1.5dCi - chiptuning, a facut careva ?
![]() ![]() ![]() |
1.5dCi - chiptuning, a facut careva ?
yir |
![]()
Post
#241
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 30 August 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Suzuki
Swift
2007 1.5 VVT
- BZ-oo-ooo
|
|||
AmunDei |
![]()
Post
#242
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Adica un tub mai mare si mai aproape de radiator pt o admisie buna a aerului...ori asa am inteles eu. Simplul fapt ca intra mai mult aer duce la cresterea performantelor?!?
![]() This post has been edited by AmunDei: 31 Aug 2007, 07:32 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#243
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
deci intra prea mult aer fierbinte in motor ? si cu acest tub izolat termic ai facut sa intre mai rece ?
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
just_dci |
![]() ![]()
Post
#244
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 11 October 06 ![]() |
QUOTE(madhorsefuzzy @ 30 Aug 2007, 15:11) @just_dci: 5. up/downgrade se decide la nivel de management care calculeaza profitul. ![]() Pai plusul de putere e de 30% ca atat cresc de la 85CP daca sunt identice motoarele (au aceleasi componente). Daca nu sunt identice atunci riscurile sunt destul de mari: de ex. poate e alt compresor proiectat pentru presiunea marita pe admisie si atunci sunt mari sanse ca cel de 70CP sa crape. pai managementul calculeaza profitul/ecu scris, sa vada cati biti castiga sau pierde pe scriere ![]() hai sa fim seriosi, dpdv al profitului, lansezi "calutii" si vezi care merge cel mai bine si dintr-ala produci mai mult. Dpdv tehnic, ingineru' decide up/downgrade la soft functie de parametrii pieselor existente. This post has been edited by just_dci: 31 Aug 2007, 08:33 |
--------------------
Dacia
Logan DCI
2006
|
|
electronistul |
![]() ![]()
Post
#245
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 13 March 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
o poză - două - trei cu tubul de hotă montat ?
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 2006 1.5 dCi - conduc ca o băbuță -
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#246
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
![]() QUOTE(just_dci @ 31 Aug 2007, 09:33) pai managementul calculeaza profitul/ecu scris, sa vada cati biti castiga sau pierde pe scriere ![]() hai sa fim seriosi, dpdv al profitului, lansezi "calutii" si vezi care merge cel mai bine si dintr-ala produci mai mult. Dpdv tehnic, ingineru' decide up/downgrade la soft functie de parametrii pieselor existente. Nu, in economia reala e altfel. ![]() Daca ar fi asa cum spui tu (le lansezi pe toate si apoi il produci pe ala care se vinde), atunci am avea si un dCi de 105CP (sigur se va monta pe logan intr-un viitor mai indepartat) si in plus am fi avut inca de la lansarea dci-ului cel putin motoarele de pe clio II EURO 3 de 65CP si 80CP. Dar realitatea i-a invatat pe frantuji ca e mai bine pentru buzunar sa saturi piata intai de motoare de 65CP, apoi sa le faci EURO 4 de 70CP, saturi piata dinou si cand stagnezi vii cu o noua oferta de 85CP. Dar poate ma insel eu. ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
just_dci |
![]()
Post
#247
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 11 October 06 ![]() |
hai ca deja o dam in off topic rau de tot cu marketingul asta; hai sa ne pastram discutia in spatiul tehnic ca eu unul nu am chef de filozofie de marketing.
|
--------------------
Dacia
Logan DCI
2006
|
|
Doc |
![]()
Post
#248
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(yir @ 30 Aug 2007, 19:56) Se scoate tubu de plastic care intra in filtrul de aer si se inlocuieste cu un tub de hota de 7.5cm care se prinde pe partea exterioara a intrarii in cutia de la filtru de aer. Pentru o fixare mai buna se poate pune pe margine izopren subtire fixat cu powertape, pana cand intrarea in cutia de la filtru de aer intra un pic mai greu in tubu de hota. Pentru un efect mai bun cand e racoare afara se orienteaza tubu de hota pe langa radiator, necesita un pic de ovalizare, pentru a trage aer ceva mai rece. E posibil sa se simta mai bine daca se izoleaza tubu de hota cu izopren, oricum mai experimentam.... ![]() Hai ca esti foarte tare ... maine poimaine aud ca ai baga in compartimentul motor direct hota ca sa traga aer mai bine. Cati CP ai castigat?? Modificarile astea sunt frectie la piciorul de lemn. Am mai vazut eu cateva dacii in trafic cu eleroane facute din profile de fier. ![]() This post has been edited by Doc: 31 Aug 2007, 10:19 |
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
yir |
![]()
Post
#249
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 30 August 07 From: Bucuresti ![]() |
Esti cam plin de gelatina.... Daca faptul ca dci-ul ajunge la 5000rpm e frectie de lemn atunci pune tu un dyno test cu un logan dci modificat de tine, am uitat sa specific ca dyno sa fie cu ultimele atestari si sa se specifice gradul de eroare iar cel care face testu sa faca si conversia cum trebuie la final...
