DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

22 Pages « < 5 6 7 8 9 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> 1.5dCi - chiptuning, a facut careva ?

pedrovl
post 17 Aug 2007, 08:46
Post #181


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Ieri am terminat prima proba a consumului de cand am pus Cip-ul .

Iata cateva date .

1. Inca inainte de a pune cipul am tot verificat cam care este cantitatea de motorina ramasa atunci cand se aprinde becul. M-am incadrat intotdeauna intre 4,5 - 5 litri. Nu am ramas niciodata fara motorina deci e posibil ca din momentul in care se aprinde becul sa mai existe cca. 6 litri.

2. Deobicei cand se aprinde becul in functie de consumul aratat de CB acesta arata odata cu aprinderea becului ca se mai pot face intre 80 si 130 km cu motorina ramasa (asa am observat eu de foarte multe ori) ceea ce confirma cifrele normale date de aproape toti fabricantii. Pe rosu se mai pot face cca.50 km urban si cca. 100 km extraurban. La un mers normal.

3. Prima proba dupa remapare s-a petrecut in felul urmator:

- in momentul in care s-a aprins becul am mai facut cca. 2 km pana la peco si am alimentat exact 20 de litri dupa care am resetat Cb.

- am rulat pana in momentul in care s-a aprins din nou becul 417 km

- am efectuat 220 de km extraurban pe ruta Rm. Valcea - Calimanesti (am facut acest drum de 10 ori (5 dus , 5 intors) in conditii de trafic aproape similare. Deobicei aglomerat, cu depasiri rapide in 3000 - 3500 rpm, pe portiuni drepte sprinturi pana la maxim 135 kmph - pt. ca mai mult nu s-a putut.

- diferenta de 197 de km i-am efectuat in oras (Rm. Valcea) la toate orele la care a fost posibil (8,30 dimineata - foarte aglomerat, 12.00 - trafic normal, 15.00 - 16.00 bara la bara 15 - 30 de minute, 18.00 - trafic normal, 20.00 - 23.00 liber). Nu am facut sprinturi prin oras mai mult decat mi-a permis traficul, decat pentru a schimba benzile, fara plecari in forta cu scartait sau viraje rapide si accelerari bruste dar am mers relativ turat adica. a II a 40kmph, a III a - 50 - 60 kmph, foarte rar a IVa pentru a ma incadra si in limitele legale.

OBSERVATII si CONCLUZII:

- 20 litri = 417km = consum 4,8 l/100km exact ce arata computerul de bord
- Aerul conditionat a fost folosit cca. 170 de km din totalul de 417
- Motorina folosita a fost MoL EVO 5 (3,47 lei/litru)
- ieri dupa aprinderea din nou a becului am mai rulat 30 de km numai in oras si aseara am facut plinul . La primul click au intrat 48 de litri si am insistat pana la 50,31 litri (160 lei - 3,18 lei/l Efix Rompetrol)

Sper ca am fost explicit. Scuze daca prea lung. Va urma incepand de astazi de la ora 14 testul consumului la drum lung. Voi rula pe ruta Rm. Valcea - Arad - Budapesta - Viena si Retur. Luni sau Marti voi posta rezultatele.

Sa auzim de bine !


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 20 Aug 2007, 07:46
Post #182


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Am efectuat si proba de drum lung:

Rm. Valcea - Parndorf - consum 5,6 l/100km impartit astfel
Rm. Valcea - Nadlac = 441 km
Trafic extrem de aglomerat, depasiri in fortza, demaraje rapide, viteze foarte inconstante. (rulat de la 20 kmph la 150kmph)
Folosit A/C in proportie de 100%
Consum rezultat 5,3 l/100 km

Nadlac - Parndorf = 880 km
Rulat pana la Szeged in conditii de noapte, nu foarte aglomerat si pana la Parndorf pe autostrada.
Folosit A/C in proportie de 100%
Viteza de croaziera pe autostrada 140 - 150kmph
de la Budapesta vant puternic din fata.
Consum rezultat la Parndorf = 5,6 l/100km

