Optimizare consum (diesel) și vitezele optime, Optimizare consum / viteze optime
![]() ![]() ![]() |
Optimizare consum (diesel) și vitezele optime, Optimizare consum / viteze optime
raduborza |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 24 January 06 From: București ![]() |
|
||
--------------------
Logan Diesel
Laureate
2005
- ?
|
|||
DFA |
![]()
Post
#2
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(raduborza @ 25 Jan 2006, 17:56) ........Se mai modifică această valoare după parcurgerea a 5-6000 km sau e ceva în neregulă cu motorul? După această distanță parcursă (ieșirea din rodaj) consumul poate scade cu 10-15%, adică mai poți economisi vreo 0,5-0,7 litri la 100Km, depinde firește și de stilul de conducere... Consumul crește/e mai mare: 1. La pornire (se cumulează și cu 4.) 2. La accelerație 3. La turații mari și/sau trepte de viteză mică 4. Cu motorul rece (se cumulează și cu 1.) 5. În sezonul rece, chiar și cu 1-2 litri în plus la 100Km față de restul anului, funcție de temperatură, până când motorul își atinge temperatura de lucru nominală 6. La frânarea cu motorul - doar la turații mici, la turații mai mari consumul este zero. La staționare în relanti consumul e pe undeva pe la 1 litru pe oră, deci ar fi cam 16 ml pe minut. Nu sunt convins că dacă oprești motorul pentru 1 minut la semafor nu o să pierzi oricum economia de 16ml la re-pornirea lui ca să pleci... Cu cât îl vei opri pentru mai puțin timp cu atât economia e mai mică, deci cu cât estimezi mai bine timpul de așteptare cu atât vei obține o economie. Mie mi se pare cam caraghioasă implementarea unei tehnici de economie la sânge la un motor diesel modern, dar hai să zicem... 1. Nu încălzești motorul pe loc, ci l-ai pornit și ai și plecat cu mașina - încălzirea se face în mers. 2. Nu turezi motorul când e rece, nu treci de turația de cuplu maxim. 3. Schimbi treptele pe cât posibil în jurul turației de cuplu maxim. 4. Treci cât mai repede (dacă traficul permite, firește) în trepte superioare de viteză, care să-ți asigure o turare mică a motorului, dar fără a subtura motorul (adică la fel de rapid să și retrogradezi treptele când nu mai poți merge repede). 5. Dacă ai garaj ții mașina acolo, ar fi bine să fie garajul încălzit în sezonul rece, sau măcar bine izolat. L.E. corectat greșeli This post has been edited by DFA: 26 Jan 2006, 09:34 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
hebron |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
[QUOTE]1500 de turații (asta însemnînd cca 65 km/h în treapta a V-a).
Bai nene (scuze de apelativ, e in gluma), aia e de a iv-a ...schimba a V a pe la 80 daca vrei economic si gata, nu mai merge subturat ca o sa-ti para rau! |
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
semit |
![]()
Post
#4
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
sustin ceea ce a zis Hebron...lasa subturatul la 1500 rpm....o sa-ti moara turbina in maxim 50.000km, tine-o in jur de 2000-2200rpm in mod normal si schimba pe la 2500-3000 cand e motorul incalzit...cand e rece schimba la 2000-2200...parerea mea
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
os |
![]()
Post
#5
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@DFA:
Dupa informatiile mele, si la motorul diesel se taie injectia in frina de motor. Modele -chiar mai vechi- de la alte marci (aia cu trei litere) fac asta, si nu vad de ce Renault n-ar face-o. Prin urmare: folosirea frinei de motor scade consumul (fapt masurat de mine pe alte masini). In plus, in acest mod se menajeaza frina de serviciu. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#6
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
OS, asa e ! Cel mai bine pentru consum e sa nu mai accelerze sau sa franezi de loc, dar cum asta nu se poate.................
