Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
![]() ![]() ![]() |
Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
Alex 23 |
![]()
Post
#1501
|
||
![]() Dacia 1300, cea mai buna alegere!! Group: Members Posts: 1.436 Joined: 2 October 06 From: Drumul Taberei ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1300/1310/1410
1972/1972/1982/1990/1991/1992
KXI WRB YJM DOZ PMC MRD
- 8-B 4746/8-B 7768 Dacia 1300, cea mai buna alegere!!
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#1502
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Alex te contrazic eu si mai multi baga tu mereu 20w50 si la 4000 de km il vei scimba fiindca il vei avea motorina sau deja papat
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#1503
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Bre eu tot va intreb dece dacia 1300 care mergea cu ulei PECO M20w40 merge si acum de rupe asfaltul ... (caz real masina tatalui meu) ...
![]() eu acum in nova Gt am 20w50 si la drum lung este super ok ... presiune buna pornire ok (la rece) si merge foarte bine si in turatie ... 3500 mai mult nu i-am dat ... si nu sunt probleme ... nici la presiune si nici la zgomot motor ... acum am o nelamurire ... cine a mai folosit 20w50 ... la cald cum este ? ca al meu este apa ... pica de pe joja cand o scot cel mult 2 picaturi ... dar este al naibi de elastic ... adica intre degete se intinde cam 2 mm ... ![]() This post has been edited by mihai0070: 17 Jun 2007, 20:26 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#1504
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Mai Mihai tu cum ai vrea sa fie uleiul cand e motorul cald? Sa fie ca vaselina? E normal, atat timp cat ai presiune nu ai de ce sa-ti faci griji!
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
costinasd. |
![]()
Post
#1505
|
Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 2 June 06 ![]() |
pt un 10W40(50) bagat la dacia 1300 mai merita sa pui si un aditiv? si daca da, de care? Nu conteaza nr de km la bord, uzura si alte cele, doar atat: se merita sau nu?
|
--------------------
dacia
1300
1980
- cs 05 ***
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#1506
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu cunosc valorile, dar cred ca sta normal, mie si cu 20w50 si cu aral 15w40 imi sta la fel.
|
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#1507
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
fratilor...ulei elf competion 10w40 in carrefour > 78ron/L...
|
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#1508
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
am avut elf 15w/40 d`ala normal... si la ultimele 2 schimburi am pus 20w/50 ... care e mai bun? sau de fapt... care e mai gros si ramane mai gros la temperaturi mari? pentru dacia 1.4
am uitat sa mentionez ca sunt multumit spre foarte multumit de elf... luat din diverse hipermarketuri nu de la o firma anume. am mai incercat si altele si parca nu erau asa bune. This post has been edited by sorin1983: 17 Jun 2007, 22:41 |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#1509
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(costinasd. @ 17 Jun 2007, 22:43) pt un 10W40(50) bagat la dacia 1300 mai merita sa pui si un aditiv? si daca da, de care? Nu conteaza nr de km la bord, uzura si alte cele, doar atat: se merita sau nu? DA!!! personal consider ca merita ... mie aditivul mi-a salvat motorul de la moarte ... ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#1510
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
bisulfura de molibden:)
merge si 10w30 la dacie;) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#1511
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
vedeti ce elf bagati la motoare
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#1512
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
costinasd. |
![]()
Post
#1513
|
Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 2 June 06 ![]() |
Djasu82: eu am acum 20w50 mineral...si ca sa fie mai bun (era apa mai frate !) am mai pus trei aditivi in el -2 teflon si unul ordinar cum spunea si Mister Klaus ''ala e magiun''
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1300
1980
- cs 05 ***
|
|
Alex 23 |
![]()
Post
#1514
|
![]() Dacia 1300, cea mai buna alegere!! Group: Members Posts: 1.436 Joined: 2 October 06 From: Drumul Taberei ![]() |
O intrebare: voi chiar ati intrebat mecanici si v-au sfatuit sa mergeti cu uleiuri sintetice si semisintetice la dacia 1300???