Motorina Utilizata - Rompetrol efix euro 4 si 10 litri Aral de la Nadlac

Resetat la Parndorf

Parndorf - Rm. Valcea - consum 4,8 l/100 km impartit astfel

Parndorf - Nadlac = consum 5,4 l/100km
Viteza de croaziera 135 - 140 kmph
Masina incarcata
Folosit A/C in proportie de 100 %
Trafic liber
Nadlac - Rm. Valcea = consumul a ajuns la 4,8 l/100km
Viteza medie 86 kmph (rulat foarte bine - 110 - 130 - pana la Deva si diferenta destul de bine pana la Valcea)
Folosit A/C in proportie de 60 %
Trafic mediu
Motorina folosita Shell V Power Euro 5 Parndorf si Rompetrol Efix Euro 5 Deva (14 litri)

Astea sunt datele in urma probei de drum lung.
Masina merge foarte bine desi la dus pe Rm. Valcea - Nadlac am cam chinuit-o.
Cea mai mare nemultumire a mea este ca scoate foarte mult fum !!! Partea din stanga spate (bara, portbagajul, stopul) au depuneri de funingine de la esapament.

Cei care se pricep cu adevarat imi pot spune daca treaba asta face rau motorului?


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SUPERCAR
post 20 Aug 2007, 08:42
Post #183


Membru autentic


Group: Members
Posts: 624
Joined: 6 June 05
From: Constanta




QUOTE(pedrovl @ 20 Aug 2007, 07:46)
Cei care se pricep cu adevarat imi pot spune daca treaba asta face rau motorului?
*


asa sunt simtomele la toate dupa chiptuning,stai linistiT smile.gif
PS.consumul vad ca a cam ramas la fel ca si inainte de chiptuning blush.gif


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP - CT 82 PWR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_timidu
post 20 Aug 2007, 13:33
Post #184


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 30 April 07




prin zona valcea sau judetele limitrofe este cineva care se ocupa cu asa ceva?


--------------------
dacia logan preferance 2007 diesel - VL 21 CRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doc
post 20 Aug 2007, 19:54
Post #185


Specialist Chiptuning


Group: Members
Posts: 2.072
Joined: 4 September 04
From: Bucuresti




Pentru zona aceea avem dealer in Craiova.


--------------------
Honda Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+ 2016
Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marsel
post 20 Aug 2007, 19:55
Post #186


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 4 March 07
From: Cluj Napoca




Nu exista Rompetrol Efix Euro 5!!! Probabil ai vrut sa spui Euro 5 de la Rompetrol! Efix este doar pentru benzina E4 si motorina la fel, tot E4!
Despre consumul ce ti-a iesit, nu pot sa spun decat ca este super bun, tinand cont si de conditiile de exploatare wacko.gif , chiar tu ai spus ca ai cam chinuit-o pe unele portiuni. Despre fum....... asta e buba dupa remapare. La cine ai facut remaparea? Nu-mi amintesc sa ne fi precizat.

20 Aug 2007, 19:58:
Totusi daca zici ca bara si stopul sunt negre de la fum ohmy.gif , atunci e bai, nu are voie sa scoata atat de tare. In mod normal scoate un pic mai tare decat stock, dar nu in HALUL ASTA!!!! blink.gif

This post has been edited by marsel: 20 Aug 2007, 19:58


--------------------
Renault Megane 2.2 1,9 dci, Privilege, 2008, Tuning by TCM - CJ xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 21 Aug 2007, 08:27
Post #187


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Cred ca m-am grabit cu fumul excesiv pentru ca pe Rm. Valcea - Nadlac am exagerat cu demarajele in tromba si acum sunt destul de lamurit .

Ieri am facut Rm. Valcea - Sibiu - Voineasa - Rm. Valcea (300km)

Trafic 50 - 60 % aglomerat
3 persoane (85 kg + 85 kg + 90 kg) + un bagaj destul de greu (35 kg)
Am folosit A/C cam 50% din drum
Nu am mai pornit in depasiri sub 2500rpm
Nu am mai calcat-o la blana
Am mers cu maxim 130 kmph pe unde mi-a permis drumul
Nu a mai scos fum aproape deloc. (Martor este un ornament nichelat montat la plecare in prelungirea esapamentului care s-a innegrit foarte putin)
ATENTIE ! Consumul inregistrat pe Cb = 4 l/100 km!!!! Inainte de remapare Nu am avut niciodata asemenea consum pe aceasta ruta, indiferent de cum am mers.

Nu mint, nu exagerez cu nimic

Concluzie. Merita remaparea 100% la un regim de exploatare normala cu folosirea reursei suplimentare de putere atunci cand este nevoie ! Consumul spune tot !

