DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 2 3 4 5 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Mare intrebare, Care sunt efectele accelerarii la maxim

argon
post 15 Mar 2006, 12:50
Post #91


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(EUROPE_ @ 15 Mar 2006, 12:39)
Si eu am avut oltcit, si stiu ca pueterea maxima o avea la 6 500 rpm!!!
E asa sau gresesc????
*




gresesti..am aflat ulterior ca are 61,5 cai @ 5 500


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 15 Mar 2006, 14:27
Post #92


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




61,5 pt alea cu motor de 1100 cmc (RM, RT, Club etc)
Alea de 1298 cmc (TRS) au 64 de cai blush.gif

Da in fine, nu facem polemica Dacia vs Oltcit, ca n-are rost. Ambele sunt acum masini total depasite. Ca unii dintre noi inca le mai folosesc - asta e partea a doua. Pt mine la momentul asta, oltcitu e inca o masina de care ma folosesc, piese inca se mai gasesc, plus ca in ultima vreme m-am mai linistit in ceea ce priveste nevoia de putere mai multa sau de viteze mai mari de 140. wacko.gif

Am si dacie, da e alta amncare de peste, adica, confort ZERO, troncane, zdrangane, hurducaie, din cand in cand raman din senin fara semnalizare si stergatoare, misc un pic de sigurante si isi revine, cand o apuca se sting luminile in bord pt ca peste 5 minute sa se aprinda fara sa fac nimic wacko.gif , da se invarte roata! Si ma folosesc de ea.

Da sa revenim la topic, din cate am inteles io, ideea e sa NU TUREZI MOTOTUL IN GOL la blana. Nu prea pricep de ce, da am inteles din mai multe surse ca asta dauneaza. In sarcina turatia ridicata nu ar trebui sa aibe efecte devastatoare pt motor - cu conditia ca piesele suprasolicitate sa fie de calitate, fara defecte / microfisuri.
Am mers la blana cu masini de firma intre Ro si Germania, cam 1200 - 1300 km dus si inca atata intors. De multe ori in Austria si Germania, primeam un telefon ca trebe sa ajung urgent si din BLANA nu o scoteam. Adica tineam masinile in turatie MAXIMA; de multe ori retrogradam o treapta si o turam pana in limita de turatie apoi schimbam pe urmatoarea si stateam cu picioru in podea. Un BMW 520 am reusit sa-l duc in viteza a V-a in limita de turatie (6500 rpm) adica 239 km/h si l-am tinut acolo cat mi-a permis drumu. Am mers cu tot felul de masini, opeluri, Mondeo, Focusuri, BMW, Passa 4 Motion etc la blana ore in sir si nici una n-a crapat. Dar daca vorbim de masinile noastre, facute la noi cu piese de la noi - pai atunci se schimba nitel treaba. In cazul asta creste foarte riscul sa cedeze o piesa in cazul suprasolicitarii indelungate.



--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 16 Mar 2006, 13:04
Post #93


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Da ia dreptate Ciombe, masinile romanesti nu sunt rezistente, stiam ca oltciturile sunt ceva mai bune, dar daca tu zici ca nu e asa, inseamna ca sunt si alea la fel de proaste ca daciile. De ce masinile straine nu au nici pe drak, atunci cand le turezi la maxim, ?, pe cand dacia noastra cea de toate zilele daca o turezi, sigur ramai cu efecte speciale create de motor. Eu am patit-o, am pus set motor pe o alta dacie (tot a mea), pe care am vandut-o, si ulei nou, nu mai stiu de care, si intr-o seara ies la ea sa o pornesc, am pornit-o, dar nu statea pornita, si un trecator, un baiat, nu avea mai mult de 25 ani, a zis ca imi da o mana de ajutor, si a inceput ala sa accelereze motorul (stiti voi il accelera si punea mana in capul carboratorului, ca sa il desfunde), il accelera cat il tinea puterile, a desfundat carburatorul, iar dupa ce am oprti motorul, am scos joja de ulei, si ce credeti uleiul era negru, deci se arsese, si doar ce il bagasem, asa ca nu am mai stat pe ganduri si am vandut masina, cred ca numai rodaj nu am facut la setul ala... mad.gif
Noroc pe aia de au luat-o blush.gif Mi-a parut rau intr-un fel de masina, dar ce sa fac, numai rodaj no fi fost ala... sad.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 16 Mar 2006, 13:23
Post #94


