Mare intrebare, Care sunt efectele accelerarii la maxim
Mare intrebare, Care sunt efectele accelerarii la maxim
Slider |
10 Mar 2006, 12:32
Post
#61
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda |
|
||
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|||
Muttley |
10 Mar 2006, 13:59
Post
#62
|
__________________ Group: Members Posts: 13.013 Joined: 4 September 04 From: - |
Nu e tampenie, e mai mult poveste cu lupi rai si scufite rosii...
Pt ca... Foarte putin probabil SA INTRE in marche-arriere cand masina se deplaseaza inainte, avand in vedere ca este o treapta nesincronizata, in al 2-lea rand, presupunand ca intra... Ce se intampla?!? Se rotesc rotile invers in timp ce masina merge in fata?!? In plus, parca se spunea ca se calca si frana... Sau se roteste invers motorul, patineaza ambreiajul...? Eh... povesti, in orice caz... Edit: totusi... daca se blocheaza rotile cu frana, se poate introduce in marche-arriere. Da' ramane marea intrebare cu ce se-ntampla dupa... This post has been edited by Muttley: 10 Mar 2006, 14:14 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
memyselfandI |
10 Mar 2006, 14:14
Post
#63
|
m Group: Members Posts: 191 Joined: 8 March 05 From: Bucuresti |
Merge daca te deplasezi cu 10km/h pe gheata ! !Altfel este o timpenie maxima !
|
--------------------
Logan
1.6
2006
- 7727 "la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
|
|
argon |
10 Mar 2006, 14:15
Post
#64
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
QUOTE(Muttley @ 10 Mar 2006, 13:59) Nu e tampenie, e mai mult poveste cu lupi rai si scufite rosii... Pt ca... Foarte putin probabil SA INTRE in marche-arriere cand masina se deplaseaza inainte, avand in vedere ca este o treapta nesincronizata, in al 2-lea rand, presupunand ca intra... Ce se intampla?!? Se rotesc rotile invers in timp ce masina merge in fata?!? In plus, parca se spunea ca se calca si frana... Sau se roteste invers motorul? Eh... povesti, in orice caz... Asa e, este IMPOSIBIL sa bagi in marche-arriere cand masina se deplaseaza inainte(cat de cat cu viteza...adica mai mult de 5-10 km/h), pur si simplu o haraie si o sa se barbierasca toti dinti, da de intrat nu intra nici batuta, deci clar e poveste cu scufite rosii. Cred ca ati patit sa fie inca masina in miscare(2-3 km/h) si sa bagati in reverse, si probabil a carait urat, va dati seama la 50 km/h... This post has been edited by argon: 10 Mar 2006, 14:16 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
calinp |
10 Mar 2006, 14:46
Post
#65
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti |
ca un fapt divers legat de cuplatul marche-arriere-ului cand se merge inainte, Petre Cristea a folosit manevra asta in Raliul Monte Carlo, castigand secunde bune...
|
-------------------- |
|
Slider |
10 Mar 2006, 14:50
Post
#66
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda |
Mai nea Caline tu crezi toate astea? ce secunde a cistigat? avea si proba de mers cu spatele la raliu sau ce?
Vorba lu' Muttley..."Nu e tampenie, e mai mult poveste cu lupi rai si scufite rosii"... Hai sa o lasam mai moale ca macane! |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
argon |
10 Mar 2006, 14:53
Post
#67
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
QUOTE(calinp @ 10 Mar 2006, 14:46) ca un fapt divers legat de cuplatul marche-arriere-ului cand se merge inainte, Petre Cristea a folosit manevra asta in Raliul Monte Carlo, castigand secunde bune... Petre Cristea a castigat Raliul Monte Carlo in 1938, pe un Ford V8, care mai mult ca sigur nu avea cutie de Dacie....alte tehnologii..alte vremuri..asta presupunand ca ar fi facut asa..desi ma indoiesc. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
marius-gabriel |
10 Mar 2006, 15:54
Post
#68
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI |
acum chiar ca a inceput sa se abereze pe topicul asta!
este absolut imposibil sa bagi treapta de mers inapoi cand masina merge in fata!!!!!!!! studiati o cutie de dacie si dupa aia spune-ti povesti din auzite! |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Slider |
10 Mar 2006, 15:54
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda |
Alte cutii....nu au toate acelasi principiu?
