DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

33 Pages « < 25 26 27 28 29 > »  
Closed TopicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari

79_BMS
post 8 Oct 2017, 23:22
Post #781


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(driverx @ 29 Mar 2010, 14:16)
QUOTE
.....
- plimbat 50m pe Merced;
.....

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Cum l-ai plimbat? Prin garaj 50 cm in fata, 50 cm inapoi in spate si tot asa?

QUOTE
.....
abandonat rabla in poarta Rematului.....

Desi nu credeam ca o sa mai am ocazia sa spun asta, DAAAR.....INCAAAA mai ai CEVA sanse sa revii la realitate radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
*




QUOTE(Merced @ 29 Mar 2010, 20:30)
Nu m-a plimbat inca, da' tre s-o faca, ca doar asa a zis. Si nu 50 de metri nene, ca-l penalizez.  radmasa.gif
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Oct 2017, 23:28
Post #782


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 30 Mar 2010, 00:24

Gata, am terminat!
Aproape... wacko.gif

Am primit chestia din inox pentru filtru:

DSC04573.JPG ( Size: 247.16k ) Number of downloads: 169
DSC04574.JPG ( Size: 219.39k ) Number of downloads: 169
DSC04575.JPG ( Size: 240.79k ) Number of downloads: 165


Dup-aia am epuizat cam ce mai era de facut in lista aia.
- distantiere:

DSC04579.JPG ( Size: 333.31k ) Number of downloads: 168
DSC04580.JPG ( Size: 326.82k ) Number of downloads: 166


- silicon in cordon de bun simt:

DSC04581.JPG ( Size: 333.02k ) Number of downloads: 59


- atarnat carburatoarele de motor;
- reglat suportul frontal (cam prea tensionat totusi, sa nu uit sa-l slabesc maine);
- pus cablu acceleratie;
- dat cheie scurta, luat din prima, mers rotund, Muttley asfixiat in garaj cu usi inchise.

E, acu' fu momentu' fatidic al inecului in stil tiganesc. Filtrul nu are loc icon_mrgreen.gif
Ar avea loc, dar cu conditia sa scot un bec de far si sa mutilez in ultimul hal racordul ala siliconic, chestie care nu ma incanta absolut deloc:

DSC04582.JPG ( Size: 305.88k ) Number of downloads: 77
DSC04584.JPG ( Size: 369.52k ) Number of downloads: 73


Primul impuls a fost sa scurtez tevile. Tare ma mai bucur ca am fost in stare sa m-abtin, as fi stricat tot.
Asta pentru ca planul meu de ceva timp pentru finalizarea admisiei (la anu') este sa duc filtrul de aer sub contraaripa, adica intre lonjeron, aripa, masca si carenajul de roata. E o groaza de spatiu nefolosit acolo. Scurtand teava, as fi compromis piesa pentru treaba asta.
Deci trebuie sa gasesc o solutie. Ce vad eu pana-n momentul asta:
1) ma duc la piese import, le cer alora tot ce au la capitolul cataloage si caut filtru la acelasi diametru dar mai scurt cu 25-30mm;
2) daca 1) nu da rezultate, cumpar vreo mizerie de filtru conic care sa aiba loc - nu ma atrage ideea, am o parere proasta despre filtrele "sport";
3) remat.


9 Oct 2017, 00:34:
Posted by: Muttley 30 Mar 2010, 11:28

Am gasit din intamplare filtrul din stanga:

DSC04585.JPG ( Size: 284.22k ) Number of downloads: 80


E mai mic in diametru, castig 10mm pe raza. Ramane sa vad daca m-ajuta cu ceva. Tind sa cred ca nu.



Posted by: Muttley 30 Mar 2010, 19:37

N-a mers nici asta. Poate mai bine, ca-mi lipsea complet cheful de a face alta placa mai mica la capat.

M-am dus la un magazin de "tuning" argesean (abtibilduri, jante KM samd) in cautarea ultimei variante - filtru conic, ca la Reising-Nic e lipsa totala. Usa-n usa cu astia, un magazin cu piese Ford / Mazda in care am intrat (probabil al 10-lea magazin cu piese import pe ziua de azi). Erau aia copti de plictiseala, altfel nu-mi explic cum de s-au apucat sa-mi caute-n sute, poate mii de referinte Unix. Am gasit ceva, am facut comanda, maine ajunge.
Am taiat cate 10mm din racordul albastru la ambele capete, iar filtrul l-am substituit printr-un furtun de aceeasi lungime. Simulare pe rabla:

DSC04588.JPG ( Size: 320.94k ) Number of downloads: 73


Adica foarte ok.
Sper sa nu fie surprize maine...