![]() Cred ca daca ii spuneati asa ceva unui inginer de la Dacia de treaba asta acu 30 de ani va dadea afara din uzina! Dacia are un motor invechit! Tot ala de acu 30 de ani este nu are nimic modificat- cu rampa de culbutori in cap! ![]() Dacia mea cand o avea bunicu pana in 90 si chiar si dupa a mers numai cu ulei de diesel de locomotiva si nu a avut nimic la motor! ![]() This post has been edited by Alex 23: 18 Jun 2007, 23:58 |
--------------------
Dacia 1300/1310/1410
1972/1972/1982/1990/1991/1992
KXI WRB YJM DOZ PMC MRD
- 8-B 4746/8-B 7768 Dacia 1300, cea mai buna alegere!!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1515
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(mihai0070 @ 14 Jun 2007, 08:02) La mine la Nova .[...] motorul porneste si gata ... acul de la ulei am vazut ca se rifica mai greu ... problema electrica Nu, nu e problema electrica, e problema spatio-temporala. La nova, ca si la 1310 cu motoare de 1,4L si/sau 1,6L sonda de CEAS pentru ulei este montata tot pe rampa dar linga pompa de benzina. Intre stingerea becului (atingerea presiunii minime in zona filtrului) si ridicarea presiunii pe ceas (ridicarea presiunii linga pompa de benzina) e normal sa treaca ceva timp. Asa ca nu accelera motorul pina nu urca acul, sa stii ca uleiul a ajuns si in zona cilindrului 1. @Alex23: Care e problema de fapt? Reciteste, am 3 (TREI) schimburi cu semisintetic, motorul OK. Discutia despre "idei de acum 30 de ani" e fara rost. A, exista o problema: semisinteticul e mai scump decit uleiul de locomotiva "facut rost" (ca in comert nu se gasea, in mod sigur) iar daca motorul consuma ulei sau pierderile pe la simeringuri, garnituri, etc nu-s rezolvate, mersul cu semisintetic devine prohibitiv ca pret. Una e sa pui 5-6 l de ulei intre schimburi cu 5 ron/l si alta sa pui semisintetic cu 20 ron/l. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#1516
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Alex 23 @ 18 Jun 2007, 23:56) O intrebare: voi chiar ati intrebat mecanici si v-au sfatuit sa mergeti cu uleiuri sintetice si semisintetice la dacia 1300??? ![]() Nu am intrebat nici un mecanic, majoritatea sunt dobitoci. Eu cand am luat masina, demult, am luat cartea ei - instructiunile, unde zicea ca merge cu ulei de la 10w30 la 20w50, asa invechit cum e, la vremea aia primeam ulei bun din Germania, am folosit de la 5w40 la 10w40, sintetic si semisintetic, si nu a trebuit sa completez niciodata intre schimburi, motorul a mers si merge perfect. La locomotiva se folosea M40, deci 40w40, si nu te cred ca nu a avut probleme la motor cu asa ceva. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#1517
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Da diaconuliviu ai dreptate cu sonda de ac la ulei ... dar mai nou lucrul asta se intimpla si dupa o stationare scurta ... si ridicarea acului poate dura si 20 sau 30 de sec ... de multe ori ii dau una in bord si se ridica imediat ... deasta am spus problema electrica ... care mai degraba este mecanica din ac
![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1518
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(argon @ 19 Jun 2007, 08:36) [...] La locomotiva se folosea M40, deci 40w40, si nu te cred ca nu a avut probleme la motor cu asa ceva. Nu, M40 e monograd, 40w40 (?? ma indoiesc ca ar exista calitatea aia), oricum e "cod" de multigrad. Acel M40 arata totusi un ulei gros care uneori "mascheaza": jocurile, caderile de presiune cu uleiurile indicate in cazul uzurilor mari, etc. Si era "facut rost", se gasea usor. E drept, fata de acel 20W40 de pe vremea aia, botezat, era "bun". Doar ca umplerea instalatiei la rece dura mai mult. This post has been edited by diaconuliviu: 19 Jun 2007, 09:22 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#1519
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
M40 e ulei monograd, adica are acelasi grad , deci practic e 40w40, dar nu se foloseste aceasta notare
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Alex 23 |
![]()
Post
#1520
|
![]() Dacia 1300, cea mai buna alegere!! Group: Members Posts: 1.436 Joined: 2 October 06 From: Drumul Taberei ![]() |
Nu stiu ce M40, ce 40w40 spuneti voi cert este ca masina mea de noua si pana cand v-am spus a mancat numai d-asta si schimburile se faceau la 3000-4000 pentru ca avea balta peste!