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
EUROPE_ |
10 Mar 2006, 17:41
Post
#70
|
membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova |
Chestia cu bagatul in marche-arriere in timp ce mergi in fata, fie si la o viteza mica, e imposibil, sau ( sa zicem ca intra, ceea ce nu cred) sigur se opreste motorul, si rotile o sa se cam infraneze. Dar sincer sa fiu nu am auzit de asa ceva, decat in MithBusters, de pe Discovery Channel, cu un Cadilac ( cei care stiu programul stiu si la ce ma refer).
Asa ca la Dacii..., nu intra ele stand pe loc in reverse, dar mite la viteza, fie ea si mica. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
cosmin_m |
10 Mar 2006, 19:44
Post
#71
|
Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti |
|
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
Daccia |
10 Mar 2006, 19:51
Post
#72
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 |
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
Muttley |
10 Mar 2006, 20:16
Post
#73
|
__________________ Group: Members Posts: 13.013 Joined: 4 September 04 From: - |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
eudin_umarian |
10 Mar 2006, 20:26
Post
#74
|
......... Group: Members Posts: 280 Joined: 15 January 06 From: constanta |
pei daca se accelereaza la maxim se intampala urmatoarele:
supape bulite. tachetii la fel. pistoane,idem. gaze... etc... concluzie,nu te sfatuiesc sa-i dai "blana"! |
--------------------
iadacia
Logan 1.5 dCi
2006 Ambition
- ? 00 ??? stiu ca nu stiu nimic!
|
|
EUROPE_ |
10 Mar 2006, 21:00
Post
#75
|
membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova |
QUOTE(Daccia @ 10 Mar 2006, 19:51) Crede si nu cerceta.... ca se poate. Daca ai bani de o cutie noua de Supernova, pot sa-ti si arat... Fai un film si te cred, bagal aici pe www.daciaclub, si te cred, ai incercat asa ceva, ai reusit, ai vrea sa risti? Eu cred ca la oricare viteza, daca incerci sa bagi in reverse, sigur nu reusesti, o sa-ti caraie cutia pana se bulesc pinioanele, iar in cazul in care reusesti, 100 % ti se va opri motorul, iar rotile se vor infrana, poate chiar reusesti sa faci motorul sa mearga in sensul invers acelor de ceasornic. Motorul de Dacie nu are putere, deci sigur se va opri, asta in cazul in care nu se buleste cutia Pot exista mai multe modalitati de a-ti buli cutia De exemplu te pui cu ciocanul pe ea:P:P:P |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
EUROPE_ |
11 Mar 2006, 22:39
Post
#76
|
membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova |
Sa nu deviem de la subiect, intreb pentru ultima data > i sa intamplat cui-va sa plece cu dacia accelerata la maxim, si sa aiba efecte ``speciale``????
Am sa fac cate-va imagini, in bmp, cu efectul accelerarii la maxim! Revin in 2 zile |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
sonykel |
12 Mar 2006, 16:15
Post
#77
|
Actualmente Ing. Group: Members Posts: 1.281 Joined: 30 June 05 From: Constanta |
mi-se pare imposibil so bagi in march-arier la mai mult de 10km/h
in fine eu am turat masina pana la 5000 pe loc 5500 in mers pe loc mi-sa rupt paleta de la radiator si atat dar paleta de radiator sa rupt si la relanti si atunci a sectionat radiatoru.da am plecat cu ea la 4000 efecte speciale mult fum si caucicuri lasate pe asfalt nimic mai mult.dar daca o turezi pe rece se intampla eu am turat dimineata cu motoru rece cand mi-sa rupt elicea |
--------------------
DACIA
Logan MCV
2007,1.6 16v,Laureate Full,7series,Gri Platine
- CT-87-SNK Hai,stai un minut langa mine,o zi cu mine
Si-o sa vezi cum si de ce este mult mai bine Sa te-ntorci cate-odata cu spatele catre lume |
|
nvic74 |
12 Mar 2006, 18:54
Post
#78
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 1 October 05 |
conceptia motorului este pentru cele 5500 ture
materialele sunt proaste! asta este tot!informativa si veti vedea ca asa este restul sun mituri! chiar poate si mai mult motorul de dacia cu piesele corespunzatoare!! |
--------------------
peugeot
405
- gr 01 zke
|
|
StefanT |
12 Mar 2006, 19:01
Post
#79
|
STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti |
Informeaza-te si tu cam cum mai sta treaba cu legile gramaticii. Fara suparare..