This post has been edited by Muttley: 8 Oct 2017, 23:34


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 8 Oct 2017, 23:37
Post #783


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Merced @ 31 Mar 2010, 19:28)
A avut surprize. O sa va povesteasca el ce inseamna lenea sa mai pui o piulita in plus. 04.gif
In alta ordine de idei am mers si eu in masina. Cu siguranta fara suta mea de kile se infigea de 10 ori mai bine, da' eu am ramas impresionat, chiar asa dereglata cum era.
Fuge, chiar bine de tot. Ma bucur ca s-a materializat visul sau.
*




QUOTE(vis-a-vis @ 31 Mar 2010, 19:30)
Lasa, ca te plimb eu cu negresa si o sa zici ca beteleu' e melc biggrin.gif
*




QUOTE(YRX @ 31 Mar 2010, 19:35)
deci... "plimbat 50 de m pe Merced" - done  radmasa.gif
Asteptam detalii despre cum merge, sunt tare curios cum se comporta, de cand citesc topicul asta mi-a venit dor de un reglaj carburator.... biggrin.gif
*




QUOTE(Merced @ 31 Mar 2010, 19:39)
Au fost peste 50m. Au fost cativa kilometri acolo.
vis-a-vis, dai un semn cand apari prin Pitesti, da' sa bem o bere ceva, nu sa ma urc pe motor, ca am fobie.  rolleyes.gif
*




QUOTE(vis-a-vis @ 31 Mar 2010, 19:40)
Toate trec tongue.gif
*




QUOTE(nalodaniel @ 31 Mar 2010, 21:41)
poze si film poze si film!!!!  124.gif  124.gif  124.gif
*




QUOTE(Merced @ 31 Mar 2010, 22:07)
Mi-a dat prin cap sa filmez, da' pana la final mi-a fost lene sa scot telefonu' din buzunar.
Sau sa zic ca era pe bord pus, dar din cauza cuplului nu ajungeam sa-l iau.  ohmy.gif
In alta ordine de idei, erau doua filtre ale politiei pe drumul pe care s-a facut plimbarea, nu ne-au bagat in seama, surprinzator.
Mi-am dat seama mai tarziu de ce, cand am vazut ca asta era drumul spre REMAT. Probabil au crezut ca acolo e destinatia finala. 04.gif

Ce injuraturi o sa-mi iau de la Muttley acum... biggrin.gif
*




QUOTE(nalodaniel @ 31 Mar 2010, 22:24)
no offense, dar daca arata tot [link nefunctional cu o rabla jumulita] si suna ca o drujba ii inteleg pe politisti  tongue.gif

dar nu cred ca este om sa citeasca topicul asta si sa nu viseze la motorul ala  wub.gif
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Oct 2017, 23:46
Post #784


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 31 Mar 2010, 23:55

Pentru arhiva personala:

DSC04590.JPG ( Size: 173.14k ) Number of downloads: 83


Acum vad, uitandu-ma la poza... "Filter vazduha"... wacko.gif

Cateva poze (foarte proaste de altfel) cu configuratia ce va ramane pana la anu':

DSC04591.JPG ( Size: 342.77k ) Number of downloads: 81
DSC04592.JPG ( Size: 343.36k ) Number of downloads: 74
DSC04593.JPG ( Size: 349.29k ) Number of downloads: 71


Prima chestie de mentionat, si care ma mira maxim este domesticitatea motorului. Are cuplu la turatii joase, are relanti normal, nu mai trepideaza in frana de motor, se comporta ca un motor obisnuit de rabla 1310.
Apoi... da, fuge multumitor. Avansul nu e reglat, amestecul nici atat, sincronizarea am facut-o brut. Pompele de repriza tot nu sunt unde trebuie, are ceva lag la accelerare brusca, nu stiu daca e prea multa ori prea putina benzina. Cand m-oi ocupa de astea, poate va misca o idee mai bine. Oricum, e cam ce trebuie wub.gif
De sunet nu mai zic...

Singura chestie nasoala - dupa cateva accelerari se face ditamai baltoaca de ulei pe busonul de umplere. Initial am zis ca-i separatorul ala de vina, e restrictiv ori mai stiu eu... Insa ajuns la garaj am scos furtunul din capacul culbutorilor si am pornit-o. La relanti, daca tin palma la aprox 20cm distanta, se simte cum sufla. Chestie care (am aflat de la altii) nu e tocmai ok. Iar asta e o problema simpla, la modu' ca poate avea o singura cauza - neetanseitate cilindri, uzura mare a setului.
Treaba asta a reusit sa ma deprime bine, da' bine de tot.
Un test de compresie va lamuri lucrurile...

