DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

22 Pages « < 7 8 9 10 11 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> 1.5dCi - chiptuning, a facut careva ?

yir
post 30 Aug 2007, 19:56
Post #241


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti




Se scoate tubu de plastic care intra in filtrul de aer si se inlocuieste cu un tub de hota de 7.5cm care se prinde pe partea exterioara a intrarii in cutia de la filtru de aer. Pentru o fixare mai buna se poate pune pe margine izopren subtire fixat cu powertape, pana cand intrarea in cutia de la filtru de aer intra un pic mai greu in tubu de hota. Pentru un efect mai bun cand e racoare afara se orienteaza tubu de hota pe langa radiator, necesita un pic de ovalizare, pentru a trage aer ceva mai rece. E posibil sa se simta mai bine daca se izoleaza tubu de hota cu izopren, oricum mai experimentam.... smile.gif


--------------------
Suzuki Swift 2007 1.5 VVT - BZ-oo-ooo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 30 Aug 2007, 20:31
Post #242


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Adica un tub mai mare si mai aproape de radiator pt o admisie buna a aerului...ori asa am inteles eu. Simplul fapt ca intra mai mult aer duce la cresterea performantelor?!? huh.gif In schimb....aerul asta nu se duce la intercooler....si poate intercoolerul a fost proiectat sa inghita o anumita cantitate de aer...nu mai multa. Nu le am eu cu mecanica dar sper sa nu fi spus prostii. Daca am zis vreo prostie...corectati-ma ca nu ma supar.

This post has been edited by AmunDei: 31 Aug 2007, 07:32


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 30 Aug 2007, 23:36
Post #243


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




deci intra prea mult aer fierbinte in motor ? si cu acest tub izolat termic ai facut sa intre mai rece ?


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
just_dci
post 31 Aug 2007, 08:33
Post #244


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 11 October 06




QUOTE(madhorsefuzzy @ 30 Aug 2007, 15:11)

@just_dci:

5. up/downgrade se decide la nivel de management care calculeaza profitul. wink.gif Daca era dupa ingineri ...

Pai plusul de putere e de 30% ca atat cresc de la 85CP daca sunt identice motoarele (au aceleasi componente).

Daca nu sunt identice atunci riscurile sunt destul de mari: de ex. poate e alt compresor proiectat pentru presiunea marita pe admisie si atunci sunt mari sanse ca cel de 70CP sa crape.
*



pai managementul calculeaza profitul/ecu scris, sa vada cati biti castiga sau pierde pe scriere radmasa.gif
hai sa fim seriosi, dpdv al profitului, lansezi "calutii" si vezi care merge cel mai bine si dintr-ala produci mai mult. Dpdv tehnic, ingineru' decide up/downgrade la soft functie de parametrii pieselor existente.


This post has been edited by just_dci: 31 Aug 2007, 08:33


--------------------
Dacia Logan DCI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electronistul
post 31 Aug 2007, 09:09
Post #245


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 13 March 07
From: Cluj-Napoca




o poză - două - trei cu tubul de hotă montat ?


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006 1.5 dCi
- conduc ca o băbuță -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 31 Aug 2007, 09:57
Post #246


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




post-336-1110552475.gif
QUOTE(just_dci @ 31 Aug 2007, 09:33)
pai managementul calculeaza profitul/ecu scris, sa vada cati biti castiga sau pierde pe scriere radmasa.gif
hai sa fim seriosi, dpdv al profitului, lansezi "calutii" si vezi care merge cel mai bine si dintr-ala produci mai mult. Dpdv tehnic, ingineru' decide up/downgrade la soft functie de parametrii pieselor existente.

Nu, in economia reala e altfel. biggrin.gif
Daca ar fi asa cum spui tu (le lansezi pe toate si apoi il produci pe ala care se vinde), atunci am avea si un dCi de 105CP (sigur se va monta pe logan intr-un viitor mai indepartat) si in plus am fi avut inca de la lansarea dci-ului cel putin motoarele de pe clio II EURO 3 de 65CP si 80CP.

Dar realitatea i-a invatat pe frantuji ca e mai bine pentru buzunar sa saturi piata intai de motoare de 65CP, apoi sa le faci EURO 4 de 70CP, saturi piata dinou si cand stagnezi vii cu o noua oferta de 85CP.

Dar poate ma insel eu. blush.gif



--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
just_dci
post 31 Aug 2007, 10:04
Post #247


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 11 October 06




hai ca deja o dam in off topic rau de tot cu marketingul asta; hai sa ne pastram discutia in spatiul tehnic ca eu unul nu am chef de filozofie de marketing.


