Curiozitate: Transalpina, ce stiti despre ea
![]() ![]() ![]() |
Curiozitate: Transalpina, ce stiti despre ea
hai-hui |
![]()
Post
#91
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 1 September 07 ![]() |
|
||
--------------------
AUDI
Allroad Quattro
2003
|
|||
V a L y O |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 673 Joined: 27 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Felicitari VladG. Dupa ce am vazut pozele mi-a cam trecut sa fac traseul asta.
PS: Te-ai plans ca ai fost singur, dar poate a fost mai bine, astfel avand garda la sol mai mare. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 2007
- FVV If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
|
|
VladG |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
@hai-hui, perfect de acord cu ultimele tale observatii.
@VaLyO, nu e un avantaj sa mergi singur. Nu tot drumul e asa de greu, iar in portiunile dificile poti foarte bine sa debarci pasagerii... |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
OAP |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
@hai-hui: Asa o fi cum zici tu...nu pot spune ca am retinut perfect, dupa toate cele intamplate.
Telefonul functiona pe Orange, insa nu peste tot, de ex. aveam semnal in vagauna lacului Muntinu, iar sus pe culme, in saua Stefanu (dupa cum spui tu) nu era... apoi mai era semnal in platoul Muntinu... ca idee, semnalul e mult mai slab sau chiar deloc inspre Obarsia Lotrului. Conex si cosmote nu au avut semnal pe nicaieri pana aproape de Ranca. Eroii... sunt bine, cel putin cumnata si-a revenit repede si total insa pretenul ei inca mai are sechele... se mai vad urmele ranilor abia vindecate, are un nerv bolnav la mana stanga, iar dupa mine are si ligamentul de la umarul stang intins (mana stanga e mai lunga decat mana dreapta)... asta e ... prostia se plateste, imi pare rau pentru ei dar asta-i realitatea... Numai bine! This post has been edited by Buyaka: 4 Sep 2007, 09:07 |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#96
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
QUOTE(OAP @ 4 Sep 2007, 07:39) Pe langa teoria invocata de tine (cainele care latra nu musca), acei caini nu ataca(musca) decat ligioanele (lupi, ursi, etc...). Iar cei "mici si rai" sunt acolo pentru a "ghida" oile catre diferitele locatii. ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
OAP |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai dupa cateva experiente prin Bucegi sunt mult mai circumspect la faze de astea.....
![]() |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#98
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
Inseamna ca n-ai fost cuminte
![]() ![]() ![]() Lasand gluma la o parte, cainii de stana sunt cea mai mica problema atunci cand cineva intreprinde o asemenea "expeditie". |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
driverx |
![]()
Post
#99
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Iar cainii te pot musca din ATV-u, da' din masina mai greu.....
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Mihai_E |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
io am fost in 2003 cu DSN-ul.
la vremea aia habar n-aveam de transalpina, am ajuns p-acolo dintr-o mare teapa, da nu mi-a parut rau deloc. am facut atunci un circuit prin tara si de la horezu vroiam sa ajung la alba-iulia, ma uit pe harta si vad un drum DN 67C, ma gindesc "ba daca e DN cit de rau poa' sa fie" (credeam ca e in genul transfagarasanului). de la novaci la rinca drumul era ca in palma (chiar atunci se asfaltase). la rinca m-am oprit la cabana am baut un suc si cind sa plec mai departe il intreb pe un nene care trecea p-acolo cum e drumul. asta zice ca-i bun (probabil ca se gindea ca merg cu caruta si nu cu dacia, da ma rog). buun, o iau io incesisor la deal, nu nici 1 km asfaltul dispare cu desivirsire, fiin dinlociut ca macadam. in sinea mea zic ca tot e bine; dupa ce mai merg o bucata dispare si macadamul si incep sa apara pietrele din ce in ce mai mari, pina au ajuns de-a dreptul stinci. la un moment in mijlocul drumului o mare stinca ingropata ca sa zic asa din care se vedea numai un virf ascutit astfel incit sa nu poti trece peste ea si nici sa o poti ocoli. ma opresc (mersesem pina atunci oricum numai cu viteza1 si ambreiajul incepuse ma miroasa), si ma apunc sa car niste bolovani mai plati ca sa fac un fel de rampa sa trec peste stinca. reusesc in cele din urma, nu fara sa dau cu scutul, plec mai departe si ajung apropape pe creasta, unde mai fac o pauza sa mai se raceasca ambreiajul. stind io asa apare cu caruta plina cu piatra, dar care avea o roata desumflata, saracu cal tragea de-i iesise spumele pe