Mare intrebare, Care sunt efectele accelerarii la maxim
![]() ![]() ![]() |
Mare intrebare, Care sunt efectele accelerarii la maxim
argon |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
Pedro |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Din pacate se pare ca amaratele de 1300 ajung si la viteza de 150 km/h. Spun din pacate caci atunci cand eu am chinuit o batranica sa ajunga la 150km/h eram inconstient, daca nu ma insel aveam 5700rot/min. Motorul era cu compresie lipsa si imi aduc aminte ca la schimbarea setului segmentii au cazut cioburi pe jos cand au fost scosi din pistoane, manca 1l ulei la 1000 km. Si totusi surpriza mare nu scotea pic de fum.
|
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
StefanT |
![]()
Post
#33
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
E tata cu masina acum. E la el talonul.
Cutiile difera, asta e clar. A mea cica ar fi de fuga. In vremea aia se faceu vreo 4 feluri. De fuga, pt ambulanta, politie.. De carat, de turatie, pt diverse treburi... S.A. ![]() Cert e ca la 90 eu merg cu un zgomot mai mult decat rezonabil in masina. Ce trece de 100, deja devine stresant si consuma inutil. Oricum eu am un prieten cu dacie din 98, are cutie de fuga si la 50 kmph are tot FIX 2500 RPM ca mine. This post has been edited by Steffyx: 7 Mar 2006, 14:22 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
argon |
![]()
Post
#34
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 7 Mar 2006, 14:21) Cartea lu' Mondiru zice ca rapoartele sunt la fel in treapta a patra, la cutiile cu 4 si la cele cu 5...zice ca exista numai 2 tipuri de cutii cu 4, si la amandoua treapta 4 e identica cu treapta 4 de la cutiile cu 5....acuma, practic D-zeu stie.. ![]() Eu stiu doar ca la 3150 Rpm am 115 km/h(treapta 5) This post has been edited by argon: 7 Mar 2006, 14:26 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#35
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Cartea mea, Mondiru, zice ca sunt 4 tipuri de cutii in 4 urechi.
-352-00 (cuplu conic 8x31, cuplul kilometrajul 6x13) -352-01 (cc. 8x35, ck 7x17) -352-02 (8x34 / 6x13) -352-03 (8x33 / 6x14) Mi-e lene sa postez si rapoartele de transmisie ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
argon |
![]()
Post
#36
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ce editie ai? ca scanez si pun
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#37
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Autori:
A. Brebenel, C. Mondiru, I. Farcasu Titlul cartii: "Autotrismul DACIA 1300" Editia a II-a, revizuita si completata ![]() Editura Tehnica, Bucuresti -1978 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
argon |
![]()
Post
#38
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Eu am editia 1998, autor doar Mondiru...poate i-a fost lene sa transcrie din cea veche toate tipurile de cutii
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
aly |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
[quote=Steffyx,7 Mar 2006, 14:21]
Oricum eu am un prieten cu dacie din 98, are cutie de fuga si la 50 kmph are tot FIX 2500 RPM ca mine. In ce treapta ai tu 50km/ora la 2500rot/min, ca eu intr-a patra(ultima) la 2500rot/min am 70km/ora. Scrie undeva pe cutie ce tip este, sa ma uit si eu? This post has been edited by aly: 7 Mar 2006, 14:43 |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
StefanT |
![]()
Post
#40
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Am specificat, a patra. Insa pe tine te minte clar turometrul, e prea mare diferenta. Probabil scrie pe cutie ce tip este, insa chiar nu stiu.