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Uleiul nu se arde in 5 minute nici daca il fierbi pe aragaz. Daca s-a innegrit inseamna ca motorul era jegos. Motor flush e recomandat din cand in cand.
Tine si motorul de dacia destul de bine si chiar la turatii mari daca e bine reglat si uleiul e bun.
Eu am forjat-o destul de tare si inca nu s-a rupt nimic (frecvent schimbat la 5500rpm si mers mult la viteza maxima si cu acceleratia in podea). La 80 000 am schimbat segmentii si acum are 134 000. Consuma acum 100ml ulei la 1000Km.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 16 Mar 2006, 13:37
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




Pai una dintre proprietatile uleiului bun e si aceea de a curata anumite reziduuri din motor. Sincer, daca uleiul e la fel de transparent si dupa ce parcurgi 1500 -2000 de km - trebuie sa incepi sa iti pui semne de intrebare cu privire la calitatea lui. Ulieul contine printre altele si anumiti detergenti.
Nu recomand la nimeni motor-fleosc de-ala... S-a discutat pe celalalt forum indelung despre chestia asta...

europe, oltciturile mi se par MULT peste dacii la capitolul fiabilitate. E parerea mea personala. Daca meream cu dacia cu motorul rece la 6500 - 7000 de ture un minut in sarcina, sunt sigur ca ceda ceva pe acolo. Da nu e vorba numai de motor ci si de alte maruntisuri cum ar fi cutia de viteze, transmisia, planetarele (ma refer la oltciturile originale, cu frane langa cutia de viteze, nu la cele hibrid cu frane normale ca la dacie!), tablarie, caroserie. Au si ele hibele lor (troncane rulmentii din bratele de torsiune, carbucitoru dublu-corp se infunda foarte reede si e pretentios la calitatea benzinei, scartaie volanul vara, cedeaza scaunele destul de repede) dar astea sunt chestii remediabile.

QUOTE
Tine si motorul de dacia destul de bine si chiar la turatii mari daca e bine reglat si uleiul e bun.
Eu am forjat-o destul de tare si inca nu s-a rupt nimic (frecvent schimbat la 5500rpm si mers mult la viteza maxima si cu acceleratia in podea). La 80 000 am schimbat segmentii si acum are 134 000.


Vezi, ai forjat-o si a trebuit sa-i schimbi segmentii..
Motoarele straine le forjezi, iti bati joc de ele cat vrei tu, da nu se strica asa de repede.
Problema la piesele romanesti, repet, este lipsa calitatii materialelor din care sunt facute. E de-ajuns la un motor de dacie sa se fisureze o supapa si gata, motorul trepideaza la relanty, afuma, se balbaie in turatii mici etc. Iar cand il vezi cum galopeaza la relanty nu-ti mai vine sa ii dai forje.


--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Mar 2006, 13:44
Post #96


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Ciombe @ 16 Mar 2006, 13:37)
europe, oltciturile mi se par MULT peste dacii la capitolul fiabilitate. E parerea mea personala. Daca meream cu dacia cu motorul rece la 6500 - 7000 de ture un minut in sarcina, sunt sigur ca ceda ceva pe acolo.
*




Daca spui asa ceva, sti diferenta intre cele doua motoare?
E o diferenta destil de mare, unul e conceput pentru turatie, celalalt nu, deci nu in asta consta fiabilitatea. Cel de olcit e boxer, racit cu aer.
Daca erau oltciturile fiabile, cred ca erau mai multe pe strazi acum, si nu se vindeau cu 7 milioane unul in stare buna...parerea mea...
Am fost de cateva ori cu oltcitul...amintiri neplacute... biggrin.gif ...de asemenea iarna pe langa faptul ca abia o pornesti, mai consuma minim 17 litri %....ce mai..sunt de mult in declin, noroc ca mai sunt pasionati ca tine sa le laude si sa le mentina..dar ca masina e un rateu complet ..sa fim realisti...