La cum ma simt acum, si nu glumesc, rematul suna ataaaaaat de tentant... blush.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 8 Oct 2017, 23:47
Post #785


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(payty @ 1 Apr 2010, 06:12)
pana la urma ai mai montat antivalul ala? sa nu fie de la el ungerea deficitara a pistoanelor.  am eu un compresograf din ala. cand vrei, ma anunti si daca ai si masina la indemana smile.gif, ii luam tensiunea.

oricum ar fi, felicitari pt munca depusa.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Oct 2017, 23:47
Post #786


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Apr 2010, 06:31

Nu vad legatura cu antivalul.
Am presiune f mare in carter.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 8 Oct 2017, 23:48
Post #787


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(einstein1984 @ 1 Apr 2010, 08:04)
Poate ai avut ghinion sa se alinieze fantele segmentilor la vreu piston;
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Oct 2017, 23:49
Post #788


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Apr 2010, 08:21

Asta ar fi un MARE noroc. Ca segmentii se rotesc in functionare si se defazeaza la loc. Dar nu cred c-am sa mai am noroc de data asta

Cum vad eu lucrurile... Cu monocorpul nu scuipa nimic.
In ultimele luni am:
- frezat trecerile chiulasa - flansa galerie;
- corectat (asta de curand) tot cu freza umflaturile alea din cauciucul de pe galerii.
Cand am facut chestiile astea, in canalizatiile chiulasei am indesat carpe, apoi am curatat cu grija. Dar cine stie...
In plus, motorul a functionat ore bune in garaj fara nicio filtrare.
Nu stiu cat si daca aceste lucruri au condus la compromiterea setului, dar se desprinde in mod clar o concluzie - in motor se umbla ULTIMA OARA. Macar pentru psihic, asta ar fi o regula de respectat.

Astazi ii schimb uleiul si ma duc sa pun vacuumetrele pe ea. Daca exista fitting pentru bujiile mele (fiind un atelier specializat pe motociclete, deci filete de bujii mici), masor si compresiile.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 8 Oct 2017, 23:50
Post #789


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(payty @ 1 Apr 2010, 08:31)
pai ma gandesc ca daca ai pus antivalul atunci ungerea setului motor e posibil sa fi avut de suferit deoarece setul se unge prin barbotarea si stropirea pe care o produce arborele cotit, ori daca ai pus antival, acest lucru s-a diminuat din cauza ca se obtine un efect ca si cand ai avea un nivel mai mic al uleiului. practic, nivelul tau la ulei e de la antival pana sus.

bine, ca ulterior se fac vapori de ulei si se unge, asta e adevarat, dar pana la vapori trebuie sa incalzesti intai motorul.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Oct 2017, 23:50
Post #790


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Apr 2010, 08:33

Ma-ndoiesc.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 8 Oct 2017, 23:51
Post #791


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(danciusergiu84 @ 1 Apr 2010, 10:40)
intervin cu o explicatie daca mi se permite

personal garantez ca presiunea de gaze din motor cea care se simte la capacul culbutorilor se datoreaza vaporilor de benzina (aceastia se expandeaza mult fata de apa de ex. de aici si explozia la ardere), acum cred ca iti dai seama ca motorul primeste prea multa benzina, ai sa vezi daca ii faci un consum, benzina nearsa ajunge in baie si deacolo iasa pe unde poate

chestia cu benzina in baia de ulei am vazut-o pe viu la un experiment de curatare a motorului, vaporizeaza instantaneu benzina daca e cald si se ineaca cu gazele din epurator din cauza asta cred ca ai lag-ul la accelerare brusca poti sa verifici ca am dreptate lasand scos furtunul de la epurator

multa bafta si ca sfat tot din experienta nu da rabla daca o poti pastra undeva ca nu cere de mancare, nu o vei mai putea scoate din minte e un fel de Mecca
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Oct 2017, 23:52
Post #792


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Apr 2010, 11:28
QUOTE(danciusergiu84)
presiunea .... se datoreaza vaporilor de benzina (aceastia se expandeaza mult fata de apa de ex. de aici si explozia la ardere)

....vaporizeaza instantaneu benzina daca e cald....


Ce inteleg eu din ce ai scris e ca...
- la repriza, din cauza pompelor de repriza dereglate, in cilindri ajunge benzina prea multa;
- aceasta benzina, din cauza caldurii din cilindru, expandeaza mult, apoi pe timpul de comprimare scapa in baie, astfel avand eu presiune mare in carter.