--------------------
Dacia Logan DCI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doc
post 31 Aug 2007, 10:19
Post #248


Specialist Chiptuning


Group: Members
Posts: 2.072
Joined: 4 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(yir @ 30 Aug 2007, 19:56)
Se scoate tubu de plastic care intra in filtrul de aer si se inlocuieste cu un tub de hota de 7.5cm care se prinde pe partea exterioara a intrarii in cutia de la filtru de aer. Pentru o fixare mai buna se poate pune pe margine izopren subtire fixat cu powertape, pana cand intrarea in cutia de la filtru de aer intra un pic mai greu in tubu de hota. Pentru un efect mai bun cand e racoare afara se orienteaza tubu de hota pe langa radiator, necesita un pic de ovalizare, pentru a trage aer ceva mai rece. E posibil sa se simta mai bine daca se izoleaza tubu de hota cu izopren, oricum mai experimentam.... smile.gif
*




Hai ca esti foarte tare ... maine poimaine aud ca ai baga in compartimentul motor direct hota ca sa traga aer mai bine. Cati CP ai castigat?? Modificarile astea sunt frectie la piciorul de lemn. Am mai vazut eu cateva dacii in trafic cu eleroane facute din profile de fier. radmasa.gif

This post has been edited by Doc: 31 Aug 2007, 10:19


--------------------
Honda Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+ 2016
Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yir
post 31 Aug 2007, 10:41
Post #249


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti




Esti cam plin de gelatina.... Daca faptul ca dci-ul ajunge la 5000rpm e frectie de lemn atunci pune tu un dyno test cu un logan dci modificat de tine, am uitat sa specific ca dyno sa fie cu ultimele atestari si sa se specifice gradul de eroare iar cel care face testu sa faca si conversia cum trebuie la final...
Cine vrea sa incerce bine, cine nu iar bine, chiar nu ma intereseaza opinia celor care denigreaza. Eu am facut si a mers sau poate loganul pe care am facut a fost acel 1 din 100k care e diferit smile.gif


--------------------
Suzuki Swift 2007 1.5 VVT - BZ-oo-ooo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolek_bolek
post 31 Aug 2007, 10:43
Post #250


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 14 June 06
From: Bucurestii din deal




Shefu', dar daca scoti de tot furtunul ala de admisie in filtru, si astfel nu mai restrangi debitul de aer deloc, mai castigam inca pe atata?


--------------------
dacia slz $K@|@_04 - Numar inmatriculare
Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_xp
post 31 Aug 2007, 13:38
Post #251


Membru autentic


Group: Members
Posts: 500
Joined: 8 July 04
From: Timisoara




posibil sa functioneze schimbatul de soft de pe o masina cu 85 cp pe una care are 85cp,sunt euro 4 amandoua.Dar diferenta aceasta de "powa" dintre 1.5 dci de 70 cp si 1.5dci de 85 nu se datoreaza faptului ca masinile au alta turbina?

This post has been edited by cristi_xp: 31 Aug 2007, 13:39


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI 2005 - Neinmatriculata
Vand axa cu came sport de logan /solenza / supernova .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei_2006
post 31 Aug 2007, 13:42
Post #252


Loganist


Group: Members
Posts: 737
Joined: 21 September 06
From: Bucuresti




Pai eu stiu ca ala de 85 CP are turbina cu geometrie variabila, pe care cel de 70 CP nu o are. Iar cu schimbatul softului de pe 85 CP pe 70 CP nu cred ca o sa se obtina cine stie ce putere, pentru ca puterea in plus la cel de 85 CP e data in mare parte de turbina cu geometrie variabila.


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureate Plus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 31 Aug 2007, 13:56
Post #253


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




@ yir: poti sa explici mai clar ce se intampla cu furtunul ala pe admisie ? nu te iau la misto, dar sunt curios ce vrei sa zici ?


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ice_2k
post 31 Aug 2007, 14:08
Post #254


Membru autentic


Group: Members
Posts: 253
Joined: 12 August 05




QUOTE(yir @ 31 Aug 2007, 10:41)
Esti cam plin de gelatina.... Daca faptul ca dci-ul ajunge la 5000rpm e frectie de lemn atunci pune tu un dyno test cu un logan dci modificat de tine, am uitat sa specific ca dyno sa fie cu ultimele atestari si sa se specifice gradul de eroare iar cel care face testu sa faca si conversia cum trebuie la final...
Cine vrea sa incerce bine, cine nu iar bine, chiar nu ma intereseaza opinia celor care denigreaza. Eu am facut si a mers sau poate loganul pe care am facut a fost acel 1 din 100k care e diferit smile.gif
*


1. Faptul ca diesel-ul are turatii maxime mai mici decat benzina se datoreaza faptului ca fereastra de injectie devine prea mica la acele turatii. Ce-ai facut tu acolo are efect fix pix.
2. Faptul ca tu bagi in motor aer mai mult/rece nu te ajuta cu nimic atata vreme cat cantitatea de motorina nu este ajustata pentru a profita de oxigenul in exces. Asta nu ca as crede ca improvizatia asta chiar aduce vreun aport de oxigen, explicam doar teoretic. Ce simti tu dupa umila mea parere se numeste placebo.