21 Aug 2007, 08:30:
Am uitat.

Remaparea a fost facuta la Dimsport Bucuresti.

This post has been edited by pedrovl: 21 Aug 2007, 08:30


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adiya
post 21 Aug 2007, 12:25
Post #188


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.392
Joined: 12 June 05
From: Bucuresti




Bai frate mai lasati dracu CB asta. Am un prieten caruia ii arata consum 4.7l/100 km desi consumul ''la pompa'' este aproape de 6l/100 km. Acesta este si un motiv pentru care am renuntat sa-mi montez asa ceva.
Incearca sa faci un consum la pompa, cu metoda plinului, si apoi anunta-ne media.


--------------------
Dacia Logan 2007 ABS PLUS dci - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 21 Aug 2007, 14:48
Post #189


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(pedrovl @ 20 Aug 2007, 08:46)
Nadlac  - Parndorf = 880 km

Poate dus-intors...


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marsel
post 21 Aug 2007, 19:34
Post #190


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 4 March 07
From: Cluj Napoca




pedrovl, adiya are dreptate. Verifica consumul la pompa, plin pe plin, chiar daca sunt erori si acolo. Si la mine dupa remapare, eram fooaarte incantat de consumul indicat de CB, asta pana cand am terminat motorina din rezervor si am alimentat. Si crede-ma ca tot timpul alimentez plin pe plin, niciodata pe bucati, cum ai zis tu ca faci, cand se aprinde becul...... etc. Daca ai citit topicul cap coada, ai vazut ca in urma cu doua pagini, am detaliat cum e consumul la mine, (de fapt cum era cu consumul, dar asta deja e alta poveste), cel real la pompa fiind cu 20% mai mare fata de ce arata CB mad.gif , plus ca toate celelate informatii erau varza: litri consumati, autonomie, rest in rezervor si tot asa. Deci, fa plinul de vreo 2 ori si apoi hai din nou cu informatii.


--------------------
Renault Megane 2.2 1,9 dci, Privilege, 2008, Tuning by TCM - CJ xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 22 Aug 2007, 08:57
Post #191


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




OAP scuze am vrut sa scriu Rm. Valcea Parndorf = 880 km

Marsel, deocamdata nu te pot contrazice dar nici nu sunt convins ca Cb minte 100%. Eu foarte foarte rar merg pana se aprinde becul. Proba am facut-o ca sa-mi fac o idee despre litri consumati si prin metoda aprinderii becului. Inca nu am facut plinul ochi pentru ca este foarte cald afara si nu este indicat sa se umple rezervorul pana la refuz. Odata mi-au intrat 64 de litri desi cartea da 50. Asta e un alt motiv pentru care cred ca pot fura si pompele.....

Hai sa va spun ce calcule am facut si poate descoperim impreuna unde e eroarea pentru ca sunt convins ca undeva ori gresesc eu ori exista o eroare.

In mod normal la momentul aprinderii becului mai sunt 5-6 litri maxim. Nu am ramas niciodata fara motorina dar asta e o cifra generala. Inainte de a pleca in Austria am pus seara exact 50, 31 litri de la Rompetrol = 160 lei. Primul click il facuse pe la 48 de litri si am insistat pana la 160 lei.

Am mers prin oras 40 - 50 de km cu A/C inainte de plecare ceea ce inseamna ca am mai consumat 2-3 litri.

In Nadlac am alimentat de la un Aral chiar in vama de 50 de lei = 15,43 litri

La Parndorf , Cb arata 49 litri consumati si 5,6 litri/100km impartiti astfel - 5,3 pana la nadlac si a crescu la 5,6 pana la parndorf.

La parndorf am pus 46 litri de 55 euro

La Intrarea in Nadlac aveam un consum de 5,4l/100km si la Deva am pus de 50 lei = 14.32 litri pentru siguranta

La Rm. Valcea Cb arata 4,8 litri/100km.

Am luat kilometrajul la plecare si aveam 51900 iar la sosire 53800 deci am facut 1900 km.

Am facut media aritmetica a consumului si mi-a iesit 5,26l/100km x 1900 = 99,94 litri

Rotund 100 litri. In total inainte de plecare si pe parcurs eu am pus
50,31+15,43+46+14,32 = 126,06 litri platiti
Pe 1900km ies 100 litri consumati si raman 26 din care la Valcea Cb arata ca mai pot face 300 km ceea ce inseamna un minim de 15 litri + rezerva pentru ca in momentul in care se aprinde becul computerul mai calculeaza putin dupa care nu mai arata .