Daca am inteles corect ce spui, atunci ar fi o problema: la relanti, cand am apreciat eu presiunea ca fiind foarte mare, pompele de repriza nu functioneaza sad.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 8 Oct 2017, 23:53
Post #793


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(danciusergiu84 @ 1 Apr 2010, 13:08)
ai inteles corect, explicatia ta mi se pare mai chiar mai buna, eu ma gandeam ca nu arde toata benzina din cauza oxigenului insuficient si ajunge in cilindri in ciclul de evacuare, si am uitat sa scriu sa te uiti la culoarea bujilor si daca fac depuneri, le poti curata cu benzina si o periuta de dinti inainte sa le bagi la loc ca sa vezi ulterior diferentele daca tot nu faci drumuri prea lungi ca sa se curete singure

ma rog nu inteleg prea bine carburatoarele tale dar pompa de repriza nu e chiar pompa de sprit cum auzeam pe la daciile carburate?
asta face pipi doar prin apasarea pedalei de acceleratie, scuze dar nu inteleg legatura cu relantiul

daca e prea greu de explicat nu e neaparat sa poluezi topicul voi afla si eu cumva diferenta

totusi ar fi indicat o proba si cu amestec mai sarac (ma gandesc ca ele fiind proiectate pentru capacitati mai mari dau benzina mai usor unuia cu capacitate mai mica ca al tau amestecul devenind bogat, am inteles ca ar fi nevoie de jetarea lui daca nu gresesc sau macar scazut nivelul din c.n.c.), si observat nivelul de gaze de de carter ce-l face motorul cred ca s-ar imbunatati mersul

L.E. fa un calcul orientativ la consum pentru 100 km si vezi daca un motor de capacitatea ta poate papa in mod normal atata benzina asa ca idee fara sa te intereseze turatii sau nr. cilindrii, doar sa nu fie rotativ tongue.gif
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Oct 2017, 23:54
Post #794


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Apr 2010, 13:25
QUOTE(danciusergiu84)
ma rog nu inteleg prea bine carburatoarele tale dar pompa de repriza nu e chiar pompa de sprit cum auzeam pe la daciile carburate?
asta face pipi doar prin apasarea pedalei de acceleratie, scuze dar nu inteleg legatura cu relantiul


Pompa de repriza este acelasi lucru cu pompa de sprit. Astea toarna benzina-n difuzoare cand se accelereaza brusc, pentru a compensa debitul mare de aer survenit la deschiderea clapetelor de acceleratie. E acelasi principiu ca la Carfil.

Legatura cu relantiul, tocmai, ca nu exista.
Eu am verificat presiunea pe la stutul capacului culbutorilor in relanti, mers constant, 1000 rot/min. La acest regim, pompele nu toarna nimic. Si totusi, presiunea in carter era foarte mare.
Normal ca la accelerare sau la 5000 rot/min in sarcina plina, presiunea e si mai mare. Eu insa m-am raportat la presiunea de la relanti, care teoretic ar trebui sa fie mica. Insa nu e.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 8 Oct 2017, 23:55
Post #795


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(danciusergiu84 @ 1 Apr 2010, 13:28)
aha, am inteles, atunci poate ai timp sa incerci ce am mai complectat in textul meu anterior sa vedem ce se intampla
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Oct 2017, 23:56
Post #796


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Apr 2010, 13:33

Nu fac niciun calcul la 100km. In 100km pierd tot uleiul.
Singura chestie ce o pot face e sa anulez separatorul, sa trag furtun direct din capac in admisie, si sa vad astfel daca se amelioreaza situatia.

Cealalta "singura chestie" ar fi sa masor compresiile.

Si cea mai faina "singura chestie" ar fi ca eu sa ma insel teribil in legatura cu presiunea la relanti, sa fie ceva normal, si doar busonul in varsta de 22 de anisori sa aiba nitul slabit. O s-o vada cineva cu experienta (asta mie-mi lipseste) si-si va da cu parerea.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 8 Oct 2017, 23:56
Post #797


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Merced @ 1 Apr 2010, 13:52)
Eu zic ca te pripesti, tragi concluzii aiurea. Nu s-a compromis setul ca ai pornit motoru' in garaj, sa fim seriosi. Pana la testul de compresie, abtine-te.  wink.gif
*




QUOTE(driverx @ 1 Apr 2010, 14:04)
Du-te ma si fa test de compresie.
Sau......posibilele pierderi pe langa piston is faza de 1 Aprilie?
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Oct 2017, 23:59
Post #798


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Apr 2010, 14:11

As vrea eu sa fie pacaleala de 1 aprilie.

QUOTE(Muttley @ 25 Aug 2009, 10:57)
.....am masurat compresiile la motor. In ordine 1 - 4, au iesit valorile 14.2 / 14.2 / 14 / 14.