Accelereaza incet, nu conduce cu viteze mari, foloseste cutia de viteze cum trebuie si o sa ai un consum decent. Si nu uita sa verifici presiunea in cauciucuri, |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
os |
![]()
Post
#7
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 25 Jan 2006, 20:51) OS, asa e ! Cel mai bine pentru consum e sa nu mai accelerze sau sa franezi de loc, dar cum asta nu se poate................. Accelereaza incet, nu conduce cu viteze mari, foloseste cutia de viteze cum trebuie si o sa ai un consum decent. Si nu uita sa verifici presiunea in cauciucuri, ![]() ![]() Ba, ca sa continui - am condus 136k km un diesel (nu Logan, dar modern), schimbind in esenta vitezele la turatii joase (ca sa nu faca zgomot). Nu s-a stricat nimic. Si ca sa raspund dinainte la o posibila intrebare: eu schimbam- si schimb vitezele dupa cum vreau sa circul (mai sportiv sau mai alene)... N-am auzit sa se strice motoarele moderne de la mers "subturat" - mai ales ca oricum din cind in cind mai mergi si ceva mai energic, ocazie cu care se mai curata organele motorului. Bineinteles insa ca dominanta ramine situatia din trafic. Dar poate ma insel... si as ramine recunoscator daca mi-ati putea indica o sursa (nu din folclor) care sa ma lamureasca. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Codrin |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(os @ 25 Jan 2006, 20:03) Dar poate ma insel... si as ramine recunoscator daca mi-ati putea indica o sursa (nu din folclor) care sa ma lamureasca. Bineinteles. Poftim. ![]() mai citeste, e ceva de un profesor pe acolo. . . This post has been edited by Codrin: 25 Jan 2006, 20:15 |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
os |
![]()
Post
#9
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
QUOTE(Codrin @ 25 Jan 2006, 21:10) Nu nu nu... Sorry... ala e folclor. Vorbim aici de surse autorizate (drept e ca n-am citit tot thread-ul) |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
DFA |
![]()
Post
#10
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(os @ 25 Jan 2006, 20:42) ![]() ----------------------------- Pentru că: 1. Când eliberezi accelerația motorul se învârte "liber" și turația tinde să scadă. 2. La diesel, volumul de aer admis în cilindru nu este controlat de accelerație deci nu se face nici un fel de compresie în cilindru pe ciclul de evacuare (ca la benzinare), rezultă 0 (zero) frână de motor - aerul (gazele arse) iese din cilindru cât se poate de liber. 3. Frâna de motor la diesel se realizează cu o valvă pe circuitul de evacuare (general) al motorului, valvă comandată de accelerație. Valva închide parțial evacuarea când pedala de accelerație este eliberată, realizându-se astfel frâna de motor. Rezultă că există un consum de combustibil la frâna de motor, dar doar la turații mici, când se reia alimentarea cu combustibil. Deci la turații mari alimentarea cu combustibil este tăiată. L.E.: corectat greșeli. This post has been edited by DFA: 26 Jan 2006, 09:37 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
hebron |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
Pana una alta sa mergi cu 65km/h in a V-a e exagerat...plus ca dieselul mai vechi nu are turbina, are injectie directa si atat...mai cautati cu protectia turbinei...
Luati d-aci: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=2539 |
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
trahanache |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 10 December 05 ![]() |
|
--------------------
logan
dci
- 1
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#13
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(DFA @ 25 Jan 2006, 20:42) ![]() Și când apeși din nou pe pedală "pornește" din nou motorul????? Te bagi tu repede. Normal ca se taie perfuzia . . ca la primele motoarele de avioane in stea. brrr . .poc . .pauza..brr mrr . .pauzaaa . .mrrrr . .. ai vazut si tu pe discovery cand aterizeaza, este echivalentul franei de motor. This post has been edited by IRONICK: 25 Jan 2006, 21:56 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
DFA |
![]()
Post
#14
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
GunX |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 254 Joined: 26 September 05 From: Bucuresti ![]() |
DFA, cel putin la MPI in frana de motor fara apasarea deloc a pedalei de acceleratie, consum este zero complet. da, adica nici un strop, nimic, nada, canci, lipsa, pauza.