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Daccia |
13 Mar 2006, 09:36
Post
#80
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 |
QUOTE(EUROPE_ @ 10 Mar 2006, 21:00) ...Eu cred ca la oricare viteza, daca incerci sa bagi in reverse, sigur nu reusesti, o sa-ti caraie cutia pana se bulesc pinioanele, iar in cazul in care reusesti, 100 % ti se va opri motorul, iar rotile se vor infrana, poate chiar reusesti sa faci motorul sa mearga in sensul invers acelor de ceasornic. Motorul de Dacie nu are putere, deci sigur se va opri, asta in cazul in care nu se buleste cutia ... Eu n-am spus ca incep sa se invarta rotile invers, ci doar am subliniat faptul ca se poate baga in marsarier si cand ai 140km/h. Cel putin mie mi s-a intamplat. Asta nu inseamna ca am si ambreiat la viteza aia... Si daca va ganditi putin, cand debreiezi, pinioanele in cutie nu mai sunt conectate la motor, deci se opresc, sau aproape deci nu vad ce te poate opri sa bagi in marsarier. Si Europe, ti-am spus, daca vrei sa vezi efectele, pune bani de o cutie noua, pentru ca sigur nu rezista cutia. Asta n-am facut-o, dar pentru pretul corect putem incerca. |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
EUROPE_ |
13 Mar 2006, 16:35
Post
#81
|
membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova |
QUOTE(Daccia @ 13 Mar 2006, 09:36) Eu n-am spus ca incep sa se invarta rotile invers, ci doar am subliniat faptul ca se poate baga in marsarier si cand ai 140km/h. Cel putin mie mi s-a intamplat. Asta nu inseamna ca am si ambreiat la viteza aia... Si daca va ganditi putin, cand debreiezi, pinioanele in cutie nu mai sunt conectate la motor, deci se opresc, sau aproape deci nu vad ce te poate opri sa bagi in marsarier. Si Europe, ti-am spus, daca vrei sa vezi efectele, pune bani de o cutie noua, pentru ca sigur nu rezista cutia. Asta n-am facut-o, dar pentru pretul corect putem incerca. AAA, pai zi asa, ca doar o bagi in marsarier, si tii apasat pe ambreiaj, asta e altceva, dar totusi nu stiu daca poti baga in marsariere, cand mergi inainte, si mai ales la 140 km/h.Nu stiu... |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
danelu |
14 Mar 2006, 09:15
Post
#82
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 23 February 05 |
cand debreiezi nu inseamna ca nu mai exista miscare in pinioanele din cutie. Cele de pe arborele principal o sa aiba turatia motorului, iar cele de pe secundar o sa aiba turatia rotilor.,deci este imposibil sa bagi in marsarier
|
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
Daccia |
14 Mar 2006, 10:16
Post
#83
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 |
Ia mai studiaza.... http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=20956
Daca arborele principal ar fi in miscare, cum ai putea sa schimbi in oricare viteza? |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
cristidb |
14 Mar 2006, 13:24
Post
#84
|
Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti |
Daccia, lasa-ne cu chestii din astea cu marchariere la 140km/h ca am mai condus si noi masini, si am mai scapat maneta spre R in loc de 2 la o dacie obosita, asa ca nu tine...
