi, cum s-a spus, prea complicata solutia ca sa merite. Acuma, daca pui o elice sa se roteasca atit cit sa nu arunce picaturi pe pereti, turatia presimt ca va fi foarte mica pentru a mai produce emulsionare. La "elica" palele sint statice, deci nu produc acea centrifuga care sa stropeasca peretii. Deci, cum ai spus, mai buna "elica". Am mai spus, pentru cei sceptici in privinta coeficientului de umplere pot incerca 4 elice montate intre chiulasa si galerie. doar ca turbionarea va fi prea aproape de cilindru ca sa aiba eficienta mare. Pentru flansa EEBIO, ai PM, nu e voie reclama aici. This post has been edited by diaconuliviu: 25 Jun 2007, 11:56 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tzepesch |
![]()
Post
#321
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
mai fratilor, salut....
orice economie o consider binevenita. deci, faza cu elica am prins-o, dragutza, dar am un economizor EEIBO nou si vreau sa-l instalez. flansa unde se monteaza? sub carburattor? se inlocuieste cea existenta unde se leaga furtunashele alea? astea-s toate piesele? http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=57779 nu vreau sa m apuc de el si sa constat ca tre facute nush ce modif l carb sau ca-mi lipseste ceva. e, va rog, careva de treaba sa faca o schita sau cu care sa pot vb pe privat? multumesc |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#322
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Poti fi chiar tu de treaba daca citesti topicul de fata. Ia-l incet de la capat, filtreaza partea de EEBIO si vei afla.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#323
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Cu un mic curaji vei reusi tzepesch cum a spus si Liviu citeste totul de la inceput ,modificari la carburator vei avea dar nus majore ci infime bafta.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Minel |
![]()
Post
#324
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Daca sunteti amabili si ati putea sa imi impartasiti si mie cum se monteaza elica (doresc sa mai tai din ea 4 pale si sa o las doar cu 4 ) ,ii clar ca sub talpa carburatorului dar intrebarea mea este daca se mai pune vreo garnitura iintre talpa si elica sau direct dupa cum urmeaza : talpa+elica+garnitura clingherit +s.a.m.d.
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#325
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Bine-nteles ca se pune si o garnitura, altfel nu etanseaza, trage aer fals, etc.
Mitul ca daca tai 4 pale e mai eficienta nu prea il cred, cu toate palele "ciclonul" de aer si benzina e mult mai bine omogenizat, modifica elica dupa metoda dodobird. Nu o sa observi o scadere clara a consumului folosind elica, dar motorul o sa mearga mult mai rotund mai ales la turatie (asta o spun din experienta). Spor! |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
Minel |
![]()
Post
#326
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Daca am inteles bine montajul o sa fie urmatorul :flansa calda +garnitura clingherit+elica+garnitura clingherit+talpa carburator ,am dreptate ???
![]() Si la ce anume de modificari te referi ??? daca ai putea fi scurt si concis ti-as fi recunoscator Doresc sa folosesc elica pt a avea o functionare a motorului mai rotuuuunda nu pt consum !!(eu zic ca,cu benzina de 55 de RON fac drumul de la Resita-Tm dus intors si in trafic vreo cate va zeci de minute prin Tm si in Reista la fel si mai raman si eu cu ceva ![]() Iti multumesc anticipat pt ajutor !!! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#327
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(AutoVic @ 7 Dec 2007, 08:55) [...] Mitul ca daca tai 4 pale e mai eficienta nu prea il cred, cu toate palele "ciclonul" de aer si benzina e mult mai bine omogenizat, modifica elica dupa metoda dodobird. [...] E vorba de fenomenul de "umplere" scazut din cauza prezentei tuturor palelor. Evident ca si 4 pale se vor opune unei umpleri maxime dar, e vorba de un compromis intre umplere si emulsionare. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
aly |
![]()
Post
#328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
Daca vreti elice mai puternica.
This post has been edited by aly: 7 Dec 2007, 10:24 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
Minel |
![]()
Post
#329
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
@Autovic
Pastrand toate palele la elica turbionarea amestecului aer-benzina va fi si mai omogenizat ,dar in turatii cand afecteaza intr-un fel puterea motorului sau viteza ???? (ma refer la debitul de emulsie care sa trece prin pale nu va fi mai mic DAR mai omogenizat ,afectand performantele motorului ???? ![]() @Liviu Solutia scrisa de tine cu eliminarea a 4 pale ar fi de compromis ,chiar daca as pierde din omogenizare castig la debitul de emulsie trecut prin elica O sa incerc ambele variante sa vad cum se comporta masina mea ,scriu asta ca la un amic de-al meu cu elica montata fara sa fie vreo pala data jos si merge bine,se infinge la drum ,acum din pacate la dacaie difera de la motor la motor |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
1055 |
![]()
Post
#330
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Am facut-o, am montat-o, sa vad cum o sa mearga...
paginadeziar.jpg.xs.jpg ]20071209174737.jpg.xs.jpg This post has been edited by 1055: 10 Dec 2007, 22:48 |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd July 2025 - 04:34 |