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Slider |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 4 Mar 2006, 17:18) Multam pt raspunsuri, dar am auzit de la mai multi, ca la plecarea de pe loc, poate sa ti se sparga ambreiajul, sau sa se rupa o planetara, sau chiar sa se sparga motorul (asa am inteles, ca iese pistonul afara). ![]() Eu am intrebat multi mecanici in legatura cu intrebarea asta, si mi-au spus ca motorul se poate sparge, exista posibilitatea asta (la cald)stiti cazuri????????? ![]() argon nu conteaza ca ma tine 30-40 000, ii schimb setu` motor, ca doar e dacie. De ce masinile straine nu au nici pe dracu` atunci cand le turazi la maxim, sau mergi cu ele turate????? Eu stiu un caz, Porsche 924, vechi de 20 de ani, si proprietaru mergea cu ea ... ca la raliu. Hmmm....adicatelea sa turezi motorul la 5000 si ceva de ture si sa pleci de pe loc....eu zic ca merge odata, de doua ori dar...."ulciorul nu merge de multe ori la apa"... |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#42
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Slider @ 7 Mar 2006, 14:46) Hmmm....adicatelea sa turezi motorul la 5000 si ceva de ture si sa pleci de pe loc....eu zic ca merge odata, de doua ori dar...."ulciorul nu merge de multe ori la apa"... Cam asa...cu cat turatia la care se cupleaza ambreajul e mai mare, uzura acestuia e mai mare, e chestie de fizica elementara, normal ca daca pleci cu 5000 rpm, chiar daca nu-i dai drumul brusc omori ambreajul. E bine sa pleci de pe loc turand cat mai putin motorul, dar nici exagerat sa dea sa moara. Eu asa fac..pe cat posibil plec cu 1000-1500 rpm, si daca e motorul cald merge perfect..numai asa prelungesti viata ambreajului, si ii faci bine si la motor, dat fiind faptul ca turatul in gol nu e prea indicat. Chestia e ca atunci cand spun la unu si altu ca ambreajul meu e original la 120 000 km, multi zic ca vorbesc prostii...faze de genu Moaamaaa fugi ma deaici ca e Dacie, nu se poate...ei..uite ca se poate... This post has been edited by argon: 7 Mar 2006, 14:58 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
aly |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
[quote=Steffyx,7 Mar 2006, 14:45]
Am specificat, a patra. Insa pe tine te minte clar turometrul, e prea mare diferenta. Probabil scrie pe cutie ce tip este, insa chiar nu stiu. Imi pare rau sa te contrazic cred ca la tine e o eroare. Eu daca asi avea 50km/ora intr-a patra la 2500rot/min mi-asi face griji in privinta ambreajului. Eu la 2000rot/min am 60km/ora, la 50km/ora cred ca am vreo 1500-1600ture desi sincer nu m-am uitat pentru ca nu prea circul cu 50 intr-a patra ca e subturata. |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Hai sa ma bag si eu: la 2000 treapta a 4-a am 60. "Radarul " suspendat de la intrarea in Codlea dinspre Ghimbav imi arata 57-58, deci aproape de adevar, cu erorile de rigoare(niciodata nu poti citi fix 3000 pe turometru original Dacia).
La 3000 am 90 (tot a 4-a). A 5-a la 3000=110, aproape de ce spunea argon. Grup:9x34. In ce priveste 50 la 2500, posibil ca ambreiajul sa patineze, daca nu-s defecte de turometru sau vitezometru. QUOTE(Steffyx @ 7 Mar 2006, 14:30) Cartea mea, Mondiru, zice ca sunt 4 tipuri de cutii in 4 urechi. -352-00 (cuplu conic 8x31, cuplul kilometrajul 6x13) -352-01 (cc. 8x35, ck 7x17) -352-02 (8x34 / 6x13) -352-03 (8x33 / 6x14) Mi-e lene sa postez si rapoartele de transmisie ![]() EU am avut cutie in 4 trepte cu grup conic 9x34 (adica chiar mai am piesele din ea) In tabelul tau nu e dat raportul asta. Atentie insa, in Mondiru is multe gafe de culegere. Acel 8x34 il banuiesc a fi 9x34, la fel acel 8x31. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
puiu82 |
![]()
Post
#45
|
![]() MOTANU'RAPIDIST! Group: Members Posts: 1.940 Joined: 15 August 05 From: bucuresti,giulesti ![]() |
Viteza max.constructiva pt.motor 1289 este 140km.
Nu am turometru,pe o masina identica la 3000rpm in tr.a 4-a aveam 80km. Am zis identica,nu dati cu parul,nu ma pricep la grupuri conice,stiu doar ca a mea era[sau mi se parea mie] mai sprintena in tr.1-2 . |
--------------------
Toyota
Auris
2011
- B-999-CGS Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad. |
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#46
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Mah sa va spun cum sta treaba cu vitezele astea.
La Dacia cu motor de 1289 cmc ai o viteza maxima de 140 km/h, in 4 trepte, nu ai cum sa iei 156 km/h, pentru ca turatia motorului ar fi peste 5 250 rot/min, nu? ![]() Cred ca daca ai avea 156 km/h cu dacia cu 4 trepte, ( la vale) ti-ai aduna piston cu piston, biela cu biela, si chiar si chilasa de pe strada. Ce naib cu o dacie cu motor de 1289 de, nu iei mai mult de 130-140km/h. Sa fim seriosi. Alea in 5 trepte da. Deja e prea mult pentru Dacii sa ia 156km/h. Dar totusi, i sa intamplat cuiva sa mearga cu dacia cu motorul turat la maxim, si sai sara pistoanele, sau sa i se sparga motorul????? |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
cu motor 1289 in treapta 2,aveam 90km/h si aprox 7000 rpm.
nu mi-e teama de ungere(desi trebuie sa ai un ulei bunicel sa iti permiti sa turezi motorul),insa cel mai vulnerabil vad la dacie la turatie ridicata(peste 5000 rpm) sistemul de distributie.Daca e sa pice instant ceva la motor,distributia pica prima.In rest,pe termen lung...uzura excesiva a motorului |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
StefanT |
![]()
Post
#48
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Si deci ziceti ca e posibil sa patineze ambreiajul in halul asta? Nu ar mirosi? Dar stau si ma gandesc, intr-a treia a luat usor 90, deci ajunge la viteze mari, nu cred sa fie ambreiajul.