Astea erau cu 9.8:1.
Cu actualul 10.3:1 ar trebui sa fie mai mari. Insa turatia de masurare mica (aprox 200-400rpm) asociata cu axa cu came cu randament prost la turatie joasa ar duce la scaderea valorilor.
Deci un minim 13-14 bari ar trebui sa am...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 9 Oct 2017, 00:01
Post #799


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(IRONICK @ 1 Apr 2010, 14:13)
Tu crezi ca noi mai rezistam mult in suspans? Ne chinui cu topicul asta de mai mult de un an, nu te gandesti si tu deloc la noi.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Oct 2017, 00:02
Post #800


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Apr 2010, 14:15

Pai deznodamantul s-a cam conturat in mare masura. De la 64 cai chiar am ajuns (cred eu) pe la ~100. De aici incolo-s mici evolutii.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 9 Oct 2017, 00:02
Post #801


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(IRONICK @ 1 Apr 2010, 14:19)
Da, dar nu s-a finalizat.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Oct 2017, 00:02
Post #802


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Apr 2010, 23:12

Si deznodamantul... Am dat-o la Remat.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 9 Oct 2017, 00:03
Post #803


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(vis-a-vis @ 1 Apr 2010, 23:12)
Vezi ma ca nu mai e 1 aprilie tongue.gif
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Oct 2017, 00:13
Post #804


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 1 Apr 2010, 23:13

Ah... am ratat-o cu 13 minute dry.gif
______________________________

Ok, hai si celalalt deznodamant...
Am zis ca mai am nevoie de o parere, cineva cu experienta, adica proprietarul atelierului specializat pe motociclete. Asa c-am dus-o acolo cu schimbari de trepte la 2000 rpm si accelerari pe un sfert din cursa pedalei. Sa fi fost 2-3km, cert e ca la destinatie iar era baltoaca pe buson.
Tipul, experienta (zice el) n-ar avea cine stie ce, dar e bun teoretician, il mosteneste pe taica-su', e vorba de Gabi Grigoras.
S-a tot jucat cu degetu-n gaura capacului culbutorilor si a incheiat prin a spune ca e normal, avand in vedere si raportul de comprimare ridicat si mai ales ca gazele ce ies p-acolo-s incolore.
Am sters busonul de ulei, l-am scos si l-am lasat cu fata-n jos. Asa arata dupa doar cateva minute:

DSC04606.JPG ( Size: 143.37k ) Number of downloads: 96


Deja eram aproape de extaz... Am schimbat busonul (intamplarea a facut sa mai am unu' prin masina) si, cum era de asteptat, nu mai curge.

Acu' explicatia mea... Clar, busonul avea nitul slabit de mai demult. Dar nu a lasat ulei pe langa el pana la orizontale pentru ca la solutia Carfil nu exista separator. Adica gazele ieseu printr-o gaura si se duceau direct in alte 3. Mult vacuum pe cele 3 ramificatii, astfel incat deja cred ca era vorba de "depresiune" carter.
Cand am pus orizontalele insa, printr-o gaura iesea, in una singura se ducea. Plus o piedica pe traseu (separatorul).
Deci trecerea brusca de la "fara balta" la "balta" m-a facut sa exclud din start varianta busonului. M-am inselat happy.gif

Am masurat totusi compresiile...
1 ~ 15 bari;
2 ~ 15 bari;
3 ~ 13 bari ( unsure.gif );
4 ~ 15 bari.
Cum diferenta admisibila (stiu eu) este de max 1 bar, se contura o problema la cilindrul 3. Asa ca am luat o seringa si am turnat vreo 5ml de ulei in acel cilindru. Repetat masuratoarea, acum 14 bari. Ceea ce a fost un rezultat foarte bun. Asta pentru ca:
- daca ar fi dat +15 bari, ar fi insemnat uzura segmenti.
- obtinand doar 14, consider ca e vorba de culbutori dereglati ori o usoara neetanseitate la vreo supapa a acelui cilindru. Cum abia am reglat culbutorii, probabil varianta cu supapa. Deci nimic grav, si-o reveni ea in timp.

