DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

33 Pages « < 6 7 8 9 10 > »  
Closed TopicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari

79_BMS
post 29 Jun 2017, 18:36
Post #211


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(cristidb @ 31 Jul 2008, 10:55)
Poti sa pui fulia mica fara probleme. A mea a vazut des peste 5000 de ture cu  fulie mica pe pompa de apa si n-a patit nimic. O sa ai nevoie si de alta curea de accesorii, mai mica.
*




QUOTE(mihai1677 @ 31 Jul 2008, 10:56)
Eu am avut 20.000km fulie mica, si totul a mers ok.
*




QUOTE(emircea @ 31 Jul 2008, 11:01)
4) Nivelul in CNC nu e dat in functie de tipul motorului, ci tine doar de carburator, de cum a prevazut fabricantul pentru amestec optim. Ritmul de umplere depinde de pompa. Pune la loc CNC, sau, mai bine zis, unde trebuie sa fie pentru carburatoarele alea. Altfel ai amestec prea bogat, benzina-n ulei si porcariile aferente.

1) Apa distilata pui initial, la prima pornire, sa vezi daca n-ai coliere nestranse complet, neetanseitati etc, in ideea sa nu arunci antigelul degeaba. Daca totul e ok, golesti jumatate si pui antigel concentrat. N-are absolut nimic daca circuli 2 zile cu apa distilata si pui dupa aceea ce trebuie. Aral e ok.

2) Rodajul il faci cu ulei mineral. Dupa primele 2 ore de functionare il arunci, cu tot cu filtru (in perioada asta sunt cele mai multe resturi de materiale), si mai pui o tura pentru 500 km, tot mineral. Il inlocuiesti si pe ala cu ce vrei tu dupa aceea, e un topic intreg despre uleiuri... Eu am bagat semisintetic, inca n-am facut primul schimb de dupa rodaj.

3) Inainte de a duce motorul in 2000 rpm, il incalzesti bine. Pe parcursul celor 500 km de rodaj, il accelerezi progresiv, cum scriu cei de la Pumaracing, dar motorul sa fie incalzit!!! Evident, ochii pe temperatura si presiunea de ulei. Tipareste materialul si mai citeste-l o data inainte de a-l pune in aplicare.

Daca tu+bagaje aveti greutatea a maxim 2,5 persoane, nu e nici o problema pentru rodaj. Dupa rodaj si schimbul respectiv de ulei, vei simti cum motorul isi da drumul. Bafta multa!!!

5) Cu pompa de apa cu fulie normala, cu radiator mare si termostat vernet, + chiuloasa de 1,3 pe bloc de 1,6 dar cu elice mecanica la ventilator nu mi-a crescut temperatura peste cea normala nici in rodaj, nici in forja. Daca crezi ca vrei s-o pui pe cea mica... din cate scriu colegii, nu vei avea nevoie. La 90 km/h nu vei depasi 2000rpm in treapta 5.

QUOTE(cristidb)
Stiu cum sunt arcurile si la 1,3 si la 1,4 si la 1,6.
La mine a mers intotdeauna cel mai bine cu arcul de la avansul vacuumatic putin tensionat, adica mult avans vacuumatic in sarcini partiale.



Daca arcul tau de la vacuumatic era mai tensionat, raspunsul la vacuum era mai mic. Nu cumva ai mai slabit arcul ala???
*




QUOTE(cristidb @ 31 Jul 2008, 11:06)
@emircea exagerezi. Ulei schimbat dupa 2 ore? Inainte de a ajunge la 2000 de ture incalzit? Din contra, in rodaj nu se tine motorul la relanti pentru ca racirea nu e eficienta si unele zone s-ar putea supraincalzi. 2000 de ture e o turatie mica.
Hai sa nu exageram cu rodajul asta ca nu-i de hartie motorul. Singura regula de bun simt in rodaj e sa nu-i dai talpa si turatie mare. In rest se merge normal.

Da, asta am vrut sa spun cu avansul vacuumatic. Am mai slabit putin arcul. E aproape de minim reglajul.
*




QUOTE(emircea @ 31 Jul 2008, 11:09)
Nu-l tii la relanti, dar nici in 2000 rpm inca rece. Alegi o cale de mijloc. Oricum, cam in 5 min se incalzeste destul sa-l urci in turatie. Oricum, cu el cald trebuie facute si reglajele, deci trebuie si astea puse la punct... cred ca cei de la Pumaracing n-au avut in vedere motoarele pe carburatie cand au scris articolele acelea. Din experienta, mutand carburatorul de 1,3 pe 1,6, au trebuit refacute reglajele. Posibil si la celelalte, reglate pentru 1.4.

Cu uleiul, pana la urma fiecare face cum vrea. Eu am preferat sa-l schimb, rau nu face. Oricum pentru prima pornire am pus unul ieftin-mediu. Pentru rodaj la fel. Un amestec de ramasite de Castrol mineral cu Pant(h?)er, juma-juma.

Merci de precizare cu avansul.

L.E. Daniel, musai inainte de pornire rotesti de motor cu mana pana a urcat uleiul in rampa!!!
*




QUOTE(diaconuliviu @ 31 Jul 2008, 11:12)

QUOTE(Muttley)
Mi-am amintit de inc-o dilema!
5) am cumparat (sa fie acolo) o fulie de pompa de apa "tipul nou", i se mai zice si "de nova". E mai mica-n diametru. [...]