Marchariere nu e sincronizata, asa ca orice incercare de a cupla cand masina de deplaseaza (in orice sens) se va solda cu o caraitura. Vrei si o explicatie logica? Pinionul de marchariere este un pinion cu dinti drepti, care se insereaza (culiseaza) intre pinionul de pe arborele primar si butucul sincronizator 3/4. Acest butuc sincronizator se va misca intotdeauna cu aceeasi viteza ca si arborele secundar al cutiei, adica se va misca atunci cand rotile se rotesc, in concluzie nu vei putea cupla la o viteza mai mare de 10km/h, si nu vei putea cupla la orice viteza fara caraituri decat daca ai o viteza de schimbare a treptelor gen Speedy Gonzales. Nu vorbesc de alte tipuri de cutii de viteze. Unele au si marcharierul sincronizat. La dacia (toate modelele) si multe alte masini nu e posibil ce spui tu. This post has been edited by cristidb: 14 Mar 2006, 13:25 |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Ciombe |
14 Mar 2006, 13:25
Post
#85
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad |
Eu am mers cu a mea cu a doua, la blana, ca am enerva (am avut un gunoi in carb). Asta se intampla intr-o dimineata acum vre-o trei ani, la minus15 -minus -20 de grade. Pur si simplu am bagat a doua si m-am dus cu ea BLANA si FARA MILA pret de mai bine de un km, adica un minut si ceva. Turatia motorului a fost in jur de 7200 -7500. Masina mea, adica olteanca... si pe atunci avea motorul ala cam 150-160 mii km. Acum se apropie de 200.000 si mere inca perfect. Atata doar ca nu mai reusesc nicicum sa trec de 145 km/h . M-am luat week-endul trecut la forja cu un amarat de P206Hdi si m-a facut . Asta cu toate insistentele mele si cu toate ca am schimbat mereu treptele astfel incat sa cad PE cuplul maxim (in jur de 3.250 rpm = cuplu maxim) - adica am schimbat mereu peste 4000, a treia am dus-o pana spre 6000 da tot degeaba... Chestia asta se intampla intre Sebes si Sibiu, pe portiunea aia unde e drumul lat. Serios, am tinut picioru in blana cam 10 -12 minute, pana s-a aprins becul in bord (temperatura prea mare) ca fiind frig afara io am astupat gurile de racire din spoiler.. . A trebuit s ama recunosc infrant si umilit .
Da nu-i bai, vine vara si ii modific io ceva ca sa mearga mai tare... Da oricum, motorul rezista inca FOARTE bine. E adevarat, ulei numai Castrol GTX3 Adus direct de la nemti, si schimburi de 2 ori pe an (toamna+primavara). Dacia o tin constant ZILNIC la 3500 -4000 rpm, ca nu mai intra intr-a 5-a si trebe sa ajung dimineata la scarbici repede-repede cu a patra... Ies pe centura si ii dau cat mere... si e si pe gaz. Si tratamentul asta il aplic de un an de zile - si inca mere. Parerea mea e ca daca se mere cu motorul subturat apar urmatoarele chestii: 1 Depuneri de calamina datorita arderii incomplete 2 Distrugerea supapelor/ deformarea lor - tot datorita cestor depuneri 3 Presiune scazuta la ulei, ungere incomleta- uzura mare la piesele aflate in frecare 4 Lipsa puterii in mers Daca se mere cu motorul la turatia de putere maxima, NU AR TREBUI sa apara uzuri in plus, dar apare o suprasolicitare a materialelor (biele/pistoane/vibrochen etc) iar micile defecte de fabricatie duc la distrugerea/cedarea vre-unei piese din motor. Din pacate la motoarele de dacie sunt multe, foarte multe imperfectiuni legate de executa undo subansamble vitale pt functionarea motorului. Numai bine! |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
argon |
14 Mar 2006, 13:30
Post
#86
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
cand facem o liniuta? cand vrei tu iti arat ca si o Dacie te face. fara confruntari verbale pe forumuri..pur si simplu fapte..cand vrei tu..sa vezi atunci infrangere si umilire..cosmarul oricarui olcitar..va stiu eu pe voi
Acum serios, poti sa-mi zici si mie, ca posesor de Oltcit greutatea si puterea maxima? sunt curios demult. mersi. This post has been edited by argon: 14 Mar 2006, 13:39 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Daccia |