in frana de motor inertia masinii este transmisa datoritei fortei de frecare cu asfaltul prin cauciuc/roata, in cutia de viteze respectiv in motor si lucrul mecanic astfel obtinut este cel care tureaza motorul cu carburantul taiat complet. frecarea si rezistenta creata sub capota este cea care opreste masina, dar sub o anumita viteza/turatie, calculatorul de injectie "simte" ca puterea dezvoltata din simpla deplasare inertiala nu mai este suficienta si incepe si el sa ii dea pic-pic cate un pic de combustibil sa nu moara de tot. ala e si momentul cand se recomanda sa scoti la punctul mort si sa lasi regimul de relanti sa-si faca treaba. daca aveai viteza destul de mare si franai cu motorul in treapa a V-a, chestia asta se vede si corect raportata de calculatorul de bord in modul consum instant. el nu are cum sa "minta", pentru ca este proiectat sa raporteze EXACT cata benzina baga ECU in injectoare. This post has been edited by GunX: 25 Jan 2006, 23:16 |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
- B-40-XXX Never underestimate the power of human stupidity !
|
|
hebron |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
Revenim la DIESEL?
![]() |
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
GunX |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 254 Joined: 26 September 05 From: Bucuresti ![]() |
La DIESEL e altfel ?
|
--------------------
Logan
Laureate 1.4
- B-40-XXX Never underestimate the power of human stupidity !
|
|
hebron |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
Nu stiu ca n-am calculator de bord. Inainte am avut Passat si nici la ala n-am avut calculator de bord. La munca am condus o Octavia 1 si avea...dar nu-l foloseam decat rar, sa vad consumul mediu ca daca stai numai cu ochii in el, variaza de la 0 sau 1% pana la 15 cand o calci...
Hai mai bine sa vorbim despre "cum ii place la diesel", asta cu calculatoru e irelevanta, ce faci, te apuci sa-i dai talpa si pe urma o lasi pe "liber" ca e zero consumu'? ![]() |
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
diesel_power |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Doamne, ma minunez de ce pot citi pe aici, mai apare cate unul precum DFA care crede ca le stie pe toate, de fapt cam 70% din ce a spus e fals...
In caz ca aveti rabdare sa ma ascultati si pe mine. Mersul economic nu inseamna intotdeauna mers sanatos. Cine si-a cumparat DCI nu mai are rostul sa se gandeasca in plus la un mers economic, si mai degraba sa se gandeasca la cel sanatos, sa nu scurteze viata turbinei. Cat e rece motorul vitezele se schimba cam la 2500rpm, apoi dupa ce se incalzeste se schimba intre 2500~3000rpm, in principiu cu cat mai mult cu atat mai bine, dar peste 3000rpm ar putea creste consumul un pic. Si niciodata nu se da talpa la motor sub 2000. Daca schimbi la 2000 si cauti tot timpul sa ai turatie cat mai mica... pai atunci nu mai ajungi la 80.000km cu motorul, se va produce ceea ce se numeste Surge. Motoarele astea sunt facute sa reziste la turatii mari, dar nici un turbo nu rezista mult la subturari. Si hai sa zic ca daca mergi constant intre 1500~2000rpm obtii consum cu 5% mai mic decat daca ai rula intre 2000~3000, dar apoi te va costa peste 1000EUR turbina... La motoarele diesel vechi de camioane si autobuze probabil se aplica alte principii, ale turatiilor joase, dar aici este alta mancare de peste. Nu stiu ce conceptie are DFA despre frana de motor, a vazut prea mult Star Trek si Seinfeld. La DCI in frana de motor nu se injecteaza motorina (si la mai toate motoarele moderne) In felul asta frana de motor e mai puternica si consumul e mai scazut. Iar folosirea franei de motor aduce economie chiar si la o masina cu un motor de conceptie veche care in frana de motor introduce combustibil in cilindri cat pt relanti. Nu va oblig sa ma credeti sau sa faceti ce spun eu, dar DFA, mai intra si tu pe forumul Renault sau VW sa vezi ca totusi mai sunt si altii de aceeasi parere cu mine. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
GunX |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 254 Joined: 26 September 05 From: Bucuresti ![]() |
continuati despre frana de motor daca vreti la http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=20702. altfel presimt ca offtopicul o sa se lase cu sanctiuni
This post has been edited by GunX: 25 Jan 2006, 23:59 |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
- B-40-XXX Never underestimate the power of human stupidity !