La dacia veche aveam fulie mare, la cea noua fulie mica din fabricatie.
Deci, cele noi au fulii mici din fabrica. Ca urmare la fulie mica si aici si la alternator e necesara curea putin mai scurta, de 1200, cea normala permitind intinderi mai putine.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 18:41
Post #212


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 31 Jul 2008, 11:25

QUOTE(emircea)
Pune la loc CNC, sau, mai bine zis, unde trebuie sa fie pentru carburatoarele alea.


E vorba de Carfilul original, am mai spus de ce nu montez orizontalele (rodaj, ITP, lipsa filtre, lipsa reglaje, etc)
Sa tin primul schimb de ulei doua ore nu pot nici dac-as vrea. Nu am timp sa-l mai schimb si pe asta, in plus, din cauza baii de gtt (cu fundul inclinat, provine de pe un motor transversal inclinat la ???grade), d-acu-ncolo voi face schimburile de ulei doar cu pompa de vacuum. Acum n-am la dispozitie asa ceva.
Apoi, in motor sunt piese noi (arbore, cuzineti, set) dar si multe folosite. Nu cred sa dizloce asa multe fragmente de metal incat sa se justifice acest prim schimb dupa 2 ore. In plus, primele doua ore sunt decisive. Iar sa pun un ulei ieftin cred ca ar fi o greseala. Sa mai dau 600 de mii pe un bidon de Elf... Nope. Nici chiar asa.

Multumesc pentru sfaturi, voi tine cont de toate


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 18:41
Post #213


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(emircea @ 31 Jul 2008, 11:42)
Sorry, am uitat; pune la loc CNC pe carfil. pompa face fata la ritmul in care se goleste CNC.

Uleiurile sub medie nu sunt proaste ca n-au ungere/proprietati detergente cand sunt noi, ci ca se uzeaza mai repede decat intervalul prevazut de folosire. Pentru maxim 500 km sunt ok.

Sunt magazine cu service (sau service-uri cu magazin), la care, daca ai platit uleiul, au schimbul de ulei si filtru inclus in pretul uleiului+filtru. Mergi acolo la prima ora (adica la deschidere) si scapi repede; au si pompa cu vacuum. Dac-ai fi in Timisoara, as sti unde sa te trimit.

Oricum, bafta multa si pumnii stransi!!!
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 18:42
Post #214


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 31 Jul 2008, 14:08

A venit simeringul!
Practic am avut timp mort o ora.

This post has been edited by Muttley: 29 Jun 2017, 18:44


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 18:43
Post #215


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Gheorghedracu @ 31 Jul 2008, 14:08)
Vezi ca la pornirea masinii pentu prima oara este critic sa asezi corect segmentii altminteri lustruiesti cilindrii si degeaba ai refacut mootrul. pentru rodajul corect trebuie sa ai un ulei care permite un pic mai mult de frecare intre perete si segmenti. Asa ca nu-ti recomand un ulei foarte performant. Uleiuri de rodaj banuiesc ca nu eista prin Ro. daca exista incearca un Pennzoil sau ceva de genul asta. Dupa pornire, iarasi trebuie sa accelerezi motorul de jos de tot in toate vitezele pina sus (la punctul de schimbare corect al vitezei) ca sa asezi corect segmentii, nu sa mergi constant (la turatie constanta). Cam asta e regimul in primii 500km dupa care schimbi uleiul cu ce vrei tu.

Vezi ca fara antigel termini pompa fara doar si poate.

Succes!
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 18:45
Post #216


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 31 Jul 2008, 14:12

Segmentii-s asezati la 120 de grade de cand am facut Alpinu'.
Uleiul e deja cumparat. Elf 20W50 nu e foarte performant.

Am luat apa demineralizata si un litru de Aral etilen-glicol (roz). Adica o proportie de 4:1. Sper sa nu termin pompa cu un drum de 500 km
Macar asa mai clatesc circuitul.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 18:45
Post #217


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(OAP @ 31 Jul 2008, 14:30)
Nu termini nici o pompa stai linistit...n-are nici o legatura antigelul cu ungerea pompei  wink.gif ...
*




QUOTE(ROBY 06-TFA @ 31 Jul 2008, 23:37)
Si daca nu termina pompa de ce nu a recomandat producatorii de autumobile sa se foloseasca pe timp de vara apa demineralizata doar?
Nu o termina imediat ce-i drept ,da cedeaza prin iarna!
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 18:46
Post #218


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Aug 2008, 02:09

Am terminat pe la 2 noaptea de pus tot pe masina. Nu porneste. Da rateuri pe evacuare dar mai ales pe admisie. Am incercat toate pozitiile posibile pentru delco, nimic. Am adus volanta la semn, am pus contactul, am apropiat fisa de la cilindrul 1 de masa, am invartit delcoul in toate sensurile, nicio scanteie. Daca dau la cheie cu fisa scoasa si pusa la masa face scanteie.
Distributia e ok, am verificat de 10 ori, semnele si centrele pinioanelor sunt p-aceeasi axa.