Si daca tot vrei niste masuratori asa precise de la doc, vino si tu cu niste date concrete, nu cu "se simte mai bine".


--------------------
Dacia Logan 1.6 2005 Ambition - B-XX-XXX - for sale
Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yir
post 31 Aug 2007, 14:32
Post #255


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti




1. Diesel-ul are turatii de putere maxima mai mici decat benzina pentru ca este optimizat pentru turatii mai mici avand cursa pistonului mai mare decat alezajul ceea ce favorizeaza cuplu-ul mai mare la turatii mai mici si pentru ca functioneaza pe baza de detonatii controlate.
2. La un motor fara intercooler acel aer ceva mai rece dacat in compartimentul motor se simte, iar cantitatea de combustibil se ajusteaza automat datorita senzorului de pe galerie.
3. Eu am spus ca nu se compara cu un chiptuning dar merge mai bine. Daca este placebo, cati posesori de logan 1.5 65 cai au ajuns la 140 cu treapta a4a fara sa se plafoneze?


--------------------
Suzuki Swift 2007 1.5 VVT - BZ-oo-ooo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 31 Aug 2007, 14:52
Post #256


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




si aerul rece de unde il trage ? ca spui ca il ia de langa radiator si far, ambele fiind inchinse. daca ziceai ca il trage printr-o flansa prin capota mai credeam ca il ia "rece".


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 31 Aug 2007, 14:58
Post #257


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




Pe langa far eu nu as baga mana in foc ca este inchis.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yir
post 31 Aug 2007, 15:00
Post #258


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti




In colturile grilei dintre faruri sunt zone prin care aerul intra in compartimentul motor fara a mai fi trecut prin radiator.


--------------------
Suzuki Swift 2007 1.5 VVT - BZ-oo-ooo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 31 Aug 2007, 15:00
Post #259


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




nu este inchis. dar cat de mult ajuta la pastrarea temperaturii cat mai "jos" prin montarea unui furtun bine izolat termic ?
ps: filtrul de aer e montat deasupra motorului.

This post has been edited by han_1.6 mpi: 31 Aug 2007, 15:02


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 31 Aug 2007, 15:03
Post #260


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(cristi_xp @ 31 Aug 2007, 14:38)
posibil sa functioneze schimbatul de soft de pe o masina cu 85 cp pe una care are 85cp,sunt euro 4 amandoua.Dar diferenta aceasta de "powa" dintre 1.5 dci de 70 cp si 1.5dci de 85 nu se datoreaza faptului ca masinile au alta turbina?

QUOTE(andrei_2006 @ 31 Aug 2007, 14:42)
Pai eu stiu ca ala de 85 CP are turbina cu geometrie variabila, pe care cel de 70 CP nu o are. Iar cu schimbatul softului de pe 85 CP pe 70 CP nu cred ca o sa se obtina cine stie ce putere, pentru ca puterea in plus la cel de 85 CP e data in mare parte de turbina cu geometrie variabila.

Atat dCi-ul de 70CP cat si cel de 85CP au turbina cu geometrie fixa. Cea variabila apare la motorul de 105CP.


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yir
post 31 Aug 2007, 15:07
Post #261


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti




Decat aer din compartimentul motor mai bine aer de afara, daca cel care e tras de afara ajunge la turbina macar cu o temperatura cu 20 grade mai mica decat cel din motor tot e bine, oricum se incalzeste cand il comprima turbina (intercooler-ul tocmai aerul asta il raceste).
Plus ca e posibil si ca furtunul care intra in cutia de la filtru de aer sa fie un pic subdimensionat... schimband-ul vezi diferenta smile.gif


--------------------
Suzuki Swift 2007 1.5 VVT - BZ-oo-ooo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 31 Aug 2007, 15:15
Post #262


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




Niste masuratori cu sonde de temperatura erau bune


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ice_2k
post 31 Aug 2007, 15:20
Post #263


Membru autentic


Group: Members
Posts: 253
Joined: 12 August 05




QUOTE(yir @ 31 Aug 2007, 14:32)
1. Diesel-ul are turatii de putere maxima mai mici decat benzina pentru ca este optimizat pentru turatii mai mici avand cursa pistonului mai mare decat alezajul ceea ce favorizeaza cuplu-ul mai mare la turatii mai mici si pentru ca functioneaza pe baza de detonatii controlate.
2. La un motor fara intercooler acel aer ceva mai rece dacat in compartimentul motor se simte, iar cantitatea de combustibil se ajusteaza automat datorita senzorului de pe galerie.
3. Eu am spus ca nu se compara cu un chiptuning dar merge mai bine. Daca este placebo, cati posesori de logan 1.5 65 cai au ajuns la 140 cu treapta a4a fara sa se plafoneze?
*


1. Nu vorbeam de turatia de putere maxima, ci de turatia maxima. Adica motivul pentru care nu poti duce un diesel in 6500rpm.
3. Cati crezi ca au incercat?