el (la propriu). ala cind ma vede isi face o cruce si ma intreaba daca am o pompa sa umfle roata la caruta. io zic ca n-am ala isi mai face inca o cruce si mai mare, io il intreb daca mai e mult pina la obirsia lotrului, si imi raspunde ca inca p-atit, da ca drumul e si mai prost si ca rup masina in doua. io zic ca inapoi nu mai intorc asa ca fie ce-o fi si pornesc. intr-adevar la coborire mult mai nasol decit la urcare, da in cele din urma am reusit sa ajung cu bine la obirsia lotrului, unde erau unii lagratar care se uitau dupa mine ca la masini straine si nu intelegeam de ce. dupa aia am vazut o pancarda (pe sensul opus) pe care scria "drum inchis circulatiei auto". oricum peisajele au meritat, chit ca dupa ce am ajuns in bucuresti am schimbat toata bucsaraia pe fata, dar as recomanda ca traseul sa fie facut de cel putin doua masini. io am fost singur, semnal la telefon deloc, si daca se intimpla ceva cu masina, sau te prinde ploaia, e cam nasol. cam asta e in mare povestea mea pe Transalpina, m-as mai duce oricind, dar cu o masina cu garda mai inalta, nu neaparat 4x4, ca sa n-ai nici o emotie. scuze pentru postul lung, dar chiar mi-a facut placere sa-mi aduc aminte de concediul ala. This post has been edited by Mihai_E: 7 Sep 2007, 08:16 |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#101
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
Intre timp s-au mai schimbat unele aspecte: a aparut semnalul gsm, insa ploaia a spalat si mai mult din macadamul respectiv, iar in unele locuri s-a surpat putin drumul. Oricum, cu o masina cu garda inalta la sol (de preferat doua), traseul e superb. Din pacate, de pe la mijlocul lui septembrie pana prin martie-aprilie nu se prea recomanda parcurgerea lui...
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Sony |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Io am facut traseul singur cu Kangoo-ul. Acum aflu ca a fost un traseu greu.
![]() |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#103
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
eh, nu toti suntem soferi incercati ca tine...
Eu am avut semnal aproape in permanenta... |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
VladG |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Kangoo-ul personal sau masina de serviciu?
Ca daca e de serviciu, brusc e mult mai usor traseul... ![]() Confirm si eu absenta semnalului GSM pe Vodafone dupa ce treci de Papusa. This post has been edited by VladG: 7 Sep 2007, 10:41 |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
Sony |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Trebuie sa recunosc ca de serviciu.
![]() sandman, nu am scris ca sa ma laud. Ba chiar sunt constient ca mai am foarte multe de invatat. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#106
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
Glumeam. Stai linistit.
![]() ![]() ![]() Doar nu este ropic despre cum sa schimbam ambreiajul. Ar tb sa fie o atmosfera mai destinsa, ce naiba?!?!? |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#107
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Eagles @ 30 Aug 2007, 23:50) Si a sarit lumea puhoi! ![]() O singura sesizare s-a facut pentru DN67C. http://www.cestrin.ro:8080/sesizari/Vizualizare.aspx Cu alte cuvinte, multa gargara pe aici. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
hai-hui |
![]()
Post
#108
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 1 September 07 ![]() |
@vis-a-vis, nu stiu daca e vorba de gargara. Eu, de exemplu, am profitat de adresa ta si am depus o sesizare, dar pentru DN5A (Adunatii Copaceni - Comana). In schimb nu am de gand sa fac acelasi lucru si pentru Transalpina, pentru ca eu personal, si vad ca sint multi cei care gandesc la fel, nu cred ca e nevoie. Si cand spun asta ma refer strict la tronsonul Ranca - Obarsia Lotrului, care sper sa ramana asa cum este (dar practicabil!) multa vreme de aici inainte. Sa se (re)asfalteze Sugag - Oasa (Obarsia Lotrului). De asta chiar cred ca e nevoie si, dupa zvonuri, se pare ca asa se va intampla.
|
--------------------
AUDI
Allroad Quattro
2003
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#109
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu va asfalta nimeni Transalpina, stai linistit... e vorba doar de reparatii ale tronsoanelor impracticabile. Dar daca nu vrea nimeni, asa sa ramana (cu toate ca natura lucreaza si in curand nu se va mai intra acolo fara un tot teren veritabil)
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#110
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
hai-hui: de ce consideri ca sugag-oasa ar tb asfaltat, iar ranca-obarsie nu e necesar?