Nush ce are...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 18:52
Post #219


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Gheorghedracu @ 1 Aug 2008, 04:20)
N-ai inteles. Asezarea nu se refera la asezarea segmentilor la montare, ci la rodarea lor pe peretele cilindrilor pe care o sa "lucreze". Daca aceste doua suprafete (segmentul si cilindrul) nu se rodeaza corect impreuna, o sa ai blow-by si n-o sa te tina motorul. Uita-te in jurul tau in Ro si vezi citi sunt care "fac" motorul si ii tine 20.000 de km dupa care vind masina. Parerea mea (fara nici un fel de date experimentale) e ca rodajul incorect al segmentilor e o cauza cu o pondere mare in rata asta slaba de succes al refacerii motoarelor (mai ales de mecanicul de weekend).

Uleiurile de rodaj au propietati speciale si banuiesc ca nu degeaba. In fond cercetarea pentru realizarea unui ulei costa bani buni. Daca n-ar fi utila, de ce-ar face-o cineva?

Si nu e vorba de primele doua ore critice ci mai degraba de primele 30 de secunde (si apoi primele 30 de minute) critice la pornirea unui motor refacut.

Cit despre problema cu pornirea si rateurile, daca totul e corect asezat la aprindere si alimentare, nu mai ramine decit distributia de verificat. Iar eu (de data asta bazat pe ceea ce vazui pe la voi p-acolo) as incepe prin a verifica cit de corect e asezat axul cu came prin masurarea momentului deschiderii si inchiderii supapelor, nu uitindu-ma la reperul de pe pinion. Am mai explicat undeva de ce.

Succes.
*




QUOTE(diaconuliviu @ 1 Aug 2008, 06:38)
Precum vezi, tabelul tau (cred ca luat din Mondiru, nu am cartea la indemina sa ma uit) seamana cu al meu, cu deosebirea ca al meu e in grade distribuitor iar al tau in grade RAC. Cred ca e eroare de culegere la tine.

Acuma: unul din cele doua 106 e de NOVA (chiar am verificat cu strobo o Nova, a lui zaheyu, acum vreo 3 ani).
Cine ma lamureste ce e acel 810.20? are aceeasi curba de avans cu 106, doar initialul marit.

Avans106.jpg ( Size: 87.11k ) Number of downloads: 147
avans.jpg ( Size: 17.61k ) Number of downloads: 146

*




QUOTE(cristidb @ 1 Aug 2008, 07:54)
Dupa ce termini reglajele si rodajul da o tura pana in Bucuresti si masuram cu accelerometrul meu 0-100 si cati cai are motorul.
*




QUOTE(stoianovmi @ 1 Aug 2008, 12:29)
QUOTE(Muttley)
...Nu porneste...

Inverseaza fisele,(1 cu 4 si 2 cu 3) am patit-o si eu, e posibil sa ai doua semne pe volanta.
*




QUOTE(emircea @ 1 Aug 2008, 12:47)
QUOTE(Gheorghedracu)
N-ai inteles. Asezarea nu se refera la asezarea segmentilor la montare, ci la rodarea lor pe peretele cilindrilor pe care o sa "lucreze". Daca aceste doua suprafete (segmentul si cilindrul) nu se rodeaza corect impreuna, o sa ai blow-by si n-o sa te tina motorul. Uita-te in jurul tau in Ro si vezi citi sunt care "fac" motorul si ii tine 20.000 de km dupa care vind masina. [...]

Hai ca ma bagasi de tot in ceata! Da mai multe detalii... daca nu cumva sunt deja cuprinse AICI.

Si, apropos, 'mecanicii de uikend' si 'meserasii' fac, in general, segmentari, si nici macar nu se chinuie sa curete canalele de la pistoane de calamina cand pun segmentii noi, 'sa nu le strice etansarea'. Asta ar fi explicatia majora pentru cei 20.000 km.

Nu reiei, te rog, explicatiile cu distributia, ca s-au cam pierdut in negura forumului...?
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 18:53
Post #220


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Aug 2008, 14:04

Azi sunt prin buc cu niste treaba, ajung inapoi la masina mai pe seara si o pornesc dupa maxim juma' de ora. Multumesc celor care m-au luminat


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 18:56
Post #221


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(mihai1677 @ 1 Aug 2008, 18:03)
Vesti noi: motorul toarce ca o pisica.
*




QUOTE(einstein1984 @ 1 Aug 2008, 18:08)
Pai vezi sa nu fi intrat vreuna pe acolo, ca stim cum le iubeste Muttley!
Hai cu rodajul, si vezi ca si documentul de mai sus (postul lui emircea) de la puma racing explica tot metoda cu blana, ca si americanul cu motociletele. Si Gheorghedracu zicea acleasi lucru!
*




QUOTE(Gheorghedracu @ 1 Aug 2008, 18:24)
Postul meu despre rodaj e intr-adevar bazat pe experienta de genul celei descrise in textul la care a pus link cineva mai sus. Exista un amanunt frecvent trecut cu vederea insa. Textul de mai sus face precizarea, dar din pacate multi cititori trec peste ea fara sa o bage de seama. Cititi cu atentie pasajele unde spune despre uleiuri si mecanicii care refac motoare.