![]() Daca nu crezi ca masina a mers cu asa ceva, te astept la Bucuresti sa ti se confirme! This post has been edited by Alex 23: 19 Jun 2007, 09:41 |
--------------------
Dacia 1300/1310/1410
1972/1972/1982/1990/1991/1992
KXI WRB YJM DOZ PMC MRD
- 8-B 4746/8-B 7768 Dacia 1300, cea mai buna alegere!!
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#1521
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
eu cu BP 20W50 am dus motorul pana la 120 mii.. pe urma am trecut pe sintetice ca sa pot sa dau la cheie iarna, nu de altceva.. altfel tot pe 20W50 ramaneam; in fine, ideea e ca motorul merge brici si acum... probabil ca ar fi mers la fel de bine cu orice ulei de firma, fie el si 5W40... talpa si neglijenta strica motorul, nu coeficientul de vascozitate...
This post has been edited by nambanidealtceva: 19 Jun 2007, 14:16 |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#1522
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Multi baga numai aiureli de uleiuri , pai deeaia aveti probleme cu semeringul etc.Am dacie din 99 a papat numai ulei semisintetic numai anu trecut iam facut schimbul cu unul mineral elf20w50, ma lasat masca
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#1523
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
liviu ar trebui sa vina se posteze putin ca sa lamureasca treburile...mie imi papa ulei..si liviu zice...fa-ti motoru..nu schimba uleiul...
|
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1524
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
N-ai cum spune direct; ar trebui un mic "istoric" al acelui motor.
Daca iti consuma mult, cu fum albastru, raspunsul e normal: "fa-ti motorul": segmenti sau set, dupa caz si/sau simeringuri la ghidurile de supape. Apoi, un ulei prost, de 5 ron/l noname e posibil sa fie consumat de prost ce este, o schimbare de tip de ulei putind imbunatati situatia. Asta mai ales in cazul unui consum mic de tot. Daca nu are fum albastru, posibil pierdere. Ca si in cazul de mai sus, fa-ti motorul, adica: schimba un simering, rezolva etansarile de la capacul culbutorilor si de la baie si/sau distributie, etc. Solutii ca "XYZ Solution" de etansare/reducere pierdere/protectie nu-s solutii serioase, in fond, daca erau producatorii de ulei ar fi facut ei insisi asta: ori ca produs separat ori ca tip de ulei "pentru motoare cu pierderi si posesori puturosi". O pierdere de care am scris este pe la busonul de golire. Acolo foarte putini schimba inelul din cupru la fiecare schimb. Si daca o fac, poate gasesc un inel mai prost. La drum lung pe acolo se pierde destul de mult ulei. Abia dupa ce s-au remediat pierderile si consumul se vorbeste de ulei bun. Nu ca l-ar consuma mai repde ci pentru ca pretul unui schimb+completarea devine scumpa. Un ulei bun 20W40 fata de 10 W 40 va avea o viscozitate mai mare la rece, la un motor putin uzat fiind mai putin consumat. Iarna insa, acel ulei va fi antrenat de pompa mai greu. La cald se comporta la fel. Acuma, un semisintetic are proprietati mai bune in timp, cel putin asa am constatat. Ca sa treci iarna/vara de la 10W la 20 W impune doua spalari de motor pe an (la schimbarea tipului de ulei). Alti banuti care pina la urma ar putea fi dati pe diferenta de pret dintre mineral si semisintetic. Personal am avut 3 schimburi de 10W40. Primul l-am tinut 6500, al doilea 6700, al treilea a ajuns la 9200-9300. Inca avea proprietati onctuoase, era negru (asa erau toate schimburile, aratind o buna detergenta) si avea aceeasi presiune: 2 la cald la relanti, 4 la cald la 2000 rpm. Atentie: motorul de Dacia este de conceptie mai veche; din cauza asta, ajustajele nu-s asa strinse ca la un motor de generatie noua, intre piese (mai ales la set) jocurile fiind putin mai mari. Din cauza asta contaminarea uleiului cu produsi de reactie din camera de ardere este mai accentuata decit la un motor de conceptie noua. Caz in care, chiar daca producatorul uleiului il garanteaza 15.000 km, nu e recomandat sa-l tii prea mult in Dacia. Ultima mea cifra este exagerata, la maxim 7000 trebuia schimbat. Esti curajos? mergi pina la 8000, dar pe riscul tau. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Alex 23 |