|
|
hebron |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
Le pusesem si io linku'
![]() Diesel Power te-ai aprins un pic da oamenii-s noi in ale dieselului, o sa vada ei in timp. Cel mai bine respectati ce a zis Diesel Power cu motorul rece si turatiile optime (2500-3000) pentru 1.5 dCI dar cititi si cu turbina... Bafta! |
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
diesel_power |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Nu ma aprinsesem dar citisem lucruri de-a dreptul aberante. Si poate nu-mi pasa de posesorii dci-urilor, mai mult imi pasa de motoare
![]() ![]() Aaa, si inca ceva, motorul nu se incalzeste stand pe loc, pur si simplu nu vrea sa creasca temperatura. Cand porniti motorul asteptati 30sec - 1min sa-si ia ulei, sa se unga bine si apoi porniti, doar accelerand se va incalzi (de preferat acceleratii usoare cat e motoru rece). Tot legat de turatii, eu in oras nu prea gasesc pe unde sa ii dau viteza 4, merg cel mult cu 70-75km/h daca prind portiuni libere, in viteza 3. This post has been edited by diesel_power: 26 Jan 2006, 00:15 |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
AL |
![]()
Post
#23
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
chiar daca initiatorul topicului poseda un Logan, aceasta discutie e una generala... raspunsul la intrebarile sale nu are legatura doar cu Loganul ci cu orice alta marca si model de masina.... discutia/topicul se muta la Diverse
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
DFA |
![]()
Post
#24
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(GunX @ 26 Jan 2006, 00:13) ........dar sub o anumita viteza/turatie, calculatorul de injectie "simte" ca puterea dezvoltata din simpla deplasare inertiala nu mai este suficienta si incepe si el sa ii dea pic-pic cate un pic de combustibil sa nu moara de tot. ala e si momentul cand se recomanda sa scoti la punctul mort si sa lasi regimul de relanti sa-si faca treaba. ![]() Documentație CB: "În poziția picior ridicat de pe pedala de accelerație, dacă viteza este mai mare de 30 km/h, consumul instantaneu este egal cu 0." This post has been edited by DFA: 26 Jan 2006, 09:40 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
os |
![]()
Post
#25
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Domnilor,
acum ca discutia se poarta mai general, imi permit sa aduc un exemplu de constelatie care dupa evolutia opiniilor de pe acest thread ar trebui sa fie gresita, scazind fiabilitatea turbinei. Este vorba de un BMW 530d cu CV automatica. Motorizarea este destul de puternica (193CP). Ceea ce se intimpla este ca software-ul cutiei de viteze este de asa maniera conceput ca motorul nu urca decit extrem de rar peste 2000RPM (motorul are la 100km/h cam 1500-1700RPM, nu-mi amintesc cu prea multa precizie). Acest lucru ar trebui sa conduca in conformitate cu opiniile exprimate aici la distrugerea prematura a turbinei... evident acest lucru nu se intimpla. Mai departe: in constelatia mentionata, este adesea imposibil sa duci motorul la turatii superioare (conditiile de trafic nu permit viteza mare pe care o implica de exemplu 2500RPM la motor). In final repet intrebarea: avem documente provenite dintr-o sursa serioasa (de exemplu producator de automobile) care sa recomande evitarea mersului cu turatii (prea) mici? PS: Va rog sa nu "argumentati" asa - "bine, ala e BMW, aici vorbim de Dacia". Sunt convins ca motorul Renault 1.5dCi este suficient de modern. La fel, va rog sa nu argumentati ca "motorul ala de pe BMW e de camion" - credeti-ma ca nu-i ![]() This post has been edited by os: 26 Jan 2006, 10:31 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
teodor |
![]()
Post
#26
|
. Group: Members Posts: 176 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Adica daca eu cu SLZ-ul meu disel merg mai mult in frana de motor imi consuma mai putin!!!???