Despre sincronizarea corecta a camelor am mai scris, pe scurt reamintesc doar atit. Camele pot fi taiate la unghiul gresit din fabrica sau la refacere chiar de ateliere foarte bune. de aceea eu nu consider un substitut suficient sa te bazezi pe alinierea reperelor de pe pinioanele distributiei. De asemenea, e posibil (si iar vorbesc din experienta si confirmarile altora care au trecut prin aceeasi experienta) ca sa existe defazaje incorecte intre virfurile camelor rzultind intr-o sincronizare incorecta a deschiderii admisiei si/sau evacuarii (sa zicem ca una e corecta in raport cu reperul de pe pinioane, dar cealalta nu). In asemenea cazuri e bine s ate gindesti ce compromis e mai bun si cum va fi afectata functionarea motorului inainte de a decide daca alinierea e corecta sau nu. Repet, astea sunt defecte de fabricatie frecvente. Minore, daca sunt abordate cu atentie, majore daca sunt neglijate.

Filozofia mea e ca daca eu construiesc motorul, eu sunt raspunzator pentru ce se intimpla cu el, indiferent de ce atelier sau fabrica imi spune ca "totul e ocai". Masori de doua ori si tai o data spune o vorba din batrini. Sigur, e mult mai usor sa dai sfaturi de genul "nu-ti face probleme, ITI SPUN EU ca e bine asa si pe dincolo" dar citi din acestia sunt gata sa plateasca eventualele daune rezultate sau macar sa recunoasca greseala cind sfaturile lor ii costa pe altii? Dupa parerea mea e o discutie idioata cind apar asemenea argumente (am deschis si un topic pentru ridiculizarea acestor argumente, dar n-a avut succes, probabil ca genul asta de a gindi e prea adinc impamintenit pe meleagurile mioritice si prea multi s-au simtit direct vizati, vreo doi au si dat buzna sa etaleze adincimile putului gindirii din care-si extrag intelepciunea inainte sa fie sters topicul). Dar asta e doar filozofia mea si nimic mai mult. Fiecare e liber sa faca ce vrea (mai ales pe banii lui)!

Succes.
*




QUOTE(Ford_V6 @ 1 Aug 2008, 18:53)
Esti idealist . . .
*




QUOTE(einstein1984 @ 1 Aug 2008, 20:21)
Gheroghedracu, din ce am mai auzit si eu, cand asamblezi motoare, masori tot de 3 ori si montezi odata. Si dupa aia mai masori sa vezi daca ai montat bine. Asa ca ai mare dreptate!
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 19:08
Post #222


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Aug 2008, 21:53

Da, aseara a fost un chin si pt mine si pt BMS, am stat cu ea pana la 3 noaptea si n-a vrut. Nici nu e de mirare, atata timp cat aprinderea avea loc in timpul gresit dintre cei 4 Asta e, experienta ne invata.

Am reusit sa dorm 2-3 ore, stresandu-ma ca e distributia prost trasa. Ceea ce ar fi fost de-a dreptu' tragic. Silicon, ulei, chestii d-astea... De dimineata de cand Dragos si inca o persoana mi-au zis unde e buba am stat ca pe ghimpi pana la ora 6 cand am ajuns inapoi in Pitesti. Dupa 15 minute si o discutie lunga la telefon cu Dragos motorul a pornit la sfert (vorba lu' BMS, "dupa ce am bagat mufa in delcou").

L-am "rodat" 30 minute la rece a 2000 rpm, acum am sa ies cu ea putin p-autobahn, iar la noapte plec la Piatra Neamt ca sa merg pe racoare (face bine bestiei) si ca sa nu ma incurce traficul.

Poze, filme si explicatii cand oi mai prinde net.

PS: discutia vizavi de sporul de putere 72 cai - 90 cai e eronata din start. Se pleaca de la acei aprox 60 de cai ai motorului 1.4. Adica un spor de putere teoretic de 50%.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 19:08
Post #223


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Twister @ 1 Aug 2008, 23:22)
Mah tu lasa haladuiala prin Moldavia, zi-ne cum o simti, e puternic sesizabil adaosul de cai putere?
  Daca nu ne informezi te blestemam sa ai un amarat de 80 CP.  happy.gif
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 19:09
Post #224


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Aug 2008, 23:34

Evident ca se simte. Cuplul e clar mai mare. In schimb nu e reglata. Culbutorii deja tzacane putin (cred ca s-au "asezat" unele chestii p-acolo), deci am joc prea mare, ceea ce inseamna pierdere de putere. Apoi la aprindere nu am umblat. Am doua curbe de avans de 1.4 si cu ambele cam tremura. Ar cam trebui reprogramata aprinderea ca sa traga la potentialul maxim.
Si, in mod evident, cat am mers adineauri cu ea vreo 10 km, m-am purtat cu ea de parc-ar fi fost vaza de portelan, deci nu am calcat-o deloc.

Oricum, sunt mai mult decat multumit! Am inceput treaba acu' o luna jumate si am terminat-o-n fix ultima zi avuta la dispozitie. Ma rog, lipsesc orizontalele, da' macar am apucat sa le probez, sunt montabile si functionale. Va fi usor sa le adaug mai tarziu.

Pentru mine urmeaza cateva zile bune de somn odata ce ajung acasa, dup-aia o duc la ITP.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 19:12
Post #225


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(argon @ 2 Aug 2008, 10:05)
QUOTE(Muttley)
Se pleaca de la acei aprox 60 de cai ai motorului 1.4. Adica un spor de putere teoretic de 50%.

si eu care ma gandeam ca se pleaca de la 72 de cai ai motorului de 1,6.
*




QUOTE(Gheorghedracu @ 2 Aug 2008, 15:49)
Sa inteleg ca ai pus fisele aiurea sau delcoul la 180 de grade?
*




QUOTE(emircea @ 2 Aug 2008, 17:06)
Muttley, pan' la urma care-a fost buba, ca n-am priceput nimic din ce s-a insirat mai sus... Aprindere defazata, fise inversate sau ce???