Cine vrea sa incerce bine, cine nu iar bine, chiar nu ma intereseaza opinia celor care denigreaza. Eu am facut si a mers sau poate loganul pe care am facut a fost acel 1 din 100k care e diferit ![]() |
--------------------
Suzuki
Swift
2007 1.5 VVT
- BZ-oo-ooo
|
|
bolek_bolek |
![]()
Post
#250
|
Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 14 June 06 From: Bucurestii din deal ![]() |
Shefu', dar daca scoti de tot furtunul ala de admisie in filtru, si astfel nu mai restrangi debitul de aer deloc, mai castigam inca pe atata?
|
--------------------
dacia
slz
$K@|@_04
- Numar inmatriculare Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi... |
|
cristi_xp |
![]()
Post
#251
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 500 Joined: 8 July 04 From: Timisoara ![]() |
posibil sa functioneze schimbatul de soft de pe o masina cu 85 cp pe una care are 85cp,sunt euro 4 amandoua.Dar diferenta aceasta de "powa" dintre 1.5 dci de 70 cp si 1.5dci de 85 nu se datoreaza faptului ca masinile au alta turbina?
This post has been edited by cristi_xp: 31 Aug 2007, 13:39 |
--------------------
Dacia Logan Ambition
1,6 MPI
2005
- Neinmatriculata Vand axa cu came sport de logan /solenza / supernova .
|
|
andrei_2006 |
![]()
Post
#252
|
![]() Loganist Group: Members Posts: 737 Joined: 21 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai eu stiu ca ala de 85 CP are turbina cu geometrie variabila, pe care cel de 70 CP nu o are. Iar cu schimbatul softului de pe 85 CP pe 70 CP nu cred ca o sa se obtina cine stie ce putere, pentru ca puterea in plus la cel de 85 CP e data in mare parte de turbina cu geometrie variabila.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate Plus
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#253
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
@ yir: poti sa explici mai clar ce se intampla cu furtunul ala pe admisie ? nu te iau la misto, dar sunt curios ce vrei sa zici ?
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
Ice_2k |
![]()
Post
#254
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 253 Joined: 12 August 05 ![]() |
QUOTE(yir @ 31 Aug 2007, 10:41) Esti cam plin de gelatina.... Daca faptul ca dci-ul ajunge la 5000rpm e frectie de lemn atunci pune tu un dyno test cu un logan dci modificat de tine, am uitat sa specific ca dyno sa fie cu ultimele atestari si sa se specifice gradul de eroare iar cel care face testu sa faca si conversia cum trebuie la final... Cine vrea sa incerce bine, cine nu iar bine, chiar nu ma intereseaza opinia celor care denigreaza. Eu am facut si a mers sau poate loganul pe care am facut a fost acel 1 din 100k care e diferit ![]() 1. Faptul ca diesel-ul are turatii maxime mai mici decat benzina se datoreaza faptului ca fereastra de injectie devine prea mica la acele turatii. Ce-ai facut tu acolo are efect fix pix. 2. Faptul ca tu bagi in motor aer mai mult/rece nu te ajuta cu nimic atata vreme cat cantitatea de motorina nu este ajustata pentru a profita de oxigenul in exces. Asta nu ca as crede ca improvizatia asta chiar aduce vreun aport de oxigen, explicam doar teoretic. Ce simti tu dupa umila mea parere se numeste placebo. Si daca tot vrei niste masuratori asa precise de la doc, vino si tu cu niste date concrete, nu cu "se simte mai bine". |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
2005 Ambition
- B-XX-XXX - for sale Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
|
|
yir |
![]()
Post
#255
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 30 August 07 From: Bucuresti ![]() |
1. Diesel-ul are turatii de putere maxima mai mici decat benzina pentru ca este optimizat pentru turatii mai mici avand cursa pistonului mai mare decat alezajul ceea ce favorizeaza cuplu-ul mai mare la turatii mai mici si pentru ca functioneaza pe baza de detonatii controlate.