14 Mar 2006, 14:48
Post
#87
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 |
QUOTE(cristidb @ 14 Mar 2006, 13:24) Daccia, lasa-ne cu chestii din astea cu marchariere la 140km/h ca am mai condus si noi masini, si am mai scapat maneta spre R in loc de 2 la o dacie obosita, asa ca nu tine... Nu vorbesc de alte tipuri de cutii de viteze. Unele au si marcharierul sincronizat. La dacia (toate modelele) si multe alte masini nu e posibil ce spui tu. Mai omule, eu nu vorbeam de Dacie obosita, ci de Supernova. Are trei ani si merge si cu 160km/h (atata i-am dat eu ) si chiar mai mult, daca are loc. Asta una la mana. A doua, daca poate stii, daca nu verifica, marsarierul este ca la Oltcit, recte este sub a 5-a. Acuma, mie mi s-a intamplat ce v-am spus, in loc sa bag a 4-a, am bagat marsarier... O sa ziceti ca nu se poate, ca nu aveam 140... posibil, acuma daca stau sa ma gandesc, coboram din a 5-a in a 4-a... in orice caz viteza era peste suta, si clar era marsarier, pentru ca a inceput sa piuie alarma ca la mersul inapoi (altfel nu-mi dadeam seama si poate azi nu puteam sa scriu despre asta ). Si asta nu s-a intamplat doar o data. Puteti sa argumentati cum vreti, cert este ca la mine se poate |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
marius-gabriel |
14 Mar 2006, 20:24
Post
#88
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI |
afla ca si la o dacie obosita cum bine vad ca iti place sa zici, si la o supernova, sau ce masina vrei tu, nu e posibil sa bagi in marsarier, mai ales la o asa viteza !!
in cel mai rau caz o carai de o ia naiba! nu stiu de unde va vin idei de-astea.. de crezut ca ai mers cu inimaginabila viteza de 140 cu masina si ca prinde 160 te crede toata lumea, dar nu mai spune ca tu ai cuplat treapta aia de viteza doar ca ai auzit tu piuitoarea de la alarma. acolo e un simplu contact. vrei sa iti arat cum pun "frana" cu stangul si se aprind lampile de frana si masina mea demareaza? exact asa s-a intamplat si la tine! |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Ciombe |
15 Mar 2006, 12:11
Post
#89
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad |
Argon, parca ai fi la doizece (site-ul ala unde joc poker online) si unu mizeaza 2000 io cresc betul cu .. 11 (asta desi am full de dame si sunt SIGUR ca am carte mai tare) ala crede ca bluffez, si iarasi mizeaza cu 2000 in plus, io iarasi cresc cu... 11
N-am talonu la mine nu stiu greutatea exacta... sunt cu hodoroaga (papucu) da puterea max stiu sigur ca e 64 cp /5500 rpm, cuplul maxim la 3250. TRS cu 5 trepte. recunosc, cand aveam cutia de GSA - care era mai scurta decat asta originala - se infigea MULT MAI BINE in treptele superioare (adica a IV-a si a V-a). Daca vii vreo-data pe la Arad, te astept daca vrei, la un suc si la o liniuta. |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
EUROPE_ |
15 Mar 2006, 12:39
Post
#90
|
membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova |
QUOTE(Ciombe @ 15 Mar 2006, 12:11) Argon, parca ai fi la doizece (site-ul ala unde joc poker online) si unu mizeaza 2000 io cresc betul cu .. 11 (asta desi am full de dame si sunt SIGUR ca am carte mai tare) ala crede ca bluffez, si iarasi mizeaza cu 2000 in plus, io iarasi cresc cu... 11 N-am talonu la mine nu stiu greutatea exacta... sunt cu hodoroaga (papucu) da puterea max stiu sigur ca e 64 cp /5500 rpm, cuplul maxim la 3250. TRS cu 5 trepte. recunosc, cand aveam cutia de GSA - care era mai scurta decat asta originala - se infigea MULT MAI BINE in treptele superioare (adica a IV-a si a V-a). Daca vii vreo-data pe la Arad, te astept daca vrei, la un suc si la o liniuta. Si eu am avut oltcit, si stiu ca pueterea maxima o avea la 6 500 rpm!!! E asa sau gresesc???? |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2024 - 07:34 |