Felicitari pentru acea pisica ce-ai reusit s-o prinzi, sa faci motorul sa toarca!  cheers.gif
*




QUOTE(Hexer @ 3 Aug 2008, 12:58)
Cu uleiuri sunt cateva intrebari neclare petnru tuturor, nici la magazin...

Prima e cifrele pe fata bidonului.

10W40 de exemplu, aici 10W inseamna viscozitatea la rece (iarna)
20W e bun pana la -5 grade
15W e bun pana la -10 grade
10W e bun pana la -20 grade
5W e bun pana la -35 grade
Deci aici tinem cont de prima cifra.

Cel dupa W e viscozitatea la cald (temperatura la care functioneaza motorul) asta merge de la 20-60 in cazul uleiului de motor, la transmisie pana la 90-110

20 e bun pentru motoare japoneze
40 e bun petnru motoarele actuale in europa si america
50 pentru motoare "uzate" mai vachi de '80
60 pentur motoare vechi si uzate, implicit motoare sport unde fortele sunt mai mari.

Asta e bine de stiut, dar mai este inca ceva, ce este pe spatele si scris cu litere mici, asta e cel mai important, asta iti da calitatea uleiului, cupa ce norme corespunde. Este cea americana si cea europeana.
API (American Petroleum Institute) e sigla pentru americana si este SJ, SL, SM. Mai pe larg aici: http://new.api.org/certifications/engin ... nglish.pdf

Mai e si ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) si ILSAC (International Lubricant Standardization and Approval Committee) despre asta nu prea stiu cum sunt standardele, eventual cine stie sa faca un post complet.
Deci, ce e scris pe spatele cutiilor de ulei este mult mai important decat ce e pe fata acesteia sau firma care produce....eu pot sa spun ca ROWE e de calitate inalta, el face uleiuri pentru Mercedes si VW...si petunr alte companii ca Mobil1...
Iar despre rodaj, cum a spus si Georgescu ori ulei de rodaj care are particule mici care lustruaya interiorul ori ceva foarte fin si schimbat repede, pentru rodaj trebue 3 schimbari de ulei, una pentru primele 1-2 ore in functie de motor si tolerente, inclusiv calitate de asamblare (cat de usor poti misca volanta cu mana fara bujii in el), dupa asta pe autostrada 500-1000km in regim normal, deci sub 2500 si fara acceleratii violente, pedala max pana la jumate.

Spor la treaba.

Ps. problema la turatii mici este cauzat de carburatoare, venturi prea mare, presupun ca are peste 25-28mm, pentru tine ar fi destul 22 dar chear si 20 e destul, ori cum nu iti trebuie putere la 7000 si chiulasa are problemele de constructie si evacuare lasa mult de dorit, nu prea te ajuta...de asta nu iti merge cum trebue motorul, venturi prea mare si nu faca vacuum cat trebue, nu intra destula benzina...
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 19:15
Post #226


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 3 Aug 2008, 15:14

Problema a fost asta:
QUOTE(Gheorghedracu)
Sa inteleg ca ai pus ...... delcoul la 180 de grade?


Ok, deci am ajuns acasa, am facut 550km. Nu mai pornesc masina pana nu-i restrang chiulasa si reglez jocul culbutorilor. Dup-aia ma duc la un service care schimba uleiul pe vacuum si-i bag 10W40.

Peripetii pe drum: pe autostrada, la ora 5 dimineata, apa statea la 70 de grade. Asta din cauza termostatului de vara pe care i l-am pus. Asa ca am tras pe dreapta ca sa-i pun un carton la radiator. Nestiind ce ma asteapta, am oprit motorul. Sa porneasca... sufletu'. N-a mai vrut. Iar din cauza motorului strans si a raportului de comprimare ridicat, bateria s-a terminat repede. Noroc ca a oprit langa mine o masina de la Quartz (securitate A1) si am luat curent. A mai fost nevoie s-opresc motorul la benzinarie unde am facut plinul. Acolo am luat curent de la un echipaj de la Militia Rutiera (prima oara in 8 ani cand mi-au adus un folos).

In rest n-au fost probleme deosebite. Asta pt ca n-am mai oprit motorul decat acasa in parcare. Totusi, in trafic de oras se supraincalzeste. Pun asta pe seama avansului mic. Altfel nu-mi explic.

Pozele cu sfarsitul asamblarii motorului postez cand oi gasi un calculator cu blututh sau infrarosu.



--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 19:18
Post #227


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Gheorghedracu @ 3 Aug 2008, 15:49)
Hmmm. Chiar asa? Sa inteleg ca nu te-ai obosit sa reglezi aprinderea de loc dupa ce ai plantat delcoul? Ma suprinzi. Pe Dacie e destul de clar cind pui delcoul invers, ca se duce capsula vacuumatica aiurea si nu poti sa rgelezi avansul ca lumea de loc, ca da peste capacul chiulasei cind incerci sa-l invirti (delcoul), asa ca m-as fi asteptat macar detaliul asta sa iti sugereze ca ceva nu e in regula.