--------------------
Dacia Logan 1.6 2005 Ambition - B-XX-XXX - for sale
Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yir
post 31 Aug 2007, 15:27
Post #264


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti




1. Daca duci un diesel in 6500 prea des nu cred ca o sa tina prea mult motorul ala.
3. Asteptam si poate o sa aflam, nu?


--------------------
Suzuki Swift 2007 1.5 VVT - BZ-oo-ooo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 31 Aug 2007, 15:35
Post #265


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Deci s-a realizat un fel de outercooler...pt motoarele de 65 cp. Din moment ce am motorul de 70 inseamna ca aceasta modificare nu va avea prea mare efect ...pt ca aerul e deja racit.

This post has been edited by AmunDei: 31 Aug 2007, 15:36


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ice_2k
post 31 Aug 2007, 15:56
Post #266


Membru autentic


Group: Members
Posts: 253
Joined: 12 August 05




QUOTE(yir @ 31 Aug 2007, 15:27)
1. Daca duci un diesel in 6500 prea des nu cred ca o sa tina prea mult motorul ala.
3. Asteptam si poate o sa aflam, nu?
*


1. Chiar n-ai inteles ce-am scris? Motoarele pe benzina de ce tin la turatiile alea? Problema e ca nu mai este eficient la acele turatii.

In alta ordine de idei, eu sugerez niste masuratori gen 80-130 in a 4-a si comparat timpii, viteza maxima atinsa intr-o treapta anume mi se pare destul de irelevanta, daca ai obtinut vreun aport de putere ar trebui sa se vada la aceste sprint-uri.


--------------------
Dacia Logan 1.6 2005 Ambition - B-XX-XXX - for sale
Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electronistul
post 31 Aug 2007, 16:12
Post #267


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 13 March 07
From: Cluj-Napoca




yey ... eu am de-ăla de 65 de cai ... blush.gif
vreau o poză - două - trei să știu ce am de făcut


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006 1.5 dCi
- conduc ca o băbuță -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yir
post 31 Aug 2007, 16:12
Post #268


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti




Motoarele pe benzina functioneaza pe baza arderii controlate, iar motoarele diesel merg pe detonatii controlate. E normal sa isi piarda eficienta odata cu turatia plus ca daca ar fi sa fie facute pt turatie mare ar deveni mult prea scumpe prin faptul ca o sa fie nevoie de materiale mult mai rezistente.
Cu prima ocazie o sa ai si masuratorile, de obicei se face 80-120, nu 80-130 smile.gif


--------------------
Suzuki Swift 2007 1.5 VVT - BZ-oo-ooo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SUPERCAR
post 31 Aug 2007, 16:54
Post #269


Membru autentic


Group: Members
Posts: 624
Joined: 6 June 05
From: Constanta




QUOTE(Ice_2k @ 31 Aug 2007, 15:56)
In alta ordine de idei, eu sugerez niste masuratori gen 80-130 in a 4-a si comparat timpii, viteza maxima atinsa intr-o treapta anume mi se pare destul de irelevanta, daca ai obtinut vreun aport de putere ar trebui sa se vada la aceste sprint-uri.
*


normal ca o sa se vada diferente odata ce ai mai multi CP sub capota,e logica treaba tongue.gif


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP - CT 82 PWR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ice_2k
post 31 Aug 2007, 16:54
Post #270


Membru autentic


Group: Members
Posts: 253
Joined: 12 August 05




80-120 a fost initial un test pt benzinare, facut in treapta 3. Am vazut si "scoruri" de 80-120 pt diesel dar sunt irelevante pt ca implica o schimbare de viteza, care poate afecta timpul in fctie de priceperea soferului. Eu am zis 80-130 in a patra, avand o turatie destul de mare peste 2000rpm la 80 si undeva la 4000 la 130.

@SUPERCAR tocma' de caii aia in plus ma indoiesc eu smile.gif

This post has been edited by Ice_2k: 31 Aug 2007, 16:54


--------------------
Dacia Logan 1.6 2005 Ambition - B-XX-XXX - for sale
Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Pentru: offtopic (orice deviere de la chip-tuning-ul LGN) si atacuri la persoana se va lasa cu SANCTIUNI de minim 3 zile pauza de postare!

Orice discutie despre CONSUM e considerata offtopic... se admite doar precizarea cresterii sau scaderii consumului ca rezultat al chip-tuning-ului.


Mesajele despre consumuri, OZN-uri si alte asemenea au ajuns la cosul de gunoi...


--------------------
Go to the top of the page
22 Pages « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 03:39
Forum Renault