Raman 11 litri din care 2-3 sa fi consumat eu pana sa plec si asta inseamna 8-9 litri pe care nu-i pot depista.

Daca adaug cei 8 litri la consumul general rezulta o eroare de 0,5 litri/100km adica un consum real de 5,7. Pe de alta parte eu cand am pus primii 50 de litri mersesem cu becul aprins destul de mult (fara sa cuantific dar un 20 de km am mers sigur) pentru ca nu am avut timp si stiam ca plec asa ca am amanat sa pun pana seara.

Presupunand ca Cb da aceasta eroare cum va explicati ca punand 20 de litri de la rosu au urcat gradatiile la 4 liniute si s-au si consumat dupa 417 km? Sau de ce cand am ajuns la Valcea din Austria in rezervor mai erau minim 15 + rezerva iar cand am alimentat cu 50 lei aproape s-a umplut deci existau 30 litri minim in total?

Chiar daca par relativele calculele mele va rog sa va ganditi si voi cat de mare poate fi eroarea?

Pe Rm. Valcea - Sibiu - Voineasa -Rm. Valcea = 300 km Cb arata un consum de 4 litri/100km . Daca pun o eroare de 1 litru/100km si rezulta 5 nu vi se pare totusi un consum bun???

Astept impresii. Scuze daca am fost prea lung dar v-am dat toate datele pe care le am.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electronistul
post 22 Aug 2007, 12:24
Post #192


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 13 March 07
From: Cluj-Napoca




N-ar fi mult mai simplu să faci plinul până la primul click, apoi să faci un traseu cunoscut (pe care-l faci des), de X km de exemplu, să faci din nou plinul până la același prim click și apoi să aplici o regulă de 3 ?
Ziceți că dă cu virgulă ?
Nici o problemă! blush.gif
Repeți același procedeu de câteva ori, notezi ce-ți rezultă din calcule pe bonurile de carburant (că doar faci plinul) și peste o lună ne prezinți și nouă media acelor valori wink.gif


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006 1.5 dCi
- conduc ca o băbuță -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zodrac
post 22 Aug 2007, 12:56
Post #193


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




Fiecare pompa face alt plin la primul clik, si chiar aceeasi pompa daca are alt tip de combustibil (ma refer la combustibil din alt lot).
Deci erori sunt oriunde. Singura metoda infailibila este cea cu un rezervor gradat metrologic si un gps pentru distanta parcursa.


--------------------
* * *
Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electronistul
post 22 Aug 2007, 13:59
Post #194


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 13 March 07
From: Cluj-Napoca




Nu caut o metodă infailibilă (oricum pe tema asta au curs tone de cerneală și s-au învârtit mulți octeți prin fire...) și am înțeles în mare parte ce a scris pedrovl. Vreau să-i și mulțumesc că ne pune la dispoziție date, nu supoziții. Oricum, dacă aș vrea să mă apropii cât-de-cât de adevăr, aș repeta același traseu, cu combustibil de la aceeași benzinărie ... de la aceeași pompă, dacă vrei, și așa mai departe... de cât mai multe ori, și apoi aș face media. blink.gif
Voi puteți face cum vreți, nu vreau să zic că metoda mea e mai bună sau că altele-s mai rele unsure.gif


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006 1.5 dCi
- conduc ca o băbuță -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 23 Aug 2007, 07:55
Post #195


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Electronistu-le mi-ai dat o idee foarte buna. Ma apuc de astazi sa pun de la aceeasi pompa, acelasi pistol si va voi da in continuare datele obtinute. Ba o sa incerc chiar sa pun in jurul aceleiasi ore (deobicei seara) pentru ca densitatea sa nu fie afectata de caldura.