Deci sa inteleg ca ai pus pinionul invers si delcoul cum trebuie in taietura pinonului (ca invers, adica pinionul bine si delcoul invers on fanta e clar ca intra greu si nu se invirte ca lumea de loc, se simte la mina). Ne faci de rusine, noi ne gindim la tot felul de complicatiuni si tu faci greseli de incepator.

Dar am patit-o si eu. E mai bine sa asculti de sfaturile din batrini. Nu te incapatina sa lucrezi cind esti obosit.

Succes.
*




QUOTE(Ford_V6 @ 3 Aug 2008, 21:01)
QUOTE(Muttley)
... din cauza motorului strans si a raportului de comprimare ridicat, bateria s-a terminat repede.

Cat ai luat din chiulasa si ce r.c ai ???

QUOTE
Totusi, in trafic de oras se supraincalzeste. Pun asta pe seama avansului mic. Altfel nu-mi explic.

Amestec sarac ?
*




QUOTE(Gheorghedracu @ 4 Aug 2008, 02:18)
Nu-ti face probleme, e usor sa gresesti cind te obosesti si faci motoare pe la trei dimineata. Cred ca asta e cea mai mare greseala. Eu mi-am facut o regula. La noua seara se lasa sculele din mina orice ar fi. Asta ma obliga sa programez cu atentie ce ma apuc sa fac, sa nu ramina vreo piesa importanta prinsa intr-un surub.

Dar cu asezarea delcoului metoda de a verifica e simpla, banuiesc ca stii. Asezarea delcoului in sine nu e importanta realmente, poti sa-l pui in ce pozitie vrei (de fapt delcoul depinde de cum pui pinionul, ma rog). Pricipalul e sa asezi corect firele la bujii dup-aia. Si asa cum am mai spus, singura problema (la Dacie) e ca daca ai pus delcoul intr-o pozitie anume e ca n-o sa poti sa-l invirtesti ca da capsula peste capacul chiulasei. La alte masini nu exista problema asta, asa ca poti sa-l invirti de jur imprejur (nu ca ai avea nevoie).

In sfirsit. Ai grija cu pornirile la rece acuma.

Succes.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 19:20
Post #228


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 4 Aug 2008, 20:33

QUOTE(Ford_V6)
Cat ai luat din chiulasa si ce r.c ai ???
Amestec sarac ?



Nici nu mai tin minte cat am luat. Am scris pe topic la momentul respectiv, parca 0.9mm. Raportul de comprimare e-n jur de 9,8:1. Am reglat azi culbutorii dupa ce am strans chiulasa (si a mers stransa destul) si am uitat sa masor grosimea actuala a garniturii. O masor maine dimineata, in functie de asta stiu exact ce rc am.

Am sa incerc maine sa imbogatesc amestecul de relanti. Ma gandesc ca atunci cand am "rodat-o" la 2000 rpm timp de 30 minute parca nu se incingea asa tare cum face la 1000 rpm... Daca nici dupa ce modific avansul nu-i trece recurg la ultima solutie: ALT radiator nou...



--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 19:21
Post #229


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Ford_V6 @ 4 Aug 2008, 23:17)
la 1 mm si max 10.1 e dubios ca se invarte greu . . . sa nu fi strans linia prea tare . . .

In leg cu incinsu poate sa fie amestecu sarac sau avans nasol sau . . . radiatoru nu face fata . . . desi ma cam indoiesc

Oricum daca zici ca la drum sta bine apa poate nu are suficient debit de aer . . . incearca cu un GMV si vezi poate o mai stabilizezi.

La ultimul 1.6 facut in iarna am luat 3.5 mm din chiulasa si dupa 3000 km tot se invarte foarte greu dar rc e foarte mare. Si la drum lung la turatie mare gen 180 la ora se duce apa in sus . . . deci e clar de la radiator ca nu face fata . . . La tine la 10.1 nu cred sa fie radiatorul problema.

L.E. Sa vezi cum la relanti la 3 metrii in spatele evacuarii i-ti misca panatlonii de pe tine si e evacuarea stock  radmasa.gif
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 19:23
Post #230


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 5 Aug 2008, 20:42

Am schimbat azi uleiul si, faza zilei... Primul schimb il facusem cu 10W40. Oboseala, neatentie, intuneric, dracu sa ma ia... Le inversasem. I-am pus 20W50-ul si gata.

Referitor la supraincalzire... I-am imbogatit amestecul, am reprogramat aprinderea... same shit.

S-o iau cu inceputul totusi.
Masina a avut din fabrica radiator mic. P-asta l-am spart in 2000 cand l-am pocnit. L-am tinut cu Stop Leak pana-n 2006 cand, satul de supraincalzire si ELV pornit vara, i-am luat radiator mare din cupru. Cum singurul model de pe piata cu locas pt termocupla era de fabricatie turceasca, i-am luat dintr-asta. Problemele nu au luat sfarsit totusi. Imi amintesc cum mergeam vara trecuta prin Bucuresti la orele de varf ale traficului, la 45 de grade la umbra, cu caldura pornita si ventilatorul de habitaclu pe treapta a doua.