This post has been edited by argon: 16 Mar 2006, 13:49


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daccia
post 16 Mar 2006, 16:20
Post #97


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 9 December 04




QUOTE(marius-gabriel @ 14 Mar 2006, 20:24)
afla ca si la o dacie obosita cum bine vad ca iti place sa zici, si la o supernova, sau ce masina vrei tu, nu e posibil sa bagi in marsarier, mai ales la o asa viteza !!
in cel mai rau caz o carai de o ia naiba!
nu stiu de unde va vin idei de-astea..
de crezut ca ai mers cu inimaginabila viteza de 140 cu masina si ca  prinde 160 te crede toata lumea, dar nu mai spune ca tu ai cuplat treapta aia de viteza doar ca ai auzit tu piuitoarea de la alarma.
acolo e un simplu contact.
vrei sa iti arat cum pun "frana" cu stangul si se aprind lampile de frana si masina mea demareaza?
exact asa s-a intamplat si la tine!
*



Domnule, ai dreptate... am verificat, si pe Berlina si pe Supernova. icon_mrgreen.gif
Mea culpa, mai spune omul si prostii din cand in cand.. blush.gif


--------------------
Dacia 1310 Berlina - B-10-CMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 18 Mar 2006, 21:13
Post #98


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Am ajuns la concluzia, ca motoarele de dacie te tin mult daca ai mare grija cu accelerarile repetate si/sau mari. Cred ca asta e singurul dezavantaj al motoarelor de dacie, piese din material prost.



This post has been edited by EUROPE_: 18 Mar 2006, 21:15


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 18 Mar 2006, 21:32
Post #99


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Oltciturile parca erau ceva mai bune... , dar acum alea au devenit mai proaste decat daciile, niste masini pe cale de disparitie...

This post has been edited by EUROPE_: 18 Mar 2006, 21:33


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 19 Mar 2006, 22:31
Post #100


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Dispar din alte motive decat fiabilitatea. Si motivele sunt destule, zic si eu ce imi sare acum in cap: piese scumpe, consum mare de combustibil, acces greu in locurile din spate, scoasa din productie de ceva timp ('95 daca imi aduc bine aminte), motor mai pretentios la reglaje, nu se pricepe orice Gigi Fleasca la el etc. Dar in ceea ce priveste strict performantele dinamice, un Oltcit bine ingrijit cam mananca o Dacie la demaraj si tinuta de drum in viteze mici/medii.
Si pentru carcotasi, NU, nu am avut Oltcit. smile.gif


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 19 Mar 2006, 22:40
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




iti dau dreptate cu performantele unui olcit bine pus la punct comparativ cu ale unei dacii, dar deja vorbim de tipuri de motoare diferite.
olcitul are un motor mult mai modern.
nu am avut niciodata olcit,dar ce e corect e corect..

This post has been edited by marius-gabriel: 19 Mar 2006, 22:53


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 20 Mar 2006, 12:36
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Poate vrei sa zici la viteze mari. Are o matusa unu, si cand era nou mergeam cu 140 pe drum de tara fara sa-mi creasca adrenalina.