Eu am observat o chestie, cu cat bag motorina peste euro 3, adica euro 4-euro 5, mie imi consuma mai mult.Am observat ca, cu motorina alpine diesel fac mai putini km.Consumul il stiu mereu pentru ca imi tin un jurnal de bord. Dar eu in Bucuresti rar ii dau a V-a, merg mult cu a III si a IV. IN principiu nu o turez cand e rece peste 2 000 ture, o las sa se ridice apa, si apoi schimb peste 2 000. Astept 1-2-3 min. si apoi plec, am lasat-o sa se incalzeasca si pe loc de cateva ori.Dupa ce am facut cu ea 6000 km consumul a inceput sa scada. Nu o turez ca bezmeticul de la turatii mici , daca trebuie sa depasesc bag a IV o turez si apoi a V.In a V nu are ,,zvac'', cel putin asa am simtit eu,merg si sunt invatat sa conduc sportiv. Cu euro 3 este mai zgomotoasa la relanti, cu celelalte motorine relantiul se pare ca se linisteste dar consumul creste.Asta cu motorinele ma pus pe ganduri, de ceva vreme incerc sa observ daca este asa sau depinde doar de stilul de condus. |
--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI
SLZ 1,9 Diesel
2006
- BZ-xx-www M-am trezit Luni si m-am gandit Marti sa ma duc Miercuri la munca...Da` cand am vazut Joi ca vine Vineri, ce dreaq` sa caut Sambata la munca...cand Duminica e zi libera ...
|
|
chiciuc |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 6 May 05 ![]() |
cv nu are cumva 2 programe ? economic si sport
edit: apasa ferm pedala de acceleratie si vezi pana la cate ture urca. This post has been edited by chiciuc: 26 Jan 2006, 10:55 |
--------------------
n-am
n-am
- n-am
|
|
DFA |
![]()
Post
#28
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(teodor @ 26 Jan 2006, 11:34) ........Eu am observat o chestie, cu cat bag motorina peste euro 3, adica euro 4-euro 5, mie imi consuma mai mult....... Fenomenul ăsta apare la orice motor diesel, alimentarea cu o motorină aditivată pentru motoare cu norme de depoluare superioare crește consumul când este utilizată pe motoare cu norme de depoluare inferioare. Așa că rămâi la EuroDiesel obișnuit. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
hebron |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
[QUOTE]Ceea ce se intimpla este ca software-ul cutiei de viteze este de asa maniera conceput ca motorul nu urca decit extrem de rar peste 2000RPM (motorul are la 100km/h cam 1500-1700RPM, nu-mi amintesc cu prea multa precizie).
Pai cred ca asta e si diferenta ... sunt motoare total diferite si cutii de viteze....Clio/Logan au 65 sau 80 de cai, iar masina de care zici tu aproape 100. Ca un exemplu...un diesel mai mic cu cutie automata (am condus in Israel), schimba numai peste 3000-3500, asa ca sper sa intelegi la ce ma refer (puteri, turatii etc). |
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
os |
![]()
Post
#30
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@hebron:
Masina de care spun eu are aproape 200 de CP. E drept insa ca e si aproape de doua ori ma grea. Dar asta nu schimba cu nimic datele problemei - sau daca vrei din punctul de vedere al velor disutate aici le "agraveaza" in sensul ca motorul merge la un procentaj mai mic din puterea sa. @chiciuc: multumesc pentru indicatii he he... daca socotesti ca nu stiu ce-mi spui, te inseli amarnic. Problema care apare aici este ca da, poti sa accelerezi mai energic pin ajungi la viteza permisa de trafic. Si apoi? aha... Din nou insa diiscutia devine religioasa (adica se poarta pe baze de credinta si nu de fapte) - prin urmare cred ca orice argumentatie nu are nici o sansa. This post has been edited by os: 26 Jan 2006, 15:36 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 08:50 |