Va voi tine la curent pe masura ce am datele concrete.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coyote
post 23 Aug 2007, 09:19
Post #196


Membru inferior


Group: Members
Posts: 43
Joined: 28 October 05




cum ar fi un calcul cu alimentare cand se aprinde becul pe roshu?
cati litrii sa fie? banuiesc ca in momentul in care se aprinde becul roshu cantitatea ramasa in rezervor e cam aceeasi intotdeauna(in jur de 4-5L, la mine dupa ce s-a aprins becul rosu am mai mers vreo 4-5km maxim si am intrat in meniul de diagnoza si imi arata 4L).

alimentati sa zicem cu un X litrii si mergeti iar pana la acel rosu, sau in jur de acel rosu si apoi un calcul pentru un consum mediu.

parerea mea, eu neavand CB, fac calcul la nr de km in functie de litrii alimentati(de obicei rosu-rosu)


--------------------
Dacia Logan Preferance 2006 1.5dCi - DJ 07 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adiya
post 23 Aug 2007, 09:27
Post #197


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.392
Joined: 12 June 05
From: Bucuresti




Nu se aprinde mereu ''in acelasi loc''. Spre exemplu daca mergi pe un drum denivelat se va aprinde mai repede decat pe unul lin.


--------------------
Dacia Logan 2007 ABS PLUS dci - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 24 Aug 2007, 13:50
Post #198


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Propun o alta metoda: dupa un drum de sa zicem 500 km... poate fi usor verificat consumul cu ajutorul litrilor de motorina consumati aratati de cb. Adica: daca la plecare aveam x litri consumati....iar la sosire y, facem diferenta si vedem daca media aratata de cb este corecta. Eu zic ca daca cantitatea de combustibil ramasa in rezervor nu poate fi masurata cu exactitate, cel putin mi se pare de bun simt ca cb sa calculeze corect combustibilul care intra in motor. Acolo nu cred sa fie asa mari erori. Cu o astfel de metoda cb-ul meu mia aratat o data 6.1 L/100 km, iar calculul dupa regula de 3 simpla mia aratat ca de fapt consumul a fost de 6. Asadar o eroare cb de 0.1 in favoarea mea biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coyote
post 27 Aug 2007, 13:49
Post #199


Membru inferior


Group: Members
Posts: 43
Joined: 28 October 05




apropo de chiptuning, banuiesc ca va creste si cuplul. in ce masura va afecta ambreiajul sau discul de ambreiaj?


--------------------
Dacia Logan Preferance 2006 1.5dCi - DJ 07 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doc
post 27 Aug 2007, 13:55
Post #200


Specialist Chiptuning


Group: Members
Posts: 2.072
Joined: 4 September 04
From: Bucuresti




In functie de stilul tau de condus...daca ii dai plecari de pe loc cu scatait posibil sa te tina mai putin decat in mod normal. Daca iti vezi de treaba si nu faci liniute in general tine cat unul normal.


--------------------
Honda Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+ 2016
Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coyote
post 27 Aug 2007, 14:10
Post #201


Membru inferior


Group: Members
Posts: 43
Joined: 28 October 05




am inteles, deci un condus normal nu afecteaza ambreiajul. multam pentru raspuns


--------------------
Dacia Logan Preferance 2006 1.5dCi - DJ 07 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adiya
post 27 Aug 2007, 20:27
Post #202


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.392
Joined: 12 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(AmunDei @ 24 Aug 2007, 13:50)
Propun o alta metoda: dupa un drum de sa zicem 500 km... poate fi usor verificat consumul cu ajutorul litrilor de motorina consumati aratati de cb. Adica: daca la plecare aveam x litri consumati....iar la sosire y, facem diferenta si vedem daca media aratata de cb este corecta. Eu zic ca daca cantitatea de combustibil ramasa in rezervor nu poate fi masurata cu exactitate, cel putin mi se pare de bun simt ca cb sa calculeze corect combustibilul care intra in motor. Acolo nu cred sa fie asa mari erori. Cu o astfel de metoda cb-ul meu mia aratat o data 6.1 L/100 km, iar calculul dupa regula de 3 simpla mia aratat ca de fapt consumul a fost de 6. Asadar o eroare cb de 0.1 in favoarea mea  biggrin.gif
*


Pai logic ca nu iti va da eroare de calcul asa. Problema este da ca arata corect litrii consumati. Ca faci tu impartirea la nr. de km sau o face el tot un drac.

Azi am aflat cu ajutorul meniului de diagnoza ca mai aveam 2l in rezervor. Dupa ce am alimentat 30l acelasi meniu, in acelasi loc, imi arata 35 litri...
QUOTE(coyote @ 27 Aug 2007, 14:10)
am inteles, deci un condus normal nu afecteaza ambreiajul. multam pentru raspuns
*


Coyote chiar crezi ca la noul motor de 85 caluti au schimbat ambreiajul? Ma indoiesc.