Ei bine, azi am numarat randurile de celule de la radiatorul meu. Are 29 p-o parte. Pe cealalt-o fi avand tot atatea. M-am dus si la masina unei cucoane din bloc, o dacie 1300 cu radiatorul original si are 35 de randuri, iar aripioarele de racire-s muuuult (da' MULT) mai dese!
Maine sa vad ce rezolv cu ITP-ul, dup-aia ma duc prin magazine. Daca gasesc radiator din aluminiu facut de BV si cu locas de termocupla, iau unu' ca deja ma dispera de ani de zile problema asta.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 19:24
Post #231


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(nelu_1985 @ 5 Aug 2008, 21:08)
sa zici daca gasesti radiator mare cu locas de termocupla, ca si io am cautat; mi-au tot zis doamnele de la magazin ca pun pe comanda, dar....nimic
*




QUOTE(ydaniel @ 5 Aug 2008, 21:31)
au la bv si de aluminiu si de cupru:) intra la ei pe site-ia nr de telefon si suna-i.sau daca ai $ iti pot face un radiator asa cum vrei tu:)
spor;)
*




QUOTE(os @ 5 Aug 2008, 21:34)
Muttley,

cu Stop Leak ala se poate sa-ti fi facut si un alt deserviciu: sa nu se fi depus prin bloc, obturind ceva canale (chestie patita de mine). Daca e asa, iti dai seama ca treaba-i destul e groasa. Poate ai insa mai mult noroc decit mine (sau ai folosit alta substanta).
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 19:26
Post #232


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 6 Aug 2008, 19:54

os, n-am ce sa fi obturat. In blocul motor, traseul de racire se-nvarte doar in jurul camasilor. Acolo am avut putin calcar la cil 4 si l-am curatat. Camasile-s noi. Chiulasa e alta. Nu se pune problema depunerilor.

Am facut comanda la un magazin pentru radiator de aluminiu. De gasit ciuciu, gloata cumpara doar de cupru, "ca se repara usor". Cic-ar fi vb de radiator "de origine", in ambalaj albastru. Adica turcesc Am luat si o termocupla cu cateva grade mai rece, cica frantuzeasca.

Deja e aberant cat cheltui. Ii dau eu foc daca se mai incinge.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 19:26
Post #233


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Ford_V6 @ 7 Aug 2008, 12:37)
iar alea de aluminiu curg pe la bazine in disperare biggrin.gif
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 19:34
Post #234


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 8 Aug 2008, 23:38

QUOTE(Muttley)
Pozele cu sfarsitul asamblarii motorului postez cand oi gasi un calculator cu blututh sau infrarosu.


Mere si cablu de date.

Asadar, cu intarziere, ultimul episod al seriei. Serie noua - dupa ce amestec orizontalele cu vreo doua kituri de reparatie si vreo doua filtre de aer. Cred ca mai dureaza pana atunci.

Deci ramasesem la simeringul de palier. Ma bucuram ca-l primisem cu doar o ora intarziere.
Scos din plic si ceva mai tarziu pus pe motor...

DSC01468.JPG ( Size: 292.44k ) Number of downloads: 164
DSC01469.JPG ( Size: 317.33k ) Number of downloads: 166


Montarea volantei...

DSC01470.JPG ( Size: 357.72k ) Number of downloads: 167


Si motorul terminat, gata de pus pe bolid...

DSC01471.JPG ( Size: 292.43k ) Number of downloads: 68


Apoi, dupa acele multe ore de munca pe intuneric...

DSC01483.JPG ( Size: 391.35k ) Number of downloads: 77


Acum, revenind la zilele noastre...
Ieri am fost la magazin sa ridic "comanda". Un radiator nou-nout de aluminiu, in cutie "Dacia - piese de origine", dar de productie turceasca cel mai probabil. L-am combinat cu 3 litri de Aral portocaliu si restul apa distilata de la farmacie. S-au mai dus naibii o groaza de bani.

DSC01487.JPG ( Size: 335.75k ) Number of downloads: 86


Ce am rezolvat cu asta: ei bine, mai nimic. Da, racirea e mai buna, da' nu cu mult. In nici un caz beneficiile nu-s direct proportionale cu investitia. Urmeaza sa mai fac niste teste la capitolul termocupla desi nu-mi pun mari sperante. Daca nici asa nu rezolv nimic... ultima varianta - inca un electroventilator.

Anyway, problema cu racirea cred ca stiu unde este si cred c-o stim cu totii da' mai greu cu constientizatu'. Mergem cu masinile la temperaturi de 40-60 grade la soare, temperaturi care pe vremuri nu erau, asta-ntr-un trafic in care astepti cate cel putin 5 minute la un semafor. Masinile astea nu au fost proiectate pt aceste conditii.
Eu unu' asa vad lucrurile...

PS: am uitat sa precizez. Am masurat cu lera distanta dintre bloc si chiulasa. In concluzie raportul de comprimare e de fix 9.8:1.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 19:53
Post #235


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Gheorghedracu @ 9 Aug 2008, 04:51)
Temperaturile cu pricina sunt normale in Australia si aicea R12 n-a suferit de probleme cu incalzirea peste masura, asa ca eu zic ca merita sa supravegezi in continuare ce se intimpla.
*




QUOTE(payty @ 9 Aug 2008, 10:53)
intreb si eu ceva, poate aiurea, dar... ma rog....
tu ai aerisit cum trebuie instalatia aia? ( adica cu tot dichisul, palnie din ala lunga, gatuit furtune si tot ce trebuie)

deci la mine era cam asa: motor facut de curand, deci fara depuneri. radiator curatat cum trebuie, termostat de 75 de grade.

montat totul , apoi stupoare: se incalzea ca si inainte, pana aproape de linia rosie. 