![]()
Post
#1525
|
![]() Dacia 1300, cea mai buna alegere!! Group: Members Posts: 1.436 Joined: 2 October 06 From: Drumul Taberei ![]() |
Treaba cu sinteticu a fost constata de tine insa nu prea imi dau seama in ce fel ai realizat testarea!!! La ce aparate ai supus uleiul sintetic ca sa-ti dai seama ca este foarte bun pentru dacie???? Sau cum de ti-ai dat seama???? Sau asa te-ai gandit ca e mai bine cu sintetic??
This post has been edited by Alex 23: 20 Jun 2007, 09:53 |
--------------------
Dacia 1300/1310/1410
1972/1972/1982/1990/1991/1992
KXI WRB YJM DOZ PMC MRD
- 8-B 4746/8-B 7768 Dacia 1300, cea mai buna alegere!!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#1526
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
la locomotivele de faur se folosea M50.stiu si eu care sunt povestile.
eu am 10w60 si te unge cum merge:) de la castrol:) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1527
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Adica in timp un 20W40 imi genereaza in loc de 2 si 4 bari un 1,8 si 3,5, e clar ca a devenit mai "fluid", 10 W fiind mai stabil.
Si la pipait, un ulei aspru are onctuozitate mai mica fata de unul "grasos". Ma rog, e chestie de simt, eventual experienta. Si, de ce nu, la rece 10 W "urca" mai repede in circuit, iarna pornirea e mult mai usoara. Asta n-are legatura cu ce spuneam de stabilitate ci sint argumente in favoarea alegerii. Iar acel 10W e semisintetic produs prin tehnologie sintetica; daca nu stiai sint si semisintetice produse prin tehnologie minerala. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mihai0070 |
![]()
Post
#1528
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Si din cate stiam eu semisinteticul poate fi folosit mai mult timp in motor decat unul mineral ... cu semisintetic se poate merge si 10000 km cand cu unul mineral la 5000 este considerat uzat ...
Eu folosesc 20w50 mineral de la BP ... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1529
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Am scris mai sus motivul pentru care NU SE RECOMANDA mersul in motoare de generatie veche. A, daca faci asa incit carburantul sa arda cit mai aproape de complet, ai eliminat contaminarea cu benzina. Dar, acel 10.000 e totusi mult. Ca un [semi]sintetic este mai stabil si mai putin sensibil la contaminari, de acord, dar nu intr-o masura prea mare. Si, sincer, un ulei schimbat mai devreme ma face sa cheltuiesc in plus un schimb la trei schimburi (daca fac trei in loc de doua), adica in jur de 100 ron. Un motor uzat prematur imi implica cheltuieli mult mai mari.
Si prin Ordin nr. 14 / 1982 se recomanda un filtru de ulei la doua schimburi de ulei; era perioada economiilor masive in detrimentul ulterioarelor reparatii. O pseudoeconomie de moment, in timp tradusa prin cheltuieli mai mari. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#1530
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu va garantez ca un ulei sintetic merge mai bine decat unul mineral.si exista si 20w50 sintetic.treaba ca de la 10w in jos e sintetic e cam vrajeala cu 3 prezoane.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 06:37 |