Nici eu n-am sustinut ca tb asfaltat, dar macar "indreptat" putin. Un sistem de rigole, un sistem de solidificare a zonelor alunecoase,etc... Astea ar fi cam necesare acum acolo. |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
hai-hui |
![]()
Post
#111
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 1 September 07 ![]() |
sandman, eu sustin asfaltarea tronsonului Sugag - Oasa (eventual chiar pana la Obarsie) fiindca, in primul rand, mi se pare mai usor realizabil si, intr-un fel, mai util (turistic si chiar economic vorbind) in comparatie cu Ranca - Obarsie. Aici sunt mai multe cabane, drumuri de legatura, o manastire si alte locuri de interes pentru o patura mai larga de turisti. Dupa aceea, e probabil vorba si de o opinie sentimentala, caci am temerea ca exista pericolul ca drumul peste Parang sa se "transfagarasenizeze". Aici mi se pare una din putinele "redute" pe care natura inca mai poate sa reziste in stare pura si unul dintre acele locuri pline de mister si aventura de care mai avem din cand in cand nevoie. Sigur, pot exista multe discutii, pana la urma oricare dintre noi are dreptul in egala masura sa se bucure de frumusetile naturii, oriunde s-ar afla ele. Mi-ar placea insa ca aici, totusi, sa nu se ajunga asa usor ca la bazarul de la tunelul transfagarasan, iar atunci cand se ajunge, acest lucru sa se faca cu respect si cu multa grija fata de ce ramane in urma noastra. Nu stiu, dar mititeii si berea (care, recunosc, imi plac si mie) le vad mai potrivite intr-o poiana, printre brazi, la malul unui rau, decat pe un platou alpin unde n-ai in jurul tau decat nori si caldari glaciare. Si, repet, e drumul... dom'le, drumul asta e o prea frumoasa provocare, o prea frumoasa aventura, cred ca ar fi mare pacat sa nu ramana asa cum e!
|
--------------------
AUDI
Allroad Quattro
2003
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#112
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
a venit si raspuns la sesizarea mea:
Pentru anul 2007 sunt programate lucrari de reparatii cu mixtura asfaltica 1000 to/10650Mp.Exista un program cu proiect in stadiu de studiu de fezabilitate pentru lucrari de modernizare a DN67, km 0-148 Novaci-Sebes. Sef serviciu intretinere:sing.Simion Pasca M-au linistit. in iulie nu erau semne de terasare a drumului, iar daca ei vor sa se apuce in octombrie, eu le doresc mult succes. Poate au inceput deja pe la Sugag. Stie cineva ceva de lucrari in zona respectiva? |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
VladG |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am intalnit la sfarsitul verii, cum am mai spus si intr-un alt post, un buldozer care largea si nivela drumul, undeva mai sus de Ranca.
Ma gandesc ca ar fi bine daca ar nivela un pic cele cateva zone cu probleme, n-ar costa mult. De altfel parerea mea e ca la atat se vor limita pentru drumul dintre Novaci si Obarsie. |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#114
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
Din cate ii cunosc eu pe cei care se ocupa de drumuri in Gorj, probabil ca nu vor trece cu boldozerul dincolo de vf Papusea.
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Brainie |
![]()
Post
#115
|
Membru autentic Group: Members Posts: 464 Joined: 2 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Pentru că parcă nu mă îndur să supun mașina la caznele iadului (fiindcă e încă nouă), mă gândesc că aș face drumul ăsta pe jos. La vară, nu acum, că s-a gătat concediul și deja a dat zăpada.