This post has been edited by adiya: 27 Aug 2007, 20:30


--------------------
Dacia Logan 2007 ABS PLUS dci - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SUPERCAR
post 27 Aug 2007, 20:47
Post #203


Membru autentic


Group: Members
Posts: 624
Joined: 6 June 05
From: Constanta




QUOTE(coyote @ 27 Aug 2007, 13:49)
apropo de chiptuning, banuiesc ca va creste si cuplul. in ce masura va afecta ambreiajul sau discul de ambreiaj?
*


cel mai mult vor avea de suferit suporti motor...probabil din cauza ca nus calculati pentru un cuplu mai mare decat este cel actual.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP - CT 82 PWR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 27 Aug 2007, 21:00
Post #204


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




Daca tot va pasioneaza suportii aia ... la 65CP si 70CP suportii sunt identici. La 85CP nu am verificat. Mi-e lene.

This post has been edited by IRONICK: 27 Aug 2007, 21:02


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 29 Aug 2007, 12:12
Post #205


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Se dau urmatoare date despre Logan dCi 85CP:
QUOTE(DFA @ 9 Jul 2007, 11:54)
Diferența este obținută în special din remapare, plus o ușoară creștere a presiunii pe admisie, din compresor. În rest e identic cu ăla de 70cp, care are alte injectoare și altă turbină (+intercooler și alte hărți) față de ăla de 65cp.

QUOTE(IRONICK @ 27 Aug 2007, 22:00)
Daca tot va pasioneaza suportii aia ... la 65CP si 70CP suportii sunt identici. La 85CP nu am verificat. Mi-e lene.

Acum se merge pe urmatorul algoritm:
- se ia una bucata logan dCi 70CP stock
- se ia una mapa de logan dCi 85CP stock si se pune pe masina
- se mareste presiunea pe admisie din compresor
- se schimba eventual suportii motorului cu unii de logan dCi 85CP
- se duce masina cu modificarile de mai sus la remapare
- la remapare se cresc puterea si cuplul cu 30-35%
- se obtine un logan dCi cu un cuplu de ~260-270Nm si o putere de ~110-115CP
- riscurile chiptuning-ului raman aceleasi ca in cazul modificarii unui dCi de 85CP stock
- daca rationamentul nu sufera de hibe avem in final un dCi de 70CP dus la 110-115CP, cu un cuplu dus de la 160Nm la 260-270Nm 38.gif

Intrebari:
1. Unde gresesc? biggrin.gif
2. Oare cat rezista suportii motorului de 70CP (fie cei de 85CP daca sunt diferiti) cresterea de cuplu de la 160Nm la 260Nm (respectiv de la 200Nm la 260Nm)?
Mie si stock mi se pare ca se zguduie destul de tare masina cand opresc motorul (vorbesc de un dCi de 70CP nu de masina din semnatura).





--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marsel
post 29 Aug 2007, 13:26
Post #206


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 4 March 07
From: Cluj Napoca




QUOTE(madhorsefuzzy @ 29 Aug 2007, 12:12)
Se dau urmatoare date despre Logan dCi 85CP:
Acum se merge pe urmatorul algoritm:
- se ia una bucata logan dCi 70CP stock
- se ia una mapa de logan dCi 85CP stock si se pune pe masina
- se mareste presiunea pe admisie din compresor
- se schimba eventual suportii motorului cu unii de logan dCi 85CP
- se duce masina cu modificarile de mai sus la remapare
- la remapare se cresc puterea si cuplul cu 30-35%
- se obtine un logan dCi cu un cuplu de ~260-270Nm si o putere de ~110-115CP
- riscurile chiptuning-ului raman aceleasi ca in cazul modificarii unui dCi de 85CP stock
- daca rationamentul nu sufera de hibe avem in final un dCi de 70CP dus la 110-115CP, cu un cuplu dus de la 160Nm la 260-270Nm  38.gif

Intrebari:
1. Unde gresesc? biggrin.gif
2. Oare cat rezista suportii motorului de 70CP (fie cei de 85CP daca sunt diferiti) cresterea de cuplu de la 160Nm la 260Nm (respectiv de la 200Nm la 260Nm)?
Mie si stock mi se pare ca se zguduie destul de tare masina cand opresc motorul (vorbesc de un dCi de 70CP nu de masina din semnatura).
*