2. La un motor fara intercooler acel aer ceva mai rece dacat in compartimentul motor se simte, iar cantitatea de combustibil se ajusteaza automat datorita senzorului de pe galerie. 3. Eu am spus ca nu se compara cu un chiptuning dar merge mai bine. Daca este placebo, cati posesori de logan 1.5 65 cai au ajuns la 140 cu treapta a4a fara sa se plafoneze? |
--------------------
Suzuki
Swift
2007 1.5 VVT
- BZ-oo-ooo
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#256
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
si aerul rece de unde il trage ? ca spui ca il ia de langa radiator si far, ambele fiind inchinse. daca ziceai ca il trage printr-o flansa prin capota mai credeam ca il ia "rece".
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#257
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Pe langa far eu nu as baga mana in foc ca este inchis.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
yir |
![]()
Post
#258
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 30 August 07 From: Bucuresti ![]() |
In colturile grilei dintre faruri sunt zone prin care aerul intra in compartimentul motor fara a mai fi trecut prin radiator.
|
--------------------
Suzuki
Swift
2007 1.5 VVT
- BZ-oo-ooo
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#259
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
nu este inchis. dar cat de mult ajuta la pastrarea temperaturii cat mai "jos" prin montarea unui furtun bine izolat termic ?
ps: filtrul de aer e montat deasupra motorului. This post has been edited by han_1.6 mpi: 31 Aug 2007, 15:02 |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#260
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristi_xp @ 31 Aug 2007, 14:38) posibil sa functioneze schimbatul de soft de pe o masina cu 85 cp pe una care are 85cp,sunt euro 4 amandoua.Dar diferenta aceasta de "powa" dintre 1.5 dci de 70 cp si 1.5dci de 85 nu se datoreaza faptului ca masinile au alta turbina? QUOTE(andrei_2006 @ 31 Aug 2007, 14:42) Pai eu stiu ca ala de 85 CP are turbina cu geometrie variabila, pe care cel de 70 CP nu o are. Iar cu schimbatul softului de pe 85 CP pe 70 CP nu cred ca o sa se obtina cine stie ce putere, pentru ca puterea in plus la cel de 85 CP e data in mare parte de turbina cu geometrie variabila. Atat dCi-ul de 70CP cat si cel de 85CP au turbina cu geometrie fixa. Cea variabila apare la motorul de 105CP. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
yir |
![]()
Post
#261
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 30 August 07 From: Bucuresti ![]() |
Decat aer din compartimentul motor mai bine aer de afara, daca cel care e tras de afara ajunge la turbina macar cu o temperatura cu 20 grade mai mica decat cel din motor tot e bine, oricum se incalzeste cand il comprima turbina (intercooler-ul tocmai aerul asta il raceste).
Plus ca e posibil si ca furtunul care intra in cutia de la filtru de aer sa fie un pic subdimensionat... schimband-ul vezi diferenta ![]() |
--------------------
Suzuki
Swift
2007 1.5 VVT
- BZ-oo-ooo
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#262
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Niste masuratori cu sonde de temperatura erau bune
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Ice_2k |
![]()
Post
#263
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 253 Joined: 12 August 05 ![]() |
QUOTE(yir @ 31 Aug 2007, 14:32) 1. Diesel-ul are turatii de putere maxima mai mici decat benzina pentru ca este optimizat pentru turatii mai mici avand cursa pistonului mai mare decat alezajul ceea ce favorizeaza cuplu-ul mai mare la turatii mai mici si pentru ca functioneaza pe baza de detonatii controlate. 2. La un motor fara intercooler acel aer ceva mai rece dacat in compartimentul motor se simte, iar cantitatea de combustibil se ajusteaza automat datorita senzorului de pe galerie. 3. Eu am spus ca nu se compara cu un chiptuning dar merge mai bine. Daca este placebo, cati posesori de logan 1.5 65 cai au ajuns la 140 cu treapta a4a fara sa se plafoneze? 1. Nu vorbeam de turatia de putere maxima, ci de turatia maxima. Adica motivul pentru care nu poti duce un diesel in 6500rpm. 3. Cati crezi ca au incercat? |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
2005 Ambition
- B-XX-XXX - for sale Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
|
|
yir |
![]()
Post
#264
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 30 August 07 From: Bucuresti ![]() |