Si totusi, prietenul ala al meu cu cutie in 5 avea tot 2500 rpm la 50 kmph, si 3000 la 80. Cum ziceti voi cu cutie de 4 trepte, 3000 rpm la 80 kmph? Nu ar mai fi cutii in 5, ce naiba.. This post has been edited by Steffyx: 7 Mar 2006, 23:52 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
la 3000 rpm in treapta 4 am 80 si un pic.
la cutiile in 5,in functie de pinion,la 3000rpm ai minim 100km/h.se ajunge si la 120km/h cu pinionul de fuga de nova. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
StefanT |
![]()
Post
#50
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
120 kmph cu 5 trepte? 3000 rpm? Nu te contrazic, dar... inseamna ca la 5000 cat prinde, 170?
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
probabil vreo 145 hai 150 maxim pt ca nu mai duce motorul si nu mai poate urca in ture.
oricum la cele cu pinion de a 5-a de fuga demarajul in treapta a 5-a este f slab. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 7 Mar 2006, 23:51) [...] Si totusi, prietenul ala al meu cu cutie in 5 avea tot 2500 rpm la 50 kmph, si 3000 la 80. Cum ziceti voi cu cutie de 4 trepte, 3000 rpm la 80 kmph? Nu ar mai fi cutii in 5, ce naiba.. Domnu' draghe, ceva e in neregula cu cifrele pe care le arunci aici. Intr-o treapta de viteza functia v=v(n) e liniara. Adica prin interpolare sau "regula de trei simpla" se poate afla una din marimi. Adica: daca la 2500 ai 50 la 3000 ai x, x = 60, nu 80. Sau, la 3000 ai 80 (posibil la grup 8x33, la 9x34 e 90) la 2500 ai y, y=66,(6). Deci, verifica matale aparatele si/sau ambreiajul. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ionutctn |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 8 Mar 2006, 00:20) Asa este. Corect. Asa e si la mine. Nu am mai urcat de mult la viteza aia astronomica de 120 la ora dar asa arata 3000 de rot/min. Nu avea cum sa fie eroare de kilometraj sau turometru ca era aproape noua masina cand am incercat asta. Mai sus de atat nu am incercat. Din cate mi-au spus alti prieteni care au tot in 5 trepte treaba sta in felul urmator: urca pana pe la 140 unde ai vreo 4000 sau ceva un pic mai mult de ture. Oricum treaba e ca dupa 4000 urca in turatie dar nu mai creste viteza simtitor. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
cmres80 |
![]()
Post
#54
|
![]() Respectul se castiga...nu se poate fura! Group: Members Posts: 173 Joined: 12 October 04 ![]() |
Valori la berlina mea:
cu a 4-a => 60km/h =>2000rot/min cu a 5-a => 80km/h =>2000rot/min cu a 5-a => 120km/h =>3000rot/min cu a 5-a => 140km/h =>3500rot/min |
--------------------
Dacia
1310 L
1998 1.4L
- xx-xx-RES Some things never change...
|
|
gdm |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
Eu cu Dacia mea (1400cmc, 5viteze) am mers pe autostrada constant cu 150Km/h vreo 100km si nu a avut nimic (am mers pe benzina ca pe gaz nu trece de 135km/h).
La a mea in a5-a la 150km/h turometrul indica 4200 rpm. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
cristi74 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
Muttley |
![]()
Post
#57
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Da, a gresit.
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
mickeybirchoff |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 15 April 05 From: Craiova ![]() |
Fratilor, mi se pare ca e chiar aiurea topicul asta. Nu zic, si eu turez masina (depasiri, pe gheata cateodata) dar nu pot sa-mi fac un obicei din asta pentru ca pur si simplu mi-e mila... Si alta n-am. Legat de ,,fanteziile soferilor in criza de imaginatie" pot sa va zic ca am fost martor ocular la o ,,cadere" de cutie de viteze. Desteptul care o conducea (un cunoscut de-al meu) stie sa franeze foarte repede printr-o tehnica de-a dreptul naucitoare : Calca frana, baga in marsarier si apasa pedala la maxim (genial tipul!). a facut ,,vitejia" asta de mai multe ori si oops! s-a trezit la un moment dat (eram si eu de fata) cu o bubuitura puternica (nu de la motor) si bang!- vedea cutia de viteze cum ii facea cu mana in oglinda retrovizoare. De reparat s-a reparat, dar, ma intreb eu - cui i-a folosit chestia asta? Cam la fel vad eu lucrurile cu 5700 rot/min sau chiar mai mult.
![]() |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- DJ-06-SYO Daca-ti place ceea ce faci, probabil ca nu faci ceea ce trebuie...
|
|
StefanT |
![]()
Post
#59
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Bai, noi vb aici de minuni de alea? Noi vb de turatii mari, nu de bagat in marche arriere... e culmea.
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
danelu |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 23 February 05 ![]() |
cea mai mare aberatie cu bagatu in marsarier la asa turatie,
|
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 15:26 |