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 20 Mar 2006, 23:00
Post #103


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(ATM @ 19 Mar 2006, 22:31)
Dispar din alte motive decat fiabilitatea. Si motivele sunt destule, zic si eu ce imi sare acum in cap: piese scumpe, consum mare de combustibil, acces greu in locurile din spate, scoasa din productie de ceva timp ('95 daca imi aduc bine aminte), motor mai pretentios la reglaje, nu se pricepe orice Gigi Fleasca la el etc. Dar in ceea ce priveste strict performantele dinamice, un Oltcit bine ingrijit  cam mananca o Dacie la demaraj si tinuta de drum in viteze mici/medii.
Si pentru carcotasi, NU, nu am avut Oltcit.  smile.gif
*


Eu am avut oltcit, sunt bune, la performante, dar orice avantaj are si un dezavantaj, dupa cum ai spus, consum mare, motor greu accesibil, pretentios, numai la carburator daca te gandesti, cum tre sa fie ala relgat...
Dar asta e, Dacia are istorie, una mare, dar nu este exploatata de astia de la Renault, care nu vor decat bani pe loganurile lor, le scot pe banda rulanta, fara sa le pese de performante, fiabilitate si multe altele... Deci... sunteti de acord cu mine ca Dacia are istorie dar nu este exploatata! Exemplu Oltciturile, Daewoo, Aro, nu au rezistat pe piata ca automobilele Dacia. Dacia are o istorie de peste 40 de ani, sunt ani ce masa... dar daca astia de la Renault au oprit productia Daciei 1300 nu prea ai ce sa le ceri. O mare parte din vina o are si statul... pt. ca nu le-a pus conditii la contract sau cam asa ceva...

This post has been edited by EUROPE_: 20 Mar 2006, 23:02


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedro
post 30 Mar 2006, 11:16
Post #104


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Ba se poate, merge de nu se poate , mai ales peste suta la ora daca cuplezi treapta aia de mers cu spatele se intampla sa te dai de trei ori peste cap si te transformi intr-un tantar,.......d-ala de balta,............de dambovita

Iar pe drum de tara, 140 km/h?????????, doar atat , asa putin, poate era tara straina ca numai acolo drumurile mai sunt naspa la tara , sa vezi la noi in tara la tara cum e , brici , te dai pana ramai fara puls , nici adrenalina nu creste doar se umfla ca un balon.
124.gif popa.gif

This post has been edited by Pedro: 30 Mar 2006, 11:25


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coco_greu
post 7 Apr 2006, 19:51
Post #105


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 4 March 06




hai sa va zic eu un efect al turatiei pe loc.
era tata prin baneasa pe langa antena 1 si statea la semafor...si i se parea ca bate ceva ciudat la motor. Nu stiu de unde si pana unde a gasit el rezolvare problemei, sau nu stiu ce a avut de gand sa faca, ca a tinut pedala de acceleratie la maxim cateva secunde, nu multe (4-5) SI ce sa vezi ? un ditamai POC !!! si masina nu a mai plecat de acolo. i s`a spart blocu` motor ! True !


--------------------
dacia 1310 - B-57-ALH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonykel
post 7 Apr 2006, 22:06
Post #106


Actualmente Ing.


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 30 June 05
From: Constanta




bun, a facut poc?dar de ce?blocu` meu dece nu face poc?


--------------------
DACIA Logan MCV 2007,1.6 16v,Laureate Full,7series,Gri Platine - CT-87-SNK
Hai,stai un minut langa mine,o zi cu mine
Si-o sa vezi cum si de ce este mult mai bine
Sa te-ntorci cate-odata cu spatele catre lume
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fadrianv
post 13 Apr 2006, 11:43
Post #107


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 18 July 05




sa va zic ce mi s-a intamplat mie..
Eram cu un prieten care are tatal mecanic, si i-a spus ca se poate accelera la maxim dacia fara probleme, daca e incalzita bine. Am incercat pe masina lui (dacie 1310 '86), si a mers fara probleme (nu are turometru, asa ca nu stiu exact turatia). Bineinteles ca am incercat si pe a mea (dacie 1310 '91), care a mers turata odata pe la 7000, iar a 2-a oara s-a auzit un poc puternic, abur peste tot. Se rupsese pompa de apa, care a lovit in radiator si in capota (nu a trecut prin ea, doar a indoit-o putin).
De atunci nu am mai incercat si nici nu mai am curajul, dar oricum cred ca se gaseste altceva sa cedeze inainte de a ceda blocul motor.