1. Daca duci un diesel in 6500 prea des nu cred ca o sa tina prea mult motorul ala.
3. Asteptam si poate o sa aflam, nu? |
--------------------
Suzuki
Swift
2007 1.5 VVT
- BZ-oo-ooo
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#265
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Deci s-a realizat un fel de outercooler...pt motoarele de 65 cp. Din moment ce am motorul de 70 inseamna ca aceasta modificare nu va avea prea mare efect ...pt ca aerul e deja racit.
This post has been edited by AmunDei: 31 Aug 2007, 15:36 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Ice_2k |
![]()
Post
#266
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 253 Joined: 12 August 05 ![]() |
QUOTE(yir @ 31 Aug 2007, 15:27) 1. Daca duci un diesel in 6500 prea des nu cred ca o sa tina prea mult motorul ala. 3. Asteptam si poate o sa aflam, nu? 1. Chiar n-ai inteles ce-am scris? Motoarele pe benzina de ce tin la turatiile alea? Problema e ca nu mai este eficient la acele turatii. In alta ordine de idei, eu sugerez niste masuratori gen 80-130 in a 4-a si comparat timpii, viteza maxima atinsa intr-o treapta anume mi se pare destul de irelevanta, daca ai obtinut vreun aport de putere ar trebui sa se vada la aceste sprint-uri. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
2005 Ambition
- B-XX-XXX - for sale Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
|
|
electronistul |
![]()
Post
#267
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 13 March 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
yey ... eu am de-ăla de 65 de cai ...
![]() vreau o poză - două - trei să știu ce am de făcut |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 2006 1.5 dCi - conduc ca o băbuță -
|
|
yir |
![]()
Post
#268
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 30 August 07 From: Bucuresti ![]() |
Motoarele pe benzina functioneaza pe baza arderii controlate, iar motoarele diesel merg pe detonatii controlate. E normal sa isi piarda eficienta odata cu turatia plus ca daca ar fi sa fie facute pt turatie mare ar deveni mult prea scumpe prin faptul ca o sa fie nevoie de materiale mult mai rezistente.
Cu prima ocazie o sa ai si masuratorile, de obicei se face 80-120, nu 80-130 ![]() |
--------------------
Suzuki
Swift
2007 1.5 VVT
- BZ-oo-ooo
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#269
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Ice_2k @ 31 Aug 2007, 15:56) In alta ordine de idei, eu sugerez niste masuratori gen 80-130 in a 4-a si comparat timpii, viteza maxima atinsa intr-o treapta anume mi se pare destul de irelevanta, daca ai obtinut vreun aport de putere ar trebui sa se vada la aceste sprint-uri. normal ca o sa se vada diferente odata ce ai mai multi CP sub capota,e logica treaba ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
Ice_2k |
![]()
Post
#270
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 253 Joined: 12 August 05 ![]() |
80-120 a fost initial un test pt benzinare, facut in treapta 3. Am vazut si "scoruri" de 80-120 pt diesel dar sunt irelevante pt ca implica o schimbare de viteza, care poate afecta timpul in fctie de priceperea soferului. Eu am zis 80-130 in a patra, avand o turatie destul de mare peste 2000rpm la 80 si undeva la 4000 la 130.
@SUPERCAR tocma' de caii aia in plus ma indoiesc eu ![]() This post has been edited by Ice_2k: 31 Aug 2007, 16:54 |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
2005 Ambition
- B-XX-XXX - for sale Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Pentru: offtopic (orice deviere de la chip-tuning-ul LGN) si atacuri la persoana se va lasa cu SANCTIUNI de minim 3 zile pauza de postare!
Orice discutie despre CONSUM e considerata offtopic... se admite doar precizarea cresterii sau scaderii consumului ca rezultat al chip-tuning-ului. Mesajele despre consumuri, OZN-uri si alte asemenea au ajuns la cosul de gunoi... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 03:39 |