Apoi, inainte de a pune vacuumetrele pe carburatoare, am mai facut o sincronizare "dupa ureche", scotand pe rand fisele de la 1 si 4 si regland balansul astfel incat sa scada turatia la fel.
A urmat bransarea furtunurilor si pornirea motorului. Surprinzator, indicatiile erau aaaproape identice, ceea ce inseamna ca metoda reglajului dupa ureche chiar functioneaza.
O poza cu ansamblul vacuumetrelor (faine scule):

DSC04605.JPG ( Size: 290.74k ) Number of downloads: 87


Ceva de mentionat: bujiile-s albe, deci amestec... sarac! blink.gif
In plus, desi suruburile de amestec sunt desfacute ture egale, bujiile n-arata toate la fel. Trag concluzia ca mare lucru n-am sa fac cu analizorul de gaze. Mai degraba ar trebui ceea ce a sugerat Gabi, si anume o bujie de reglaj amestec (aia cu vizor pentru cine a mai auzit).
A, da, era sa uit, i-am schimbat si uleiul si filtrul de ulei.

Ca o concluzie care mi-a schimbat complet starea de spirit (am imbatranit un an ieri si azi de suparare)... nu trebuie schimbat setul motor. Cel putin nu foarte curand icon_mrgreen.gif
Maine seara masina (azi n-o mai numesc "rabla") va parasi garajul icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif



2017 edit, poate am scris mai tarziu, poate nu: circuitul de recirculare gaze carter e incomplet, lipseste traseul de aval clapeta / vacuum / relanti. Cum apare-n pozele de pana aici si de altfel cum este si in 2017, motorul are doar circuitul de sarcina, cu recirculare in amont clapeta.
Oricum, am stat in toti acesti ani cu impresia ca am o problema la un piston, dar citesc acum despre manevra cu uleiul turnat in cilindru si remasurarea compresiei. Adica e bine. Da' eu credeam ca nu e bine. Deci sunt batut in cap iremediabil.
Bujie de reglaj Colortune am cumparat din Franta, de muuuuulti ani. Inca sta in ambalaj. Dar poate am scris mai incolo.



--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 9 Oct 2017, 00:14
Post #805


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(vis-a-vis @ 1 Apr 2010, 23:43)
Bravo ma aplauze.gif
*




QUOTE(St @ 2 Apr 2010, 00:19)
Intr-un final...Felicitari!!!
POate pui un filmulet sa ne bucuram odata cu tine biggrin.gif
*




9 Oct 2017, 00:16:
QUOTE(Merced @ 2 Apr 2010, 07:48)
Bujie d-aia avea digeiasu.  radmasa.gif
*




QUOTE(einstein1984 @ 2 Apr 2010, 09:23)
Chiar sunt curios cum o sa mearga dupa reglajul cu bujie colortune. Daca dai de el, si ford V6 avea scula si ceva experienta cu reglat carburatoare.
  Crezi ca faci rost de un eccelerometreu pentru niste probe dupa ce e gata "masina"?
*




QUOTE(bucatzel @ 2 Apr 2010, 10:33)
Iote aici is unii care se lauda ca vand de-astea, in caz ca nu gasesti prin magazine de tuningareti.
http://www.carbtune.co.uk/colortune.html
*




QUOTE(Dan_kalibra @ 2 Apr 2010, 10:51)
Bravo ! Asteptam poze,poate chiar un filmulet, din excursia spre casa pe care o s-o faci de Paste. Bafta in continuare !
*




QUOTE(Danny_bb @ 2 Apr 2010, 11:31)
Frumos. smile.gif Meriti felicitari pentru perseverenta. Rabdarea si refuzul de a face compromisuri fac diferenta dintre "o rabla" si o masina imbunatatita si, indraznesc sa anticipez, fiabila.
Asta apreciez la proiectul asta: lipsa tiganelilor. Daca ai fi folosit mai mult silicon si mai multe saibe, ar fi fost gata mult mai repede, dar si rezultatul ar fi fost altul.
Una peste alta, cred ca si pentru tine a fost o experienta din care ai invatat multe lucruri.
Felicitari si spor la fine tuning ! smile.gif
*




This post has been edited by 79_BMS: 9 Oct 2017, 00:16


--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Oct 2017, 00:19
Post #806


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 2 Apr 2010, 12:18

QUOTE(bucatzel)

Mersi!
In instructiunile analizorului, la subcapitolul "multiple carburettors", chiar se spune ca pentru rezultate optime trebuie dracia asta. Dar FIX asta, acest producator.
Am sa-ncerc o comanda.

QUOTE(Dan_kalibra)
Asteptam poze,poate chiar un filmulet, din excursia spre casa pe care o s-o faci de Paste.

E o idee, daca tot sunt la Jurnal de Bord...
Mai greu cu filmul, masina fiind ticsita cu (estimez eu) aproape 200kg de piese si scule. Dar poate-l fac.

QUOTE(Danny_bb)
Asta apreciez la proiectul asta: lipsa tiganelilor. Daca ai fi folosit mai mult silicon si mai multe saibe, ar fi fost gata mult mai repede, dar si rezultatul ar fi fost altul.
Una peste alta, cred ca si pentru tine a fost o experienta din care ai invatat multe lucruri.