--------------------
dacia Logan 2005 Laureat - GJ 05 DAS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
QUASAR78
post 13 Apr 2006, 12:43
Post #108


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 27 December 05




Acele reprize trebuie facute pe un motor matur , nu in rodaj si nu cu 200 la bord !
Depinde si de modul in care a fost efectuat reparatul capital .


--------------------
LOGAN PREFERANCE - IS 00 CDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 13 Apr 2006, 20:44
Post #109


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




daca e facut de meserias motoru va zic io ca nu se sparge...io de exemplu am joc in arbore si cand nu are ulei gros bate si tot ii cam dau peste 40 in tr I si nu sa spart nimic!!!deci va zic io ca rezista...wink.gif


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 14 Apr 2006, 05:36
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




QUOTE(Pedro @ 30 Mar 2006, 11:16)
Ba se poate, merge de nu se poate , mai ales peste suta la ora daca cuplezi treapta aia de mers cu spatele se intampla sa te dai de trei ori peste cap si te transformi intr-un tantar,.......d-ala de balta,............de dambovita

Iar pe drum de tara,  140 km/h?????????, doar atat , asa putin, poate era tara straina ca numai acolo drumurile mai sunt naspa la tara , sa vezi la noi in tara la tara cum e , brici , te dai pana ramai fara puls , nici adrenalina nu creste doar se umfla ca un balon.
124.gif  popa.gif
*



Era drum de tara acoperit cu pietris, dar nu erau gropi adanci ca in Bucuresti!
Imi pare rau de masina aia, a nimerit pe mana unor mecanici cretini si acum merge ca un c..


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedro
post 14 Apr 2006, 07:08
Post #111


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Cu siguranta unii dintre voi se uita prea mult la road runner and stuff.


radmasa.gif ....................mic, mic

This post has been edited by Pedro: 14 Apr 2006, 07:10


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silviu_SLV
post 3 May 2006, 23:40
Post #112


Inca Proprietar de Dacie


Group: Members
Posts: 15
Joined: 16 January 06




QUOTE(EUROPE_ @ 7 Mar 2006, 22:23)
Mah sa va spun cum sta treaba cu vitezele astea.
La Dacia cu motor de 1289 cmc ai o viteza maxima de 140 km/h, in 4 trepte, nu ai cum sa iei 156 km/h, pentru ca turatia motorului ar fi peste 5 250 rot/min, nu?  dry.gif
Cred ca daca ai avea 156 km/h cu dacia cu 4 trepte, ( la vale) ti-ai aduna piston cu piston, biela cu biela, si chiar si chilasa de pe strada. Ce naib cu o dacie cu motor de 1289 de, nu iei mai mult de 130-140km/h. Sa fim seriosi. Alea in 5 trepte da. Deja e prea mult pentru Dacii sa ia 156km/h.
Dar totusi, i sa intamplat cuiva sa mearga cu dacia cu motorul turat la maxim, si sai sara pistoanele, sau sa i se sparga motorul?????
*