Din ce am găsit prin forum ar fi 28 km între Rânca și Obârșia Lotrului. Dar din distanța asta cam câti km se pot face în mașină de șosea (Logan), la capetele drumului, fără să o zdruncin prea tare ? Adică accept drum forestier (cum e bucata nesfaltată dintre Obârșie și placa cu județul Hunedoara), dar nu țopăit peste pragurile și bolovanii din mijlocul drumului, așa cum am văzut prin pozele temerarilor (cinste lor !). Se pot parcurge în condiții cât de cât normale măcar 5 km de la Rânca cu „taxiul”, care „taxi” să se întoarcă și să-și facă drumul lui prin Petroșani și să ne aștepte tot cu vreo 5 km înainte de Obârșie (către Rânca, evident) ? Dacă rămân 18 km per pedes mi se pare numai bine pentru o zi de vară: mers, admirat, pozat, mâncat etc (la etc ar intra de exemplu negocierile cu câinii ciobănești ). Mai rămâne de găsit șoferul pentru „taxi” (sacrificatul). Sau ne organizăm în 2 echipe, cu schimbat rolurile la Obârșie. |
--------------------
Ex Dacia 1310 Li ;
Ex Logan ABS+ 1.6 MPI
2007
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#116
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
da. 5km se pot face lejer. eu zic ca sunt cam 8 km care se pot face cu o masina de strada. Problema mai mare ar fi manevra de intoarcere a "taxiului", deoarece drumul e destul de ingust.
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
VladG |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Cu masina, destul de usor se poate merge o bucata doar dinspre Obarsie. Dinspre Ranca se strica mai repede drumul.
Dar nu esti obligat sa mergi pe drumul de masina! Exista si traseu turistic marcat, care taie serpentinele si crestele. Imi aduc aminte ca era dat si timpul de parcurgere: Obarsie-Ranca 7-8 ore. Daca va duce o masina pana la iesirea din padure, plecand dinspre Obarsie, mai reduceti macar cu 1 ora, dar nu cred ca merita sa-l "sacrificati" pe sofer. Eu zic ca 7-8 ore e chiar rezonabil, mai ales ca in general e supraestimat timpul si in realitate faci mai putin... This post has been edited by VladG: 21 Sep 2007, 09:48 |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
Stefan.A |
![]()
Post
#118
|
Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 June 04 ![]() |
Felicitari VladG ca ai trecut. Stiu ca parca de acum 1 an-2 vroiai.
Mai sus de Ranca nu cred ca buldozeru' ala repara neaparat drumul. E mai sus o cariera din care tot cara piatra folosita la marele santier care este Ranca si cred ca asta cauta buldozerul pe acolo. Acum am un pitic nou: vreau sa merg iarna la Ranca pt ski. Care din voi a skiat in Ranca? (eu cand am trecut nu m-am oprit). Cat de lungi sunt partiile (am inteles ca au doar 2) si care este gradul de dificultate? Exista echipament de inchiriat? Dar monitori de ski? Si nu in ultimul rand: stiu ca iarna se ajunge in Ranca doar cu 4x4 sau lanturi. Daca totusi ajung, raman pe acolo sau curata cineva totusi drumul catre Novaci? Multumim |
-------------------- |
|
sandman_ |
![]()
Post
#119
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
In general se curata drumul. Problema este ca acolo cand ninge, si viscoleste. Iar asta inseamna cam 2m de zapada intre Ranca si Cerbu. Dar in principiu nu ar fi probleme mari. Mai mult de 1 zi nu se prea sta.
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
hai-hui |
![]()
Post
#120
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 1 September 07 ![]() |
Brainie,
Pana la vara mai e mult si nu se stie cum va arata atunci drumul (schimbat in bine sau in rau). La cum era el in august, pot sa-ti spun ca din Ranca ai putea sa urci rezonabil cel mult 3-4 km. Dupa aceea incepe chinul. De la Obarsie insa ai vreo 2 km. usurei pana la podul peste Lotru iar de acolo prin padure (daca e uscat) e bine pana sus, cale de vreo 8-10 km. Spun ca e bine desi ai si aici cateva hopuri, mai precis o portiune de cateva sute de metri cam pietroasa (tot in padure) si cateva fagase si podete pe care le mai intalnesti pe drum (spre platou) si unde denivelarile sint cam mari. Din cate inteleg de la tine, e totusi nevoie sa se "sacrifice" cineva ca sofer, pentru ca altfel ar trebui sa va intoarceti, tot pe jos! Ideea cu doua echipe e poate mai buna, ati face unii o zi la dus iar altii a doua zi la intors. Daca sinteti 4-5 intr-o masina sau mai multi in doua cred ca merge asa. |
--------------------
AUDI
Allroad Quattro
2003
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 15:51 |