dupa ce am aerisit, acum nu mai am probleme. ceasul de apa sta la jumatate.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 19:54
Post #236


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 9 Aug 2008, 11:00

Aerisirea o fac cu borcanul de la vas. Palnii, strangulari samd nu-si au rostul. Dupa cateva functionari ale motorului, restul de aer iese singur.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 19:56
Post #237


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(margarit2001 @ 9 Aug 2008, 14:22)
eu am o dacie din 97 motor stock, neumblat si nu are nici o treaba in traficul din bucuresti pe caldurile astea, temperatura sta normal

asta cu motor de 1.6 cu 3.5mm luati din chiulasa, racire clasica pe elice fara termocupla si gmv merge ok, apa sta un pic peste medie, insa asta dupa stat juma de zi in trafic, daca mai prind niste portiuni de drum unde se merge mai cu viteza imediat coboara la normal temperatura apei
o singura data s-a ridicat apa pana la zona rosie insa aveam la sufa 1,5tone si mergeam cu viteza mica smile.gif

IMG_1816.jpg ( Size: 657.11k ) Number of downloads: 87

*




QUOTE(argon @ 9 Aug 2008, 15:40)
nu am avut niciodata probleme de genul asta, inclusiv in Bucuresti in august, si daca pe mine nu ma crezi o sa-ti mai spuna multi acelasi lucru, ai o problema, motoarele sunt proiectate bine mersi pentru conditiile descrise, n'au nici o treaba chiar si cu cu radiator mic daca n'au alte probleme.

Spor in depistarea problemei, nu o lasa asa ca nu e normal, asta e ideea.
*




QUOTE(Mr_Devil83 @ 9 Aug 2008, 16:30)
Nu picura putin de tot pe la capacul pompei de apa, acolo unde se prinde de chiulasa?

Mie imi curgea apa infirm pe acolo si dupa un drum de vreo 40 km am vazut bulbucii in radiator. Mecanicul care s-a ocupat de motorul draciei mele a fost un cretin care a etansat acolo cu mastic sau silicon si multumita geniului sau o astupat gaurile din chiulasa unde se prinde capacul cu silicon de ala.

Ideea e ca din cauza asta jumatate din filet numai intra in gauri si aia 2mm in care prindea surubul s-au mancat asa ca m-am chinuit o noapte sa scot siliconul din gaurici.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 19:57
Post #238


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 9 Aug 2008, 17:19

Nu sunt pierderi. Pompa e schimbata acu' 1 an. Si cu cea veche facea la fel.

Dar nu stiu de ce am impresia ca s-a-nteles gresit situatia... Poate n-am fost nici eu clar. Nu mi se supraincalzeste la propriu, nu fierbe apa. Doar ca la drum lung, indiferent de viteza, rampa, temperatura afara... 75 - 80 grade la apa, in oras prin trafic - ajunge la 93 - 95 (temperatura de pornire a ELV), apoi scade greu sau deloc la normal. Poate-s si eu prea pretentios...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 29 Jun 2017, 19:58
Post #239


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(ydaniel @ 9 Aug 2008, 20:26)
@ BTL,spune te rog cat ai dat pe radiator:) sa vad ce productie e;)
unu turcesc e cam 180lei,unu de bv-cam 260.
*




QUOTE(nelu_1985 @ 9 Aug 2008, 22:20)
@ muttley...din cate am vazut mai sus, ai schimbat termocupla, uite ce problema am avut eu: aveam o termocupla nustiu exact de ce productie, dar se manifesta altfel, pornea pe la 90 gr. mergea putin ELV, se oprea, iar pornea putin iar se oprea cu toate ca scria pe ea ca temperatura de coborare era de 82 gr, dar nu cobora atat nicicum si deci mergea ventilatorul o gramada ca tot pornea si se oprea si de 2 ori pe minut si apa era tot la 90  wacko.gif  . Dupa  astea plec sa caut o  termocupla ca lumea si fara sa gasesc una de treaba trec pe clasic cu elice cateva zile si temperatura nu trece nici in ruptul capului de 80-85 gr (ma rog linia orizontala normala), si am radiator mic. Intre timp am gasit termocupla buna si revenit la ELV ca dureaza prea mult pana  se incalzeste motorul. Deci sfatu ii sa cauti o termocupla mai buna...cele nemtesti is bune cica...
*




QUOTE(djasu82 @ 10 Aug 2008, 09:09)
Nelu eletroventilatorul era decuplat direct de termocupla sau aveai releu prin tremocupla care activa eletroventilatorul ?
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2017, 19:59
Post #240


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 10 Aug 2008, 10:42

nelu_1985, termocupla am "schimbat-o" pentru ca era una deja montata pe radiatorul nou si am lasat-o acolo. Dar simptomele-s fix cum le descrii tu. Porneste ELV pe la 93 de grade, se opreste la 90 si ma tot freaca asa. Cu cea veche pornea la 95 si se oprea la 85, dar tot nu era bine, pornea prea tarziu.
Daca spui ca punand elice normala s-a comportat normal, asta e o veste foarte buna. Inseamna ca toate problemele mi se trag de la termocupla!

Am in masina de multi ani o termocupla noua, nu mai retin exact ce temperaturi are scrise pe ea, da' sunt semnificativ mai mici. Am evitat s-o montez pt ca e romaneasca. Ii fac maine o proba.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
33 Pages « < 6 7 8 9 10 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 15:21
Forum Renault