Nu aveam motorul turat la maxim cand a explodat ...dar ...hai sa va spun povestea .... am cumparat din talcioc prin 2003 o dacie ...si la exact 7 zile dupaia veneam cu 500 kg de fosfat trisodic incarcat in break-ul meu proaspat achizitionat cu exact 110 km/h pe E85 spre galati pe varianta ramnicul sarat ( pe la fermit ...acolo se fac placutele noastre de frana si alte ferodouri ,..parca)....ei la 500 de metri de intrarea in ramnicul sarat ....aud o bubuitura sub capota ....m-am dat cu capul de volan ca nu purtam centura .....si cand m-am dezmeticit am constatat printre aburi si multe altele peacolo ca mi se desprinsese biela numarul 3 de pe vibrochen si mi-a lovit blocul motor si mi-a facut o gaura in stanga jos a filtrului de ulei ....aveam loc sa bag pe gaura aia inca un filtru de ulei...si acuma este vestita acea masina in service-ul IATSA din galati de halul cum arata acel motor acea cutie de viteze acele planetare ....ei dar ce dracu ....cutia am luat alta de la dezmembrari ....motorul ma costat la vremea aia de 2 ori mai mult decat dadusem pe masina ....mentionez ca am dat pe ea 22 de milioane ...era o dacie break din 1990 si motorul nou ma costat la vremea aia 41 de milioane ....singura componenta neavariata din motor a fost pompa de benzina .....pana si radiatorul era spart .....ei povestea este atat de distractiva ca desi au trecut 3 ani ....ducetiva si intrebati-l pe nea costel de la receptie clienti povestea daciei break TL 11 SCD ...eu eram la volan cand sa crapat acel motor ...au trecut 2 ani ....dar nu sunt traumatizat ....da mie o ciuda ca am dat 41 de milioane pe motor de nu mai pot....ei oricum succes la crapat motoare ....vedetzi ca daca vi se blocheaza motorul nu nenorocitzi numai motorul.....ganditziva ca mai avetzi oameni buni si cutie de viteze si planetare si radiator ....si roti caseta de directie ....etc etc etc....o gramada de componente sunt afectate ....si masina care pateste un soc de genul asta ...nu mai este masina ...nici acum nici in vecii vecilor ....amin....veshnica pomenire


--------------------
Nissan Terrano I 1990 / 2,7 TD - GL 07 PBC
Pauzele lungi si dese , cheia marilor succese .

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 4 May 2006, 10:25
Post #113


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




QUOTE(EUROPE_ @ 7 Mar 2006, 22:23)
Mah sa va spun cum sta treaba cu vitezele astea.
La Dacia cu motor de 1289 cmc ai o viteza maxima de 140 km/h, in 4 trepte, nu ai cum sa iei 156 km/h, pentru ca turatia motorului ar fi peste 5 250 rot/min, nu?  dry.gif
Cred ca daca ai avea 156 km/h cu dacia cu 4 trepte, ( la vale) ti-ai aduna piston cu piston, biela cu biela, si chiar si chilasa de pe strada. Ce naib cu o dacie cu motor de 1289 de, nu iei mai mult de 130-140km/h. Sa fim seriosi. Alea in 5 trepte da. Deja e prea mult pentru Dacii sa ia 156km/h.
Dar totusi, i sa intamplat cuiva sa mearga cu dacia cu motorul turat la maxim, si sai sara pistoanele, sau sa i se sparga motorul?????
*



am dacia din 86 in 4 trepte..motor 102-00...sa pun filmuletul cu 150 pe ora aici ? am voie? precizez ca in masina eram 5 hardughii de baieti, i`am dat si peste 155 dar nu am avut cu ce sa filmez...

precizez ca turometrul si kilometrajul merg perfect..

la 150 aveam vre`o 5200 rpm, nu prea indrazneam sa arunc ochii si pe turometru ..


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 4 May 2006, 10:27
Post #114


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




ah da, purtati-va frumos cu motorul !!!! nu ii dati peste 4500 rpm si accelerari bruste si va va duce o viata foarte lunga !

probabil ca o sa urmez si eu sfaturile mele...dupa ce am ars garnitura de chiuloasa biggrin.gif acum ma rog sa nu fie chiuloasa ovalizata


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 May 2006, 10:33
Post #115


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Chiulasa nu are cum sa se ovalizeze.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 4 May 2006, 10:37
Post #116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




sa se deformeze...imi impinge antigelul la pistonul 1 si 3 biggrin.gif, cred ca am facut rugaciuni de cand am stricat-o...

condusul sportiv si spartul in figuri isi au repercurisiunile la buzunar, si Doamne fereste, cum zicea cineva intr-un post anterior..nu se stie ce iti cade de pe masina si omori pe altu