Cred ca e (si nu prea) momentul sa ating si un subiect care a mai survenit in urma. Costul.
Spuneam mai demult ca am tinut o evidenta stricta a cheltuielilor legate de modificarea motorului. Ei bine, in acest moment, totalul e destul de rotund, 9850 roni (~3000e). Nu regret niciunul din ei, pentru ca da, am invatat extrem de multe lucruri.

Multumesc pentru vorbele frumoase.



--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 9 Oct 2017, 00:21
Post #807


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(IRONICK @ 2 Apr 2010, 12:33)
QUOTE(Muttley @ 9 Oct 2017, 01:19)

E o idee, daca tot sunt la Jurnal de Bord... 
*



La cati au pierdut timpul sa iti citeasca topicul, este un must.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Oct 2017, 00:29
Post #808


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 3 Apr 2010, 23:53

Ieri sear-am luat-o din garaj ca s-o duc la Bucuresti.
Daca s-a rezolvat cu pierderile de la buson prin inlocuirea sa, uleiul a gasit sa dea p-afara prin alte parti, si anume pe la prezoane.
Am mers A1 cu maxim 100km/h, cu pauza pentru verificari la fiecare benzinarie. Iar intre fiecare doua opriri (in jur de 20km) se facea baltoaca la prezonul dinspre cutie.
In cele din urma am anulat separatorul si am dus furtun simplu din capacul culbutorilor in stutul de langa filtrul de aer (in poza cu verde):

direct.jpg ( Size: 91.4k ) Number of downloads: 88


Asta a facut sa nu mai apara balta de ulei. Insa s-a dus naibii tot planul meu de a mentine admisia curata
Ramane de vazut cum stau lucrurile pana la urma, daca ma asteapta o segmentare sau schimb de set motor sau nimic.

Desi exista alternativa de transport, n-am rezistat si am plecat cu rabla la Iasi. S-a comportat excelent tot drumul. Ireprosabil, peste asteptari, nu exagerez deloc. Ma refer aici la domesticitatea motorului.
Cateva detalii:

- trage multumitor si la 2000 rpm in treapta 5 de exemplu. Prin "multumitor" se intelege ca nu scade viteza cand accelerezi Mai exact, se misca ca o Dacie normala de 1.4 (poate o idee mai bine) la regimuri foarte joase si joase, ceea ce e foarte ok (se dezlantuie abia peste 3000rpm, dar asta-i alta poveste).
De aici se desprind doua concluzii imbucuratoare pt mine:
1) ramane aceasta axa cu came (cine ar fi tentat sa intrebe de cea de TS, nu, nu o vand);
2) jetarile carburatoarelor sunt foarte ok.

- in toamna, dupa plimbarea de pe Bran, ma plangeam de... multe chestii, dintre care cea mai ingrijoratoare era imposibilitatea de a cobori sub 1800 rpm (parca) in frana de motor. Daca numai indrazneam, se desprindeau sudurile pe caroserie, asa violent smucea.
Deci gata. Acum poate se comporta chiar mai bine decat motorul standard de 1.4. Adica dac-o las sa incetineasca, ajunge turatia si la 1000 rpm si tot nu comenteaza nimic. Nu pot sa explic cat ma bucura ca si-a bagat mintile-n cap

- tot cu ocazia acelei plimbari din toamna mi-a mancat zilele si relantiul. Sub 1200rpm facea ca dracu, mergea cat de cat rotund mai sus, aproape de 1500.
In seara asta, aproape ajuns la destinatie l-am coborat la 1000. Si merge foaaaarte bine Cel putin dupa standardele mele.

- racirea e buna, n-am avut nicio problema reala. Poate ieri seara m-a pus putin pe ganduri cand, dupa ce prin Bucuresti (avand draci pe ea de la faza cu uleiul) am fugarit-o pana acasa, apoi in parcare, dupa cateva manevre, s-a oprit ELV dupa cam mult timp. Posibil ca pe timp de canicula, in trafic greu, sa nu faca fata doar asta. Caz in care am sa-l pun si p-al doilea, ca am unde si am si cu ce sa-l alimentez acum. Inca ceva - daca ventilatorul vechi stiam cand functioneaza (il auzeam), pentru asta cred ca am sa trag un martor de functionare in bord.