Esti varza fraaateee!!!!! radmasa.gif Crezi ca-ti va porni masina cea de 70cp dupa ce ii pui mapele de la cea de 85cp? Si in cazul in care va porni, totul va fi dat peste cap. Modificarile de harti se fac doar dupa cele originale si nu imprumutate de la alte masini. Mai si intrebi unde gresesti? wacko.gif


--------------------
Renault Megane 2.2 1,9 dci, Privilege, 2008, Tuning by TCM - CJ xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 29 Aug 2007, 13:52
Post #207


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(marsel @ 29 Aug 2007, 14:26)
Esti varza fraaateee!!!!! radmasa.gif

Multumesc, dar nu cred ca avem aceeasi mama.

QUOTE(marsel @ 29 Aug 2007, 14:26)
Crezi ca-ti va porni masina cea de 70cp dupa ce ii pui mapele de la cea de 85cp? Si in cazul in care va porni, totul va fi dat peste cap. Modificarile de harti se fac doar dupa cele originale si nu imprumutate de la alte masini. Mai si intrebi unde gresesti?  wacko.gif


Daca iti confirma vreo 2-3 colegi de forum care se pricep cu adevarat la masini, ca o masina poate porni cu o alta harta nederivata din cea a ei originala si ca poate merge foarte bine, pot afirma si eu despre tine ca: Esti varza fraaateee!!!!! radmasa.gif ?

P.S. Ai fost aburit de reprezentantii firmelor de tiunig si imi pare rau pentru tine. wink.gif


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doc
post 29 Aug 2007, 15:33
Post #208


Specialist Chiptuning


Group: Members
Posts: 2.072
Joined: 4 September 04
From: Bucuresti




Posibil asa cum a zis si colegul de mai sus sa nu porneasca. Oricum chiar daca hartile sunt la fel, e posibil sa difere versiunea de software care aloca adresele hartilor. Asta inseamna ca daca sunt decalate, cu un bit ai sanse sa busesti ecu.


--------------------
Honda Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+ 2016
Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 29 Aug 2007, 15:44
Post #209


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




Poate cu ddt-ul nu se buseste. Ca nu scrie in secventa de boot ...

This post has been edited by IRONICK: 29 Aug 2007, 15:56


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 29 Aug 2007, 15:55
Post #210


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Pe de alta parte e posibil sa porneasca si sa mearga foarte bine nu (pe aceeasi versiune de soft)?

Sa o luam altfel:
- vine cineva la Dimsport si face un dCi de 70CP
- merge in alta parte si se citesc hartile si se salveaza
- vine un alt dCi de 70CP cu aceeasi versiune de soft in alta parte
- i se scriu hartile Dimsport celui de-al doilea dCi de 70CP cu aceeasi versiune de soft
- se da la cheie

Care sunt sansele ca masina sa porneasca si sa mearga la fel de bine ca prima masina?

Eu zic ca de 99,999999999999...% (ca mai exista o pana de curent, o scriere defectuoasa a flash-ului, un fulger ...).

Sunt de acord ca o masina caruia i se scriu aiurea niste harti poate sa nu porneasca, i se poate arde ecu, etc.

Dar nu sunt de acord ca pentru chip tuning trebuie pornit neaparat de la hartile originale, daca se verifica in prealabil versiunea de soft.
Cand am zis de pus soft-ul de 85CP pe motorul de 70CP, m-am gandit ca se pune facandu-se minime verificari de compatibilitate si nu asa la o tigara.

Dar ce sa faci, unii sunt mai grabiti.

Astept si alte pareri despre cele de mai sus, in afara de cea a lui marsel pe care am retinut-o.

This post has been edited by madhorsefuzzy: 29 Aug 2007, 15:59


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Pentru: offtopic (orice deviere de la chip-tuning-ul LGN) si atacuri la persoana se va lasa cu SANCTIUNI de minim 3 zile pauza de postare!

Orice discutie despre CONSUM e considerata offtopic... se admite doar precizarea cresterii sau scaderii consumului ca rezultat al chip-tuning-ului.


Mesajele despre consumuri, OZN-uri si alte asemenea au ajuns la cosul de gunoi...


--------------------
Go to the top of the page
22 Pages « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 00:22
Forum Renault