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 4 May 2006, 11:45
Post #117


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




Tot in cartea lui Mondiru sunt date si vitezele la 1000 rot/min pentru fiecare treapta de viteza
- pentru viteza a 4-a sunt sigur ca este 26,5 km/h

Deci la 3000 rot/min in a 4-a ai fix 79.5 km/h. Acest raport de transmisie a fost gandit in mod special in asa fel incat sa se rerspecte limita legala de viteza la acea vreme cu un consum cat mai mic (cel de cuplu maxim).

Mai sun unele mici diferente in functie de cuplul conic existrent pe cutia fiecaruia.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 May 2006, 11:51
Post #118


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(ct03nut @ 4 May 2006, 11:25)


la 150 aveam vre`o 5200 rpm, nu prea indrazneam sa arunc ochii si pe turometru ..
*




vroiai sa zici 138 km/h, ia zi ce raport ai in a patra sa-ti demonstrez ca ai abatere 12-15 km/h la vitezometru !


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 4 May 2006, 12:18
Post #119


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




Prin ce carti despre automobile am mai citit, scria undeva ca viteza la care este bine sa fie exploatat un autoturism este de 2/3, 3/4 din viteza maxima a sa.
Calculand pentru Dacia in 4 trepte, cu viteza constructiva de 146km/h (26,5 km/h la 1000 rot/min X 5,5 (la 5500 rot/min, se pare ca Mondiru a aratat si o usoara trecere peste turatia de putere maxima, cu 250 rot/min) rezulta 145.75) vom avea viteza maxima recomandata de utilizare intre 96 km/h si 110km/h.

Daca iesim din sfera teoreticului, ne putem da seama ca Dacia (1300, 4 viteze) cu greu depaseste 135km/h, daca nu ii este chiar imposibil.
Stiu ca la mine asa se intampla.
L-am intrebat pe tata cat a prins maxim masina atunci cand a fost noua (prin '80 smile.gif ) si acesta a fost raspunsul. Acelasi rezultat l-am obtinut si eu acum cativa ani pe autostrada, dar cu toba intermediara sparta, cea finala lipsa biggrin.gif , dar restul masini in stare buna de functionare.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 4 May 2006, 12:22
Post #120


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(argon @ 4 May 2006, 12:51)
vroiai sa zici 138 km/h, ia zi ce raport ai in a patra sa-ti demonstrez ca ai abatere 12-15 km/h la vitezometru !
*


Cu 0.97 la a 4-a ai 60 la 2000. Asta inseamna 150 la aprox 5000.

QUOTE(Bujor Stefan @ 4 May 2006, 12:45)
consum cat mai mic (cel de cuplu maxim).
*



Iar teoria asta... sleep.gif
Mai baieti, sunt 2 feluri de consumuri, efectiv si specific!
Ala efectiv ne intereseaza pe noi ca utilizatori de masini ce consuma combustibili de la pompa! Se masoara-n g/h si depinde de turatie in special. Cu alte cuvinte, cu cat e turatia mai redusa, e consumul mai mic. Consumul minim (in l/100km) NU e la 3000 de ture! Teoretic ar fi la turatia minima a motorului, dar cum si stilul asta de conducere e destul de pagubos, adevarul e p-undeva la mijloc.
Consumul minim la 3000 de ture e ala specific (g/CP*h). Asta s-ar traduce prin aceea ca raportul eficienta/consum, sau putere/consum, luati-o cum vreti voi e optim! Consumul asta intereseaza pe soferii de basculanta care cara prundis de exemplu! Aia incarca camioanele la capacitate maxima, circula la turatia de cuplu maxim si astfel consumul pentru transportul a 100 tone de prundis de exemplu este minim. Sper ca s-a-nteles pe cazul asta.

This post has been edited by Muttley: 4 May 2006, 12:33


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 20:22
Forum Renault