- ca veni vorba de alimentare, desi nu tine asa tare de motor, s-a-ntamplat in seara asta sa ma prinda semafor rosu cu faza scurta, ventilator habitaclu pe viteza a doua si stergatoare pornite. Aveam un reflex tampit sa dau pe pozitii, sa trag frana de mana ca sa nu mai apas pedala, sa opresc stergatoarele si sa tin motorul usor turat, sa am macar dezaburire. Va trebui sa ma dezvat de astfel de reflexe

- presiune de ungere cam dubla fata de ce aveam cu pompa de ulei cu debit normal. Veste foarte buna pentru fiabilitate.

Cam atat privind docilitatea. Trecand la altele...
Este o portiune undeva intre Buzau si Focsani (cred) de cativa km buni de palier in linie dreapta. Nu mai stiu de la ce m-am luat, da' am facut o chestie care trebuia sa astepte pana:
- optimizez avansul;
- reglez amestecul;
- golesc masina de (estimez eu) 200kg bagaje;
... si mai ales...
- ma aflu pe autostrada cu parapeti de ambele parti;
- ma aflu in masina singur.
Asa ca abtineti-va de la morala si pledoarii critice. N-am de gand sa repet isprava in aceste conditii, atata minte imi place sa cred ca am.
Chestia-i ca m-am trezit accelerand si am vrut sa vad unde se opreste. Dar la asta chiar NU ma asteptam:

Imagine218.jpg ( Size: 109.31k ) Number of downloads: 89


Repet: il spurc de pe acum p-ala care se apuca sa arunce cu rahat. Si-l injur si pe ala care ar fi tentat sa vina cu vreo lauda. S-a-ntamplat, n-am de gand sa o repet (chit ca in viitor ar putea mai mult), end of story.
Ideea de fapt ar fi ca s-ar putea sa chiar fie undeva pe la 100 cai acolo.
A, da, pe asfalt ud rupe aderenta in treapta 2 din mers.

Iar acum, partile mai putin bune (in afara de baltile de ulei, astea intra la "defectiuni nasoale dar remediabile")...
Am resetat road-tripu' de la GPS pe la inceputul lui A1, cu ocazia plinului. Am facut autostrada, apoi am traversat Bucurestiul de la vest la est cam tare. A doua zi mai temperat de la est la nord, dup-aia pana la Iasi cu 100-120km/h (cu cateva abateri) si 60 in localitati. La destinatie plinul iar, 42 litri si FIX 500km in spate.
Asadar, consum mixt predominant extraurban 8,4%. Ceea ce nu e tocmai bine, avand in vedere ca numai 99+ va vedea d-acu-ncolo.
Dar in timp, cu reglaje, evacuarea ce va urma (banuiesc ca e asmatica cu o evacuare de 1.3 cu 54CP) si cu faptul ca am sa ma satur s-o tot calc pe coada, poate se va ameliora situatia...

Post lung cu impresii in topic lung. Sa reducem la minumul necesar necesitatea revenirii asupra detaliilor de mai sus. Va rog smile.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 9 Oct 2017, 00:30
Post #809


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(AmunDei @ 4 Apr 2010, 02:44)
Muttley m-ai intrecut cu vmax-ul, a mea a vazut 170 pe bord si in realitate nu stiu cat o fi fost, probabil vreo 160  cool.gif
*




QUOTE(argon @ 4 Apr 2010, 07:51)
foarte tare GPS-ul ala, si eu am la fel wub.gif  pe bord cat aveai la 180 pe el? a iesit de pe scala? la mine arata vreo 180 in bord la 170 pe GPS.

... eu imi permit sa estimez vreo 90 de cai.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Oct 2017, 00:31
Post #810


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 4 Apr 2010, 08:11

Vitezometrul meu indica aiurea. Dar unul bun (cu eroarea aferenta de 6-10% in plus) ar fi aratat aproape 200km/h.

Logan 1.6 mpi, 90CP - Vmax 170 pe bord, 165 pe GPS.
Logan 1.6 16V, 105CP - Vmax 190 pe bord, 180 pe GPS.
Ambele goale (desi masa conteaza prea putin la Vmax), cu presiune facuta-n roti, astea fiind cele mai bune rezultate.

Deci in niciun caz nu am 90CP.

PS: mai important ar fi Cx-ul. Loganul are 0.35, Dacia 1300 0.40. Iar diferenta dintre ele, desi ca valoare poate parea mica, e enorma. Dar am zis sa fiu retinut
Pentru a anticipa, faptul ca am roti mult mai mici, ca urmare mai usoare nu cred sa conteze la Vmax ci la demaraj. Iar rapoartul total al cutiei in treapta 5 il am la fel ca la Loganul 1.6. Dupa mine e un termen de comparatie bun.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
33 Pages « < 25 26 27 28 29 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 01:59
Forum Renault